Puteti
sa-mi spuneti care sunt pasii necesari depunerii cererilor de continuitate pe
post in anul scolar 2013-2014. Nu exista cereri tip? Ce trebuie sa contina
dosarul? Unde trebuie depus, la scoala sau la inspectorat?
Metodologia nu
cuprinde un model tip de cerere pentru continuitate.Conform art. 85 din
Metodologie pentru a beneficia de continuitate, cadrul didactic „se adresează, în scris, conducerii unităţii
de învăţământ până la termenul prevăzut în Calendar, care comunică
acordul/refuzul la inspectoratul şcolar, conform Calendarului. Dacă un post
este solicitat de mai multe cadre didactice, pentru departajare se va lua în
calcul nota/media cea mai mare de la concursul/concursurile de titularizare
susţinute în perioada 2011-2012. La note/medii egale, pentru departajare, se
aplică, în ordine, criteriile şi punctajele din anexa nr. 2 şi alte criterii
stabilite la nivelul unităţilor de învăţământ. Consiliul/consiliile de
administraţie al unităţii/unităţilor de învăţământ comunică în scris cadrelor
didactice solicitante motivele acordului/refuzului continuităţii prin
suplinire”.
Ce se intampla cu institutorii? Ei sunt scosi
din context,chiar si in ord.92 se vorbeste doar de
educatori/educatoare,invatatori/invatatoare.Am citit ca FSLI-ul a pus aceasta
problema MECTS.Despre echivalarea studiilor absolventilor CUI ce se mai
stie?
Problema
institutorilor s-ar rezolva prin echivalarea studiilor de scurtă durată,
consider eu. In ce privește eliberarea atestatelor, MEN este cel în măsură să
dea informații. Sper să se elibereze cât mai repede, cu atât mai mult cu cât
Metodologia de mobilitate prevede că, „Cadrele
didactice, din învăţământul preuniversitar, cu studii universitare de scurtă
durată, care au dobândit atestatul de echivalare a studiilor cu ciclul I de
studii universitare de licenţă, în sesiunea 2012, în conformitate cu
prevederile Metodologiei privind echivalarea pe baza ECTS/SECT a învăţământului
universitar de scurtă durată, realizat prin colegiul cu durata de 3 ani sau
institutul pedagogic cu durată de 3 ani, cu ciclul I de studii universitare de
licenţă, pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar, aprobată
prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr.
5553/2011, se salarizează corespunzător noii funcţii didactice începând cu 1
septembrie 2013”.
O persoana care a terminat facultatea de drept
si are un atestat in psihopedagogie speciala, poate sa ocupe un post de
profesor educator calificat la o scoala speciala?? Anul trecut asa a fost incadrata,
dar in anul scolar viitor se mai poate??? Am cautat in centralizator si nu
apare....dar directorul zice ca o va incadra din nou.. Poate echivala un simplu
curs o facultate in domeniu?? Eu daca fac un curs de matematica, pot echivala
facultatea de mate si sa ajung sa predau matematica in conditii egale cu cei
care au facut aceasta facultate?? vi se pare normal??
Dacă studiile nu apar
în Centralizator nu poate fi încadrată ca si cadru didactic calificat.
Intr-adevăr într-o
catedră nu pot fi cuprinse decât 4 ore de opțional.
Sunt un cadru didactic titular.Va rog din
suflet imi puteti spune unde se mentioneaza ca in 48 de ore dupa emiterea
acordului/dezacordului de pretransfer consimtit de catre unitatea de invatamant
se poate face contestatie? Eu in metodologie si in calendar nu am gasit sa se
comunice acest lucru. Scrie numai faptul ca decizia CA este definitiva si poate
fi atacata doar in instanta de contencios administrativ. Apare intr-adevar la
litera g din calendar inregistrarea contestatiilor la inspectoratul scolar cu
privire la modul de solutionare a cererilor de pretransfer consimtit intre
unitatile de invatamant, insa nu am vazut nicaieri un punct care se refera la
inregistrarea contestatiilor la nivelul unitatii de invatamant. Nu am depus
contestatie nici la scoala si nici la inspectorat, insa as dori sa atac decizia
CA in instanta. De la inspectorat mi s-a comunicat ca acest lucru nu este
posibil fara sa fi parcurs toti acesti pasi (contestatie la unitatea de
invatamant- contestatie la inspectorat- atac in instanta de contencios
administrativ). Consiliul de administratie a unei scoli nu a dat acordul de
pretransfer nimanui motivand ca pastreaza postul pentru etapa urmatoare
(titularizarea cu 253 a unei suplinitoare). Este posibil?
Conform art. 99 din
Metodologia de mobilitate „Contestaţiile privind mobilitatea personalului didactic pe
posturi didactice/catedre se adresează instituţiei/unităţii de învăţământ organizatoare la
termenele prevăzute de Calendar sau în termen de cel mult 48 de ore de la
afişarea rezultatelor în afara termenelor prevăzute în Calendar şi se rezolvă
de consiliul de administraţie al acesteia. Hotărârile consiliului de administraţie
al instituţiei/unităţii de învăţământ sunt definitive şi pot fi atacate numai
prin procedurile contenciosului administrativ, contestaţiile reprezentând plângeri
prealabile reglementate de art. 7 din Legea nr. 554/2004 cu modificările şi
completările ulterioare”. Posturile se pot ocupa conform art. 253 doar dacă nu
au fost luate în etapele anterioare ale mobilității.
S-au depus două dosare pt. tit. conf. art. 253.
Postul este de prof. în mediul urban.Primul candidat avea o notă 7,75/2009 și
nota 6,75 la ex. scris/2012 ,cu domiciliul în localitatea în care se solicită
postul. Cel de-al doilea candidat are nota 7,70 la ex. scris/2012 ,notă cu care
a luat repartiția pe post la ședința publică din august 2012 și 9,50 la
inspecție, dar are domiciliul in altă localitate. Cui era legal să i se dea
acordul de către C.A la propunerea directorului, bineînțeles! Sau ,și mai
explicit, avea primul dreptul legal să-și depună dosarul, conform
metodologiei?Mai este valabilă nota din 2009 pt. profesori, sau doar pt.
învățători?(conform celor,,ultimii trei ani,,?
E foarte important în
baza cărei note a ocupat postul în anul școlar 2012-2013 prima persoană. Dacă a
ocupat postul în baza notei din 2009, atunci are prioritate, datorită
domiciliului, conform art. 55 alin. 2 din Metodologie.
Sunt suplinitor pe un post vacant in
invatamantul liceal, dar a carei viabilitate este de doar 2 ani. In momentul in
care posturile au fost publicate legea conf careia clasa a 9-a ramane la liceu
nu era promulgata(legea nu este inca promulgata), deci nu ma pot titulariza pe
postul, pe care l-am obtinut prin concurs, in aceasta etapa, din cauza acestei
legii. Intrebarea este daca se poate repeta aceasta etapa dupa ce va fi
promulgata legea, iar postul meu va deveni titularizabil. In etapa de
pretransfer posturile cu viabilitate mai mica de 4 ani puteau fi ocupate de
tittulari, care isi pastrau statutul, de aceea cei care se putea titulariza in
aceasta etapa sunt dezavantajati. Mentionez ca am obtinut acordul scolii si
indeplinesc toate criteriile, mai putin viabilitatea.
Conform actualei
legislații și a calendarului de mobilitate nu se poate repeta nicio etapă a
mișcării de personal. Dar, rămâne de văzut ce modificări legislative vor apărea.
Vă rog să-mi spuneţi dacă o persoană, care în
anul şcolar 2012-2013 functionează pe postul de economic, administrativ, poştă
cu 11,55 ore obtinute în baza rezultatelor de la concursul de titularizare în
specialitatea menţionată şi cu un număr de ore necesar pentru completarea
catedrei obtinute prin repartizare la a doua specializare:informatică, poate fi
titularizată conform art.253 din LEN si art.55 alineatul 2 din Metodologia de
mişcare a personalului didactic 2013-2014, începând cu 1 septembrie 2013.
E o situație complexă
deoarece metodologia prevede ca postul să fi fost ocupat în ședință publică
anterior începerii anului școlar 2012-2013, iar în acest caz persoana a îndeplinit
această condiție pentru mai bine de jumătate de catedră. Doar MEN poate da o
rezoluție în acest caz.
Puteți să-mi spuneți care sunt efectivele de
elevi pentru normarea posturilor în condiții de simultan?
Conform Metodologiei
aprobată prin Ordinul 3062/2012 „Organizarea claselor se face astfel încât formaţiunile de studiu
constituite în regim simultan să respecte prevederile art. 63 din Legea nr.
1/2011, cu modificările şi completările ulterioare”. Iar. art. 63 din Legea nr.
1/2011 prevede că „În învăţământul preuniversitar, formaţiunile de studiu
cuprind grupe, clase sau ani de studiu, după cum urmează:
a) educaţia antepreşcolară: grupa cuprinde în
medie 7 copii, dar nu mai puţin de 5 şi nu mai mult de 9;
b) învăţământul preşcolar: grupa cuprinde în
medie 15 preşcolari, dar nu mai puţin de 10 şi nu mai mult de 20;
c) învăţământul primar: clasa care cuprinde în
medie 20 de elevi, dar nu mai puţin de 12 şi nu mai mult de 25;
d) învăţământul gimnazial: clasa care cuprinde în
medie 25 de elevi, dar nu mai puţin de 12 şi nu mai mult de 30;
e) învăţământul liceal: clasa care cuprinde în
medie 25 de elevi, dar nu mai puţin de 15 şi nu mai mult de 30;
f) învăţământul postliceal: clasa care cuprinde
în medie 25 de elevi, dar nu mai puţin de 15 şi nu mai mult de 30;
g) învăţământul special pentru elevi cu
deficienţe uşoare şi/sau moderate: grupa care cuprinde în medie 10 elevi, dar
nu mai puţin de 8 şi nu mai mult de 12;
h) învăţământul special pentru elevi cu
deficienţe grave: grupa care cuprinde în medie 5 elevi, dar nu mai puţin de 4
şi nu mai mult de 6”.
Sunt absolvent al facultatii de Electronica,
Universitatea Bucuresti, titular al unui master in Inteligenta Artificiala
ParisTech, FRANCE, mba ASEBUSS&ASE/Washington University,
doctorand/management sustinere finala in iunie anul curent in cadrul
Univesitatii Politehnica Bucuresti, profesor definitiv si titular al catedrei
de informatica din cadrul CT A.SALIGNY, Rosiori de Vede.Am 18 articole
publicate ISSN1454, 2358. Sunt titular in urma unui concurs national, colegul
meu de catedra situandu/se sub mine ca evaluare/notare. Dumnealui este
absolvent de Matematica/Mecanica si este titularul unui master al Universitatii
Valahia Targoviste, are vechime mai mare in invatamant decat mine si gradul I
in matematica, dar preda tot informatica. Nu are niciun fel de publicatii in
domeniu, sau altfel de activitate profesionala, are insa o relatie de prietenie
cu actualul director.Conducerea scolii, fara a face un punctaj al lui, ci doar
al meu, m/a anuntat ca eu voi intra in restrangere de activitate. Este o
decizie corecta? Ce pot face?Nu vreau decat o evaluare corecta, eventual o
corijare a erorii facute.
Trebuia să fiți
evaluați amândoi. Puteți sesiza comisia de mobilitate din cadrul ISJ.
Sunt profesor suplinitor, debutant in primul an
de invatamant. Anul trecut 2012 am participat la examenul de titularizare,
obtinand nota 9,60. Am solicitat titularizare conform Art. 253, postul pe care
sunt incadrat are viabilitate de 4 ani. Deoarece nu am stiut de posibilitatea
inscrieri la definitivat din primul an de invatamat, am gasit intelegere la
Consiliul de administratie, care mi-au aprobat cererea cu conditia sa ma
inscriu la definitivat in anul scolar 2013-2014. Cu toate ca CA mi-a aprobat
cererea directorul scolii imi refuza semnarea actelor. Mentionez ca inainte de
a face aceste demersuri am sunat la Minister unde mi s-a spus ca daca
inspectoratele accepta, ei nu au nimic impotriva. E legal ca directorul sa
refuze semnarea actelor unui angajat, cu toate ca CA a aprobat cererea
acestuia?Mentionez ca din 9 membri ai CA 7 au votat pentru aprobare.
Avizul se dă de către
Consiliul de administrație al școlii. Semnarea actelor de către director este
doar o formalitate. Trebuie să se supună hotărârii Consiliului de Administrație.
In acest an la unitatea noastra scolara s-a
scos un post de invatator cu viabilitate 1 an, deoarece directorul a presupus ca va forma doua clase
pregatitoare . La etapa de transfer consimtit intre unitatile de invatamant,
acest post a fost ocupat de un invatator din alta localitate. Ce se intampla
daca in anul scolar 2013- 2014 nu vor fi copii pentru doua clase, ci numai
pentru una? Sau daca totusi vor fi doua clase pregatitoare in anul scolar 2013-
2014, iar in anul scolar 2014- 2015 vom intra pe restrangere de activitate,
domnul invatator nou titularizat in scoala noastra va intra la concurs de
dosare cu celelalte cadre didactice sau va intra postul dumnealui la
restrangere de activitate?
La restrângere de
activitate se face evaluarea tuturor cadrelor didactice din catedra respectivă.
Pretransferul personalului didactic titular
prin schimb de posturi pe baza consimţământului scris între titulari şi cu
acordul acordul consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ poate
avea loc şi în altă perioadă decăt cea a calendarului mişcării personalului
didactic ?
Conform art. 98 din
Metodologie „Comisia de mobilitate a personalului didactic din
învăţământul preuniversitar îşi desfăşoară activitatea pe durata unui an calendaristic, în
conformitate cu prevederile Calendarului şi este abilitată să ia decizii şi în afara perioadelor prevăzute de acesta, pentru rezolvarea tuturor
situaţiilor care pot să apară: completare de normă pe perioadă determinată,
detaşare, schimb de posturi între suplinitori, pretransfer
prin schimb de posturi între titulari în baza consimţământului scris,
refacerea documentelor de numire/transfer/repartizare pentru personalul didactic titular, ca urmare
a restructurării reţelei şcolare, a transformării unor unităţi de învăţământ în unităţi de alt
nivel şi a schimbării denumirii unităţilor de învăţământ pe parcursul anului
şcolar. Toate situaţiile apărute, cu excepţia întregirilor de normă didactică, a completărilor de normă
didactică pe perioadă nedeterminată, a pretransferării şi a transferării pentru restrângere de
activitate, în afara perioadelor prevăzute în Calendar, sunt analizate în
cadrul comisiilor paritare constituite la nivelul inspectoratelor şcolare”.
Va rog sa ma lamuriti intr-o situatie care
astept raspuns de aproape 5 ani.Somajul din anul 2000, din perioada vacantei de
vara, intrerupe activitatea neintrerupta din invatamint, pentru primirea
sporului de fidelitate daca acesta a fost solicitat in scris la ISJ.Mentionez
ca aceasta perioada de somaj a intrerupt CCC pe motivul ca nu aveam diploma de
licenta iar contractul de munca a fost pe o perioada determinata, chiar daca
cererea mea pentru concediul de crestere copil a fost admisa la inceputul
anului scolar 2000.Va rog sa ma ajutati cu un raspuns clar daca a fost cotrct
ca un CCC sa fie intrerupt dupa parerea mea abuziv
Discuția este
tardivă. Concediul de creștere al copilului poate fi întrerupt din motive
expres prevăzute de legislația de specialitate. Perioada de șomaj nu se ia în
calcul la stabilirea perioadei pentru aplicarea sporului de stabilitate.
Este normal că un cadru didactic sa fie
titularizat la nivelul şcolii însă orele obţinându-le in ultima şedinţă
publică. Catedră formată în mai multe unităţi şcolare şi chiar cu opţionale în
completare..C.A. a fost de acord invocînd articolul 253.Este corect?
Pentru a beneficia de
prevederile art. 253, trebuie ca postul să fi fost ocupat în ședință publică
până la începerea anului școlar 2012-2013, să fie complet, chiar dacă e format
din mai multe școli și să aibă cel mult 4 opționale.
Suntem Centru bugetar- scoala noastra +inca
doua gradinite cu personalitate juridica , fiecare avand si cate o structura.
As dori sa ma ajutati cu un raspuns. In ce conditii se poate reorganiza Centrul
Bugetar , astfel ca fiecare unitate cu personalitate juridica sa aiba propriul
contabil? Ce baza legala exista in acest sens? Ce demersuri ar trebui facute si
cum poate fi afectat personalul didactic auxiliar?
Ar trebui să luați legătura
cu ISJ, întrucât ISJ este instituția care se ocupă de rețeaua școlară.
Sunt profesor si predau la o scoala aproape de
antenela STS aproximativ 100 m si as dori sa stiu daca sporul de antena(zona
radioactiva) se mai acorda in invatamant cf salarizarii unice propuse de
smacherii de pdl-isti. Acest spor s-a acordat pana la inceputul anului 2012,
iar apoi nu s-a mai acordat. Juristul inspectoratului a afirmat ca acesta nu se
mai acorda deoarece nu exista legea sporurilor, deci nu ar exista baza
legala!!! Va rog frumos sa-mi raspundeti unde ( in baza carei legi sau
ordonante) ne putem adresa noi profesorii pentru a beneficia de acest spor de
antena.
Consider că acest spor
intră în categoria spor pentru condiții vătămătoare și periculoase prevăzut de
Legea nr. 63/2011. Prin urmare, se poate acorda.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii.
In ce articol din legea 253( legat de titularizare) scrie ca poti sa te titularizezi cu media din 2008 sau din 2009 numai daca afost luat acest post cu mediile din 2008 sau 2009(ma refer anul acesta)? Logic dupa 4 ani nu mai ai cum sa iei postul in 2012 cu media din 2008.
RăspundețiȘtergereIn ce articol scrie faptul ca nu poti sa te titularizezi cu media din 2008 deoarece tu in 2011 ai avut o medie sub 7.Eu am impresia ca se pun piedici pentru netitularizare conform articolului.
Daca un Consiliu de Administratie a mentionat ca si conditie specifica de ocupare a unui post vacant(conform art. 28 din Metodologie), ocuparea postului conform art.253 din LEN,conditie si modalitate comunicată inspectoratului scolar si mentionată in lista posturilor vacante , refuzul CA pentru acordarea pretransferului consimtit pentru acest post/catedră este corect, după părerea dumneavoastră?
RăspundețiȘtergereAs dori sa ma lamuriti si pe mine in urmatoarea problema. Lucrez ca personal nedidactic iar daca mi am cautat drepturile salariale la toate institutiile in drept sint amenintat ca voi fi dat afara de la serviciu.Pot sa faca acest lucru stiind bine cit accent se pune pe siguranta elevilor in scoli si neavind nici o abatere? Noi pers. ned. avem 100 de indatoriri si un singur drept dreptulde atacea sau sa ne puna leucoplast la gura.
RăspundețiȘtergereva rog sa ma lamuriti si pe mine.am terminat in 2002 colegiul univ .acum as vrea sa continui studiile (completare de 1 an),dar am inteles ca in baia mare nu se mai face (nici la sighet!)si ca ar trebui sa ma inscriu la facultate in primul an . este posibil asa ceva?sau sunt zvonuri...multumesc
RăspundețiȘtergere