Sunt profesor titular,detasat in interesul invatamantului anul
curent,am trecut direct la subiect,sunt titulara din anul 2001 pe o catedra din
mediul rural ,in anul 2011 am fost la concursul de titularizare si am obtinut
nota 7 sa ma pot si eu transfera pe o catedra din localitatea de domiciliu,rural,
dar conform noi metodologii tot efortul meu a fos in zadar ,nu mi se
pare corect daca eram suplinitor puteam .de ce atata nedreptate si lipsa de
respect pentru cei ce muncesc ,am muncit foarte mult sa ajung aici,trebuie sa
fac zilnic o naveta de 30 km din cauza unei omisiuni. va rog sa ma sfatuiti cum
sa procedez,mentionez ca sunt casatorita ,sunt in invatamant din 1998,si am doi
copii minori in intretinere .
Conform
Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învățământul
preuniversitar în anul școlar 2013-2014 „Pretransferarea personalului didactic titular, consimţit între
unităţile de învăţământ preuniversitar, se poate realiza din mediul rural în mediul urban, numai dacă persoana respectivă
a obţinut nota/media minim 7 (şapte) la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor
vacante în baza căruia s-a transferat/titularizat în învăţământul
preuniversitar sau dacă a avut media minim 7 (şapte) la repartiţie”.
Sunt invatatoare titulara la clasa pregatitoare
si vreau sa va intreb daca exista vreun articol care da posibilitatea
directorului scolii sa ma incadreze pe ce post doreste d-lui., netinand cont de
optiunea mea. Pentru anul scolar 2013-2014, am fost incadrata tot pe
cl.pregatitoare, deoarece in conditiile in care s-ar face rotatia profesorilor
la clase, directorul a-r trebui sa preia la anul clasa pregatitoare (in prezent
directorul preda la clasa a IV-a). Ca atare, a considerat ca e mai comod sa ma
lase pe mine tot la pregatitoare,si el sa preia actuala mea clasa (la anul
clasa I ) , cu atat mai mult cu cat mai are 3 ani pana la pensie si …
bineinteles nu mai are chef de cursuri de perfectionare. Parintii
copiilor din clasa mea nu sunt de acord cu aceasta decizie, dar nu stiu daca asta
poate schimba cu ceva lucrurile???? ...eu stiam ca pot sa duc elevii pana in
clasa a IV-a, dar nu este specificat niciunde acest aspect(sau este si nu stiu
eu), asa ca... pot sa comentez?!!! Va rog, daca se poate, sa-mi raspundeti si mie.
Metodologia-cadru
privind mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar în
anul școlar 2013-2014 prevede următoarele:
„Art. 20 (1)
Constituirea posturilor didactice/catedrelor şi încadrarea cadrelor didactice
pe posturi didactice/catedre în învăţământul preuniversitar se
realizează, asigurându-se cu prioritate, continuitatea activităţii didactice de
predare la aceleaşi clase sau grupe de elevi.
(2) Continuitatea
activităţii didactice de predare la aceleaşi clase sau grupe de elevi poate fi
întreruptă ca urmare a participării cadrului didactic la etapele de mobilitate
a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, în situaţia
rezervării/degrevării postului
didactic/catedrei sau
la încetarea de drept a contractului individual de muncă, potrivit legii,
precum şi în alte situaţii speciale aprobate de consiliul de
administraţie al unităţii de învăţământ”.
„Art. 21 (1) La
nivelul unităţilor de învăţământ preuniversitar, încadrarea la clase sau grupe
de elevi/preşcolari, a personalului didactic titular, se realizează
prin decizie a directorului unităţii de învăţământ, în baza documentelor de
numire/transfer/repartizare, cu respectarea prevederilor art. 8,
art. 9 alin. (1) - (5), alin. (7), alin. (9) - (17), art. 10, art. 12, art. 14
- (17) şi a principiului privind continuitatea activităţii
didactice de predare la aceleaşi clase sau grupe de elevi/preşcolari, după
discutarea şi analizarea proiectului de încadrare cu personal
didactic în consiliul profesoral al unităţii de învăţământ şi aprobarea
acestuia de către consiliul de administraţie al unităţii de
învăţământ”.
Sunt prof. titular in doua scoli . Sunt
in concediu de ingrijire a copilului pana la 2 ani si ma aflu intr-o situatie
delicata, deoarece nu mi se rezerva catedra la intoarcere asa cum prevede
legislatia in vigoare. Intentionez sa chem in instanta una din scoli si
inspectoratul. Considerati ca as avea castig de cauza in instanta in situatia
mea?
Pe lângă prevederile
legale invocate de dvs. mai citez următoarele:
Art. 22 din
Metodologia cadru privind mobilitatea personalului didactic în anul școlar
2013-2014 „Cadrelor didactice titulare aflate în situaţiile prevăzute la art.
255, art. 268 alin. (1), art. 279 din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi
completările ulterioare, precum şi cadrelor didactice titulare detaşate, li se
rezervă posturile didactice/catedrele”.
Art. 49 alin. 5 din
Codul Muncii „De fiecare dată când în timpul perioadei de
suspendare a contractului intervine o cauză de încetare de drept a contractului
individual de muncă, cauza de încetare de drept prevalează”.
Astfel, nu este vorba de o
încetare de drept a contractului individual de muncă și mai mult fiind vorba de
un contract de muncă pe perioadă nedeterminată vă aflați în situația rezervării
catedrei. Singura obligație pe care o aveți și de care legea nu vă exonerează
este de a întocmi dosar de evaluare în cazul restrângerii de activitate, dar
indiferent de punctajul obținut nu vi se poate desface contractul individual de
muncă.
Sunt prof. invatatmant
primar cu o vechime de 19 ani, iar in perioada 1 sept 2012-1 sept 2013 sunt in
concediu de crestere a copilului (1 an).In perioada martie 2013 am dreptul
legal de a solicita inscrierea la concursul pentru acordarea gradatiei de
merit?
Conform prevederilor art. 5 din Ordinul 6211 din 13
noiembrie 2012 „La concursul pentru acordarea gradatiei de merit poate
participa:
a) personalul didactic de predare si de
conducere din invatamantul preuniversitar cu contract individual de munca pe
perioada nedeterminata sau pe perioada determinata, cu o vechime efectiva in
invatamantul preuniversitar de peste 4 ani, cu performante deosebite in
inovarea didactica, in pregatirea prescolarilor sau a elevilor, in pregatirea
elevilor distinsi la concursuri scolare, faza judeteana/a municipiului
Bucuresti, interjudeteana, faza nationala si internationala, in perioada 1
septembrie 2008-31 august 2012, si calificativul "Foarte bine" in
fiecare an scolar incheiat din perioada evaluarii”.
Astfel că și dvs. puteți participa la această sesiune de
acordare a gradației de merit.
Sunt
profesor titular si sunt in urmatoarea situatie:
Norma mea didactica de de 640 ore se poate constitui doar daca in norma ar intra si vreo 140 ore de TIC la invatamantul A doua Sansa. Orele respective sunt vizate si de o colega profesor titular de chimie, care a facut un curs de reconversie profesionala de TIC.
Va intreb: e legal sa concuram impreuna pentru acele ore de TIC de la a doua sansa, eu ca titular pe Informatica si ea ca titular pe chimie cu reconversie ulterioara pe TIC?
Norma mea didactica de de 640 ore se poate constitui doar daca in norma ar intra si vreo 140 ore de TIC la invatamantul A doua Sansa. Orele respective sunt vizate si de o colega profesor titular de chimie, care a facut un curs de reconversie profesionala de TIC.
Va intreb: e legal sa concuram impreuna pentru acele ore de TIC de la a doua sansa, eu ca titular pe Informatica si ea ca titular pe chimie cu reconversie ulterioara pe TIC?
Conform prevederilor art. 17 din Metodologia din 2011 privind organizarea
procesului de învăţământ în cadrul Programului "A doua şansă" pentru
învăţământul primar „(1) Cadrele didactice încadrate la
clasele din Programul "A doua şansă" pentru învăţământul primar vor
fi: cadre didactice calificate (titular sau suplinitor) care au participat la
programele de formare continuă pe componenta de formare "A doua
şansă" - învăţământ primar, au participat la alte programe de formare
continuă specifice programului, au abilităţi de utilizare a calculatorului în
activitatea didactică, susţinute de atestate sau certificate.
(2) Disciplina de studiu Limba modernă (pentru nivelurile I-IV) va fi
predată de către cadre didactice cu studii de specialitate.
(3) Disciplina Tehnologia informaţiei şi comunicării (pentru
nivelurile III şi IV) va fi predată de către învăţător/profesor pentru
învăţământul primar cu abilităţi de utilizare a calculatorului în activitatea
didactică, susţinute de atestate sau certificate; în cazul în care
învăţătorul/profesorul de învăţământ primar încadrat la clasa de "A doua
şansă" - învăţământ primar nu posedă certificarea solicitată, disciplina
va fi predată de un profesor de specialitate”.
Pretransferul se poate face cu norma în 2 unit şcolare?
Conform
prevederilor din Capitolul IV al Metodologiei privind mobilitatea personalului
didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014 există
această posibilitate.
Va rog sa ne spuneti daca stiti ceva despre situatia
clasei a IX-a deorece de acest lucru depinde titularizarea la liceu. Multe
cadre didactice pierd posibilitatea de titularizare la liceu datorita
acestei incertitudini.Credeti ca pana in 15 martie,cand este etapa
titularizarii in scoala exista sansa sa se clarifice situatia clasei a IX-a?
Conform
prevederilor art. 361 alin. 2 lit. b) din Legea nr. 1/2011 „măsura introducerii clasei a IX-a în învăţământul gimnazial intră
în vigoare începând cu generaţia de elevi care începe clasa a V-a în anul
şcolar 2011-2012”;
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de e-mail liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii
Bună ziua!
RăspundețiȘtergereRevin , iarăşi cu o întrebare foarte simplă, dar care se pare încă nu are rezolvare. Conform L.E.N. T.I.C. (aşa zisa informatică) devine obligatorie din anul şcolar 2012 - 2013 în clasele V-VI. Astăzi am aflat că TIC va fi obligatorie de la anul şi în clasa a VII.-a., dar planul cadru încă nu a apărut.
Întrebarea mea este dacă aceste posturi (catedre) de TIC pot fi ocupate prin concurs sau pretransfer sau când vor apărea noile planuri cadru?
Buna ziua! Indraznesc sa va rog a-mi raspunde la cateva intrebari (in masura in care puteti):
RăspundețiȘtergere- s-a discutat/ se discuta inca revenirea la norma de 16 ore pentru cadrele didactice ce au peste 25 de ani vechime?
- s-a pus/ se pune problema remunerarii consilierului educativ din scoala (poate in functie de numarul claselor/elevilor)?
- cand se preconizeaza a se desfasura o noua selectie pentru Corpul National de Experti?
Va multumesc pentru receptivitatea de care dati dovada acordandu-ne raspunsurile solicitate!
Se poate numi o persoană ca director dacă aceasta nu face parte din Corpul Naţional al Experţilor în Educaţie?
RăspundețiȘtergereSi inca cum!
ȘtergereIn unele cazuri DOAR ACELE persoane sunt ”abilitate” sa indeplineasca acest rol!!!!!!!!!!!!
Stimate d-le ministru,
RăspundețiȘtergereCu respect va rog sa-mi spuneti daca in dialogul sindicate -minister s-a discutat ceva referitor la pensionarea inainte de limita de varsta 60 de ani, fara penalizare.
Date fiind conditiile actuale din inv.si starea sanatatii multora dintre noi, am dori sa parasim sistemul prin pensionare la 60 de ani, daca se va putea fara penalizare.
Multumesc anticipat, dorindu-va numai bine si prosperitate!
Cu deosebita stima,
T.L.
Bună ziua !
RăspundețiȘtergereAş avea şi eu o curiozitate. A apărut Metodologia-cadru pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului de Administraţie al unităţilor de învăţământ?
În conformitate cu dispoziţiile art. 96, alin 6 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011
Vă mulţumesc !
Buna ziua, domnule Pop.
RăspundețiȘtergereSunt educatoare titulara de 10 ani, absolventa a "Colegiului universitar de institutori"cu durata de 3 ani, promotia 2002. Conform metodologiei aparute anul trecut mi-am intocmit dosarul pentru echivalarea studiilor, insa aceasta nu s-a mai efectuat. As dori sa stiu daca si cand le vor fi echivalate studiile celor in situatia mea si daca vom fi incadrati ca profesori.
buna ziua, am doua intrebari ;
RăspundețiȘtergere- se poate face pretransfer de la o unitate de invatamint unde am 18 ore pe 10 ore la alta unitate si restul de 8 le pastrez unde sunt titular deja?
- ce posibilitate am de a primi o decizie definitiva de completare a normei in mediul urban, intrucit de 10 ani, in fiecare an, vin la completare si primesc decizie, conf. metodologiei pe un an de zile;
multumesc!
Buna dimineata, domnule Pop!
RăspundețiȘtergereRevin cu intrebarea pe care v-am adresat-o cand ati fost la Calarasi, cu ocazia Conferintei judetene a SLIJ: Ce se intampla in cazul in care orele de educatie fizica din invatamantul primar nu sunt predate de profesorul de educatie fizica? Mi se pare o nedreptate pentru acesti colegi! Aceeasi intrebare i-am adresat-o si Domnului Ministru , care mi-a raspund ca aceasta problema se afla pe agenda de lucru a Ministerului. Va multumesc!
Bună ziua!
RăspundețiȘtergereIntrebare foarte simplă, dar care se pare încă nu are rezolvare. Conform L.E.N. T.I.C. (aşa zisa informatică) devine obligatorie din anul şcolar 2012 - 2013 în clasele V-VI. Astăzi am aflat că TIC va fi obligatorie de la anul şi în clasa a VII.-a., dar planul cadru încă nu a apărut.
Întrebarea mea este dacă aceste posturi (catedre) de TIC pot fi ocupate prin concurs sau pretransfer sau când vor apărea noile planuri cadru?
Buna ziua !
RăspundețiȘtergereDomnule Pop, va rog sa ma lamuriti in privinta prevederilor OM 5553/2011.
Caz:
- absolventa colegiu de 3 ani, linia de studiu: limba engleza;
- titulara pe invatator;
- a predat limba engleza la cumul sau plata cu ora;
- indeplineste cerintele din ordin;
Care este motivul pentru care nu a obtinut echivalarea?
Este o discriminare sa se acorde echivalarea numai pentru cei care au fost incadrati pe posturile din specializarea pentru care au solicitat echivalarea. Si ceilalti trebuie sa aiba acest drept.Poate doresc sa participe la pretransfer sau sa-si continue studiile in disciplina respectiva, ca doar sunt calificati.Toate metodologiile privind miscarea personalului didactic, macar din 2005 incoace, ii considera calificati pentru nivel gimnazial.
Va rog sa ma lamuriti daca respingerea dosarului a fost corecta, iar daca nu ce se poate face in acest caz.
Bună seara,
RăspundețiȘtergeredaca tot se vorbeste de nedreptate, as dori sa va supun atentiei urmatorul aspect:
Ca membru de sindicat ma simt nedreptatita - pe legea 221, eu primesc diferentel salariale treptat, pe cand cei care au castigat in instanta, pe cont propriu in 2012 vor primi banii integral. Mentionez ca pentru anul 2013 exista o ordonanta, pentru 2011 la fel, in schimb 2012 este exclus.
Am rugamintea sa aduceti la cunostinta forurilor indreptatite acest lucru si sa luati si masurile in consecinta. Nu cred ca mai exista un asemenea precedent, mai ales ca hotararile ulterioare pe aceeasi speta nu pot fi aplicate preferential. Va multumesc.
prof Mihaela M.
Bună ziua,
RăspundețiȘtergereStimate domnule Ministru,
Cu respect vă aduc la cunoştinţă că nu se respectă Ordonanţa nr.92 din 18.12.2012 , cu privire la prelungirea calităţii de profesor titular, valabil pentru persoanele care îndeplinesc condiţiile de pensionare la limită de vârstă , prin Ordinul Ministrului (metodologie) nr.3104/30 ian.2013 .
Cei care doresc continuarea activităţii în calitatea de titular al învăţământului cu încă 3 ani , cu merite deosebite , să li se ofere posibilitatea să predea în continuare cu aprobarea C.A. al şcolii , fără să parcurgă etapele prevăzute în metodologie , care oricum nu le dă şansa prelungirii, deoarece posturile vacante pot fi ocupate de persoanele care intră în restrângeri de activitate, transfer, pretransfer, concursuri etc. (Există posibilitatea ca aceste posturi să fie ocupate de prof. care intră în restrângeri de activitate , care provin de la unităţi cu procent mic de elevi , fără performanţe şcolare, fără baze materiale corespunzătoare ,fără realizări educaţionale ,fără rezultate la examenele naţionale ,ceea ce duce la deteriorarea actului de educaţie).
Considerăm că metodologia elaborată, anulează efectul ORDONANŢEI NR.92 / 2012, Consiliul de Administaţie al şcolii, nu are autoritatea de a prelungi activitatea la catedră, cu caracter de titular al înv. timp de 3 ani (ORDONANŢEI NR.92 / 2012 ) , cu condiţia de a exista ore în şcoală , fără a fi obligată şcoala, de a vacanta orele care deja erau ocupate de profesorii pensionabili.
Această Ordonanţă nu se regăseşte în efectele finale ! Prof.pensionabili sunt umiliţi , deoarece ei nu au certitudinea că după toate etapele parcuse privind mobilitatea cadrelor didactice , mai au şansa de a rămâne la catedră , nicidecum ca prof. titular . titular pe ce ???????!!!!! şi când ???
Prelungirea la catedră cu 3 ani în calitate de titular este şansa pe care d-stră aţi luat-o prin metodologia actuală.!
Ne întrebăm unde este calitatea actului de educaţie pe care îl invocaţi şi doriţi să-l promovaţi !
Practic metodologia anulează efectele ORDONANŢEI , ceea ce ar trebui să fie aplicată invers.!!!!
SEMNEAZA,
un prof.I, GR.I, vechime înv. 39 ani,