1 feb. 2012

Funeriu – 23 de luni de dezastru pentru invatamant

 Putini stiu ca Funeriu este de 25 de luni ministrul educatiei (numire in 23 decembrie 2009). 
Cum arata sistemul de invatamant in contextul sistemului economic vedem in datele urmatoare, preluate de la Institutul National de Statistica.

La 31 decembrie 2009 in economie erau 4 367 700 de angajati iar in invatamant 395 500.
1477 lei era salariu mediu net in economie si
1442 lei era salariu mediu net in invatamant

Ce avem dupa 23 luni de mandat?

La 31 noiembrie 2011 in economie erau 4 201 200 de angajati iar in invatamant 367 000.
1457 lei era salariu mediu net in economie si
1267 lei era salariu mediu net in invatamant.

Desi in sistemul economic au disparut aproximativ 160 000 de angajati, adica 4% din numarul acestora, in invatamant a dat afara 28 500 persoane.  Desi reprezinta doar 9% din angajatii din economie ,reducerile din invatamant au reprezentat 15%.

Mai precis 1240 de posturi a fost desfiintate in fiecare luna sub mandatul ministrului Daniel Petru Funeriu.

In ceea ce priveste salarizarea. Chiar daca salariul mediu net pe economie a scazut in aceasta perioada doar cu 20 de lei, in invatamant acesta a scazut cu 175 lei. Cu 7,6 lei a scazut in medie pe luna salariul fiecarui angajat in mandatul domnului ministru.

Care a fost economia?
105 322 000 lei/ salarii nete/ luna mai putin pentru angajatii din invatamant. Asta e economia creeata de catre ministrul educatiei in fiecare luna de mandat.
De la 570 311 000 lei in dec 2009 la 464 989 000 lei in noiembrie 2011.  Aproximativ cu 2 miliarde de lei mai putin in aceasta perioada.

Sunt doua motive clare care arata ca este un dezastru de ministru. Un ministru care nu mai are ce cauta in fruntea acestui minister. Daca cineva doreste sa compare sanatatea, administia sau alt domeniu bugetar o sa observe ca e mult mai bine ca in invatamant.

Dezastrul continua si in ceea ce priveste Legea educatiei nationale. Detaliile pe aceasta tema intr-o postare viitoare.

17 comentarii:

  1. Anion Dumiritu01.02.2012, 19:28

    Funeraru?! Ce nume domnule! Predestinat sa distruga ceva. Si ce putea sa distruga daca nu ultimul sector care mai functiona: invatamantul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Io unu îi zic Fun(est)eriu. Sună mai simandicos...

      Ștergere
  2. parerea voastra ca functiona,dar cum functiona?la cineva care face ceva constructiv in tara asta trebuie sa-i dai in cap, sa vina nenorocitii la ciolan si sa darame tot. Vai de copii nostri care au invata dupa revolutie in scolile romanesti!de la cine invata, ce pregatire au cadrele didactice(unele), doar copii f destepti care se pregatesc in particular pot sa reuseasca in viata, acre au parinti care stiu sa-i indrume, aceia vor reusi, dar si aceea greu, mafia vine din urma sa darame totul, rusineeeeeeeeeeee ca nu va vedeti!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hopa hopa
      nu generalizati ca nu e bine.
      Hibele invatamantului romanesc nu sunt numai cadrele didactice. parintii care alearga cu bani ptr a-i fi inscrisa odrasla la clasa x. sau ptr o nota mai mare la examen...si asa mai departe

      Ștergere
    2. Anion Dumiritu02.02.2012, 00:00

      Anonimule Feb 1, 2012 10:02 AM, te faci ca nu pricepi. Invatamantul a fost subminat sistematic de 22 de ani incoace dar mai rezista; nu e ca uzinele cu care se mandrea Romania inainte de '89 si care acum sunt mormane de moloz. A fost adus FUNERARU sa-l inmormanteze sau sa-l aduca in starea asemanatoare a mormanelor de moloz. D-aia a fost inventat FUNERARU.

      Ștergere
    3. Tot Dumiritu02.02.2012, 06:39

      "parerea voastra ca functiona,dar cum functiona?"?!? Functiona ca un om bolnav dar functiona. Pentru FUNERARU, intre a-l vindeca si a-l inmormanta, s-a ales, bineinteles, inmormantarea. Nimic, dar absolut nimic, nu este constructiv la FUNERARU. El "construieste" la fel cum s-a "construit" si in economie: "construieste" moloz.

      Ștergere
  3. Iată două păreri exprimate mai de mult, pe care oricum nime' nu le-o băgat în seamă: Și altăce io nimica nu mai zâc, că dac-oi zâce m-oi enerva și am auzât că enervarea nu face bine la nervi! :))))))
    http://bciprianmp.wordpress.com/2010/03/19/reforma-educatiei-cu-ce-ar-trebui-sa-incepem/
    http://bciprianmp.wordpress.com/2010/05/13/daneleee-funeriuleee-te-provoc-la-dialog/

    RăspundețiȘtergere
  4. Vioara Temian01.02.2012, 21:21

    Si ce putem face cu adevarat???? GREVA GNERALA ar rezolv problema? Stiti bine ca nu am fost in stare sa facem o greva ca lumea in ultimii ani. Nici nu stiu daca la nivel national avem procentul si daca in lipsa CCMRI avem protectie. Daca cumva cineva se gandeste ca se poate face la nivel de unitate, se inseala amarnic!!! Si ce efect ar avea?! Eu stiu ca la ultimele greve, in caz ca am avut procentul,de-abia am putut sa-i tinem 1 zi, doua. Stiu ca astora de ne conduc nu le pasa de protestele noastre, ne-au demonstrat. GREVA poate abia o asteapta ca sa mai faca niste bani pe spinarea noastra. SPERAM SA PICE GUVERNUL si sa reintram pe fagasul normal. Eu, personal, sunt de acord sa stau in greva, daca miscarea este conjugata intre federatiile din Invatamantul preuniversitar. Altefl nu are impact greva. Nu scapam de Funeriu si dezastrul se accentueaza. Apreciez mult faptul ca Liviu ne informeaza consecvent si corect despre toate necazurile provocate, asa e. As vrea sa putem face mai mult.

    RăspundețiȘtergere
  5. D-na Temian are dreptate. La nivel de unitate scolara nu se poate si, oricum, la salariile de acum, nu se poate suporta neplata zilelor de greva. Solutia e in strada, din pacate.

    RăspundețiȘtergere
  6. Lucrez in invatamant de peste 25 de ani. Ma simt, mai mult ca oricand, un sclav. Hartii peste hartii, sarcini peste sarcini, comisii peste comisii, te rogi lui Dumnezeu sa-ti dea putere sa mai rezisti, te gandesti cu nostalgie la vremurile cand iti mai ramanea timp si energie sa te ocupi de pregatirea olimpicilor, de activitati de voluntariat, de..., iar acum nu mai ai timp efectiv sa te pregatesti pentru lectii, oricat de constiincios ai fi. Doar hartiile vorbesc: la inspectii, la diversele punctaje calculate...
    Ma intreb daca se mai poate reveni la starea de normalitate in sistemul nostru de invatamant.

    RăspundețiȘtergere
  7. AnonimFeb 1, 2012 12:00 PM : DREPTATE 1000% ! ! !

    RăspundețiȘtergere
  8. inca ma mira faptul ca se mai gasesc in lumea asta vajnici aparatori ai mult iubitilor conducatori.
    AnonimFeb 1, 2012 10:02 AM...ce functie mica si draguta ai in grozavul partid de guvernamant de esti atat de multumit?
    aaaa...sa nu uit...ai predat vreodata?
    cred ca nu.
    dar lauda-l pe funebrul:) succesuri, dragul meu

    RăspundețiȘtergere
  9. RUSINEA INVATAMANTULUI http://www.ghimpele.ro/2012/01/scandal-sexual-la-educatie-funeriu-pe-faras/ Surse din PDL sustin ca, printre ministrii care vor fi remaniati in urmatoarea perioada, se numara si Daniel Funeriu, ministrul Educatiei, sustine Cronosonline. Pe langa tensiunile din sistem si blocajul reformei in invatamant, se pare ca domnul Funeriu ar mai avea si anumite vulnerabilitati de ordin personal. Concret, prin ministerul pe care-l conduce se vorbeste tot mai insistent de o relatie extraconjugala a domnului ministru. Mai mult, se pare ca o celebra publicatie de paparazzi ar fi deja in posesia unor fotografii compromitatoare. Zvonul privind amantlacul de la Educatie ar fi ajuns si la conducerea PDL care ar lua in calcul o indepartare rapida a ministrului pentru a limita proportiile unui eventual scandal.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonim Feb1 2012 10:02 nu poate sa fie profesor din moment ce scrie despre"copii nostri"ca nu mai invata......Cat despre Funeraru, nu cred ca vom scapa pana cloaca PDL-ista nu va ajunge langa cea taranista.Si v-o spune un fost taranist convins! Dupa ce a reusit sa ingroape invatamantul romanesc(Funeraru),a mai reusit ceva:sa ne dezbine.....Simt ca majoritatea colegilor sunt blazati,resemnati,parca impacati cu conditia in care ne-au adus NENOROCITII DE LA PUTERE. Fara unitate si hotarare nu vom reusi prea multe. Vorba marelui ganditor in viata:"5 000 de profesori protestatari nu reprezinta invatamantul romanesc,cand vor iesi 100 000 atunci trebuie sa ma puna pe ganduri"

      Ștergere
  10. "Sunt douã metode de a cuceri si de a înrobi o natiune. Una este prin sabie. A doua este prin îndatorare." John Adams -
    Noi, "asasinii economici" suntem,de fapt,responsabili pentru crearea primului imperiu global.Noi lucrãm în multe moduri diferite dar, probabil cel mai frecvent este sã gãsim o tarã care are resurse, cum ar fi petrol... ... si apoi aranjãm un împrumut urias acelei tãri de la Banca Mondialã sau una din celelalte organizatii de acest tip.Dar banii nu ajung cu adevãrat în acea tarã.De fapt, ajung la marile noastre corporatii pentru a construi proiecte de infrastructurã în acea tarã. Centrale electrice, parcuri industriale, porturi... lucruri de care sã beneficieze corporatiile noastre si câtiva oameni bogati din acea tarã. Dar nu ajutã deloc majoritatea oamenilor .Întreaga tarã rãmâne cu o datorie foarte mare.Este o datorie atât de mare încât nu pot sã o plãteascã si asta face parte din plan, sã nu poatã sã o plãteascã.

    La un moment dat, noi, asasinii economici mergem înapoi acolo si le spunem:"Ascultati, ati pierdut multi bani, nu vã puteti plãti datoriile asa cã...vindeti petrolul foarte ieftin la companiile noastre petroliere... lãsati-ne sã construim o bazã militarã la voi în tarã... trimiteti trupe si sustineti-le pe ale noastre într-un loc cum ar fi... Irak sau votati-ne la urmãtoarele alegeri ONU." Sã privatizeze compania de electricitate, sistemul de apã si canalizare si sã le vândã corporatiilor din SUA si altor corporatii multinationale. Deci este o adevãratã retea si este atât de tipic modul de actionare al FMI si al Bãncii Mondiale.Ei îndatoreazã o tarã si este o datorie atât de mare încât nu pot sã o plãteascã. Apoi ei se oferã sã refinanteze datoria si trebuie cã tara sã plãteascã o dobândã si mai mare.Apoi ceri acest "quid pro quo" pe care-l numesti o conditionalitate sau bune relatii, care înseamnã de fapt cã trebuie sã-si vândã resursele...incluzând multe din serviciile lor sociale, companiile de utilitate... uneori sistemele lor educationale, penale,de asigurãri... la corporatii strãine. Deci este o loviturã dublã - triplã - cvadruplã.

    Corporatocratia este un grup de indivizi care conduc cele mai mari corporatii si se comportã cã împãratii acestui imperiu. Ei controleazã mass-media fie prin conducere directã fie prin publicitate. Controleazã majoritatea politicienilor nostri pentru cã le finanteazã campanile, fie prin corporatii, fie prin contributii personale ,care provin din corporatii. Nu sunt alesi, nu au mandat limitat, nu raporteazã nimãnui. În vârful corporatocratiei, nu-ti mai poti sã seama dacã persoana lucreazã pentru o corporatie privatã sau pentru guvern pentru cã se misca tot timpul dintr-o parte în alta. Deci, ai un tip care într-un moment este presedintele unei mari companii de constructii, cum ar fi Halliburton si în urmãtorul moment este vicepresedintele SUA... ... sau presedintele care este implicat în afaceri cu petrol. Acest lucru se întâmplã indiferent dacã sunt la conducere republicani sau democrati. Se misca dintr-o parte în alta pe usa care se învârte. Într-un fel guvernul nostru este invizibil de multe ori. Politicile lui sunt îndeplinite de corporatii pe un nivel sau altul si de fapt, politicile guvernului sunt create de corporatocratie si prezentate guvernului. Este o relatie foarte strânsã. Nu este ceva de genul "teoria conspiratiei", acesti oameni nu trebuie sã se întâlneascã si sã comploteze pentru a face lucruri. Cu totii lucreazã având un singur scop: maximizarea profiturilor indiferent de costurile asupra societãtii si asupra mediului. Acest proces de manipulare de cãtre corporatocratie prin îndatorare, mituire si înlãturare politicã se numeste GLOBALIZARE.

    RăspundețiȘtergere
  11. Ele sunt mărturiile unui fost „asasin " economic, John Perkins, în unele din aceste ţări, care a ales să spună adevărul! Am dat sub videoclipuri mărturia acestui om din filmul „Zeitgeist? Addendum " (filmul se poate vedea cu subtitrare în romana aici), mărturia aflată în film de la minutul 25 la minutul 41, pentru a găsi mai uşor această secţiune foarte interesantă!

    Pentru cei care doresc să ştie cum lucrează membri ai guvernului S.U.A, faţă de preşedinţii aleşi democratic din ţările latine din America Centrală şi de Sud sau din Orientul Mijlociu, îi invit să urmărească videoclipurile de pe Youtube!

    RăspundețiȘtergere
  12. Domnule Liviu Pop, in 2011, foarte multi profesori buni au primit sansa de a se titulariza in cea de-a doua etapa in alte judete. De la inspectorate am fost cu totii sfatuiti sa facem acest lucru, fiind ultima cale de a deveni titulari in sistem. Toate bune si frumoase pana aici. Dar imediat dupa aceasta s-a renuntat la transferuri. Noi ce facem????
    Ani de zile invatatoare si educatoare s-au putut transfera dupa ce terminau o alta facultate, direct pe un post de profesor. Noi???Multi suntem tineri, nu avem vechime in invatamant, nu avem punctaje cu care sa putem concura cu sanse "egale" cu aceste persoane. Numai ca noi am dat titularizarea pe specialitatea noastra. Am aratat ca stim cu ce se mananca specialitatea noastra. Noi avem vreo sansa sa ne putem transfera in judetele noastre unde avem casa si familie?sau macar putem alege la detasari inaintea suplinitorilor ( ca doar suntem titulari)?

    RăspundețiȘtergere

Postări populare