10 apr. 2013

Întrebări și răspunsuri 10.04.2013 (2)

Sunt titulara pe un post de educatoare si doresc pretransferul la o alta unitate din localitate unde sunt scoase  4 posturi . M-am prezentat la acea unitate dar directorul nu a vrut sa imi ia dosarul. Ce pot sa fac in aceasta situatie?  Daca nu primesc acordul la nici o unitate, pot obtine un alt post care se elibereaza in sedinta publica ? Mentionez faptul ca indeplinesc toate conditiile pentru pretransfer si am acordul unitatii la care sunt titulara.

Ați putea beneficia de prevederile art. 53 alin. 3 din Metodologie: „În cazuri bine argumentate, comisia de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar constituită la nivelul inspectoratului şcolar poate decide pretransferul chiar dacă nu există acorduri propuse de unităţile de învăţământ”.

Sunt cadru didactic titular  la o structura a unitatii cu personalitate juridica. La scoala cu personalitate juridica este un post vacant, deoarece se pensioneaza un coleg. In ce conditii pot acupa acel post? Inspectorul de la personal mi-a spus, in prima faza ca e suficienta decizia consiliului de administratie. Am facut cerere si pe data de 28.III.2013, s-a decis in CA ca eu sa devin titular la scoala de centru, iar postul meu sa devina vacant. Va rog din suflet sa imi spuneti daca e suficienta decizia CA sau daca mai trebuie sa imi depun dosar si la scoala si la inspectorat. Maine ar fi ultima zi de depunere a cererilor si a dosarelor.

Conform Metodologiei „ Repartizarea cadrelor didactice la structurile unităţii de învăţământ cu personalitate juridică se face prin decizie a directorului unităţii de învăţământ, după discutarea şi analizarea proiectului de încadrare cu personal didactic în consiliul profesoral al unităţii de învăţământ, în baza hotărârii consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ”.

Am o rugaminte azi un coleg si-a depus dosarul pentru pretransfer cu acordul unitatilor in trei scoli dar inspectorul de specialitate i-a spus ca nu stie daca aplicatie permite acest lucru, va rog sa-mi spuneti daca este adevarat acest lucru. Stiu ca anul trecut scria clar in lege: maxim 3 scoli dar anul acesta in lege nu mai apare specificat acest lucru.

Într-adevăr Metodologia de anul acesta nu limitează numărul unităților de învățământ pentru depunerea dosarului în vederea pretransferului.

Am diploma de licenta de la  Univ. Spiru Haret, specializarea psihologie, 2008. Am castigat procesul pentru recunoasterea diplomei si a studiilor, dar am doar hotararea de fond. Recursul nu a avut loc inca. Intrebarea mea este urmatoarea:
1. Cu hotararea de fond ma pot titulariza cu art. 253 ?
2. Voi fi primita la ex. de titularizare cu hotararea de fond, pana la recurs?

Problema se pune dacă s-a formulat sau nu recurs. Dacă nu s-a formulat în termenul legal puteți obține de la arhiva instanței de fond ștampila de irevocabilitate prin nerecurare.

Am o mare nelamurire: un profesor,titular pe o catedra de educatie speciala cu diploma de licenta in filologie si  cu atestat de psihopedagogie speciala, pana in 2011 te puteai titulariza doar cu atestat, fara studii superioare in domeniu, se poate pretransfera in alt judet tot pe o catedra de educatie speciala in conditiile in care conform Centralizatorului nu mai poti ocupa o astfel de catedra doar cu atestat si studiile pe care le detine?

Conform Metodologiei de mobilitate „La selectarea cadrului didactic, comisia trebuie să ţină seama dacă solicitantul îndeplineşte condiţiile pentru pretransfer prevăzute de prezenta Metodologie, cerinţele de studii conform Centralizatorului, iar în situaţiile în care este cazul, dacă deţine avizele şi atestatele necesare ocupării postului didactic/catedrei solicitat(e) sau dacă a promovat proba practică/orală în profilul postului didactic solicitat”.

De 2 ani sunt titulara cu 12 ore. Anul acesta am tot 12 ore si 6 ore vacante completare in alta scoala, pt. 1 an de zile, in mediul urban. Pot participa la pretransfer sa iau 6 ore si sa las orele de la completare? Sau cum as putea proceda sa iau cele sase ore vacante pe decizia de titular pentru a scapa  de dosarul completare an de an? Catedra intreaga pe disciplina pe care predau, nu exista, doar cateva ore .

Consider că nu puteți lua cele 6 ore la pretransfer.

Actualmente sunt titulara pe postul de profesor educator la o scoala speciala din Vaslui. In anul 2008, m-am transferat de pe postul de invatator din mediul rural (atunci ati fost foarte receptiv la intrebarile pe care vi le-am adresat ) pe postul de profesor educator, in urma studiilor absolvite la Univ. "Spiru Haret", fac. Sociologie - Psihologie, id, 4 ani. Atunci s-a putut. Anul urmator, 2009, mi-am depus din nou dosar pt a ma transfera pe un post de profesor psihopedagog din aceeasi scoala, insa nu a fost validat de ISJ datorita formei de invatamant id considerata neacredidata. Am depus contestatie, insa fara succes. Anul acesta, am depus iarasi dosar pt a ma transfera tot in cadrul aceleiasi unitati, insa, cel mai probabil, nu va fi validat. Paradoxal este faptul ca, in scoala, sunt colegi care, desi au aceleasi studii, finalizate tot la USH, functioneaza pe postul de profesor psihopedegog. (au reusit sa se transfere in 2007 sau 2008). E tare frustrant pt mine sa stiu ca nu pot avea acelasi statut ca si colegii mei. Sunt platita ca profesor, imi este recunoscuta diploma insa nu sunt lasata sa ma misc de pe un post pe altul in cadrul scolii, datorita formei de invatamant.

Problema diplomelor eliberate de Spiru Haret a fost pusă în discuție în ce privește mișcarea de personal după titularizarea dvs. Situația a fost creată de către universitate. Acolo e problema. Doar dacă veți obține o hotărâre judecătorească de recunoaștere a diplomei veți putea beneficia de mișcarea personalului didactic.
  
In articolul IV.2 se menţioneaza:"Participarea  in colective de elaborare a unor acte normative si legislative,vizand calitatea activitaţii specifice domeniului invătământ, in ultimii 5 (cinci) ani calendaristici( la data depunerii dosarului la ISJ)"  Cum  se inţelege   aceasta sintagma ? Pana cand am voie sa public o lucrare tinând cont ca dosarul trebuie depus până la  data de 4 aprilie 2013?Cum se dovedeşte publicarea unei lucrări ştiinţifice cu ISBN? Ce trebuie depus la dosar?
Sunt absolventa Universităţii Spiru Haret promoţia 2011 şi încă nu mi s-a eliberat diploma de licenţă.Prima adeverinţă eliberată de facultate a expirat şi mi s-a eliberat o noua adeverinţă în prelungire.Pot dovedii absolvirea facultăţii  cu adeverinţa aceasta pentru dosarul de transfer consimtit?

Adeverințele eliberate de universități au valabilitate un an de la absolvire.
Trebuie să faceți dovada că ați participat în colective de elaborare a unor acte normative sau legislative în ultimii 5 ani calculați până la depunerea dosarului la ISJ.
Pentru dovada ISBN-ului trebuie să depuneți copie a filei din lucrare care conține nr. de ISBN.

Sunt invatatoare suplinitoare  la clasa pregatitoare,urmeaza sa imi depun cererea pentru continuitate pe post in anul scolar 2013 2014, risc sa raman fara post daca nu voi merge la concurs in sesiunea 2013? de ce posturile propuse pentru continuitate sunt scoase si la concurs?"  inevitabilul s-a intamplat si am ramas fara post,deoarece tocmai a fost luat la pretransfer...este corecta aceasta situatie? 

Conform Metodologiei decizia este corectă. La continuitate rămân posturile care nu se ocupă în etapele anterioare ale mobilității.

Astazi a avut loc consiliul de administratie la noi la scoala si i-a fost dat "acordul de principiu" unei alte fete fiindca este titulara in specialitate si are punctaj mai mare desi eu sunt titulara in scoala (dar cu diploma de Spiru Haret, absolventa in 2007 romana-engleza). Ce ma sfatuiti? Are rost sa mai continui si sa ma prezint la sedinta din aprilie? Sau avand in vedere ca vreau sa trec de la educatoare pe engleza tot nu o sa  rezolv nimic. Dupa parerea dumneavoastra credeti ca legea imi da dreptate avand in vedere ca fata vine din alta scoala?

Uitați-vă la criteriile prevăzute de art. 52 alin. 5 din Metodologia de mobilitate și vedeți în funcție de situația exactă care aveți prioritate.

Am studiat Statutul personalului didactic pentru a ma informa in ce conditii as putea sa primesc concediu fara plata sau sa mi se rezerve catedra. Am o vechime de 14 ani in invatamant si am beneficiat de 6 luni de concediu fara plata in urma cu 5 ani. Intrebarea mea este urmatoarea: care este durata maxima de concediu fara plata de care mai pot beneficia? As putea primi restul de 6 luni plus inca un an (pentru urmatorii 10) si inca trei pentru continuarea studiilor? Motivul este ca as putea sa imi gasesc un post de profesor in America de Sud. Pot sa-mi rezerv catedra pentru a putea lucra acolo o perioada? Sau eventual, care ar fi modalitatea de a-mi rezerva catedra pe o perioada cat mai lunga de timp?

Cu aprobarea Consiliului de administrație al unității de învățământ puteți beneficia de 1 an și 6 luni concediu fără plată pentru motive personale și de 3 ani concediu pentru studii de specialitate într-un interval de 7 ani.



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii.

5 comentarii:

  1. Buna ziua!
    Am dat concurs de titularizare in 2010 si am obtinut nota 8.50. DAca in 2010-2011 am fost profesor suplinitor, iar din august 2011 pana in prezent sunt in concediu de crestere a copilului, am dreptul sa particip la transferul din 15-17 aprilie 2013 cu nota din 2010 si fiind inca in concediu (in mai se va incheia concediul)? VA multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna ziua,
    Sunt profesor-titular pe un post de limba si literatura romana din judetul Galati si doresc pretransferul la o alta unitate din judetul Bacau. Am obtinut acordul de pretransfer de la scoala unde functionez ca titular precum si de la ISJ Galati. M-am prezentat la ISJ Bacau unde am depus dosarul, apoi am mers la unitatile de invatamant care au publicat posturi vacante, dar nu am primit niciun acord din diverse motive (punctaje mai mari, existau candidati din localitate, nu ma incadrez la " criteriul fidelitatii si stabilitatii" conform caruia ar fi trebuit sa fiu titulara/ detasata in aceeasi unitate de invatamant in anii scolari 2011-2012, 2012-2013. Mentionez ca postul unde sunt titulara se afla la 75 de Km. de Galati , iar eu am fost detasata in unitati scolare diferite care au avut viabilitate 1 an de zile, nu din alte motive). Ce pot sa fac in aceasta situatie? Daca nu am primit acordul la nicio unitate, pot obtine un alt post care este vacant sau care se elibereaza in sedinta publica ? Mentionez ca am o vechime de 3 ani ( acesta a fost un impediment in obtinerea acordului, mi s-a specificat verbal), m-am titularizat in anul 2010 cu prima medie pe judet, 9,60. Mi-am dat examenul de definitivat in anul 2011 pe care l-am promovat lpa Galati cu media 9, 63. In prezent m-am casatorit, mi-am schimbat si buletinul pe Bacau , iar sotul meu este cadru militar activ in Bacau, iar eu trebuie sa-l urmez pentru a ne putea intemeia o familie in adevaratul sens al cuvantului.

    Dupa ce am mers la scoli si mi-am ridicat raspunsurile in scris, din care reiese ,mai mult sau mai putin, motivul pentru care nu am primit acordul,
    am mers la ISJ sa intreb ce este de facut si daca in sedinta publica din 12 aprilie se poate solutiona. Raspunsul a fost negativ si mi s-a specificat sa astept sesiunea pentru detasare. Dupa ce am primit acest raspuns am intrebat ce se intampla daca un candidat a obtinut mai multe acorduri deoarece este logic faptul ca va alege o singura unitate de invataman. Ce se va intampla cu posturile acelea? La aceasta intrebare nu am primit raspuns, mi s-a reamintit doar ca eu nu am niciun acord si ca in sedinta nu se face decat o baza de date.

    Intrebarea mea, catre dumneavoastra, este in ce conditii pot beneficia de prevederile art 53 alin 3 din Medolologia-cadru privind mobilitatea personalului didacticin invatamantul preuniversitar in anul scolar 2013-2014, care precizeaza: „În cazuri bine argumentate, comisia de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar constituită la nivelul inspectoratului şcolar poate decide pretransferul chiar dacă nu există acorduri propuse de unităţile de învăţământ”. Ce inseamna cazuri bine argumentate?
    In speranta ca ma veti lamuri, astept cu nerabdare un raspuns pentru a sti daca mai este cazul sa ma prezint in sedinta publica.

    O zi frumoasa!





    RăspundețiȘtergere
  3. Daca tot ne-au furat al 13-lea salariu si anumite sporuri, poate se gandesc sa acorde macar niste bonuri de masa, de Paste. Ca si asa profesorii sunt muritori de foame.

    RăspundețiȘtergere
  4. buna ziua!
    mi-am facut dosar pt. titularizare cu legea 253,dar din pacate am avut la scris doar 6.80 si mi s-a respins dosarul
    am vazut ca se fac contestatii
    nu pot sa mai incerc acum cu nota din 2009?
    multumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
  5. buna ziua, as dori sa stiu si eu in ce situatie pot benefia de concediu fara plata pentru o perioada de 3 luni, perioada septembrie - noiembrie, daca am obtinut un post de titular, dar pe perioada determinata deoarece nu am inca definitivatul dat.va multumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere

Postări populare