10 apr. 2013

Întrebări și răspunsuri 10.04.2013 (1)

La examenul de titularizare din anul 2012 am obtinut nota 9,65 (si definitivatul cu 9,50 in anul 2008) fiind a doua nota pe centrul unde am candidat. Am fost repartizat in sedinta publica la nivel judetean la scoala A pe 8 ore si la scoala B pe 10 ore pe post rezervat,dar nu la centrul unde am candidat.Pot sa ma titularizez in baza art 253 la o scoala C care a scos un post cu viabilitate 4 ani in centrul unde am candidat,desi nu am predat in aceasta, dar postul este ocupat in prezent de o alta persoana care indeplineste conditiile de titularizare conform art.253 dar a obtinut nota 07.05 in anul 2010 si definitivatul cu 7,25 in 2012

Nu vă puteți titulariza conform art. 253 decât pe catedra sau postul ocupat în anul școlar 2012-2013.

In 2012 am luat 6.7 la proba scrisa si 10 la inspectie, deci media 7.52; mi s-a acordat continuitate la suplinire pe post.Pentru a avea prioritate inaintea repartizarii persoanelor care au peste 5 la examenul din 2013 mi se ia in calcul nota sau media cu care am fost repartizata pe post in 2012?

Se ia în considerare nota de la concursul de titularizare.

Sunt invatator titular si am terminat de asemenea facultatea de limba si literatura romana-limba engleza ,la univ.SPIRU HARET,BUCURESTI,in 2007,ID. Am diploma de licenta si facultatea se regaseste in lista facultatilor acreditate ,cei de la ISJ mi-au respins dosarul atunci cand am vrut sa-mi depun dosar pentru a da titularizarea pe limba engleza,pe motiv ca nu este acreditata,tinand cont de faptul ca in 2009,cu aceeasi facultate,acelasi dosar am sustinut examen de titularizare pe limba engleza si am obtinut 5.25 . Va rog puteti sa-mi clarificati cazul? Este ok facultatea ,voi mai avea probleme cu dosarul?

Important e când ați început facultatea. Dacă ați început-o în 2004, conform HG nr. 940/2004 și HG nr. 1609/2004 facultatea urmată de dvs. era autorizată să funcționeze inclusiv sub forma ID. În anul 2003 nu avea această autorizare.

Am o intrebare va rog. titularizarea la nivelul scolii conf art. 253/Legea 1/2011,in 2013, examenele de titularizare din ce ani se iau in considerare?

2008, 2009, 2010, 2011 și 2012.

Am obtinut la examenele din 2008, 2010,2012 note peste 8.50. sunt in scoala de la 1 sept 2012 numita pe un post rezervat si colega titulara, de aceeasi specializare, pleaca prin pretransfer consimtit. pot opta sa ma titularizez pe postul ei daca il elibereaza?

Conform Metodologiei vă puteți titulariza, conform art. 253 pe postul ocupat în anul școlar 2012-2013.

Postul meu intra in restrangere in 2013, si de la invatamantul preprimat, am ales sa trec la invatamantul primar, dar nu erau posturi viabile pe 4 ani ci doar pe 1 an, eu dupa anul scolar 2013-2014, intru iar in restrangere sau pot ramane pe acest post, chiar daca are viabilitate 1 an.Mentionez ca sunt titulara a sistemului

Veți participa la evaluarea necesară restrângerii de activitate, iar în funcție de punctaj se va stabili cine intră în restrângere.

Sunt profesor titular si vreau sa particip la pretransfer pentru o catedra anuntata libera. Daca acea catedra este ocupata de cineva cu punctaj mai mare, eu pot solicita in sedinta publica catedra ramasa libera de la acel profesor?

Dacă aplicația o să permită, da.

Va rog mult daca putei sa-mi raspundeti la urmatoarea intrebare:sunt profesor suplinitor pe o catedra de chimie  din jud PH,CATEDRA CU UN NR DE 23.6 ORE FORMATA IN 3 UNITATI CU PERSONALITATE JURIDICA (aceasta este catedra ocupata in baza notei 9.43 obtinuta la concursul din 2 aug 2012). Acum 2 dintre unitati s-au unit si au facut un post viabil de 4 ani cu ore pe care eu am functionat si  in 2012-2013(deci practic din postul pe care l-am avut anul acesta a disparut o unitate de invatamant  cu 4 ore pentru ca la momentul constituirii catedrelor domnilor directori li s-a spus ca se poate constitui  catedra cu viabilitate de 4 ani in 1-2 unitati cu personalitate juridica, intrebarea este pot beneficia de art  253 daca din postul pe care l-am avut au disparut 4 ore (respectiv o unitate de de invatamant),acet post fiind viabil si pe care eu am functionat ,desi el a avut mai multe ore(eu am avut 5 ore peste norma)

Vă puteți titulariza pe catedra formată din cele două unități, fiind vorba de o catedra completă ocupată de dvs. în anul școlar 2012-2013.

Anul acesta voi sustine examenul de titularizare pe invatatori (este primul an). Tot ce vreau sa stiu este daca anul acesta la titularizare vor fi aceleasi tipuri de subiecte, doar metodica, ca si in anul 2012.

Deocamdată nu s-a modificat nimic.
  
Doresc sa stiu pana la ce data este inscrierea la concursul de titularizare 2013 si unde este afisata materia din care se sustine examenul de fizica(metodica si din ce cursuri de fizica

Înscrierea la concurs se face în perioada 8-17 mai 2013, iar informații privind acesta găsiți pe site-ul edu.ro.

Daca concediul de maternitate se va considera VECHIME IN INVATAMANT( si implicit nu la catedra) asta inseamna ca cei doi ani de maternitate nu se pot numara printre cei 4 ANI NECESARI INSCRIERII LA gradul II? aSTA INSEAMNA CA DUPA INTOARCEREA DIN COCEDIU TREBUIE INCA DOI ANI DE EXPERIENTA LA CATEDRA PENTRU A DA GRADUL?

Conform Metodologiei de perfecționare „În stabilirea vechimii efective la catedră pentru înscrierea la examenul de acordare a gradului didactic II, conform art. 242 alin. (4) şi alin. (8) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, se vor avea în vedere următoarele:
d) perioada concediului de maternitate este considerată vechime la catedră”.

Va rog sa-mi spuneți daca primesc continuitate,daca postul nu a fost la concurs dar eu am obținut nota 7,postul fiind rezervat si am aprobarea consiliului profesoral al școlii respective,dar nu am decizia inspectoratului,este valabila decizia de incadrare a școlii sau contractul de muncă pe perioadă determinată. 

Trebuie să vă adresați, „în scris, conducerii unităţii de învăţământ  până la termenul prevăzut în Calendar, care comunică acordul/refuzul la inspectoratul şcolar, conform Calendarului”.

Fac parte din categoria personalului nedidactic din invatamant si as dori sa stiu: 1. Ce se intelege prin Art.2 din HG.23/2013 si Art.2 din HG.1225/2011 “ Pentru personalul din sectorul bugetar, nivelul salariului de baza, potrivit incadrarii, nu poate fi inferior nivelului salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata prevazut la art. 1.” Se include in salarul de baza minim brut pe tara si vechimea sau ce prevede Art.1 si 2 din cele doua H.G-uri se refera la salarul de incadrare fara vechime,mai precis cei 750 Lei de la 01.02.2013 contin vechime sau nu? 2. In Ianuarie 2012 conform cu HG.1225/2011 am avut salarul de incadrare 700 lei,apoi in luna iunie mi-a fost indexat salarul cu 8% conf.cu O.U.G. 19/2012 art.1 a)ajungand la 756 lei. Este corect ca mi s-au aplicat cei 8% fata de nivelul salarului lunii mai(700 lei) 2012 cum prevede art.1 a)din o.u.g.19/2012

Consider că nu este inclus sporul de vechime în cei 750 lei.
Este corect cum vi s-a aplicat procentul de 8%.

Ma intereseaza sa ocup la pretransfer un post care nu apare in lista posturilo vacante ,fiind oprit pt o pila a cuiva care se incadreaza la art 253 ,Ce sa fac sa fie scos la pretransfer?

Trebuie să vă adresați ISJ și chiar MEN cu o sesizare scrisă, bine argumentată.

Sunt titulara la 25 kmde localitatea de domiciliu si vreau sa ma transfer in localitatea de domiciliu ,dar postul pe care il vizez ,vacant ,nu a fost scos pentru etapa de pretransfer sau cele anterioare ,ci este oprit pt cineva care se incadreaza in art 253 .Cum trebuie sa procedez ca sa fie scos in sedinta publica pentru ca sa-l pot ocupa?

Trebuie să vă adresați ISJ și chiar MEN cu o sesizare scrisă, bine argumentată.

In 2012 am luat 6.7 la proba scrisa si 10 la inspectie, deci media 7.52; mi s-a acordat continuitate la suplinire pe post.Pentru a avea prioritate inaintea repartizarii persoanelor care au peste 5 la examenul din 2013 mi se ia in calcul nota sau media cu care am fost repartizata pe post in 2012?

Conform art. 74 alin. 8 din Metodologie se ia în considerare ori nota ori media.

Domnule senator,un suplinitor se poate titulariza cu nota din 2008 peste 7,iar un titular cu nota peste 7 in 2008,nu se poate transfera pentru ca a luat sub 7 la titularizare.Acel titular a participat la concurs de 5 ori,a luat note peste 8,a fost chiar primul, dar nu erau posturi titularizabile. Va rog din suflet sa comentati aceasta situatie.

Nu înțeleg situația expusă. La care concurs de titularizare a luat sub 7 și când nu a luat post pentru că nu erau titularizabile. Vă rog să expuneți în concret și mai în detaliu situația  pentru a vă putea răspunde.

Sunt educatoare-prof.inv. primar prescolar,doresc sa particip la pretransfer prin consimtamant pe un post cu viabilitate de 2 ani,dupa expirarea termenului de doi ani raman titulara a unitatii unde ma transfer?

Da, rămâneți titulară a unității.

Sunt educatoare-prof.inv. primar prescolar si particip la transferul consimtit intre unitatile de invatamant,va rog respectuos sa-mi spuneti daca documentele de la concursurile-judetene,nationale ,internationalE trebuie semnate de inspectorul de specialitate,conform cererii asa reiese.

Activitatea metodică trebuie confirmată de director, respectiv inspector.




Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii.


4 comentarii:

  1. revizualizaţi

    Editaţi Anonim spunea...

    Va rugam sa sustineti deblocarea,in regim de urgenta,a posturilor din invatamantul prescolar pentru personalul de ingrijire intr-un mod controlat. Suntem gradinite cu 150 de copii si cu doua ingijitoare . Au trecut deja doi ani de chin.Va multumim

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt profesor titular de doi ani la 2 scoli(9+9 ore). Anul acesta, dir. uneia dintre scoli a dat acordul pentru pretransfer pe 6 ore care existau in plus, unei persoane care este titular la 2 scoli, in afara localitatii in care a cerut pretransfer si cu domiciliul intr-o localitate diferita fata de locatia postului solicitat, dar apropiata de scolile in care este anul acesta titular. De asemenea, solicitantul a mai primit acordul si la alta scoala, pe 5 ore. A renuntat la una din scolile la care este acum titular(lasand mai putine ore decat a luat) si si-a pastrat orele de la a doua scoala la care este acum titular. A procedat legal?

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ziua. Sunt secretara la o scoala si va rog sa ma ajutati intr-o situatie confuza. Anul trecut (septembrie 2012) a fost repartizata in sedinta publica o profesoara .A venit la unitate cu decizia de numire pe post dar a intrat imediat in concediu de ingrijire copil.Nu a avut contract de munca la noi,nevenind la post nici macar o zi, nici nu a adus concediu medical. Anul acesta postul a fost scos cu viabilitate 4 ani si doamna respectiva si-a facut dosar de titularizare conform art 253. Bineinteles ca domnii din consiliul de administratie au aprobat cererea doamnei ,nu in perioada titulazizarilor conform calendarului, ci acum vreo 3 saptamani.Se poate titulariza asa???

    RăspundețiȘtergere
  4. De ce nu degrevati directorii de gradinite?Nu pot face fata si la clasa si in activitati de management .O grupa de gradinita nu poate fi lasata tot timpul cu alte persoane.Unde este calitatea in invatamant cand o educatoare face si servicii de ingrijitoare ,tine si loc directoarei daca aceasta este solicitata in alta parte?Unde este siguranta copiilor,tinand cont ca este vorba de copii cu varste cuprinse intre 3 si 6 ani.Este un dezastru in sistemul de invatamant.Nu exista stabilitate, profesorii se plimba din scoala in scoala in fiecare an.Ce folos ca obtin note peste 7 la titularizari daca nu se scot posturile.Pe ce sa ne titularizam?Sunt si la nivelul inspectortatelor multe nereguli, multe posturi nu se scot si se tin pentru anumite persoane.Va rog frumos ganditi-va la ceea ce am scris si incercati sa rezolvati si problemele noastre ,ale dascalilor.Va multumesc pentru rabdare.

    RăspundețiȘtergere

Postări populare