Idei fundamentale de actiune:
A. In Romania, stanga social democrata are o optiune clar conturata ideologic si pragmatic in domeniul educatiei.
B. In Romania, este nevoie ca educatie preuniversitara sa ofere, in primul rand:
- educatia de baza pentru toti cetatenii;
- resurse umane pregatite pentru piata muncii
C. Romania trebuie sa fie compatibila cu celelalte tari din Uniunea Europeana in domeniul educatie si formarii profesionale
Repere ale educatiei moderne- finalitati ale scolii
- a invata pentru a invata;
- a invata pentru a fi;
- a invata pentru a face;
- a invata pentru a trai in comunitate.
Obiective generale:
I. Asigurarea de sanse egale- sustinerea programelor sociale. Sprijinirea invatamantului rural;
II. Rationalizarea retelei scolare;
III. Organizarea educatiei timpurii;
IV. Modernizarea curriculumului si evaluarii;
V. Implementarea descentralizarii. Implicarea comunitatilor si realizarea de parteneriate;
VI. Dezvoltarea invatamantului profesional si tehnic si corelarea acestuia cu piata muncii;
VII Asigurarea cu personal didactic calificat; motivarea si formarea acestuia;
VIII. Introducerea noilor tehnologii in educatie si formare preuniversitara;
IX. Asigurarea calitatii in educatie si formarea profesionala preuniversitara;
X. Stimularea invatarii pe tot parcursul vietii;
XI. Incurajarea invatamantului in limbile minoritatilor;
XII Dezvoltarea dimensiunilor europene si internationale a educatiei preuniversitare
18 apr. 2013
Politici publice social democrate in educatie (I)
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Postări populare
-
1. Activitatea didactică .... 630 ore (18 ore x 35 săpt. = 630 ore) 2. Transport către diverse activităţi obligatorii (cercuri pedagogice...
-
Calculator *rezultatele calculatorului au caracter orientativ si se aplica pentru cadrele didactice cu peste 6 ani vechime în învățământ
-
Rugaminte pentru cei care aveti particularitati: un email pe fsli@fsli.ro pentru a va raspunde oficial conducerea FSLI. Multumesc pentru int...
-
Metodologia de miscare de personal 2012-2013 o puteti descarca de AICI pentru cei care nu reusesc se poate descurca de pe www.slimm.ro
-
Anexă la Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 6239/14.11.2012 METODOLOGIA - CADRU PRIVIND MOBILITATEA P...
-
Gasiti cateva modele pentru subiectele de la examenul de titularizare 2012 AICI Pana la inceputul saptamanii viitoare vor mai aparea si alt...
-
O R D I N pentru modificarea şi completarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în ...
-
" Art. 277.(1) Copiii personalului didactic şi didactic auxiliar aflat în activitate sunt scutiţi de plata taxelor de înscriere la con...
Ca si document programatic, suna bine; legislativ mai trebuie mici adjustari a LEN si apoi o finantare pe masura a programelor propuse, fie ca vorbim de finantarea formarii initiale si continuii a angajatilor din invatamant, fie ca vorbim de o dotare moderna a laboratoarelor si atelierelor, fie ca vorbim de accesul la educatie a grupurilor provenite din medii defavorizate ! Oricum succes!
RăspundețiȘtergereI A invata pentru a invata : LOCURI DE MUNCA PENTRU ABSOLVENTI
RăspundețiȘtergereII Debirocratizarea sistemului de invatamant
III Debirocratizarea asigurarii calitatii
IV Autoperfectionarea cadrelor didactice
.............................................
Legea Asigurarii Calitatii DEMOLEAZA din start "Asigurarea de sanse egale", "Sprijinirea invatamantului rural", "Asigurraea cu personal calificat, motivarea si formarea acestuia","Stimularea invatarii pe tot parcursul vietii", ba chiar si punctul IX "Asigurarea caitatii....". In forma in care este conceputa siaplicata, aceasta ABERATIE de ORDONANTA de URGENTA nu aduce decat HAOS, SCLAVAGISM, 99,(99)% HARTII INUTILE, RISIPA IMENSA de ENERGIE, HARTIE si REZULTATELE se vad, dupa 6 ani de aplicare: o SCADERE ABRUPTA SI ACCELERATA a NIVELULUI INVATAMANTULUI PREUNIVERSITAR. DE CE nimeni nu vede aceste EVIDENTE, d-le Pop? De ce aceasta INCAPATANARE PATOLOGICA asupra unor prevederi tembele scrise intr-o Ordonanta de Urgenta data pe furis (cum era obiceiul) de un Guvern ce s-a DOVEDIT a fi DEMOLATORUL Romaniei? Oare, chiar NU NE MAI PUTEM TREZI? Actualul Guvern, chiar nu mai poate face nimic PENTRU invatamant? Si numai CONTRA ? Cum vor fi "motivati" profesorii? Prin acelasi statut de "sclavi pe plantatie" ? Prin acelasi DISPRET aratat? Prin condamnarea la aceeasi "munca silnica" de 24/24 la hartii inutile? Prin aceleasi salarii rusinoase? Rolul social al invatamantului (mai ales preuniversitar) este IMENS! Deosebirea intre o tara BOGATA si o tara SARACA, deosebirea intre o societate DEMNA si una AMARATA consta in INVATAMANT. Nici in armata, nici in judecatori, nici in politicieni, ba chiar nici in medici. INVATAMANTUL da DIFERENTA! Verificati PESTE TOT PE GLOBUL PAMANTESC. Sau, luati exemplul dintre Coreea de Nord si Coreea de Sud. Cum s-a ridicat Coreea de Sud: prin INVATAMANT (24% din PIB) si cum a CAZUT Coreea de Nord prin ARMATA. Asta se intampla cand banii unei tari sunt directionati gresit.Si exemplele pot continua la nesfarsit.
RăspundețiȘtergereTocmai pentru ca avem incredere in dvs, astept un raspuns la aceasta problema: CUM SCAPAM de L.A.C. (Legea Asigurarii Calitatii) ? Cum vom putea (in sfarsit) sa ne ocupam de ELEVI si de ORE? -
ANONIM de ROMANIA : FELICITARI ! 100% adevarat !
RăspundețiȘtergere