3 apr. 2013

Întrebări și răspunsuri 03.04.2013 (2)

Care este formula (procedura) de calcul pentru sumele care vin esalonat de la procesul sindicatului cu statul. Sunt cadru didactic cu 13 ani vechime, din 2007 am definitivatul si din 2011 gradul 2. Initial am fost omis de la plata acestor sume si urmeaza ca in aprilie sa primesc inclusiv banii pentru transele de anul trecut. Mi s-a spus de la secretariat ca suma pe care o voi primi este derizorie. Cum pot verifica daca este corecta?

Dacă aveți noțiuni de contabilitate puteți solicita acces la statele de plată vechi, iar în baza lor și a hotărârii judecătorești să calculați cât trebuie să primiți. După aceea aplicați procentul de eșalonare în funcție de anul pronunțării sentinței, iar fiecare procent anual se mai împarte la 3, întrucât banii se acordă trimestrial. Dacă nu vă descurcați puteți apela la un expert contabil.

Am rugamintea sa ma ajutati si pe mine cu un raspuns la o situatie in care ma aflu. Sunt titulara in invatamant din anul 2001. In acest an , in luna februarie am sustinut inspectia finala si lucrarea de gradul I . Acum sunt insarcinata in 7 luni si voi naste la sfarsitul lui mai. Am inteles ca pentru a mi se recunoaste obtinerea gradului I ar trebui sa prelungesc concediul de maternitate pana la 31.august acest an, adica sa inchei intregul an scolar 2012-2013 si sa nu intru in concediul de ingrijire copil pana la aceasta data acest concediu intrerupandu-mi contractul de munca. Este adevarat? 

Există o prevedere care spune că „Directorii unităţilor de învăţământ au obligaţia să monitorizeze până la sfârşitul anului şcolar în care se susţin inspecţia specială şi lucrarea metodico-ştiinţifică, îndeplinirea de către cadrele didactice înscrise la examenul de acordare a gradului didactic I a condiţiilor de vechime efectivă la catedră precum şi a condiţiilor privind obţinerea calificativului "Foarte bine" la evaluările anuale şi la a doua inspecţie curentă. Inspectoratele şcolare vor fi informate asupra situaţiilor de nerespectarea acestor condiţii”

In ultimii doi ani scolari (inclusiv anul in curs) am fost detasat in judetul Cluj, mai exact in municipiul Cluj-Napoca. Mai mentionez urmatoarele:
- sunt titular in  invatamant din anul 2000, in mediul rural, obtinand atunci o nota intre 5,00 si 7,00
- in anul 2011, am participat la concursul national de titularizare obtinand nota 7,65 dar din lipsa de posturi titularizabile la nivelul judetului Cluj nu am putut decat sa ma detasez in acel an.
In acest an (acum), doresc sa particip la sesiunea de pretransfer consimtit intre unitati de invatamant! INTREBAREA MEA ESTE:  POT SOLICITA IN ACEASTA SESIUNE DE PRETRANSFER UN POST IN MEDIUL URBAN?  Daca DA, de ce? iar daca NU de ce?
Oricare ar fi raspunsul (parerea dumneavoastra) ce temei legal poate fi invocat?!?

Nu puteți beneficia de pretransferul dorit. Metodologia prevede că „Pretransferarea personalului didactic titular, consimţit între unităţile de învăţământ preuniversitar, se poate realiza din mediul rural în mediul urban, numai dacă persoana respectivă a obţinut nota/media minim 7 (şapte) la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante în baza căruia s-a transferat/titularizat în învăţământul preuniversitar sau dacă a avut media minim 7 (şapte) la repartiţia guvernamentală”.

Cum poate motiva CA-ul unei unit de invat. neacordul dat unui cadru didactic care indeplineste conditiile de pretransfer in conditiile in care scoate 4 posturi in aplicatia de baza a ministerului (3 catedre Comert si 1 catedra Turism, cadrul didactic putand ocupa oricare catedra din cele vacante conform centralizatorului )si niciodata nu a avut probleme cu efectivele sau cu realizarea planului de scolarizare?

Metodologia nu prevede obligativitatea de a motiva acordul sau refuzul pentru pretransfer. Mai mult, se prevede că „Hotărârea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ este definitivă şi poate fi atacată numai la instanţa de contencios administrativ, contestaţia reprezentând plângerea prealabilă reglementată de art. 7 din  Legea nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare”.

Cu tot respectul:as vrea sa  stim cui a ajutat si la ce sa intocmim dosare pentru  echivalarea competentelor in anul scolar trecut. rezultatul evaluarii constand, conform cerintelor,in punctaje de la 100 la peste 300 puncte, nu s-a concretizat in nimic  oficial, in afara unui tabel la avizierul isj ce oare? inca  un gest  umilitor,batjocoritor pentru dascali cu zeci de ani de munca, cu sute de scolari - oameni ai societatii romanesti?ce ne ramane?gustul amar,resemnarea?
 
Legislația privind echivalarea studiilor și a competențelor nu a fost abrogată, doar că nu a fost finalizată procedura prin eliberarea atestatelor de echivalare.

Sunt profesor invatamant primar, titulara pe un post de invatator sectia maghiara la o distanta de 70 km. Doresc sa depun dosar de pretransfer pe un post de invatator, sectia romana publicat vacant in localitatea mea de domiciliu. Va rog frumos cat mai urgent sa imi raspundeti daca am dreptul la aceasta trecere. C.A este de acord. Studiile le-am terminat in limba romana.

Fiind vorba de post de învățătoare consider că ați putea obține pretransferul dacă îndepliniți celelalte condiții din metodologie.

 Sunt profesor in invatamantul primar si prescolar, educator titular de 5 ani.Pot sa ma pretransfer sau sa ma detasez pe o catedra de invatator? Mentionez ca am dubla specializare iar in primii 10 ani de invatamant am lucrat ca invatatoare am gradul definitiv si gradul II dat pe invatatori, gradul I l-am dat pe educatori.

In baza datelor expuse de dvs., consider că ați putea beneficia de detașare.

Va rog sa-mi spuneti daca pot sa ma titularizez conform articolului 253 din LEN avand in vedere ca eu sunt incadrata in doua institutii scolare (una in comuna Bobalna si cealalta in orasul Dej) si am obtinut nota 9,46 in 2012, dar am si nota 8,20 in 2009. Mi s-a spus ca nu se poate titulariza cineva care este incadrat si la sat si la oras, ca trebuie sa ai incadrare doar la sat sau la oras, adica in acelasi mediu. Mentionez ca cele doua localitati fac parte din acelasi judet. Eu am gradul II didactic. Poate fostul profesor de educatie fizica care s-a pensionat in 2012 sa ocupe orele pe care le am la scoala unde a fost dansul profesor?

Eu vă sfătuiesc să depuneți atât la ISJ, cât și la MEN o sesizare scrisă în care prezentați problema dvs. Cu rugămintea de a primi un răspuns cât mai repede posibil.




Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii.

3 comentarii:

  1. Buna ziua
    As dori si eu un raspuns ,iata problema mea :nu sunt titular ,in judetul meu nu sunt posturi titularizabile ,nici macar unul ,as dori sa dau examen si inspectie si in alt judet apropiat ,adica inspectie in ambele judete ,iar examen doar in judetul vecin ,unde sunt posturi titularizabile.Intrebarea mea este ,daca ma titularizez in alt judet ,ma pot detasa din primul an in jud meu?DSaca nu ma titularizez in alt judet dar am ,sa zicem o nota mai mare decat a concurentei am prioritate la alegerea postului pt suplinire ?Poate ma lamuriti un pic.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna ziua,as dori sa stiu daca personalul nedidactic poate avea un salar de incadrare mai mic decat salarul minim brut pe tara (750lei)de la 1 Februarie 2013?

    RăspundețiȘtergere
  3. Am sperat ca acest guvern, votat de multi, să nu-și mai bată joc de noi cu diferentele salariale din invățământ, şi le eșaloneze pe ani și ani, ca să nu mai putem beneficia de ele, mulți trecând în lumea umbrelor.Ăsta este, probabil, scopul. Mulţumim!

    RăspundețiȘtergere

Postări populare