Postul
este blocat. Detașarea ar putea fi o soluție.
Conform OMECT 3281/2006, abrogată, anterior
LEN nr.1/2011, pentru 4-22 elevi:1 post; 23-40 elevi: 2 posturi; 41-60 elevi: 3
posturi; peste 60 elevi: 4 posturi. În condițiile legislației actuale, din
punctul dvs. de vedere, care ar fi aceste efective? Cum se calculează ele?Menționez
că am întâmpinat o astfel de problemă în aceste zile, la mobilitatea
personalului didactic, și nici ISJ-ul nu a dat un răspuns ferm.
Așa cum
ați sesizat OMECT nr. 3281/2006 a fost abrogat prin OMECTS nr. 3062/2012. Prin
urmare, consider că se normează câte un post pentru fiecare formațiune, între
numărul minim și maxim de elevi. Astfel, în învățământul primar se normează un
post de învățătoare/institutor/ profesor pentru 12-25 elevi.
Sunt directorul unei scoli-saptamana trecuta am
organizat concurs pentru ocuparea postului de contabil sef; toate procedurile
de concurs au fost respectate-afirmatie sustinuta si de jurista
ISJ.BZ..Surpriza:concursul este anulat pentru ca din comisie nu a facut parte
un reprezentant al ISJ-ului.In nici un document inclusiv HG.286/2011 nu este
specificata cerinta aceasta .Am rugamintea sa ma ajutati sa ies din acest impas
Puteți
contesta decizia ISJ de anulare a concursului.
Daca postul are viabilitate numai un an ,se
poate titulariza in acel post?
Nu se
poate obține titularizarea decât pe un post cu viabilitate de 4 ani.
In cazul in care muncitorul de intretinere din
scoala noastra si-a dat demisia,se poate angaja un alt muncitor,avand in vedere
blocarea posturilor din sistemul bugetar?Daca da , in ce conditii(perioada
determinata 1an?)
Doar dacă
obțineți deblocarea postului veți putea angajata pe acest post.
Pentru
pretransferul personalului didactic titular prin schimb de posturi pe baza
consimţământului scris între titulari e necesar acordul consiliilor de
administraţie ale unităţilor de învăţământ ?Se poate realiza schimb cu un
cadru didactic pensionat pe caz de boala pe un an,revizuibil,grad II,
tinand cont ca acesta nu are varsta de pensionare? Dacă directorul şi consiliul
de administraţie nu vor să dea acordul sau să îi elibereze actele necesare
dosarului persoanei pensionate cum se poate rezolva situaţia?
Conform
Metodologiei „Pretransferul personalului
didactic titular în învăţământul preuniversitar consimţit între unităţile de
învăţământ se poate realiza şi prin schimb de posturi pe baza consimţământului
scris al solicitanţilor, fără a fi condiţionaţi de domiciliu şi cu acordul
consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ la care solicitanţii
sunt titulari. Cadrele didactice titulare în învăţământul preuniversitar care
au împlinit vârsta standard de pensionare sau care vor împlini vârsta standard
de pensionare până la data de 31 august 2014 nu pot beneficia de pretransfer
consimţit între unităţile de învăţământ, prin schimb de posturi, în baza
consimţământului scris”. Prin
urmare, este necesar acordul consiliilor de administrație. Metodologia nu
interzice schimbul de posturi în situația prezentată de dvs., dar aveți nevoie
de acordul școlilor.
Va rog sa ma lamuriti in urmatoarea situatie:
-sunt profesor suplinitor,iar anul trecut am participat la concursul de titularizare obtinand nota peste 8,00, nu m-am putut titulariza cu aceasta nota si in sedinta publica am obtinut post in trei scoli, anul acesta in etapa de transferari s-a eliberat un post la una dintre scoli (altul decat fractiunea ocupata de mine), am vrut sa ma titularizez pe acest post pe baza art. 253 ,dar mi s-a spus ca nu ma incadrez in conditiile de titularizare.(postul este liber,are viabilitate si nu mai exista alt profesor care sa il solicite). De ce nu am putut sa particip la titularizare daca in scoala mi se putea constitui catedra? Era obligatoriu sa fi fost repartizata pe acel post?Atunci ce rost mai are alin.2 art.55 din Metodologie?
-sunt profesor suplinitor,iar anul trecut am participat la concursul de titularizare obtinand nota peste 8,00, nu m-am putut titulariza cu aceasta nota si in sedinta publica am obtinut post in trei scoli, anul acesta in etapa de transferari s-a eliberat un post la una dintre scoli (altul decat fractiunea ocupata de mine), am vrut sa ma titularizez pe acest post pe baza art. 253 ,dar mi s-a spus ca nu ma incadrez in conditiile de titularizare.(postul este liber,are viabilitate si nu mai exista alt profesor care sa il solicite). De ce nu am putut sa particip la titularizare daca in scoala mi se putea constitui catedra? Era obligatoriu sa fi fost repartizata pe acel post?Atunci ce rost mai are alin.2 art.55 din Metodologie?
Consider
că tocmai în baza art. 55 alin. 2 din Metodologie, în cazul dvs. puteați
beneficia de titularizare conform art. 253.
Sunt profesor titular de limba si literatura
romana intr-un liceu, iar specializarea de pe diploma de licenta este limba
romana-limba latina. De cand am venit in liceu directorul refuza sa-mi dea
catedra de romana intreaga, chiar daca sunt ore si imi face incadrea cu ore de
latina. Orele de latina in numar de 12 nu au fost scoase la concurs, desi nu
este titular pe aceasta disciplina. Va rog sa-mi spuneti daca este corect acest
lucru. Incadrarea pentru anul 2013-2014 ( dedusa de mine, pentru ca directorul
a spus ca nu trebuie sa ma intereseze acest lucru)este 12 ore de latina si 8 de
romana. Precizez ca decizia mea de titularizare e doar pe limba romana, iar ore
care ar fi trebuit sa intre in catedra mea au fost scoase pentru completarea
normei altei persoane din afara unitatii. Este legal ce se intampla?As vrea sa
stiu nr.art de lege dupa care se face incadrarea si ce ar trebui sa fac.
Conform
art. 21 din Metodologia de mobilitate „La nivelul unităţilor de învăţământ preuniversitar,
încadrarea la clase sau grupe de elevi/preşcolari, a personalului didactic titular, se
realizează prin decizie a directorului unităţii de învăţământ, în baza documentelor de numire/transfer/repartizare,
curespectarea prevederilor art. 8, art. 9 alin. (1) - (5),
alin. (7), alin. (9) - (17), art. 10, art. 12, art. 14 - (17) şi a principiului
privind continuitatea activităţii didactice de predare la aceleaşi clase sau grupe
de elevi/preşcolari, după discutarea şi analizarea proiectului de încadrare cu personal didactic
în consiliul profesoral al unităţii de învăţământ şi aprobarea acestuia de
către consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ”.
Sunt profesor gradul I, pensionar.Sunt incadrat
la o scoala, in regim da plata cu ora. Mentionez ca am obtinut gradatie de
merit in anul 2011.Va rog respectuos sa-mi raspundeti daca
aceasta gradatie se ia in calcul la plata cu ora, conform art. 10 din Legea 63
pe 2011.
Conform
art. 10 din anexa nr. 5 la Legea nr. 63/2011 „Personalul didactic şi personalul didactic asociat, inclusiv
cadrele didactice pensionate pentru limită de vârstă, care funcţionează pe
posturi didactice în sistem de plată cu ora sunt salarizate pentru activitatea
depusă în funcţie de condiţiile pe care le îndeplinesc la încadrare. La calculul drepturilor salariale
se vor avea în vedere: norma didactică de predare, salariul de încadrare
prevăzut în anexele nr. 1 şi 2 la lege, indemnizaţia de învăţământ special,gradaţia
de merit, sporul pentru titlul ştiinţific de doctor de care a beneficiat
până la data de 31 decembrie 2009 şi indemnizaţia pentru localităţi izolate”.
Prin urmare, trebuie să se ia în calcul și gradația de merit la calculul
salariului în regim de plata cu ora.
Sunt suplinitor calificat cu dubla specializare
romana franceza ,am dat titularizare in 2012 pe romana si in anul scolar
2012-2013 am ocupat postul de romana rezervat al directorului in functie.Pot sa
cer continuitate pe franceza in anul2013-2014 ?
Așa cum
prevede art. 85 din Metodologie nu puteți cere continuitate pe altă
specializare. „Cadrele
didactice calificate, angajate cu contract individual de muncă pe perioadă
determinată, participante la concursuri de titularizare în anii 2011 şi/sau
2012, care au obţinut minimum nota/media 5,00 (cinci) în specialitatea
postului, care au avizul consiliului de administraţie al unităţii de
învăţământ, care au calificativul "Foarte bine" şi care mai au cel
puţin jumătate de normă didactică în specialitate, pot solicita prelungirea
duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar
2013-2014”.
Sunt angajata in primul an in invatamantul
special, ca invatator itinerant, pe perioada determinata. Am participat la
concursul de titularizare din 3 august 2012, iar media finala a fost putin
peste 8. Nu m-am inscris din motive subiective la definitivat anul acesta. Am
primit pe data de 19.04.2012 acordul CA pt prelungirea contractului individual
de munca pe perioada determinata, pe un post de inv itinerant, in anul scolar
2013-2014. Anul acesta nu se scoate niciun post la titularizare. Colegele mele
mai vechi mi-au spus ca pana acum se mergea pe continuitate, examen dandu-se
doar o data la 3 ani. Acum am fost anuntate ca, daca dorim un post in anul
scolar viitor, desi am primit toate acordul pt continuitate, tb sa participam
la ex. Cine nu participa la acest ex, desi are nota mare in 2011 sau 2012, la repartitie,
vor primi intai posturi cei care au dat concurs in 2013, pana la nota 5, apoi
urmam noi, cei care am primit continuitate. Nu mi se pare corect ca cel cu 5
din 2013 sa aleaga post inaintea mea, nota peste 8 in 2012...Sau poate gresesc
eu ?
Conform
art. 74 alin. 8 din Metodologie au întâietate persoanele care au obținut notă
peste 7 la examenele din 2011 sau 2012 și au cerut continuitate față de
persoanele care iau notă mai mare de 5 la examenul de anul acesta.
Când se va modifica componenţa Consiliului de
Administraţie? (când va trece de senat proiectul de lege pentru modificarea
O.U.G.92/2012 aprobat în camera deputaţilor şi sub ce formă?) Care va fi
metodologia de funcţionare a Consiliului de Administraţie?
Nu se
știe deocamdată. Trebuie să mai așteptăm.
Intrebarea mea este urmatoarea: un fost
director economic al unei institutii publice( de exemp casa de pensii) care a
fost functionar public si a iesit la pensie la limita de varsta , la Casa de
pensii dintr-un judet,mai poate fi angajata de catre Casa Nationala de pensii
din Bucuresti pe baza de contract (contractual)in cadrul comisiei de control al
institutie din Bucuresti,desi persoana in cauza nu este auditor financiar
autorizat , are doar niste cursuri de auditor efectuate pe timpul cat a lucrat
in cadrul institutiei.
Conform
legislației actuale se poate cumula pensia cu salariul. În ce privește studiile
dobândite, depinde de cerințele postului.
Am primit continuitate pt anul scolar
2013-2014, in baza notei din 2012,iar in iulie voi sustine examenul de
definitivat.Deoarece postul pe care il ocup nu are viabilitate 4 ani nu am
sanse sa devin titulara.Singura sansa sa-mi pastrez postul este sa merg pe
continuitate,insa la anul trebuie sa dau din nou examenul de titularizare si e
posibil sa pierd postul.De aceea,m-am gandit sa sustin anul acesta examenul de
titularizare iar la anul sa merg tot pe continuitate.Faptul ca merg anul acesta
la titularizare imi poate afecta continuitatea?Pierd continuitatea daca i-au
nota sub 7 sau prin absurd sub 5?
Pierdeți
continuitatea doar dacă luați notă sub 5 la examenul de anul acesta.
Sunt preot si am participat la concursul de
titularizare anul trecut, obtinand peste 7. Anul acesta am catedra completa,
dar sunt platit la PCO, fiind personal asociat. Pot beneficia de continuitate
in anul scolar urmator, conform Metodologiei?
Conform
art. 85 din Metodologie „Cadrele didactice calificate,
angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, participante
la concursuri de titularizare în anii 2011 şi/sau 2012, care au obţinut minimum
nota/media 5,00 (cinci) în specialitatea postului, care au avizul consiliului
de administraţie al unităţii de învăţământ, care au calificativul "Foarte
bine" şi care mai au cel puţin jumătate de normă didactică în
specialitate, pot solicita prelungirea duratei contractului individual de muncă
pe perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014”. Astfel, dacă aveți contract
individual de muncă și îndepliniți și condițiile de mai sus puteți beneficia de
continuitate.
As dori sa stiu daca obtin o nota mai mare de 8
la examen, si cu toate astea nu sunt multumit de posturile cu durata
nedeterminata,si vreau sa aleg un post cu durata determinata, cand pot face
aceasta alegere, la prima etapa cand se dau posturile cu durata nedeterminata
sau in cea de-a doua etapa cand se face repartitia celor cu durata determinata,
de asemeni as dori sa mai intreb daca pot sa mi formez in aceasi situatie o
catedra din mai multe posturi (3) incomplete.
Conform
Metodologiei, art. 57 alin. 5 „ În situaţia în care unităţile de învăţământ sunt constituite
în consorţi i şcolare/asocieri temporare se pot constitui şi catedre vacante/rezervate din ore
existente la mai multe unităţi de învăţământ din cadrul consorţiului
şcolar/asocierii temporare”. În situația expusă de dvs. puteți participa la
etapa a II-a de repartizare a posturilor.
As dori sa stiu daca perioada de asigurat
social, perioada in care am beneficiat
de prestatii de asigurari sociale
fiind in concediu de crestere copil
pana la 2 ani se ia in considerare
la transa de vechime in invatamant
si in care lege gasesc aceasta
informatie? Precizez ca sunt profesor
calificat suplinitor.
Din câte îmi dau eu
seama vs. ați fost în concediu pentru creșterea copilului în perioada
01.09.2003-21.12.2005. Începând cu 01.01.2011
avem dispozițiile art. 22 alin. 2 din OUG nr. 111/2010, modificată prin OUG nr.
124/2011, care a fost aprobată prin Legea nr. 166/2012, conform cărora „(2) Perioada concediului pentru creşterea copilului prevăzut la art. 2
alin. (1) şi art. 6 constituie vechime în muncă şi în serviciu, precum şi în
specialitate şi se are în vedere la stabilirea drepturilor ce se acordă în
raport cu acestea." Dar, anterior datei de
01.01.2011 era OUG nr. 148/2005 care nu cuprindea prevederea de mai sus și care
se aplică în cazul dvs.
Va rog frumos sa ma ajutati cu un sfat in
urmatoarea situatie. Sunt prof titular pe catedra de biologie de la o scoala
din mediul rural (9 ore biologie). Am solicitat completarea catedrei in CA -ul
scolii conform art 26 si am aprimit aprobarea (completare pe perioada
nedeterminata cu ore de istorie si ore de TIC, am absolvit facultatea de
istorie si postuniversitara de TIC). ISJ-ul mi-a eliberat decizie doar pe un an
conform art 25 din metodologia de miscare, spunandu-mui verbal ca nu trebuie sa
ne complicam cu aceasta anexa la contractul de munca pe perioada nedetrminata,
plus ca nici nu au model de decizie pe perioada nedeterminata. Ce ar trebui sa
fac? (deciziile au fost eliberate din februarie). Eu as fi fost mai linistita
sa stiu ca acele ore fac parte din catedra mea fara sa mai solicit in fiecare
an completarea catedrei.
Conform
art. 25 alin. 5 din Metodologie „Cadrele didactice titulare
desemnate pentru completarea normei didactice de predare-învăţare-evaluare,
precum şi cadrele didactice prevăzute la art. 21 alin. (4) cu norma didactică
de predare-învăţare-evaluare incompletă, pot solicita, la cerere, în perioada
de constituire a posturilor didactice/catedrelor şi de încadrare
a personalului didactic titular, completarea normei, pentru un an şcolar, la nivelul
unităţilor de învăţământ sau la nivelul consorţiilor şcolare, în situaţia în
care unităţile de învăţământ fac parte din consorţii şcolare”. Aceasta este prevederea care vi se aplică.
Va rog sa imi spuneti daca ma pot titulariza in
urmatoarele conditii:am luat in anul 2012 titularizarea cu nota peste 8, am
luat in sedinta publica post cu 16 ore(matematica), am deful, acelasi
post este acum cu viabilitate de 4 ani dar 16ore matem si 2 inform( mentionez
ca eu am ambele specializari) si nu a fost ocupat in etapele anterioare si am
primit si acordul CA al scolii.
Postul fiind complet,
chiar dacă are două ore de informatică, puteți să vă titularizați conform art.
253.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii.
D-LE MINISTRU CÂND VOM ŞTI DATA LA CARE NI SE VOR DA ATESTATELE PE OM 5484 PT RECUNOASTEREA COMPETENTELOR LA ÎNV ŞI EDUCATORI? MULŢUMIM PT RĂSPUNS!
RăspundețiȘtergereDomnule L.POP,
RăspundețiȘtergereIn anul 2009 ,31 /aug/ am fost pensionata -limita de varsta si aveam gradatie de merit din 2007.In anul scolar 2009-2010si 2010-211 am fost profesor pensionar si cumul de 9 ore pe saptamana .Plata ptr cumul s-a facut la fel ca si ,,plata cu ora"este corect?
mentionez ca eram profesor gradul I ,35 -40 ani vechime.
care este diferenta intre cumul si ,,plata cu ora "ptr pnsionari?
Buna ziua domnule ministru, as dori sa stiu si eu care este situatia atestatelor privind echivalarea competentelor profesionale pentru cei care au depus dosarele anul trecut.
RăspundețiȘtergereAm obtinut 304 credite dintre care 170 credite cu atestate iar diferenta pana la 304 prin transferarea orelor si a diferitelor cursuri online,( 8 la numar- ISE, EUROCOR, alte cursuri) .
Multumesc.