Am
o mare rugaminte la dvs,dat fiind faptul ca raspundeti la obiect,ca un om al
scolii ce sunteti.Sunt profesor pt.invatamantul primar cu o vechime de 35 de
ani,am gradul I si,de 13 ani lucrez in Alternativa Step by Step.Care este
modalitatea legala pentru ca ambele cadre didactice care functioneaza
la fiecare clasa din aceasta alternativa sa aiba postul sigur,al doilea post
sa fie rezervat ,sa ramana titularul scolii,postul al doilea fiind
legal existent,bugetat ,dar la inspectoratul scolar nerezervat.Situatia
aceasta este valabila in toata tara,dar ,in fiecare an se
socoteste numarul de clase ,numarul de cadre , iar perechea de la Step
ramane pe dinafara,postul dandu-se liber.
|
Fiind
vorba de un vid legislativ rezolvarea poate veni doar printr-o modificare a
legislației. În acest sens
trebuie sesizată problema organismului abilitat să adopte modificarea necesară.
Dacă vorbim de modificarea unei metodologii sau a unui ordin din domeniul
învățământului organismul abilitat în acest sens este Ministerul Educației
Naționale.
Sunt educatoare cu o vechime de 36 ani si grad
didactic II, As dori sa va expun o problema care a intervenit in activitatea
noastra: Gradinita ( unitate de invatamant prescolar fara personalitate
juridica) are 5 cadre didactice titulare pe 5 posturi de educatoare. Aceasta
gradinita este arondata unei scoli -unitate cu personalitate juridica. Tot
acestei unitati cu personalitate juridica ii este arondata si alta
gradinita.Acolo sunt 3 educatoare
titulare , dar pt anul scolar 2013-2014 s-au aprobat de ISJ doar 2 posturi de
educatoare, deci se restrange un post de acolo. Directorul ne-a anuntat ca va
trebui sa depunem dosare de restrangere toate educatoarele, inclusive cele de
la gradinita unde nu sunt problem de restrangere. Vreau sa stiu daca se
procedeaza corect si care este temeiul legal in baza caruia trebuie ca noi , sa
participam la restrangere desi posturile noastre vor exista si in anul scolar
urmator?
La evaluarea pentru
restrângerea activității trebuie să participe toate cadrele didactice
indiferent că sunt încadrate la unitatea de învățământ cu personalitate
juridică sau la structură. Răspunsul în găsiți în dispozițiile art. 21 din
Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învățământul
preuniversitar în anul școlar 2013-2014. Astfel, atât încadrarea cât și
restrângerea de activitate se face la nivelul unei unități de învățământ care
cuprinde atât unitatea de învățământ cu personalitate juridică, cât și
structurile.
Apelez din nou la dumneavoastra insa de aceasta data in calitate de parinte si nu de cadru didactic. Sunt mamica unui baietel in grupa mare. Problema noastra este aceea ca am dori sa-l inscriem in clasa I in toamna, insa ma tem ca legea nu ne permite. Pentru un copil care stie deja sa citeasca si sa efectueze operatii matematice care se invata in clasa I, cred ca ar fi timp pierdut sa mai urmeze si clasa pregatitoare, Am inteles ca s-a dat un ordin prin care cei care trebuie inscrisi in clasa I si nu au parcurs clasa pregatitoare, trebuie sa-si faca in aceasta perioada transferul int-o astfel de clasa, cu conditia sa aiba sapte ani in toamna. Baietelul nostru , insa ,nu va avea decat sase ani si patru luni la inceperea scolii. Credeti ca mai avem vreo sansa, sa apara vreo portita, macar anul acesta? Poate niste testari, evaluari prin care se poate demonstra ca unii copii sunt pregatiti pentru a urma clasa I...asa cum s-a procedat si anul trecut?
Abia
în luna martie va fi adoptată procedura de înscriere în clasa
pregotitoare/clasa I în anul școlar 2013-2014
Sunt un cadru didactic cu 18 ani vechime, grad I și predau în
învățământul primar. Vă rog să mă ajutați să rezolv cât mai amiabil următoarea
situație. Am participat la concursul de titularizare din 2 august 2012 și am
obținut nota 8,40. Deși eram titulară în altă localitate, am obținut un post pe
perioadă determinată, adică 1 an, mai aproape de domiciliu (detașare prin
concurs). Am luat clasa I și aș dori să continui activitatea la aceeași clasă.
Care sunt pașii pentru a mă putea titulariza? Dacă directorul scoate postul pe
o perioadă de 4 ani, el riscă să fie luat la restrângere sau mă pot titulariza
cu prioritate (în baza concursului), cu acordul Consiliului de Administrație.
Nu sunt foarte lămurită. Dați-mi un răspuns cât mai repede, vă implor. Îmi sunt
dragi copiii aceștia și nu aș vrea să-i fac să sufere. Ce ar trebui să fac?
Puteți obține postul
în condițiile art. 54 și următoarele din Metodologia privind mobilitatea
personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul 2013-2014.
„(1) Începând cu 1
septembrie 2013, poate deveni titular, pe postul didactic/catedra ocupat/ă cu
contract individual de muncă pe perioadă determinată, cadrul didactic
netitular calificat care, la data solicitării, îndeplineşte cumulativ
următoarele condiţii specifice:
a) a fost repartizat
sau i s-a prelungit durata contractului individual de muncă pe perioadă
determinată în anul şcolar 2012-2013, la nivelul unui singur
judeţ/municipiului Bucureşti, pe un post didactic/catedră vacantă/rezervată
complet(ă) pe perioadă determinată, în baza notei de cel puţin 7 (şapte)
obţinută la unul din concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor
vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar de stat susţinute în
specialitatea postului didactic/catedrei ocupat(e), în iulie 2011, iulie 2010,
iulie 2009 sau
iunie-iulie 2008 (speram
ca va fi introdus și anul 2012), în şedinţă publică organizată până la data
începerii cursurilor anului şcolar 2012-2013;
b) a dobândit
definitivarea în învăţământ;
c) postul
didactic/catedra solicitat(ă) nu a fost ocupat(ă) în etapele anterioare
ale mobilităţii personalului didactic, este complet(ă), este constituit(ă)
sau i se poate constitui în unităţi de învăţământ cu personalitate juridică
conform art. 29 alin. (2), nu este rezervat(ă) şi i se certifică
viabilitatea;
d) respectă condiţiile
de ocupare a postului didactic/catedrei, conform prezentei Metodologii;
e) are avizele şi
atestatele necesare pentru ocuparea postului didactic/catedrei, conform
prezentei Metodologii”.
Conform art. 4 din
Metodologie etapele mobilității sunt, în ordine:
a) constituirea
tuturor posturilor didactice/catedrelor ca urmare a aplicării
planurilor-cadru de învăţământ şi a aprobării planurilor de şcolarizare;
b) constituirea
cu prioritate a normei didactice de predare-învăţare-evaluare
pentru personalul didactic titular, în baza documentelor de
numire/transfer/repartizare pe post/catedră;
c) întregirea normei
didactice de predare-învăţare-evaluare pentru personalul didactic titular în
două sau mai multe unităţi de învăţământ ori pe două sau mai multe
specializări;
d) stabilirea
posturilor didactice/catedrelor vacante şi publicarea acestora în vederea
ocupării cu personal didactic;
e) stabilirea
posturilor didactice/catedrelor rezervate şi publicarea acestora în vederea
ocupării cu personal didactic pe perioada rezervării;
f) completarea normei
didactice de predare-învăţare-evaluare a personalului didactic titular
căruia nu i se poate constitui catedra la nivelul unităţii/unităţilor de
învăţământ în care este titular, în baza documentelor de
numire/transfer/repartizare pe post/catedră;
g) transferarea personalului didactic titular disponibilizat
prin restrângere de activitate sau prin
restructurarea reţelei şcolare ori prin desfiinţarea unor
unităţi de învăţământ;
h) pretransferul consimţit între unităţile de învăţământ
preuniversitar, la cerere, a personalului
didactic titular, pe criteriul apropierii de domiciliu;
h1) stabilirea
personalului didactic care îndeplineşte condiţiile legale de pensionare la data
de 1 septembrie 2013 şi se menţine în activitate ca titular în anul şcolar
2013-2014, în funcţia didactică,până la 3 ani peste vârsta de pensionare,
raportată la data de 1 septembrie 2013, cu aprobarea anuală aconsiliilor de administraţie
ale unităţilor de învăţământ, precum şi a personalului didactic care a avutcalitatea
de titular şi care nu a depăşit cu 3 ani vârsta de pensionare, raportată la
data de 1 septembrie 2013, căruia i se recunoaște calitatea de
titular, în anul şcolar 2013-2014
i) modificarea duratei contractelor
individuale de muncă ale cadrelor didactice netitulare din perioadă determinată
în perioadă nedeterminată în baza art. 253 din Legea nr.
1/2011 cu modificările şi completările ulterioare;
Titular
limba franceza la o scoala gimnaziala,Profesor metodist la CCD,
Constanta de 10 ani, cu catedra rezervata la scoala respective, Pensionabila
la 1 septembrie 2013. Ma incadrez in OUG 92, stiti la ce ma refer. Sunt
competenta, nu va plictisesc cu realizarile mele dar chiar am. Mai am ceva de
spus in acest sistem, este nevoie de oameni ca mine. Decat ca, OUG 92 este o
ipocrizie in conditiile in care catedra pe care sunt titulara va fi data
disponibila la etapele premergatoare si nicio sansa sa mai ramana pana in
aprilie cand se discuta mentinerera. Prin urmare, intreb si eu:
1.
este nevoie de noi, oamenii scolii care credem in valorile educatiei si mai
avem ceva de spus?
2.
daca da, cum suntem mentinuti in sistem? realist vorbind.
3.
de ce nu exista autonomie la nivelul unitatii scolare asa cum este in
universitar?
Constat
cu amaraciune ca incepe procesul de umilire a profesorului pensionabil si
nicidecum ramanerea in sistem cu toate drepturile pe care ar trebui sa i-l
confere statutul.
|
Conform prevederilor
art. 4 alin. 1 din Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic
din învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014 așa cum a fost
modificat prin OMEN nr. 3104/2013 „Etapele de mobilitate a personalului didactic
din învăţământul preuniversitar se organizează şi se desfăşoară
conform prezentei Metodologii şi sunt, în ordine,
următoarele:
a) constituirea
tuturor posturilor didactice/catedrelor ca urmare a aplicării
planurilor-cadru de învăţământ şi a aprobării planurilor de şcolarizare;
b) constituirea
cu prioritate a normei didactice de predare-învăţare-evaluare
pentru personalul didactic titular, în baza documentelor de
numire/transfer/repartizare pe post/catedră;
c) întregirea normei
didactice de predare-învăţare-evaluare pentru personalul didactic titular în
două sau mai multe unităţi de învăţământ ori pe două sau mai multe
specializări;
d) stabilirea
posturilor didactice/catedrelor vacante şi publicarea acestora în vederea
ocupării cu personal didactic;
e) stabilirea
posturilor didactice/catedrelor rezervate şi publicarea acestora în vederea
ocupării cu personal didactic pe perioada rezervării;
f) completarea normei
didactice de predare-învăţare-evaluare a personalului didactic titular
căruia nu i se poate constitui catedra la nivelul unităţii/unităţilor de
învăţământ în care este titular, în baza documentelor de
numire/transfer/repartizare pe post/catedră;
g) transferarea personalului didactic titular disponibilizat
prin restrângere de activitate sau prin
restructurarea reţelei şcolare ori prin desfiinţarea unor
unităţi de învăţământ;
h) pretransferul consimţit între unităţile de învăţământ
preuniversitar, la cerere, a personalului
didactic titular, pe criteriul apropierii de domiciliu;
h1) stabilirea
personalului didactic care îndeplineşte condiţiile legale de pensionare la data
de 1 septembrie 2013 şi se menţine în activitate ca titular în anul
şcolar 2013-2014, în funcţia didactică, până la 3 ani peste
vârsta de pensionare, raportată la data de 1 septembrie 2013, cu aprobarea
anuală a consiliilor de
administraţie ale unităţilor de învăţământ, precum şi a personalului didactic
care a avut calitatea de
titular şi care nu a depăşit cu 3 ani vârsta de pensionare, raportată la data
de 1 septembrie 2013,
căruia i se recunoaște calitatea de titular, în anul şcolar 2013-2014.
Înainte de
aprobarea OMEN nr. 3104/2013 legislația din domeniul învățământului,
precum și cea din domeniul muncii nu permiteau menținerea pensionarilor în
activitate cu statut de titular.
Intrebarea mea este legata de incadrarea in functia de educatoare
- am terminat facultatea si masterul in domeniul economic-finante-banci in anul
2010. din septembrie 2012 lucrez ca educatoare la o gradinita de stat, avand la
baza liceul pedagogic, insa sunt incadrata ca educatoarea, nu ca profesor. este
corect, dupa LEN din 2011?
A doua intrebare este legata de faptul ca, daca demisionez in
timpul anului scolar pt a ma angaja in alt domeniu, in viitor, ma mai pot
angaja in invatamant ca educatoare/invatatoare/profesoara sau exista o
restrictie in cazul in care demisionez in timpul anului scolar?
Pentru a fi încadrat
ca profesor pentru învățământul primar este necesar ca diploma de licență să
fie în profilul postului. Puteți în baza unui
nou concurs să reveniți în sistemul de învățământ chiar dacă v-ați dat demisia.
Sunt profesor suplinitor chimie (absolvent chimie-fizica) . In
iulie 2009 am obtinut nota 7,00 la disciplina chimie,dar nefiind prima pe
lista nu am ocupat un post pe durata nedeterminata,desi au ramas neocupate 2
posturi in mediul rural pe fizica-chimie; in iulie 2010 am obtinut la concurs
nota 5,80; in anul scolar 2012-2013 am ocupat in sedinta publica un post cu
viabilitate de peste 4 ani. pot beneficia de articolul 253 din metodologie cu
nota din 2009?
Trebuie
să fi obținut nota peste 7 la concursul în baza căruia ați obținut postul în
anul școlar 2012-2013.
Vă rog frumos să imi spuneți, dacă postul pe care doresc să mă titularizez, cu art 253, apare pe sait viabil 4ani, si 16ore, am șanse să mi se completeze cu doua ore de optional, atunci in CA, sau trebuie deja să apară complet 18 ore încă de la începutul mișcării pers didactic.
Vă rog frumos să imi spuneți, dacă postul pe care doresc să mă titularizez, cu art 253, apare pe sait viabil 4ani, si 16ore, am șanse să mi se completeze cu doua ore de optional, atunci in CA, sau trebuie deja să apară complet 18 ore încă de la începutul mișcării pers didactic.
Art. 29 (2) din
Metodologia privind mobilitatea personalului didactic din învățământul
preuniversitar în anulș școlar 2013-2014 prevede că „Posturile didactice/catedrele
vacante/rezervate pentru angajare cu contract de muncă propuse pentru ocuparea
prin concurs se publică precizând viabilitatea acestora şi perioada de
angajare: „perioadă nedeterminată” sau „perioadă determinată de cel mult un an şcolar”,
conform art. 254 alin. (1) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările
ulterioare. În structura catedrelor vacante pentru angajare cu contract de
muncă pe perioadă nedeterminată nu se includ ore din cadrul stagiilor de
pregătire practică pentru dobândirea calificării profesionale de nivel 2, ore
din disciplinele fundamentale de specialitate care se predau la clasele a
IX-a şi a X-a cu profil de arte plastice, decorative, ambientale,
arhitectură, design, precum şi orele vacante de la clasele/grupele de elevi cu
frecvenţă redusă. În structura catedrelor vacante pentru angajare
cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată pot fi incluse cel
mult 4 (patru) ore opţionale”. Reiese că posturile
vacante pot cuprinde ore opționale la publicarea lor.
In urma concursului de titularizare, august 2012, am ocupat un
post pe perioada nedeterminata, pentru care mi s-a dat decizie de titular desi
nu am dobandit definitivatul(sunt debutant). Am inteles ca cei din situatia mea
nu au dreptul la detasare si pretransfer, conform noii metodologii. Mentionez
ca in acest an scolar m-am detasat fara definitivat. Va rog frumos sa-mi
spuneti ce articol se refera la aceasta restrictie pentru ca nu mi se pare
corect ne sa nu avem aceleasi drepturi ca toti titularii.Daca as primi vreun
raspuns in acest sens si acesta ar fi unul negativ , as participa iar la
examenul de titularizare. O alta neclaritate o am in aceasta situatie: daca nu
as ocupa un post la nivelul centrului de concurs, nu stiu in care sedinta
publica la nivel de inspectorat voi avea dreptul sa particip (pentru titulari -
mentionez ca nu am contract de munca pe perioada nedeterminata sau pentru
suplinitori - desi am decizia de titular). Citind articolul2, alineatul 3 chiar
nu inteleg ce statut am in conditiile date: titular sau suplinitor. In momentul
in care as participa la examen as pierde titulatura, fie ea pe perioada
determinata?
Metodologia privind
mobilitatea personalului didactic în anul școlar 2013-2014 prevede:
„Art. 34 (1) Posturile
didactice/catedrele rămase vacante după soluţionarea completărilor de normă
didactică se ocupă de cadrele didactice titulare prevăzute
la art. 31 alin. (7) - (9), la cererea acestora, prin
pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ preuniversitar,
considerând cu prioritate apropierea de domiciliu”.
„Art. 31 (7) La
etapele de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate prin
transfer pentru soluţionarea restrângerii
de activitate/pretransfer/detaşare, organizate în baza prevederilor Legii
nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare şi
prezentei Metodologii, pot participa:
a) cadre didactice
titulare în unităţi de învăţământ de stat;
b) cadrele didactice
titulare în unităţi de învăţământ preuniversitar particulare acreditate, în
baza concursului organizat conform Metodologiilor de organizare şi
desfăşurare a concursului pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice
vacante în unităţile de învăţământ particular din învăţământul
preuniversitar aprobate prin ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr.
5656/2004, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv ordinul
ministrului educaţiei, cercetării , tineretului şi sportului nr. 5625/2012, în
baza concursului naţional de ocupare a posturilor didactice/catedrelor
vacante în învăţământul preuniversitar de stat sau a concursului organizat
la nivelul unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat/grupurilor de
unităţi de învăţământ preuniversitar de stat pentru ocuparea posturilor
didactice/catedrelor vacante;
c) cadre didactice
titulare transferate/pretransferate din învăţământul preuniversitar de stat, în
unităţi de învăţământ preuniversitar particular acreditate/autorizate, prin
transfer pentru restrângere de activitate/pretransfer;
d) cadrele didactice
titulare transferate din învăţământul preuniversitar de stat conform Ordonanţei
de urgenţă a Guvernului nr. 26/1997 privind protecţia copilului aflat în
dificultate, aprobată cu modificări prin Legea nr. 108/1998, care funcţionează
în structurile specializate din subordinea direcţiilor generale pentru
asistenţă socială şi protecţia copilului, aflate în situaţia de restrângere de
activitate”.
„Art. 82 (1) Posturile
didactice/catedrele rămase vacante/rezervate după concurs se ocupă de cadrele
didactice titulare prevăzute la art. 31 alin. (7) -(10), prin detaşare în
interesul învăţământului”.
„Art. 75 (3) Pentru
candidaţii care nu au dobândit definitivarea în învăţământ repartizaţi pe
posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare pe perioadă
nedeterminată, consiliul/consiliile de administraţie al/ale unităţii/unităţilor
de învăţământ la care au fost repartizaţi poate hotărî modificarea duratei
contractului individual de muncă din perioadă determinată în perioadă
nedeterminată, după ce aceşti candidaţi promovează examenul pentru
definitivarea în învăţământ”.
Sunt invatatoare titulara.In anul scolar 2012-2013 sunt detasata
la cerere,iar pentru anul scolar 2013-2014 postul pe care functionez este liber
cu viabilitate 1 an.Pot cere continuitate pentru detasare la cerere sau
cum trebuie sa procedez pentru a ramane pe acest post?
Conform
Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învățământul
preuniversitar în anul școlar 2013-2014 „Posturile didactice/catedrele
vacante/rezervate publicate pentru detaşare la cerere se ocupă cu
prioritate aplicând principiul continuităţii pentru cadrele didactice
titulare participante la concursul de ocupare a posturilor didactice
vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, sesiunea 2012 şi/sau
2011, care au obţinut minimum media/nota 5,00 (cinci) în specialitatea
postului, au fost repartizate prin detaşare la cerere/continuitate pentru
detaşare la cerere pe posturi didactice/catedre începând cu 1 septembrie 2012, în
şedinţă publică conform Calendarului, au acordul consiliului de
administraţie/consiliilor de administraţie al/ale unităţii/unităţilor de învăţământ
şi au calificativul/calificativele „Foarte bine”. Cadrele didactice care
solicită continuitate pentru detaşare la cerere se adresează
consiliului/consiliilor de administraţie al/ale unităţii/unităţilor de
învăţământ până la data de 15 iunie 2013.
Acordul/refuzul consiliului/consiliilor de administraţie al/ale
unităţii/unităţilor de învăţământ pentru continuitate prin detaşare la cerere
este comunicat inspectoratului şcolar şi cadrelor didactice solicitante, până
la data de 22 iunie 2013. Consiliul/consiliile de administraţie
al/ale unităţii/unităţilor de învăţământ comunică în scris cadrelor
didactice solicitante motivele acordului/refuzului continuităţii prin detaşare.
Dacă un post didactic
dintr-o unitate de învăţământ este solicitat de mai multe cadre didactice,
departajarea se realizează în baza criteriilor şi punctajelor din anexa
nr. 2. Pentru a fi repartizate prin continuitate pentru detaşare la cerere, în
baza mediei/notei obţinute la concurs în sesiunea 2012 şi/sau 2011,
cadrele didactice titulare care participă şi la concursul din 2013, trebuie să
obţină minimum media 5,00 (cinci), conform art. 56 alin. (9), la
disciplina corespunzătoare postului didactic/catedrei solicitat(e) pentru
continuitate. Cadrele didactice care beneficiază de continuitate pentru
detaşare la cerere în anul şcolar 2013-2014 îşi actualizează dosarul personal
lainspectoratul şcolar, conform Calendarului”.
La
scoala noastra suntem trei educatoare suplinitoare calificate avand contracte
de munca pe perioade determinate. Viabilitatea
postului unei colege a fost marita la patru ani si conform art. 55, alin. 2,
din Metodologia 2013-2014, avem dreptul toate trei sa participam la
titularizarea pe acest post intrucat indeplinim toate conditiile prevazute de
art. 54 si art. 55 din Metodologie 2013-2014, inclusiv faptul ca avem toate
trei domiciliul in aceeasi localitate. Singurul
lucru care ne departajeaza sunt notele. Va
rog sa imi spuneti daca este posibil ca eu, avand nota cea mai mare, sa nu
primesc avizul Consiliului de Administratie si postul sa fie ocupat de o
colega cu nota mai mica, care ar putea primi acest aviz.
|
Conform Metodologiei,
art. 55 alin. 2 „În situaţia în care domiciliul nu conduce la departajare,
pentru departajare se va lua în calcul nota cea mai mare de la
concursul/concursurile susţinute în iunie-iulie 2008, iulie 2009, iulie 2010
şi/sau iulie 2011. La note egale, pentru departajare, se folosesc
criteriile şi punctajele din anexa nr. 2”.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de e-mail liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii
Buna ziua
RăspundețiȘtergereDomnule Pop, va rog in numele profesorilor de TIC de la gimnaziu sa ne ajutati referitor la titularizarea pe aceste posturi. Dumneavoastra sunteti in masura sa ridicati aceasta problema la Ministerul Educatiei. Daca pierdem aceasta ocazie nu ne putem titulariza conform art.253 din LEN desi stiti si dumneavoastra ca legea ne permite sa ocupam aceste posturi ele fiind viabile mai mult de 4 ani conform legii. Insa din cauza unor erori ale Ministerului, noi ne pierdem acest drept.
Va multumesc
Buna ziua
RăspundețiȘtergereSunt educatoare titulara cu o vechime de 38 de ani si m-am pensionat incepand cu 13 .10.2012,dar nu am primit inca decizia de pensionare.Doresc sa imi continui activitatea si in anul scolar 2013 -2014.Intrebarea este trebuie sa renunt la pensie sau voi fi platita plata cu ora .
Va multumesc.
se poate sa primesc continuitate daca nu am depus inca cerere eu indeplinesc conditiile dar directoarea evita data cand trebuie sa depun cerere.cand trebiue depus?
RăspundețiȘtergerecand se depun cererile de continuitate la scoala?
RăspundețiȘtergereBuna ziua,
RăspundețiȘtergereLa concursul de titularizare din 2012 am luat media 8,11. Am fost repartizat pe un post cu 9 ore desi era afist pe net cu 18, dar din c auza ca nu s-au facut clasele, a ramsa incomplet. Completrea de norma am luat-o la Liceul unde functionam din 2008 pe o catedra a unui titular plecat din tara. Acestuia i-a expirat concediul fara plata in martie. Dar conducerea actuala, imi spune ca postul desi are 24 ore in norma didactica declarat pentru oferta scolara din 2013-2014, mi se spune ca nu l pot ocupa ca titular , deoarece se vor introduce 4 ore de sport in locul TIC. Pot sau nu sa ma titularizez pe acest post?
Va multumesc frumos
Cu stima, un porfesor de TIC din Judetul Botosani
Va rog frumos sa imi o scoala cu clase I-IV SIMULTAN, cu sase elevi? Apoi va rog sa imi spuneti, cum se solutioneaza o restrangere de activitate intr-o unitate de invatamant? De exemplu, daca un cadru didactic termina clasa a IV-a si nu sunt elevi pentru clasa pregatitoare, intra doar acel cadru in restrangere de activitate sau toate cadrele de la invatamantul primar din acea scoala? O invatatoare, titulara, cu o vechime de 26 de ani, gradul didactic I, cu liceu pedagogic, localnica cu un copil in intretinere. Va multumesc!
RăspundețiȘtergere