25 apr. 2013

Întrebări și răspunsuri 25.04.2013

S-a eliberat un post de bibliotecar la scoala noastra.Postul ramane blocat? Ar putea fi angajat cineva cu detasare de la o firma privata? Persoana a absolvit programul de pregatire postliceala ,,Bazele biblioteconomiei" cu durata de 2 ani, specialitatea Biblioteconomie- prin Ministerul Culturii - si Facultatea de Sociologie-Psihologie, specializarea Psihologie. Mentionam ca postul este de bibliotecar cu studii superioare.

Postul este blocat. Detașarea ar putea fi o soluție.

Conform OMECT 3281/2006, abrogată,  anterior LEN nr.1/2011, pentru 4-22 elevi:1 post; 23-40 elevi: 2 posturi; 41-60 elevi: 3 posturi; peste 60 elevi: 4 posturi. În condițiile legislației actuale, din punctul dvs. de vedere, care ar fi aceste efective? Cum se calculează ele?Menționez că am întâmpinat o astfel de problemă în aceste zile, la mobilitatea personalului didactic, și nici ISJ-ul nu a dat un răspuns ferm.

Așa cum ați sesizat OMECT nr. 3281/2006 a fost abrogat prin OMECTS nr. 3062/2012. Prin urmare, consider că se normează câte un post pentru fiecare formațiune, între numărul minim și maxim de elevi. Astfel, în învățământul primar se normează un post de învățătoare/institutor/profesor pentru 12-25 elevi.

Sunt directorul unei scoli-saptamana trecuta am organizat concurs pentru ocuparea postului de contabil sef; toate procedurile de concurs au fost respectate-afirmatie sustinuta si de jurista ISJ.BZ..Surpriza:concursul este anulat pentru ca din comisie nu a facut parte un reprezentant al ISJ-ului.In nici un document inclusiv HG.286/2011 nu este specificata cerinta aceasta .Am rugamintea sa ma ajutati sa ies din acest impas 

Puteți contesta decizia ISJ de anulare a concursului.

Daca postul are viabilitate numai un an ,se poate titulariza in acel post?

Nu se poate obține titularizarea decât pe un post cu viabilitate de 4 ani.

In cazul in care muncitorul de intretinere din scoala noastra si-a dat demisia,se poate angaja un alt muncitor,avand in vedere blocarea posturilor din sistemul bugetar?Daca da , in ce conditii(perioada determinata 1an?)

Doar dacă obțineți deblocarea postului veți putea angajata pe acest post.

Pentru pretransferul personalului didactic titular prin schimb de posturi pe baza consimţământului scris între titulari  e necesar acordul consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ  ?Se poate realiza schimb cu un cadru didactic pensionat pe caz de boala  pe un an,revizuibil,grad II, tinand cont ca acesta nu are varsta de pensionare? Dacă directorul şi consiliul de administraţie nu vor să dea acordul sau să îi elibereze actele necesare dosarului persoanei pensionate cum se poate rezolva situaţia?

Conform Metodologiei „Pretransferul personalului didactic titular în învăţământul preuniversitar consimţit între unităţile de învăţământ se poate realiza şi prin schimb de posturi pe baza consimţământului scris al solicitanţilor, fără a fi condiţionaţi de domiciliu şi cu acordul consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ la care solicitanţii sunt titulari. Cadrele didactice titulare în învăţământul preuniversitar care au împlinit vârsta standard de pensionare sau care vor împlini vârsta standard de pensionare până la data de 31 august 2014 nu pot beneficia de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, prin schimb de posturi, în baza consimţământului scris”. Prin urmare, este necesar acordul consiliilor de administrație. Metodologia nu interzice schimbul de posturi în situația prezentată de dvs., dar aveți nevoie de acordul școlilor.

Va rog sa ma lamuriti in urmatoarea situatie:
-sunt profesor suplinitor,iar anul trecut am participat la concursul de titularizare obtinand nota peste 8,00, nu m-am putut titulariza cu aceasta nota si in sedinta publica am obtinut post in trei scoli, anul acesta in etapa de transferari s-a eliberat un post la una dintre scoli (altul decat fractiunea ocupata de mine), am vrut sa ma titularizez pe acest post pe baza art. 253 ,dar mi s-a spus  ca nu ma incadrez in conditiile de titularizare.(postul este liber,are viabilitate si nu mai exista alt profesor care sa il solicite).
De ce nu am putut sa particip la titularizare daca in scoala  mi se putea constitui catedra? Era obligatoriu sa fi fost repartizata pe acel post?Atunci ce rost mai are alin.2 art.55 din Metodologie?

Consider că tocmai în baza art. 55 alin. 2 din Metodologie, în cazul dvs. puteați beneficia de titularizare conform art. 253.

Sunt profesor titular de limba si literatura romana intr-un liceu, iar specializarea de pe diploma de licenta este limba romana-limba latina. De cand am venit in liceu directorul refuza sa-mi dea catedra de romana intreaga, chiar daca sunt ore si imi face incadrea cu ore de latina. Orele de latina in numar de 12 nu au fost scoase la concurs, desi nu este titular pe aceasta disciplina. Va rog sa-mi spuneti daca este corect acest lucru. Incadrarea pentru anul 2013-2014 ( dedusa de mine, pentru ca directorul a spus ca nu trebuie sa ma intereseze acest lucru)este 12 ore de latina si 8 de romana. Precizez ca decizia mea de titularizare e doar pe limba romana, iar ore care ar fi trebuit sa intre in catedra mea au fost scoase pentru completarea normei altei persoane din afara unitatii. Este legal ce se intampla?As vrea sa stiu nr.art de lege dupa care se face incadrarea si ce ar trebui sa fac.

Conform art. 21 din Metodologia de mobilitate „La nivelul unităţilor de învăţământ preuniversitar, încadrarea la clase sau grupe de elevi/preşcolari, a personalului didactic titular, se realizează prin decizie a directorului unităţii de învăţământ, în baza documentelor de numire/transfer/repartizare, curespectarea prevederilor art. 8, art. 9 alin. (1) - (5), alin. (7), alin. (9) - (17), art. 10, art. 12, art. 14 - (17) şi a principiului privind continuitatea activităţii didactice de predare la aceleaşi clase sau grupe de elevi/preşcolari, după discutarea şi analizarea proiectului de încadrare cu personal didactic în consiliul profesoral al unităţii de învăţământ şi aprobarea acestuia de către consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ”.

Sunt profesor gradul I, pensionar.Sunt incadrat la o scoala, in regim da plata cu ora. Mentionez ca am obtinut gradatie de merit in anul 2011.Va rog respectuos sa-mi raspundeti daca aceasta gradatie se ia in calcul la plata cu ora, conform art. 10 din Legea 63 pe 2011.

Conform art. 10 din anexa nr. 5 la Legea nr. 63/2011 „Personalul didactic şi personalul didactic asociat, inclusiv cadrele didactice pensionate pentru limită de vârstă, care funcţionează pe posturi didactice în sistem de plată cu ora sunt salarizate pentru activitatea depusă în funcţie de condiţiile pe care le îndeplinesc la încadrare. La calculul drepturilor salariale se vor avea în vedere: norma didactică de predare, salariul de încadrare prevăzut în anexele nr. 1 şi 2 la lege, indemnizaţia de învăţământ special,gradaţia de merit, sporul pentru titlul ştiinţific de doctor de care a beneficiat până la data de 31 decembrie 2009 şi indemnizaţia pentru localităţi izolate”. Prin urmare, trebuie să se ia în calcul și gradația de merit la calculul salariului în regim de plata cu ora.

Sunt suplinitor calificat cu dubla specializare romana franceza ,am dat titularizare in 2012 pe romana si in anul scolar 2012-2013 am ocupat postul de romana rezervat al directorului in functie.Pot sa cer continuitate pe franceza in anul2013-2014 ?

Așa cum prevede art. 85 din Metodologie nu puteți cere continuitate pe altă specializare. „Cadrele didactice calificate, angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, participante la concursuri de titularizare în anii 2011 şi/sau 2012, care au obţinut minimum nota/media 5,00 (cinci) în specialitatea postului, care au avizul consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, care au calificativul "Foarte bine" şi care mai au cel puţin jumătate de normă didactică în specialitate, pot solicita prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014”.

Sunt angajata in primul an in invatamantul special, ca invatator itinerant, pe perioada determinata. Am participat la concursul de titularizare din 3 august 2012, iar media finala a fost putin peste 8. Nu m-am inscris din motive subiective la definitivat anul acesta. Am primit pe data de 19.04.2012 acordul CA pt prelungirea contractului individual de munca pe perioada determinata, pe un post de inv itinerant, in anul scolar 2013-2014. Anul acesta nu se scoate niciun post la titularizare. Colegele mele mai vechi mi-au spus ca pana acum se mergea pe continuitate, examen dandu-se doar o data la 3 ani. Acum am fost anuntate ca, daca dorim un post in anul scolar viitor, desi am primit toate acordul pt continuitate, tb sa participam la ex. Cine nu participa la acest ex, desi are nota mare in 2011 sau 2012, la repartitie, vor primi intai posturi cei care au dat concurs in 2013, pana la nota 5, apoi urmam noi, cei care am primit continuitate. Nu mi se pare corect ca cel cu 5 din 2013 sa aleaga post inaintea mea, nota peste 8 in 2012...Sau poate gresesc eu ? 

Conform art. 74 alin. 8 din Metodologie au întâietate persoanele care au obținut notă peste 7 la examenele din 2011 sau 2012 și au cerut continuitate față de persoanele care iau notă mai mare de 5 la examenul de anul acesta.

Când se va modifica componenţa Consiliului de Administraţie? (când va trece de senat proiectul de lege pentru modificarea O.U.G.92/2012 aprobat în camera deputaţilor şi sub ce formă?) Care va fi metodologia de funcţionare a Consiliului de Administraţie?

Nu se știe deocamdată. Trebuie să mai așteptăm.

Intrebarea mea este urmatoarea: un fost director economic al unei institutii publice( de exemp casa de pensii) care a fost functionar public si a iesit la pensie la limita de varsta , la Casa de pensii dintr-un judet,mai poate fi angajata de catre Casa Nationala de pensii din Bucuresti pe baza de contract (contractual)in cadrul comisiei de control al institutie din Bucuresti,desi persoana in cauza nu este auditor financiar autorizat , are doar niste cursuri de auditor efectuate pe timpul cat a lucrat in cadrul institutiei.

Conform legislației actuale se poate cumula pensia cu salariul. În ce privește studiile dobândite, depinde de cerințele postului.

Am primit continuitate pt anul scolar 2013-2014, in baza notei din 2012,iar in iulie voi sustine examenul de definitivat.Deoarece postul pe care il ocup nu are viabilitate 4 ani nu am sanse sa devin titulara.Singura sansa sa-mi pastrez postul este sa merg pe continuitate,insa la anul trebuie sa dau din nou examenul de titularizare si e posibil sa pierd postul.De aceea,m-am gandit sa sustin anul acesta examenul de titularizare iar la anul sa merg tot pe continuitate.Faptul ca merg anul acesta la titularizare imi poate afecta continuitatea?Pierd continuitatea daca i-au nota sub 7 sau prin absurd sub 5?

Pierdeți continuitatea doar dacă luați notă sub 5 la examenul de anul acesta.

Sunt preot si am participat la concursul de titularizare anul trecut, obtinand peste 7. Anul acesta am catedra completa, dar sunt platit la PCO, fiind personal asociat. Pot beneficia de continuitate in anul scolar urmator, conform Metodologiei?

Conform art. 85 din Metodologie „Cadrele didactice calificate, angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, participante la concursuri de titularizare în anii 2011 şi/sau 2012, care au obţinut minimum nota/media 5,00 (cinci) în specialitatea postului, care au avizul consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, care au calificativul "Foarte bine" şi care mai au cel puţin jumătate de normă didactică în specialitate, pot solicita prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014”. Astfel, dacă aveți contract individual de muncă și îndepliniți și condițiile de mai sus puteți beneficia de continuitate.

As dori sa stiu daca obtin o nota mai mare de 8 la examen, si cu toate astea nu sunt multumit de posturile cu durata nedeterminata,si vreau sa aleg un post cu durata determinata, cand pot face aceasta alegere, la prima etapa cand se dau posturile cu durata nedeterminata sau in cea de-a doua etapa cand se face repartitia celor cu durata determinata, de asemeni as dori sa mai intreb daca pot sa mi formez in aceasi situatie o catedra din mai multe posturi (3) incomplete.

Conform Metodologiei, art. 57 alin. 5 „ În situaţia în care unităţile de învăţământ sunt constituite în consorţi i şcolare/asocieri temporare se pot constitui şi catedre vacante/rezervate din ore existente la mai multe unităţi de învăţământ din cadrul consorţiului şcolar/asocierii temporare”. În situația expusă de dvs. puteți participa la etapa a II-a de repartizare a posturilor.

As dori sa stiu daca perioada de asigurat social, perioada in care am beneficiat de prestatii de asigurari sociale fiind in concediu de crestere copil pana la 2 ani se ia in considerare la transa de vechime in invatamant si in care lege gasesc aceasta informatie? Precizez ca sunt profesor calificat suplinitor.

Din câte îmi dau eu seama vs. ați fost în concediu pentru creșterea copilului în perioada 01.09.2003-21.12.2005. Începând cu 01.01.2011 avem dispozițiile art. 22 alin. 2 din OUG nr. 111/2010, modificată prin OUG nr. 124/2011, care a fost aprobată prin Legea nr. 166/2012, conform cărora „(2) Perioada concediului pentru creşterea copilului prevăzut la art. 2 alin. (1) şi art. 6 constituie vechime în muncă şi în serviciu, precum şi în specialitate şi se are în vedere la stabilirea drepturilor ce se acordă în raport cu acestea." Dar, anterior datei de 01.01.2011 era OUG nr. 148/2005 care nu cuprindea prevederea de mai sus și care se aplică în cazul dvs.

Va rog frumos sa ma ajutati cu un sfat in urmatoarea situatie. Sunt prof titular pe catedra de biologie de la o scoala din mediul rural (9 ore biologie). Am solicitat completarea catedrei in CA -ul scolii conform art 26 si am aprimit aprobarea (completare pe perioada nedeterminata cu ore de istorie si ore de TIC, am absolvit facultatea de istorie si postuniversitara de TIC). ISJ-ul mi-a eliberat decizie doar pe un an conform art 25 din metodologia de miscare, spunandu-mui verbal ca nu trebuie sa ne complicam cu aceasta anexa la contractul de munca pe perioada nedetrminata, plus ca nici nu au model de decizie pe perioada nedeterminata. Ce ar trebui sa fac? (deciziile au fost eliberate din februarie). Eu as fi fost mai linistita sa stiu ca acele ore fac parte din catedra mea fara sa mai solicit in fiecare an completarea catedrei.

Conform art. 25 alin. 5 din Metodologie „Cadrele didactice titulare desemnate pentru completarea normei didactice de predare-învăţare-evaluare, precum şi cadrele didactice prevăzute la art. 21 alin. (4) cu norma didactică de predare-învăţare-evaluare incompletă, pot solicita, la cerere, în perioada de constituire a posturilor didactice/catedrelor şi de încadrare a personalului didactic titular, completarea normei, pentru un an şcolar, la nivelul unităţilor de învăţământ sau la nivelul consorţiilor şcolare, în situaţia în care unităţile de învăţământ fac parte din consorţii şcolare”. Aceasta este prevederea care vi se aplică.

Va rog sa imi spuneti daca ma pot titulariza in urmatoarele conditii:am luat in anul 2012 titularizarea cu nota peste 8, am luat in sedinta publica post cu 16 ore(matematica), am deful, acelasi post este acum cu viabilitate de 4 ani dar 16ore matem si 2 inform( mentionez ca eu am ambele specializari) si nu a fost ocupat in etapele anterioare si am primit si acordul CA al scolii.

Postul fiind complet, chiar dacă are două ore de informatică, puteți să vă titularizați conform art. 253.



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii.



3 comentarii:

  1. D-LE MINISTRU CÂND VOM ŞTI DATA LA CARE NI SE VOR DA ATESTATELE PE OM 5484 PT RECUNOASTEREA COMPETENTELOR LA ÎNV ŞI EDUCATORI? MULŢUMIM PT RĂSPUNS!

    RăspundețiȘtergere
  2. Domnule L.POP,
    In anul 2009 ,31 /aug/ am fost pensionata -limita de varsta si aveam gradatie de merit din 2007.In anul scolar 2009-2010si 2010-211 am fost profesor pensionar si cumul de 9 ore pe saptamana .Plata ptr cumul s-a facut la fel ca si ,,plata cu ora"este corect?
    mentionez ca eram profesor gradul I ,35 -40 ani vechime.
    care este diferenta intre cumul si ,,plata cu ora "ptr pnsionari?

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ziua domnule ministru, as dori sa stiu si eu care este situatia atestatelor privind echivalarea competentelor profesionale pentru cei care au depus dosarele anul trecut.
    Am obtinut 304 credite dintre care 170 credite cu atestate iar diferenta pana la 304 prin transferarea orelor si a diferitelor cursuri online,( 8 la numar- ISE, EUROCOR, alte cursuri) .
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere

Postări populare