de gradul I. In 21.11.2013.
implinesc 60 de ani ,iar varsta standard de pensionare implinesc in iunie 2013
,acest fapt am aflat recent. Vă rog să-mi comunicati şi mie daca am dreptul sa ramân titular pe catedra cu data de 1-09-2013 conform articolului 284 din Statutul personalului didactic si OUG nr. 92 din 2012 . Am o vechime de 21 de ani in invatamânt ,iar a doua specialitate Ed.tehnologica ,am terminat in 2003, am dat definitivatul si gradul II. Este o situatie deosebita.
Conform OUG nr.
92/2012 „în cazul în care în unităţile de învăţământ normele/posturile
didactice nu pot fi acoperite cu titulari, personalul didactic din învăţământul
preuniversitar, cu gradul didactic I sau cu titlul ştiinţific de doctor, care
dovedeşte competenţă profesională deosebită, poate fi menţinut, cu aprobarea
anuală a consiliului de administraţie, ca titular în funcţia didactică până la
3 ani peste vârsta de pensionare”.
Va rog sa-mi raspundeti la urmatoarele intrebari :Sunt titular in
doua scoli, pot sa-mi completez norma in a treia doar cu acordul
consiliului de administratie al scolii a treia (care nu e in consortiu ) fara
dosar la inspectorat ? Sau duc dosar la inspectorat ? Daca primesc orele in
scoala a treia pot participa la etapa pretransferului cu acordul unitatilor ?
Nefiind
vorba de ore la aceeași unitate de învățământ sau la o unitate de învățământ
din același consorțiu trebuie să participați la etapa de de completare a
normei didactice de predare-învăţare-evaluare pentru personalul didactic
titular, la nivelul inspectoratului şcolar. Metodologia nu vă interzice
participarea ulterioară la etapa pretransferului consimţit între unităţile
de învăţământ preuniversitar.
Art. 20
din Metodologia–cadru privind mobilitateapersonalului didactic din
învăţământul preuniversitarîn anul şcolar 2013-2014 aprobată prin OMECTS nr.
6239/2012 prevede că:
„(1) Constituirea
posturilor didactice/catedrelor şi încadrarea cadrelor didactice pe posturi
didactice/catedre în învăţământul preuniversitar se realizează,
asigurându-se cu prioritate, continuitatea activităţii didactice de predare la
aceleaşi clase sau grupe de elevi.
(2) Continuitatea
activităţii didactice de predare la aceleaşi clase sau grupe de elevi poate fi
întreruptă ca urmare a participării cadrului didactic la etapele de
mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, în situaţia
rezervării/degrevării postului didactic/catedrei sau la încetarea de drept
a contractului individual de muncă, potrivit legii, precum şi în alte situaţii
speciale aprobate de consiliul de administraţie al unităţii de
învăţământ”.
Iar, conform art. 241
alin. 3 din Legea nr. 1/2011, citat și se dumneavoastră „Cadrelor didactice
angajate cu contract de muncă pe o perioadă determinată, care au promovat
examenul de definitivare în învățământ, li se poate asigura
continuitatea pe
postul
didactic/catedra ocupat(ă), prin hotărârea consiliului de administrație
din unitatea de învățământ respectivă, în condițiile legii”.
Astfel, legea nu
prevede o obligație pentru a se asigura continuitatea, ci lasă la latitudinea
angajatorului această hotărâre.
Va rog sa-mi spuneti cum se poate aplica art.241 alin. (2) si (3)
din Legea Educatiei Nationale referitor la Examenul National de Definitivare in
Invatamant:
" (2) Cadrele didactice care promovează examenul de
definitivat dobândesc titlul de profesor cu drept de practică înînvățământul
preuniversitar.
(3) Cadrelor didactice angajate cu contract de muncă
pe o perioadă determinată, care au promovat examenul de definitivare în
învățământ, li se poate asigura
continuitatea pe
postul didactic/catedra
ocupat(ă), prin hotărârea consiliului de administrație din unitatea de învățământ
respectivă, în condițiile legii."
In metodologia de
miscare 2013-2014 se spune numai despre cadrele didactice la care li se
prelungeste contractul pe perioada determinata daca au sustinut Titularizare in
2012 , 2011 si nu face referire la cei care au sustinut si promovat prima
sesiune a Examenului National de Definitivare in Invatamant conform LEN , in
2012.
Ma numesc G. M. , secretar sef la Colegiul si va solicit sprijin
intr-o problema legata de Metodologia de miscare a personalului didactic din
invatamantul preuniversitar.
In anul scolar 2012-2013, unitatea noastra scolara s-a comasat cu
Scoala Gimnaziala Nr.3,iar in anul scolar 2013-2014 se revine la vechea forma.
In cazul in care la fiecare disciplina avem cate un cadru didactic care a depus
o solicitare de revenire la catedra dinaintea comasarii, mai este necesara
evaluarea tuturor cadrelor didactice din unitate? Mentionez ca la Scoala
Gimnaziala Nr.3 va exista cel mult o singura catedra la fiecare disciplina,
solicitarile acoperind cel mult numarul de norme didactice din incadrarea
unitatii. Raspunsul pe care l-am primit de la I.S.J. este acela de a se intocmi
dosare si a se face evaluarea tuturor cadrelor didactice din unitate,
indiferent de optiunea acestora si de faptul ca sunt implicati sau nu
in acest proces de miscare a personalului didactic. Ma gandesc ca este un efort
si un stres inutil, dar va solicit totusi un raspuns avizat, pentru a
putea derula in bune conditii, conform legislatiei in vigoare, acest proces.
Conform
art. 19 (1) din Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din
învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014 „În situaţiile fuziunii
prin absorbţie a unităţilor de învăţământ, a divizării parţiale sau
totale a unei unităţi de învăţământ, a fuziunii prin contopire a două
unităţi de învăţământ, a desfiinţării unei unităţi şcolare selecţia
cadrelor didactice şi a directorilor se face prin evaluare de către o
comisie numită de inspectoratul şcolar formată din inspectori şcolari şi/sau
cadre didactice care nu funcţionează în unităţile de învăţământ aflate
într-una dintre aceste situaţii”.
Sunt absolventa a Institutului Pedagogic de educatoare(1977) si a Facultatii de Psihologie(2011).Am depus la scoala o cerere in care am solicitat incadrarea mea in functia de profesor in inv.prescolar si acordarea drepturilor salariale incepand cu1.01.2013,intrucat indeplinesc conditiile legale conform Ordonantei 92/18.2012.Mi s-a raspuns ca nu indeplinesc conditiile,ca trebuie sa mi se echivaleze studiile,de parca diploma mea de licenta este lovita de nulitate.?Sunt atat de indignata...Consider ca este o totala lipsa de respect.La o varsta destul de inaintata am mers si mi-am completat studiile,fiind de fapt mai receptiva la nou si iata rasplata.Persoanele in cauza ,ori sfideaza legea,ori nu au capacitatea de a intelege continutul unui text.Nu stiu cum trebuie sa procedez in continuare.Sa merg la InspectoratulScolar pentru a clarifica problema?
Art. 248. din Legea
nr. 1/2011 prevede că - „(1) Pentru ocuparea functiilor didactice este
necesara efectuarea unui stagiu practic cu durata de un an scolar, realizat
intr-o unitate de invatamant, in functia didactica corespunzatoare studiilor,
sub indrumarea unui profesor mentor si trebuie indeplinite cumulativ
urmatoarele conditii minime de studii:
a)
absolvirea cu diploma a studiilor universitare de licenta in profilul
postului”.
Aceeași cerință se
regăsește și în Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului
didactic.
Astfel, diploma de
licență în baza căreia puteți fi încadrată ca profesor pentru învățământul
preșcolar trebuie să fie în profilul postului, în caz contrat trebuie
echivalate studiile
In
primul rand va dorim multa sanatate si putere de munca .Multumim mult pentru
toate raspunsurile trimise prompt la intrebarile noastre .Datorita faptului
ca iarasi ne-am confruntat cu o" problema" creata din partea unui
cadru didactic prin care pretinde sa fie pontat in perioada
03.01.2013-14.01.2013, dupa ce semneaza planificarea concediului de odihna
pentru anul scolar 2012-2013 sub pretextul art din C.M nu se admite concediu
mai putin de 14 zile lucratoare .Mentionam ca acest domn cadru didactic
semneaza cerere cu perioadele anexa : 22dec
-31dec = 4zile
03.01.2013-14.01.2013 = 7
zile
Vacanta de primavara = 10
zile
Vacanta de vara
= 49 zile
Mai
mentionam ca in perioada solicitata nua fost in activitate si nu are con dica
semnata
INTREBARE:
Este corect sa-i refac statul de plata daca nu a fost in perioada
solicitata la serviciu ?
Ințeleg
că, cadrul didactic despre care se face vorbire a semnat cerere de concediu
pentru perioada 03.01.2013-14.01.2013, nu a prestat activitate în această
perioadă, nu are semnată condica de prezență pentru această perioadă și
solicită să fie trecut în pontaj că a lucrat și respectiv să fie salarizat
pentru zilele cuprinse între 03.01.2013 și 14.01.2013. În ceea ce
privește concediul de odihnă a cadrelor didactice se aplică prevederile
Legii nr. 1/2011 și a Normei metodologice din 7 octombrie 2011 care dispune
doar că, concediul de odihnă se efectuează în timpul vacanțelor școlare.
Acestea sunt prevederile care se aplică fiind vorba de acte normative cu
caracter special față de Codul Muncii. Chiar dacă s-ar lua în calcul Codul
Muncii, acesta dispune în art. 148 alin. 5 că „În cazul în care programarea
concediilor se face fracţionat, angajatorul este obligat să stabilească
programarea astfel încât fiecare salariat să efectueze într-un an calendaristic
cel puţin 10 zile lucrătoare de concediu neîntrerupt”. Și această cerință
este îndeplinită ținând seama de programarea pe care ați expus-o.
|
Ma numesc D. A., bibliotecar, la Liceul si fac naveta la
aceasta unitate din anul 1996, conform Legii nr.1/2011, la Art 276. personalul
didactic auxiliar nu este mentionat, drep pentru care din acel moment unitatea
nu-mi deconteaza transportul , cadrele didactice primesc iar personalul
didactic auxiliar nu, , totusi consider ca aici se face o discriminare la nivel
de unitate, cu toate ca am depus cerere la unitate acum si conform C.C.M.
Art.56(1) nici de aceasta data nu se face decontarea, va rog frumos sa ma
indrumati ce pot face in acest caz, unde ma pot adresa pentru rezolvarea
acestei situatii.
Conform prevederilor
Legii nr. 1/2011, a Instrucțiunii MECTS nr. 2/2011 și a Contractului 59495/2012, Contract colectiv de muncă unic la
Nivel de Sector de Activitate Învăţământ Superior şi Cercetare, înregistrat la
Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale - S.D.S. sub nr. 59495 din data
de 19.12.2012 personalul didactic auxiliar din învățământ nu beneficiază de
decontarea cheltuielilor de naveta. Doar printr-o modificare legislativă ați
putea beneficia de acest decont.
Ma numesc G. L., absolvent (conform diplomei )-
"Universitatea "ALEXANDRU.I.CUZA ", FACULTATEA DE
MATEMATICA, Diploma de absolvire in profilul matematica, specializarea
matematica-fizica cu durata de 3 ani, anul 1992
INTREBARI:
1. Ce facultate am
terminat? (sau nu am facut facultatea)
IP3? Colegiu?
Precizez ca am dat si sustinut lucrarea de diploma, la fel cu cei
de la matematica - 4 ani (echivalati prin lege cu master). Avem si diplome
identice, doar cu diferenta duratei.
2.Fac obiectul
ordonantei privind echivalarea?
3. conform ordonantei 4111/2012
"au dobândit un
grad didactic sau au obţinut minimum 90 de credite profesionale transferabile în ultimii 5
ani,"
Gradul didactic trebuia
obtinut tot in ultimii 5 ani?
Nu am facut dovada celor 90 credite (avand doar 60),
considerand suficient gradul si am fost respins de Universitatea Babeş-Bolyai, Cluj-Napoca.
Am colegi in aceeasi situatie, la alte specializari, care au fost
admisi.
4.Aceasta echivalare
duce la marire salariala?
5. Daca nu sunt
echivalat, ce se va intampla?
1. Dacă
pe diploma dvs. scrie diplomă de licență nu trebuie nu mai e nevoie de
echivalare.
2. Conform art. 1 alin. 1
lit. e din Metodologia de echivalare anexă la OMECTS nr. 5553/2011 își
pot echivala studiile și „absolvenţii învăţământului
universitar de scurtă durată cu diplomă de absolvire”. Din câte
înțeleg din e-mail-ul dvs. la această prevede vă încadrați.
3. Nu se impune ca gradul didactic
să îl fi obținut în ultimii 5 ani.
4. Conform legislației actuale
echivalarea nu duce la o mărire de salariu.
5. Întrucât art. 6 din OMECTS
nr. 5553/2011 a fost abrogat prin OMECTS nr. 4111/2012 veți fi încadrat ca
profesor cu studii superioare de scurtă durată.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de e-mail liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii
Bună seara!Am înţeles cum e cu echivalarea.Când se mai poate face, ce dosar trebuie pregătit şi unde putem face echivalarea?E ADEVĂRAT că un dascâl pensionar de 1 1n poate reveni la cerere pe postul pe care a fost titular, încă 3 ani, astfel, un detaşat de pa semenea post este dat la o parte???????????
RăspundețiȘtergereSunt absolventa a Scolii Normale din Bucuresti.Am depus dosarul de echivalare de competente cf ord 5484.Pana acum nu am niciun raspuns de la inspectorat .Atat stiu ca dna Andronescu este impotriva acestui ordin.
RăspundețiȘtergereCare este rezolvarea??? Dansa tr sa respecte acel calendar si de ce trebuie tot noi sa suferim pana trece acel acord prin parlament.
Nu stiam ca acel ordin implica si o alta salarizare , ci doar titlul ca profesor inv. primar.
va multumesc!
Conform articolului IV din ordonanta 92/2012 daca la intrarea in vigoare a legii 1 aveam statutul de student si am finalizat studiile cu diploma de licenta ,ne este indeplinita conditia de a fi incadrate pe functia de profesor pentru invatamant primar. Eu asa am inteles.Dvs.cum interpretati acest articol? Am lasat mai multe mesaje in acest sens si nu am primit nici un fel de raspuns.
RăspundețiȘtergereConform articolului IV din ordonanta 92/2012 cei care in momentul intrarii in vigoare a legii 1 aveau statutul de student si au finalizat studiile cu diploma de licenta indeplinesc conditia de profesor pt.invatamant primar/prescolar.Eu asa am inteles.Dvs. cum interpretati acest articol? Am lasat si alte mesaje legat tot de aceasta problema ,dar fara nici un fel de raspuns.Multumesc!
RăspundețiȘtergereAs dori sa va consult intr-o situatie pe care o avem la unitatea noastra.Suntem o gradinita cu program normal din judetul Salaj , care de la 1 septembrie 2013 ne-am redobandit personalitatea juridica si mai avem si structuri.Datorita faptului ca suntem o gradinita cu program normal in care numai 1 grupa din 7 este cu program prelungit , dar mai avem o structura cu 5 grupe de program prelungit si inca o structura cu 2 grupe de program normal , directorul nu se degreveaza de norma , pentru ca legea spune ca numai directorii gradinitelor cu program prelungit se degreveaza.Consider ca e o situatie care nu s-a avut in vedere cand s-au facut modificarile la metodologie .Mai cunosc situatii de acest gen in tara si nu stiu cui sa ne adresam pentru a rezolva acest lucru.Daca ne puteti indruma cui sa ne adresam , va suntem recunoscatori.
RăspundețiȘtergereCu deosebita consideratie , Rodica F.
Bună ziua!
RăspundețiȘtergereÎn art 58(3) din metodologia mișcării de anul acesta, se precizează:
"Nu au dreptul să participe la concurs persoanele care au fost înlăturate din învăţământ printr-o hotărâre judecătorească
definitivă de condamnare penală, precum şi persoanele care nu prezintă un document medical din care să reiasă faptul că nu există incompatibilităţi de ordin medical cu funcţia didactică."
În același timp, în modelul de cerere de titularizare din aceeași metodologie (anexa 14) se apune:
"Prezint avizul medical nr. _____ / ______2012 emis de ___________________ prin care rezultă că sunt apt(ă) pentru a preda în învăţământ
conform art. 234 alin. (1) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare şi declar, pe proprie răspundere că nu desfăşor activităţi incompatibile cu demnitatea funcţiei didactice şi nu am fost îndepărtat din învăţământ pentru motive disciplinare sau printr-o hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală."
În aceste condiții, o persoană căreia i s-a desfăcut contractul de muncă din învățâmnt pe motive disciplinare, dar nu a suferit nicio condamnare, are drept de înscriere la concurs?
Mulțumesc.
1,Care sunt condiţiile pentru participare la PRETRANSFER prin consimţământ, adică, au acces la această etapă şi dascălii care NU intră în restrângere sau restructurare?
RăspundețiȘtergere2.CÂND şi ÎN CE CONDIŢII se desfăşoară transferul la cerere?
Bună seara!Revin cu întrebarea Dacă la transferul prin consimţământ POT PARTICIPA ŞI DASCĂLII CARE NU SE AFLĂ ÎN RESTRÂNGERE sau restructurare şcolară????????????În ce CONDIŢII SE DESFĂŞOARĂ TRANSFERUL LA CERERE???????În M.P.D. NU scrie care sunt condiţiile!!!!!!!!!!!!!!Mulţumesc, aştept cu respect un răspuns.
RăspundețiȘtergereDe ce nu se revine la concurs unic de titularizare la nivel de inspectorat ? Ar fi mult mai bine .
RăspundețiȘtergereBuna seara !Am si eu o intrebare : sunt suplinitor calificat pe un post care anul acesta este titularizabil,,as putea sa ma titularizez pe acest post,daca am examenul de definitivat promovat cu nota 7,56 ?
RăspundețiȘtergereVa multumesc !