12 apr. 2013

Întrebări și răspunsuri 12.04.2013 (2)


Va rog frumos daca ma puteti ajuta cu un raspuns: la pretransfer este scos un post VACANT dar in litigiu, va rog frumos sa-mi spuneti daca iau acest post si daca persoana respectiva castiga procesul si revine la post ce se intampla cu titulatura mea in conditiile in care isj-ul imi da decizie 
de pretransfer pe postul respectiv? Imi pierd titulatura sau isjul trebuie sa-mi gaseasca post?

Depinde de ce s-a cerut în instanță. Dacă s-a cerut, instanța poate anula și decizia de pretransfer.

Buna seara, puteti simplifica definitivatul asta? este un examen foarte greu...sa-l faceti mai simplu!!! si prin probe mai dese in timpul anului???...cu mai multe note!!! dar nu asa in iulie (cu 
atata materie de invatat insuportabila) si foarte greu...

Doar printr-o modificare legislativă se poate schimba ceva.

Spuneti-mi si mie va rog un raspuns la urmatoarea intrebare: - Daca ma titularizez in aceasta sesiune 2013 in alt judet decat judetul de domiciliu mai sunt considerat titular national sau doar la scoala respectiva? Va intreb pt ca voiam sa stiu daca ma mai pot intoarce in judetul natal prin e 
tapele de transfer........ pastrandu-mi titulatura.

Veți putea să vă pretransferați, în condițiile actualei legislații, fără a vă pierde titularizarea.

Ma pot pretransfera pe o catedra de 12 ore? scoala nu mi-a dat acordul pe motivul ca nu sunt 18 ore, dar in metodologie nu specifica asa ceva ,indeplinesc toate celelalte conditii pentru a ocupa postul respectiv. va rog sa ma lamuriti si pe mine.

Metodologia prevede în art. 51 posibilitatea pretransferului pe posturi sau catedre vacante.

Buna ziua! Va rog sa imi spuneti daca este legala decizia unui director de a nu mai primi dosarul de pretransfer in ultima zi din calendarul afisat in Metodologie, adicape 4 aprilie, la ora 14, desi Inspectoratul anuntase ca inscrierile se pot face pana la ora 16.

Metodologia nu prevede ora până la care se depun dosarele, numai ziua. Dacă ISJ a stabilit ora 16, atunci ora 16 este.

Buna ziua, sunt educator titular in mun. Bucuresti de 1 an, dar am participatsi la concurs in judetul de domiciliu pe specialitatea de invatatori in ultimii trei ani obtinand note f.bune. Mentionez ca atunci nu eram titulara in sistem si am o vechime de 7 ani cu definitivat. Ce sanse am de a ma titulariza in baza art.253 in judetul de domiciliu?

Puteți participa la etapa de pretransfer pentru apropierea de domiciliu.

Anul trecut metodologia a dezavantajat foarte mult titularii, care au fost pusi in situatia de a se umili sa se pretransfere sau detaseze pe posturi ramase de la etapa de suplinire..... Anu acesta pretransferul a revenit in metodologie in primavara, dar detasarea tot dupa etapa de suplinire este...... Nedrept pentru niste oameni care au muncit ca sa obtina statutul de titular! O alta nedreptate cred ca este cea privind consimtamantul scolilor pentru pretransfer.  De ce spun acest lucru? Din proprie experienta.  In 2012 mi-am depus dosarul de pretransfer la o scoala la care orele aparusera in ultimele zile de pretransfer in aplicatie...... Impropriu spus ca mi-am depus dosarul, pentru ca ajunsa la scoala am constat ca nici macar numar de inregistrare nu mi se da pentru dosar.......altfel era mai greu de motivat de ce se refuza pretransferul. Cat mai trebuie sa ne confruntam cu astfel de situatii?

Probabil metodologia de anul viitor va aduce unele modificări.

Sunt absolventa de Istorie, cu master in Studii europene. Pentru pretransfer pe o catedra de istorie-cultura civica (studii sociale) am fost uimita sa constat ca nu se poate lua acest pretransfer decat pe istorie.  Acest lucru se intampla deoarece in Centralizator nici facultatea absolvita si nici masterul nu se regasesc printre specializarile cu care se poate preda disciplina cultura civica-stiinte sociale. Iara ceasta situatie este una de neinteles. De ce pana in anii trecuti profesorii cu specializari ca ale mele puteau predadisciplina cultura civica –stiinte sociale,  iar potrivit Centralizatorului de acum nu se mai poate???????? Cred ca este o nedreptate.  Cultura civica pe care o predau la o scoala gimnaziala in clasele a VII-a si a VIII-a este aceeasi care se preda la aceste clase in cazul in care ele se gasesc in cadrul unei scoli cu titulatura de liceu, avand in plus doar 2 cuvinte: studii sociale, nimic altceva...........lectiile fiind aceleasi si intr-un caz si in celalalt.

Într-adevăr centralizatorul de anul acesta face diferența în ce privește studiile absolvite în vederea predării acestei specializări la gimnaziu față de liceu. Doar o modificare a centralizatorului ar putea să vă permită predarea la liceu.

Buna ziua! Am depus dosar de transfer pentru apropiere de domiciliu in orasul unde am domiciliul si familia. Alt profesor din orasul unde este postul imi contesta dreptul de a lua eu postul desi am punctaj mai mare si ma incadrez la art.51 unde se precizeaza "are prioritate apropierea de domiciliu" . Asa nu ma pot transfera in veci si sa-mi reunesc familia, mereu va fi cineva din localitate. Meritocratia nu conteaza? Atunci alte ora se sunt inchise pt transfer celor din afara chiar daca isi au domiciliul acolo! Metodologia imi da dreptate la art.51 alin 1 si la alin 3 profesorului care ma contesta. Juridic apropiere de domiciliu este cazul meu. Este clar o hiba a metodologiei.

Conform Metodologiei dacă postul este solicitat de mai multe persoane se aplică criteriile din art. 52 alin. 5 în funcție de punctaj.

As avea rugamintea sa-mi spuneti daca este legal ca sporul de vechime sa fie INCLUS in salarul de baza si nu ADAUGAT, exista temei legal? Mentionez ca fac parte din categoria personalului nedidactic din invatamant. Salarul meu este 675lei iar cu INCLUDEREA sporului de vechime 25% 844 lei. In aceasta situatie cnf. H.G.23/2013 Art. 2. " Pentru personalul din sectorul bugetar, nivelul salariului de baza, POTRIVIT INCADRARII, nu poate fi inferior nivelului salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata prevazut la art. 1."(adica 750 lei de la 01.02.2013) ce inseamna ,,salar de baza POTRIVIT INCADRARII" 675 lei sau 844lei? Nu ar trebui ca de la 01.02.2013 salarul meu sa fie 750 lei cnf.H.G.23/2013 valoare la care apoi sa se adauge sporul de vechime?

Consider că, pentru personalul nedidactic, salariul de încadrare nu poate fi mai mic decât salariul minim brut pe țară, respectiv 750 lei, în prezent.

Presedintele comisiei de mobilitate poate depune dosar de pretransfer? In conditiile in care dosarul personal este evaluat la nivelul unitatii de invatamant.

Conform Metodologiei „Din comisia de mobilitate constituită la nivelul unităţii de învăţământ nu pot face parte membrii ai consiliului de administraţie din unitatea de învăţământ respectivă şi cadre didactice care solicită pretransferul în unitatea de învăţământ respectivă”. 



 Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii.

2 comentarii:

  1. Cum sa fie respectati profesorii?Crescand nota la Definitivat la 8 ?Cine ia aceasta nota? Oare prin aceste examene se vede un profesor bun ? De ce nu se reduce sau sa se schimbe programa,care este prea incarcata?Ce nevoie avem de literatura romana de liceu,de matematica de gimnaziu,noi am dat Bacalaureatul.O parte din subiectele sunt identice cu cele de Bac.Sunt 4 ore de scris incontinuu.Macar daca ar folosi la ceva.Sunt inutile.Pe fiecare an avem in plus cate ceva.Noi speram la schimbari pozitive,in sensul reducerii acestor lucruri inutile.In invatamant nu se reduce nimic ,decat salariul.Capacitatea de munca creste anual.Va rugam faceti ceva in acest sens si pentru noi.Multumim anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt cadru didactic suplinitor calificat cu dubla specializare romana franceza ,am dat titularizare in 2012 pe lb.romana, am ocupat post de lb franceza in anul scolar 2012-2013 ,si sunt director cu delegatie.Pot sa imi dau continuitate pe lb franceza in anul2013-2014?Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere

Postări populare