11 apr. 2013

Întrebări și răspunsuri 11.04.2013 (1)


Vă rog să-mi spuneţi cum se obţine acordul pentru pretransfer în cazul în care există doi candidaţi pentru acelaşi post. Se ia în considerare punctajul de pe fişa de evaluare ( ANEXA NR. 2) şi apoi criteriile de la art. 52 (5) sau ierarhizarea se face numai după criteriile art. 52(5)?Caz concretCandidatul S. C. titular într-o şcoală din localitatea de domiciliu solicită acordul pentru schimbarea funcţiei didactice în aceeaşi şcoală – punctajul cel mai mic, 2 ani vechime în şcoală.Candidatul C. F. titular în specialitatea postului într-o unitate de învăţământ la peste 100 km de domiciliu, solicită acordul în vederea apropierii de domiciliu – punctajul cel mai mare, 12 ani vechime în şcoală – acesta neavând domiciliul în localitatea în care se află şcoala ci într-o localitate apropiată.Care dintre cei doi candidaţi (pentru acelaşi post)  are prioritate să obţină acordul pentru pretransfer?
Conform Metodologiei „Comisia de mobilitate constituită la nivelul unităţii de învăţământ la care se solicită pretransferul, prin decizia directorului unităţii de învăţământ, verifică dosarele şi realizează, dacă sunt mai multe cereri pentru acelaşi post didactic vacant, ierarhizarea cadrelor didactice conform criteriilor prevăzute la alin. (5), în ordinea descrescătoare a punctajelor stabilite potrivit anexei nr. 2”. Prin urmare, consider că mai întâi se aplică criteriile prevăzute la alin. 5 și apoi, în situație identică, punctajul potrivit anexei nr. 2. Astfel, așa cum ați prezentat situația, candidatul S.C. are dreptul la primirea acordului de pretransfer.

Pentru ocuparea posturilor didactice din învățământul preuniversitar în acest an s-a publicat o listă cu posturi care au viabilitate diferită (1, 2, 3, 4 ani) pe site-ul ministerului.
 La pretransfer consimțit s-au dat și posturile cu viabilitate 1 an. Cadrele didactice care le ocupă sunt titulari cu aceleași drepturi ca și ceilalți pe aceeași disciplină din unitățile respective. Ceea ce nu ni se pare corect este faptul că, peste un an, când postul respectiv dispare (era specificată viabilitatea de 1 an) intră la restrângere toți titularii de la disciplina respectivă și este foarte posibil să intre în restrângere un cadru didactic cu vechime în unitate, care a ocupat postul pe perioadă nedeterminată.Nu credeți că, în momentul când a cerut pretransfer pe acest post cu viabilitate 1 an respectivul cadru didactic care l-a ocupat acum, în 2013, și-a asumat riscul? De ce nu apără nimeni drepturile titularilor? De ce sunt băgați la restrângere toți? Țin să precizez că sunt de acord cu performanța, cu meritele fiecăruia, că trebuie să ne perfecționăm etc.(și eu am făcut studii superioare, chiar reconversie, deși sunt o simplă învățătoare, am participat la diverse activități și am punctaj onorabil) , dar pentru ce s-a mai cerut precizarea viabilității unui post dacă metodologia prevede că cel ce obține pretransfer va avea decizie de numire fără a fi precizată perioada de viabilitate a postului?
.
Într-adevăr, în acest an metodologia prevede posibilitatea pretransferului pe o catedră sau post indiferent de viabilitatea lui. Poate metodologia de anul viitor va aduce schimbări în acest sens.

Sunt titular al sistemului de invatamant din 2002, imediat ce am terminat facultatea. am depus un dosar de pretransfer cel mai mare nr. de puncte, dar doamna director mi-a respins dosarul deoarece a impus criteriul nota la titularizare 8. anuntul de la isj bacau(pe care l-am atasat) spune cu totul altceva,precum si art.34 (3) din metodologie. tot metodologia prevede ca trebuie sa fii titular , nu se face referire la nota de latitularizare  oricum o sa depun contestatie si la liceu si la isj bacau. ce credeti: o sa am castig de cauza?

Dacă nu rezolvați nimic în urma contestației vă puteți adresa instanței de contencios administrativ.

Cine are prioritate cadrul didactic titular(in alt judet) in specialit respectiva sau titularul din judet in alta specialitate?

Înțeleg că doriți să ocupați o catedră de Limba și literatura română. Dacă niciuna nu vă încadrați în criteriile de mai jos, are prioritate cea cu punctaj mai mare:
g) cadrul didactic este titular la o unitate de învăţământ/unităţi de învăţământ din altă localitate în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e) şi are domiciliul într-o localitate apropiată de localitatea în care solicită postul didactic/catedra; 
h) cadrul didactic este titular la o unitate de învăţământ/unităţi de învăţământ din altă localitate şi are domiciliul într-o localitate apropiată de localitatea în care solicită postul didactic/catedra. 

Lucrez ca invatatoare(suplinitoare) la o scoala unde exista post vacant pe 4 ani .Am sustinut examenul de titularizare in anul 2012 si am obtinut nota 8.35 si am ocupat postul in sedinta publica din 30 august 2012.Ma incadrez in toate conditiile prevazute de LEN 253 dar mai am o colega cu examen din 2009 cu nota 8.25.Mentionez ca in anul scolar 2010-2011, 2011-2012,2012-2013 a lucrat pe continuitate acordata de directorul scolii fara a avea postul ocupat in sedinta publica.Datorita domiciliului ea sustine ca are prioritate inaintea mea.Va rog sa-mi spuneti daca am prioritate eu cu sedinta publica din 2012, sau ea cu domiciliul...

Conform art. 55 alin. 2 din Metodologie „În situaţia în care un post didactic/o catedră este solicitat(ă) de mai multe cadre didactice netitulare care îndeplinesc cumulativ condiţiile prevăzute la alin. (1), prioritate la ocuparea postului didactic/catedrei are cadrul didactic cu domiciliul în localitatea în care solicită postul didactic/catedra”.

Am 16 ore in materie ,dar nu am optionale in completare,iar postul este luat in sedinta publica la titularizare 2012, ma pot titulariza in 2013?

Doar dacă postul se completează cu opționale pentru a fi complet.

Sunt invatatoare suplinitoare la clasa pregatitoare si primesc continuitate pe post. Am depus la scoala cererea de continuitate si am vorbit cu doamna directoare si a spus ca nu scoate postul la concurs. Daca postul nu este luat la transfer si la celelate miscari, trebuie sa merg la concurs? Postul meu apare in lista de pe site-ul inspectoratului cum ca am continuitate, iar pe edu.-titularizare nu apare cu continuitate. Oare de ce? 

Probabil pe site-ul ISJ apare ca propus pentru continuitate. Astfel că, o sa îl luați în etapa corespunzătoare.

Va rog sa-mi spuneti daca se mai poate face ceva pentru personalul didactic auxiliar sau nu din mediul rural, cu privire la decontarea transportului la si de la locul de munca, nu am primit nici un raspuns pana acum.

Consider că, în baza art. 56 din Contractul Colectiv de Muncă aplicabil ați putea, de preferat prin organizația sindicală din care faceți parte, să vă adresați instanței de judecată în vederea obținerii banilor de naveta.

Sunt profesor titular la doua scoli din mediul urban. La una dintre scoli (unde exista, la catedra de geografie, un profesor cu norma intreaga si eu, cu jumatate de norma), domnul director a scos la Inspectoratul Scolar 6 ore, care, presupune dumnealui, ar fi vacante din 1.09. 2013. Profesorului titular cu norma intreaga i-au fost lasate(calculate) fix 18 ore (in conditiile in care nu se stie daca se vor completa clasele aprobate), iar mie 9 ore. Aceste 6 ore in plus (ocupate in fiecare an la completare sau de un profesor suplinitor) au fost cerute si aprobate in etapa de Pretransfer prin consimtamant intre unitati scolare, pe motivul apropierii de domiciliu. Problemele sunt urmatoarele:
   - persoana care a solicitat pretransferul nu a trecut prin etapele Restrangere de activitate sau Completare de norma, desi avea o cerere(adeverinta), prin care, directorul unitatii din care provenea( aceasta aflandu-se in alta localitate) specifica faptul ca, din toamna, va mai avea doar 2-3 ore. Este clar ca ea avea orele asigurate la scoala din care provenea si pentru la anul, altfel de ce nu a cerut restrangere sau completare de norma? Consider ca declaratia directorului unitatii in care ea este titulara este falsa. Unde sunt orele care se presupune ca exista, din moment ce nu a intrat in restrangere sau completare?
   - a doua problema este aceea ca persoana care a solicitat pretransfer are restul normei (probabil 8-9 ore) intr-o alta localitate. Deci, in acest an scolar functioneaza in doua localitati apropiate de localitatea in care ea domiciliaza. Cerand pretransfer prin consimtamant, pe cele 6 ore, la o scoala in care functioneaza deja 2 titulari, ea, de fapt, se indeparteaza de cele doua scoli in care functioneaza in prezent, precum si de domiciliu. Ori, etapa se numeste: Pretransfer prin consimtamant, intre unitati scolare, pe motivul apropierii de domiciliu ! Functionand la scoala pe care o solicita, se va indeparta de domiciliu. Poate fi combatut si acest aspect?  De ce sa acceptam doua ilegalitati, iar in viitorul apropiat, cine imi garanteaza ca aceasta persoana va da dovada brusc de corectitudine, atunci cand vom depune dosarele pentru stabilirea unui punctaj de departajere? Mentionez ca, in urma acordului dat de unitatea noastra scolara, in urmatorul an va functiona in 3 unitati scolare: 6 ore unde a solicitat pretransfer, 2-3 ore la scoala actuala, in care este titular, iar restul orelor la a 3-a scoala in care este actualmente titular. De asemenea, a fost singurul solicitant al postului.

Așa cum ați prezentat situația nu aveți motiv de contestație. In primul rand a fost singurul solicitant al postului prin prestransfer. În etapa de pretransfer apropierea de domiciliu nu e o obligație ci o prioritate. De asemenea, nu a fost obligat să participe la etapele anterioare ale mobilității. A riscat și a ajuns până în această etapă având toate șansele să obțină cele 6 ore.

Puteti sa-mi dati un articol de lege sau altceva prin care pot vedea si eu dosarul contestat acum la pretransfer? Aproape ca am certitudinea ca dosarul doamnei, care a fost validat de CA, contine buletin doar cu viza de flotant, iar eu am contestat ca nu are domiciliul in localitatea postului conform OUG nr. 97/2005. As solicita sa participe si liderul de sindicat din scoala, dar nu am certitudinea ca il gasesc maine in scoala.

Doar liderul de sindicat poate participa, ca observator la analizarea contestației. Legea nu prevede obligativitatea de a participa și contestatorul.

Sunt un profesor titular care a trait intens clipa cand ati reintrodus transferul in 14.06.2012. Cu toate acestea, mi-am depus dosarul la o scoala generala  alaturi de alti colegi. Desi am avut cel mai mare punctaj, nu am primit acordul (s-a intamplat la fel si in cazul colegilor mei-nimeni nu a primit acordul) pe motiv ca postul este retinut pentru etapa ulterioara a miscarii personalului didactic, urmand a fi titularizata cu 253 actuala suplinitoare din scoala.

Ați putea contesta acestă decizie la instanța de contencios administrativ cu respectarea procedurii prealabile prevăzută de Legea nr. 554/2004.

Va prezint urmatoarea situatie:
- in 2009 am dat examen de titularizare(nota 7,95) si am obtinut un post (2009-2010)cu norma intreaga din 2 scoli;
- in 2010-2011 am cupat un post prin continuitate la 2 scoli plus completare in a 3-a scoala;
- in 2011-2012am obtinut continuitate in 2 scoli norma intreaga. pana pe 31 aug 2012.  La 1 sept 2011 am intrat in prenatal si in ianuarie 2012 in CIC pana in oct 2013.
Sunt suplinitor calificat cu definitivat obtinut in 2011. Ce trebuie sa fac pentru a ocupa post in 2013-2014? Pot beneficia de art 253 din LEN?

Din păcate contractul dvs. de muncă a expirat în 31 august 2012. Prin urmare, nu puteți decât să vă prezentați la un nou concurs.

Fiind foarte interesata de etapa de pretransferare de anul acesta și citind  blogul dumneavoastră, v-aș ruga să mă sfătuiți ce se poarte face în următoarea situație. Sunt învățătoare titulară în mediul rural ( media de titularizare 8,65 în 2004), cu o vechime în învățămînt de 21 ani. Am intentionat să mă transfer în orasul de domiciliu. Am incercat să depun dosar de pretransfer la două școli din localitate, dar nici măcar nu mi-a fost înregistrat dosarul. M-am înscris la o a treia școală care a impus un interviu și o inspectie specială la clasă,dar nu am primit acordul. Astăzi am fost la inspectoratul școlar să întreb dacă mai pot participa la sedința publică din 12.04., dar mi s-a spus că ,, dacă nu am acordul unei unități nu pot participa la sedinta publică” . Le-am spus de art 53. aliniatul 3 care prevede posibilitatea partivipării la sedinta publică în lipsa acordului unui director dar mi s-a răspuns că așa s-a hotărât la nivelul Isj să nu procedeze la un pretransfer fără consimțămîntul unității primitoare. Ce pot face în această situație? 

Conform art. 53 alin. 3 din Metodologie „În cazuri bine argumentate, comisia de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar constituită la nivelul inspectoratului şcolar poate decide pretransferul chiar dacă nu există acorduri propuse de unităţile de învăţământ”. Prin urmare, se lasă la latitudinea ISJ dacă acordă sau nu pretransferul fără a avea consimțământul unității de învățământ. Dacă considerați că ați fost nedreptățită la acordarea avizului puteți înainta acțiune la instanța de contencios administrativ respectând procedura impusă.

As vrea sa stiu daca un cadru  didactic auxiliar care pana la 01.01.2011 indeplinea pe langa  norma de baza inca 1/2 norma in alta unitate, beneficiaza de gradatia de merit si la cumulul de functii sau doar la functia de baza.

Gradația de merit se ia în calculul salariului de bază pentru postul ocupat

Particip la etapa de pretransfer consimtit intre unitati la disciplina limba franceza si am obtinut acordul de la 2 scoli de la mine din localitate, eu fiind titulara pe aceasta disciplina in alta localitate. Am fost astazi la inspectorat sa depun acele acorduri si mi s-a spus ca s-ar putea sa am probleme cu aplicatia de la Siveco, desi pana acum n-am intampinat probleme de acest gen. Sunt absolventa Spiru Haret 2006, am facut continuare de studii incepand din 2004 la Facultatea de Limba si Literatura romana, specializarea Limba si literatura romana-Limba si literatura franceza, forma de invatamant ID. Aceste specializari se regasesc in lista data de minister ca recunoscute, erau autorizate si la FR si ID, dar nu stiu ce criterii are aplicatia aceea de care mi-a spus doamna de la personal. Ce pot sa fac in acest caz? Nu ma pot transfera? 

Dacă Legislația în vigoare la data începerii facultății prevede ca acreditată sau autorizată forma de învățământ urmată de dvs. nu trebuie să fie nicio problemă cu aplicația.

In anul 2012 am sustinut examenul de titularizare si am luat nota 8. Am fost incadrat la o scoala unde titularul postului ceruse pretransfer. In februarie ar fi trebuit sa iasa la pensie. Acum el solicita sa prelungeasca cu inca 3 ani. Eu imi depun dosar conf. art 253 sa fiu incadrat pe nedeterminata. Cine are intaietate pe respectivul post, conform metodologiei in vigoare?

Conform Metodologiei are prioritate persoana pensionabilă deoarece etapa de mobilitate ce o privește este anterioară celei de ocupare a postului conform art. 253.

Posturile pentru care CA al unitatilor scolare isi dau acordul pentru continuitate  vor fi scoase la concursul de titularizare 2013? Un candidat la examen ce obtine, de exemplu,6,7 poate ocupa postul propus spre continuitate al unui cadru didactic care in 2012 a avut nota 6,8?

Au prioritate la continuitate la suplinire doar cadrele didactice care au obținut cel puțin nota/media 7 (șapte) la concursurile de titularizare din anii 2011 și/sau 2012.



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii.


2 comentarii:

  1. STIMATE DOMNULE SENATOR LIVIU POP,
    Vă mulțumesc pentru corectitudinea și promptitudinea rezolvării unei probleme de învățământ grave, dar din păcate doamna directoare a CONTINUAT ILEGALITĂȚILE - (DUPĂ CE A PUS ILEGAL LIMBA ROMÂNA, SPECIAL PENTRU doamna cunoscută care nu cunoștea niciun bob de germană) –după ce s-a rectificat greșeala cu limba , a ÎNSCRIS-O LA PROBA DE GERMANĂ PE DOAMNA CARE NU ȘTIE GERMANĂ DELOC ȘI CĂREIA I-A DAT ACORDUL – FIIND SINGURA DIN MUNICIPIUL BUCUREȘTI DE LA DISCIPLINE TEHNICE CARE A PRIMIT ACORDUL – ȘI i-a dat PROBA de GERMANĂ ÎN MOD ILEGAL.
    LA COPIII DE LA GRUPA PREGĂTITOARE LE CERE DOI ANI DE GERMANĂ, DIRECTOAREA COLEGIULUI FIIND DIRECTOARE ȘI LA GRĂDINIȚA GERMANĂ . OARE CÂT DE CORECT LE APRECIAZĂ CUNOȘTINȚELE MICUȚILOR DACĂ LA o PROFESOARĂ ÎI DĂ PROBA NEȘTIIND NIMIC ?
    Înțeleg că este autonomie, dar nu cred că directorul este DUMNEZEU și CĂ poate face orice deasupra legii. Doamna Directoare Popa nu a primit Colegiul German moștenire de la mama dumneai , care nici măcar nu este de naționalitate germană și nici de la tatăl ei - la fel și cealaltă directoare, CARE nu are NIMIC COMUN cu etnia germană. DE aceea nu le interesează ca nici profesorii și nici elevii de această etnie să fie în Colegiu.
    De ce nu se întâmplă astfel de lucruri la școlile maghiare sau chiar de etnie rromă și cum conducerile acestor școli respectă legea și minoritatea ce o reprezintă ?
    Cu respect,
    Prof. Dr. Păun Cornelia

    RăspundețiȘtergere
  2. Referitor la personalul nedidactic ne puteti spune si noua cind vom putea si noi beneficia de o salarizare corecta la care sa ni se aplice HG nr 13/2013 daca nu ni s a aplicat nici HG nr. 1225/2011? De ce sintem platiti dupa OUG nr10/2008? cine trebuie sa intervina la baietii destepti sa modifice acest program si sa intram si noi in normalitate? Este strigator la cer sa avem o vechime de 38 de ani si sa luam 620 de lei? Nu va dati seama ca pentru noi orice banut conteaza? Tot cu noi prostimea cu bani putini fac economie?

    RăspundețiȘtergere

Postări populare