Invităm cetățenii, organizațiile neguvernamentale și alte organizații să-și exprime în scris punctul de vedere cu privire la tema " Durata studiilor în învăţământul liceal scade de la 4 la 3 ani. Creştem astfel calitatea în educaţie?". Scopul audierii publice este prezentarea unor soluţii în ceea ce priveste invatamantul liceal raspunzand la următoarele întrebări majore:
Invităm cetățenii, organizațiile neguvernamentale și alte organizații să-și exprime în scris punctul de vedere cu privire la tema " Durata studiilor în învăţământul liceal scade de la 4 la 3 ani. Creştem astfel calitatea în educaţie?". Scopul audierii publice este prezentarea unor soluţii în ceea ce priveste invatamantul liceal raspunzand la următoarele întrebări majore:
● Cum credeti că putem creşte calitatea în educaţie? Revenind la cei 4 ani de liceu? Păstrând structura actuală, de 3 ani, dar regândind structura Curriculei Naţionale
● Cum vor fi afectate competenţele generale, conţinuturile şi aptitudinile pe care le reglementează programele scolare prin diminuarea unui an din ciclul liceal?
● Cum ar putea contribui administratia locala si invatamantul universitar la cresterea calitatii invatmantului liceal, in noul contex al Legii Educatiei Nationale?
● Cum ar putea fi motivaţi profesorii să se implice în acest dificil proces de schimbare, ştiind că meseria de profesor nu mai este atât de atractivă? Cine ar avea capacitatea de a-i forma si consilia pe profesori în această direcţie?
Audierea publică, ca formă de consultare publică, urmărește colectarea de opinii, soluții și probleme de la cetățenii comunității și sintetizarea acestora într-un raport efectuat de experți independenți. Un astfel de exercițiu democratic întărește comunitatea și contribuie la realizarea unor politici publice potrivite acesteia.
Depunerea depoziției (opiniei) scrise le va permite și înscrierea pentru susținerea publică de 2 minute, în cadrul audierii publice, a punctelor de vedere exprimate şi în depoziţia transmisă organizatorilor. Termenul limită pentru primirea depoziţiilor este data de 2 noiembrie 2011. Depoziţiile nu trebuie să depăşească 2 pagini A4 şi vor conţine informaţii, argumente şi/sau date statistice care susţin/ întăresc punctul de vedere al celui care depune depoziţia.
Important de reţinut: doar cei care depun depoziţia în scris pot să îşi susţină opinia public, în cadrul audierii publice din 21 septembrie. Cei care nu doresc să ia cuvântul în cadrul audierii publice, pot depune doar depoziţia în scris – aceasta va fi analizată de către comisia de experţi şi va contribui la realizarea raportului final.
La audierea publică vor participa grupul de experți, reprezentanți mass media, politicieni locali și reprezentanți ai diverselor grupuri de interese.
Specialiştii din domeniul invatamantului universitar si preuniversitar clujean, care vor forma Comisia de Experţi, vor însuma într-un raport final toate propunerile făcute în cadrul audierii şi vor formula concluziile acesteia. Acesta va fi prezentat public în data de 10 noiembrie 2011 în cadrul unei conferinţe de presă. Ulterior, „Lobby pentru Cluj” va semna un protocol de poziţie cu fiecare candidat la funcţia de primar, pentru ca, pe durata exercitării mandatului, partidul din care face parte să materializeze propunerile făcute în cadrul audierii.
Regulamentul de organizarea a audierii, regulile de redactare a depoziţiilor și alte informații le găsiți pe blogul evenimentului : http://lobbypentrucluj.blogspot.com/.
***
Grupul de iniţiativă „Lobby pentru Cluj” este format din 14 reprezentanţi ai societăţii civile din Cluj şi fac parte din diverse structuri cum ar fi asociaţii, sindicate, organizaţii studenţeşti. Audierea publică este organizată cu sprijinul Academiei de Advocacy, organizaţia care prin intermediul proiectului „Partener Activ şi Implicat” va scoate pe piaţă primii experţi în lobby şi advocacy certificaţi UECNCFPA. Organizatorii audierii publice sunt participanţi la cursul de lobby şi advocacy, la care au mai participat reprezentanţi de sindicate, patronate, camere de comerţ, asociaţii de IMM-uri, organizaţii neguvernamentale şi asociaţii de jurnalişti din regiunea Nord – Vest.
Această audiere publică este a doua tema abordata de grupul Lobby pentru Cluj, dupa precedenta „Pastram medicii acasa sau ii servim pe tava strainilor” desfasurata in luna spetembrie si face parte dintr-un ciclu mai larg de consultări publice, care au ca temă principală „Calitatea vieţii în municipiul Cluj-Napoca”
Pentru mai multe detalii sau informaţii:
Ludmila Pop
Coordonator Relaţii Publice
0743.316.947
http://lobbypentrucluj.blogspot.com/
Excelenta initiativa ! Succes !
RăspundețiȘtergereClasa a IX-a trebuie sa ramana la liceu .
Elevii claselor a XI-a si a XII-a trebuie sa primeasca manuale gratuite ( Art. 16(3) , LEN).
Disciplina obligatorie in timpul orelor .
Tinand cont ca liceul este inca gratuit si ca mediul universitar particular este in penurie de studenti si implicit de banii incasati pe taxe...in curand vor propune desfiintarea liceului si vor trece direct la facultate....banii sa curga ce mai conteaza educatia....dovada Ordinul nr. 5484/2011
RăspundețiȘtergeredin 29/09/2011 si Ordinul nr. 5553/2011
din 07/10/2011....peste niste ani ar avea asigurati niste cursanti care sa-si completeze niste ani lipsa din punctul lor de vedere...
Succes ! va sustinem moral. Daca aveti nevoie de sustinere printr-un document scris, va rugam sa ne comunicati si vi-l trimitem pana pe data de 02 noiembrie a.c., pe e-mail si/sau pe fax.
RăspundețiȘtergereIn luna decembrie vom organiza si noi (cei din zona S-E) o dezbatere publica la Focsani cu tema: Legea dialogului social- o lege pentru dialog social sau pentru dictatura? Dupa dezbaterea publica vom face si alte demersuri (la partide, la parlamentari si chiar plangere la CEDO.
Prima problema principala este la gimnaziu. 5 ani de gimnaziu este foarte mult. Al 5-lea an de gimnaziu ii va scoate pe majoritatea elevilor din "priza". In clasele a 8-a si a 9-a va disparea interesul pentru invatatura si cred ca asta se doreste. La liceu vor intra elevi si mai slab pregatiti decat pana acum. 3 ani la liceu este prea putin pentru a asigura pregatirea stiintifica si pregatirea pentru o profesiune. Solutia era: 4 ani gimnaziu si 4 sau 5 ani de liceu impartiti in doua trepte, prima trapta pentru teorie, a doua trapta pentru teorie sau pentru o profesiune, in functie de aptitudini. Interesul pentru invatare poate sa creasca prin: examen de admitere in invatamantul superior, dezvoltarea economica si crearea de locuri de munca, angajarea prin concurs (proba teoretica si proba practica. De ce proba teoretica la angajare si pentru practicarea unei meserii? Pentru ca angajatul trebuie sa aiba capacitatea si pentru exercitarea competenta a profesiei dar si pentru a inova in meseria pe care o practica. Aceasta propunere are sustinerea pe modelul japonez de invatare si de pacticare a profesiei).
RăspundețiȘtergere