14 mai 2013

Întrebări și răspunsuri 14.05.2013


Sunt profesor de limba si literatura romana la un liceu in piatra neamt. as dori ca la anul sa ma transfer in bucuresti deoarece urmeaza sa ma casatoresc si sa ma stabilesc in capitala! pana aici toate sunt bune si frumoase, insa am inteles ca e aproape imposibil sa primesti acceptul consiliului de admnistratie al liceului sau al scolii unde ai dori sa mergi! daca te cunoaste sau ai vreo pila , ai toate sansele! daca nu, ramai pe-afara! nu credeti ca e mai corect sa fie cum era inainte? conform punctajului sa se ocupe posturile valabile pentru pretransfer! in acest mod, directorii nu ar mai putea tine posturile blocate pentru diferiti "nepoti". uneori am impresia ca directorii taie si spanzura si mai ales ca se fac si diferite cadouri acestora pentru a-ti putea rezolva o problema! in momentul acesta, esti la mana directorului....iarasi doar pe relatii si nepotisme! oare cand va disparea acest lucru?

Trebuie să așteptăm Metodologia de mobilitate de anul viitor.

Am primit continuitate doar pentru 6 ore ,pentru an scolar 2013-2014 la un liceu , cf. notei de la examenul de titularizare din 2012 (nota intre 5 si 7),pot sa obtin completarea normei in sedinta din august 2013. Mentionez ca, pentru anul scolar 2012-2013 am avut 10 ore ( la liceul la care am primit continuitate ) si 8 ore la un alt liceu . Sunt nevoita sa particip din nou la examenul de titularizare din anul acesta? Cum ar trebui sa procedez?

Continuitate puteți primi doar dacă mai aveți cel puțin jumătate din norma didactică în specialitate.

Intrebarea mea este legata tot de OM 5553: sunt universitati care nu au dat o rezolutie la dosarele depuse inca de anul trecut, cum putem sa-i grabim, si ce sanctiuni sunt prevazute pentru nerespectarea termenelor de afisare a rezultatelor(1 noiembrie 2012)?

Conform MEN în acest moment universitățile sunt în procesul de achiziționare a formularelor de atestate.

Am absolvit Facultatea de Ed.Fizica si Sport la zi 4 ani dar pe foaia matricola am specializarea TENIS,iar eu as dori sa ma inscriu la un liceu unde au posturi de predare SCHI. Mentionez ca am terminat si Scoala de Antrenori de 2 ani unde am obtinut diploma cu specializare SCHI. Pot sa ma inscriu la concursul de titularizare si sa dau proba practica din SCHI in anul scolar 2013-2014.

Conform Centralizatorului important e ce spune diploma de licență.

Exista un calendar al introducerii noilor programe ? Care este acesta ? Va rugam frumos sa-l publicati pe blog

Ministerul Educatiei a publicat si noile programe scolare pentru clasa pregatitoare, clasa I si clasa a II-a. Ordinul de ministru nr. 3418/2013 prevede ca programele scolare pentru clasa pregatitoare si clasa I se aplica din septembrie , in timp ce programele scolare pentru clasa a II-a se vor aplica incepand cu anul scolar 2014-2015

Buna ziua ,sunt absolventa a Universitatii "Spiru-Haret "din Bucuresti , Facultatea de limba si literatura romana ,forma de invatamant ID,promotia 2007(continuare de studii ). Absolventa a Colegiului de Institutori din Campulung Muscel ,jud Arges ,forma de invatamant -zi,promotia 2002 Universitatea "Spiru -Haret" Am o vechime in munca de 7 ani . Am o problema la inscrierea pentru examenul de titularizare 2013 din judetul Dambovita . Cei de aici au spus ca aceste Facultati pe care le-am urmat nu sunt acreditate dar atunci cum am putut profesa 7 ani la catedra . 

Pe site-ul MEN găsiți toate actele normative prin care s-a acordat acreditarea sau autorizarea facultăților sin țară.

Sunt absolventa a FACULTATII DE LIMBA SI LITERATURA ROMANA , UNIVERSITATEA "SPIRU -HARET" DIN BUCURESTI promotia 2009 ,forma de invatamant (ID). 1. Am depus dosarul pentru inscrierea la examenul de titularizare -2013 din judetul Dambovita ,aici am intimpinat o mare problema spunandu-mi ca nu este accreditata , Facultatea .Doamnele de la Universitatea "Spiru-Haret"a spus ca este . 2.Am o vechime la catedra de 7 ani ,pe catedra de Invatator si educator ,terminand si Colegiul de Institutori din Campulung (forma de invatamant -zi),jud Arges .(sustinand examenul de licenta la facultatea din Cluj -Babes-Boyai). 3 Va rog frumos ,se poate sa ma lamuriti si pe mine sunt acredite aceste Fcaultati sau nu ? 4.Cum am putut sa profesez in 7 ani daca nu sunt ?

Pe site-ul MEN găsiți toate actele normative prin care s-a acordat acreditarea sau autorizarea facultăților sin țară. Puteți verifica dacă în momentul încrierii aceste forme de învățământ erau acreditate sau autorizate.

Sunt titulara din 2010 in Braila si as vrea sa ma detasez in alt oras, deoarece intentionez sa ma mut in acel oras.In metodologie nu am gasit nimic legat de acest aspect.Ce ar trebui sa fac in plus fata de cei care se detaseaza la cerere in acelasi judet?

Dacă doriți detașare la cerere nu trebuie să faceți nimic în plus.

Sunt profesoara de educatie tehnologica si sunt incadrata de 18 ani in invatamant.Nu am reusit pana acum sa dau examenul de definitivat deoarece in primii 4 ani de activitate am luat calificativul nesatisfacator la unitatea scolara la care eram incadrata.De atunci o singura data am avut posibilitatea de a participa la examenul de definitivat,insa din cauza unor probleme personale nu m-am putut prezenta.In fiecare an particip la examenul de titularizare,insa anul acesta mi s-a spus ca nu mai pot sa ma inscriu la concurs deoarece a trecut perioada legala in care puteam sa dau definitivatul si drept urmare nu mai am voie sa ma inscriu.In aceste conditii risc sa raman fara catedra in anul scolar urmator. Ce pot face in acest caz?Ma mai pot inscrie la concurs?

În ce privește definitivatul „Personalul didactic se poate prezenta la examen în 3 sesiuni, în cel mult 5 ani de
la finalizarea stagiului”. Iar, Legea nr. 1/2011, art. 241 prevede că „Persoanele care nu promovează examenul de definitivare în învăţământ, în condiţiile prezentului articol, pot fi angajate în sistemul naţional de învăţământ preuniversitar numai pe perioadă determinată, cu statut de profesor debutant”.




Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii.

Un comentariu:

  1. Sunt profesor de chimie și fizică am primit continuitate pe 10h( fizică și chimie) în baza mediei 7,75 obținute la examenul de titularizare 2012.Pentru completarea catedrei pot beneficia de media din 2012 și cand trebuie depus dosarul (8-17 mai sau 16-20 august),e obligatoriu de mers la concursul de titularizare pentru completarea catedrei.
    Pentru acordarea continuității la dosar se depune recomandarea Consiliului de Administrație al școlii și calificativul pe anul școlar 2012-2013 în perioada 16-20 august sau 8-17 mai.

    RăspundețiȘtergere

Postări populare