12 apr. 2013

Întrebări și răspunsuri 12.04.2013 (1)


Sunt invatator titular in structura unei scoli gimnaziale si doresc sa ma (pre)transfer intr-o alta structura a aceleiasi unitati pe postu de fizica sau matematica deoarece am luat licenta in februarie, deci pot fi profesor. Nu am facut modulul pedagogic, mi s-a spus de la ISJ ca nu mai e nevoie daca am gradl II ca invatator.Unii imi spun ca e ilegal dar directorul spune ca e legal sa trec pe mate sau fizica. As avea nevoie urgenta de un raspuns din partea Domniei voastre pentru a nu face vreo greseala. Vă rog sa-mi spuneti daca in aceste conditii ma pot transfera.

Conform art. 52 alin. 2 din Metodologia de mobilitate „Cadrul didactic titular într-o unitate învăţământ preuniversitar, care a dobândit prin studii două sau mai multe specializări, poate solicita, în etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, ocuparea unui post didactic/catedre vacant(e) sau trecerea într-o altă funcţie didactică, în concordanţă cu specializările dobândite prin studii, în aceeaşi unitate de învăţământ sau în alte unităţi de învăţământ, cu acordul consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ respective”. 

Va prezint un caz:In scoala X un titular vrea sa se pretransfere.Este legal ca un alt titular sa ceara consimtamantul C.A. daca postul la momentul acordarii consimtamantului nu este vacant? Mentionez ca daca acest lucru nu este legal un suplinitor cu nota peste 7 la CNU 2012 s-ar putea titulariza cu art 253 pe acel post pe care l-a ocupat in sedinta publica dupa detasarea titularului.Daca nu este legal cui ma pot adresa? mai adaug ca titularul care a cerut consimtamantul C.A. l-a si primit chiar daca postul inca e ocupat

Consider că nu se poate acorda consimțământul pentru ocuparea unui post nedeclarat vacant. Puteți sesiza comisia de mobilitate de la nivelul ISJ.

Buna ziua,as dori sa stiu daca personalul nedidactic poate avea un salar de incadrare mai mic decat salarul minim brut pe tara (750lei)de la 1 Februarie 2013?

Salariul de bază nu poate fi mai mic decât salariul minim brut pe țară.

Vă rog să mă lămuriți și pe mine în următoarea situație.Sunt profesor suplinitor de 5 ani,grad definitivat,înscrisă la gradul 2.În anul 2012 am susținut examen de titularizare și am obținut nota 7,am ocupat în ședință publică un post în două scoli cu PJ diferite(4h într-o școală și 12 h în cealaltă școală) .Am renunțat la cele 12h din cauza condițiilor de navetă ,am primit 10h într-o altă școală dar nu în ședință publică deoarece orele erau rezervate și nu figurau pe lista posturilor, iar la școala unde aveam 4h luate din ședință publică am mai primit încă 4h.Vreau să știu dacă mă pot titulariza cu articolul 253 în școala unde am 8h,postul fiind scos la concurs cu viabilitate 4ani.Menționez că am aflat în urmă cu o săptămană că pe decizie figurez cu orele la care am renunțat(12h) și doar 4h de la cealaltă scoală.Aș dori să știu unde să mă adresez pentru a primi un răspuns clar și oficial,deoarece de la inspectorat mi s-a spus că este prea tarziu pentru a se rezolva ceva cu decizia

Dacă la școala unde ați funcționat efectiv pe 8 ore postul declarat vacant este complet vă puteți titulariza conform art. 253. ISJ trebuie să vă rezolve problema deciziei de numire.

Sunt invatator TITULAR cu gradul didactic II. AM DEPUS DOSARe DE TRANSFER PE catedra de limba engleza sau pe catedra de limba franceza a scolii cu personalitATE JURIDICA. iN FEBRUARIE AM trecut examenul de licenta (fililogie, engleza-franceza).Este legal transferul meu? Mi-e teama sa nu fac o greseala.Va rog sa-mi dati un sfat!  

Conform art. 52 alin. 2 din Metodologia de mobilitate este legal transferul.

Am obtinut nota 8 la examenul de titularizare din 2012 si 9,50 la inspectia speciala, iar postul ocupat se compune din doua unitati, ambele ambele bucati fiind vacante. V-as ruga sa imi spuneti daca, in situatia in care am pierdut una din unitati in urma etapei de transfer la cerere,notiunea de post redus mai este cea din anii anteriori? Altfel spus, in ce etapa de repartizare as intra? In etapa cu cei care dau anul acesta examen si obtin peste 7, fara a avea la dispozitie posturi titularizabile?

Pentru a putea obține continuitatea la suplinire trebuie să mai aveți cel puțin jumătate de catedră. În acest caz aveți prioritate față de cei care iau notă mai mare de 5 la examenul de anul acesta.

Va rog frumos sa imi o scoala cu clase I-IV SIMULTAN, cu sase elevi? Apoi va rog sa imi spuneti, cum se solutioneaza o restrangere de activitate intr-o unitate de invatamant? De exemplu, daca un cadru didactic termina clasa a IV-a si nu sunt elevi pentru clasa pregatitoare, intra doar acel cadru in restrangere de activitate sau toate cadrele de la invatamantul primar din acea scoala? O invatatoare, titulara, cu o vechime de 26 de ani, gradul didactic I, cu liceu pedagogic, localnica cu un copil in intretinere.

În cazul unei restrângeri de activitate se vor evalua toate cadrele didactice din acea catedră/post.

Sunt profesor suplinitor calificat si as vrea sa stiu daca beneficiez de continuitate daca am participat la concursul de ocupare al posturilor ce s-a desfasurat in scoala,pe un post vacantat in timpul anului scolar.

Pentru a beneficia de continuitate trebuie să fi dat examen de titularizare în anul 2011 sau 2012 și să fi obținut cel puțin nota 5.

Daca in anul 2010 am luat nota 7,25 si am fost repartizata pe un post de invatator ca suplinitor si in anul 2011 am luat 6 la concurs, ma pot titulariza pe baza art.253, tinand cont ca acest post e viabil 4 ani.

Dacă în anul școlar 2012-2013 ați beneficiat de continuitate în baza notei obținută în 2010 puteți să obțineți titularizarea conform art. 253.

Buna ziua, este posibil ca un profesor titular al scolii sa fie incadrat pe 17 ore de trunchi comun si 2 ore optional,iar scoala sa scoata la miscare 6 ore de trunchi comun?

Conform Metodologiei în formarea unei catdre pot fi cuprinse 4 ore de opționale.

Vă rog să mă lămuriți și pe mine în următoarea situație.Sunt profesor suplinitor de 5 ani,grad definitivat,înscrisă la gradul 2.În anul 2012 am susținut examen de titularizare și am obținut nota 7,am ocupat în ședință publică un post în două scoli cu PJ diferite(4h într-o școală și 12 h în cealaltă școală) .Am renunțat la cele 12h din cauza condițiilor de navetă ,am primit 10h într-o altă școală dar nu în ședință publică deoarece orele erau rezervate și nu figurau pe lista posturilor, iar la școala unde aveam 4h luate din ședință publică am mai primit încă 4h.Vreau să știu dacă mă pot titulariza cu articolul 253 în școala unde am 8h,postul fiind scos la concurs cu viabilitate 4ani.Menționez că am aflat în urmă cu o săptămană că pe decizie figurez cu orele la care am renunțat(12h) și doar 4h de la cealaltă scoală.Aș dori să știu unde să mă adresez pentru a primi un răspuns clar și oficial,deoarece de la inspectorat mi s-a spus că este prea tarziu pentru a se rezolva ceva cu decizia,

Dacă la școala unde ați funcționat efectiv pe 8 ore postul declarat vacant este complet vă puteți titulariza conform art. 253. ISJ trebuie să vă rezolve problema deciziei de numire.

Vă rog să mă lămuriți în următoarea problemă.Am aflat că am o decizie scrisă greșit.Am obinut nota 7 la concursul de titularizare în anul 2012,nota 10 la inspecție.Am luat în ședință publică 12h la o școală și alte 4h la o altă scoală în același județ.Am renunțat la cele 12 h deoarece depindeam de un singur mijloc de transport pentru a ajunge la școală și nu se deconta naveta.Am obținut alte 10 h rezervate într-o altă scoală mai apropiată de domiciliul meu , dar nu în ședință publică. Pot solicita continuitate pe cele 10h dacă ele nu-mi apar pe decizie,menționez că orele îmi sunt în specialitate și sunt încadrată pe ele de pe data de 01.09.2012.Cei de la inspectorat mi-au spus că este prea tarziu pentru modificarea deciziei,menționez că de existența acestei decizii am aflat acum o săptămană.Ce trebuie să fac pentru a clarifica această problemă?

Pentru a beneficia de continuitate pe cele 10 ore ar trebui rezolvată decizia. Puteți încerca în baza contractului individual de muncă încheiat pentru aceste 10 ore.

Am o intrebare , legata de pensionari ,vad in metodologie cum ca este o etapa anterioara ocuparii prin concurs de catre cei ce dau examen in 2013 ,cum ca pensionarii pot sa-si prelungeasca activitatea ca titulari inca trei ani!Adica ministerul chiar vrea sa ne distruga pe noi tinerii?In judetul meu nu apare niciun post titularizabil tocmai fiindca acestea sunt mentinute pentru ..pensionari si pentru ..aranjamente ..desi ore exista!Si atunci noi , tinerii dam examene grele in marea disperare an de an ,luam note mari si foarte mari si nu ne putem titulariza din asemenea cauze ,ba ca unu e titular cu 5 ,ba ca altul mai vrea sa lucreze desi e batran si nu mai da randament dar vrea bani ,si noi ?luam note de 8-9 si ..si ramanem pe dinafara la batjocura si la cheremul unor impostori ,ce ziceti de asta?

Într-adevăr Metodologia de mobilitatea a fost modificată datorită unor completări la Legea educației naționale care permit pensinarilor și pensionabililor să mai rămână în sistem pentru o perioadă de timp. Situația este neplăcută pentru tineri. Doar printr-o modificare a legislației se pot schimba lucrurile.

Daca sunt titulara la 2 unitati scolare: una in localitatea de domociliu si unde este si post pt pretransfer, iar alta in alta localitate atunci eu cum ma consider la etapa de pretransfer: ca venind din aceeasi localitate sau din alta? as dori si temeiul legal pt justiicare, eu negasind acest amanunt si persoanele intrebate aici au ridicat din umeri lasand loc de inter

Dacă vă mențineți orele din localitatea de domiciliu și doriți pretransfer în aceeași localitate pe un număr de ore care să vă completeze o catedră vă considerați pretransferată din altă localitate decât cea de domiciliu. Dacă renunțați la toate orele pentru a vă pretransfera pe un post întreg puteți considera că pretransferul se realizează la nivelul aceeleași localități, de domiciliu.



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare