23 mai 2013

Întrebări și răspunsuri 23.05.2013


Sunt absolventa a Universitatii "Spiru -Haret"din Bucuresti , Facultatea de Limba si Literatura Romana -Limba si Literatura Engleza , forma de invatamant (ID),promotia (2003-2007) sistem Bologna ,Centrul Targoviste -Dambovita . Si am sustinut si examenul de modul nivel I ,pentru a preda in ciclul gimnazial . Intampin o problema cu aceasta diploma de facultate .ISJ-Dambovita spune ca facultatea nu este acreditata . Va rog frumos sa-mi raspundeti si mie la aceasta problema sau sa ma sfatuiti si pe mine ce pot sa fac. 

Conform HG nr. 693/2003 Facultatea de Limba şi literatura română - O limbă şi literatură străină (engleză, franceză) este autorizată să funcționeze provizoriu doar la ZI. Iar, conform HG nr. 1082/2003 Facultatea de Limba şi literatura română - O limbă şi literatură străină (engleză, franceză) este autorizată să funcționeze provizoriu atât la ZI, cât și la FR, dar nu și la ID.

Sunt profesor titular in invatamantul prescolar,vechime 23 de ani si va rog ,sa-mi raspundeti la cateva intrebari referitoare la gradatia de merit,mai exact de aplicarea metodologiei de acordare. Mentionez,ca nu am cunostinte juridice, insa atat legea cat si limba romana au nuante si tocmai aceste nuante sunt iumportante pentru interpretarea de ansamblu.
Paragraful I din lege
b) personalul didactic de predare şi de conducere de la cluburile sportive şcolare, cluburile şi palatele copiilor cu statut de unităţi de învăţământ subordonate inspectoratului şcolar, precum şi cel de la Palatul Naţional al Copiilor;
explicatie proprie : deci atunci cand se ia in considerare categoria la care participi , ori aplici la conducere ,ori la disciplina la care predai,adica unde  efectiv ai lucrat la clasa !
Paragraful II din lege
9. a) Criteriile pentru stabilirea ponderii pe diferite specialităţi/funcţii de conducere din unităţile de învăţământ precum şi hotărârea asupra rezultatului concursului (punctaj minim) se aprobă în comisia paritară de la nivelul inspectoratului şcolar.
Cadrele didactice care în perioada 01.09.2008-31.08.2012 au îndeplinit şi funcţii de conducere pot participa la concursul de acordare a gradaţiei de merit fie ca personal didactic de conducere, fie ca personal didactic de predare,  exprimându-şi opţiunea în scris odată cu depunerea dosarului. În această situaţie evaluarea se realizează conform grilei specifice opţiunii exprimate în scris la depunerea dosarului.
explicatie proprie : eu inteleg ca directorii pot participa la concurs pe posturile de la disciplina in care sunt specializati ,doar daca au lucrat la clasa si ponderea rezultatului ar fi mai mare pentru aceasta optiune,mai exact daca ai fost profesor 3 ani si 1 an ai fost director,normal e sa participi la disciplina...insa daca ai fost 3 ani director si ai avut clasa doar 1 an,ar trebui,de fapt asa ar fi normal, sa participi la concurs pe posturile de conducere. de fapt,inceputul paragrafului justifica explicatia mea ,cat si faptul ca daca ai fost 3 ani direcvtor si 1 an profesor ,nu poti avea un punctaj mare- ar fi imposibil,atunci,toti ne-am depune dosare doar cu documente de referinta la un an scolar - unde mai pui ca acesti domni directori nu au respect fata de colegi si ocupa primele locuri ale listei cu puctaje de peste 90 de puncte !!! Este posibil ?De fapt,in Romania totul este posibil si asta ne ocupa tot timpul !
Atunci cum un asemenea punctaj poate explica urmatorele subpuncte din fisa de evaluare :
Rezultate deosebite obţinute în pregătirea copiilor în atingerea obiectivelor/competenţelor specifice impuse de curriculumul pentru învăţământul preşcolar, materializate în: progresul copiilor la grupă prin raportare la evaluarea iniţială; rezultatele copiilor la grupă; (integrarea copiilor în ciclul primar, ponderea elevilor cu performanţe ).- 10 puncte
Intrebare : De unde ? Performanţe dovedite în pregătirea elevilor distinşi la olimpiade şcolare şi/sau concursuri de profil, concursuri cultural-artistice şi sportive incluse în Calendarul activităţilor educative naţionale elaborat de M.E.N., materializate prin obţinerea premiilor (locurilor I, II, III, menţiuni şi premii speciale la faza naţională, judeţeană, locală.  Este indicat să fie precizat numele cadrului didactic. 15 puncte
Intrebare : DE unde ?
Si tot asa,an de an ,ne intrebam noi cei de la catedra cand luam gradatie ,mai ales in conditiile in care participam pe locurile noastre?!...
Anul acesta pe loocurile noastre se afla peste 6 directori,anul viitor cati vor fi ? Deci peste 6 persoane care se afla sub linie ,ar fi trebuit sa fie admise!  Va rog,sa-mi raspundeti la aceste intrebari ,pentru a putea intelege,de ce si anul acesta ma aflu pe lista persoanelor respinse cand ar fi trebuit sa primesc macar pentru prima oara gradatie!

Așa cum bine ați interpretat legislația, directorii au posibilitatea de a-și depune dosar pentru obținerea gradației de merit fie ca personal didactic de conducere, fie ca personal didactic de predare, fiind evaluat conform grilei specifice opțiunii lui. Consider că problema apare la evaluarea dosarului, nu la depunerea acestuia la una din cele două categorii. Fiecare dosar și punctaj trebuie să aibă în spate un act doveditor. Dacă aceste acte certifică punctajul atunci comisia de evaluare și-a făcut corect treaba, dacă nu și puteți dovedi aveți posibilitatea de a contesta lucrările comisiei.

In scoala la care lucrez sunt 2 cadre titulare cu grad I care au clasa 2, respectiv clasa I si care nu doresc sa participe la cursurile pt.clasa pregatitoare si inca 2 invatatoare care nu au definitivatul. Eu am clasa aIV-a , am gradul II, insa nu sunt titulara, cu toate acestea directorul scolii m-a trecut pe lista cadrelor did. pt. cursurile de formare (clasa pregatitoare). Poate preda un prof. pt. inv. primar netitular la clasa pregatitoare?

Dacă dețineți toate avizele, chiar dacă nu sunteți titulară puteți preda la clasa pregătitoare.

Promovarea in grade sau trepte profesionale imediat superioare la bibliotecari prin ce modalitate se face?

Promovarea în sectorul bugetar se face în baza prevederilor regulamentului aprobat prin HG nr. 286/2011. Conform acestuia, art. 41 „(1) Prin promovare se asigura evolutia in cariera a personalului contractual, prin trecerea intr-un grad, o treapta profesionala sau functie superior/superioara. 
(2) Promovarea persoanelor incadrate cu contract individual de munca in grade sau trepte profesionale se face, de regula, pe un post vacant sau temporar vacant, iar in situatia in care nu exista un asemenea post se face prin transformarea postului din statul de functii in care acestea sunt incadrate intr-unul de nivel imediat superior.
(3) Promovarea in grade sau trepte profesionale a personalului contractual din sectorul bugetar se face prin examen”.
daca sunt la master la distanta pot sa fiu titular pe un post de profesor,ms
Dacă studiile certificate prin diplome vă permit să predați ca titular nu e nicio problemă să vă înscrieți la orice formă de învățământ.

As vrea sa stiu daca posturile/catedrele care se vacantaza in urma pretransferului consimtit intre unitatile de invatamant trebuie sa fie incluse pe lista posturilor propuse pt concursul de titularizare. Puteti sa-mi indicati in care articol din Metodologie se specifica acest lucru? Directorul scolii la care s-a vacantat postul are dreptul de a declara sau de a tine postul pt a-l da in luna septembrie?

Conform art. 28 alin. 2 din Metodologia de mobilitate „Unităţile de învăţământ preuniversitar de stat au obligaţia de a reactualiza, de a publica şi de a comunica inspectoratelor şcolare lista tuturor posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete şi incomplete înainte de fiecare etapă a mobilităţii personalului didactic din învăţământul preuniversitar”.

Sunt profesor de informatica si anul acesta am intrat in restringere de activitate.Situatia nu a putut fi rezolvata deoarece la liceu nu mai sunt ore disponibile,am acceptat ca solutie detasare in interesul invatamantului pt. restrangere nesolutionata si am luat ore de tic la gimnaziu unde aceste ore sunt optionale.Va rog sa-mi spuneti daca la anul nu gasesc ore la liceu ce se va intampla(cati ani pot merge pe aceasta solutie -detasare la gimnaziu)si finalul care va fi.Tin sa mentionez ca sunt titular in sistem cu gr.II si inscrisa la gr.I. 

Detaşarea în interesul învăţământului se poate realiza pentru o perioadă de cel mult 5 ani şcolari consecutivi.

Care este conţinutul juridic al noţiunii de "viabilitate estimată" şi cum se stabileşte concret, de către director.

Prin viabilitate estimată se înțelege perioada de timp pentru care se consideră că vor exista orele necesare constituirii postului sau catedrei respective în funcție de efectivul de elevi.

Am nascut in 25 august 2012 si as dori sa stiu daca se mai acorda acea prima de nastere reprezentand un salariu.la primul copil,nascut in 2008 am beneficiat.daca da,care sunt demersurile pe care trebuie sa le fac?

Dacă sunteți angajată în învățământ vi se aplică prevederile art. 36 alin. 5 lit. f „un salariu de bază plătit de angajator mamei, pentru naşterea fiecărui copil” din Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Ramură Învățământ 2007-2008, valabil până la 02.11.2012.

As dori sa-mi explicati ce intelegeti d-voastra prin acest articol care in art` (2) Posturile didactice din învăţământul preşcolar şi primar pot fi ocupate de ... g) absolvenţi cu diplomă a unei instituţii de învăţământ superior şi a unui curs specific în domeniul psihopedagogic şi metodic pentru învăţământul preşcolar, încadraţi în funcţia didactică de institutor`. Cine anume se incadreaza in acest articol si daca se considera calificat.

Absolvenții cu diplomă de licență a unei facultății, indiferent de specialitate și care au absolvit și un curs specific în domeniul psihopedagogic şi metodic pentru învăţământul preşcolar pot fi încadrați ca institutori și plătiți ca, calificați.

Unde gasesc programa pentru Concursul de titularizare 2013?

Sunt educatoare,absolventa a Sc. Normale -Tg.Jiu în 1995 si a Colegiului univ de 3 ani,la zi, în 2006.De atunci sunt remunerata ca Institutor II. Sunt in transa de vechime de la 14-18 ani si salariu de baza de 1326 lei. E corecta incadrarea? Cum pot fi trecuta ca prof inv.presc si conform carei legi sau ordonante?

Pentru a putea fi încadrată ca profesor pentru învățământul preșcolar trebuie să aveți un atestat de echivalare a studiilor sau diplomă de licență în domeniu, conform prevederilor Legii educației naționale cu modificările și completările ulterioare.

Sunt profesor suplinitor pe catedra de religie ortodoxa in doua unitati cu personalitate juridica in doua comune diferite, distanta intre ele fiind de 3 km. In acest an am indeplinit toate conditiile de titularizare conf. Art. 253 dar la isj mi s-a respins dosarul dintr-un motiv necunoscut oficial, neoficial problema ar fi ca postul e in doua comune, ca nota de 7.30 e prea mica, ca la nivelul uneia dintre comune exista titular. Ce pot sa fac?

Regula generală de constituire a catedrelor/posturilor este ca orele să se afle la școli din același centru, consorțiu sau aceeași comună/oraș.

Lucrez in invatamant din 2003,iar in sept 2013 ar trebui sa am 10 ani de activitate neintrerupta.In 2008 am nascut primul copil si am stat 1 an si jumatate in concediu.In 2012 am nascut al doilea copil cu care stau 1 an in concediu,deci am 2 ani si jumatate cicc.Acum,in sept 2013,cand revin din concediu,fac 10 ani de catedra.concediile de crestere copil se pun la fidelitate?mi se acorda transele de vechime in invatamant si in munca incepand din sept?inclusiv sporul de fidelitate?

Vi se acordă tranșele de vechime, dar ultimul concediu de creștere al copilului nu vi se ia în calcul la stabilirea vechimi necesare acordării sporului de stabilitate, ci va trebui să ma acumulați vechimea echivalentă acestui concediu pentru a putea beneficia de spor.



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare