2 mai 2013

Întrebări și răspunsuri 02.05.2013


Sunt prof. si anul acesta am participat la etapa de transfer consimtit, dar nu am luat post, desi am indeplinit conditiile legale prevazute de si art.51(1)(3) şi art.52 (4-6) din O.M.E.N. nr.3104/2013, adica locuiesc la 150m de scoala solicitata si sunt in specialitatea postului-prof. inv. primar. In fapt, motivele neacordarii consimtamantului prin decizia Consiliului de Administratie fac referire la neindeplinirea conditiilor (criteriilor) specifice potrivit art.28/O.M.E.N nr. 6239/2012. Am contestat decizia scolii pentru neacordarea consimţământului, intrucat: 1.conditiile (criteriile) specifice nu ne-au fost facute cunoscute la momentul depunerii dosarului. 2. conditiile (criteriile) specifice reprezinta o interpretare tendentioasa a art.28/ O.M.E.N. nr.6239/2012 – caracterul de ,,specific”(propriu scolilor de arta, sportiv, religios, militar, etc.) nefiind o caracteristica a scolii (o scoala gimnaziala obisnuita dintr-o comuna

Dacă sunteți nemulțumit de răspunsul la contestație puteți acționa în contencios administrativ.

Va rog sa ma sfatuiti ce sa fac. Am luat nota 8.90 la examenul de titularizare 2012, sunt debutanta si nu sunt inscrisa la definitivat, in concluyie, desi postul pe care il detin este viabil , nu ma pot titulariza. Am primit continuitate pe post, dar am inteles ca daca in urma examenului din 2013, o persoana doreste sa se titularizeze , desai are nota mai mica , imi va lua postul. Daca ma inscriu la concurs cu nota din 2012 pot sa-mi pastrez postul, in cazul in care nu vine nimeni cu nota mai mare sau au prioritate cei din 2013 si aici. Nu mi se pare corect, ca noi cei cu examenul din 2012 sa fim aruncati chiar la gunoi.

Conform art. 74 alin. 8 din Metodologie „În etapa de repartizare prevăzută la alin. (3) lit. d), posturile didactice/catedrele propuse pentru continuitate la detașare și pentru prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2013-2014, pentru candidații care au obținut cel puțin nota/media 7 (șapte) la concursurile de titularizare din anii 2011 și/sau 2012, se ocupă numai de persoanele care beneficiază de continuitate la detașare, respectiv de prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2013-2014, conform prezentei Metodologii”. Astfel că, nu vă poate lua nimeni postul.

Apelez la dvs. in vederea lamuririi unei probleme. Sunt cadru didactic suplinitor calficat pe un post de educatoare avand incheiat un contract de munca pe perioada determinata pana 31.08.2013. Sunt insarcinata si in luna august 2013 trebuie sa nasc, As vreau sa intreb, daca contract de munca determinata incetat la data de 31.08.2013, gradinita unde lucrez acum, poate sa plateasca zilele concediu medical in luna septembrie si octombrei pana indeplinesc 62 zile

Trebuie să intrați în concediu prenatal înainte de a expira contractul și atunci vi se va plăti maternitatea.

Cine emite decizie suspendare CIM suplinitor necalificat pentru CIC pana la 2 mai?

Angajatorul, respectiv școala.

Daca un Consiliu de Administratie a mentionat ca si conditie specifica de ocupare a unui post vacant(conform art. 28 din Metodologie), ocuparea postului conform art.253 din LEN,conditie si modalitate comunicată inspectoratului scolar si mentionată in lista posturilor vacante , refuzul CA pentru acordarea pretransferului consimtit pentru acest post/catedră este corect, după părerea dumneavoastră?

Din punctul meu de vedere, acest motiv nu poate fi considerat ca o condiție specifică.

Imi puteti spune, va rog, daca in anii anteriori s-a putut folosi cineva de art. 253 din LEN, pentru a se titulariza, cu nota din 2008? Din cate stiu, in 2011, nu a aparut in metodologia de aplicare a legii 1/2011 nimic referitor la acest art. DECI... niciun profesor cu nota din 2008, nu ar fi putut beneficia de aceasta titularizare in 2012, cand a aparut metodologia, fiindca nu ar fi avut cum sa aiba continuitate mai mult de 3 ani, cu atat mai mult in 2013!!! Atunci, va intreb pe dumneavoastra, acest art. din lege nu devine discriminatoriu, in conditiile in care prin metodologie se anuleaza practic dreptul celor care au sustinut examen in 2008 sa beneficieze de prevederile legii la fel ca toti ceilalti? In acest caz, care este calea legala de rezolvare a acestei situatii?

În 2011 s-a putut folosi nota din 2008 pentru titularizarea conform art. 253. Este necesară o modificare a Legii educației naționale.

Buna ziua domnule ministru, as dori sa stiu si eu care este situatia atestatelor privind echivalarea competentelor profesionale pentru cei care au depus dosarele anul trecut. Am obtinut 304 credite dintre care 170 credite cu atestate iar diferenta pana la 304 prin transferarea orelor si a diferitelor cursuri online,( 8 la numar- ISE, EUROCOR, alte cursuri) .

Incerc să găsesc un răspuns din partea MEN privind atestatele de echivalare.

In anul 2009 ,31 /aug/ am fost pensionata -limita de varsta si aveam gradatie de merit din 2007.In anul scolar 2009-2010si 2010-211 am fost profesor pensionar si cumul de 9 ore pe saptamana .Plata ptr cumul s-a facut la fel ca si ,,plata cu ora"este corect? mentionez ca eram profesor gradul I ,35 -40 ani vechime. care este diferenta intre cumul si ,,plata cu ora "ptr pensionari?

Conform Legiin nr. 63/2011 nu mai există noțiunea de cumul pentru cadrele didactice asociate, ci doar plata cu ora. Anterioar, conform OMEC nr. 1350/2007 „Activităţile efectuate prin cumul în baza unor contracte individuale de muncă de personalul didactic şi de personalul didactic asociat, inclusiv cadrele didactice pensionate pentru limită de vârstă, care funcţionează pe posturi didactice de predare, sunt salarizate pentru această activitate în funcţie de condiţiile pe care le îndeplinesc pentru încadrarea în una dintre situaţiile prezentate la art. 3 lit. A şi cu sporurile şi indemnizaţiile prevăzute de art. 49 alin. (2) şi (3), art. 50 alin. (3), (7) şi (10), în conformitate cu prevederile art. 51 alin. (8) din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare”. Conform art. 50 alin. 3 din legea nr. 128/1997 vi se putea acorda gradație de merit și pe perioada de cumul.

Fiica mea este clasa a X-a, profil mate-info, face sport de performanta si ar vrea sa se mute la un alt profil, socio sau sportiv, in cadrul aceluiasi liceu. Conform Ordinului MECTS nr 6152/07.11.2012, elevii se pot transfera in timpul anului scolar in cazuri exceptionale si cu aprobarea consiliului de administratie al inspectoratului scolar. Ce inseamna cazuri exceptionale? Cui ar trebui adresata cererea de transfer si unde ar trebui depusa?

Acceptul trebuie să îl dea conducerea liceului și ISJ. Dacă legea nu prevede expres, cazurile excepționale se consideră de către cele două instituții.

M-am confruntat cu urmatoarea situatie:am dat examen de titularizare in 2012,am luat cea mai mare nota din judet,peste 9,am obtinut 20ore in 3 scoli(sc A6ORE+sc B6ORE+sc C8ORE).Sc A personalitate juridica,Sc B,sc coordonatoare.Tot in  2012 am obtinut si definitivatul.In scoala A mai are si dl director 2 ore pe disciplina mea plus alte ore in prima specialitate.Din sept 2013 se poate sa dispara o clasa si dl director sa ramana cu 15 ore in prima specialitate si mi-a zis ca va lua orele pe care le predau,iar daca vor fi in continuare toate clasele,o sa le ia la plata cu ora.este corect?In scoala B am 6 ore si mai are o colega inca 2 ore...peste 1an n-o sa mai fie o clasa,peste 2 ani n-o sa mai fie inca una...(aici am obtinut continuitate pe 9 ore pt anul urmator...8 +1ora optional.)In scoala C,mai nou,d-na directoare a fost anuntata de isj ca o sa se uneasca 2 clase,astfel vor ramane doar 6 ore pe materia mea,dar pentru ca alta doamna ramane fara ore,o sa le primeasca...a trecut perioada solutionarii completarilor/art 253 din cate stiu...va intreb,in situatia data, nu puteam sa ma titularizez cu art 253?cred ca mi se puteau da 18 ore pt 2013-2014 si apoi intram in restrangere daca era cazul...plus ca am voie la 4optionale. si inca o intrebare...plata cu ora se ia daca raman ore din cate stiu...daca nu se iau in sedinte...Poate un director sa nu le dea pe lista doar pt a le lua in toamna la plata cu ora?

Dacă postul nu e complet și nu are viabilitate de 4 ani nu vă puteți titulariza conform art. 253. La plata cu ora se distribuie orele care nu se ocupă în etapele anterioare. Conform Metodologiei directorul răspunde de vacantarea și publicarea orelor.

Am primit continuitate pe un post de învăţătoare, pot sa particip şi la examenul de titularizare sau îmi pierd continuitatea dacă particip?

Pentru a păstra continuitatea trebuie să obțineți minim nota 5 la examenul din acest an.




Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare