28 mai 2013

Întrebări și răspunsuri 28.05.2013

Sunt angajat din 2009 cu contract de munca permanent in functia de Administrator de patrimoniu.Am in administrare 4 unitati de invatamint,doua scoli si doua gradinite!La angajare una din conditii era sa ai studii medii!Legea 1/2011 stipuleaza ca la angajare pentru postul de Administrator financiar de patrimoniu,candidatul trebuie sa aiba studii superioare.Intrebare:sunt obligat sa imi completec studiile cu studii superioare?Sau beneficiez de aceleasi prevederi ale legii prin care cadrele didactice cu studii medii care deja au fost angajate in sistemul de invatamint,nu sunt obligate sa urmeze cursurile unei facultati! Mentionez inca o data ca nu sunt Sef serviciu,sunt Administrator de patrimoniu si nu Administrator financiar de patrimoniu,am 54 ani(deci putin pina la decizia de pensionare)

Din punctul meu de vedere nu sunteți obligat să vă completați studiile.

Va rog sa-mi spuneti cum si unde mai pot sa contest rezultatul obtinut la gradatia de merit dupa contestatie si afisarea rezultatelor finale, deoarece deoarece exista o diferenta foarte mare (27 puncte) intre autoevaluare si punctajul obtinut, daca de exemplu as face o contestatie la Ministerul Educatie Nationale la cine ma adresez?

In afara calendarului este greu de obținut o rezolvare a contestației. Dacă doriți vă puteți adresa MEN.

Sunt profesor titular, absolvent de Istorie (studii de lunga durata) si master in Studii europene. Pe aceasta cale imi exprim nemultumirea fata de incadrarea Centralizatorului din 2012. Conform acestuia, cu specializarea precizata pot preda si disciplina cultura civica, nu insa si cultura civica - studii sociale (desi este vorba despre aceeasi disciplina de predare si anume cultura civica de clasele a VII-a si a VIII-a, numai ca precizarea studii sociale se aplica in cazul in care scoala are statut de liceu). Consider incadrarea facuta in Centralizator una nedreapta, cu atat mai mult cu cat un profesor de istorie putea sa predea inainte de Centralizatorul din 2012 cultura civica fara probleme, inclusiv in cazul in care se facea precizarea cultura civica - studii sociale.

Doar o modificare a Centralizatorului poate schimba această situație.

Stiu că sunteți extrem de acaparat de atatea întrebari,dar vă rog din suflet,să mă lămuriți într-o problema f.f.f.importantă pentru mine:are dreptul un cadru didactic titular la două mișcări ,mai exact:s-a transferat pe un post și acum dorește detașare pe un alt post?se poate acest lucru în acelasi an????

Metodologia nu interzice participarea atât la pretransfer, cât și la detașare în același an.

Sunt cadru didactic in judetul Ph iar in vara acesta sustin examenul de defintivat. vreau sa va intreb unde se sustine examenul scris din vara? mentionez ca inscrierea s-a facut cu mentiunea pt Universitatea Petrol Gaze Ploiesti iar cursuile de pregatire se fac la Casa Corpului Didactic Prahova.

„Centrele de examen se stabilesc de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, în unităţile de învăţământ care permit organizarea, în aceeaşi clădire, a sălilor de examen şi a sălilor în care îşi desfăşoară activitatea comisia din centrul respectiv”.

Va rog sa ma ajutati in lamurirea unei probleme legate de acordarea gradatiilor de merit in acest an.Mi se pare ca noi, cadrele didactice din acest judet, am fost calcate in picioare ! Am intrat pe site-urile multor ISJ-uri si am constatat ca doar la noi au fost acordate atat de putine gradatii: 70; sa va mai spun ca invatatorii (suntem 1200 la nivel de jud) am primit 13 (din 70) iar managerii 12? 

Din punct de vedere juridic trebuie să demonstrați că nu s-a respectat algoritmul de calcul a numărului de gradații de merit ce trebuie acordat anul acesta.

Situatia este aceasta: soferul de pe microbuzul scolii s-a pensionat anticipat.In ce conditii poate fi angajat un alt sofer in luna mai a anului 2013 in sistemul actual?Ce facem , raman copiii fara se li asigura trnsportul la scoala? 

Consider că redistribuirea se poate face numai în condițiile specificate în regulament „Se alocă suplimentar pentru clasa a VI-a, fiecărui județ/municipiul București, un număr de locuri egal cu numărul elevilor din județ/municipiul București, participanți la clasa a V-a la etapa  națională a olimpiadei de matematică, desfăşurată în anul şcolar precedent, care au obținut medalii SSMR și s-au clasat în primii 40% din numărul total de participanţi la clasa a V-a. Aceste locuri se pot redistribui la clasa a V-a numai dacă numărul elevilor care au obținut punctajul minim de calificare la clasa a VI-a este mai mic decât numărul locurilor alocate acestei clase.  Redistribuirile se fac prin decizia Comisiei de organizare și evaluare pentru etapa județeană/a municipiului Bucureşti”.

Lucrez în calitate de profesor suplinitor, limba și literatura română- limba franceza, anul trecut am participat la concursul de titularizare și am obținut nota 7, 75. Recent am primit continuitate de la școala la care sunt angajată, dar nu am fost încadrată în lista candidaților propuși pentru continuitate cu nota peste șapte. Vă rog să îmi spuneți dacă se poate face ceva pentru a soluționa problema aceasta. Există posibilitatea de a-mi pierde continuitatea?

Trebuie să solicitați unității de învățământ și/sau ISJ-ului să facă demersurile pentru modificarea în aplicație. Altfel riscați să pierdeți continuitatea.

Sunt învăţătoare în prag de pensionare şi mă interesează distincţia Gheorghe Lazăr.Nu am înţeles dacă se mai acordă sau nu.Poate veţi putea să-mi daţi un răspuns.Vă urmărim cu simpatie şi admiraţie. 

Conform Legii nr. 1/2011 se mai acordă distincția „Gheorghe Lazăr”.

Eu sustin proba la limba de predare la un liceu anul acesta in 2013 unde esta cu admis sau respins si am dat examen de titularizare in 2012 unde am obtinut peste 7 pot beneficia de legea 253 in anul scolar 2013-2014?

Pentru anul școlar 2013-2014 nu se mai poate beneficia de art. 253. Eventual, depinde de metodologia de anul viitor o să puteți beneficia de art. 253 pentru anul școlar 2014-2015.

Sunt invatatoare titulara la o scoala din mediul rural.Ma aflu in concediu crestere copil. Cand am facut cererea pentru concediu am optat pentru doi ani. Din cauza unor probleme am decis ca in luna auguat sa ma intorc in activitate, fetita avand in momentul acesta 10 luni. Cand am fost sa-l informez pe director de decizia mea acesta mi-a spus ca nu se poate. Am facut cerere pe doi ani, postul are un cod ,este dat la inspectorat vacant etc. etc.Eu stiu ca am dreptul sa-mi intrerup concediul oricand doresc, dar dumnealui sustine contrariul. As vrea sa stiu daca are dreptate si ma pot intoarce in activitate atunci cand doresc indiferent de perioada pe care am optat-o.

Sigur că vă puteți întoarce la post oricând, renunțând la concediul pentru creșterea copilului.

Am si eu cateva nelamuriri. Pana cand trebuie sustinute inspectiile pentru definitivat ? Se poate echivala nota de le aceste inspectii cu nota de la inspectia speciala la clasa pentru titularizare? Si pana cand pot fi depuse daca se poate copiile dupa procesele verbale de la inspectiile de definitivat in vederea echivalarii notei si unde anume?

Efectuarea inspecțiilor speciale la clasă pentru definitivat se realizează până în 30 iunie. Se poate echivala nota de la inspecția pentru definitivat cu inspecția pentru titularizare. Conform Metodologiei „Cadrul didactic care a obținut cel puțin media 8 (opt) la inspecțiile la clasă în profilul postului, în cadrul examenului național de definitivare în învățământ, sesiunea 2013, poate folosi acest rezultat și în cadrul concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în unitățile de învățământ preuniversitar, sesiunea 2013, pentru angajare pe perioadă nedeterminată sau determinată, iar cadrul didactic care a obținut cel puțin media 5 (cinci) la inspecțiile la clasă în profilul postului, în cadrul examenului național de definitivare în învățământ, sesiunea 2013, poate folosi acest rezultat și în cadrul concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în unitățile de învățământ preuniversitar pentru angajare pe perioadă determinată, sesiunea 2013. În situația în care candidatul optează și pentru susținerea inspecției speciale la clasă în cadrul concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în unitățile de învățământ preuniversitar, sesiunea 2013, la media finală a concursului se ia în calcul nota obținută la inspecția specială la clasă în cadrul concursului.” Depunerea cererii pentru echivalarea notelor se face până în 28 iunie, termenul limită pentru susținerea inspecțiilor în vederea titularizării. Vă recomand să depuneți cererea imediat ce ați obținut nota la inspecția pentru definitivat.



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii.


3 comentarii:

  1. Buna ziua si multumesc anticipat pentru raspuns.

    Beneficiez de gradatie de merit din anul 2012 ,gradatie obtinuta in invatamantul special. Din toamna as dori o detasare in invatamnatul de masa si as dori sa stiu daca exista riscul sa pierd gradatia de merit.

    RăspundețiȘtergere
  2. se vor afisa si anul acesta modele de subiecte pentru examenul de titularizare?

    RăspundețiȘtergere
  3. Cum se procedeaza pentru ocuparea unui post nedidactic in invatamant.0,5 norma administrator si 0,5 norma ingrijitor.

    RăspundețiȘtergere

Postări populare