Sunt profesor titular cu detinitivat din
anul 2009. In prezent ma aflu in concediu de crestere copil pana la 2ani, mai
precis pana in 2014. Incapand cu luna iunie 2013 vreau sa renunt la postul de
titular in invatamant si am depus la scoala o cerere in acest sens. Intrebarea
este cine trebuie sa faca decizia de incetare a contractului de munca: scoala
sau inspectoratul scolar care mi-a dat decizia de numire ca titular?
Școala
este unitatea angajatoare. Prin urmare, conducerea școlii, prin director
trebuie să emită decizia de suspendare sau încetare a contractului de muncă.
Toti se-ntreaba de ce
nota de la inspectia speciala de anul
trecut n-ar fi valabila si anul
acesta,probabil ca stiti si dvs. lucrul
acesta de pe forum.Stiti,s-a facut atata
tam-tam si anul trecut cu inspectia ,sa
se tina la centrele de concurs si
pana la urma au fost colegi care-au
tinut-o la scoala unde lucrau nicidecum la
centre.Ce ar trebui sa facem ca
examenul de titularizare sa fie la
nivel national cum a fost pana
acum?Cunosc persoane care au ramas ,,pe
dinafara'' acum cu pretransferul sau cu
titularizarea conform art.253 pentru ca nu
l-a vrut directorul.ei practic fac
legea,esti la mana lor.Si sa stiti ca
multa lume-i nemultumita de situatia
acesta,dar nu avem ce face...
Doar
o modificare a Legii educației naționale și a Metodologiei de mobilitate poate
aduce schimbările la care vă referiți. Anul acesta trebuie aplicată legislația
așa cum e. Vedem la anul dacă se modifică ceva.
Am și eu două nedumeriri:
1. Articolul 253 pe câți ani mai este
valabil?
2.Pentru a beneficia de banii pentru
cărțile cumpărate de noi trebuie să fii membru de sindicat? La care din ele?
Din moment ce banii îi dă MEN.
1.
Art. 253 se aplică atât timp cât există Legea educației naționale și acest
articol în forma aceasta.
2.
Fondul de carte nu se mai acordă în prezent. Deduc că vă referiți la fondul de
carte ce trebuia acordat în 2009 sau/și 2010. Acești bani trebuie recuperați
prin hotărâre judecătorească. Dacă sunteți membru de sindicat puteți intenta
acțiune în instanță prin acel sindicat sau personal.
Comisia paritara la nivel de unitate -
componenta, atributii, responsabilitati, baza legala.
Conform
Contractului Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector Învățământ
Preuniversitar „Atribuţiile, componenţa, organizarea şi funcţionarea comisiilor
paritare sunt stabilite prin Regulamentul-cadru - anexă la prezentul contract
colectiv de muncă, precum şi prin regulamentele comisiilor paritare - anexe la
contractele colective de muncă încheiate la nivelul inspectoratelor şcolare,
unităţilor/instituţiilor prevăzute în Anexa nr. 4”.
ANEXA
3
REGULAMENTUL-CADRU
privind organizarea şi funcţionarea comisiilor paritare
Comisiile paritare, la orice nivel, vor fi compuse dintr-un număr egal de reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului/unităţilor şi instituţiilor prevăzute în Anexa nr. 4 şi ai federaţiilor sindicale semnatare ale prezentului contract colectiv de muncă/organizaţiilor sindicale afiliate acestora, desemnaţi de fiecare parte în termen de 14 zile de la data intrării în vigoare a contractelor colective de muncă.
Comisia paritară este împuternicită să analizeze şi să rezolve problemele ce apar în aplicarea contractului colectiv de muncă, la solicitarea oricăreia dintre părţi.
Comisia paritară de la nivelul Ministerului Educaţiei, Cercetării,
Tineretului şi Sportului pune în discuţie şi adoptă hotărâri privind modul de
aplicare a legislaţiei specifice învăţământului, precum şi toate aspectele ce
privesc reforma, organizarea şi desfăşurarea procesului de învăţământ.
Comisiile se vor întruni lunar sau la cererea oricăreia dintre părţi, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la înregistrarea cererii. Cvorumul necesar pentru desfăşurarea şedinţelor comisiilor este de cel puţin 3/4 din totalul membrilor; hotărârile se adoptă cu jumătate plus 1 din voturile celor prezenţi.
La nivelul unităţilor/instituţiilor prevăzute în Anexa nr. 4 prezentul contract colectiv de muncă, timpul de muncă afectat activităţii comisiei paritare se recunoaşte ca timp de lucru efectiv prestat.
Comisia va fi prezidată, alternativ, de către un reprezentant al fiecărei părţi, ales în şedinţa respectivă.
Hotărârea adoptată potrivit prezentului regulament este obligatorie pentru părţile contractante.
Secretariatul comisiei va fi asigurat de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului/unităţile/instituţiile prevăzute în Anexa nr. 4, care are în sarcină şi cheltuielile de birotică.
Prin grija secretariatului comisiei paritare, se pun la dispoziţia organizaţiilor sindicale copii ale proceselor verbale şi ale hotărârilor adoptate, în termen de maximum 7 zile lucrătoare de la desfăşurarea şedinţei.
Prin grija secretariatului comisiei, hotărârile adoptate vor fi afişate la sediul ministerului/unităţii/instituţiei prevăzute în Anexa nr. 4, în termen de maximum 7 zile lucrătoare de la adoptare”.
Comisiile se vor întruni lunar sau la cererea oricăreia dintre părţi, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la înregistrarea cererii. Cvorumul necesar pentru desfăşurarea şedinţelor comisiilor este de cel puţin 3/4 din totalul membrilor; hotărârile se adoptă cu jumătate plus 1 din voturile celor prezenţi.
La nivelul unităţilor/instituţiilor prevăzute în Anexa nr. 4 prezentul contract colectiv de muncă, timpul de muncă afectat activităţii comisiei paritare se recunoaşte ca timp de lucru efectiv prestat.
Comisia va fi prezidată, alternativ, de către un reprezentant al fiecărei părţi, ales în şedinţa respectivă.
Hotărârea adoptată potrivit prezentului regulament este obligatorie pentru părţile contractante.
Secretariatul comisiei va fi asigurat de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului/unităţile/instituţiile prevăzute în Anexa nr. 4, care are în sarcină şi cheltuielile de birotică.
Prin grija secretariatului comisiei paritare, se pun la dispoziţia organizaţiilor sindicale copii ale proceselor verbale şi ale hotărârilor adoptate, în termen de maximum 7 zile lucrătoare de la desfăşurarea şedinţei.
Prin grija secretariatului comisiei, hotărârile adoptate vor fi afişate la sediul ministerului/unităţii/instituţiei prevăzute în Anexa nr. 4, în termen de maximum 7 zile lucrătoare de la adoptare”.
personalul
didactic auxiliar mai poate spera la gradatie de merit ?
Se
încearcă acordarea gradației de merit pentru personalul didactic auxiliar
începând cu anul viitor.
Apelez la dumneavoastra pentru a va
intreba cat e de legal ca in acelasi an 2012-2013 o titulara care si-a restrans
activitatea in final de martie din Sebes in Cluj - vorba vine cu restrangerile
acestea de activitate - sa-si ceara schimb de post in acelasi an. Mentionez ca
va scriu din pozitia unui suplinitor frustrat de un sistem in care cei cu 9,27,
indiferent ca sunt evaluati de parinti, copii si directorii unitatilor care
scot posturi, nu se titularizeaza, pentru ca la ei nu mai ramane nimic. Aceasta
titulara despre care va vorbesc este incompetenta (si asta nu o spun din maxima
subiectivitate, ci din date concrete), dar a putut sa ocupe un post in alt oras
(s-a mutat din Sebes la Cluj, la un liceu de elita, unde nu face fata). Iar
acum, ca sa faca si mai mult rau, doreste un schimb de posturi. Cum poate fi
oprita? Chiar nu putem sa fim si noi o data onesti si sa valorizam lucrurile cu
trebuie? Mi-ar fi util sa se detaseze in acest an si sa incerce un transfer in
anul urmator.
Conform
art. 53 alin. 4 din Metodologie „Pretransferul personalului didactic titular în
învăţământul preuniversitar consimţit între unităţile de învăţământ se poate
realiza şi prin schimb de posturi pe baza consimţământului scris al
solicitanţilor, fără a fi condiţionaţi de domiciliu şi cu acordul consiliilor
de administraţie ale unităţilor de învăţământ la care solicitanţii sunt
titulari”. Dacă există acordul consiliilor de administrație nu văd cum ați
putea împiedica schimbul de posturi.
Eu lucrez la o gradinita in Brasov si pana anul acesta 2013 am mers pe continuitate, (sunt calificata, cu examen de titularizare in 2010 luat peste 7 , cu master, definitivat dat in 2012) de la 1 septembrie 2013 devin titulara in baza articolului 253 din legea educatiei, beneficiez si eu de prima de instalare? ce demersuri trebuie sa fac va rog frumos sa ma ajutati. |
Consider
că conform actualei legislații nu se acordă prima de instalare.
Am si eu o intrebare: daca mi-am
facut cerere de continuitate si mi s-a aprobat, mi se rezerva postul sau se
poate ocupa in sedinta publica de cei care dau examen in vara? anul trecut am
luat 7, 25 la concursul de titularizare.
Dacă aveți notă mai mare de 7
vi se asigură continuitatea fără a putea pierde postul într-o etapă anterioară.
Daca am depus cere de continuitate si mi sa aprobat imi mai
poate lua cineva postul, din cei care dau examen in vara? anul trecut am luat
7,25
Nu puteți pierde postul. Vi
se asigură continuitatea.
Sunt profesor de chimie și fizică am primit continuitate pe 10h(
fizică și chimie) în baza mediei 7,75 obținute la examenul de titularizare
2012.Pentru completarea catedrei pot beneficia de media din 2012 și cand
trebuie depus dosarul (8-17 mai sau 16-20 august),e obligatoriu de mers la
concursul de titularizare pentru completarea catedrei. Pentru acordarea
continuității la dosar se depune recomandarea Consiliului de Administrație al
școlii și calificativul pe anul școlar 2012-2013 în perioada 16-20 august sau
8-17 mai.
Puteți
beneficia de următoarea etapă din calendar:
înregistrarea, la
inspectoratele şcolare, a cererilor de înscriere, însoţite de documentele
solicitate în acestea, pentru cadrele didactice care solicită completarea
normei didactice, detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere
nesoluţionată, continuitate pentru detaşare la cerere, respectiv detaşare la
cerere prin concurs sau concurs specific, precum şi a candidaţilor care
beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă
determinată în anul şcolar 2013-2014 şi a celor care solicită angajare pe
perioadă determinată în baza mediilor/notelor de la concursul din sesiunea
2012, de la concursul din iulie 2011 sau de la de la concursul din iulie
2010; verificarea şi avizarea dosarelor
de către comisia de mobilitate a personalului didactic din
învăţământul
preuniversitar şi consilierul juridic al inspectoratului şcolar;
Perioada: 16-20 august
2013
Am o nelamurire. Sunt bursiera MECTS, cu domiciliul in judetul
Arges. Anul acesta am depus dosarul pentru examenul de titularizare in judetul
Dambovita. Intrebarea mea este urmatoarea: pot sa ocup un post cu prioritate
chiar daca nu este rezervat bursier dar se afla in mediul rural?
Conform
Metodologiei „Posturile didactice/catedrele
vacante din mediul rural, stabilite de inspectoratul şcolar, pentru a fi
ocupate de absolvenţii instituţiilor
de învăţământ superior, care au încheiat contracte cu Ministerul Educaţiei,
Cercetării, Tineretului şi Sportului pentru mediul rural, vor fi publicate cu menţiunea „contract
M.E.C.T.S.”. Absolvenţii instituţiilor de învăţământ superior care au contract
cu Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului pentru mediul
rural, ocupă, cu prioritate, în baza rezultatelor obţinute la concurs, posturile didactice/catedrele vacante
stabilite de inspectoratul şcolar”. Prin urmare, doar acele posturi le puteți
ocupa cu prioritate.
Îmi puteti spune va rog, care sunt conditiilie ca un post sa fie
titularizabil, chiar si la nivel de scoala?
Trebuie
să aibă viabilitate de cel puțin 4 ani.
Odata cu revenirea la titulatura in sistemul de invatamant, nu
la unitati scolare, examenul de titularizare se sustine la nivel national ? Ce
se intampla, in acest caz cu "inspectia speciala", care, nu poate fi
sustinuta intr-un singur Centru de Examen, pentru toate disciplinele si toti
candidatii? Nimeni nu stie raspunsul !
Conform Metodologiei „Concursul pentru
ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate
vacante/rezervate se organizează
prin asociereatemporară a unităţilor de învăţământ la nivel
judeţean”.
sunteti singurul de la care putem afla raspunsuri, asa ca
asteptam raspuns si la aceste intrebari. Intreb in numele mai multor persoane:
de ce nu se mai da examenul de definitivat dupa concursul de titularizare? Este
foarte mult de invatat, iar multi dintre cei care dau anul acesta definitivatul
sunt profesori la clasa pregatitoare, o clasa care e la inceput de drum si care
pe cadrele didactice le suprasolicita.Fizic nu ne mai ajunge timpul sa ne
organizam. Ce se va intampla cu manualele pentru clasa I? Suntem intrebati de
parinti, iar raspunsul nostru e datul din umeri.
Examenul
de definitivat se organizează conform Metodologiei aprobate în acest sens și a
Legii educației naționale, iar examenul se susține conform calendarului din
metodologia amintită. În ce privește manualel școlare, conform unui comunicat
MEN se încearcă introducerea unităților digitale în aceste manuale. Astfel, în
anul școlar 2013-2014 pentru clasa I se vor folosi manuale şcolare-pilot; în
paralel, vor fi utilizate manualele existente.
Am o mare nelamurire : cum se justifica respingerea cererii de
echivalare cf OM 5553 (dosar examinat la Universitatea ”1 Decembrie”-Alba
Iulia) in cazul in care sunt absolvent al unui colegiu de institutori
-specializare institutor-lb.franceza al Univ. ”Dunarea de Jos”Galati si, alte
dosare , ale colegilor cu aceleasi studii ca si mine, au fost aprobate....? eu
am mai putine studii ca altii?deoarece am inteles ca se iau in considerare
creditele de studiii transferabile, nu cele profesionale transferabile...!!!!!
Sincer, nu mai inteleg nimic.... Specific ca am absolvit cursuri 3 ani, la
zi(+Liceu pedagogic), am avut bursa de merit 3 ani si ,in 2003 cand am dat
examenul de absolvire, a fost un examen sever,scris de 5 ore !!!e o mare
nedreptate
Puteți
solicita o lămurire scrisă din partea universității și eventual din partea MEN.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii.
Se vor afisa si anul acesta modele de subiecte pt examenul de titularizare?
RăspundețiȘtergere