Va rog sa
imi spuneti daca in calculul indemnizatiei concediului de odihna se include si
indemnizatia de diriginte.Daca raspunsul este afirmativ, va rog sa imi spuneti
articolele din lege care fac referire la aceasta problema, pt. a le arata
conducerii unitatii.
Conform OMECTS nr. 5559/2011 „ În calculul indemnizaţiei
concediului de odihnă acordat cadrelor didactice se iau în considerare şi
drepturile salariale care se acordă cu caracter permanent”. Indemnizația de
dirigenție fiind un spor cu caracter permanent intră în calculul indemnizației
de concediu.
Sunt profesor suplinitor de limba franceza,in
mediul,rural,obtinand acest post prin concurs anul trecut,adica in 2012.Este
primul an in care predau deci,sunt profesor debutant,absolvind facultatea in
anul 2010.Am o intrebare la care as avea urgent nevoie de un raspuns.Dl
director din scoala mi-a spus de prima de instalare.Conform unei legi mai vechi
,cei care erau in primul an de invatamant si in termen de 5 ani de la
absolvirea facultatii,primeau aceasta prima in cuantum de un salariu.Astazi mi
s-a spus de la scoala ca,liderul sindical din Inspectoratul judetului nostru a
spus ca eu nu am dreptul la aceasta prima pentru ca nu sunt in primul an in
invatamant IMEDIAT dupa ce am sustinut licenta.Cum este de fapt?In alte judete
am inteles ca s-ar fi aprobat aceasta prima…Va rog,din suflet,as dori un
raspuns:beneficiez sau nu?As dori si temeiul legal…Parerile sunt impartite si
am impresia ca aceasta noua lege este interpretabila…
Conform Legii nr. 1/2011 începând cu
februarie 2011 nu se mai acordă prima de instalare. Dvs. fiind angajat doar din
2012 nu puteți beneficia de această primă care a fost prevăzută în Legea nr.
128/1997, lege abrogată prin Legea nr. 1/2011.
Sunt educatoare titulara, grad didactic I, vechime 30
ani,am 300 credite obtinute in urma cursurilor de formare profesionala. Am
depus dosar pt echivalarea competentelor conform ordinului 5484 ,despre care nu
se mai stie nimic.MECTS SI NICI DV NU NE-ATI MAI DAT UN RASPUNS CLAR ,DESI AM
MUNCIT CA SA NI SE RECUNOASCA ACESTE COMPETENTE PE CARE LE-AM AVUT DIN START ŞI
NU INTELEG CUM AM PUTUT SA LE PIERDEM DIN SENIN..Deoare ordonanta 92/2012 este
in vigoare sunt obligata ca din salariul modest sa urmez facultate desi eu m-am
calificat demult si am absolvit liceul pedagogic?Cu ce bani?Eu n-am fost
necalificata niciodata!Va rog , spuneti-mi daca in 5 ani nu mise mai recunoaste
munca si profesia.
Ordinul 5484/2011 nu a fost abrogat.
Dacă dosarul privind echivalarea a fost aprobat trebuie să primiți și atestatul
de echivalare. Întrucât
după echivalarea studiilor sau competențențelor angajaților din învățământul
preșcolar, respectiv primar mai rămâneau persoane care nu îndeplineau
condițiile de a ocupa funcția de profesor pentru învățământul preșcolar, respectiv
primar (nu au obținut licență, nu au acumulat suficiente credite pentru a
obține echivalarea, etc.) s-a hotărât menținerea acestora în funcțiile de
educator, respectiv învățător (aceste funcții au fost reintroduse în Legea
educației naționale nr. 1/2011 prin OUG nr. 92/2012 pentru a nu rămâne fără loc
de muncă actualii angajați care nu îndeplinesc condițiile de a fi încadrați ca
profesori pentru învățământul preșcolar, respectiv primar – nu au licență sau
atestat de echivalare) cu condiția de a obține diplomă de licență până în
12.12.2018. Astfel, doar aceste persoane
vor fi nevoite să obțină o diplomă de licență nu și angajații care au obținut
atestatul de echivalare și sunt încadrați în baza acestuia ca profesori pentru
învățământul preșcolar, respectiv primar.
Intrebarea mea este legata de incadrarea in functia de
educatoare - am terminat facultatea si masterul in domeniul
economic-finante-banci in anul 2010. din septembrie 2012 lucrez ca educatoare
la o gradinita de stat, avand la baza liceul pedagogic, insa sunt incadrata ca
educatoarea, nu ca profesor. este corect, dupa LEN din 2011?A doua intrebare
este legata de faptul ca, daca demisionez in timpul anului scolar pt a ma
angaja in alt domeniu, in viitor, ma mai pot angaja in invatamant ca educatoare/invatatoare/profesoara
sau exista o restrictie in cazul in care demisionez in timpul anului scolar?
Nu puteți fi încadrată ca profesor
pentru învățământul primar întrucât nu aveți studii superioare în profilul
postului. Nu există nicio restricție de a nu mai profesa în învățământ dacă
demisionați în timpul anului școlar.
Apelez la dumneavoastră pentru ca nimeni nu mi-a dat un
răspuns la întrebarea mea: pot să solicit titularizare în baza atr.253 pe un
post de profesor educator în condițiile în care eu ocup un post de profesor
psihopedagog? menționez ca ambele tipuri de posturi
necesita același examen (psihopedagogie specială)iar eu am obținut nota 8 la
examenul din 2011!
Dacă vă încadrați în prevederile
Centralizatorului puteți beneficia de prevederile art. 253 din Legea nr.
1/2011.
Ne lamuriti si pe noi ( debutantii ) de ce s-a marit nota
promovarii ex. de definitivat de la 6 in 2011 - 7 in 2012 - 8 in 2013, in
conditiile in care anul trecut au promovat doar 65-68 % ??? E mai greu
definitivatul dacat titularizarea in momentul de fata. Si de ce nu se face o
medie intre cele 2 note obtinute ??????
Conform OMECTS nr. 6193/2012 nota minimă
de promovare este 8. Astfel, doar printr-o modificare a acestui ordin se poate
reduce nota de promovare. Fiind vorba de un ordin de ministru, tot MEN este în
măsură de a remedia acest lucru.
Va rog foarte mult sa ma lamuriti cu urmatoarea
chestiune: daca am obtinut peste
7 la concursul de titularizare din 2012 si postul este viabil in scoala in care
lucrez,el poate deveni pur si simplu al meu, cu acordul consiliului de
administratie, sau risc sa-mi fie luat postul in etapa de restrangere? Dati-mi
un raspuns sau o solutie.
Condițiile pentru modificarea
contractului individual de muncă din contract pe perioadă determinată în
contract pe perioadă nedeterminată sunt prevăzute în art. 54 și următoarele din
Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învățământul
preuniversitar în anul școlar 2013-2014. Conform art. 55 trebuie îndeplinite cumulativ
următoarele condiţii specifice:
a)
a fost repartizat sau i s-a prelungit durata contractului individual de muncă
pe perioadă determinată în anul şcolar 2012-2013, la nivelul unui singur
judeţ/municipiului Bucureşti, pe un post didactic/catedră vacantă/rezervată
complet(ă) pe perioadă determinată, în
baza notei de cel puţin 7 (şapte) obţinută la unul din concursurile de
ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în
învăţământul
preuniversitar de stat susţinute în specialitatea postului didactic/catedrei
ocupat(e), în iulie 2011, iulie 2010, iulie 2009 sau iunie-iulie 2008, în şedinţă publică
organizată până la data începerii cursurilor anului şcolar 2012-2013;
b)
a dobândit definitivarea în învăţământ;
c) postul
didactic/catedra solicitat(ă) nu a fost
ocupat(ă) în etapele anterioare ale mobilităţii personalului didactic, este complet(ă), este constituit(ă) sau i se poate
constitui în unităţi de învăţământ cu personalitate juridică conform art. 29
alin. (2), nu este rezervat(ă) şi i se
certifică viabilitatea;
d)
respectă condiţiile de ocupare a postului didactic/catedrei, conform prezentei
Metodologii;
e)
are avizele şi atestatele necesare pentru ocuparea postului didactic/catedrei,
conform prezentei Metodologii.
Conform
art. 4 din aceeași metodologie etapele anterioare modificării contractelor de
muncă beneficiind de prevederile art. 253 din Legea nr. 1/2011 sunt:
a) constituirea tuturor posturilor didactice/catedrelor
ca urmare a aplicării planurilor-cadru de învăţământ şi a aprobării planurilor
de şcolarizare;
b) constituirea cu prioritate a normei didactice de
predare-învăţare-evaluare pentru personalul didactic titular, în baza documentelor
de numire/transfer/repartizare pe post/catedră;
c) întregirea normei didactice de predare-învăţare-evaluare pentru
personalul didactic titular în două sau mai multe unităţi de învăţământ ori pe
două sau mai multe specializări;
d) stabilirea posturilor didactice/catedrelor vacante şi publicarea
acestora în vederea ocupării cu personal didactic;
e) stabilirea posturilor didactice/catedrelor rezervate şi publicarea
acestora în vederea ocupării cu personal didactic pe perioada rezervării;
f) completarea normei didactice de predare-învăţare-evaluare a personalului
didactic titular căruia nu i se poate constitui catedra la nivelul
unităţii/unităţilor de învăţământ în care este titular, în baza
documentelor de numire/transfer/repartizare pe post/catedră;
g) transferarea personalului didactic titular disponibilizat prin
restrângere de activitate sau prin restructurarea reţelei şcolare ori prin
desfiinţarea unor unităţi de învăţământ;
h) pretransferul consimţit între unităţile de învăţământ preuniversitar, la
cerere, a personalului didactic titular, pe criteriul apropierii de domiciliu;
h1) stabilirea personalului
didactic care îndeplineşte condiţiile legale de pensionare la data de 1
septembrie 2013 şi se menţine în activitate ca titular în anul şcolar 2013-2014,
în funcţia didactică, până la 3 ani peste vârsta de pensionare, raportată la
data de 1 septembrie 2013, cu aprobarea anuală a consiliilor de administraţie
ale unităţilor de învăţământ, precum şi a personalului didactic care a avut
calitatea de titular şi care nu a depăşit cu 3 ani vârsta de pensionare,
raportată la data de 1 septembrie 2013, căruia i se recunoaște calitatea de
titular, în anul şcolar 2013-2014.
Am si eu o problema.............sunt suplinitor
calificat(prof.spec.inv.primar)am obtinut in 2012 nota la titularizare peste
7,in vara am examenul de definitivat.....am sustinerea parintilor si a
scolii.............pot sa ma titularizez daca nu am definitivatul dar am
parcurs inspectiile la clasa?
În baza prevederilor art. 253 din Legea
nr. 1/2011 nu vă puteți titulariza dacă nu dețineți definitivatul la data
înscrierii la această etapă a mobilității, respectiv 15-17 aprilie 2013.
Candidaţii titularizabili din 2012 pot ocupa posturi pe
perioadă nedeteminată în unitatea de învăţământ în care predau, Ministerul Educaţiei Naţionale precizează că toţi
candidaţii care au obţinut nota 7 sau peste 7 la concursul de ocupare a
posturilor din învăţământul preuniversitar, din august 2012, şi care au ocupat,
în baza acestor note, un post pe perioadă determinată în anul şcolar 2012-2013,
se vor putea titulariza. Cu alte cuvinte, aceştia vor putea încheia un contract
pe perioadă nedeterminată cu unitatea de învăţământ în care sunt repartizaţi la
acest moment, dacă postul e viabil şi candidaţii obţin avizul Consiliului de
Administraţie. Ministerul Educaţiei
Naţionale asigură, astfel, crearea de condiţii egale în ceea ce priveşte
ocuparea de posturi pentru candidaţii titularizabili din 2012 şi cei din anii
precedenţi (2009-2011).Cind se aplica??
Încheierea unui contract individual de
muncă pe perioadă nedeterminată pe postul ocupat în anul școlar 2012-2013, în
baza notei obținute la cncursul organizat în 2012 va fi posibilă începând cu
intrarea în vigoare a legii bugetului de stat pentru anul 2013, lege care aduce
modificările legislative necesare pentru realizarea acestui lucru. Această lege
a primit avizul Curții Constituționale, urmând ca în scurt timp să fie
promulgată.
Sunt titulara, in anul scolar 2012-2013 am fost detasata
la alta scoala,acum vreau sa ma titularizez aici ,postul este
titularizabil,unitatea scolara este de acord cu pretransferul meu. Intrebarea
mea este : trebuie sa am neaparat domiciliul pe orasul respectiv sau e destul
sa am flotant?
Pretransferul
consimţit între unităţile de învăţământ poate fi în aceeaşi localitate, în localitatea de
domiciliu sau pentru apropiere de domiciliu. Posturile didactice/catedrele
rămase vacante după soluţionarea completărilor de normă didactică şi a restrângerilor de
activitate se ocupă de cadrele didactice titular, la cererea acestora, prin
pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ preuniversitar, considerând cu prioritate
apropierea de domiciliu. Astfel, este vorba de domiciliu sau apropriere de
domiciliu.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de e-mail liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii.
Am rasfoit metodologia si Internetul si am ramas cu mai multe semne de intrebare! Defapt ce inseamna in etapa de pretransfer consimtamantul scolii la care te transferi? Pe ce baza vor da acceptul ( E la alegerea lor sau e pe baza de punctaj - anexa 2) ? Daca sunt mai multi candidati? Daca vrei sa te transferi in doua scoli ( nu sunt suficiente ore intr-o scoala) faci doua cereri, respectiv doua dosare?
RăspundețiȘtergereD-le Pop, când aflam daca primim atestatele pt echivalarea competentelor (care acum sunt blocate la MECTS)? MULTUMIM ANTICIPAT PT RASPUNS.
RăspundețiȘtergereBuna ziua!
RăspundețiȘtergereVa rog frumos sa ma lamuriti cum se formeaza Consiliu de administratie al scolii,Ma refer la procedura, deoarece fiecare scoala face cum o taie capul. Se aplica prevederile LEN sau se merge pe vechiul sistem(numiri de catre director si vot deschis in Consiliul Profesoral)
multumesc
Buna ziua!
RăspundețiȘtergereSunt profesor suplinitor,si as dori sa stiu daca e valabil pentru titularizare si nota finala,adica nota de la inspectia speciala si cea de la proba scrisa,unde media finala a fost 7.Va rog sa imi dati un raspuns.
Sunt angajata in anul 2012-2013 pe un post de ed tehnologica in 3 scoli A,B,C (9ore+4ore+5ore) cu personalitate juridica fiecare. Nota la titularizare in 2010 o am peste 8.La 1 sept.2012, orele de la scoala A (9ore) aveau viabilitatea 4ani si cele de la scoala B (4ore) aveau viabilitatea tot 4ani iar orele de la scoala C aveau viabilitate 1 an. Acum acest post ocupat de mine in cele 3 scoli,are viabilitatea de 4 ani si am acordurile CA. Intrebare-Ma pot titulariza conform art. 253 pe acet post ocupat de mine in prezent daca este pe 3 scoli cu personalitate juridica fiecare.Multumesc
RăspundețiȘtergereBuna ziua!
RăspundețiȘtergereProfesorii care au obtinut peste 7 la examenul de titularizare din 2012, fara definitivat si doresc sa ramana si in anul scolar 2013-2014 la scoala la care sunt acum in ce etapa a mobilitatii personalului didactic se incadreaza?
Cand vor aparea subiectele model pentru examenul de definitivat?
RăspundețiȘtergere