Sunt profesor calificat,suplinitor si
am participat la concursul de titularizare in 2009,la care am luat nota 8.50
obtinand post pe perioada determinata si in 2012 la care am luat nota 9.10
obtinand tot post pe perioada determinata, scoala scotand numai posturi pe 1
an .Cum voi fi angajata anul viitor stiind ca scoala nu vrea sa scoata post
pe 4 ani,ci numai pe 1 an (anul viitor este al cincilea an in care posturile
sunt scoase numai pe 1 an)? Eu nu pot sa ma titularizez si peste 2 ani voi da
iar concurs?
Conform
art. 85 (1) din Metodologia privind mobilitatea personalului didactic
din învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014 „Cadrele didactice
calificate, angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată,
participante la concursuri de titularizare în anii 2011 şi/sau 2012,
care au obţinut minimum nota/media 5,00 (cinci) în specialitatea postului,
care au avizul consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ,
care au calificativul "Foarte bine" şi care mai au cel puţin
jumătate de normă didactică în specialitate, pot solicita prelungirea
duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul
şcolar 2013- 2014”
|
Conform
L.E.N. T.I.C. (aşa zisa informatică) devine obligatorie din anul şcolar 2012 -
2013 în clasele V-VI. Astăzi am aflat că TIC va fi obligatorie de la anul şi în
clasa a VII.-a., dar planul cadru încă nu a apărut. Întrebarea mea este dacă
aceste posturi (catedre) de TIC pot fi titularizabile?
Intr-adevăr în Legea
nr. 1/2011 disciplina Tehnologia informaţiei şi comunicării este
prevăzută ca disciplină obligatorie la gimnaziu, dar planurile cadru aplicabile
sunt prevăzute de Ordinul M.E.C. nr. 3638 / 11.04.2001 care nu a mai fost
modificat/corelat cu prevederile legii educației naționale.
Art. 12 (14) din Metodologia cadru privind mobilitatea
personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2012-2013
„Disciplina tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor constituie o disciplină
opţională pentru elevii din clasele I-IV şi este disciplină obligatorie în
învăţământul gimnazial, clasele a V-a şi a VI-a, precum şi în învăţământul
liceal, conform art. 68 alin. (3) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011”.
Dar, în Metodologia cadru privind mobilitatea personalului
didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2013-2014 prevederea de
mai sus nu se mai regăsește.
Fiind vorba de o neconcordanță în legislație, după părerea mea,
ar trebui să vă adresați Ministerului Educației Naționale pentru a găsi o
rezolvare situației dumneavoastră.
Va prezint urmatoarea situatie. O scoala cu personalitate
juridica are o structura. Scoala cu personalitate juridica are 7
clase de gimnaziu, iar scoala cu personalitate juridica are 5 clase de
gimnaziu.La scoala cu personalitate juridica exista doi titulari , iar la
structura este un titular, aflat in concediu de maternitate.Problema este
urmatoarea: Titularul de la structura are 20 de ore , catedra intreaga si fiind
in concediu de maternitate ramane pe post.In scoala cu personalitate juridica
sunt 28 de ore de matematica, adica 20 de ore plus inca 8 ore.Deci clar sub
jumatate de norma pentru unul din titulari, ceea ce implica restrangere de
activitate.Intrebarea este poate unul din titulari sa-si puna 2 optionale
(16+2) ca sa ramana celuilalt 12 ore si astfel sa aiba peste jumatate de
norma, ca sa nu mai fie restrangere de activitate?
Metodologia privind
mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul
școlar 2013-2014 prevede că „Posturile didactice/catedrele vacante/rezervate
pentru angajare cu contract de muncăpropuse pentru ocuparea prin concurs se publică
precizând viabilitatea acestora şi perioada de angajare: „perioadă
nedeterminată” sau „perioadă determinată de cel mult un an şcolar”,
conform art. 254 alin. (1) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările
ulterioare. În structura catedrelor vacante pentruangajare cu contract de muncă
pe perioadă nedeterminată nu se includ ore din cadrul stagiilor de pregătire
practică pentru dobândirea calificării profesionale de nivel 2, ore din
disciplinele fundamentale de specialitate care se predau la clasele
a IX-a şi a X-a cu profil de arte plastice, decorative, ambientale,
arhitectură, design, precum şi orele vacante de la clasele/grupele de elevi cu
frecvenţă redusă. În structura catedrelor vacante pentru angajare
cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată pot fi incluse cel
mult 4 (patru) ore opţionale”. Conform acestei prevederi doar
posturile ce sunt scoase la concurs pot conține și ore opționale.
Apelez la dvs. in vederea lamuririi unei probleme cu care ma confrunt
de o perioada de timp. Sunt cadru didactic suplinitor calficat pe un
post de educatoare avand incheiat un contract de munca pe perioada
determinata. In luna martie 2012, indeplineam toate conditiile pentru
titularizare conform art. 253 din LEN, dar viabilitatea postului pe o durata
de 4 ani, pe care trebuia sa ma titularizez, nu a fost facuta publica in
niciun mod si astfel nu m-am putut inscrie deoarece nu a fost respectata
procedura de publicitate a viabilitatii postului in cauza. In pofida acestui
fapt, o singura colega a avut cunostinta de viabilitatea postului pe 4 ani.
Aceasta s-a inscris si cu toate ca avea nota mai mica decat mine a ocupat
acest post. M-am adresat instantei de judecata in vederea anularii deciziei de
titularizare si reluarea procedurilor privind titularizarea cu
publicarea postului si respectarea metodologiei. In situatia in care
hotararea judecatoreasca imi va fi favorabila, intrebarea mea este care
metodologie se va pune in aplicare pentru ocuparea acestui post, cea din 2012
in care avea prioritate cel cu nota mai mare sau cea din 2013 in care are
prioritate cel cu domiciliul in localitatea unde se afla postul, art. 55,
alin. 2 - Metodologie 2013? O alta intrebare ar fi daca se pot inscrie pe
acest post cadrele didactice care indeplineau conditiile prevazute in
Metodologia din 2012, sau se pot inscrie cadrele didactice care indeplinesc
conditiile Metodologiei din 2013? Pe parcursul procesului, acest post aflat
in litigiu, a fost transferat in administrarea altei unitati de invatamant.
Va rog sa imi spuneti daca legal se putea realiza aceasta transferare in
conditiile in care postul se afla in litigiu si daca raspunsul este
afirmativ, eu as mai avea dreptul sa particip la titularizare pe acest post conform
art. 253 LEN, eu ramand angajata ca suplinitoare calificata la scoala de la
care a fost transferat postul.
Situația ocupării
postului ca urmare a pronunțării unei hotărâri judecătorești favorabile
depinde foarte mult de ce ați solicitat prin cererea de chemare în judecată.
Dacă ați solicitat anularea deciziei de titularizare a persoanei care a
ocupat postul, recunoașterea dreptului dvs. de a ocupa postul în baza
metodologiei din 2012 și obligarea emiterii unei decizii de titularizare pe
numele dvs. atunci metodologia aplicabilă este cea din 2012. Privind „transferul” postului la o altă unitate de învățământ
vă sfătuiesc să vă precizați cererea de chemare în judecată și să chemați ca
pârât și noua unitate de învățământ la care a fost „transferat” postul pentru
ca în eventualitatea câștigării procesului să îi fie opozabilă hotărârea și
acestei școli, iar dvs. să puteți ocupa postul chiar dacă a fost
„transferat”.
|
Sunt prof. titular si
ma aflu in concediu de ingrijire a copilului pana la 2 ani. Mentionez ca
acest concediu se incheie in 25 iunie 2013. Avand in vedere ca la nivelul
scolii se fac in aceasta perioada dosare pt restrangere de activitate,(
luand in considerare planul de scolarizare pt anul viitor) vreau sa va
intreb:
-daca intru si eu in
calcul, si trebuie sa fac dosar, desi am catedra rezervata.
- daca e posibil sa
fiu eu cea care intra in reducere, ramanand fara un loc de munca la care
sa ma intorc (in cazul in care am punctajul cel mai mic).
Conform
Metodologiei de miscare a personalului didactic si a Codului Muncii trebuie sa
va intocmiti si dumneavoastra dosar daca catedra intra in restrangere de
activitate, dar indiferent de punctaj nu veti fi dumneavoastra
cea care intra in restrangere, conform prevederilor art. 60 lit. e din Codul
Muncii.
|
In acest moment
legislația nu prevede posibilitatea titularizării, conform art. 253 din Legea
nr. 1/2011, în baza notei obținute în 2012.
Prin adoptarea legii
bugetului de stat pe 2013 se speră modificarea legislației, respectiv
posibilitatea titularizării în baza notei obținute în 2012. Chiar dacă s-ar
modifica legea titularizarea conform art. 253 are loc după etapele de întregire
și completare a normei didactice, pretransfer, transferul pentru soluționarea
restrângerilor de activitate și stabilirea menținerii în activitate a
pensionarilor.
Sunt prof. inv. primar , titular detasat in interesul
invatamantului si anul acesta am clasa pregatitoare. Anul urmator doua
invatatoare termina cls A IV A si deocamdata nu se stie daca se vor face 2
clase. Una ar fi sigur. Problema mea este ca suntem doua invatatoare detasate
in interesul invatamantului care ar fi prioritatea? Unde as putea gasi acest
articol care m-ar putea ajuta. Mentionez ca aici sunt EU cea care am cersit
postul printr-o activitate foarte buna si de alta parte PILA. De
curand am aflat informarea privind contiunuitatea la clasa. Problema mea
este ca nu am gasit articolul care ma va ajuta.
Prevederile din
Metodologia privind mobilitatea personalului didactic din învățământul
preuniversitar în anul școlar 2013-2014 sunt:
„Art. 20 (1)
Constituirea posturilor didactice/catedrelor şi încadrarea cadrelor didactice
pe posturi didactice/catedre în învăţământul preuniversitar se realizează,
asigurându-se cu prioritate, continuitatea activităţii didactice de predare la
aceleaşi clase sau
grupe de elevi”.
„Art. 21 (1) La
nivelul unităţilor de învăţământ preuniversitar, încadrarea la clase sau grupe
de elevi/preşcolari, a personalului didactic titular, se realizează prin
decizie a directorului unităţii de învăţământ, în baza documentelor de
numire/transfer/repartizare, cu respectarea prevederilor art. 8, art. 9
alin. (1) - (5), alin. (7), alin. (9) - (17), art. 10, art. 12, art. 14 - (17)
şi a principiului privind continuitatea activităţii didactice de predare
la aceleaşi clase sau grupe de elevi/preşcolari, după discutarea şi analizarea
proiectului de încadrare cu personal didactic în consiliul profesoral al
unităţii de învăţământ şi aprobarea acestuia de către consiliul de
administraţie al unităţii de învăţământ”.
1. Pot beneficia de prevederile art. 21,
alin(4), din Legea Educatiei Nationale , nr. 1/2001, daca am o vechime de 3 ani
in invatamant, nu am definitivatul, la concursul de titularizare din 2012 am
obtinut nota peste 9,5 si am fost angajat incepand cu 1 septembrie 2012 pe
perioada determinata, pe un post vacant pe perioada nedeterminata, doar ca
postul a fost publicat la inspectorat doar in luna august 2012? Mentionez ca de
la inspectorat mi s-a spus ca nu pot fi incadrat acum tocmai pentru ca postul a
fost publicat abia in august
2. Daca nu beneficiez de aceste prevederi, in ce etapa a mobilitatii personalului didactic ma pot incadra pentru a beneficia de continuitate in scoala?
Art. 21 alin. 4 din Legea educației naționale nr. 1/2011 prevede că „ Elevii cu performanţe şcolare excepţionale pot promova 2 ani de studii într-un an şcolar la decizia unităţii de învăţământ, pe baza unei metodologii naţionale aprobate prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului”.
2. Daca nu beneficiez de aceste prevederi, in ce etapa a mobilitatii personalului didactic ma pot incadra pentru a beneficia de continuitate in scoala?
Art. 21 alin. 4 din Legea educației naționale nr. 1/2011 prevede că „ Elevii cu performanţe şcolare excepţionale pot promova 2 ani de studii într-un an şcolar la decizia unităţii de învăţământ, pe baza unei metodologii naţionale aprobate prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului”.
Dacă vă referiți la art. 21
alin. 4 din Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din
învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014, acesta prevede „După încadrarea titularilor,
conform alin. (1) - (3), se încadrează după aceeaşi
procedură, cadrele didactice care nu
au dobândit definitivarea în învăţământ, cu o vechime
la catedră mai mică de 7 ani, repartizate pe posturi didactice/catedre
vacante publicate pentru angajare nedeterminată, începând cu 1 septembrie
2012, pentru care se poate asigura cel puţin jumătate de
normă didactică de predare-evaluare-învăţare, conform deciziei de
repartizare pe post/catedră”. Din email-ul dvs. reiese că îndepliniți toate
condițiile pentru a beneficia de prevederile de mai sus.
Pentru a
ocupa postul de director este obligatoriu ca persoana să fie membru al Corpului
Naţional al Experţilor în educaţie? Vă mulţumesc şi vă doresc multă sănătate.
Conform Legii
educației naționale nr. 1/2011 „Funcţia de director şi de
director adjunct se ocupă prin concurs public de către cadre didactice titulare
membre ale corpului naţional de experţi în management educaţional”.
In unitatea școlara in
care funcționez avem următorul caz: una din colegele
noastre titulare, are un copil bolnav, cu handicap grav,
cu vârsta de 3 ani ;i 2 luni. In momentul de fata ea este internata
cu copilul in spital pentru recuperare. Pentru
anul școlar următor sunt mai putin de 1/2 norma, ore de
specialitate pentru încadrarea doamnei respective. Daca doamna
a depus o cerere pentru suspendarea contractului individual de munca,
conform art.51.lit b, din Codul Muncii( concediul
pentru îngrijirea copilului bolnav in varsta de pana la 7 ani,sau,in
cazul copilului cu handicap,pentru afectiuni intercurente, pana
la împlinirea de 18 ani), postul/ catedra i se rezerva?In
Metodologie se precizează ca postul i se rezerva pana la implinirea
varstei de trei ani .
Conform prevederilor
Legii educației naționale nr. 1/2011, aplicabilă cadrelor didactice „Personalul
didactic are dreptul la întreruperea activităţii didactice, cu rezervarea
postului, pentru creşterea şi îngrijirea copilului în vârstă de până la 2 ani,
respectiv 3 ani în cazul copiilor cu handicap, conform prevederilor legale în
vigoare”.
Sunt un nou director... care are o problema nu
tocmai placută in ceea ce priveste situatia unui coleg care este defapt fostulu
director și căruia i se implineste varsta de pensionare pe 5 iulie
anul acesta... i-am spus ca norma dumnealui cf miscarii si
metodologiilor.. trebuie data ca libera pentru perioada arondata din
calendar pretransferurilor si restrangerii de activitate și numai dupa
aceasta poate fi luata cererea dumnealui in discutie in CP siCA.
Voiam sa stiu daca am interpretat eu bine
legea si metodologiile ca dumealui ma acuza ca o interpretez arbitar.
Conform prevederilor
art. 4 alin. 1 din Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic
din învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014 așa cum a fost
modificat prin OMEN nr. 3104/2013 „Etapele de mobilitate a personalului
didactic din învăţământul preuniversitar se organizează şi se desfăşoară
conform prezentei Metodologii şi sunt, în ordine, următoarele:
a) constituirea
tuturor posturilor didactice/catedrelor ca urmare a aplicării
planurilor-cadru de învăţământ şi a aprobării planurilor de şcolarizare;
b) constituirea
cu prioritate a normei didactice de predare-învăţare-evaluare
pentru personalul didactic titular, în baza documentelor de
numire/transfer/repartizare pe post/catedră;
c) întregirea normei
didactice de predare-învăţare-evaluare pentru personalul didactic titular în
două sau mai multe unităţi de învăţământ ori pe două sau mai multe
specializări;
d) stabilirea
posturilor didactice/catedrelor vacante şi publicarea acestora în vederea
ocupării cu personal didactic;2
e) stabilirea
posturilor didactice/catedrelor rezervate şi publicarea acestora în vederea
ocupării cu personal didactic pe perioada rezervării;
f) completarea normei
didactice de predare-învăţare-evaluare a personalului didactic titular
căruia nu i se poate constitui catedra la nivelul unităţii/unităţilor de
învăţământ în care este titular, în baza documentelor de numire/transfer/repartizare
pe post/catedră;
g) transferarea personalului didactic titular disponibilizat
prin restrângere de activitate sau prin restructurarea reţelei şcolare ori prin
desfiinţarea unor unităţi de învăţământ;
h) pretransferul consimţit între unităţile de învăţământ
preuniversitar, la cerere, a personalului didactic titular, pe criteriul
apropierii de domiciliu;
h1) stabilirea personalului didactic care
îndeplineşte condiţiile legale de pensionare la data de 1 septembrie 2013
şi se menţine în activitate ca titular în anul şcolar 2013-2014, în funcţia
didactică, până la 3 ani
peste vârsta de pensionare, raportată la data de 1 septembrie 2013, cu
aprobarea anuală a
consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ,
precum şi a personalului didactic care a avut calitatea de titular şi care nu a
depăşit cu 3 ani vârsta de pensionare, raportată la data de 1 septembrie
2013, căruia i se recunoaște calitatea de titular, în anul şcolar
2013-2014
i) modificarea duratei
contractelor individuale de muncă ale cadrelor didactice netitulare din
perioadă determinată în perioadă nedeterminată în baza art. 253 din Legea nr.
1/2011 cu modificările şi completările ulterioare;
j) ocuparea posturilor
didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate de unităţile de învăţământ,
prin concurs;
k) detaşarea
personalului didactic titular pentru apropierea de domiciliu;
l) prelungirea duratei
contractelor individuale de muncă în anul şcolar 2013-2014, pentru personalul
didactic angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată;
m) repartizarea
candidaţilor rămaşi nerepartizaţi după concursul organizat la nivelul
unităţilor/consorţiilor şcolare ori prin asocieri temporare de unităţi de
învăţământ la nivel local/judeţean, în şedinţă publică organizată la nivelul
inspectoratului şcolar;
n) ocuparea posturilor
didactice/catedrelor vacante/rezervate cu personal didactic calificat
prin plata cu ora;
o) ocuparea posturilor
didactice/catedrelor vacante/rezervate care apar pe parcursul anului şcolar,
conform reglementărilor emise de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului
şi Sportului.
Exista vreo posibilitate ca de prevederile art.253 alin.(1) din
Legea educaţiei naţionale, nr.1/2011, sa beneficieze si profesorii de
informatica de la gimnaziu?
Anul trecut in metodologie era specificat ca la clasele a V a si
a VI a TIC sau Informatica sa fie obligatorie.Cum va fi pentru anul scolar
2013-2014?
Art. 12 (14) din Metodologia cadru privind mobilitatea
personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2012-2013
„Disciplina tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor constituie o disciplină
opţională pentru elevii din clasele I-IV şi este disciplină obligatorie în
învăţământul gimnazial, clasele a V-a şi a VI-a, precum şi în învăţământul
liceal, conform art. 68 alin. (3) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011”.
Dar, în Metodologia cadru privind mobilitatea personalului
didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2013-2014 prevederea de
mai sus nu se mai regăsește.
Buna ziua , sunt suplinitor calificat
de educatie tehnologica, grad didactic I, peste 20 de ani vechime , cu
examene date in 2008,2009, 2011 note peste 9, insa functionez in 3
scoli din Va rog sa imi spuneti daca ma pot titulariza la nivelul
scolilor pe baza modificarii care ati efectuat-o dvs. in iunie 2012 ?
În anul școlar
2013-2014 încadrarea se face în baza Metodologiei-cadru privind mobilitatea
personalului didactic din învățământul preuniversitar aprobată prin OMECTS nr.
6239/2012. Conform acesteia „Cadrele didactice netitulare calificate angajate
în unităţi de învăţământ preuniversitar cu contract individual de muncă
pe perioadă determinată, în anul şcolar 2012-2013, care au participat la
concursuri titularizare în anii 2008, 2009, 2010 şi 2011, care au obţinut
cel puţin nota 7 (şapte) şi au ocupat un post didactic/o catedră, în anul
şcolar 2012-2013, în baza rezultatelor obţinute la aceste concursuri, devin
titulare ale unităţilor de învăţământ respective, în situaţia în care posturile
didactice/catedrele pe care sunt angajate nu a fost ocupate în etapele
anterioare ale mobilităţii personalului didactic din învăţământul
preuniversitar, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii
generale:
a) se certifică
viabilitatea postului/catedrei;
b) consiliul de
administraţie al unităţii de învăţământ respective este de acord”.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de e-mail liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii
Buna ziua! Domnule Pop, va rog din suflet spuneti-mi daca daca sunt debutant (fara definitivat, caci nu am avut Fizic timp sa-l sustin) ma pot titulariza cu nota din anul 2012?
RăspundețiȘtergereBuna ziua,
RăspundețiȘtergereVa deranjez cu o intrebare: pot beneficia de articolul 253 daca nu am definitivatul in invatamant? Mentionez ca am dat titularizarea in anul 2012 si am obtinut o nota peste 7. Postul are viabilitate 4 ani si consiliu de administratie este de acord.
Sunt titulara in localitatea Turdas jud Hunedoara , in anul scolar 2012-2013 am fost detasata la scoala Emil Isac -Cluj ,acum vreau sa ma titularizez aici ,postul este titularizabil,unitatea scolara este de acord cu pretransferul meu. Intrebarea mea este : trebuie sa am neaparat domiciliul pe orasul cluj sau e destul sa am flotant?
RăspundețiȘtergerebuna seara
RăspundețiȘtergereVa rog sa-mi explicati de ce copilul meu care e student la taxa nu beneficiaza de cazare gratuita desi sunt cadru didactic. Speram ca macar atat sa castig si eu dupa ce mi-am mancat sanatatea atatia ani in invatamant
Domnule Pop,v-am trimis un mesaj, dar nu mi-ati raspuns.Cum vom mai putea beneficia de art.253, daca posturile noastre sunt scoase la pretransfer si vor fi luate primele deoarece au valabilitatea cea mai mare? Pe ce post sa mai solicitam titularizare cand ramanem complet pe dinafara si trebuie sa mergem din nou la examen ca sa luam un post pe1 an de zile?Si femeia de serviciu are stabilitate mai mare in scoala decat noi. Credeti ca este drept si corect sa fim tratati astfel? Asta inseamna respectarea drepturilor oamenilor, respectul pentru munca lor?
ȘtergereCandidaţii titularizabili din 2012 pot ocupa posturi pe perioadă nedeteminată în unitatea de învăţământ în care predau
RăspundețiȘtergere07.02.2013
Ministerul Educaţiei Naţionale precizează că toţi candidaţii care au obţinut nota 7 sau peste 7 la concursul de ocupare a posturilor din învăţământul preuniversitar, din august 2012, şi care au ocupat, în baza acestor note, un post pe perioadă determinată în anul şcolar 2012-2013, se vor putea titulariza. Cu alte cuvinte, aceştia vor putea încheia un contract pe perioadă nedeterminată cu unitatea de învăţământ în care sunt repartizaţi la acest moment, dacă postul e viabil şi candidaţii obţin avizul Consiliului de Administraţie.
Ministerul Educaţiei Naţionale asigură, astfel, crearea de condiţii egale în ceea ce priveşte ocuparea de posturi pentru candidaţii titularizabili din 2012 şi cei din anii precedenţi (2009-2011).
Cind se aplica??
Daca lasa pretransferul inaintea titularizarii cu art.253, examen 2012. se contrazic., pentru ca nu sunt conditii egale cu ale celor cu examen 2011, cand n-a existat etapa de pretransfer!!!
Ștergerebuna ziua,
RăspundețiȘtergereimi cer scuze ca va deranjez............am si eu o problema.............sunt suplinitor calificat(prof.spec.inv.primar)am obtinut in 2012 nota la titularizare peste 7,in vara am examenul de definitivat.....am sustinerea parintilor si a scolii.............pot sa ma titularizez daca nu am definitivatul dar am parcurs inspectiile la clasa?multumesc
Cate acorduri pt restrangere poate da o scoala la o disciplina daca sunt mai multi candidati pe postul respectiv?
RăspundețiȘtergereLa intrebarile legate de cei care au sustinut concursul de titularizare in 2012, dar care nu definitivatul si care inca nu stiu daca se pot titulariza pe baza art.253, de ce nu raspundeti, domnule Pop?
RăspundețiȘtergereBuna ziua
RăspundețiȘtergereVa rog, daca se poate sa-mi raspundeti la urmatoarea intrebare:pensionarilor angajati la plata cu ora care au avut in anul pensionarii gradatie de merit si de care au beneficiat doar un an, se ia in considerare in continuare aceasta la calculul retributiei??Legea 63 din 2011 nu se mai aplica??
Va multumesc!
Am o intrebare.Pensionearii care doresc sa isi continue activitatea si in anul scolar 2013-2014 trebuie sa renunte la pensie sau pot functiona in regim plata cu ora?
RăspundețiȘtergereCei care se pensioneaza a fi bine sa stea acasa ,sa dea voi si la cei tineri sa profeseze
ȘtergereBuna ziua draga d-le Pop.
RăspundețiȘtergereAm cateva nelamuriri legate de restrangeri/pretransferari:
1. o persoana care a intrat in restrangere si a avut la examenul de titularizare sub nota 7 si preda la o scoala gimnaziala in mediul rural are dreptul sa-si aleaga la sedinta publica orice scoala isi doreste din cele vacante(gimnazial/liceal) din orice mediu (rural/urban) sau e conditioanta sa aleaga doar mediul rural(tinand cont de nota de la titularizare). ce lege spune ca da sau nu?
2. care sunt pasii care trebuie urmati pt un pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ? Dar daca mai sunt si alte persoane care-si doresc acelasi post din cadrul aceleeasi scoli, cum se face departajarea? aceste peroane se mai prezinta la sedinta publica sau devin imediat titulare a postului cerut in respectiva scoala.
Va multumesc!
Buna ziua! am o nelamurire.Sunt titular 2012 pe perioada nedeterminata( asa mi s-a intocmit contractul de catre director) eu neavand defapt definitivatul. Un articol recent precizeaza ca ni se vor face incadrarile ca si in cazul titulari;or vechi. Daca in 2012 am beneficiar de concediu fara plata, pot participa la pretransfer aprilie 2013? sau la ce etape ale mobilitatii pot paticipa IN 2013-2014??(de ce nu avem aceleasi drepturi precum cei cu vechime, in urma promovarii examenului?)VA ROG UN RASPUNS! AS DORI SA PARTICIP LA PRETRANSFER
RăspundețiȘtergereBuna ziua, am o nelamurire. Cadru didactic debutant calificat,sunt suplinitoare 2012 pe perioada determinata, imi pot pastra nota (7.30) de la examenul de titularizare din 2012 si anul acesta?
RăspundețiȘtergereBuna ziua,
RăspundețiȘtergereVa rog frumos daca ma puteti ajuta cu un raspuns: la pretransfer este scos un post VACANT dar in litigiu, va rog frumos sa-mi spuneti daca iau acest post si daca persoana respectiva catiga procesulsi revine la post ce se intampla cu titulatura mea in conditiile in care isj-ul imi da decizie de pretransfer pe postul respectiv? imi pierd titulatura sau isj ul trebuie sa-mi gaseasca post?
Va multumesc!
Buna ziua! Apelez la dvs. in vederea lamuririi unei probleme. Sunt cadru didactic suplinitor calficat pe un post de educatoare avand incheiat un contract de munca pe perioada determinata pana 31.08.2013. Sunt insarcinata si in luna august 2013 trebuie sa nasc, As vreau sa intreb, daca contract de munca determinata incetat la data de 31.08.2013, gradinita unde lucrez acum, poate sa plateasca zilele concediu medical in luna septembrie si octombrei pana indeplinesc 62 zile
RăspundețiȘtergere