24 apr. 2013

Întrebări și răspunsuri (2) 24.04.2013


Este legal ca o directoare de gradinita sa isi depuna dosar pentru obtinerea gradatiei de merit ca educatoare, nu ca directoare (desi exista doua fise diferite) cu toate ca in cei 4 ani din care trebuie sa depuna acte doveditoare la dosar nu a lucrat deloc la grupa, fiind degrevata? Exista multe situatii de genul acesta la noi in oras si nimeni nu se sesizeaza. Ce directoare mai este interesata sa isi stimuleze angajatii sa participe la cursuri, la activitati extracurriculare cand stie ca o sa concureze cu ei?

Conform OMECTS nr. 6211/2012 „Cadrele didactice care in perioada 1 septembrie 2008-31 august 2012 au indeplinit si functii de conducere pot participa la concursul de acordare a gradatiei de merit fie ca personal didactic de conducere, fie ca personal didactic de predare, exprimandu-si optiunea in scris odata cu depunerea dosarului”.

Sunt incadrata ca suplinitor calificat in urma concursul de titularizare din 2012, cu nota 9.65. Postul este in doua scoli, in prima 14 ore iar in a doua 4 ore. Intrebarea mea este daca ma pot titulariza cu legea 253, avand in vedere ca numai prima scoala poate declara postul viabil ( cele 14 ore). Pot sa depun totusi cerere pentru titularizare si sa primesc completare in alta scoala ?  

Pentru a vă titulariza conform art. 253 postul trebuie să fie complet și viabil. Nu poate avea viabilitate doar o fracțiune din el.

La pretransfer prin consimtamant intre unitati de invatamant am luat un post vacant de 1 an pe perioada determinata.ce se va intampla la anul cu acest post?se va modifica contractul in perioada nedeterminata? mentionez ca anul acesta im d-au definitivatul...daca nu i-au deful ce se intampla?sunt trecuta oare pe perioada determinata din cauza ca nu am definitivatul sau numai ca postul este doar pe un an?si la anul imi fac din nou pretransferul?

Aveți contract pe perioadă determinată pentru că nu dețineți definitivatul. Când îl veți obține contractual se va transforma în contract pe perioadă nedeterminată fără a mai fi nevoi să participați la vreo etapă de mobilitate.

Am luat la titularizare in anul 2012 august peste 8. Vreau sa ma titularizez cu legea 253 dar mi s-a spus ca domiciliul bate nota...Ma concurez cu o candidata care are nota mai mica decat mine la titularizare dar are domiciliul in Bistrita. Mi-am facut flotant dar cica tot nu se poate. Vreau sa inteleg si eu adica domiciliul e mai important decat nota??????si totusi daca mi-am facut flotant care e problema???

Conform prevederilor din Metodologie „În situaţia în care un post didactic/o catedră este solicitat(ă) de mai multe cadre didactice netitulare care îndeplinesc cumulativ condiţiile prevăzute la alin. (1), prioritate la ocuparea postului didactic/catedrei are cadrul didactic cu domiciliul în localitatea în care solicită postul didactic/catedra. În situaţia în care domiciliul nu conduce la departajare, pentru departajare se va lua în calcul nota cea mai mare de la concursul/concursurile susţinute în iunie-iulie 2008, iulie 2009, iulie 2010 şi/sau iulie 2011. La note egale, pentru departajare, se folosesc criteriile şi punctajele din anexa nr. 2”.

Referitor la personalul nedidactic ne puteti spune si noua cind vom putea si noi beneficia de o salarizare corecta la care sa ni se aplice HG nr 13/2013 daca nu ni s a aplicat nici HG nr. 1225/2011? De ce sintem platiti dupa OUG nr10/2008? cine trebuie sa intervina la baietii destepti sa modifice acest program si sa intram si noi in normalitate? Este strigator la cer sa avem o vechime de 38 de ani si sa luam 620 de lei?

Salarizarea personalului nedidactic este o problemă sesizată și de FSLI organismelor competente  în a lua măsurile ce se impun. Sperăm ca în cel mai scurt timp să se reglementeze situația și să existe o legislația clară în ce privește salarizarea acestei categorii defavorizate a sistemului de învățământ.

Sunt invatatoare la o scoala si in anul scolar 2012 am luat nota 7,50 la concurs momentan ocup un post rezervat pe care nu ma pot titulariza conf. art. 253, iar in alta scoala doamna INSPECTOR mi-a spus ca nu pot sa depun cerere. Ce pot face pentru a ma folosi de aceasta nota m-am saturat sa ma tot duc la concurs in fiecare an, ce pot sa fac? Daca se poate la anul sa fie aceasta titularizarea inaintea pretransferurilor altfel tot cei carea au un post asigurat sunt favorizati desi ei au un loc de munca asigurat, iar noi suplinitori nu.

Doar o modificare legislativă poate rezolva problema așa cum ați expus-o dvs. În acest moment posibilitatea dvs. este de a obține continuitate în baza notei obținută în 2012 sau de a vă prezenta din nou la concurs.

Este posibil ca la pretransfer sa nu fie nici un post,iar pe 16.04 sa fie publicate 3 posturi,toate vizate pentru titularizarea pe 253? Este legal? Nu mai inteleg nimic. Ce se poate face?Se intampla in Targoviste.  

De constituirea și vacantarea posturilor răspunde conducerea unităților de învățământ. Pentru a primi mai multe lămuriri privind publicarea acestor posturi și vacantarea lor trebuie să vă adresați școlii sau comisiei de mobilitate de la ISJ.

Sunt secretara la o scoala si va rog sa ma ajutati intr-o situatie confuza. Anul trecut (septembrie 2012) a fost repartizata in sedinta publica o profesoara .A venit la unitate cu decizia de numire pe post dar a intrat imediat in concediu de ingrijire copil.Nu a avut contract de munca la noi,nevenind la post nici macar o zi, nici nu a adus concediu medical. Anul acesta postul a fost scos cu viabilitate 4 ani si doamna respectiva si-a facut dosar de titularizare conform art 253. Bineinteles ca domnii din consiliul de administratie au aprobat cererea doamnei ,nu in perioada titulazizarilor conform calendarului, ci acum vreo 3 saptamani.Se poate titulariza asa?

Faptul că a intrat în concediu pentru creșterea copilului nu înseamnă că nu are contract de muncă la unitatea dvs., ci că acesta este suspendat. Iar Metodologia de mobilitate nu interzice titularizarea conform art. 253 persoanelor care au contractul suspendat.

Domnule Ministru personalul auxiliar din invatamat li s-au luat dreptul pentru decontarea navetei si gradatia de merit. Mai avei si noi sanse sa ni se mai acorde aceste drepturi? Si noi suntem salariati in sistem si trebuie sa avem aceleasi drepturi egale cu cadrele didactice.

În ce privește gradația de merit se dorește și se încearcă obținerea acesteia începând cu anul viitor. Referitor la naveta vă sfătuiesc să încercați obținerea acesteia în baza prevederilor art. 56 din Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Activitate Invatamant Preuniversitar, conform căruia „(1) Personalului din învăţământ care îşi desfăşoară activitatea în altă localitate decât localitatea de domiciliu/reşedinţă i se decontează cheltuielile de navetă la şi de la locul de muncă, de către autorităţile administraţiei publice locale, la solicitarea consiliului de administraţie al unităţii/instituţiei prevăzute în Anexa nr. 4.
    (2) În cazul în care nu există mijloace de transport în comun pentru localităţile prevăzute la alin. (1), transportul salariaţilor se poate asigura cu microbuzele care realizează transportul elevilor, pe rutele de transport ale elevilor”.

Sunt educatoare la o gardinita cu program prelungit si in anul 2012 am luat nota 7.50 la titularizare, nu am definitivatul, si directorii spun k nu ma pot titulariza din acest motiv.
Vă puteți titulariza conform art. 253 dacă aveți definitivatul sau sunteți înscrisă la examenul din acest an.
Similar colegilor din tara, fac cunoscut si cazul meu: Am participat la etapa de pretransfer. Am intampinat foarte multe greutati in ceea ce priveste depunerea dosarului. Scoala unde as fi vrut sa ma transfer agrea o anumita persoana. Au fost doua dosare in concurs - eu si contracandidatul agreat. S-au afisat rezultatele. In prima faza, nici unuia dintre noi nu i s-a dat acordul. Eu am avut punctaj de 80,50 puncte iar contracandidatul meu 30 puncte. In sedinta publica de la sala, contracandidatul cu 30 de puncte a fost primul repartizat pe post motivandu-se ca a facut contestatie.Ma intreb: nu este o diferenta cam mare intre cele 2 punctaje???? Cum a reusit contracandidatul sa ajunga de la 30 puncte la cel putin 80,50 puncte cate am avut eu????Consider ca metodologia a fost grav incalcata (la nivel national). Cui ne putem adresa ?

Aveți posibilitatea de a formula contestație în contencios administrativ cu respectarea prevederilor art. 7 din Legea nr. 554/2004.

Am obtinut nota 7,10 la concursul de titularizare din anul 2008, iar in anul 2012 am participat din nou la concursul de titularizare unde am luat peste 5 si am obtinut un post in sedinta publica. Ma pot titulariza cu nota din 2008, intrucat nu as fi putut obtine un post in acest an scolar cu nota din acel an?

Nu puteți folosi nota din 2008 dacă anul acesta școlar dețineți un post în baza notei din 2012.

Credeti ca ar putea fi o sansa pentru cei care au sustinut anul trecut inspectia speciala la clasa sa fie luata in considerare si anul acesta? Nu e normal sa trecem prin emotii an de an, iar aceasta inspectie sa nu valoreze mare lucru, decat ca ne pune pe noi sa fim stresati.

Conform actualei metodologii nu se ia în considerare inspecția specială de anul trecut.

Sunt cadru didactic suplinitor calificat cu dubla specializare romana franceza ,am dat titularizare in 2012 pe lb.romana, am ocupat post de lb franceza in anul scolar 2012-2013 ,si sunt director cu delegatie.Pot sa imi dau continuitate pe lb franceza in anul2013-2014?

Nu se poate. Conform art. 85 din Metodologie „Cadrele didactice calificate, angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, participante la concursuri de titularizare în anii 2011 şi/sau 2012, care au obţinut minimum nota/media 5,00 (cinci) în specialitatea postului, care au avizul consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, care au calificativul "Foarte bine" şi care mai au cel puţin jumătate de normă didactică în specialitate, pot solicita prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014”.




Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii.

2 comentarii:

  1. Sunt prof. Alexa Georgeta din Valu lui Traian, Constanta, si anul acesta am participat la etapa de transfer consimtit, dar nu am luat post, desi am indeplinit conditiile legale prevazute de si art.51(1)(3) şi art.52 (4-6) din O.M.E.N. nr.3104/2013, adica locuiesc la 150m de scoala solicitata si sunt in specialitatea postului-prof. inv. primar.
    In fapt, motivele neacordarii consimtamantului prin decizia Consiliului de Administratie fac referire la neindeplinirea conditiilor (criteriilor) specifice potrivit art.28/O.M.E.N nr. 6239/2012.
    Am contestat decizia scolii pentru neacordarea consimţământului, intrucat:
    1.conditiile (criteriile) specifice nu ne-au fost facute cunoscute la momentul depunerii dosarului.
    2. conditiile (criteriile) specifice reprezinta o interpretare tendentioasa a art.28/ O.M.E.N. nr.6239/2012 – caracterul de ,,specific”(propriu scolilor de arta, sportiv, religios, militar, etc.) nefiind o caracteristica a scolii (o scoala gimnaziala obisnuita dintr-o comuna obisnuita ) – precum si o interpretare abuziva a legii, asezandu-se ,,deasupra’’ prevederilor metodologiei.
    Astfel, primul criteriu specific, ,,calificativ FB in ultimii 5 ani” este discriminatoriu si contrar Anexei nr. 2 din metodologie, ingrădind dreptul de a se pretransfera al unui titular cu vechime mai mica de 5 ani în învăţământ. Cel de-al doilea criteriu, ,,recomandare pe ultimii 5 ani privind inexistenta starilor conflictuale cu conducerile unitatilor scolare anterioare “este, pur şi simplu, tendentios, iar a treia conditie specifica, ,,punctaj minim de 50p” - restrictiva, rolul punctajului, fiind, conf. art.52(4)/O.M.E.N. nr.3104/2013, de a ierarhiza cadrele didactice conform criteriilor prevăzute la alin. (5), în ordinea descrescătoare a punctajelor stabilite potrivit anexei nr. 2.
    Decizia la contestatia depusa la ISJ da castig scolii, si, prin urmare nu primesc postul solicitat.
    Mentionez ca niciunul din cele 4 (patru) posturi de profesor pentru invatamantul primar scoase la pretransfer nu au fost ocupate si ma(va) intreb care sa fie relevanta acestui fapt pentru etapele urmatoare ale miscarii personalului didactic.

    RăspundețiȘtergere
  2. nu va mirati doamna profesoara, eu, personal, la etapa de pretransfer pe municipiulBucuresti, am depus la 2 scoli pt EDT, si motivul la una din scoli, fara sa mi se faca cunoscute cerintele specifice ale Consiliului de MObi;itate, mi s-a acordat refuzul pe motiv ca fisa de evaluare din 2010-2011 nu corespunde punctajului aprobat de scoala de la care sunt titulara! va dati seama ce "puteri nebanuite" au niste directori de scoala alesi pe criterii pur si simplu aleatorii, poate circumspecte daca ajung sa te judece astfel!!!si fara sa li se faca nici o morala!

    RăspundețiȘtergere

Postări populare