Va rog sa
-mi spuneti daca anul trecut scolar, in august 2012 a existat vreo perioada de
pretransferari dintr-o unintate in alta. Am colegi care s-au transferat din
alta unitate pe posturi care atunci cand s-au dat viabilitatea ele
nu existau, eliberandu se doar dupa ce un titular a dat concurs si s a
titularizat la nivelul altei unitati.
Conform OMECTS nr.
4472/2012 una dintre etapele mobilității a fost „. Ocuparea posturilor
didactice/catedrelor ramase vacante/rezervate, la nivelul inspectoratului
scolar, prin pretransfer consimtit intre unitatile de invatamant:
a) depunerea cererilor, insotite de
documentele cerute in acestea, de catre cadrele didactice care solicita
pretransfer prin consimtamantul unitatilor de invatamant la inspectoratele
scolare, precum si la unitatile de invatamant pentru obtinerea acordului pentru
pretransfer; verificarea si avizarea dosarelor de catre comisia judeteana/a
municipiului Bucuresti de mobilitate a personalului didactic din invatamantul
preuniversitar si consilierul juridic al inspectoratului scolar; Perioada:
16-20 august 2012”
Aş dori să vă intreb în legătură cu un contabil
de grădiniţă, daca puteti sa-mi raspundeti cat mai argumentat.Contabila nostra
este cadru didactic intr-o altă unitate de invatamant şi are 20 % vechime la
funcţia de bază în unitatea respectivă şi fidelitate avand peste 10 ani vechime
ca profesor. La noi este contabil cu un alt contract de muncă cu normă întreagă
şi nu are funcţia de bază la noi ci acolo unde este profesor.Întrebarea mea
este ce spor de vechime pot să-i acord? Dacă iau în considerare vechimea
acumulată ca profesor şi îi mai dau şi eu 20% şi dacă îi dau şi fidelitate 15%
în baza aceleiaşi vechimi acumulata ca profesor, unde îşi continuă bineînţeles
activitatea? Ce spor de conducere pot sa-i acord tinand cont ca directorul are
19%, avem 7 grupe si 200 prescolari, in concluzie vreau sa stiu cum sa-i fac
salarizarea la al doilea CIM ca personal didactic auxiliar.
Salarizarea se face
conform prevederilor Legii nr. 63/2011 „Modul de calcul pentru salariul de bază al personalului didactic
auxiliar încadrat pe funcţiile prevăzute în anexele nr. 3a şi 3b la lege este
următorul:
A. salariul de încadrare al funcţiei didactice
auxiliare cuprinde la nivelul fiecărui grad profesional/fiecărei trepte
profesionale sporul pentru suprasolicitare neuropsihică;
B. indemnizaţia de conducere se calculează ca
procent din salariul de încadrare al funcţiei didactice auxiliare prevăzut în
anexele nr. 3a sau 3b, după caz, la prezenta lege, devenind bază de calcul
pentru celelalte sporuri şi drepturi salariale;
C. indemnizaţia pentru personalul didactic
auxiliar din învăţământul special se calculează prin aplicarea procentului de
15% la salariul de încadrare prevăzut în anexa nr. 3b la lege şi devine bază de
calcul pentru celelalte sporuri şi drepturi salariale;
D. cuantumul gradaţiei de merit se calculează
prin aplicarea procentului de 25% la salariul de încadrare, care devine bază de
calcul pentru celelalte sporuri şi drepturi salariale;
E.1. sporul de stabilitate se acordă pentru o
vechime efectivă neîntreruptă în învăţământ de peste 10 ani personalului
didactic auxiliar care îşi desfăşoară activitatea în învăţământ;
2. sporul de stabilitate se acordă personalului
didactic auxiliar, indiferent de perioada când a fost acumulată vechimea
efectivă realizată în mod neîntrerupt a celor 10 ani în învăţământ;
3. perioadele în care personalul didactic
auxiliar s-a aflat în concediu fără plată acordat în conformitate cu
prevederile legale în vigoare sau în concediul pentru creşterea copilului în
vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani, precum şi perioada în care personalul
didactic auxiliar a efectuat stagiul militar, după care s-a reîntors la post nu
întrerup vechimea în învăţământ. Aceste perioade nu constituie vechime efectivă
în învăţământ pentru acordarea sporului de stabilitate;
4. sporul de stabilitate se calculează prin
aplicarea procentului de 15% la salariul de bază calculat ca sumă între lit. A,
B, C, D şi devine bază de calcul pentru celelalte sporuri şi drepturi
salariale”.
Anul trecut scolar am obtinut la concursul de
titularizare nota 6, 05, dar media de repartizare a fost 7,05. Am primit
acordul unitatii, pentru continuitate pe post, in anul scolar 2013-2014,
obtinand si calificativul "Foarte bine". In sedinta publica din
august voi avea intaietate in fata celor care dau examen national in anul 2013
si au obtinut cel putin nota 5? Am citit in metodologie ca trebuie sa am cel
putin nota sau media 7 ca sa am intaietate. Se ia in considerare media finala
7?
Conform art. 74 alin.
8 din Metodologie „(4) În
etapa de repartizare prevăzută la alin. (3) lit. d), posturile
didactice/catedrele propuse pentru continuitate la detașare și pentru
prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în
anul școlar 2013-2014, pentru candidații care au obținut cel puținnota/media 7 (șapte) la concursurile de
titularizare din anii 2011 și/sau 2012, se ocupă numai de persoanele care
beneficiază de continuitate la detașare, respectiv de prelungirea duratei
contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar
2013-2014, conform prezentei Metodologii”.
As dori sa ma luminati intr-o problema cu
privire la banii care se acorda in urma acelor procese.Spuneti-mi va rog pentru
ce perioada se dau...si ce reprezinta.Daca reprezinta acea diferenta de salarii
,aceste venituri n-ar trebui luate in calcul la acordarea concediului ingrijre
copil?Legea spune ca aceasta indemnizatie reprezinta 85%din venituri...daca se
mai completeaza veniturile cu acesti bani nu ar trebui recalculata si
indemnizatia?Mai concret...concediu ingrijire copil din 2012,martie,venituri
luate in calcul din martie 2011,sunt aceste luni supuse diferentei de
salariu,se vor atribui si acestor luni diferente de bani?
Nu vă pot răspunde la
această întrebare întrucât hotărârile judecătorești nu sunt identice pentru
toată lumea. E foarte important ce spune hotărârea judecătorească. Chiar și așa
pentru stabilirea indemnizației de creștere a copilului se iau în calcul veniturile
nete. Astfel că, pentru a vi se lua în calcul sumele prevăzute de hotărârile
judecătorești trebuie să fi fost efectiv plătite în ultimele 12 luni anterioare
nașterii. Doar acele sume se iau în calcul, nu și cele care, chiar dacă sunt
obținute prin hotărâre judecătorească urmează să le primiți datorită
eșalonării.
M-am titularizat cu art 253 in aprilie
2013,dar as dori sa fac schimb de posturi prin consintamant scris cu o colega
din alta localitate. Tinand cont ca etapa de pretransfer a fost inaintea etapei
de titularizare cu art 253 as dori sa stiu cum se procedeaza pt a realiza acest
schimb.Mai precis unde si cand se depun dosarele noastre
la inspectorat? Stiu ca este art 89 din metodologie care permite acest lucru in
afara calendarului de mobilitate si avem dosarele cu toate actele necesare.
Conform art. 98 alin.
1 din Metodologie „Comisia de mobilitate a
personalului didactic din învăţământul preuniversitar îşi desfăşoară
activitatea pe durata unui an calendaristic, în conformitate cu prevederile Calendarului
şi este abilitată să ia decizii şi în afara perioadelor prevăzute de acesta, pentru rezolvarea tuturor situaţiilor care pot să apară: completare de
normă pe perioadă determinată, detaşare, schimb de posturi întresuplinitori, pretransfer prin schimb de posturi
între titulari în baza consimţământului scris, refacerea documentelor de numire/transfer/repartizare pentru personalul didactic titular, ca
urmare a restructurării reţelei şcolare, a transformării unor unităţi de învăţământ în unităţi de alt nivel şi a schimbării denumirii unităţilor
de învăţământ pe parcursul anului şcolar. Toate situaţiile apărute, cu excepţia întregirilor de normă didactică, a completărilor de normă
didactică pe perioadă nedeterminată, a pretransferării şi a transferării pentru restrângere de activitate, în afara perioadelor prevăzute în
Calendar, sunt analizate în cadrul comisiilor paritare constituite lanivelul
inspectoratelor şcolare”. Prin urmare, puteți depune cererile de schimb de
posturi la Comisia de mobilitate a ISJ, oricând.
Sunt un cadru didactic la o scoala din judetul Sibiu. Doresc sa
intreb care au fost conditiile pentru echivalarea studiilor conform O.M.
5553/2011. Dosarele colegilor din judetul Sibiu au fost evaluate la
Universitatea "1 Decembrie 1918", din Alba Iulia si au fost respinse
toate dosarele.
Condițiile
au fost cele din OMECTS nr. 5553.
Sunt profesor suplinitor in primul an de
invatamant. Anul trecut am luat la examenul de titularizare nota
peste 9. Deoarece ISJ nu a transmis pe forumul directorilor ordinul
ministrului conform caruia ma puteam inscrie la definitivat in primul an de
invatamant, evident ca nu am fost informat cu privire la aceasta informatie, in
concluzie nu m-am inscris. In CA al unitatii la care sunt incadrat s-a hotarat
acordarea de circumstante atenuante, pt a putea fi titularizat conform art.
253. Cu toate ca CA a hotarat titularizarea mea pe perioada determinata, urmand
ca in anul urmator scolar sa ma inscru la definitivat, ISJ a refuzat
titularizarea mea pe motiv ca nu se incadreaza in lege. Ma intreb, pt faptul ca
ISJ nu a transmis o informatie atat de importanta cum e modificarea duratei de
predare pt inscrierea la un grad didactic, nu se face nimeni vinovat? Este
adevarat ca nu m-am inscris la definitivat, dar nu pt ca nu as fi vrut, ci pt
ca nu am stiut ca se poate in primul an de invatamant. Conform legii,
hotararile CA al unitatii sunt definitive si pot fi atacate doar in contencios
administrativ, nu inteleg cum ISJ a refuzat titularizarea mea, mai ales ca
greseala a fost in primul rand al ISJ pt faptul ca nu au transmis informatia....In
acest caz ce e de facut? Plecam capul si ne uitam cum cei care au
"pile" ocupa posturile care puteau fi ocupate de noi, sau exista o
lege care ne apara si pe noi?
Din
păcate în acest moment nu se poate face nimic. Nu putem invoca necunoașterea
prevederilor normative. Nu se poate da câștig de cauză pe acest motiv.
Este important sa stim, in cazul unui colegiu
tehnic, materiile (module)"Proiectare asistata de calculator
CAD-CAM", in cadrul carei catedre se regasesc:tehnica sau de informatica?
Tehnologiile asistate de calculator sunt practic revedndicate de profesorii din
ambele catedre!!!
Din câte
îmi dau seama din Centralizator ar trebui să intre în catedra tehnică.
Va rog daca puteti sa ma lamuriti putin
vis-a-vi de prima conditiile pe care le impune art.55 din OMETS alin.1, lit.a)
a fost repartizat sau i s-a prelungit durata contractului individual de muncă
pe perioadă determinată în anul şcolar 2012-2013, la nivelul unui singur
judeţ/municipiului Bucureşti, pe un post didactic/catedră vacantă/rezervată
complet(ă) pe perioadă determinată, în baza notei de cel puţin 7 (şapte)
obţinută la unul din concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor
vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar de stat susţinute în
specialitatea postului didactic/catedrei ocupat(e), în iulie 2011, iulie 2010,
iulie 2009 sau iunie-iulie 2008, în şedinţă publică organizată până la data
începerii cursurilor anului şcolar 2012-2013; Eu am fost repartizata pe post cu
data de 1 septembrie 2011, in baza notei din 2011 - nu in sedinta publica si am
primit continuitate in anul scolar 2012-2013, insa nu mi-a fost avizat dosarul
de titularizare cu Len pe motiv ca nu am fost repartizata in sedinta publica pe
acest post. Sa stiti ca am consultat si pe juristul sindicatului si dansul mi-a
spus ca cele doua conditii nu se cumuleaza repartizarea si continuitatea pentru
2012-2013, este suficient sa indeplinesti una din cele doua. Precizez ca celelalte
conditii de titularizare cu Len le indeplinesc pe toate.
Într-adevăr
continuitatea exclude repartizarea în ședință publică.
Se poate detașa în interesul învățământului, pe
un post de director, un cadru didactic titular în altă școală decât cea în care
este postul de director? Menționez că actualul director a fost numit tot prin
detașare în interesul învățământului.
Metodologia
de mobilitate permite o astfel de detașare.
Ce se mai intampla cu legea privind
reintroducerea sporului de doctorat pentru cei care l-au obtinut dupa 1
ianuarie 2011?
Deocamdată
se așteaptă modificarea legislativă.
In prezent sunt profesoara in Hunedoara . IN
anul scolar 2006-2007 am predat la Colegiul G. Sincai din Baia Mare,iar in anul
2007-2008 am fost profesoara la Colegiul M.Eminescu.Intrebarea mea este de ce
mi se refuza plata primelor de vacanta din acesti ani ,din moment ce am fost
membru de sindicat .In urma convorbirilor telefonice cu secretarele celor doua
licee, mi s-a spus ca nu apar in listele lor. E ste adevarat ca nu am semnat
nici o lista de la cele doua scoli dupa ce nu am mai predat acolo. Nu am fost
anuntata sa semnez asa ceva , desi ,dupa cum imi spunea lidera de sindicat de
la scoala actuala , din Hunedoara , normal si colegial ar fi fost sa fiu
trecuta pe listele lor ,cel putin anuntata .Ce pot sa fac sa imi recuperez
banii? ma refer la primele de vacanta pentru ca in cazul celorlalte procese am
observat ca apar pe listele Colefiului G Baritiu,unde Domnul Todasca a pus la
dispozitia profesorilor toate listele cu semnaturi
În primul
rând trebui verificat pe ce ani doriți obținerea primelor de vacanță. Sa nu fi
trecut termenul de prescripție de 3 ani. Dacă înțeleg eu bine ar fi vorba de
anul 2007 și 2008. Trecând termenul de 3 ani nu mai puteți recupera prima de
vacanță. Dacă e vorba de o perioadă care este cuprinsă în 3 ani anteriori datei
actuale atunci puteți formula acțiune în instanță prin sindicatul din care
faceți parte în prezent sau în nume propriu.
Va rog sa imi spuneti si mie daca un profesor
titular la un liceu in Valcea.....cu norma intreaga are voie sa ia ore in alt
judet la alt liceu peste norma intreaga.....in acest fel el ocupa acum 2
posturi in 2 judete diferite si are 18+8 ore....iar eu nu am putut lua cele 8
ore.
Nu
înțeleg de ce nu ați putut obține dvs. cele 8 ore. Nu este ilegal ca persoana
respectivă să le dețină, dar ce va împiedicat pe dvs. să le luați, nu înțeleg.
În 2012 am participat la examenul de
titularizare si am luat 9,7 la geografie.Daca am primit continuitate,postul
poate fi ocupat de altcineva in conditiile in care nu este titularizabil.
Nu.
Postul va fi al dvs.
Va rog frumos sa ma lamuriti si pe mine in ceea
cepriveste titularizarea in 2013. Eu am dat examen in 2012 si am luat nota
titularizabila, peste 7. As vrea sa stiu daca anul aceste pot prinde un post
titularizabil cu nota din 2012, fara sa dau examenul de titularizare si pe anul
2013
Se putea
doar conform art. 253 din Legea educației naționale.
Sunt din judetul covasna , titulara la o scoala
din Sf. Gheorghe inceputul lunii aprilie liderul de sindicat ne-a spus ca
vom primi banii pentru carti ca avem hotarare judecatoreasca,am cumparat
cartile astept banii,contabila scolii spune ca nu i-a dat ministerul .cine si
cand ne vor da acesti bani ma intreb si eu?
Într-adevăr
acești bani vin de la MEN prin ISJ și apoi la școală. Dacă circuitul a fost
îndeplinit și s-au cerut banii la minister trebuie să îi primiți.
Sunt profesor de geografie-istorie, gr II, insa
nu sunt titular, fiind angajat pe perioada determinata. Conf. Deciziei ISJ din
septembrie 2012, catedra este compusa din 20 ore (10 geografie, 10 istorie) la
doua scoli gimnaziale de pe raza comunei. In luna ianuarie 2013 (inceputul sem.
al II-lea), o persoana care a absolvit ISTORIE, a solicitat un post de profesor
la una din scoli, fara sa emita pretentii asupra compozitiei catedrei. D-na
director i-a "facut" o catedra "mozaic", cu toata
impotrivirea mea si a celorlalte cadre afectate, motivand ca i s-a impus de la
ISJ. La inceputul lui Februarie, respectiva persoana a solicitat din nou
modificarea catedrei, dorind cel putin jumatate din ore in specialitatea
absolvita. Iarasi scandal, iarasi presiuni si... cu toata impotrivirea, m-am
trezit numai cu jumatate din catedra mea (9 ore istorie.mi-au fost luate),
completarea fiind cu TIC, muzica... Acum, va intreb: Este normal (legal) sa
incadrezi o persoana la jumatatea anului scolar, in conditiile in care toate
catedrele erau ocupate de cadre care aveau decizii ale ISJ din septembrie? Este
normal sa mi se injumatateasca catedra (din specialitate) primind, in schimb,
alte ore? Raspunsul celor de la ISJ suna cam asa: "...chiar daca nu prea
este legal, totusi este o chestiune morala…P.S. In prezent, persoana respectiva
si-a depud dosarul pentru titularizare!
Nu
înțeleg în ce condiții a fost încadrată persoana la mijlocul anului școlar.
Înțeleg că nu este titulară. Prin urmare, nu exista nicio obligativitate din
partea conducerii de a-i asigura ore din catedrele altor cadre didactice fie
ele și suplinitoare.
Revin cu o intrebare va rog: bursele de studiu
nu se puncteaza la dosarul de evaluare in acordarea gradatiei de merit? Sunt
prof. titular gr 1, am dosarul cu multe activitati, diplome, distinctii,
premii, parteneriate etc.
Conform
Metodologiei se pare că nu se punctează deținerea burselor. Verificați fișa de
evaluare de la disciplina pe care o predați.
Un profesor cu 44 ani vechime in invatamant si
care implineste varsta de pensionare in iunie 2013,mai poate fi inspectat de
catre comisia de inspectori de la Isj? Erau inainte niste precizari in care
prof. care mai aveau cativa ani pana la pensie nu mai sustineau ore deschise la
cercuri pedagogice si nu mai participau la perfectionari. Mai e ceva in
vigoare? Mentionez ca am fost prof.evidentiat,am primit de multe ori salariu de
merit si gradatie de merit. Ce rol mai are inspectia la orele mele cand mai am
3 saptamani si ma pensionez,iar ca prof. Am fost si sunt corect din toate
punctele de vedere. Iertati-mi lipsa de modestie dar vreau sa intelegeti ca nu
ma tem de inspectie.Mi s-ar parea corect sa se mearga la cei tineri care habar
nu au cu ce se mananca invatamantul.
Nu cunosc
vreo prevedere legislativă în vigoare care să prevadă acest lucru.
Va rog sa-mi spuneti daca e necesar sa sustin
inspectia la clasa pt examenul de titularizare din 2013,in conditiile in care
anul trecut am sustinut 2 inspectii la clasa si am obtinut nota 10(la ambele)
Cred ca este mult prea mult.......normal ca aceasta nota sa fie valabila 3 ani
Conform
Metodologiei de mobilitate trebuie să susțineți inspecție.
Sunt educatoare la o gradinita cu program
prelungit, din provincie.Va rog ,din suflet, sa-mi spuneti care ar fi salariul
meu, tinandu-se cont de urmatoarele aspecte: - sunt absolventa al Liceului
pedagogic -am absolvit Facultatea de Drept-Sibiu, specializarea Administratie
publica, 3 ani -in 2007 am obtinut gradul definitiv -din martie 2011-martie
2013 am fost in Concediu pt. ingrijire copil -profesez din septembrie 2005
(fara a mai fi lucrat intr-un alt domeniu) cu intrerupere pt ingrijire copil-2
ani
Din
datele transmise de dvs. consider că încadrarea este de educatoare.
Am participat la titularizare in 2012 obtinand
8.65.Postul nefiind viabil, nu am bebeficiat de art 253.Anul viitor va fi.Eu am
continuitate pe post dar nu voi participa la concurs 2013 nefiind posturi
titularizabile.Intrebare mea:voi putea beneficia de art 253. anul
viitor?(citisem ca trebuie sa fii repartizat in sedinta publica pt asta,
presupun ca si eu sunt repartizata in sedinta publica cu continuitate.
Conform
actualei legislații ați putea beneficia la anul de prevederile art. 253.
Funcţionez ca profesor calificat la două
şcoli, câte o 1/2 normă didactică la fiecare dintre cele şcoli, amplasate în
zone diferite, respectiv zona IV şi o zonă III. Problema este că mi s-a
acordat sporul de zonă de 10%, specific zonei IV, deşi, funcţionez cu 1/2 normă
didactică şi la şcoala din zona IV. Nedumerirea mea s-a accentuat în condiţiile
in care la angajari similare s-a acordat sporul de 15%. Deşi am făcut o
cerere în acest sens, din luna martie 2013, nu am primit nici un răspuns. Întrebare:
cum ar trebui stabilit sporul de zonă la încadrarea mea?
Consider
că întrucât pentru fiecare unitate de învățământ aveți contract individual de
muncă și salariul ar trebui să vi se calculeze pentru fiecare contract în parte
fără a se ține cont de celălalt contract. Astfel, sporul de mediu ar trebui să
vi se acorde aferent fiecărui contract la valoarea stabilită prin HG pentru
localitatea respectivă.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii.
Este recunoscuta Facultatea ,,Spiru Haret" pentru cei care au liceu teoretic+ limba si lit romana ,,Spiru Haret" 2009
RăspundețiȘtergerebuna ziua.am si eu o nelamurire.am participat la concurs in 2012 si am luat nota peste 7 si am ocupat un post pe perioada determinata. am primit acordul C A al scolii pentru continuitate pentru anul scolar 2013-2014.de ce apare postul pe care am continuitate ca am luat minim 5 sau intre 5 si 7, daca eu am nota peste 7???ce pot sa fac in rezolvarea acestei probleme? va multumesc!
RăspundețiȘtergere