Metodologia
nu interzice continuitatea pe post rezervat.
"Soluția propusă de președintele
FSLI este să se schimbe actuala legislație, în sensul ca decontarea
cheltuielilor cu transportul pentru personalul didactic să se facă de la
bugetul de stat, prin intermediul Ministerului Educației Naționale,
inspectoratelor școlare și a unităților de învățământ." Care este
situațtia privind această inițiativă?
Deocamdată este o
inițiativă la nivel de negociere. Nu s-a concretizat, încă, într-o modificare
legislativă.
Am discutii privind plata lor
deoarece la scoala noastra platim la nr de ore efectuate efectiv -
mai putin orele efectuate de profesori adica din 80 ore prevazute in
norma unui invatator platim 72 / 18 / ore pe saptamana
O
alta scoala din aceeasi localitate plateste postul invatatorului adica 80
ore
Cum este corect privind plata
cu ora la INVATATORII PENSIONARI ?
Conform
Ordinului 1350/2007 și a Legii nr. 63/2011 tariful pentru învățători este de
1/80.
1.Sunt bibliotecar la o scoala din Suceava
cu un fond de carte de 43000 de volume si 1000 de elevi .Din 2010 ne-a fost
taiat sporul de praf,de biblioteca.Astazi, unii bibliotecari iau acest
spor,altii nu.Care sunt conditiile de a beneficia toti bibliotecarii, in
functie de conditiile existente,de acest spor, legal?
2.Facilitatile oferite cadrelor
didactice sunt binevenite oricand,dar rugamintea mea este sa-mi spune-ti, daca
exista posibilitatea ca un bibliotecar cu 15 ani vechime,treapta I, studii
superioare,postuniversitare, modulul pedagogic, cursul de prof. documentarist,
poate trece de la bibliotecar la prof.documentarist,fara a incepe de la
debutant.Sunt luate in considerare elementele prezentate mai sus?Legal ce se
poate face in acest sens?
Cred că vă referiți la
sporul pentru condiții vătămătoare sau periculoase. Conform Legii nr. 63/2011 „În raport
cu condiţiile în care se desfăşoară activitatea, condiţii periculoase sau
vătămătoare, personalul salarizat poate primi un spor de până la 15% din
salariul de bază calculat ca sumă între lit. A, B, C, D, E ale art. 3,
corespunzător timpului efectiv lucrat la locurile de muncă respective, cu
respectarea prevederilor legale în vigoare.
(2) Locurile de muncă, categoriile de
personal, mărimea concretă a sporului, precum şi condiţiile de acordare a
acestuia se stabilesc de către ordonatorul de credite, cu consultarea
partenerilor sociali, în limita prevederilor din regulamentul aprobat, prin
hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Educaţiei, Cercetării,
Tineretului şi Sportului, având la bază buletinele de determinare sau, după
caz, expertizare emise de către autorităţile abilitate în acest sens.
(3) Până la aprobarea regulamentului
prevăzut la alin. (2), sporurile pentru condiţii de muncă, aprobate în
condiţiile legii, se acordă numai persoanelor care au beneficiat de aceste
sporuri şi numai în măsura în care activitatea se desfăşoară în aceleaşi
condiţii”. Astfel, dacă în 2010 ați beneficiat de acest
spor și vă desfășurați activitatea în aceleași condiții trebuie să beneficiați
în continuare de el.
Doresc sa va intreb daca anul acesta mai
putem beneficia de cererile de suplinire pentru post redus. Am tot cautat in
metodologie dar nu gasesc nimic. Anii trecuti unii colegi au beneficiat de ele.
Metodologia nu prevede
situația suplinirii pentru post redus. Eventual reveniți cu o explicație mai
clară a situației cu care vă confruntați.
1.Se discuta reintroducerea sporului de
doctorat in legea salarizarii? 2. Este corect ca cei care au obtinut titlul de
doctor pana in 2010 sa beneficieze de sporul de doctorat introdus in salariul
de baza si ceilalti nu? 3. Care considerati ca ar fi modalitatea cea mai
eficienta pentru a sesiza organele decizionale in legatura cu sporul de
doctorat?
Reintroducerea
sporului de doctoral impune modificarea Legii educației naționale și pe cea a
salarizării din învățământ.
Somajul din anul 2000 pe o perioada
scurta a vacantei de vara, era considerat ca activitate neintrerupta in
invatamant , pt. a fi putut beneficia de sporul de fidelitate, care l-am
solicitat l-a momentul respecti,cand de fapt eram in crestere copi, iar acesta
mi-a fost intrerupt pe perioada vacantei pe motiv ca nu aveam diploma de
licentiat apoi reluat in septembrie 2000 pana la 1 martie 2001. Am primit
sporul de fidelitate cand am implinit 10 ani neintrerupti in invatamint in anul
2008 iar mergand ca titular in septembrie la alta unitate de invatamant
secretara mi-a intrerupt sporul de fidelitate spunand ca am intrerupt in catrea
de munca pe perioada de vara cu acel somaj care nu avea ce cauta in catrea mea
de munca deoarece eram in crestere copil pana la 2 ani cu cartea de munca am
fost trimisa obligatoriu la somaj de unitatea de invatamint la care am
functionatpt pt. Acest motiv am facut nenumarate adrese in anul 2008 -2009 la
Isvr dar fara nici un rezultat. De la unitatea respectiva nu am primit nici suta
de euro si nici recalcularea salariului din anul 2008 2009.
Conform
Legii nr. 63/2011 perioada de șomaj nu reprezintă vechime efectivă neîntreruptă
în învățământ necesară pentru acordarea sporului de stabilitate.
Sunt învăţăror suplinitor la clasa
pregătitoare, debutantă(fără definitivat) am nota 7,58 la examenul de
titularizare din 2012. Situaţia mea este umpic difertită deoarece eu nefiind
titulara şcolii dna director a decis ca anul viitor clasa mea să fie preluata
de doamna care are în prezent clasa a 4 a, in perioada 15-17 .04.2013 am depus
cerere de continuitate , iar astăzi a fost aprobată în consiliul de
administraţie, iar dna director mi-a precizat că la anul voi prelua tot o clasă
pregătitoare deoarece deja a anunţat inspectoratul ca dna de la clasa a 4 a va
prelua clasa 1. Întrebarea mea este există vreo modalitate prin care să pot
obţine clasa mea ? Am o relaţie foarte bună atât cu elevii cât şi cu părinţii .
Metodologia prevede continuitate la suplinire la aceeași
clasă doar învățătorilor/profesorilor care au luat clasa I în 2010.
As avea si eu o intrebare si incep prin
a va spune ca am absolvit sc. postliceala cu specializare invatator-educator pt
inv special si casele de copii, fac. de psihologie cu specializare psihologie, am
fost incadrata ca inv itinerant -titular , acum sunt prof.itinerant pt inv
primar si am inceput modulul de pregatire psihopedagogica in facultate in 2007,
dar am avut o problema si nu l-am terminat. As vrea sa stiu daca postul meu sau
incadrarea sau studiile necesita acest modul ?
Aveți
nevoie de modulul psihopedagogic
Sunt profesor suplinitor pe o catedra de
limba engleza in Bucuresti. Problema mea este urmatoarea:am obtinut anul trecut
la examenul de titularizare nota 7.7o la examenul scris si 10 la inspectia la
clasa.In sedinta publica din 2012, neprinzand un post de titular am mers
fireste ,pe continuitatea pentru care am aplicat in aprilie 2012,in baza notei
luate in august 2011 si anume 6,10.Anul acesta este un post titularizabil in
scoala,am tot sprijinul si acordul conducerii+al consiliului de administratie
dar,se pare ca nu ma pot titulariza pt ca sunt incadrata pe o decizie din
2011,cu nota de 6,10.Am depus si un memoriu la minister,n am primit niciun
raspuns,parerile sunt impartite,nu a stiut nimeni sa ma lamureasca clar-am
dreptul sau nu sa beneficiez de legea 253?(in sensul ca ma pot titulariza in
scoala unde predau si unde functionez de 14 ani pe baza continuitatii). Astept
un raspuns cat mai repede de la dumneavoastra intrucat pe 22 este ultima zi de
depunere a dosarului la inspectorat.
Din
păcate metodologia nu vă permite titularizare, conform art. 253, în baza notei
din 2012, care este mai mare de 7, deoarece ați ocupat postul în anul școlar
2012/2013 în baza notei din 2011, care este mai mică de 7.
Sunt educatoare, grad did. I, am
absolvit in 1981 liceul pedagogic, in 2008 Psihologie USH, ID,2010 Managementul
organizatiei si resurselor umane ,zi, USH, pot să urmez un curs de reconversie
profesionala la o universitate de stat?
Consider
că puteți urma program de reconversie profesională. Important e să vă accepte
dosarul de înscriere unitatea la care doriți să urmați programul.
As dori sa-mi spuneti care sunt
conditiile pe care sa le indeplineasca un post ca sa aiba viabilitate 4 ani?
Intreb acest lucru deoarece cunosc urmatoarea situatie:
-2009-titularizabil-viabil 4 ani ,ocupat dupa concurs,ulterior titularul
transferat -2010-viabil 1an,suplinire -2011 viabil un an,suplinire -2012 viabil
4 ani,titularizabil,ocupat dupa concurs ,insa titularul s-a mutat la scoala de
centru,eliberandu-se acolo un post -2013 viabil un an,scos la suplinire. Cum e
posibil ca anul trecut sa aiba viabilitate 4 ani si anul acesta doar unul?De ce
se procedeaza asa doar pentru ca unii directori sa-si aranjeze unele
afinitati?daca anul trecut avea 4 ani anul asta normal era sa fie la
fel..titularizabil..numai ca nu e.
Viabilitatea
postului se stabilește de conducerea unității de învățământ în baza efectivului
de elevi.
Care este baza legala pentru decontarea
navetei cadrelor didactice? Se poate deconta si naveta efectuata de un angajat
didactic auxiliar(secretar) si a unui nedidactic (ingrijitor)? Se deconteaza
naveta din localitatea de resedinta sau de la domiciliul anagajatului?
Decontarea
navetei cadrelor didactice se face în baza Instrucțiunii MECTS nr. 2/2011.
Decontarea navetei personalului didactic auxiliar sau nedidactic se poste realiza
în baza Contractului colectiv de muncă. Se decontează transportul de la
domiciliul sau de la reședința stabilită cu act anexat cărții de identitate.
Buna ziua, stiu ca in vechea lege era un
articol in care se stipula ca acel cadru didactic care lucreaza in mediul rural
si doreste sa se stabileasca acolo i se poate da 10 ari dela Primarie. Va rog
sa-mi spuneti daca si in LEN mai exista acest articol deoarece sunt interesata.
În
Legea educației naționale nu se regăsește această prevedere.
In 2012am participat la examenul de
titularizare intr-un centru unde au fost scoase 2 posturi unul complet cu
viabilitate 4 ani si altul incomplet (9 ore) cu viabilitate 1 an Am ocupat
postul incomplet fiind a doua pe lista cu nota 8,65 primul post ocupandu-l o
doamna cu nota mai mare 8,78 fara definitivat.Pana aici totul legal.Cand s-a
facut incadrarea pentru noul an scolar 2013-2014 s-a constatat ca nici macar
doamna care a ocupat postul titularizabil nu mai are catedra intreaga (doar 9
ore).I s-a sugerat saparticipe la completarea normei .E legal ? Din moment ce
postul a fost declarat viabil 4 ani ?
Din ce
înțeleg eu, doamna a obținut un post titularizabil, dar neavând definitivatul a
fost încadrată cu contract pe perioadă determinată. Conform Metodologiei „Cadrul didactic titular pentru care nu se poate constitui
norma didactică completă de predare-învăţare-evaluare în specialitate, în conformitate
cu documentul de numire/transfer/repartizare pe post/catedră, dar pentru care
se poate constitui cel puţin jumătate de normă didactică de
predare-învăţare-evaluare în baza actului de numire/transfer/repartizare pe
post/catedră sau pentru care se poate constitui cel puţin jumătate de normă didactică de
predare-învăţare-evaluare în specialitate, din disciplinele prevăzute în documentul de
numire/transfer/repartizare pe post/catedră, la nivelul consorţiului şcolar din
care face parte unitatea de învăţământ, se află în situaţia de completare
a normei didactice”.
Sunt profesor pe un post ocupat in urma
concursului sustinut in 2012 cu nota 8,50, post care avea viabilitate mai mare
de 4 ani.Neavand definitivatul am fost incadrata ca titulara pe perioada
determinata(01.09.2012-31.08. 2013). Avand in vedere ca nu m-am inscris anul acesta la
definitivat (din motive obiective), as vrea sa stiu daca pot sa ocup si in anul
scolar 2013-2014 acelasi post sau este necesar sa fac cerere de continuitate.
Nu imi este foarte clar statutul meu: titular sau netitular?
Aveți
contract individual de muncă pe perioadă determinată până la obținerea
definitivatului când contractul se va transforma în contract pe perioadă
nedeterminată. Eventual, pentru a fi sigură, vă depuneți cerere de continuitate
dacă postul a fost publicat ca vacant, ceea ce anu ar trebui să se întâmple.
Fiul meu este profesor titular de limba
engleza si a participat la pretransferul consimtit intre unitatile de
invatamant. Cu toate ca a indeplinit toate conditiile legale si s-a incadrat in
criteriile de selectie stabilite pentru ocuparea postului solicitat, in sedinta
Consiliului de Administratie a fost validata propunerea comisiei de mobilitate
a unitatii de neacordare a consimtamantului privind pretransferarea
candidatilor. Motivul neacordarii fiind tracerea postului vacant in urmatoarea
etapa de mobilitate, conf.art.54-55 titularizare 2013 - prin LEN art.253.
Mentionez ca postul respectiv a aparut pe TITULARIZARE 2013 in 26.02.2013,
4.03.2013, cu viabilitate 1 an, iar in 29.03.2013 cu viabilitate 4 ani. As vrea
sa stiu daca este legala transformarea viabilitatii postului de la o etapa la
alta si daca exista sansa de a castiga procesul in contencios administrativ.
Modificarea
viabilității postului este posibilă în cazuri bine argumentate și dacă este
validată de ISJ și MEN.
Am cerut pretransferul pe o catedra
de matematica din scoala la care am fost detasat anul acesta! Am fost cel care
a primit acordul scolii, eu fiind cu domiciliul in localitatea respective! Pe
acord apar cele 16 ore matematica! La sedinta de vineri am mai adus o hartie
catre isj in care era specificat că cele 16 ore de mate se completează cu alte
2 ore de info. Mi s-a spus ok, dar nu aveti proba pe info! Am plecat dezamagit
din sala! In ziua urmatoare am gasit in miscarea personalului la art. 31 alin 5
ca nu trebuia sa dau proba practica! Luni, pe 15 aprilie, am depus contestatie
la isj(contestatia din fisierul atasat) si raspunsul a fost ca nu,pt
ca nu am acor pe cele 2 ore de info, deocamdata nu am niciun raspuns in
scris, dar postul nu este ocupat de nimeni la pretransfer, deci raspun nu! As
dori sa-mi spuneti daca in contencios pot castiga catedra de
matematica , eu fiind din localitate, avand acordul scolii pe cele 16 ore
de matematica, avand hartie de la scoala respective ca se completeaza cu
inca 2 ore de info si postul nefiind cerut de nimeni! Motive bine
argumentate sau nu?
Cum trebuie procedat mai departe cu
contenciosul ? In cat timp pot sa-i dau in judecata?
Eu consider că singura
problemă aici e faptul că, catedra nu a fost publicată cu tot cu opționale.
În contencios
administrativ puteți acționa în termen de 6 luni de la:
a) odata primirii răspunsului la plângerea
prealabilă sau, după caz, data comunicării refuzului, considerat nejustificat,
de soluţionare a cererii;
b) odata expirării termenului legal de
soluţionare a cererii, fără a depăşi termenul prevăzut la alin. (2), respectiv
un an de la data emiterii actului.
Sunt profesor in cadrul unei Scoli
Speciale din orasul Constanta si doresc sa va informez ca am obtinut nota 6,65
la concursul national de titularizare din 13 iulie 2011. In conformitate cu
O.M.E.N. Nr. 3104/30.01.2013 pentru modificarea şi completarea Metodologiei – cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul
preuniversitar în anul şcolar 2013-2014 aprobată prin OMECTS Nr. 6239/2012 ,
Art. 85 al. 1, ar trebui sa beneficiez de prelungirea duratei contractului individual de munca pe perioada
determinata in anul scolar 2013-2014 (continuitate), motiv pentru care am de
depus cererea necesara la secretariatul unitatii de invatamant pe data de
16.04.2013, acceptata de Consiliul de administratie. Cu toate acestea, ni se spune faptul ca
cererile sunt trimise catre ISJ Constanta spre aprobare si ca, cel mai
probabil, va trebui sa dam concurs pentru ca cei care participa anul acesta la
concurs vor avea prioritate la ocuparea posturilor, caci posturile noastre nu
sunt rezervate, ca in anii anteriori, ci dimpotriva sunt scoase la concurs,
ceea ce contrazice articolul mai sus mentionat. Care este adevarul ?
Conform prevederilor
art. 74 alin. 8 din Metodologia actualizată au prioritate la continuitate față
de cei care dau concurs anul acesta, doar persoanele care au obținut la
examenul din 2011 și/sau 2012 notă mai mare de 7.
„(4) În etapa de repartizare prevăzută la
alin. (3) lit. d), posturile didactice/catedrele propuse pentru continuitate la
detașare și pentru prelungirea duratei contractului individual de muncă pe
perioadă determinată în anul școlar 2013-2014, pentru candidații care au
obținut cel puțin nota/media 7 (șapte) la concursurile de titularizare din anii
2011 și/sau 2012, se ocupă numai de persoanele care beneficiază de continuitate
la detașare, respectiv de prelungirea duratei contractului individual de muncă
pe perioadă determinată în anul școlar 2013-2014, conform prezentei
Metodologii”.
Daca am sustinut
inspectia curenta 1 in anul scolar trecut pot sustine inspectia curenta 2 si pe
cea speciala anul viitor?
Conform legislației „Inspecţiile
şcolare curente necesare pentru înscrierea la probele examenului de acordare a
gradului didactic II, conform art. 242 alin. (4) lit. a) din Legea
educaţiei naţionale nr. 1/2011, vor fi programate după cum urmează:
a)prima dintre cele două
inspecţii curente se va programa, la solicitarea cadrelor didactice, înainte
de înscrierea pentru susţinerea gradului didactic II, pe baza unei
cereri;
b)a doua inspecţie
curentă se va programa în intervalul de la înscriere până la susţinerea
inspecţiei speciale”
Am fost la concursul de titularizare in
anul 2012 si am obtinut media 7,68 ocupand un post de profesor pe perioada de 1
an. As dori sa aflu daca ma pot titulariza la nivelul scolii, neavand examenul
de definitivat. Am nota cea mai mare, domiciul, dar nu am definitivatul. Mi s-a
spus ca primul criteriu este definitivatul insa nu mi se pare normal. De ce in
august te poti titulariza pe post fara definitivat, doar in baza notei iar la
titularizarile la nivelul scolii nu??
Vă
puteți titulariza, conform art. 253, doar dacă aveți definitivatul sau sunteți
înscrisă anul acesta la examenul de definitivare.
Cum de nu propune nimeni un proiect de lege,în care
directorii unităţilor şcolare să aibă dreptul de a ocupa această funcţie pe o
perioadă deteminată ?
Părerea multor cadre didactice este că ,asemeni
preşedInţilor de state ,două mandate de 4 ani,ar fi suficient.În felul acesta,
măcar după 8 ani ,s-ar sfărâma cercul de persoane ,pe care un director îl
creează în jurul său. Nu este greu de urmărit acest aspect şi nu cred că există
vreun director în ţara asta care să înlocuiască oamenii numiţi de acesta
în toate consiiliile şi comisiile.
Nu se întreabă nimeni de ce mereu aceleaşi nume apar
peste tot?Chiar nu mai există şi alte cadre didactice titulare suficient de
bine pregătite pentru a face faţă nevoilor ce le impune responsabilitatea unui
consiliu de administraţie,a unei comisii de evaluare,etc...sau aceştia nu sunt
servili directorului ,nu-l perie şi nu apleacă privirea umil la cuvântul ce
răsună a lege atunci când îl rosteşte un director şi implicit asta aduce
de la sine izolarea. De ce este important ?Răspunsul e cât se poate de
simplu.Punctajul obţinut în cazul unei restructurări de posturi.Credeţi-mă pe
cuvânt ,poţi veni cu roaba de diplome şi cursuri,de adeverinţe de
participare şi proiecte de colaborare,valoarea lor este infimă prin
comparaţie cu punctajul acordat ca membru al unor comisii ,consilii,preşedinte
de nu ştiu ce organizaţie ,etc
În
curând trebuie să se organizeze concurs pentru ocuparea funcției de director,
întrucât majoritatea sunt numiți cu delegație. La acest concurs pot participa
mai multe persoane care vor îndeplini condițiile cerute nu doar actualii
directori. Așa există posibilitatea unei schimbări.
Sunt cadru didactic cu definitivat , grad 2 in curs
pentru finalizare grad 1.
Am mai putin de jumatate de norma la o scoala si la alta
scoala 10 ore.
Directorul de la scoala unde am 8 ore spune ca daca am
mai putin de jumatate de norma la acea scoala nu poate sa-mi dea continuitate .
Nu am auzit de aceasta regula , nu am intalnit asa ceva nici in lege . Am
colegi care au mai putin de jumatate de norma la una din scoli si au primit
continuitate. La aceasta unitate am primit continuitate in anii trecuti, acum
nu imi spune nimeni nimic clar.
Conform
art. 85 din Metodologia de mobilitate „Cadrele didactice calificate, angajate cu contract individual de muncă
pe perioadă determinată, participante la concursuri de titularizare în anii
2011 şi/sau 2012, care au obţinut minimum nota/media 5,00 (cinci) în
specialitatea postului, care au avizul consiliului de administraţie al unităţii
de învăţământ, care au calificativul "Foarte bine" şi care mai au cel puţin jumătate de normă
didactică în specialitate, pot solicita prelungirea duratei contractului
individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014”.
Puteti sa-mi spuneti va rog , daca definitivatul
este o conditie obligatorie pentru a te titulariza cu art.253 ?Daca esti
inscris la definitivat se ia in calcul sau este obligatoriu sa ai definitivatul
?
Pentru
a obține titularizarea conform ar. 253 trebuie să ai definitivatul sau să fi
înscris anul acesta la acest examen.
Ma confrunt
cu urmatoare situatie:anul acesta am depus dosar pentru titularizare conf.art
253 la doua unitati cu pers.juridica(Scoala gimn.Baneasa si Scoala Gimn. Jorasti),pentu
o catedra de istorie(am 9 ore intr-o scoala si 9 in cealalta),indeplineam toate
conditiile(am def,nota 9,20 din 2010) dar m-am trezit ca una din scoli a
stabilit viabilitatea postului de istorie la 2 ani,in conditiile in care pentru
catedra de matematica s-a stabilit 4 ani iar la cele 3 posturi din ciclul
primar la fel.M-am adresat cu aceasta problema si la ISJ Galati si mi s-a
raspuns ca ei sunt institutie coordonatoare si nu pot schimba planul de
incadrare si viabilitatatea postului desi s-a constatat ca directorul si C.A
din aceasta unitate au gresit.Singura rezolvare propusa de isj era ca acest
domn director si C.A sa revina asupra planului de incadrare si sa corecteze
viabilitatea argumetand aceasta schimbare. Acest lucru nu s-a intamplat
deoarece dansul a raspuns ca nu are argument,s-a incapatanat sa nu respecte
termenul stabilit de isj si acum am inteles ca mai ramane ca eu sa intervin in
contenciosul administrativ.Cum pot rezolva aceasta problema?
Viabilitatea
postului se stabilește de conducerea unității de învățământ în funcție de
efectivul de elevi. Dacă acționați în instanță trebuie să faceți dovada că
efectivul de elevi permitea stabilirea viabilității de 4 ani a catedrei.
Am si eu o nelamurire cu privire la art
253. Sunt prof de 7 ani, am definitivatul, in anul 2008 am participat la
titularizare si am obtinut 7,50, in anul 2011 am obtinut la ex de titularizare
sub nota 7, Ma pot titulariza in baza art 253 cu nota din 2008 avand in vedere
ca sunt la 3 untiati si am avut continuitate pe ore de 5 ani pana in prezent
iar acum 2 ani am luat completare cea de a treia scoala si am continuitate si
in prezent. In consiliul de administratie mi-au dat acordul si viabilitate la
toate cele 3 unitati.
Metodologia
nu limitează numărul unităților.
Sunt cadru didactic titular si am o
intrebare legata de decontarea navetei: daca domiciliul meu si scoala unde
lucrez se afla in aceeasi comuna, dar in sate diferite, la o distanta de 6 km,
am dreptul sa beneficiez de decontarea navetei?
Nu.
Decontarea navetei se face doar între două comune/orașe sau de la comună la
oraș și invers.
Sunt absolvent cu diploma al
studiilor universitare de lunga durata promotia 2000. Ulterior absolvirii
studiilor universitare am urmat si absolvit in anul universitar 2007/2008
cursurile Departamentului pentru Pregatirea Personalului Didactic, din cadrul
aceleiasi universitati ( de stat ) in care mi-am facut si studiile. In foaia
matricola ce insoteste Certificatul de Absolvire al cursurilor psihopedagogice
este trecut un numar total de 40 de credite. Doresc sa va intreb urmatoarele:Pentru
a ocupa un post de profesor in invatamantul liceal clasele IX-XII/XIII/XIV ca
urmare a concursului din iulie 2013 si pentru a putea sustine examenul de
definitivat ( in cazul unui succes la concursul din vara) este suficienta
pregatirea psihopedagogica mentionata mai sus sau este necesar un numar minim
de 60 de credite ca si in cazul absolventilor ciclului I de studii universitare
de licenta urmate de ciclul II de studii universitare de masterat?
Conform
art. 3 din Metodologie „ Absolvenţii cu diplomă ai învăţământului superior de lungă şi
scurtă durată/ postliceal/mediu încadraţi în sistemul de învăţământ au obligaţia să
finalizeze pregătirea psihopedagogică în termen de cel mult 5 ani de la
angajarea în învăţământ. Pregătirea psihopedagogică presupune obţinerea a minimum 60 de credite prin modulele
organizate departamentele pentru pregătirea personaluluididactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic.
Pregătirea psihopedagogică se finalizează prin obţinerea Certificatului de absolvire a programelor de formare
psihopedagogică”.
Postul pe care-l ocup s-a eliberat prin
luna noiembrie;eu l-am luat la cont.anul trecut;nu aveam cu sa-l iau in
sed.publ.deoareca exista at.un titular.
Metodologia prevede în mod explicit ca
condiție de titularizare, conform art. 253, faptul că postul trebuie
ocupat în anul școlar 2012-2013 să fi fost obținut în ședință publică înaintea începerii anului școlar.
Cei de la ISJ au spus că putem sa
ridicam dosarele sa ne folosim macar de doc din acesta (copii legalizate
notariat) pt dosarul de detasare. Atfel le arhivează si nu mai putem
umbla la ele. Opresc acolo doar cererea si primim anexele. Daca actionam in instanta
si nu mai avem aceste anexe la cerere este vreo problemă?
Ar
trebuie să rămână măcar un opis al documentelor.
Directorul scolii are dreptul sa fie
platit pentru ore suplimentare?In situatia de fata un coleg a lipsit doua
saptamani,perioada in care diversi colegi au tinut orele la clasa,dar
directorul a semnat orele in condica si a incasat si suma cuvenita!Ce se poate
face in situatia aceasta?Este legal?
Conform
legii directorul trebuie să asigure suplinirea unui cadru didactic care
lipsește, dar nu este obligatoriu ca el să presteze efectiv munca. În cazul în
care nu suplinește efectiv nici nu are dreptul la remunerație.
M-am titularizat în 1998, în mediul
rural, cu nota 6,92 şi, ca mulţi alţii din promoţiile de atunci, descopăr că
singura noastră şansă de a ne titulariza pe un post din mediul urban (posturi
care, în urma tuturor etapelor de mişcare de personal, nu mai rămân şi pentru
concurs) este de a participa la un alt concurs şi, pentru a ne putea folosi de
nota obţinută, trebuie să ne transferăm obligatoriu pe un alt post în mediul rural
ca să fim, conform metodologiei, titularizaţi în baza acestei note şi abia în
anii următori să participăm la mişcările de personal... pe când, cineva care nu
a trebuit să se titularizeze în prealabil în baza vreunei note (fie ea şi peste
7), devine titular conform art 253. Întrebarea mea este: de ce, pentru a ajunge
la urban, nu mă pot folosi şi eu de o notă peste 7 obţinută la un alt concurs
de titularizare ci sunt forţată să renunţ la postul actual pentru un oricare
altul?
Conform
actualei Metodologii situația este așa cum ați expus-o dvs. Doar o modificare a
acesteia sau elaborarea metodologiei de anul viitor pot reglementa și rezolva
aceste situații.
Am absolvit liceul pedagogic de 5 ani
,specializarea invatatori-educatori in 2003.Din 2003 sunt invatatoare titulara
prin concurs in Sibiu.Mi-am dat toate gradele didactice pe specialitatea invatatori:def-2005,grad
II-2009,grad I-2013.In 2009 am absolvit Facultatea de psihologie.Vreau sa
trec-prin transfer sau detasare- pe un post de profesor in inv.special.Mi se
vor recunoaste gradele didactice? Am auzit ca s-ar recunoaste numai cele date
inainte de absolvirea facultatii,deci doar definitivatul.
Conform OMECTS nr.
5561/2011 „Gradele didactice II şi I pot fi obţinute, în cadrul fiecărei
funcţii didactice, la disciplina pe care cadrul didactic o predă sau la
una dintre disciplinele corespunzătoare specializării sau specializărilor
înscrise pe
diploma/diplomele de
licenţă sau de absolvire, pe diploma/diplomele de absolvire a ciclului II de
studii universitare de masterat, pe diploma de absolvire a unor programe
de conversie profesională pentru dobândirea unei noi specializări şi/sau
ocuparea de noi funcţii didactice sau pe diploma/diplomele/ certificatul/certificatele
de absolvire a unor cursuri postuniversitare, cu durata de cel puţin un an
şi jumătate, aprobate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi
Sportului - studii aprofundate, studii academice postuniversitare, studii
postuniversitare de specializare, în profilul postului ori pe certificatul
de absolvire a unui modul de minimum 90 de credite transferabile care atestă
obţinerea de competenţe de predare a unei discipline din domeniul
fundamental aferent domeniului de specializare înscris pe diplomă.
Art. 46
(1)În cazul în care
cadrul didactic a dobândit două sau mai multe specializări, gradele didactice
sunt recunoscute conform prevederilor art. 242 alin. (9) din Legea
educaţiei naţionale nr. 1/2011.
(2)Cadrul didactic se
poate înscrie la obţinerea gradului didactic superior în oricare dintre
specializările deţinute, indiferent de specializările la care a obţinut
gradele inferioare”.Iar, art. 242 alin. 9 din Legea nr. 1/2011 prevede că „În
cazul în care profesorii au dobândit două sau mai multe specialităţi,
definitivarea în învăţământ şi gradele didactice II şi I obţinute la una dintre
acestea sunt recunoscute pentru oricare dintre specialităţile dobândite prin
studii”.
As dori sa intreb daca as putea sa trec
de la educatori la invatatori avand in vedere ca sunt profesor in inv primar si
prescolar, grad didactic II pe invatatori si as dori sa trec in unitatea de
invatamant la care lucrez ca educatoare pe un post de invatator.
Puteți
beneficia de a doua specializarea în etapa de pretransfer
Sunt profesor titular de 2 ani de zile
la o scoala si as dori sa stiu daca pot beneficia de concediu fara plata pe 1
an de zile. Si daca da unde trebuie sa depun cererea? Se poate lua concediu si
din semestrul doi al unui an scolar sau numai de la inceputul anului scolar?
Ați
putea beneficia de concediu fără plată cu aprobarea Consiliului de
administrație al unității de învățământ pe perioada unui an școlar.
Fac parte din personalul nedidactic si
as dori sa stiu daca in prezent exista si salar de incadrare si salar de baza
sau e unul si acelasi lucru?Daca se poate sa-mi mentionati si vreo referinta
legala.
În ce
privește personalul nedidactic situația este mai complicată. Consider că
trebuie să existe un salariu de încadrare la care să se adauge sporurile,
premiile și indemnizațiile.
Am participat la concursul de
titularizare de anul trecut şi am obţinut o notă sub 7, am primit continuitate
pe încă un an şi aş dori să ştiu dacă mă pot baza pe ea sau ar trebui să merg
din nou la concurs?
Au
prioritate la continuitate în fața celor care iau notă mai mare de 5 la
examenul din 2013, doar candidații care au nota mai mare de 7 la examenul din
2011 și/sau 2012.
Am o intrebare si stiu ca dvs sunteti
cel mai in masura sa ma lamuriti: o persoana titulara in invatamant aflata in
concediu de studii , fara plata, angajata in acelasi timp si la o firma privata
( cei de acolo nu stiu ca ea inca e angajata in invatamant) .Daca merge
in somaj de la firma privata pot exista repercusiuni asupra situatiei ei din
invatamant?Care ar fi solutia avand in vedere ca nu vrea sa renunte la postul
din invatamant?
La
expirarea concediului fără plată vă întoarceți la post fără să beneficiați de
șomaj.
Pot beneficia de art.253 sa ma
titularizez cu nota din 2012 , daca sunt inscris la definitivat am facut
inspectiile si apoi scrisul in vara ?Din cauza unor probleme medicale am avut
intreruperi si doar anul acesta am reusit sa ma inscriu la definitivat !
Dacă
sunteți înscrisă anul acesta la definitivat puteți beneficia de prevederile
art. 253.
Va scriu in numele unei doamne care este
personal de ingrijire la o gradinita din Tg-Jiu. Acum doua saptamani i-a murit
socrul, iar lidera de sindicat i-a spus sa ii aduca actele necesare pentru a
primi un ajutor de la sindicat.Nu i-au dat nimic, motivandu-i dupa o saptamana
ca doar pentru parinti se mai da acest ajutor, in caz de deces. Va rugam frumos
, spuneti-ne si noua care este adevarul.La salariul care il au ca personal de
ingrijire, (600 ron) acest ajutor, cat de mic ar fi fost, era binevenit.
Aceste
ajutoare sociale se acordă de către organizațiile sindicale conform statutelor
proprii. Trebuie să verificați în statutul sindicatului din care face parte
doamna dacă are sau nu dreptul la un ajutor social în cazul decesului socrului.
Am ocupat un post de invatatoare la
clasa pregatitoare cu viabilitate declarata de un an prin concursul din august
2012.In acest an postul a fost scos la sesiunea de pretransfer cu o viabilitate
de 4 ani. De ce nu s-a scos acest post inca de anul trecut cu viabilitate de 4
ani?In situatia aceasta ce pot sa fac ca sa ma titularizez?
Dacă
postul nu se ocupă în etapa de pretransfer vă puteți titulariza conform art.
253.
Am o rugaminte anul acesta am avut 4 ore
intr-o scoala si titularul 18 ore, acum titularul s-a pretransferat. Pot sa ma
titularizez conform art.253? Celelalte conditii sunt indeplinite: catedra
intreaga ocupata in sedinta publica, nota 8,50, acord CA, gradul I, etc.
Consider
că aveți posibilitatea să vă titularizați, conform art. 253.
Am dat examen de titularizare in anul
2008 si am obtinut nota 7,50 , in anul 2011 la examenul de titularizare am
obtinut sub 7 , vreau sa stiu daca in baza art 253 ma pot titulariza cu nota
din anul 2008 avand in vedere ca am aprobarea consiliului de administratie, iar
catedra se imparte in 3 unitati si are viabilitate 4 ani pe aceasta catedra sun
de 2 ani din 2011.Din metodologie reiese ca ma pot titulariza.
Dacă
postul pe care îl ocupați acum l-ați obținut în baza notei din 2008 vă puteți
titulariza.
Sunt educatoare titulara in judetul
Buzau.Am nascut in ian. 2012 si as dori sa stiu daca pot beneficia de un
salariu mediu brut pe unitate conform art 51, lit. c din CCM unic la nivel
national 2011-2014 ?
CCM
unic la nivel național 2011-2014 nu a fost înregistrat la Ministerul Muncii și
prin urmare nu poate fi aplicat.
Daca nu am absolvit un curs de
MANAGEMENT EDUCATIONAL, dar am facutcursuri diferite din care pot acumula
creditele mentionate la punctul 2 c), pot depune dosarul pentru Corpul de
experti?
Absolvirea
unor programe de formare în domeniul managementului educaţional este un
criteriu pentru a participa la selecție.
M-ar interesa norma de calcul ca
ingrijitore explicații,lucrez într-o școală și dacă se poate să avem și noi
grila de salarizare cel puțin salariul minim pe economie.
Normarea
se face în funcție de numărul de grupe și dacă grădinița este sau nu cu program
prelungit.
Am cateva nelamuriri referitoare la
disciplinele optionale din gimnaziu: -pot propune optionale profesorii
detasati, in scola noastra,doar pana la 22 iunie? -pot propune optionale
profesorii ,pentru discipline pentru care nu au calificare (ex. profesor educatie
tehnologica- subinginer- mecanica, fara studii de TIC, poate propune optional
pe informatica?
Trebuie
luate în calcul studiile absolvite
Sunt cadrul didactic suplinitor
calificat de istorie din anul 2006. Pana atunci am fost ofiter activ si am
iesit din structura in urma restructurarii armatei la varsta de 40 de ani - cu
pensie anticipata partiala. Am participat la concursuri de titularizare, iar in
anul 2008 am obtinut 7,35. Acum doresc sa ma titularizez la scoala la care
activez din anul 2010. Conducerea scolii invoca faptul ca statutul meu de
"pensionar" nu-mi permite titularizarea, motivand ca pensionarii nu
pot incheia contracte de munca cu durata nedeterminata. Inspectoratul judetean
Braila si cel din Buzau au cadre didactice titularizate provenite din acelasi
sistem ca si mine, in baza aceluiasi articol de lege - 253. Doresc sa-mi
spuneti daca imi este permisa titularizarea si care este baza legala. Avand in
vederea precedentul creat, eu ma pot titulariza?
Conform
art. 83 din Codul Muncii „Contractul individual de muncă poate fi încheiat pentru o durată determinatănumai în următoarele
cazuri: angajarea pensionarilo r care, în condiţiile legii, pot cumula pensia cu
salariul;”
Pot sa cer continuitate de detasare
,daca anul trecut am fost detasat in interesul invatamantului?Mentionez ca am
dat concurs anul trecut si am fost detatsat ,cu nota 9,20.
Metodologia
prevede continuitate pentru detașarea la cerere.
As dori sa stiu daca un cadru didactic
titular care indeplineste varsta de pensionare in timpul anului scolar
2013-2014 trebuie sa faca cerere de prelungire a activitatii inca din acest an
scolar. Mentionez ca pana la 1septembrie 2013 nu am varsta legala de a iesi la
pensie.
Nu
trebuie să faceți cerere acum.
Cum este posibil ca o persoana sa obtina
pretransferul consimtit intre unitatile de invatamant pe un post care nu exista
pe nici o lista a posturilor, publicata pe edu sau pe al ISJ Constanta?
Pentru
a putea obține pretransferul postul trebuie să fie publicat și să aibă un cod.
Va rog sa-mi spuneti si mie daca un
profesor poate participa la 2 miscari de personal in acelasi an, prima dat si-a
completat norma cu 6 ore iar apoi a luat la pretransfer alt post complet in
alta scoala ?
Se
poate.
Am fost repartizata in sedinta publica
pe un post cu valabilitate de 6 luni in 2010 si celelalte 6 luni am fost
repartizata la gradinita la care ma aflu si in prezent, decizia de numire avand
referire la repartitia din 2009. Beneficiez de titularizare in baza art 253?
Postul pe care lucrez momentan e de educatoare si este rezervat director
detasat in interesul invatamantului, dar nu a aparut pe listele cu posturi. Si
legat de continuitate, pot cere continuitate pe post in baza concursului din
2013 si cand trebuie sa depun cererea?
Dacă postul nu e
publicat nu vă puteți titulariza conform art. 253. Continuitatea se poate cere în
baza notelor obținute în 2011 sau 2012 cu condiția ca, „cadrele didactice care participă şi la concursul de ocupare a
posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul
preuniversitar, sesiunea 2013, conform prezentei Metodologii, trebuie să obţină
minimum media 5,00 (cinci), potrivit prevederilor art. 56 alin. (9), la disciplina corespunzătoare postului didactic/catedrei
solicitat(e)”.
Va rog sa-mi
spuneti daca cei care sustin inspectiile curente pentru gradul II, respectiv I
trebuie sa mai sustina si inspectia speciala pentru titularizare.
Trebuie susținută inspecția pentru titularizare.
Ce poate face o
unitate de invatamant in situatia in care ISJ-ul a acordat pretransfer pe
fractiune de norma chiar si in situatia in care solicitantii nu au primit
acordul C.A. Mentionez ca sunt 3 astfel de cazuri la aceeasi unitate scolara,
iar aducerea de titulari pe fractiuni de norma declarate vacante va afecta
stabilitatea in situatia in care in vara nu se fac toate clasele.
Conform art. 53 alin. 3 din Metodologie „În cazuri bine argumentate, comisia de mobilitate a personalului
didactic din învăţământul preuniversitar constituită la nivelul inspectoratului
şcolar poate decide pretransferul chiar dacă nu există acorduri propuse de
unităţile de învăţământ”.
As dori sa va supun atentiei urmatoarea
situatie ivita in cadrul sedintei publice de pretransfer consimtit intre
unitatile de invatamnat.Au existat persoane cu punctaj foarte mic ce au ocupat
posturi eliberate in timpul sedintei pe baza unui acord de pricipiu, acord
despre care nu se specifica in Metodologie. Consider ca unitatea scolara
trebuia sa elibereze un acord de pretransfer pentru un post vacant, publicat pe
lista Inspectoratului si a Ministerului, post ce avea un cod , posturi
declarate vacante pe 29 martie. In cazul unei contestatii, se poate obtine un
rezulatat favorabil?
Metodologia
nu prevede posibilitatea pretransferării pe baza unui acord de principiu. Nu
există această noțiune
Sunt profesor suplinitor pe un post
de lb. romana pe care nu l-am obtinut in sedinta publica, am depus cerere de
continuitate pe post, dar cei de la ISJ Botosani au spus ca nu acorda
continuitati decat celor care au ocupat un post in sedinta publica, deoarece nu
suntem primiti de aplicatie pentru ca nu avem cod. Mentionez ca am participat
la titularizare in 2012 si am obtinut nota la ex. scris 7,35 si 10 la inspectia
la clasa, dar si ex. de definitivat l-am obtinut tot in 2012.. Postul pe
care l-am ocupat era al unei doamne care se detaseaza in fiecare an, dar in
afara de acesta mai este inca unul , tot ptr. suplinire pe care nu si-a
depus nimeni continuitate. O alta doamna a luat nota mult mai mica la
titularizare, si ei i se acorda ptr. ca a luat postul in sedinta publica .Nu mi
se pare corect , va rog sa-mi spuneti daca am sau nu am dreptul la continuitate
si ce articol din metodologie prevede acest lucru .
Conform
art. 85 din Metodologie „Cadrele didactice calificate,
angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, participante
la concursuri de titularizare în anii 2011 şi/sau 2012, care au obţinut minimum
nota/media 5,00 (cinci) în specialitatea postului, care au avizul consiliului
de administraţie al unităţii de învăţământ, care au calificativul "Foarte
bine" şi care mai au cel puţin jumătate de normă didactică în
specialitate, pot solicita prelungirea duratei contractului individual de muncă
pe perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014”. Prin urmare, nu se cere ca postul
să fi fost ocupat în ședință publică.
Sunt profesor titular in invatamant.De
curand mi-am depus dosar pentru pretransfer.Initial doream sa-mi fac numarul de
ore in 4 scoli cu personalitate juridica(pentru a ma apropia de domiciliu), dar
de la ISJ mi s-a comunica ca nu ma pot titulariza in 4 scoli cu pj-uri
diferite.Sunt in prezent titulara in 3 scoli cu pj-uri diferite Intrebarile
mele sunt: Este adevarat ca nu pot fi titulara in 4 scoli cu pj-uri diferite?
Trebuie sa particip la toate consiliile profesorale care au loc in toate cele 3
scoli sau pot sa-mi aleg o scola unde sa particip mereu?
Metodologia
nu interzice pretransferul în mai multe școli. În ce privește participarea la
Consiliul profesoral, întrucât nu se prevede vreo excepție în acest sens, ar
trebui să participați la ședințele din toate școlile.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii.
Domnule Liviu Pop va rog sa ma ajutati am dat titularizare in 2012 si am luat nota 9,o4 cu inspectia la clasa la invatatori .In centrul respectiv nu a existat nici un post si nu am putut sa aleg din alt centru , nu am putut sa ma titularizez nici la nivel de scoala deoarece sa detasat pe acl post o titulara , iar cel pe care l/a eliberat a fost ocupat de altcineva i etapa de restrangeri . Am depus dosar de continuitate .Vreau sa va intreb dupa concursul de titularizare 2013 la repartizare eu pot sa aleg un post in judet daca este .Vreau sa va spun ca am o vechime in invatamant de 15 ani .Am 3 copii si in curand se pare ca voi ramane fara servici.Am 39 de ani si nu cred ca mai am putere sa mai merg la exame.Am avut nota cea mai mare la invatatori iar alcineva cu nota 7 s/a putut titulariza pentru ca lucra la o alta scoala in alta comuna apropiata dar facea parte din alt centru financiar.va rog sa ma ajutati.Cu stima si respect.
RăspundețiȘtergereDomnule Liviu Pop, puteti sa imi dati si mie rezolvarea subiectelor de la titularizare 2012 la invatatori?
RăspundețiȘtergereMultumesc!
Buna ziua. Sunt profesor supilnitor la educatie fizica si sport. Am si definitivatul obtinut in 2009. Anul trecut am dat examen si am luat 8,46 , am fost a 2-a ca si nota, dar a fost un singur post si l-a ocupat cel de dinaintea mea pt ca avea nota mai mare, culmea a fost ca nici nu vroia postul, dar madam secretara de fata cu inspectorul a bifat da , fara sa mai intrebe, in timpul asta eu am zis ca vreau postul nu conta unde era, vroiam sa ma titularizez. Secretara a zis ca l-a bifat pt. el si ca trebuie sa faca cerere l-a minister sa-l deblocheze, ca sa-l iau eu; pana la urma l-au convins sa semneze hartia si s-a titularizat el..Am putut sa-mi iau suplinire pe un post unde am mai predat si inainte, dar pe care nu am putut sa-mi fac continuitate pt ca este ocupat de un titular care isi face detasare in fiecare an, deci este ocupat.Gasisem chiar si 2 articole prin care ma puteam titulariza , in cel mult 3 scoli, daca nu exista post la scoala unde predam, dar nu s-a putut, nu putem interpreta articolele cum vrem noi, desi scria clar ca se poate. Apropo se poate detasa cineva la nesfarsit?deja au trecut 5 ani de cand se tot detaseaza. Anul acesta m-am inscris din nou pt. ca mi s-a zis ca nu ma pot titulariza cu nota de anul trecut, au aparut ceva posturi . Am fost la examen, de altfel a fost mai dificil fata de anul trecut. Daca nu iau nota peste 7, sau obtin sub 5, ma pot duce sa iau un post cu nota de anul trecut de 8,46 care a fost trecuta si in fisa de inscriere, sa ma duc pe suplinire pe un post care are viabilitate 4 ani si sa ma titularizez cu art 253 in primavara? VA ROG UN RASPUNS.MULTUMESC
RăspundețiȘtergereBuna ziua.Vreau sa ma lamuriti cu o neclaritate.Dupa parerea mea este ceva facut ilegal si vreau sa ma conving daca am dreptate sau ma insel.Este legal ca cineva sa primeasca continuitate la suplinire pe un post ocupat de un titular?titularul scolii si-a luat detasare in interesul invatamantului iar doamna care I-a ocupat postul pe 27 aug nu aparea pe lista de la continuitati(postul s-a deblocat pe 27 aug dar doamna suplinitoare nu aparea pe lista pentru ca c.a.-ul unitatii nu avea cum la vremea respective sa-i dea acortul deoarece nu se stia inca ce face titularul)Va rog, un raspuns!Multumesc!
RăspundețiȘtergereBUNA ZIUA...AM O NELAMURIRE: EU SUNT TITULAR DUPA CONCURSUL DIN IULIE 2013 LA O SCOALA PRIMARA, INVATATOARE; ANUL TRECUT AM AVUT CLASA PREGATITOARE IN CADRUL SCOLII GIMNAZIALE CAREIA II ESTE ARONDATA SCOALA PRIMARA LA CARE SUNT ACUM TITULARA, POSTUL PE CARE AM FOST EU ANUL TRECUT A FOST LUAT DE UN SUPLINITOR LA SEDINTA DIN 14 AUGUST 2013.DOMNUL DIRECTOR AL UNITATII DE INVATAMANT ARE TEMEIUL LEGAL PENTRU A-MI ACORDA CONTINUITATE LA CLASA( ACUM VOR FI CLASA INTAI) ADICA E LEGAL CA EU SA MA INTORC LA CLASA MEA IAR SUPLINITOAREA SA SE DUCA LA CLASA PE CARE SUNT ACUM TITULARA, IN CADRUL ACELEASI UNITATI DE INVATAMANT? POATE SUPLINITOAREA SA REFUZE SCHIMBUL ACESTA DE CLASE? MENTIONEZ CA AM DOMICILIUL IN COMUNA RESPECTIVA IN CARE SE GASESTE SCOALA GIMNAZIALA PRINCIPALA. MULTUMESC!
RăspundețiȘtergereBuna ziua,as vrea sa ma lamuriti intr-o privinta,un invatator are dreptul legal de a avea doua catedre,replica celor in fapt este ca-s titulari si pot avea si 10 clase ?e legal asa ceva?? Mentionez ca posturile respective sunt pastrate abuziv,nefiind scoase la concurs,si pastrate pentru ei.pentru a le sporii veniturile.
RăspundețiȘtergereBuna seara! Sun titulara la Scoala Gimnaziala Merieni, Jud. Teleorman, pe diploma am romana-franceza.
RăspundețiȘtergereIntrebarea mea este daca pot sa am biblioteca scolii, ca si bibliotercar. Am o colega suplinitoare careia dna director i-o ,,incredinteaza'' in fiecare an.
Mie imi invoca faptul ca nu predau limba romana de aceea nu pot sa detin aceasta functie, cu toate ca aceasta colega are tot romana-franceza dar 3 ani fara definitivat si dizertatie.
Ce pot sa fac legal in aceasta situatie?
Va multumesc!
Buna ziua! Am o intrebare la dvs: in anul scolar 2013-2014, la clasa I cum intocmim planificarile la disciplinele Matematica si explorarea mediului? Arte vizuale si abilitati practice? Nu mai luam separat Matematica si Cunoasterea mediului si Educatie plastica si Abilitati practice? Astept raspuns cu mare interes! Va multumesc
RăspundețiȘtergere