14 feb. 2013

Întrebări și răspunsuri 14.02.2013


1. Va rog frumos sa-mi explicati detalierea punctajului la punctul IV din fisa de evaluare. La UPJ-ul de care aparținem este un post si dorim acest post trei persoane de la structura. In urma punctajului din cadrul comisiei de mobilitate am obtinut punctajul cel mai mare dupa mine situandu-se alta inv. la dif. de aprox. 1,15 puncte. La calcularea punctajului am respectat nota de la sf. punct. IV, unde este specificat ca se face media celor doi ani de activitate. Colega mea si-a facut punctajul fara a face aceasta medie pentru ca ea nu a stiut acest lucru. Deci, ea a avut la autoevaluare un punctaj mai mare, si in urma aplicarii acelei note punctajul i-a scazut. Nefiind multumita de acest fapt, a facut contestatie.  As dori sa stiu cum se calculeaza acest punctaj: cu media celor doi ani, sau fara media celor doi ani? 
2. Am urmat un curs de formare facut de o Fundație, inmatriculata în Registrul național al furnizorilor de formare a adulților. Am primit două adeverințe pentru două module până la eliberarea certificatelor. Deoarece aceste adeverințe nu au la antet MECTS, colega mea le contestă că nu sunt valabile. Ce pot să fac în acest sens?
    
Dacă vă referiți la prevederea de mai jos: 
„4) Participarea la activităţi desfăşurate în cadrul programelor de formare continuă acreditate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului în ultimii 5 (cinci) ani calendaristici (la data depunerii dosarului la inspectoratul şcolar), finalizate cu Certificat decompetenţă profesională sau adeverinţă echivalentă:
a) program de lungă durată (90 de credite)  -3 p;
b) program de durată medie (60 de credite) -2 p;
c) program de scurtă durată (30 de credite)  -1 p;
d) program cu mai puţin de 30 credite – 0,5 p.
Notă. Punctajele de la punctul 4 lit. a)-d) pot fi cumulate”.
se cumulează punctele obținute conform criteriilor de mai sus.
Referitor la adeverințele care atestă absolvirea unui curs, acestea trebuie să fie eliberate și să poarte antetul prestatorului de formare, doar diploma care va fi eliberată, respectiv certificatul va purta însemnele MEN.

Intentionez in acest an sa particip la sesiunea de pretransfer prin consimtamant intre unitati.Postul vacant pe care doresc titularizarea este viabil 1 an.
Daca in anul urmator se va intra in restrangere in scoala in care urmeaza sa ma titularizez,am aceleasi drepturi ca si celelalte cadre didactice deja titulare la acest moment?

Conform actualei legislații ați avea aceleași drepturi.
Sunt invatatoare la clasa pregatitoare.Am absolvit liceul pedagogic in 1999, obtinand dubla specializare atat de invatatoare cat si de educatoare si facultatea de Teologie- Litere , in 2005 obtinand specializarea de profesor de religie si profesor de limba si literatura romana.
In anul 2012 am dat examen de titularizare pe invatatoare, obtinand 8.7 si am luat postul pentru clasa pregatitoare, avand si formarea necesara pentru acest post, post dat doar pe un an - perioada determinata. M-am inscris la definitivat, urmand ca in aceasta vara sa sustin examenul. Acum in consiliu s-a anuntat ca postul pe care sunt incadrata va fi scos la concurs cu viabilitate de 4 ani. In baza noului art.253 ce sanse as avea sa raman pe post? As putea sa blochez oarecum postul pana in vara cand o sa-mi iau definitivul? Sau risc sa-mi pierd postul scos la restrangerile de activitate?

Conform actualei legislații nu există această posibilitate
Conform prevederilor art. 55 alin. 1 din Metodologia cadru privind mobilitate personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014 „Începând cu 1 septembrie 2013, poate deveni titular, pe postul didactic/catedra ocupat/ă cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, cadrul didactic netitular calificat care, la data solicitării, îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii specifice:
b) a dobândit definitivarea în învăţământ”.
Caledarul, anexă la Medologie prevede faptul că această etapă a mișcării de personal, respectiv depunerea cererilor, se realizează între 15 și 17 aprilie. Prin urmare, la 17 aprilie trebuie să aveți definitivatul pentru a putea beneficia de prevederile art. 253 din Legea educației naționale.

Sunt absolventa unei facultati de lunga durata promotia 2006, forma ID, a unui master in 2008 si la ambele am diploma de licenta respectiv master. Am rugamintea sa imi spuneti daca in iulie 2013, voi fi primita la examenul de titularizare. Mentionez ca am colegi de an care sunt titulari, au definitivat, iar eu un an sunt primita la examen, un an nu (mai exact in 2009 - da, in 2010 - nu, in 2011 - da, in 2012 - nu).

Dacă v-ați depus dosar de echivalare a studiilor în baza OMECTS nr. 5553/2011 și v-a fost aprobat dosarul veți primi un atestat de echivalare a diplomei de absolvire cu studii de licență.
Dacă studiile absolvite de dvs., respectiv specializările au fost acreditate sau autorizate în momentul începerii lor și sunteți în posesia diplomelor nu văd car ar fi motivul pentru care să nu puteți susține examenul.

Sunt   profesor suplinitor chimie (specializarea chimie-fizica) din anul 1993.
in anul 2009 am obtinut la concursul titularizare nota 7,00 si nu am putut ocupa nici un  post nici in mediul rural desi au ramas neocupate doua pe fizica-chimie(titularizabile).am intrat in concediu de crestere a copilului in februarie 2010.; in iulie 2010 am obtinut nota 5,80 la titularizare.; in anul 2012-2013 am ocupat in sedinta publica un post cu viabilitate de peste 4 ani .cum pot beneficia de articolul 253 din metodologie?sunt primul an pe acest post.

Conform Art. 55 (1) din Metodologia cadru privind mobilitate personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2015 „Începând cu 1 septembrie 2013, poate deveni titular, pe postul didactic/catedra ocupat/ă cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, cadrul didactic netitular calificat care, la data solicitării, îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii specifice:
a) a fost repartizat sau i s-a prelungit durata contractului individual de muncă pe perioadă determinată înanul şcolar 2012-2013, la nivelul unui singur judeţ/municipiului Bucureşti, pe un post didactic/catedră vacantă/rezervată complet(ă) pe perioadă determinată, în baza notei de cel puţin 7 (şapte) obţinută la unul din concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar de stat susţinute în specialitatea postului didactic/catedrei ocupat(e), în iulie 2011, iulie 2010, iulie 2009 sau iunie-iulie 2008, în şedinţă publică organizată până la data începerii cursurilor anului şcolar 2012-2013”. Dvs. ați fost repartizată în anul școlar 2013-2014 în baza notei de 5,8 obșinută la concurul din 2012. Prin urmare, nu puteți beneficia de prevederile art. 253 din Legea educației naționale.

Sunt prof. suplinitor de limba franceza. Am dat titularizarea in 2012 si am luat cea mai mare nota din judet,peste 9. Va rog sa-mi spuneti daca se va lua vreo masura cu profesorii suplinitori care au peste 9 la titularizare in 2012 si nu se pot titulariza in baza articolului 253 pentru ca posturile nu au viabilitate 4 ani....plus ca exista posibilitatea ca titularii sa ia aceste posturi in sedinte publice!Mai nou,mi s-a zis ca titularii care raman fara ore in scoala imi pot lua orele!Fac parte din aceasta categorie!

Conform actualei metodologii pentru a putea beneficia de prevederile art. 253 din Legea educației naționale este necesar ca postul să fie viabil. Situația dvs. ar putea fi rezolvată doar printr-o modificare a acestei metodologii.



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de e-mail liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii


            

2 comentarii:

  1. buna ziua! m-am titularizat in baza art.253 in februarie 2012, in iulie 2012 am picat DEF-ul. in septemrie mi s-a facut contract pe perioada nedeterminata, iar acum mi s-a zis ca nu mai sunt titulara si ca imi vor da continuitate.este corect? asa e legea? va rog sa-mi raspundeti! va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  2. D-l Liviu, va rog sa faceti ceva in legatura cu legea carea se refera la titularizare daca ai definitivatul in invatamant(o mare aberatie a guvernului Bocc,Funeriu),adica daca termin facultatea si am 10 la titularizare nu ma pot titulariza(tinerii trebuiesc stimulati pt. a veni in invatamant) si asa au niste salarii derizorii!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Un raspuns va rog?/?

    RăspundețiȘtergere

Postări populare