16 apr. 2013

Întrebări și răspunsuri 16.04.2013


As avea o interbare daca ma puteti ajuta! Unde sunt angajata pe perioada determinata s-a eliberat un post prin pretransfer, am nota 7 sin 2010 as putea sa ma titularizez. Dar problema e alta d-na directoare a facut un acord cu un alt cadru didactic ca in cazul daca se elibereaza postul se va da ei. Intrebarea mea este ca se poate face asa ceva ca din metodologie reiese ca postul trebuie sa intre in eteapa urmatoare adica pentru concurs sau pentru noi care avem nota 7?  Va rog sa ma lamuriti cum sa procedez! 

Metodologia nu prevede posibilitatea unui acord de principiu necesar pretransferului

Sunt profesor suplinitor pe o catedră rezervată, titulara postului se detașează în interesul învățământului  în fiecare an am luat legătura  cu ea și în acest an va cere detașare în interesul învățământului, va obține detașarea deoarece directoarea școlii o dorește în unitatea școlară fiind un om de bază la școala respectivă, întrebarea mea este dacă eu pot cere continuitate pe postul ei care nu are cod deoarece ea figurează pe post și știind că conform metodologiei cererile pentru continuitate se predau la unitățile școlare în perioada 15-17 aprilie, detașările fiind doar în luna august și mă tem că nefiind marcat postul poate fi luat de oricine cu notă mai mare ,consiliul de administrație al școlii își  va da acordul pentru continuitate dar nu cred că o să am decizia inspectoratului ,menționez că am participat la examenul de titularizare 2012 obținând nota 7,90 și lucrez pe catedra rezervată de 10 ani și aș dori să-mi continui activitatea tot la această școală dacă ar fi posibil,

Conform art. 74 alin. 8 din Metodologie aveți prioritate la continuitate.

In baza Art. 253 LEN cu completarile si modificarile ulterioare sau in baza rezultatului obtinut la concursul de titularizare 2013, pe fractiuni de norma (cumulate = o catedra) o parte din norma in mediul rural si cealalta in mediul urban,  se poate titulariza un profesor. Eu stiam ca nu!

În ce privește titularizarea conform art. 253, metodologia nu prevede obligativitatea de a fi orele în același regim de mediu, ci doar să fie în același județ. Dar, aplicația MEn ține cont de regula generală de constituire a catedrelor și nu permite titularizarea decât pe ore din același mediu.

Sunt profesor de istorie la doua scoli. Mi-am depus dosar de pretransfer la mai multe unitati din orasul Craiova.Am primit  acordul la 2 dintre ele. Unul s-a ocupat in sedinta publica de o persoana cu un punctaj mai mare. No comment, desi ar fi multe de spus. Celalalt a ramas liber, deoarece ISJ Dolj nu a acceptat sa pastrez o scoala( 10 ore) si sa primesc cele 8 ore de la scoala de unde obtinusem acordul. Mentionez ca nu as fi spart nici o catedra, deoarece eu lasam toate orele de la scoala a doua, adica 9 ore. Am vazut nota telefonica de la Isj Maramures, acolo de ce se poate si in Dolj nu? Nu exista aceeasi metodologie? Se mai poate face ceva? Unde scrie ca trebuie sa las toata catedra, mai ales ca nu spargeam nici un cod, cele doua scoli  fiind la distanta de40 km una de alta.E cumva o decizie luata de ISJ? Atunci de ce nu au anuntat-o mai devreme? Este legal acordul de principiu? Toate ``pilele din Dolj ``asa s-au titularizat. De unde aveam sa stim , noi,  profesorii fara relatii la ISJ cine isi depune dosar de pretransfer pentru a cere  acord de principiu la scoala respectiva? 

Nici pretransferul pe fracțiune de normă, nici acordul de principiu pentru pretransfer nu sunt prevăzute de metodologie.

Avand restrangere de activitate am luat in sedinta publica un post,intre timp la scoala unde sunt acum s-a eliberat un post(o colega s=a mutat prin pretransfer) Acum sunt nevoita sa renunt la postul pe care l-am luat in sedinta publica  si de la 1 septembrie sa raman in aceasta scoala?

Conform art. 41 din Metodologia de mobilitate „Personalul didactic titular care a fost transferat în etapa de restrângere de activitate 2013 revine pe postul didactic/catedra avut(ă) anterior, în situaţia în care, până la data de1 septembrie 2013, se constată că postul didactic/catedra a fost vacantat(ă) sau reînfiinţat(ă) ori s-a reînfiinţat cel puţin jumătate de normă din catedra respectivă, directorul/directorii unităţii/unităţilor de învăţământ având obligaţia să comunice în scris cadrului didactic decizia de revenire pe postul/catedra deţinut(ă) anterior. Posturile didactice/catedrele eliberate se ocupă în etapele ulterioare ale mobilităţii personalului didactic din învăţământul preuniversitar, cu respectarea prevederilor prezentei Metodologii”. 

A și eu o nelămurire și dacă se poate să mă sfătuiți.dacă dosarul de pretransfer nu a primit acordul CA se poate totuși efectua ocuparea postului?

Conform art. 53 alin. 3 din Metodologie „În cazuri bine argumentate, comisia de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar constituită la nivelul inspectoratului şcolar poate decide pretransferul chiar dacă nu există acorduri propuse de unităţile de învăţământ”.

Sunt prof. suplinitor calificat si nelamurirea mea este urmatoarea - daca  sunt doctorand dar prof. suplinitor, am dreptul sa beneficiez de cele 6 luni concediu de studii platit pentru a finaliza teza de doctorat? 

Aveți dreptul la concediul pentru redactarea tezei de doctorat. Legea se referă la cadrele didactice, nu la titulari.

 Sunt din Constanta  am obtinut 8,15 la concursul de titularizare din 2012 si am luat post in sedinta publica. Va rog sa-mi spuneti daca am garantia ca acest post va fi al meu, prin continuitate, in anul scolar 2013-2014.De la ISj ni s-a transmis ca au prioritate la posturi cei care dau examen anul acesta.Nu se recunoaste art. 74 alin. 8 dupa parerea mea, au aparut multe ordine, multe schimbari, nimic nu este clar. Daca este asa de ce ni se mai dau acele avize favorabile acum in aprilie.Avem sau nu posturi la toamna. In situatia mea sunt multe cadre didactice de aceea ar trebui sa ne reprezentati la minister pentru a ni se face dreptate. De multe ori dvs. a-ti ajutat prof. ,va rog sa o faceti si acum.

 Conform art. 74 alin. 8 din Metodologie aveți prioritate față de candidații care iau notă mai mare de 5 la examenul de anul acesta. Această prevedere trebuie respectată.

As dori sa cer părerea în legătură cu decizia de pretransfer. Am primit Acord din partea școlii unde am predat dosarul pentru pretransfer. Spre surprinderea mea, în ședința publică, când trebuia să semnez, au zis postul respectiv, dar CODUL postului nu corespondea cu codul menționat în raport. Am sesizat în ședință, că codul nu corespunde, și mi-au dat dreptate. În sfârșit am semnat cu codul CORECT. Am sentimentul că au vrut să ,,greșească” intenționat. Eventual, dacă decizia, pe care o să-mi elibereze, tot codul ,,greșit” o să apară, unde pot să apelez pentru a face dreptate? 

Veți solicita ISJ modificarea deciziei.

Am participat in luna august la examenul de titularizare si am obtinut nota 8.85, in urma primei sedinte de repartitiei am ales 20 de ore la trei scoli diferite, printre care si la unitatea scolara la care functionez in momentul de fata ( doar 9 ore) .Ulterior titularul a obtinut detasare in interesul invatamantului si pe postul respectiv am optat eu pentru a putea fi aproape de casa, renuntand la celelalte ore luate in prima sedinta publica, mai exact la cele 11 ore in doua scoli diferite. in urma sesiunii de pretransfer se elibereza postul pe care, in momentul de fata functionez. Intrebarea mea este: as putea sa ma titularizez pe acest post pe baza legii 253?  Mentionez ca am definitivatul luat, nota de titularizare peste sapte, problema ar fi aceea ca eu in prima sedinta publica am fost repartizate la alte scoli, ulterior renunantand la acele posturi si prin detasare la cerere si am fost repartizata la unitatea scolara in care lucrez, in momentul de fata. 

Întrucât în catedra dvs. actuală se regăsesc și 9 ore care v-au fost repartizate în ședință publică ar exista o posibilitate de titularizare. Trebuie văzut dacă vă acceptă aplicația.

Sunt consilier scolar titular la CJRAE cu post normat Mi-am depus dosarul pentru pretranfer si astazi am avut surpriza neplacuta ca aplicatia in care s-au introdus datele mele sa raspunda ca am studii neautorizate.Sunt absolventa a Universitatii Spiru- Haret, Bucuresti Facultatea de Sociologie- Psihologie, specializarea Psihologie , promotia 2008  cu diploma de absolvire si absolventa de master a Facultatii de Psihologie-Pedagogie din Brasov, Universitatea Spiru Haret, facut la zi promotia 2010-2012, cu adeverinta pana la eliberarea diplomei.

Trebuie să verificați dacă specializarea absolvită de dvs. cu diplomă de licență a fost autorizată în anul înscrierii cu forma de învățământ urmată. Spre exemplu, în anul 2004, conform HG nr. 940/2004 și HG nr. 1609/2004 a fost autorizată doar Specializarea Psihologie-Pedagogie la ZI.

Am postul titular in mediul rural ,din 1999 ,cu nota 6,80.Sunt detasata in mediul urban ,anul trecut am participat la examenul de titularizare ,in mediul urban ,unde sunt detasata, am avut nota 9,20.Am vrut sa ma pretransfer ,dar nu  am avut dreptate .Intrebarea mea este ,De ce nu pot folosi nota din anul trecut ,daca am dat examenul in centrul in care sunt detasata,si este un post vacant.?Eu am scris nota cea mai mare,si nu a fost post titular ,dar acum este un post vacant,si nu am dreptul

Conform Metodologiei vă puteți titulariza doar în baza notei conform căreia ocupați în prezent un post.

Am lucrat 13 ani in cadrul Directiei de Protectie a Copilului Iasi pe o functie de educator, de 2 ani lucrez ca si profesor, am citit statutul si legea invatamantului, in statut este specificat ca specificat faptul ca poate fi luata in considerare perioada in care am lucrat la Directia de Protectie a Copilului ca si vechime in invatamant.

Conform Legii nr. 63/2011 „Vechimea recunoscută în învăţământ reprezintă perioada în care persoana angajată în învăţământ, provenită din alte sectoare de activitate, face dovada că a profesat în specialitatea înscrisă pe diploma de studii, în cazul în care această persoană ocupă un post didactic în aceeaşi specialitate. Această vechime este luată în calcul numai pentru stabilirea drepturilor salariale”. 

Sunt titulara la un liceu in Cluj-Napoca si as vrea sa particip la etapa de pretransfer pt. a ma muta la o scoala generala.Mi-am depus dosarul la 2 scoli care au publicat posturi vacante, viabile pe 4 ani, iar de la una am primit raspuns ca am punctaj mai mic decat prima clasata, nestiind care sunt aceste punctaje, desi ei au scos 2 posturi, unul vrand sa-l pastreze pentru urmatoarea etapa, iar de la cealalta scoala mi s-a dat raspunsul ca, conform articolului 28 din metodologie, ei au dreptul de a-si alege modalitatea de ocupare a postului, ca vor sa titularizeze pe cineva cf, art. 253 si ca eu nu ma incadrez.Vi se pare corect?Ce este de facut pt ca maine e sedinta publica?

Nu strică să depuneți contestație. Metodologia spune că „La nivelul unităţilor de învăţământ, consiliul de administraţie şi directorul unităţii de învăţământ răspund de constituireacorectă a posturilor didactice/catedrelor, de încadrarea titularilor şi de vacantarea posturilor didactice/catedrelor complete şi incomplete, rămase neocupate. Nepublicarea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate atrage după sine sancţionarea directorului unităţii de învăţământ”. „Unităţile de învăţământ preuniversitar de stat au obligaţia de a reactualiza, de a publica şi de a comunica inspectoratelor şcolare lista tuturor posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete şi incomplete înainte de fiecare etapă a mobilităţii personalului didactic din învăţământul preuniversitar. Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ poate stabili modalităţi de ocupare şi condiţii specifice de ocupare a posturilor didactice/catedrelor/orelor vacante/rezervate în cadrul fiecărei etape a mobilităţii personalului didactic din învăţământul preuniversitar”.

Anul acesta am participat la pretransferul consimtit la cerere si am depus dosar in 3 scoli, dar din pacate mi s-a spus ca nu am indeplinit criteriul a) si de aceea raspunsul a fost negativ. Prima intrebare pe care o am: intr-adevar acele criterii primeaza punctajului? Apoi daca nu am obtinut niciun accord, nu puteam ocupa niciun post in sedinta publica? Asa mi s-a spus de la ISJ .Acum revin la situatia mea: cum am mentionat mai sus sunt profesor titular de matematica in Insuratei, insa acum doi ani am intrat intr-o restrangere partial ramanand doar 12 ore acolo. Mi s-a spus ca trebuie sa imi iau o completare de norma, dar ca lucrul acesta trebuie sa il fac in fiecare an. Exact asta am facut. Am luat niste ore vacante in sedinta respectiva, iar anul viitor va fi al treilea in care ma aflu in aceasta situatie. Intrebarea mea este daca exista o metoda legala prin care sa pot deveni titulara in doua scoli: Insuratei unde am 12 ore si acolo unde am completarea de norma, tinand cont de faptul ca acele ore sunt vacante. Iarasi la ISJ, nici macar nu mi s-a dat un raspuns.Si ultima intrebare legata de pretransferul de anul acesta. A fost legal ce s-a intamplat unde colegi de ai mei au depus dosare, obtinand un acord in eventualitatea eliberarii unui post de catre un titular in sedinta de azi? Deci in momentul in care acesti colegi au depus dosarele posturile respective erau ocupate si nu au fost publicate nicaieri ca si vacante.

Metodologia spune că acele criterii se aplică în funcție de punctaj. Exista posibilitatea de a obține un post chiar dacă nu aveați acord, dar doar dacă comisia de mobilitate de la ISJ considera că sunt motive relevante. Acordarea unui preacord pentru pretransfer pe posturi ce se vor elibera în ședință publică nu este prevăzută de metodologie.

Dacă un profesor suplinitor a fost în anul şcolar 2010-2011 în concediu de maternitate şi a revenit în anul şcolar 2011-2012, apoi a ocupat în şedinţă publică post în anul şcolar 2012-2013 cu nota 9,50 şi este înscrisă la examenul de definitivat din vara acestui an, poate beneficia de prevederile art. 253 ţinând cont că la dosarul ce însoţeşte cererea de titularizare sunt precizate calificativele pe anii şcolari 2010-2011 şi 2011-2012 şi calificativul parţial pe anul şcolar în curs. De asemenea trebuie depusă "Fişa/fişele de evaluare " din care rezultă calificativele, ori persoana respectivă nu are aceste acte dar are în schimb o decizie de întrerupere a activităţii. În şcoala respectivă există un alt suplinitor încadrat cu nota 9 din 2012 tot în şedinţa publică care a obţinut definitivatul în anul 2010. În şcoala respectivă există 2 posturi din care unul pe 4 ani şi unul pe 1 an. Ţinând cont de cele prezentate mai sus şi de faptul ca ambele persoane au domiciliul în aceeaşi localitate în care se află şi şcoala, care dintre ele are prioritate, prima pentru că are notă mai mare sau a doua pentru că are deja absolvit definitivatul? Sau prima persoană nu are dreptul să beneficieze de art. deoarece nu are calificativ pe unul dintre anii ceruţi? Sau are dreptul dar din acest motiv va avea prioritate profesorul care are toate cele trei calificative?

Șanse de a câștinga sunt întotdeauna. Dacă avocatul dvs. va asigurat că aveți șanse înseamnă că are o strategie pentru a câștiga. Depinde foarte mult de ce se va întâmpla în timpul derulării procesului și care vor fi argumentele părții adverse, dar merită să încercați.

 Am studiat Statutul personalului didactic pentru a ma informa in ce conditii as putea sa primesc concediu fara plata sau sa mi se rezerve catedra. Am o vechime de 14 ani in invatamant si am beneficiat de 6 luni de concediu fara plata in urma cu 5 ani. Intrebarea mea este urmatoarea: care este durata maxima de concediu fara plata de care mai pot beneficia? As putea primi restul de 6 luni plus inca un an (pentru urmatorii 10) si inca trei pentru continuarea studiilor? Motivul este ca as putea sa imi gasesc un post de profesor in America de Sud. Pot sa-mi rezerv catedra pentru a putea lucra acolo o perioada? Sau eventual, care ar fi modalitatea de a-mi rezerva catedra pe o perioada cat mai lunga de timp?

Asta depinde și de sistemul de învățământ din țara în care plecați. Va trebui să vă interesați atât acolo, cât și la unitatea de învățământ de aici.

Ajutati-ne pe noi cei multi cu un model de contestatie pt refuzul pretransferului.
indeplinim toate criteriile de selectie. am depus dosarul la o unit care are 4 catedre vacante si nu am obtinut acord pe niciuna!

Aveți posibilitatea de a acționa la instanța de contencios administrativ.

As vrea sa stiu daca un cadru  didactic auxiliar care pana la 01.01.2011 indeplinea pe langa  norma de baza inca 1/2 norma in alta unitate, beneficiaza de gradatia de merit si la cumulul de functii sau doar la functia de baza.

Fiind vorba de anul 2011, va indic OMECTS nr. 1350/2007, conform căruia, pentru personalul didactic auxiliar  „Gradaţia de merit se calculează prin aplicarea procentului de 20% la salariul de bază al funcţiei didactice din grilă, stabilit conform lit. A, şi devine bază de calcul pentru celelalte sporuri şi alte drepturi salariale care se calculează la salariul de bază”.



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.

Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.

Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii.


Un comentariu:

  1. Sunt suplininor la un liceu pe o catedra de electrotehnica obtinuta in urma concursului din 2012 in sedinta publica. Anul acesta au fost scoase ca vacante 8 ore pentru care as fi optat pentru continuitate. Dar aceste 8 ore de inginer impreuna cu 12 ore de instruire practica tot de la noi din liceu au fost luate la pretrasnsfer cu acordul partilor de un titular. Pentru completarea jumatatii de catedra de inginer a luat alte 3 ore de la un liceu din alta localitate. Este conform metodologiei?

    RăspundețiȘtergere

Postări populare