3 apr. 2013

Întrebări și răspunsuri 03.04.2013 (1)


Sunt profesor suplinitor, calificat pe limba si literatura romana, gradul I si la examenul de titlarizare 2012 am luat nota 8.50 Va rog sa ma sfatuiti daca in urmatoarea situatie ma pot titulariza anul acesta:
 - scoala la care functionez anul acesta cu norma didactica repartizata prin sedinta publica mi-a scos 8 ore cu o viabilitate de 4 ani
 - iar o alta scoala la care in prezent am plata cu ora mi-a scos 10 ore - pentru 4 ani viabilitate.

Metodologia spune să fie un post întreg pe raza aceluiași județ și să îl fi ocupat în anul școlar 2012-2013 ca urmare a repartiției în ședință publică. Consider că nu vă puteți titulariza la școala unde aveți plata cu ora.

Daca am participat la completarea normei didactice , mai pot participa la etapa de pretransfer ? Este o conditie sa ai norma intreaga  intr-o scoala pt a participa la transfer?

Metodologia nu interzice participarea la mai multe etape ale mobilității. De asemene, nu se specifică expres faptul că trebuie ca postul ocupat să fie întreg pentru a participa la pretransfer.

In anul 2012 am sustinut examenul de titularizare si am obtinut media 7,62 la disciplina matematica si am ocupat un post care anul acesta indeplineste conditiile pentru art.253 dar o doamna care este educatoare si a absolvit intre timp matematica si profeseaza anul acesta ca inv. la clasa pregatitoare la o alta scoala si a  intrat in restrangere de activitate a ocupat postul  acesta de matematica fara nici un examen de matematica cum este posibil?Mentionez ca am gradul II  la disciplina matematica iar doamna are grade luate ca educatoare cum este posibil asa ceva .Criteriile de selectie spun ca trebuie sa fie titulara in disciplina pe care o solicita la restrangere de activitate. Doamna a stiut ca postul va fi titularizabil anul acesta si nu a venit la concurs anul trecut  nu este corect si crestineste ce se face cu postul.

 Art. 36 din Metodologie prevede că: „Transferarea pentru restrângere de activitate sau ca urmare a restructurării reţelei şcolare a personalului didactic titular se realizează pe posturi didactice/catedre vacante în unităţi de învăţământ, în aceeaşi funcţie didactică sau într-o altă funcţie didactică, cu respectarea prevederilor prezentei Metodologii, potrivit specializărilor dobândite prin studii în concordanţă cu Centralizatorul”.

Pot folosi nota peste 7,90  din anul 2009 pentru a ma titulariza in caz ca postul se elibereaza prin pretransfer consimtit ,titulara dorind sa se pretransfere in alt judet ,acolo are domiciliul ,ma gandesc ca as avea mai multe sanse ... nu prea se avanta lumea la pretransfer pe posturi in alte judete decat cele de domiciliu ,DACA  se va elibera postul cred ca trebuie raportat imediat la inspectorat in caz ca-l voi putea ocupa,va rog sa ma ajutati mult cu un raspuns sa vad daca ma pot ocupa sa-mi fac dosarul,in rest am definitivatul  in 2011, am luat nota sub 7 si am ocupat din nou postul in toama anului 2012 dupa ce titulara mi-a spus ca si-a facut detasarea ,va rog daca ma puteti ajuta cu un raspuns, am atatia ani de cand astept sa se elibereze postul, VREAU SA STIU DACA MA POATE AJUTA NOTA DIN 2009.

Puteți să vă titularizați conform notei din 2009, în baza art. 2053, dacă aceasta este nota folosită la ocuparea postului în anul școlar 2012-2013.

Sunt prof.inv.primar, si am o nelamurire referitoare la concediu si vechime.
    1.  Concediul de maternitate (prenatalul si lauzia) inseamna vechime la catedra sau doar vechime in invatamant (la fel ca si concediul de studii)?
    2.  Concediul de ingrijire al copilului ( unul sau doi ani) inseamna doar vechime in invatamant?
     Presupunand ca eu voi naste in 10 aprilie 2013 si vreau sa stau doar 1 an de zile pt ingrijirea copilului (ca sa nu ma afecteze la grad II), cand trebuie sa ma intorc la scoala? cum calculez?
a) 10 aprile 2013 + 42 zile calendaristice (concediul de lauzie) + 1 an (concediul de ingrijire) = 23 mai 2014? sau
b) 10 aprilie 2013 + 1 an (concediul de ingrijire) = 11 aprilie 2014

1. Concediul de maternitate este asimilat concediului pentru incapacitate temporară de muncă (foaia e boală) și reprezintă vechime la catedră.
2. Conform Legii nr. 63/2011  „Perioadele în care personalul didactic s-a aflat în concediu fără plată acordat în conformitate cu prevederile legale în vigoare sau în concediul pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani, precum şi perioada în care personalul didactic a efectuat stagiul militar, după care s-a reîntors la catedră, respectiv perioadele în care personalul didactic a avut catedră rezervată în învăţământ, nu întrerup vechimea în învăţământ. Aceste perioade nu constituie vechime efectivă în învăţământ pentru acordarea sporului de stabilitate”.
3. Trebuie să vă întoarceți la data la care copilul împlinește un an. Țținând cont și de faptul că tatăl trebuie să își ia o lună pentru îngrijirea copilului ar trebui să vă întoarceți când copilul împlinește 11 luni.

Aș dori să vă cer părerea în legătură cu pretransferul. Am depus dosar pentru pretransfer, am aflat că suntem două concurente pe un post. Cealaltă concurentă are punctaj final mai mare decât mine, dar a cerut pretransfer cu o adeverință eliberată de Universitatea Spiru Haret, promoția 2009. Conform legii are voie să participe la concurs de pretransfer cu o adeverință nerecunoscută de Ministerul Educației? 

Comisia de mobilitate trebuie să verifice dacă diplomele de studii, respectiv adeverințele de care se prevalează sunt eliberate conform legii.

As dori sa stiu si eu, daca un director care nu este titularul unitatii respective mai poate sa participe la concursul de directori pentru a ocupa in continuare acel post? (concurs care presupun ca o sa aiba loc in acest an, avand in vedere ca toti directorii sunt numiti prin delegatie si nu mai exista nici un director de scoala care sa fie prin concurs numit, din cate stiu eu ultimul concurs a fost in 2008) Sau se stie ceva referitor la acest concurs de directori? Eu as dori sa candidez pentru postul de director, daca nu apare noua metodologie pana in august cand expira delegatiile directorilor, cum trebuie sa procedez, cui sa ma adresez?

Deocamdată nu a fost publicat regulamentul sau metodologia privind concursul pentru postul de director. Doar după publicare vom ști exact care sunt condițiile de ocupare a acestui post și când va fi organizat concursul.

Am luat in data de 26 III la reducere o catedra in Sighetu Marmatiei si doresc sa fac schimb cu cineva din Baia Mare(am acordul scris al persoanei) am domiciliul in Baia Mare.Cum sa procedez sa fac schimb?

Puteți face schimb în etapa de pretransfer consimțit, conform art. 53 alin. 4 din Metodologie.

Sunt titulara in cadrul scolii de 6 ani pe catedra de educatoare, am lucrat detasata 2 ani consecutivi pe catedra de limba engleza, fiind absolventa Spiru Haret 2007, Facultatea de Limba si Literatura Romana, specializarea Romana-Engleza. Vreau sa stiu daca am prioritate sa ma transfer, fiind titulara in cadrul scolii, pe catedra de engleza, inaintea unei candidate titulara pe engleza in alta unitate de invatamant dar cu aceelasi domiciliu ca mine. In cazul in care postul va fi eliberat in etapa de pretransfer perioada aprilie 2013 va rog sa ma lamuriti care putem ocupa postul.

Departajarea se va face conform prevederilor art. 52 alin. 4 și 5 din Metodologie.

Sunt absolventa a Universitatii Tibiscus din Timisoara, Facultatea de Comunicare si Relatii Publice, profilul Filologie, specializarea Comunicare si Relatii Publice, sectia Limba Engleza - Limba Franceza, supun atentiei dumneavoastra urmatoarea problema:
Desi sunt absolventa a institutiei de invatamant de mai sus, profilul Filologie, iar licenta am sustinut-o la disciplinele Comunicare Sociala si Relatii Publice, respectiv Limba si Literatura Romana, nu mi se acorda dreptul de a participa la Concursul de Titularizare in invatamant organizat de ISJ Timis, dosarul fiindu-mi respins.Consider ca in acest mod imi este interzis sa functionez ca profesor de limba romana, cu toate ca pe Centralizatorul Inspectoratului Scolar, apare specializarea "Limba si literatura romana - Comunicare si Relatii Publice".Fata de cele mentionate mai sus, va rog sa binevoiti a analiza situatia descrisa si a-mi raspunde.
         
Conform Centralizatorului la Specializare trebuie să fie trecut „Limba și Literatura română - Comunicare și relații publice”, iar pe diploma dvs. scrie doar „Comunicare și relații publice”. Obțineți o adeverință de la Universitate care să ateste că Specializarea absolvită de dvs. este cea de „Limba și Literatura română - Comunicare și relații publice” în concordanță cu Centralizatorul, pentru ocuparea unui post/catedră în învățământul preuniversitar și se rezolvă problema.

Am o nelămurire în privinţa punctajului.Sunt titular în altă şcoala din judeţ şi anul acesta doresc să mă transfer pe un post vacant în localitatea de domiciliu. Conform anexei 2 am un punctaj mai mare decât contracandidatul meu ,care este titular în cadrul şcolii  pe postul de învăţător şi doreşte să se transfere pe specialitatea mea.Cine are prioritate,eu sau titularul şcolii?

Criteriile sunt cele prevăzute în art. 52 alin. 4 și 5 din Metodologie.

Va rog sa ma lămuriți și pe mine în următoarea situația. Sunt profesor titular de 8 ani de zile. În anul școlar 2013 2014 rămân fără ore și am luat completare la mine în oraș 9 ore la un liceu foarte bun. La acel liceu iese la pensie din toamna un profesor, dar au scos inițial numai cele 9 ore pe care le-am luat la completare din catedra acestuia. Acum am aflat ca vor sa mai titularizeze cu art 253 o persoana pe celelalte 9 ore ramase dar nepublicate. Au voie sa scoată orele cu dedicație înainte de etapa cu art 253? Pot sa fac contestație dacă se întâmplă acest lucru? Corect era sa scoată orele sa le iau eu la pretransfer ca titular vechi al sistemului și apoi, dacă rămâneau ore până la etapa art 253, să titularizeze persoana respectivă. Este acolo o condiție art 55 cu privire la art 253 care spune dacă orele nu au fost ocupate în etapele anterioare, deci eu înțeleg ca trebuiau publicate de la bun început. Art. 55  c) postul didactic/catedra solicitat(ă) nu a fost ocupat(ă) în etapele anterioare ale mobilităţii personalului didactic, este  complet(ă), este constituit(ă) sau i se poate constitui în unităţi de învăţământ cu personalitate juridică conform art. 29alin. (2), nu este  rezervat(ă) şi i se certifică viabilitatea; Directorul imi spune, ca cele 9 ore ce urmează a fi scoase pentru art 253, nu au nevoie de viabilitate de 4 ani e corect? pt ca eu inteleg din lit c art 55 prin viabilitate minim 4 ani pentru titularizare cu art 253. Și înca un aspect, de ce profesorii care au completat catedra in mediul rural devin titulari pe acele ore, iar noi care am completat in mediul urban nu? Nu este discriminatorie aceasta soluție?

Orele se publică când se vacantează, iar lista se actualizează înaintea fiecărei etape a mobilității. Dacă orele sunt publicate și doar dacă rămân neocupate în etapele anterioare pot fi ocupate conform art. 253 și evident dacă au viabilitate de 4 ani.
În ce privește completarea normei, într-adevăr metodologia dă posibilitatea încheierii unui contract pe perioadă nedeterminată pe orele din mediul rural obținute în etapa de completare.

Din anul 2008 sunt titular pe o catedra de informatica din judetul Arges. Am venit prin transfer de la un alt liceu din aceeasi localitate de pe o catedra de matematica + informatica. Anul acesta in scoala unde functionez s-a scos la pretransfer o catedra de matematica. Intrebarea este daca exista vreun criteriu prioritar de pretransfer in aceeasi scoala de pe o diciplina pe alta. Consider ca acesta ar trebui sa fie primul criteriu. Mentionez ca de la Inspectoratul Scolar Arges mi s-a comunicat ca nu am prioritate in fata unei persoane care este acum titular in disciplina postului scos la pretransfer indiferent de localitatea de domiciliu sau punctaj.

Criteriile de departajare sunt cele din art. 52 alin. 4 și 5 din Metodologie.

Sunt titulară pe o catedră de Limba și literatura română, viabilitate 4 ani, nivel liceal, 18 ore. Pot să mă pretransfer  pe o catedră de   Limba și literatura română, viabilitate 4 ani, dar 13+1 ore(TC+CDS) fără vreo consecință negativă? Când o să pot să imi completez catedra? Sau Pot să mă pretransfer pe o catedră de   Limba și literatura română, viabilitate 1 an, dar 13+1latină și o catedră de Engleză, viabilitate 4 ani, dar 8 ore , ambele în cadrul aceleasi unități școlare? Menționez că am dublă specializare, anume română- engleză. 

Metodologia nu prevede decât că în catedră pot intra 4 ore de opționale.



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii.



5 comentarii:

  1. Aş dori să ştiu unde să mă adresez pentru a primi un răspuns clar şi oficial, la echivalarea competenţelor la educatori , conform OM 5484.Ce se-ntâmplă cu dosarele aprobate la isj şi trimise la MECTS?

    RăspundețiȘtergere
  2. consiliul de administratie al unui liceu dupa ce lege este ales veche sau noua

    RăspundețiȘtergere
  3. Vă rog să mă lămuriți și pe mine în următoarea situație.Sunt profesor suplinitor de 5 ani,grad definitivat,înscrisă la gradul 2.În anul 2012 am susținut examen de titularizare și am obținut nota 7,am ocupat în ședință publică un post în două scoli cu PJ diferite(4h într-o școală și 12 h în cealaltă școală) .Am renunțat la cele 12h din cauza condițiilor de navetă ,am primit 10h într-o altă școală dar nu în ședință publică deoarece orele erau rezervate și nu figurau pe lista posturilor, iar la școala unde aveam 4h luate din ședință publică am mai primit încă 4h.Vreau să știu dacă mă pot titulariza cu articolul 253 în școala unde am 8h,postul fiind scos la concurs cu viabilitate 4ani.Menționez că am aflat în urmă cu o săptămană că pe decizie figurez cu orele la care am renunțat(12h) și doar 4h de la cealaltă scoală.Aș dori să știu unde să mă adresez pentru a primi un răspuns clar și oficial,deoarece de la inspectorat mi s-a spus că este prea tarziu pentru a se rezolva ceva cu decizia, deși în cele două scoli enumerate anterior sunt încadrată de pe data de 1.09.2012 .Pot solicita continuitate pe cele 10 h rezervate dacă ele nu îmi apar pe decizie și nu voi rezolva cu titularizarea?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se poate realiza pretransfer prin consimtamant astfel: 6 ore la o scoala, 5 ore la alta scoala si sa se pastreze rstul de 7 ore la scoala la care functioneaza in prezent, pentru a avea din toamna 18 ore? Mentionez ca acordandu-se 11 ore in doua scoli s-a renuntat la orele dintr-una din scolile in care functioneaza in acest an. Este legal acest lucru?

      Ștergere
  4. Doresc sa stiu daca catedra unui titular este afectata de un numar mare de CDS-uri, mai precis 5 intr-un an scolar?

    RăspundețiȘtergere

Postări populare