25 feb. 2012

Clasa pregatitoare inseamna 2000 de posturi reduse in invatamant

Perseverenta cu care MECTS reduce salariile si persoanele din invatmant este cunoscuta.
Pentru clasa pregatioare motivele principale sunt cele legate de:
-  lipsa de organizare la nivelul ministerului,
- lipsa transparentei decizionale,
- lipsa programei scoalre,
- lipsa bazei materiale
- lipsa pregatirii corpuli profesoral,
Nu putem trece cu vedere resursa umana. Si aici calculul e simplu.
Avem in jur de 200000 de copii care ar trebui sa intre in claa pregatitoare. Pentru acestia este nevoie de aproximativ 8000 de profesori.
Insa daca acestia continua studiile in gradinita, in grupa pregatitoare, e nevoie de aproximativ 10000 de educatoare.
Deci e simplu: MECTS doreste reducerea a inca 2000 de posturi in invatmant prin introducerea clasei pregatitoare.

Pentru ei nu conteaza multitdinea de lipsuri enumerate mai sus ci doar SA REDUCA IN CONTINUARE POSTURI IN INVATAMANT
Ce pun in locul angajatilor?
CONTRACTE CU FIRMELE DE CASA.

Exemplu:11/ 05.01.2012 Servicii de paza MECTS Contract subsecvent la acordul cadru nr. 55/ 29.12.2011  SC DRUMETUL GUARD SRL Valoare 323.251,20 lei adica 74956,80 euro 12 luni - Servicii de paza MECTS
Mai precis sme care inseamna salariile a 32 de paznici pe un an. La MECTS sunt 7 posturi de paznici. Diferenta inseamna "profit " ptr firma respectiva. Scolile au nevoie de paznici, fochisti, etc iar MECTS rispeste banul public fara nici o remuscare

20 de comentarii:

  1. Adica acelasi numar de copii are nevoie de un numar mai mic de cadre didactice daca vin la scoala decat daca stateau in gradinita? E un nonsens?! Cum e posibil? La gradinita erau mai multi in grupa decat vor fi la scoala. In grupa copilului meu sunt inscrisi 40 de copii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum, sunt grupe de 10, 15, 20, 30 de copii la gradinita iar la scoala grupe sub 20 de copii nu vor mai exista. Deci este posibil sa scada numarul de cadre didactice. ADEVARUL DEPINDE INTOTDEAUNA DE PERSPECTIVA DIN CARE ESTE PRIVIT.

      Ștergere
    2. Nu peste tot e la fel.

      Ștergere
    3. la gradi aveau 2 educatoare(program prelungit); la sc au 1 cadru didactic

      Ștergere
  2. Mare parte dintre copiii care ar ramane la gradinita sunt inscrisi la gradinite cu program prelungit- lucru care implica 2 educatoare pentru o grupa, + bucatareasa , personal nedidactic. Reducerea posturilor s-ar deduce si din nr de elevi la clasa/ grupa.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ca parinte , va rog sa-mi dati un exemplu concret de criterii de selectie stabilite la nivel de scoala ! Va multumesc pentru sprijin !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. loc de munca in apropierea scolii

      Ștergere
    2. Fiind învățământ de stat, singurele criterii sunt pilele, șpaga și incompetența celor recrutați pentru a fi manipulați mai ușor de niște șefi care nu se pot impune altfel decât prin sforării politice indiferent de culoare!

      Ștergere
  4. Ei,da! Daca lasi deoparte bucataresele,ingrijitoarele si pe toate celelate nedidactice,sigur ca se reduce numarul de salariati! Si ce e rau aici? Ba e foarte bine! Prea multi papa de la bugetul de stat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De exemplu, cum papi si tu care ai grija numai de seful tau sa-i mai dregi din imagine. Nu vei reusi dar banii de la buget ii papi.

      Ștergere
    2. Si tu papi banii de la sindicat dar tot nu reusesti nimic...

      Ștergere
    3. Bai anonimule (si la propriu si la figurat), eu cu "banii de la sindicat" am reusit sa dovedesc ca sefii tai sunt hoti de miliarde de lei(RON) din buzunarele personalului din invatamant. Tu cu banii papati tot un nimeni ai sa ramai. Aminteste-ti cuvintele astea peste vreo 9 luni.

      Ștergere
    4. De ce? Atunci nasti?

      Ștergere
  5. In lista posturilor disponibile, lista publica, apar aproape 1000 de posturi pentru educatoare.

    RăspundețiȘtergere
  6. AnonimFeb 26, 2012 06:30 AM : cand te vei afla pe lista de disponibilizati vei gandi altfel !

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu am fost la scoala de la 6 ani ! Inainte de . . . 1989 ! Fara testare psihosomatica , fara "scoala buna" ! Unde este . . . "reforma" de azi ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și ce dovedește asta?
      Nu sunt pentru testarea psihosomatică, dar sunt pentru reformă. Și prima măsură care trebuia luată de 20 de ani n-a fost fost luată: un învățământ în care să avem doar profesori - educatori (adică, pedagogi) și nu oameni de știință închipuiți, ingineri fără obiectul muncii în altă parte sau profesori de educație fizică care se erijează în antrenori! Cu alte cuvinte tot soiul de "specialiști" în învățământul preuniversitar și prea puțini pedagogi.

      Module de pregătire psihopedagogică, acum master didactic, toate formale și adresate unor oameni care nu înțeleg sau înțeleg prea puțin elevii, copiii, tinerii cărora li se adresează!

      Ștergere
  8. ACHIZITIILE PUBLICE, IN MAREA LOR MAJORITATE SUNT ATRIBUITE PRIN ACHIZITIE DIRECTA.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. http://moshemordechai.wordpress.com/2012/02/29/zero/

      Ștergere
  9. Să mă ierte pentru ce voi spune cei care au cu adevărat vocație și sunt cu adevărat profesori.

    Dacă clasa pregătitoare inseamnă scăderea cu 2000 a posturilor din învățământ, sunt de acord.... sunt pentru un mare DA. Nu s-ar putea să scadă numărul profesorilor-absolvenți de Spiru Haret și ai facultăților din fiecare reședință de județ? Sau numărul epavelor de la catedră care nenorocesc de mai bine de 50 ani generații de elevi?

    Înainte de '89? Sunt un produs al anilor de dinainte de '89, am fost un elev cu medii generale peste 9.00. Și nu e meritul vreunui profesor (cu vreo două-trei excepții)!!! Știu ce vorbesc. Am fost un autodidact. De la catedră, acei "maeștri" închipuiți nu mi-au transmis decât aere de vedetă ("ne desparte o catedră!") și semnale de incompetență crasă. În afara manualului pe care cică ei îl predau (dictări interminabile în caiete), acei "mari" profesori ante'89 nu cred că mai aveau habar de altceva din domeniul pentru care (vezi Doamne!) s-au calificat. Sau s-a uitat corectarea "la virgulă" la examenele de admitere din învățământul superior? Adică, cultivarea și promovarea memorării mecanice? Și acei "tocilari" fără coerență internă a gândirii pentru care singurul proces cognitiv superior era memoria (și aia mecanică de tip reproductiv), așadar, acei oameni se erijează astăzi în mari profesori și acuză lipsa de interes și motivație a elevilor. Cred și eu! Ce interes să ai față de niște ore searbede și alea câte șase pe zi. Sunt profesor de aproape 20 de ani și nu ami uitat nici eu ticăloșia (și îmi asum ce spun) vechilor mei profesori și actualilor mei colegi. Ticăloșie, e drept, de cele mai multe ori involuntară, majoritatea dintre ei nici nu realizează cât de departe sunt de cerințele unei educații autentice. Mi-e greață de inspecțiile la care merg, mi-e greață de gradele didactice care se iau de către oricine și oricum, mi-e scârbă de acest sistem în care nu poți da afară nici un cadru didactic fiindcă nu își face datoria! Exemplu: Un cadru didactic, 30 de ani, labil psihic, care trece toate testările psihologice! și care spune unui elev de 12 ani "taci din gură că te plesnesc de nu te vezi", care se ceartă efectiv cu elevii, elevi care știu să-l trimită la origini ori de câte ori simt nevoia, părinți cărora le este milă "să nu-și piardă pita" și evită să-l conteste etc. Și nu este un caz singular. Sau majoritatea părinților care nu vor să pericliteze situația școlară a copilului lor, știind că spiritul de gașcă răzbunător domnește printre dascălii din învățământul românesc? Cum poți să contești aceste epave de la catedră- mentori pentru niște semianalfabeți făcuți dascăli de un sistem de facultăți-reședință de județ?


    Ne lăudăm cu olimpici sau cu elevi buni? Nu e meritul profesorilor decât în foarte mică măsură (adică, trasul sforilor pe la comisiile de corectare). E doar meritul acelor elevi și al familiilor lor. În rest, olimpiade pentru gradații și pentru epavele cu experiență care blochează orice măsură care ar scoate din rahat acest învățământ falimentar.

    Deci, de o mie de ori DA. să scadă numărul incompetenților și să crească salariile celor cu adevărat buni din sistem. Și mai ales sunt pentru pensionarea fără drept de pensie a infractorilor care s-au îmbogățit de pe urma unor examene de bacalaureat frauduloase (e drept, un număr ceva mai mic de profesori fiindcă în acest "high-society" al educației nu putea și nici nu poate să pătrundă oricine).

    Și încă o dată: să mă ierte cei care au cu adevărat vocație și sunt cu adevărat profesori și mai ales educatori! ( cred că cel mult 10%)

    RăspundețiȘtergere

Postări populare