19 feb. 2013

Întrebări și răspunsuri 19.02.2013 (1)


Am obtinut 13 ore de limba romana in urma notei 7.75 luata la examenul de titularizare din 2012. Acum postul a fost scos la concurs pe perioada nedeterminata fiind format din 12ore de limba romana si 6 ore de engleza,iar eu in urma modificarii articolului 253 am depus cerere de titularizare. Problema este ca: am abolvit facultatea  in 2008 cu specializare unica de limba si literatura romana pe diploma de licenta caci au fost niste probleme acolo si ne-au lasat asa.Am absolvit in 2010 master de`` Limba Engleza- practici de comunicare`` insa  nu am sustinut dizertatia si m-am inscris anul acesta caci am fost in concediu de crestere copil. Intrebarea este: Ma pot titulariza daca nu am dubla specializare dar am masterul in engleza, pe acest post?Dar daca  se schimba codul postului care era(1133)?   Ce ar trebui sa fac in continuare ca sa nu mi se puna bete in roate caci sunt mai multe persoane ce isi doresc acest post?

Conform centralizatorului nu puteți ocupa un post de Limba și literatura română-Limba și literatura engleză întrucât nu dețineți studiile necesare.

 Mai multe colege (învăţătoare,educatoare), cu vechime la catedră neîntreruptă între30-35 de ani, grad didactic I,care şi-au depus dosarele pt echivalarea competenţelor, ce au fost admise la nivel de isj, dar blocate la nivel de MECTS, vă roagă să luptaţi pentru deblocarea acestora (mai ales că s-au făcut conform ordinului 5484 si a  unei metodologii aprobate).  D-le ministru, cu ordonanţa 92 învăţătorii şi educatorii nu se mai regăsesc în sistem. La facultate să mergem pe banii noştri pentru a ne califica pe ce suntem calificaţi "de o viaţă", e o încălcare a drepturilor pe care  le-am obţinut acum 30-35 ani, plus că în acest an facultăţile au introdus examene la admitere , nu ca până acum doar cu dosar.În sistem s-au produs confuzii.Chiar munca şi sacrificiul nostru a fost în zadar? 
 
Ordinul și Metodologia privind echivalarea competențelor este în vigoare la această dată. Prin urmare, indiferent de prevederile OUG nr. 92/2012 tot trebuie să primiți atestatele de echivalare dacă dosarele au fost admise.Referitor la obligativitatea obținerii unei diplome de licență arăt că întrucât după echivalarea studiilor sau competențențelor angajaților din învățământul preșcolar, respectiv primar mai rămâneau persoane care nu îndeplineau condițiile de a ocupa funcția de profesor pentru învățământul preșcolar, respectiv primar (nu au obținut licență, nu au acumulat suficiente credite pentru a obține echivalarea, etc.) s-a hotărât menținerea acestora în funcțiile de educator, respectiv învățător (aceste funcții au fost reintroduse în Legea educației naționale nr. 1/2011 prin OUG nr. 92/2012 pentru a nu rămâne fără loc de muncă actualii angajați care nu îndeplinesc condițiile de a fi încadrați ca profesori pentru învățământul preșcolar, respectiv primar – nu au licență sau atestat de echivalare) cu condiția de a obține diplomă de licență până în 12.12.2018. Astfel, doar aceste persoane vor fi nevoite să obțină o diplomă de licență nu și angajații care au obținut atestatul de echivalare și sunt încadrați în baza acestuia ca profesori pentru învățământul preșcolar, respectiv primar.

 Incep acest mail prin a va spune ca: sunt o mamica a unei fetite de 6 ani care si-a inscris copilul anul trecut in clasa pregatitoare. Cadrul didactic, care se ocupa si la ora actuala de educarea copilului meu este venit in scoala, ca urmare a unui examen sustinut tot anul trecut, pentru a-i scolariza pe copiii de la clasa pregatitoare. Acest cadru didactic nu are titularizare si plus de asta contractul de munca al acesteia este pe perioada determinata de 1 an. Intrebarea mea este:    Ce se intampla cu copiii acestia care au fost scolarizati un an de zile de un cadru pregatit si stabilit pe un an de zile? Cum se aplica legea pana la urma? De cine vor fi luati copii inscrisi in clasele pregatitoare? -de cadre titularizate si aflate in sistem de ceva vreme, adica cu experienta unor serii in urma sau de acesti inv. veniti pe perioade scurte in urma examenului dat in anul din urma?Va rog sa transmiteti mai departe aceste neclaritati care sunt si se intalnesc la tot pasul in orice scoala in care intram si ni se spune ca inca nu a venit nimik de la Minister. Cred ca printr-o circulara sau vreo ordonanta de urgenta s-ar clarifica foarte multe din lucrurile nesigure ale sistemului. Precizati clar cum se aplica aceasta lege data- sau cum trebuie ea aplicata pe mai departe in cazul in care, asa, cum v-am precizat mai sus, cadrul didactic nu are titularizarea si plus de asta nu stim cine ne va fi invatator pe mai departe? Cadrele care termina clasa a 4-a se ”zvoneste” ca iau clasa pregatitoare- dar .... depinde de cati copii se vor inscrie la scoala la aceasta clasa...deci: totul este o incertitudine... Nu ni se transmite nimik sigur... ”Nu stim...” -ni se spune... ”Asteptati pana dupa luna aprilie...” adica dupa inscrierile care se fac...Pe site-ul Ministerului nu s-a mai postat nimic care sa precizeze ce se intampla pana la urma cu aceasta clasa 0... Ramane la gradinita -ideal asa ar fi-- sau ramane definitiv la scoala. In felul acesta s-ar clarifica totul si n-ar mai fi atata nesiguranta!!! Asa cum eu in perioada scolarizarii mele am avut un cadru didactic care s-a ocupat de mine timp de 4 ani ,asa imi doresc si pt copilul meu sa se intample. 

Într-adevăr situația clasei pregătitoare este incertă. MEN a promis clarificarea acesteia în luna martie a acestui an.În ce privește situația cadrelor didactice, conform Metodologiei privind mobilitatea cadrelor didactice se încearcă a se asigura continuitatea la clasa a cadrelor didactice cu atât mai mult în învățământul primar. Metodologia asigură mai multe posibilități, chiar și cadrelor didactice angajate pe durată determinată de a continua activitatea la aceeași clasă de elevi. În ce îi privește pe cei care au luat nota peste 7 la concursul organizat în 2012 și au fost încadrați în anul școlar 2012-2013, aceștia, în baza modificării care va fi adusă de legea bugetului de stat pe 2013, vor avea posibilitatea să se titularizeze pe postul ocupat în acest an școlar. Dar, fiind vorba de clasa pregătitoare și clasa I lucrurile ar trebui să se clarifice atunci când MEN va publica metodologia/regulamentul funcționării acestor clase, sperăm în luna martie așa cum a promis.

Ma numesc, Roxana Fagarasan sunt profesor de fizica-chimie, si am urmat apoi reconversia prof. pe inform. As avea rugamintea sa-mi spuneti de cand intra in vigoare acel articol din Legea 1 in care se specifica ca Informatica este obligatorie la gimnaziu ca sa ma pot titulariza, deoarecel a primul profil de pe diploma de licenta nu am sanse pentru ca nu exista catedre vacante la noi in judet.Daca clasa pregatitoare a intrat deja pe cand ma pot astepta la Inform

Situația obligativității disciplinei Tehnologia informației și comunicării este una specială. Deși este prevăzută în Legea nr. 1/2011 nu se regăsește în Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014. Prin urmare, numai MEN poate rezolva această situație.

 Suntem un grup de profesori care spera sa se titularizeze cu art. 253, cu nota din 2012. Noi am inteles ca s-a votat titularizarea si cu nota din acest an, numai ca nu a fost trimis catre inspectorate nici un ordin iar inspectoratele respecta metodologia curenta, chiar daca articloul este modificat in legea bugetului.Problema cea mare este ca directorii vor merge saptamana aceasta la inspectorate cu incadrarea si nu au incredere sa scoata posturile viabile pe 4 ani atata timp cat nu exista nici un ordin care sa arate ca in metodologie s-a introdus titularizarea si cu nota din anul 2012. Va rugam din suflet sa faceti ceva in sensul asta. Trebuie trimis urgent catre inspectorate un ordin care sa demonstreze asta.

Așa cum bine ați reținut modificarea privind titularizarea în baza notei obținută la concursul din 2012 se face prin legea bugetului de stat. Această lege a primit avizul Curții Constituționale și urmează a fi promulgată în vederea publicării în Monitorul Oficial și implicit a aplicării ei.

Va rog sa ma lamuriti si pe mine in problema ce o intampin in prezent...Intru in procedura completarii de norma in sedinta publica. Am absolvit facultatea de chimie - tehnologia celulozei, hartiei si fibrelor artificiale, sunt titulara pe aceasta specializare si predau in prezent discipline tehnice pentru domeniul protectia mediului liceu. Mai am 14 ore in aceast domeniu iar pentru patru ar trebui sa iau completare. Va rog sa imi spuneti daca la completare pot cere, conform centralizatorului, ore de chimie la gimnaziu.

Conform Centralizatorului puteți preda Chimie la gimnaziu.

Sunt invatatoare, gr.II, si caut  raspuns la doua intrebari:
1. In anul 2012 am participat la examenul national si am luat 7.68, si as vrea sa stiu daca e posibil ca cineva sa-mi i-a postul in  etapele dinaintea obtinerii transformarii contractului in perioada nedeterminata, daca am si acordul CA;
2. Daca in anul scolar 2011-2012 am fost incadrata ca suplinitor necalificat si nu am avut posibilitatea de a-mi face dosarul pentru echivalare , cand m-ai am posibilitatea ? desi am 120 de credite transferabile, si alte cursuri de formare in derulare
.

Conform art. 4 din Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014 există posibilitatea ca postul să fie luat într-una din etapele de mobilitate anterioare transformării contractelor de muncă în contracte pe perioadă nedeterminată conform art. 253 din Legea educației naționale.
Nu se știe încă când și dacă se va organiza o nouă sesiune de echivalare a studiilor.

Sunt profesor suplinitor calificat pentru invatamant primar in si in anul 2012 am participat la concursul de titularizare la care am obtinut nota 7,10, si am ocupat un post netitularizabil, postul pe care l-am ocupat este viabil, iar acuma directoarea il da titularizabil. Intrebarea mea este: pot sa ma titularizez cu nota de anul trecut? Directorul scolii mi-a zis ca nu am dreptul sa ma titularizez deoarece nu se ia nota de anul trecut in considerare.

Conform proiectului Legii bugetului de stat pe anul 2013 se vor putea titulariza conform prevederilor art. 253 din Legea educației naționale și persoanele care au obținut notă mai mare de 7 la concursul din 2012 și care au ocupat un post în baza acestei note. In scurt timp urmează să fie promulgată această lege.

 Imi cer scuze ca am indrazneala sa va deranjez, dar sper ca poate ma ajutati dumneavoastra sa-mi rezolv si eu problemele cu , care ma confrunt de trei ani.Sunt absolventa a scolii postliceale pedagogice cu specializarea :'' Invatator -educator pentru invatamant special si case de copii.'' si  absolventa a  ''Facultatii de stiinte economice '',iar in prezent sunt inscrisa la modulul de psihopedagogie (sem . al II.). Am o vechime in invatamant de 22 de ani .(18 in case de copii /invatator -educator si 4 in scoala speciala  ). Sunt angajata a unei scoli speciale din anul 2009, titulara pe post de invatator- educator , luc rez in scoala din localitatea de domiciliu, pe post de invatator de sprijin.Pana la intrarea in vigoare a LEN. nr 1/2011 am fost incadrata ca si ''Institutor'' , in anul 2012 m-am titularizat , iar din septembrie 2012 sunt incadrata ca invatator - educator cu studii medii. Am intrebat la  Inspectoratul scolar , daca trebuie sa-mi intocmesc dosar de echivalare, domnul inspector responsabil cu perfectionarea cadrelor didactice mi -a spus : ''ca odata cu intrarea in vigoare a LEN nr.1 /2011 trebuia sa mi se schimbe incadrarea conf. art. nr .248 alin (4)(deoarece aveam facultatea terminata'' de ce sunt pusa pe drumuri) . Am transmis doamnei secretar din institutie iar dansa mi-a raspuns ca domnul inspector nu stie legea , ca ,eu nu am facultatea in domeniu, iar postul pe care sunt incadrata cere studii medii , astfel nu o sa ma platesca ca institutor si nici ca professor. Intrebarea  mea este  cine ma poate lamuri ? Sau ce am de facut ?
                                               
Conform prevederilor din Centralizator „Pentru ocuparea posturilor didactice de ÎNVĂŢĂTOR ITINERANT ŞI DE SPRIJIN/INSTITUTOR ITINERANT ŞI DE SPRIJIN/PROFESOR ITINERANT ŞI DE SPRIJIN trebuie îndeplinite, de către candidaţi, condiţiile prevăzute la art. 248 alin. (5) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare ori cele prevăzute în Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar.
Absolvenţii cu diplomă ai ciclului I de studii universitare licenţă cu specializarea „Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar” se încadrează în funcţia didactică de profesor itinerant şi de sprijin pentru învăţământul special primar”.

Sunt profesor titular discipline tehnice, inginer in domeniul mecanic, gr. I., vechime 22 ani.
Pentru  incadrarea in anul scolar urmator s-au  prezentat de catre d-na director urmatoarele norme pe domeniul mecanic: 1,73 norme pentru doi ingineri, 0,93 norme  1subinginer, 3 catedre pentru maistri - instruire practica. Mi s-a solicitat (si mie si celuilalt inginer) de catre d-na director sa fac cerere de completare a normei didactice in scoala cu ore  de instruire practica.  A facut incadrarea tinand seama de decizia de numire a inginerilor pe nivel invatamant liceal si a subinginerilor pe nivel invatamant profesional (motivand ca asa scrie in actul de numire si ca nu avem voie sa luam ore de la nivelul profesional).  Mentionez ca pe domeniul mecanic suntem titulari doi ingineri si un subinginer. Va rog sa-mi aduceti mai multe lamuriri privind incadrarea inginerilor si a subinginerilor la liceu si scoala profesionala.

Conform prevederilor Legii educației naționale și a Metodologiei aprobată prin Ordinul nr. 3168/2012 învățământul profesional funcționează ca parte a învățământului liceal, filiera tehnologică.
Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014 prevede că „Posturile didactice/catedrele de profesor din învăţământul gimnazial, clasele V-VIII, din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor, din învăţământul profesional şi la anul de completare, pot fi ocupate de:
a) absolvenţi cu diplomă ai studiilor universitare de lungă durată cu specializări în profilul postului şi cu îndeplinirea condiţiilor de pregătire psihopedagogică prevăzute la art. 3 alin. (2)-(3) ori a îndeplinirii cerinţei prevăzute la art. 3 alin. (1);
b) absolvenţi cu diplomă ai studiilor universitare de lungă durată, care ulterior au finalizat cu diplomă/certificat programe de conversie profesională pentru dobândirea unei noi specializări şi/sau ocuparea de noi funcţii didactice ori studii postuniversitare cu durata de cel puţin un an şi jumătate sau cu dobândirea a cel puţin 90 de credite, aprobate în acest scop de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului - studii aprofundate, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de specializare, studii postuniversitare de masterat, cu specializări în profilul postuluişi cu îndeplinirea condiţiilor de pregătire psihopedagogică prevăzute la art. 3 alin. (2)-(3) ori a îndeplinirii cerinţei prevăzute la art. 3 alin. (1);
c) absolvenţi cu diplomă ai ciclului I de studii universitare de licenţă cu specializări în profilul postului, cu condiţia deţinerii a minimum 30 de credite transferabile din programul de pregătire psihopedagogică oferit de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic ori a îndeplinirii cerinţei prevăzute la art. 3 alin. (1);
d) absolvenţi cu diplomă ai ciclului I de studii universitare de licenţă, care ulterior au finalizat cu diplomă/certificat programe de conversie profesională pentru dobândirea unei noi specializări şi/sau ocuparea de noi funcţii didactice ori studii postuniversitare cu durata de cel puţin un an şi jumătate sau cu dobândirea a cel puţin 90 de credite, aprobate în acest scop de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului - studii aprofundate, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de specializare, studii postuniversitare de masterat, cu specializări în profilul postului şi cu îndeplinirea condiţiilor de pregătire psihopedagogică prevăzute la art. 3 alin. (2)-(3) ori a îndeplinirii cerinţei prevăzute la art. 3 alin. (1);
e) absolvenţi cu diplomă ai ciclului I de studii universitare de licenţă urmate de ciclul II de studii universitare de masterat, cu specializări în profilul postului, cu condiţia deţinerii a minimum 30 de credite transferabile  din programul de pregătire psihopedagogică oferit de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic ori a îndeplinirii cerinţei prevăzute la art. 3 alin. (1); 
f) absolvenţi cu diplomă ai ciclului I de studii universitare de licenţă urmate de ciclul II de studii universitare de masterat, care ulterior au finalizat cu diplomă/certificat programe de conversie profesională pentru dobândirea unei noi specializări şi/sau ocuparea de noi funcţii didactice ori studii postuniversitare cu durata de cel puţin un an şi jumătate sau cu dobândirea a cel puţin 90 de credite, aprobate în acest scop de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului  şi Sportului  - studii aprofundate, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de specializare, studii postuniversitare de masterat, cu specializări în profilul postului şi cu îndeplinirea condiţiilor de pregătire psihopedagogică prevăzute la art. 3 alin. (2)-(3) ori a îndeplinirii cerinţei prevăzute la art. 3 alin. (1);
g) absolvenţi cu diplomă ai studiilor universitare de scurtă durată, cu specializări în profilul postului şi cu îndeplinirea condiţiilor de pregătire psihopedagogică prevăzute la art. 3 alin. (2)-(3) ori a îndeplinirii cerinţei prevăzute la art. 3 alin. (1)”.

Ministerul educatie a dat doar un comunicat prin care se specifica faptul ca se pot titulariza in baza art.253 si profesorii care au dat examen in 2012. Ne puteti spune cind inspectoratele pot aplica acest lucru?... in baza unui comunicat sigur nu.......de ce dureaza atit faptul ca trebuie introdus in metodologie doar anul 2012.

Prin legea bugetului de stat pe anul 2013 va fi introdusă prevederea conform căreia și persoanele care au obținut notă peste 7 la concursul de titularizare din 2012 pot beneficia de prevederile art. 253. Această lege a trecut inclusiv de verificarea constituționalității ei, urmând a fi promulgată și publicată în Monitorul Oficial.

Am si eu o intrebare.Ma pot titulariza in baza art 253 pe un post de TIC (gimnaziu) ce are viabilitate 4 ani,am definitivatul si peste 7 la titularizarea din 2012?

Condiții pentru a beneficia de prevederile art. 253 din Legea educației naționale se regăsesc în Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014 la art. 55. Astfel, „Începând cu 1 septembrie 2013, poate deveni titular, pe postul didactic/catedra ocupat/ă cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, cadrul didactic netitular calificat care, la data solicitării, îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii specifice:
a) a fost repartizat sau i s-a prelungit durata contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2012-2013, la nivelul unui singur judeţ/municipiului Bucureşti, pe un post didactic/catedră vacantă/rezervată complet(ă) pe perioadă determinată, în baza notei de cel puţin 7 (şapte) obţinută la unul din concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar de stat susţinute în specialitatea postului didactic/catedrei ocupat(e), în iulie 2011, iulie 2010, iulie 2009 sau iunie-iulie 2008, în şedinţă publică organizată până la data începerii cursurilor anului şcolar 2012-2013;
b) a dobândit definitivarea în învăţământ;
c) postul didactic/catedra solicitat(ă) nu a fost  ocupat(ă) în etapele anterioare ale mobilităţii personalului didactic, este complet(ă), este constituit(ă) sau i se poate constitui în unităţi de învăţământ cu personalitate juridică conform art. 29 alin. (2), nu este rezervat(ă) şi i se certifică viabilitatea;
d) respectă condiţiile de ocupare a postului didactic/catedrei, conform prezentei Metodologii;
e) are avizele şi atestatele necesare pentru ocuparea postului didactic/catedrei, conform prezentei Metodologii”.

Vă rog să-mi spuneţi dacă în acest an şcolar se mai dau Distincţii "GH. LAZĂR" şi Diplomă de Excelenţă?Dacă da, când se depun dosarele?
  
Conform prevederilor Legii educației naționale „Distincţiile şi premiile prevăzute la alin. (3) se acordă în baza unui regulament aprobat prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, în limita unui procent de 1% din numărul total al posturilor didactice din fiecare judeţ/sector al municipiului Bucureşti”. Astfel, este nevoie de un regulament care nu a fost adoptat în baza acestei legi. Dar, există un regulament aprobat prin OMECTS nr. 4140/2010 în baza vechiului Statut al personalului didactic, conform căruia dosarele se depun până în data de 8 septembrie a fiecărui an.

In unitatea școlara in care funcționez avem următorul caz: una din colegele noastre titulare, are un copil bolnav, cu handicap grav,   cu vârsta de 3 ani ;i 2 luni. In momentul de fata ea este internata cu copilul in spital pentru recuperare. Pentru anul școlar următor  sunt mai putin de 1/2 norma, ore de specialitate pentru încadrarea doamnei respective. Daca doamna  a depus o cerere pentru suspendarea contractului individual de munca,  conform art.51.lit b, din Codul Muncii( concediul pentru îngrijirea copilului bolnav in varsta de pana la 7 ani,sau,in cazul copilului cu handicap,pentru afectiuni intercurente, pana la împlinirea de 18 ani), postul/ catedra i se rezerva?In Metodologie se precizează ca postul i se rezerva pana la implinirea varstei de tri ani . 

Se poate acționa în instanță pentru nerespectarea prevederilor legale privind drepturile de natură salarială. Depinde și la ce diminuări de salariu vă referiți pentru a avea câștig de cauză.

Sunt invatator titular avand urmatoarele studii: Scoala Postliceala Pedagogica; Facultatea de Pedagogie - Psihologie Brasov (Univ. Spiru Haret ) - 2009, specializarea pedagogie; Cursuri Postuniversitare de Specializare cu durata de 3 semestre, specializarea profesor documentarist (Univ. Babes Bolyai Cluj ) - sesiunea februarie 2011. In perioada septembrie 2009 - august 2011 am fost incadrat si retribuit ca institutor I, dupa care din septembrie 2011 ( cand trebuia sa fiu incadrat ca profesor pentru inv. primar ), am fost coborat la studii medii desi am dus si adeverinta de la Babes Bolyai. Potrivit ordinului 5560 din 7 octombrie 2011, Art. 9, alin.3, punctul b puteam fi incadrat ca profesor pentru inv. primar. Deoarece nu sunt retribuit potrivit studiilor, m-am hotarat sa particip la etapa de pretransfer la cerere cu consimtamantul unitatilor scolare (pe postul de profesor documentarist) in baza diplomei eliberate de Babes Bolyai. Intrebarea este: Ma pot transfera doar in baza diplomei de profesor documentarist sau mi se va cere si diploma de licenta? Mentionez ca in momentul de fata  sunt in litigiu cu Spiru Haret.
   
Conform Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014 „Posturile didactice de profesor documentarist pot fi ocupate de absolvenţi ai învăţământului superior, care se încadrează în condiţiile de studii prevăzute la alin. (5), cu specializări în profilul postului în concordanţă cu Centralizatorul”. Prin urmare, veți avea nevoie de diploma de licență.

Intrebarile mele sunt: cum vom mai putea beneficia de art.253, daca posturile noastre sunt scoase la pretransfer si vor fi luate primele deoarece au valabilitatea cea mai mare? Cum ni se creeaza conditii egale cand in 2011 si in 2012, de exemplu, nu a existat etapa de pretransfer? Pe ce post sa mai solicitam titularizare cand ramanem complet pe dinafara si trebuie sa mergem din nou la examen ca sa luam un post pe 1 an de zile? Si femeia de serviciu are stabilitate mai mare in scoala decat noi. Credeti ca este drept si corect sa fim tratati astfel? Asta inseamna respectarea drepturilor oamenilor, respectul pentru munca lor, pentru experienta acumulata de-a lungul anilor, pentru efortul continuu de a se pregati profesional, pentru consumul nervos in urma sustinerii poate an de an a examenului  de titularizare, dupa care tot suplinitori raman ?

Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014 stabilește etapele de mobilitate a personalului didactic din învățământul preuniversitar și ordinea desfășurării lor. Într-adevăr etapa pretransferului este înaintea modificării duratei contractelor individuale de muncă ale cadrelor didactice netitulare din perioadă determinată în perioadă nedeterminată în baza art. 253 din Legea nr. 1/2011.

 Ma adresez dvs.cu urmatoarele  intrebari:sunt invatatoare cu restrangere de activitate nesolutionata,detasata in interesul invatamantului in anul scolar curent ,in scoala din care am fost restransa ,pe un post rezervat;as putea sa imi solutionez restangerea de activitate pe postul pe care sunt detasata,in conditiile in care titularul postului rezervat si-a dat demisia de curand?Care ar fi pasii de urmat in acest sens?A doua intrebare a mea ar fi:se poate rezolva restrangerea pe un post cu viabilitatea de un an?Daca as ocupa un astfel de post si  mi-as solutiona restrangerea ,am aceleasi drepturi cu celelalte invatatoare,sau tot eu voi fi cea care intra in restrangere?

Puteți participa la etapa de transfer prevăzută în Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014. Fiind transferată aveți aceleași drepturi cu colegele dvs.

Lucrez in invatamant de 20 de ani si am gradul didactic I.  Am terminat Scoala Normala in 1993 cu specializarea invatatoare, iar in 2008 am obtinut licenta la Fac de Psihologie din cadrul Univ. S. Haret.Intrebarea mea este: imi trebuie dubla specializare (educator/invatator) ca sa pot preda la clasa 0?Iar daca raspunsul dvs. este NU, va rog tare mult sa-mi specificati actul normativ in baza caruia eu sunt indreptatita sa predau si la clasa pregatitoare care functioneaza in cadrul scolii noastre.Mentionez ca la noi se vehiculeaza ideea ca, numai absolventii cu dubla specializare pot preda la clasa 0.

Deocamdată nu există prevederi clare în ce privește clasa pregătitoare. În luna martie, conform declarațiilor MEN se vor publica aceste precizări. În acest moment, conform centralizatorului, nu este nevoie de o dublă specializare.




Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de e-mail liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii.

4 comentarii:

  1. Va rog sa-mi spuneti, daca exista vre-o speranta la reducerea normei la profesorii cu peste 25 ani vechime si la reducerea varstei de pensionare.
    Multumiri, tote cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt inginer cu specializarea tricotaje-confectii textile cu studii de lunga durata,absolvent de master cu profilul Design vestimentar, absovent de studii postuniversitare cu specializarea Educatie tehnologica,am participat in ultimi 3 ani la concursul national de titularizare si am luat in fiecare an peste 7. Anul acesta doresc sa ma titularizez cu art 253, dar am doar 7 ore pe inginer si 2 posturi de maistri unul titularizabil si unul pentru suplinire.Ma pot titulariza ca inginer pe cele 7 ore DT si completare ore de PIP (maistru) sau integral pe ore de maistru.(ore de educatie tehnologica nu sunt)

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ziua! Va rog sa interveniti la schimbarea metodologiei, referitoare la titularizarea cf. art. 253! Ma refer sa fie mentionata doar media,( peste 7 ), asa cum e trecuta pe decizie. Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  4. Am terminat facultatea de informatica in anul 2012 cu diploma de licenţă şi acum sunt în anul II master tot pe specializarea informatică. Vă rog mult sa imi transmiteti ce conditii trebuie sa indeplinesc pentru a putea preda in invatamant pe oricare din posturile : profesor liceu, profesor gimnaziu, profesor scoala profesionala. De asemnea va rog sa imi transmiteti daca aveti cunostinta daca exista cursuri de reconversie profesionala pentru posturi de educatori/invatator pentru anul 2013-2014 si daca da unde pot fi sustinute aceste cursuri.

    RăspundețiȘtergere

Postări populare