29 apr. 2013

Întrebări și răspunsuri 29.04.2013


Vă întreb în numele colegei mele, care este angajată pe perioadă determinată ca suplinitor calificat pe un post rezervat, vă întreb dacă poate primi continuitate la cerere prin detaşare la un alt post. Are nota 7.05 din iulie 2011 şi unde şi în ce perioadă se înregistrează cererea.

De detașare pot beneficia doar cadrele didactice titulare.

Anul trecut am participat la examenul de titularizare si am obtinut nota peste 7. Am fost incadrata doar ca suplinitor, deoarece postul pe care am dat concurs era pe un an. Anul acesta postul e scos tot pe un an, am obtinut acordul pentru continuitate si sunt inscrisa la definitivat. Avand in vedere toate cele de mai sus, postul poate fi ocupat la detasare? Ar trebui sa ma inscriu iar la concurs? 

Postul  poate fi luat la detașare.

Parintii elevilor din clasa I am aflat ca pentru anul scolar urmator s-a luat decizia de catre conducere sa fie numit un alt invatator. Ca si parinti, avem vreo cale legala prin care ne putem prezenta optiunea de a fi pastrat acelasi cadru didcatic pe care l-au avut in prima clasa? Ne dorim sa gasim intelegere pentru a nu-i supune pe copii la o noua adaptare, cu alte metode si unei alte personalitati.

Depinde foarte mult de situația cadrelor didactice din unitate. Dacă persoana care a predat la clasă anul trecut avea statut de suplinitor trebuie să îndeplinească o serie de condiții pentru a continua activitatea la aceeași clasă.

Am participat la Concursul de Titularizare 2012 unde am obtinut media 8,40. Ocup Un post rezervat al celor doua doamne director. Am solicitat continuitate pe post cu mentiunea ca in cazul in care directorii revin pe post eu intru in restrangere. Am urmat toate etapele legale, conform metodologiei in vigoare si am primit urmatorul raspuns: " nu a fost aprobata prelungirea duratei contractului individual de munca pe perioada determinata pentru anul scolar 2013-2014 , in CA deoarece nu sunt indeplinite cerintele art. 85(1)". As dori sa aflu ce trebuie sa fac in acest caz astfel incat sa nu fiu obligata sa ma prezint la examen din nou anul acesta.

Puteți formula contestație. Art. 85 alin. 1 din Metodologie prevede: „Cadrele didactice calificate, angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, participante la concursuri de titularizare în anii 2011 şi/sau 2012, care au obţinut minimum nota/media 5,00 (cinci) în specialitatea postului, care au avizul consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, care au calificativul "Foarte bine" şi care mai au cel puţin jumătate de normă didactică în specialitate, pot solicita prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014”. Iar. art. 86 prevede că „Posturile didactice/catedrele vacante/rezervate rămase după etapa de detaşare a personalului didactic titular se ocupă cu prioritate de candidaţii care beneficiază de prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014”. Prin urmare, dacă îndepliniți aceste condiții puteți formula contestație.

Se are în vedere ca în acestă legislatura a Parlamentului sau printr-o ordonanţă de guvern, o modificare a Legii educaţiei,respectiv a Statutului cadrelor didactice ,să se revina la pensionarea la cerere cu 3 ani mai devreme faţă de vârsta standard ?.Ştiu ca FSLI a făcut demersurile necesare.

Într-adevăr s-a solicitat de către FSLI modificarea legii educației în acest sens. Urmează să vedem în ce măsură o viitoare modificare va cuprinde și această prevedere.

Vă rog să îmi spuneţi, dacă ştiţi programa pentru definitivat la învăţătoare 2013 şi programa pentru titularizare la învăţătoare 2013 sau unde aş putea să le găsesc?

Urmăriți site-ul edu.ro.

Sunt o invatatoare cu 37 de ani vechime in inv. si 58 de ani de viata, urmeaza sa ma pensionez peste 2ani,inchei cu elevii mei ciclul primar, respectiv cls. a IV-a,va rog sa ma informati daca sunt obligata sa particip la cursurile organizate in scopul preluarii clasei pregatitoare.

Dacă doriți să predați la clasa pregătitoare ar trebui să participați la aceste cursuri.

Va rog sa ma lamuriti cu privire la legea titularizarii in baza articolului 253.Sunt cadru didactic, suplinitor calificat, cu definitivat, vechime de 6 ani in invatamant.Lucrez la acceiasi unitate scolara din anul 2006. Am participat la concursurile de titularizare din anii 2008, 2009, 2010, 2011. Am fost repartizata in sedinte publice in fiecare an in baza notelor obtinute la aceste concursuri. In anul scolar 2012-2013 mi s-a oferit continuitate in baza notei de 6,65 obtinuta la ultimul concurs din 2011. La concursurile din 2008, 2009 am obtinut note peste 7 respectiv ( nota 9 in anul 2008 si nota7, 25 in anul 2009).: as dori sa stiu daca pot sa ma titularizez in baza acestor note

Titularizarea conform art. 253 se face în baza notei conform căreia ați ocupat postul în anul școlar 2012-2013, respectiv nota din 2011. Nefiind notă mai mare de 7 nu vă puteți titulariza.

Pentru intreruperea activitatii din cartea de munca cu somaj, nu poate fi aplicata legea din 2009, in care somajul nu constituia vechime in unitate, pt. ca perioada de somaj s-a produs cand era in vigoare legea nr. 1{r3} din 07.01 1991 publicata in monitorul oficial in 14.o9 1994.Daca nu va suparati pe mine, pt. ca v-am necajit, va rog inca o data sa -mi raspundeti, pt. ca aveti pe langa d-voastra oameni in domeniu legislativ si sunteti un om deosebit care nu ramine indiferent de problemele celorlalti

Conform art. 15 din Legea nr. 1/1991 „Perioada pentru care o persoană este îndreptăţită să primească ajutor de şomaj sau ajutor de integrare profesională constituie vechime în muncă şi în aceeaşi unitate”. Prin urmare, nu constituie vechime în specialitate. Parcă asta era problema. Oricum, dacă bine rețin  eu, dvs. ați beneficiat de șomaj în anul 2003, iar Legea nr. 1/1991 a fost abrogată începând cu 01.03.2002 de Legea nr. 76/2002, care nu mai conține nici măcar această prevedere. Prin urmare, nu vi se poate aplica Legea nr, 1/1991.

Sunt dintr-un judet in care directorii de scoala , in speta CA-ul, hotarasc ce este mai bine pentru ei. Am depus un dosar de pretransfer in doua unitati scolare, deoarece, desi ore sunt peste o catedra, au scos cam asa: -in prima unitate de invatamant au scos 6 ore de matematica in trunchi comun si 12 optional, - in cealalta in care sunt acum, doua catedre , au scos 10 ore in trunchi comun si , atentie, 18 ore de matematica optional, ambele institutii sunt licee teoretice. Am dreptul sa ma pretransfer in una sau mai multe institutii de invatamant daca am 14 ore de matematica in trunchi comun iar 4 optional. Am depus in doua scoli, am fost cu punctajul de peste 50 de puncte dar cu toate acestea scolile, prin acord comun , cred, nu mi-au dat acceptul, inspectoratul judetean, desi conform metodologiei in vigoare, ar fi putut sa treaca peste CA-ul scolilor a preferat sa nu o faca, de ce oare?, nu eram eu cel vizat, persoana care trebuia? Sotia mea este profesor de civica, un psiholog, consilier pe cabinet a facut un pretransfer pe o catedra de socio-umane astfel, in aceeasi scoala unde am depus si eu dosar de pretransfer pe matematica, imi cer scuze pentru incoerenta, dar astazi la cercul pedagogic sefa de catedra de la Liceul Teoretic "M.Eminescu", cea de a doua scoala unde am depus dosar de pretransfer, mi-a spus strict ca nu mai discuta cu mjine, pentru ca am dat dovada de neloialitate, de aceea sunt asa de bulversat, cand?, atunci cand am depus dosar de pretransfer in liceul "ei", ea la acesta oraare 6 ore suplimentare. . Revenind la consilierul psihopedagogic, are in catedra proaspat obtinuta prin pretransfer, 7 ore de psihologie, 4 ore de sociologie, 3 ore de cultura civica toate 14 in trunchi comun si 4 ore de optional, este un pretranfer corect?

Într-adevăr Metodologia dă posibilitatea ISJ-ului să acorde pretransferul și fără consimțământul școlilor, dar nu îl obligă. Dacă considerați că ați fost nedreptățită adresați-vă ISJ-ului și MEN.

Sunt inscrisa la definitivat, iar in luna martie anul acesta am facut 2 ani vechime in invatamant. Am catedra completa la 2 scoli dar la una se intoarce titulara la sfarsitul lui mai. La acesta scoala sunt 8 ore. Doamna doreste sa lucreze ultima saptamana din mai, sa intre in medical in primele doua saptamani din iunie si sa se intoarca la scoala in ultima saptamana, pana-n vacanta. Va rog, spuneti-mi, daca eu imi iau concediu medical (numai la scoala unde se intoarce titulara, lunea si martea) ultima saptamana din mai si ultima din iunie, pot sa imi dau definitivatul anul acesta, sau ma impiedica sa mai sustin examenul acele zile de concediu medical?

Nu văd de ce v-ar împiedica zilele respective de concediu medical să dați examenul de definitivat.

As dori sa stiu cui ma pot adresa in vederea semnarii acordului de parteneriat cu alta scoala, pentru trimiterea lucrarilor elevilor la un concurs, avand in vedere faptul ca directorul scolii nu accepta acest lucru.

Adresați-vă în primul rând Consiliului de Administrație al școlii.



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii.


6 comentarii:

  1. Avand in vedere faptul ca am terminat in 1997 o facultate de lunga durata ,pot sa particip la titularizare in 2013 pentru a ocupa un post de suplinitor calificat la clasele IX-XII ?
    Mentionez ca nu am modulul psihopedagogic si nu am mai lucrat in invatamant.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. DUPA STUDII,MODULUL PSIHOPEDAGOGIC ESTE URMĂTOAREA CONDIȚIE PT A PREDA.ALTFEL ESTI PLATIT NECALIFICAT...ADICA JUM.DE SALARIU,DUPA CE K ESTE MIC......

      Ștergere
  2. In anul scolar 2013-2014 se poate beneficia de art 253 daca am examen de titularizare 2012. Nu mi se pare corect ca sa ramana 2009,2010 si 2011.Oricum desi nu scrie in L.E.N. ptr examen din din 2012 sa votat amendament ca sa fie valabil anul acesta in cadrul legii bugetului.Parea mea este ca L.E.N. ar trebui actualizata ca de art 253 sa beneficieze cei cu examen valabil 3 ani. Sa inteleg ca 2009.2010 si 2011 vor ramane valabile mere?!

    RăspundețiȘtergere
  3. In ce articol al legii scrie cat poti sa te titularizezi cu art 253 numai daca ai continuitate pe acest post? ? Un exemplu in 2008 ai medie peste 7 iar in 2010 ai sub sapte . In ce articol al legii scrie ca nu poti sa te titularizezi din aceasta cauza?(continuitatea unui poat are doar 3 ani)
    Vreau un raspuns concret,conform articolului si aliniatului

    RăspundețiȘtergere
  4. jungheatu maria30.04.2013, 15:12

    Buna ziua domnule ministru, as dori sa stiu si eu care este situatia atestatelor privind echivalarea competentelor profesionale pentru cei care au depus dosarele anul trecut.
    Am obtinut 304 credite dintre care 170 credite cu atestate iar diferenta pana la 304 prin transferarea orelor si a diferitelor cursuri online,( 8 la numar- ISE, EUROCOR, alte cursuri) .
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  5. vrem la titularizare examen tip grila, sa nu mai fie suspiciunu la corectare,este asa mare lucru???!!!!

    RăspundețiȘtergere

Postări populare