29 mai 2013

Întrebări și răspunsuri 29.05.2013

Personalul nedidactic din inv. de ce nu beneficiaza de sporul de stabilitate? Si o a doua intrebare este urmatoarea ; conform HG nr. 23/2013 incepind cu data de 1 iulie salariul minim pe economie este de 800 lei, noi pers. nedidactic vom beneficia de aceasta reglementare stiind ca in acest moment salariul nostru de baza este sub salariul minim adica 675 ? Daca noi pers. ned. sintem gaura neagra la buget impuscati ne sau eutanasiati ne si atunci veti face economie la buget. Vrem si npi un salariu sa traim cit de cit decent nu numai sa putem trai de pe o zi pe alta

In prezent nu există o lege clară privind salarizarea personalului nedidactic din învățământ. Dar, chiar și așa nu se poate ca salarizarea să se facă sub salariul minim pe economie.

Buna ziua,am o vechime in invatamant de 12 ani dar am avut de trei ori concediu fara plata cate 2 luni in trei ani la rand,sunt nedumerita...pot beneficia de spor de stabilitate?

Conform Legii nr. 63/2011 „Perioadele în care personalul didactic s-a aflat în concediu fără plată acordat în conformitate cu prevederile legale în vigoare sau în concediul pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani, precum şi perioada în care personalul didactic a efectuat stagiul militar, după care s-a reîntors la catedră, respectiv perioadele în care personalul didactic a avut catedră rezervată în învăţământ, nu întrerup vechimea în învăţământ. Aceste perioade nu constituie vechime efectivă în învăţământ pentru acordarea sporului de stabilitate”.

Sunt economist cu o vechime de peste 20 de ani in domeniu. Incepand cu luna decembrie 2011 m-am angajat pe baza de concurs la o scoala gimnaziala,fiind incadrata economist III, PE MOTIV ca nu am mai lucrat in invatamant, vechimea pe care o aveam ca economist din care 3 ani in sectorul bugetar in perioada 1990-1993 necontand. incadrarea a fost facuta de conducerea scolii la indicatia inspectoratului judetean pe motiv ca nu am lucrat in invatamant. consider ca am fost nedreptatita si as dori sa stiu unde sa ma adresez.

Conform Legii nr. 63/2011 Sporul de vechime în muncă se calculează prin aplicarea procentelor corespunzătoare la salariul de bază calculat ca sumă între lit. A, B, C, D, E ale art. 3, astfel:
Tranşe de vechime în muncă
Cota din salariul de bază
între 3 şi 5 ani
5%
de la 5 la 10 ani
10%
de la 10 la 15 ani
15%
de la 15 la 20 de ani
20%
peste 20 de ani
25%



Ordinul a intrat în vigoare. Prin urmare, trebuei să fie aplicat.

Care este TERMENUL LEGAL pentru durata unei dezbateri publice ? Cum se fac cunoscute observatiile admise ?

Termenul este de 30 de zile. Observațiile se fac în scris și se înregistrează instituția care a suspus actul dezbaterii publice.

Va rog sa ma lamuriti si pe mine in ceea ce priveste urmatoarea situatie: in 2008 am obtinut gradatie de merit pentru o perioada de 4 ani. In 2011 am intrat in concediu de crestere copil pentru 2 ani. Am pierdut gradatia de merit? Si inca ceva. Ce se intampla cu concediul de odihna pe care trebuia sa-l iau in vara lui 2011 daca am intrat in Concediu de crestere copil. Este si acesta pierdut? Eu nu mai am dreptul la concediu pentru perioada lucrata (septembrie 2010-mai2011). Se putea sa mi se plateasca concediul fara sa-l iau efectiv? Mie mi s-a dat incetarea contractului de la 1 septembrie pe motiv ca altfel pierdeam banii pe concediu. Si astfel am pierdut indemnizatia de crestere copil pe 2 luni.

Aveți dreptul la efectuarea concediului de odihnă, nu la plata lui. Contractul de muncă a fost suspendat, nu încetat. Nu ți pierdut gradația de merit. Beneficiați de ea la întoarcerea la activitate până la expirarea perioadei pentru care ați obținut-o.

Am si eu o nelamurire.am participat la concurs in 2012 si am luat nota peste 7 si am ocupat un post pe perioada determinata. am primit acordul C A al scolii pentru continuitate pentru anul scolar 2013-2014.de ce apare postul pe care am continuitate ca am luat minim 5 sau intre 5 si 7, daca eu am nota peste 7???ce pot sa fac in rezolvarea acestei probleme?

Trebuie să vă adresați conducerii școlii și/sau ISJ-ului pentru modificarea în aplicație.

Sunt suplinitoare calificata pe un post de educatoare obtinandu-l in sedinta publica cu nota 7, 15 de la concursul din 2012( media cu inspectia speciala fiind 7,86).pentru anul scolar 2013-2014 am obtinut acordul scolii pentru continuitate, insa am observat ca postul pe care am primit continuitate este trecut cum ca am nota minim 5 sau intre 5 si 7.Stiu ca daca postul nu este trecut pentru continuitate candidatul avand nota minim 7 o sa imi fie ocupat in sedintele anterioare.ce trebuie sa fac?cui sa ma adresez pentru a corecta eroarea facuta ?va multumesc si astept un raspuns! o zi buna!!

Trebuie să vă adresați conducerii școlii și/sau ISJ-ului pentru modificarea în aplicație.

Privitor la proba practica/ inspectia speciala la clasa in profilul postului didactic solicitat pentru concursul titularizare 2013, cate ore dureaza inspectia si daca exista un model de fisa de evaluare a inspectiei

Conform Metodologiei de mobilitate „(3)    Inspecţia specială la clasă în profilul postului se desfăşoară pe durata unei ore de curs şi se evaluează prin note de la 10 la 1, conform anexei nr. 4. Rezultatele la această probă se aduc la cunoştinţă candidaţilor în ziua susţinerii probei, iar la această probă nu se admit contestaţii”.

Orele de care sunt degrevati directorii se pot da la continuitate? La scoala mea directorul mi-a spus ca aceste ore nu pot fi scoase la continuitate. Atunci ce se intampla cu aceste ore?

Nu există o astfel de prevedere în metodologie.

Cum e posibil ca un post care nu a aparut nici la restrangere de activitate, nici la pretransfer sa apara la art. 253?

Actualizarea listei posturilor vacante se face după fiecare etapă a mobilității. Este posibil doar dacă postul a fost vacantat doar înaintea etapei privind titularizarea conform art. 253.

In anii scolari, 2008/2009; 2009/2010; 2010/2011 am avut catedra in doua scoli. Am  hotarare judecatoreasca definitiva pe Legea nr. 221/2008  doar intr-o scoala (in prezent am catedra intreaga aici) .  Intrebare: Scoala unde figurez in prezent si am hotarare judecatoreasca definitiva poate cere in rubrica din edusal  si suma de bani pe care scoala a doua o are de dat?  

Nu se pot acorda bani pe care ar trebui să îi primiți de la a doua școală, în primul rând datorită faptului că nu aveți hotărâre judecătorească care să cuprindă obligația de plată și din partea acesteia. Așa am înțeles.

Daca o persoana cadru didactic calificat, gradul didactic II , a inceput activitatea in 1.09.2002 si a lucrat pana la data de 31.12.2003 in invatamant apoi din lipsa de post a intrerupt perioada 1.012004-31.08.2004 si a revenit la catredra incapand cu data de 1.09.2004 si pana in prezent , si are la 1.05.2013 vechimea in invatamant de 10 ani , beneficiaza de vechime neintrerupta in invatamant si incepand cu data de 1.05.2013 ar trebui sa primeasca salariul avand inclus si sporul de stabilitate , sau nu ? 

Nu are vechime neîntreruptă în învățământ. Doar în 01.09.2014 va avea vechimea necesară acordării sporului de stabilitate.

Astept un raspuns la numarul de gradatii 2013 GALATI. Total ISJ judet 71 gradații invățători 13 gradații manageri 12 gradații Unde e procentul 16% total catedre/posturi/ funcții de conducere? gradatiile pe ultimii 4 ani: invatatori 168 gradatii manageri 106 gradatii E singurul județ sub 100 de gradații.

Conform Metodologiei de acordare a gradației de merit „Numărul de gradaţii care se acordă se calculează astfel: din numărul stabilit prin aplicarea a 16% din totalul posturilor didactice existente la nivelul inspectoratului şcolar se scade numărul de gradaţii acordate personalului didactic, aflate în plată, având în vedere că gradaţia de merit se acordă pe o perioadă efectivă de 5 ani, fără a fi luate în calcul perioadele de suspendare a contractului individual de muncă din motive neimputabile angajatului sau de exercitare a unei funcţii publice.”



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii.

4 comentarii:

  1. BUNA DIMINEATA D-LE MINISTRU!!Cu stima, as dori, sa subscriu la DUREREA colegilor mei care constituie personalul nedidactic!!Domnule niste oameni s-au jertfit cu viata, ca noi sa traim mai bine , CHIPURILE!!NU E CORECT,NU E OMENESTE, ca sa chinui niste oameni, care pe noi cadrele didactice ne ajuta, sa ne desfasuram corect activitatea!!!S-au ordonat atatea restructurari de-a lungul anilor de numai stim cand ,cum si cine a DEVASTAT SPATIUL EDUCATIONAL!!Noi toti suferim si nimeni nu ne aude!!PERSONALUL NEDIDACTIC NU TREBUIE, SA FIE CONSIDERAT PARIA SISTEMULUI!!Sunt oameni si sunt eficienti!Eu de multe ori am simtit URA pe care o nutresc fata de noi,cadrele didactice.Noi avem salarii mai mari ,iar dansele abia au ce manca!!Nici noi nu avem salarii minunate!!Eu am 31 de ani de munca in spate si m-am angajat cu salariu de 1800 de lei si astazi dupa 31 de ani de cariera,grade,licenta ,master ,abia am peste 2000 de ron!!!!AM FOST PACALITI CU TOTII!!!Mai am de semnalat o alta nebunie!!SALARIUL EDUCATOARELOR NECALIFICATE DIN INV.PRESCOLAR,AU...ATENTIE!... SALARIUL DE 560 DE RON!!!!Numai la noi in invatamant se pot da asemenea salarii, sub salariul minim pe economie!!!VA RUGAM SA AJUTATI SARACII SISTEMULUI DE INVATAMANT!!Va vad om cu suflet!!SEMNALATI UNDEVA LA MINISTERUL EDUCATIEI NATIONALE!!MURIM DE SARACIE!!!NU E CORECT, CA SA SE INCLUDA SI SPORURILE DE VECHIME CA SA AJUNGA LA SALARIUL MINIM PE ECONOMIE!!!Se vrea calitate si trebuie sa muncim pe gratis pentru statul roman!Inca o data cu stima imi cer iertare, daca v-am suparat,dar poate asa a fost sa fie ,sa dechid emailul si sa vad postarea!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. am o intrebare,in ce consta inspecta la clasa?trebuie sa predau un proiect de lectie profesorului de la clasa,iar ey\u sa am un plan al lectiei pregatit?lamuriti ma va rog..

    RăspundețiȘtergere
  3. In legatura cu salarizarea pers. ned. din inv. imi raspundeti ca nu exista o lege clara de salarizare a pers. ned.Va reamintesc ca atit in HG nr.1225/2011 cit si HG nr. 23/2013 prevede la art.2 ca in sist. bugetar salariu de baza nu poate fi sub salariul minim pe economie.De asemenea exista legea sal. unitare care nu s a aplicat niciodata care cuprinde acel raport de la 1 la 15 cu cele 110 clase de salarizare. De ce la noi sal. de baza contine sp. de vechime si nu este inclus in salariul de baza asa cum beneficiza toti bugetarii conf. Legii nr.63/2011? Cine trebuie sa intervina la baietii destepti sa avem si noi salariul de 750 cit este acum si de 800 de la 1 iulie la care sa se adauge sp. de vechime? Cred ca EDUSALUL nu este facut de extraterestri sa nu suporte modificari? Salariul nostru de baza este de 675 deci sub salariul minim pe economie deci se poate face salarizarea sub sal. minim asa ca se ia de la cei saraci si se da la cei bogati adica la cei care iau mii de euro.

    RăspundețiȘtergere
  4. Si eu fac parte dn personalul nedidactic care nu beneficiaza de nici un fel de spor am 27 ani vechime si la salariu pe care il am s-a introdus sporul de vechime, si nu vad nici o diferentiere intre mine si persoana care are o luna de zile in campul muncii. Oare nu este nimic de facut? Asa e normal sa fie? Rugam forurile abilitate sa se intereseze mai bine domnule ministru!

    RăspundețiȘtergere

Postări populare