31 mai 2013

Întrebări și răspunsuri 31.05.2013

Un cadru didactic Studii Superioare care are la data de 1.05.2013 vechimea in invatamant de 10 ani . Mentionez ca persoana a intrerupt activitatea 8 luni in perioada 1.01.2004-31.08.2004. Va rog sa i-mi spuneti daca persoana ar trebui incadrata la trasa de vechime in invatamat de 10-14 , cu vechime neintrerupta in unitate, ori ar trebui incadrata la 10-14 fara vechime neintrerupta, dar avand in vedere ca salariu de la tansa anterioara este mai mare sa fie lasata la 6-10 ani pana cand i se poate asigura o noua majorare a salariului SI SA PRIMEASCA DE A SEMENEA SPORUL DE VECHIME AFERENT TRECERII LA PESTE 10 ANI ADICA DE 15% Perioada in care persoana a realizat vechimea este : 01.09.2002-31.12.2003 01.01.2004-31.08.2004 -INTRERUPERE 01.09.2004-01.05.2013 - VECHIMEA IN INVATAMANI LA 1.05.2013 10 ANI 

Salarizarea se face exact cum ați precizat dvs. Cu încadrarea la tranșa de vechime 10-14, cu sporul de vechime aferent, dar fără spor de stabilitate.

Am absolvit facultatea de Sociologie si asistenta sociala in anul 2011 si vreau sa stiu ce locuri de munca ,mai bine platite pot sa gasesc in acest domeniu. Mentionez k in timpul facultatii am terminat si modulul psihopedagogic. 

Având modulul pedagogic puteți opta și pentru un post în învățământ.

 Va rog sa-mi raspundeti daca inspectiile pentru definitivat se echivaleza la probele practice pentru titularizare? 

Da, se echivalează conform Metodologiei de mobilitate.

Intr-o postare de-a dumneavoastră am văzut că art. 277 din LEN se referă doar la copiii cadrelor didactice, Art. 277. ‐ Copiii personalului didactic aflat în activitate sunt scutiţi de plata taxelor de înscriere la concursurile de admitere în învăţământul superior şi beneficiază de gratuitate la cazare în cămine şi internate, iar în C.C.M.U.N.S.A.I.P. ART 57, scrie că:(3) Copiii întregului personal din învăţământul preuniversitar sau pensionat după cel puţin 10 ani de activitate în învăţământul preuniversitar sunt scutiţi de plata taxelor de înscriere la concursurile de admitere.... Vă rog frumos să-mi spuneţi care are valoare la înscrierea copiilor personalului didactic auxiliar, legea care este mai veche sau CCMUN..., care este mai nou şi ce ar trebui să invocăm pe adeverinţă ca să fim luaţi în seamă.De exemplu la facultatea de medicină din Cluj doar copiii cadrelor didactice sunt scutiţi, la Baia Mare -Nord spun că şi cei a-i personalului did. auxiliar, să înţeleg că nu sunt obligaţi să respecte CCMUN..?


Contractul Colectiv de Muncă nu este obligatoriu pentru unitățile de învățământ superior întrucât acestea nu sunt semnatare ale contractului. Eventual, pentru a beneficia de prevederile art. 57 ați putea să vă adresați MEN care să impună universității în cauză să acorde facilitățile respective și copiilor personalului didactic auxiliar și nedidactic.

Va prezint urmatoarea situatie:
- in 2009 am dat examen de titularizare(nota 7,95) si am obtinut un post (2009-2010)cu norma intreaga din 2 scoli;
- in 2010-2011 am cupat un post prin continuitate la 2 scoli plus completare in a 3-a scoala;
- in 2011-2012am obtinut continuitate in 2 scoli norma intreaga. pana pe 31 aug 2012.  La 1 sept 2011 am intrat in prenatal si in ianuarie 2012 in CIC pana in oct 2013.
Sunt suplinitor calificat cu definitivat obtinut in 2011. Ce trebuie sa fac pentru a ocupa post in 2013-2014? Pot beneficia de art 253 din LEN?

Are prioritare la continuitate cadrul didactic care a luat notă mai mare de 7 la concursurile din 2012 sau 2011.

Va rog, diploma de excelenta se mai acorda? Daca da, unde pot gasi metodologia si criteriile de acordare.

Conform Legii educației naționale nr. 1/2011 se mai acordă diploma de excelență. Regulamentul privin acordarea acestei distincții prevăzută de Legea 1/2011 este în fază de proiect. Dar există un regulament mai vechi anexă la OMEdC nr. 3032/12.01.2005 care poate vă ajută. În găsiți pe site-ul www.eu.ro.

Am terminat anul trecut cu examen de licenta Facultatea de Medicina si Farmacie, specializarea Farmacie (5 ani). Anul acesta mi-am depus dosarul pentru titularizare pe disciplina PSIHOPEDAGOGIE SPECIALA dorind sa ocup un post de PROFESOR-EDUCATOR. Mentionez, ca indeplinesc criteriile metodologiei si anume am atestatul pentru invatamant special. Problema este ca m-au sunat cei de la ISJ si mi-au spus ca nu ma pot introduce in aplicatie cu facultatea care am terminat-o, deoarece nu o regasesc. Asta avand in vedere ca metodologia si centralizatorul specifica faptul ca posturile de Profesor-educator pot fi ocupate de oricare din absolventii institutiilor de invatamant superior, cu specializari de lunga sau scurta durata, atata timp cat se detine un atestat de pregatire in domeniu. Cei de la ISJ au trimis dosarul la Ministerul Educatiei, insa nu primesc nicio solutie. Sunt putin nelinistit avand in vedere ca inspectiile speciale au inceput. Cum trebuie sa procedez?

Consider că problema este că facultatea absolvită de dvs. nu se regăsește în Centralizator.

Ma numesc Mihai si am fost profesor necalificat in anul 2011 la o scoala din mediul rural.In acea perioada am primit decontul navetei in baza unui referat care facea referire la faptul ca faceam naveta cu masina. Numai ca masina cu care faceam naveta nu era proprietatea mea personala ci era a tatalui meu.La primaria din satul respectiv a venit Camera de Conturi si printr-o Nota de Constatare imi cer sa restitui banii luati pe naveta.Exita o cale legala de a ataca aceasta decizie.?

Ar fi trebuit să aveți o împuternicire notarială pentru folosirea autoturismului. Nu cunosc un motiv juridic suficient de solid care să ducă la admiterea unei contestații. Dar, puteți încerca invocând gradul de rudenie, eventual, depinde de situația exactă, faptul că ați primit mașina cadou, că locuiți în aceeași casă, respectiv aveți același domiciliu, că folosiți mașina în comun, etc.

As dori o lamurire . sunt suplinitoare calificata pe un post de educatoare obtinandu-l in sedinta publica cu nota 7, 15 din 2012( media cu inspectia speciala fiind 7,86).pentru anul scolar 2013-2014 am obtinut acordul scolii pentru continuitate, insa am observat ca postul pe care am primit continuitate este trecut cum ca am nota minim 5 sau intre 5 si 7.Stiu ca daca postul nu este trecut pentru continuitate candidatul avand  nota minim 7 o sa imi fie ocupat in sedintele anterioare.ce trebuie sa fac?cui sa ma adresez pentru a corecta eroarea facuta ?

Vă puteți adresa conducerii unității de învățământ și/sau ISJ-ului pentru a cere MEN corectarea în aplicație.

In august 2008 mi-am dat Gradul Didactic II(nota 8,78), in aprilie 2009 prima inspectie curenta pentru Gradul I, am intrat in concediu crestere copil din 25.11.2010 pana la 31.08.2012, in decembrie 2012 inspectia curenta II , iar in mai 2013 Inspectia de Specialitate inclusiv prezentarea lucrarii (am luat 10 la amandoua). Problema este ca abia acum sa constatat ca eu din 2009 pana in prezent nu am 4 ani efectiv lucrati la catedra din cauza concediului? Ce pot face sa nu-mi pierd aceasta inspectie, si sa-mi fie recunoscut Gradul I va spun sincer ca este o greseala a Inspectoratului, a celor de la perfectionare, habar nu am . Va rog din suflet poate ma puteti ajuta cu un sfat! 

Din păcate perioada concediului pentru îngrijirea copilului nu se consideră vechime la catedră necesară acordării gradului didactic I.

As avea nevoie de o clarificare in ceea ce priveste plata inspectiilor speciale pentru acordarea gradelor didactice. Precizez ca sunt incadrata pe functia de profesor si lucrez intr-o institutie militara de invatamant, care nu se subordoneaza Ministerului Educatiei, ci doar M.Ap.N. Conform legii educatiei nationale, avem dreptul inscrierii in vederea obtinerii gradelor didactice. Suntem luati in evidenta inspectoratului, atata doar ca nu se stie cu exactitate cine ar trebui sa plateasca inspectiile speciale ale profesorilor metodisti. Acestia nu pot fi platiti de catre MApN, deoarece nu sunt angajati ai acestui minister. Responsabilitatea ar trebui sa o aiba inspectoratul scolar judetean, dar acesta refuza plata respectivelor ore de inspectie. Va rog, daca se poate, sa ma ajutati cu aceasta nelamurire. 

Conform Legii nr. 1/2011  „Finanţarea de bază se asigură din bugetul de stat, din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată şi alte venituri ale bugetului de stat, prin bugetele locale, pentru următoarele categorii de cheltuieli:
a) cheltuielile cu salariile, sporurile, indemnizaţiile şi alte drepturi salariale în bani, stabilite prin lege, precum şi contribuţiile aferente acestora;
b) cheltuielile cu formarea continuă şi evaluarea personalulu”.

Va rog frumos sa ma lamuriti in urmatoarea problema:am renuntat la postul de  titular deoarece era foarte departe de domiciliu(aveam contract pe perioada determinata-fara def), dar in cererea inaintata scolii am solicitat acest lucru incepand cu data de 01.09.2013 pentru a nu pierde postul pe care sunt detasat. Am primit acordul scolii sub forma unei instiintari catre isj pe care am depus-o atat la centrul de concurs unde voi sustine anul acesta examenul de titularizare (in perioada depunerii dosarelor) cat si la isj. Intrebarea mea este: ar trebui sa mai primesc o decizie/o adeverinta de la isj sau de la scoala pentru a nu mai fi incadrat ca titular in anul scolar 2013-2014 (astfel voi avea dreptul de a participa inclusiv la sedintele publice de ocupare a posturilor inclusiv pt suplinitori)?

Trebuie să primiți, din partea școlii, o decizie de încetare a contractului individual de muncă.

Cum se vor plati abonamentele de transport ale elevilor cu multe absente ?

Normele metodologice pentru elevii care beneficiază de decontarea cheltuielilor de transport ca urmare a faptului că nu pot fi şcolarizaţi în localitatea de domiciliu nu prevăd condiții privind absențele sau alte măsuri pentru acordarea decontului cheltuielilor de transport la elevi.




Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.

Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare