Sunt profesor titular la o scoala . Sunt
in al patrulea an de invatamant si as dori sa stiu daca pot sa imi i-au un
concediu de 1 an de zile fara plata. Si daca se poate cui trebuie sa ma adresez
si pot sa imi i-au de exemplu din luna mai sau numai de la inceputul unui an
scolar?
Puteți
beneficia de concediu fără plată cu aprobarea Consiliului de administrație al
unității de învățământ, de regulă un an școlar, dar dacă se aprobă și o
perioadă mai scurtă.
Astazi am aflat ca viabilitatea unui
post titularizabil cu art. 253, la care eram singurul candidat pe disciplina, a
modificata in consiliul de administratie din data de 20.04-2013, consiliu care
avea pe ordinea de zi rezolvarea cererilor de continuitate la catedra pentru 4
pensionari si titularizarea in baza articolului 253 pentru 2 profesori de
discipline diferite. Mentionez ca postul pentru care am depus dosar pe
17.04.2013 apare ca titularizabil cu viabilitate de 4 ani in lista actualizata
din data de 19.04.2013 la pozitia 1212 din judetul Iasi. Va rog invatati-ma cum sa procedez pentru
a-mi apara drepturile deoarece ma consider nedreptatita.
Urmăriți
în aplicația MEN dacă a fost schimbată viabilitatea. În cazul în care
considerați că schimbarea viabilității nu se justifică, neschimbându-se
efectivul de elevi puteți formula contestație.
Va scriu acest mesaj pentru a va ruga sa
aveti amabilitatea de a ma lamuri in privinta acordarii continuitatii pentru
anul scolar 2013-2014.Anul acesta 2012-2013 functionez pe o catedra intreaga de
limba franceza.Postul a fost scos la concursul de titularizare 2013(are
viabilitatea de peste 4 ani),iar eu am solicitat continuitate pe aceste 18
ore(in baza notei de la concursul din 2 august 2012,nota 6,7)si mi s-a
respins pe motiv ca postul este titularizabil.Este normal acest lucru? Fiind
titularizabil postul poate fi ocupat pentru perioadă nedeterminată, iar dvs. să
rămâneți fără post chiar dacă v-ar fi acordat avizul de continuitate întrucât
finalizarea continuităților se face abia în august.
Domnule profesor
doresc sa va intreb daca stiti cand se depun dosarele (cererile ) pentru
concursul de titularizare din anul acesta.
Conform
Calendarului de mobilitate „înregistrarea
cererilor de înscriere a candidaţilor la concursul de ocupare a posturilor
didactice/catedrelor vacante/rezervate, inclusiv pentru absolvenţii promoţiei
2013, la secretariatul unităţii de învăţământ/centrului care organizează
concurs;
Perioada:
8-17 mai 2013”
Va descriu situatia mea: sunt profesoara
de limba engleza. In anul 2008 am obtinut la concursul de titularizare nota 7.
Pe baza art. 253. pot deveni titulara daca am obtinut in anii
2008-2009-2010-2011-2012 nota 7 si am ocupat un post in anul 2012. Dosarul meu
a fost trimis inapoi si titularizarea a fost refuzata din motivul ca: eu nu am
ocupat postul in 2012 pe baza notei de 7 (din anul 2008). Cum as fi putut ocupa
un post in 2012 pe baza notei din 2008? Stim foarte bine ca acest lucru este
imposibil. Atunci de ce este inclus in art. 253 anul 2008? Ce parere aveti,
merita sa fac contestatie sau ce rezolvare imi puteti sfatui?
Într-adevăr
nota în baza căreia vă puteți titulariza, conform art. 253 este cea în baza
căreia ați ocupat postul în anul școlar 2012-2013.
De ce in metodologie nu s-a tinut cont
de data stabilirii domiciliului pentru titularizarea prin art 253 , pt ca
oricine isi poate face domiciliul ( fictiv )intr-o localitate si sa ceara post
, iar apoi sa-l schimbe si sa ceara bani de naveta.domiciliul se poate obtine
platind pe cineva sa te ia in spatiu si se rezolva problema. as vrea sa stiu
cine are castig de cauza pentru un post ce care are domiciliul de 10 ani in
localitate si o nota pest 7 sau cea care are domiciliul de 2 luni (cu scopul de
a se titulariza) si o nota peste 8.
Metodologia
nu prevede perioada de timp de când trebuie avut domiciliul în localitatea în
care se solicită postul. Dacă ambii candidați au domiciliul în localitatea
respectivă se ia în considerare, pentru departajare nota cea mai mare de la
examenul de titularizare.
Va rog sa-mi ,spuneti ,trimiteti
metodologia de functionare si organizare a c.a. in invatamantul preuniversitar.
Nu
există o astfel de metodologie. Există Legea educației naționale
și Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ
preuniversitar.
Sunt profesor calicificat pe o catedra
de educatie fizica si sport.In anul 2012 am participat la titularizare si am
obtinut peste 7 atat la scris cat si la practic;postul pe care-l ocupat anul
acesta scolar l-am obtinut in sedinta publica cu nota din 2012;am definitivatul
si acordul cosiliului de administratie iar postul din 1 sept.2013 va fi complet
18 ore si cu viabilitate peste 4 ani. Cand ocupat acest post in sedinta publica
postul era de 16 ore ulterior am mai primit 2 ore dar nu in sedinta publica
cele 2. Pot beneficia de titularizare cu art.253?
Eu consider
că ați putea beneficia de titularizare conform art. 253 cu atât mai mult cu cât
un post poate cuprinde și 4 ore opționale. Dar, fiind o situație atipică,
neprevăzută de metodologie comisia de mobilitate a ISJ, respectiv MEN poate
rezolva situația.
Se poate ca sa fie director de scoala un
cadru didactic suplinitor cu definitivat,atat timp cat exista cadre in scoala
cu gr 1 master in management si in corpul de experti?
Până la
organizarea concursului pentru postul de director acesta poate fi numit prin
detașare în interesul învățământului. Conform metodologiei de mobilitate „În cazul funcţiilor de conducere din unităţi de
învăţământ preuniversitar de stat şi de îndrumare şi control din inspectoratele şcolare, detaşarea în interesul învăţământului se face la
propunerea inspectorului şcolar general, cu avizul consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar şi cu acordul scris al
persoanelor solicitate, până la organizarea concursului, dar nu mai târziu de sfârşitul anului şcolar”.
Sunt profesor suplinitor calificat
la doua şcoli din cadrul comunei Beresti-Meria, judetul Galati, din care una cu
personalitate juridica (scoala coordonatoare), iar cealaltă, structură; predau,
din anul 2004, la ambele unitati de invăţământ, istorie ( câte 5
ore TC şi 2 ore extindere) - cultură cvică ( cate 2 ore TC), în
total 18 ore în specialitate. Potrivit situaţiei posturilor, valabile pentru
anul şcolar 2013-2014, orele menţionate au o valabilitate de 4 ani. În anul
2011 am susţinut examenul naţional de titularizare la istorie, obţinând nota
7,70.
Am făcut cerere pentru titularizare
conform art.253 LEN, pentru cele două unităţi de învăţământ, însă, am menţionat
şi o altă structură, din cadrul aceleaşi şcoli coordonatoare, unde sunt 5 ore
de istorie cu viabilitate de 4 ani.
Conform Metodologiei, cu
modificările şi completările ulterioare, postul didactic solicitat, pe lângă
alte condiţii, poate fi constituit, sau se poate constitui în unităţi de
învăţământ cu personalitate juridică; totodată, în structura unui post didactic
pt. perioadă nedeterminată pot fi incluse maximum 4 ore opţionale etc.
Întrebare: aş putea să mă
titularizez la cele două şcoli unde funcţionez prin decizie a ISJ in anul
scolar 2012-2013, sau, se poate constitui post incluzând la cele doua scoli,
cealaltă scola unde sunt 5 ore de istorie ( aceste ore nu sunt pentru
continuitate)?
Într-adevăr
pentru a vă putea titulariza conform art. 253 postul trebuie să fie complet, cu
maxim 4 ore de opțional și să aibă viabilitate de 4 ani. De asemenea, vă puteți
titulariza doar pe postul pe care ați funcționat în anul școlar 2012-2013.
Sunt educatoare si as dori sa stiu daca
pot trece pe un post de invatatoare la aceeasi unitatescolara, am dubla
specializare.
Puteți
să obțineți postul în etapa de pretransfer consimțit.
Este legala neacordarea consimtamantului
de pretranser niciunui cadru didactic titular de catre consiliul de
administratie al unei scoli, motivand ca pastreaza postul pentru etapa
urmatoare (titularizarea cu 253)? Am depus mai multe cadre didactice dosare de
pretransfer la o scoala, pe un post cu viabilitate 4 ani, insa nimeni nu a
primit acordul. Daca am stii ca am avea castig de cauza am ataca decizia CA in
instanta de contencios administrativ.
Consider
că acest argument contravine dispozițiilor art. 55 alin. 1 din Metodologie care
prevede posibilitatea ocupării unui post conform art. 253 dacă „nu a fost ocupat(ă) în etapele anterioare ale
mobilităţii personalului didactic”.
Am participat la concursul de titularizare din 2008 si am
obtinut nota 7.48 la specializarea limba engleza. De atunci am ocupat postul de
profesor suplinitor pe catedra de limba engleza la Grupul Scolar pentru
Industrie Mica si Servicii actualul LIceu Tehnologic Marmatia. In vara anului
2012 am ocupat, in sedinta publica, postul cu codul 1094 in dreptul caruia
scrie ca sunt si 9 ore din catedra d-mei Roman care a obtinut detasarepentru
anul scolar 2012 - 2013. De asemenea detasare a obtinut si d-na Pop BIanca,
care in 2013 a obtinut pretransfer. Am solicitat sa ocup in baza art. 253 din
LEN postul eliberat de d-na Pop Bianca. De la ISJ MM mi s-a spus ca nu pot fi
titularizata deoarece am ocupat ore din catedra d-nei Roman care nu a reusit sa
se pretransfere.Am obtinut acordul scolii sa ocup postul eliberat prin
pretransfer.
Va rog sa-mi spuneti daca am vreo sansa sa ma
titularizez.
Conform Metodologiei vă
puteți titulariza conforma art. 253 pe orele/catedra ocupată în anul școlar
2012-2013.
Am obtinut post de educatoare la o
gradinita din mediul rural in urma concursului din august 2012, am avut nota
peste 7, insa postul are viabilitate de un an. In momentul in care am vrut
sa-mi depun dosarul pentru continuitate domnul director mi-a spus ca e inutil
sa fac acest lucru, deoarece postul se va desfiinta din cauza lipsei de copii.
Am facut recensamantul si am reusit sa strang un efectiv de 12 copii nascuti in
2010, pe care i-am inscris in anul scolar 2013-2014. Mentionez ca am momentan
in componenta grupei 15 copii care frecventeaza gradinita (grupa mica), iar
colega mea titulara va mai avea patru copii la anul (care nu vor pleca in clasa
zero). In total ar fi 31 de copii, numar suficient pentru infiintarea a doua
grupe si pentru reinfiintarea postului meu. S-a facut sedinta cu parintii,
acestia au intocmit un memoriu pentru infiintarea a doua grupe, dar domnul
director refuza cu incapatanare sa ne dea acordul, motivand ca nu vor veni
atatia copii la anul. Ce mai putem face, in calitate de educatoare si parinti
in aceste conditii absurde?
Conducerea unității de învățământ este cea care decide
viabilitatea posturilor și constituirea acestora. Dacă considerați că decizia
este neconformă realității vă puteți adresa ISJ pentru rezolvare.
Anul trecut la
sedinta publica am ocupat un post cu un anumit cod. Nu era specificata catedra.
Ca si profesor am primit un post mozaic. Am luat peste nota sapte, am Def-ul,
calificativul FB si am depus cererea de continuitate. Am primit un raspuns
negativ din partea consiliului. Batator la ochi este faptul ca respingerea s-a
facut pentru alt cod decat cel ales de mine in sedinta publica. Acest lucru
este normal? Dupa cate stiu continuitatea se poate acorda pe acelasi post,
respectiv cod pe care am activat. Unde pot vedea structura catedrelor dupa cod?
In cazul in care considerati ca acest lucru este un abuz, ce ma sfatuiti sa
fac?
Continuitatea se acordă pe același post, dacă mai sunt cel
puțin jumătate din numărul de ore în specialitate. Dacă unitatea de dvs. nu
dorește să vă lămurească privind constituirea catedrelor, vă puteți adresa
ISJ-ului.
Un cadru didactic,
titular a participat la o forma de cercetare - formare prin POSDRU,incepand din
2010 in urma unui concurs sustinut al Univ."AL.I.Cuza"Iasi;dupa ce a
fost declarat reusit, a incheiat un contract cu universitatea pe perioada de
doi ani si jumatate;a benificiat de catedra rezervata, conform legii; a revenit
la catedra si este in situatia de stabilire a salariului.Contabila liceului
sustine ca perioada de cercetare contractata nu este considerata activitate
efectiva la catedra. Activitatea desfasurata in cadrul POSDRU a constat din
prezentareade referate si comunicari stiintifice la institutii de invatamant
superior din tara (Iasi, Oradea,Suceava,Bucuresti) si din strainatate
(Barcelona,Heidelberg, Nijmengen(Olanda) si Berlin).La universitatile
Heidelberg,Berlin si Nijmengen a participat la formari cu durata de o luna,
dupa cum urmeaza :de doua ori la Heidelberg si cate odata la Berlin si
Nijmengen. In urma situatiei prezentate adresez urmatoarele intrebari: De ce
contractul incheiat intre universitate si cadrul didactic( de acest contract a
stiut conducerea liceului si inspectoratului),nu poate constitui vechime
efectiva la catedra ? Cum poate fi eliminata interpretarea dubla dintrun act
european din 2010 si pana 01.01.2011 cercetarea era vechime efectiva la catedra
si din data de 01.01.2011 si pana pe data 01.04.2013 nu mai este vechime
efectiva la catedra ? Articolele publicate, numeroasele conferinte sustinute si
referatele prezentate, evidenta lor fiind la rectoratul universitatii nu pot fi
activitati didactice,mai ales ca de ele au beneficiat studentii din facultatile
respective si chiar unii studenti din alte tari ?
Conform legii nr.
63/2011 „prin vechime efectivă
neîntreruptă în învăţământ de peste 10 ani se înţelege activitatea depusă atât
în calitate de personal didactic, personal didactic de conducere, îndrumare şi
control, cât şi în calitate de personal didactic auxiliar, cu contract de muncă
într-o unitate sau instituţie de învăţământ ori într-un inspectorat şcolar,
indiferent când vechimea a fost realizată în mod neîntrerupt.
3. De
prevederile pct. 2 beneficiază şi profesorii sau maiştrii instructori care au
desfăşurat activitate în perioada 1984-1990 cu normă întreagă în învăţământul
preuniversitar, dar cu plata salariului din alte sectoare de activitate.
4. Perioadele
în care personalul didactic s-a aflat în concediu fără plată acordat în
conformitate cu prevederile legale în vigoare sau în concediul pentru creşterea
copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani, precum şi perioada în
care personalul didactic a efectuat stagiul militar, după care s-a reîntors la
catedră, respectiv perioadele în care personalul didactic a avut catedră
rezervată în învăţământ, nu întrerup vechimea în învăţământ. Aceste perioade nu
constituie vechime efectivă în învăţământ pentru acordarea sporului de
stabilitate.
5. Vechimea
efectivă în învăţământ reprezintă perioada în care persoana angajată cu
contract individual de muncă a desfăşurat activitate
efectivă de predare la catedră în
cadrul unei unităţi sau instituţii de învăţământ. Constituie vechime efectivă
în învăţământ şi perioada în care personalul didactic de conducere, îndrumare
şi control, precum şi personalul didactic auxiliar desfăşoară activitate în cadrul
unei unităţi/instituţii de învăţământ sau unui inspectorat şcolar”.
As dori sa stiu daca exista o etapa de
completare a normei didactice pentru profesorii suplinitorii.Sunt profesor
debutant,anul acesta am ocupat un post complet de profesor psihopedagog.Am
depus cerere pt continuitate ,dar mi a fost propus un alt post cu jumatate de
norma,deoarece postul meu s-a ocupat in etapa de pretransfer... As dori sa stiu
cand va avea loc etapa de completarea normei didactice pt suplinitori si cum
trebuie sa procedez in acest sens.
Conform Calendarului de
mobilitate „înregistrarea, la
inspectoratele şcolare, a cererilor de înscriere, însoţite de documentele
solicitate în acestea, pentru cadrele didactice care solicită completarea
normei didactice, detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere
nesoluţionată, continuitate pentru detaşare la cerere, respectiv detaşare la
cerere prin concurs sau concurs specific, precum şi a candidaţilor care
beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă
determinată în anul şcolar 2013-2014 şi a celor care solicită angajare pe
perioadă determinată în baza mediilor/notelor de la concursul din sesiunea
2012, de la concursul din iulie 2011 sau de la de la concursul din iulie
2010; verificarea şi avizarea dosarelor de către comisia de mobilitate a
personalului didactic din
învăţământul
preuniversitar şi consilierul juridic al inspectoratului şcolar;
Perioada:
16-20 august 2013”
Sunt profesor de Limba Romana l,fiind
suplinitor calificat .Postul pe care sunt incadrata a fost propus pentru
continuitate in anul scolar 2013-2013 ,incadrandu-ma in mod legal ,avand
concurs in 2012 si studii corespunzatoare. Postul propus la continuitate a fost
luat la pretransfer de alta persoana ,care este titulara pe educatoare si
are specializare:Limba si Literatura Romana la Spiru Haret . Nu a predat
Limba Romana la ciclul gimnazial si nici nu a sustinut vreodata concurs pe
aceasta disciplina.Va intreb daca acest pretransfer este legal .va spun ca de
multe ori am avut ghinionul sa nu pot obtine un post pe Limba Franceza (fiind a
doua mea specializare ),mentionandu-se faptul ca nu am concurs pe aceasta
materie .Constat ca in cazul mai sus mentionat s-a putut face pretransferul
,este clar ca noi,suplinitorii nu avem drepturi ca si titularii.
Conform
art. 52 alin. 2 din Metodologie „Cadrul
didactic titular într-o unitate învăţământ preuniversitar, care a dobândit prin
studii două sau mai multe specializări, poate solicita, în etapa de pretransfer
consimţit între unităţile de învăţământ, ocuparea unui post didactic/catedre
vacant(e) sau trecerea într-o altă funcţie didactică, în concordanţă cu
specializările dobândite prin studii, în aceeaşi unitate de învăţământ sau în
alte unităţi de învăţământ, cu acordul consiliilor de administraţie ale
unităţilor de învăţământ respective”.
Cei de la ISJ au spus că putem sa
ridicam dosarele sa ne folosim macar de doc din acesta (copii legalizate
notariat) pt dosarul de detasare. Atfel le arhivează si nu mai putem
umbla la ele. Opresc acolo doar cererea si primim anexele. Daca actionam in
instanta si nu mai avem aceste anexe la cerere este vreo problemă?
In prezent nu se știe ce
va prevede metodologia de anul viitor. Nu ar trebui să aveți probleme în
instanță, în acest caz. Mai mult, consider că va fi în defavoarea ISJ-ului.
Vreau sa stiu care este timpul de lucru in perioada de
preaviz. Mai exact vreau sa stiu daca exista un act normativ care reglementeaza
acest lucru. In codul muncii nu este stipulat, iar CCMN nu mai exista incepand
cu data de 01.01.2011. Sunt director la
un Colegiu si am nevoie de ajutor -administratorul este in preaviz si solicita
la mijlocul preavizului sa lucreze 4 ore pe zi, in ipoteza in care a refuzat sa
asiste la inventarierea patrimoniului. Cred ca daca ii aprobam, implicit il
aprobam in decizia lui de a nu participa, conform legii la inventarul de
predare-primire. Mai adaug faptul ca
domnul administrator este in preaviz pt. desfiintarea locului de munca si acum
la mijlocul preavizului solicita program redus inafara orelor in care se
desfasoara inventarul, dar in prealabil mi-a lasat o adresa prin care anunta
caincepand cu data de 18.04.2013 ora 11 isi inceteaza orice activitate, iar azi
s-a razgandit. Contractul de munca inceteaza in 10.05.2013
Conform Contractului
Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Activitate Invatamant
Preuniversitar „În toate situaţiile în care, anterior concedierii,
angajatorul este obligat să acorde un termen de preaviz, durata acestuia va fi
de 20 de zile lucrătoare. Termenul de preaviz începe să curgă de la data
comunicării salariatului a cauzei care determină concedierea.În perioada preavizului, salariaţii au dreptul să
absenteze jumătate din timpul efectiv al programului de lucru zilnic, pentru
a-şi căuta un loc de muncă, fără ca aceasta să afecteze salariul şi celelalte
drepturi care i se cuvin”.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii.
daca la examenul de titularizare din 2013 am luat nota sub 5 si in 2012 am luat nota 7, pot sa ocup un post in inv. prescolar cu nota din 2012?
RăspundețiȘtergereUn articol foarte interesant.
RăspundețiȘtergere