14 feb. 2012

Cum se "sparge" un blog?

Azi de dimineata am constat ca nu imi functioneaza blogul. Nu vreau sa fiu rau dar cred ca stiu de unde mi se trage. Am intrat in setari si dupa ce "m-am jucat" putin l-am facut sa functioneze.
De aceea fac un apel la cei priceputi in informatica si site-uri.

Cat de usor e sa se "sparga un blog" si cum se poate "sparge">

Multumesc anticipat.

21 de comentarii:

  1. Depinde...Este posibil sa fi intrat de pe un alt calculator decat cel obisnuit si sa iti fi citit cineva parola.
    Sfat...schimba parola si mergi mai departe...
    Eventual cumpara un domeniu doar al tau.
    Bafta!

    http://ocd-pnl4.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
  2. daca o mai stat si altcineva la compul dv e posibil sa fi instalat un keylogger si astfel poate urmari in permanenta ceea ce tastati. am patit-o si eu...mi-a fost golit mailul de yahoo si contul de mess de tot si toate. m-am trezit fara nimic in ele.
    P.S. instalati un antikeyloggers sau dati un scan cu spyboot search...este free.

    RăspundețiȘtergere
  3. Competentii doamnei Badea se pricep la asa ceva? Sau cei de la STS?

    RăspundețiȘtergere
  4. HACHER_DA_PIXEL_ALBASTRU14.02.2012, 14:31

    Daca a fost Funeriu- chix -pix(el) albastru?:)
    Oricum nu are ce face la Cotroceni:))))

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna seara. Sunt profesoara. Nu sunt membra de sindicat. Azi la scoala am aflat ca se vor plati diferentele la salariu din 2008 din marirea de 33 %.Am inteles ca eu nu voi primi. Nu e discrimare? Legea a prevazut marirea de salariu pt. cadre didactice. Eu sunt de profesie profesor, nu membru de sindicat. Dar cand are loc o miscare, o greva, mi se retine si mie din salariu, sunt solidara, nu spargatoare de greva. Pot sa fac ceva in sensul asta? Sa dau in judecata Inspectoratul si Consiliul Local?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu sindicatul e de vina ca nu veti lua banii din marirea de care vorbeati, ci sistemul.Daca tot a fost lege de ce nu s-a respectat? De ce a trebuit sa se dea in judecata ca sa ne obtinem dreptul?
      In legatura cu greva , erati minoritara si trebuie sa va supuneti majoritatii, deoarece copiii nu aveau cum sa vina doar pt ora dv.
      Ca sa va castigati aceasta marire trebuie sa dati in judecata pe banii dv., d-aia e bun si sindicatul, ca nu se imbogateste nimeni cu 20 de lei pe luna care-i dam la sindicat.
      Succes pe mai departe.

      Ștergere
    2. E doar inceputul platilor sentintelor castigate de catre sindicate.
      Sfatul meu este sa intrati in sindicat si sa inceapa organizatia din care faceti parte foarte repede procesele pentru dumneavoastra.Pana in momentul de fata sunt peste 7 miliarde de lei castigate de sindicate NUMAI PENTRU MEMBRII DE SINDICAT.

      Ștergere
  6. Ei, nu vreau sa ma plang de nimic, n-ar avea niciun sens. Si oricum ,oricat spui, nu te poate intelege decat cineva care a trai fix aceeasi situatie. Pt. mine si 20 de lei pe luna inseamna niste bani.Sunt oameni, sunt profesori, care chiar daca nu s-au facut medici neurologi, au invatat si ei, isi fac treaba la modul cel mai serios si traiesc si 3-4 zile cu 20 de lei.

    RăspundețiȘtergere
  7. Cristian, blogurile pe platforma blogspot.com sunt cele mai sigure cu putinţă.
    Dimpotrivă, a-ţi cumpăra un domeniul doar al tău ca să-ţi hostezi blogul tău cu platforma compilată de tine te expune la riscul de a-ţi fi spart blogul la niveluri exponenţial mai mari faţă de situaţia curentă.
    Mai mult, în spatele Blogger.com / blogspot.com se află gigantul Google, spre deosebire de "concurenţa" wordpress mult mai departe de aceeaşi credibilitate. Să dai jos întreaga platformă blogger.com se poate dar trebuie să dai jos Google, ceea ce e cam foarte greu. Însă, să dai jos doar un anumit blog de pe blogspot.com e imposibil din exterior.

    Acestea fiind spuse, cu informaţiile oferite de scurta postare a domnului Liviu, singura posibilitate este cea locală.
    Prin posibilitate locală înţelegem că cineva v-a văzut parola şi s-a jucat - sau a aflat-o într-un anume mod.
    Ceea ce spune Anonim este foarte corect însă nu e singura posibilitate de a crea probleme. De fapt, dacă aşa a ajuns să vă fie spart blogul, înseamnă că cel care-a făcut-o nu vă ura suficient de mult sau e un incompetent. Căci, având parola de la blog, e relativ uşor să ştergi tot blogul - chiar să-l ştergi definitiv de pe Internet în mod irecuperabil - să goleşti e-mail-ul, să instalezi un progrămel care să viruseze - eeehaa... sunt multe care se pot face dacă parola ajunge pe mâinile cuiva care urăşte proprietarul blogului.

    Scanarea anti boţi şi anti keylogger ajută prea puţin spre deloc întrucât nici cei care fac keyloggere nu stau degeaba şi întotdeauna sunt cu 5-6 paşi minim înaintea producătorilor de antiviruşi şi anti-spyware. Practic, chiar şi cel mai incompetent răufăcător dacă dă căutare "keylogger download" pe Google şi urmează primul link - şansa ca el să downloadeze şi să implementeze un keylogger ce-l recunoaşte un anti-keylogger e sub 1%.

    Am scris toate aceste explicaţii pentru că e important să ştii cum funcţionează aceste lucruri pentru că numai aşa ştii să te protejezi.
    În comentariul următor urmează soluţiile şi sugestiile.

    RăspundețiȘtergere
  8. Am revenit. Mă temeam că depăşesc numărul de caractere.
    Soluţia cea mai simplă, dar şi cea mai brutală, e să vă formataţi partiţia de sistem şi să reinstalaţi sistemul de operare (dacă aveţi windows, formataţi partiţia C:, dacă aveţi linux, formataţi hda0 sau sda0). În paralel, schimbaţi parola.

    Dacă nu doriţi, sau nu vreţi sau nu puteţi formata partiţia de sistem din varii motive, vă sfătuiesc să urmaţi un proces de restaurare la setările implicite (restore to default settings sau repair se numesc opţiunile atât la windows cât şi la Linux).

    Dacă nu doriţi să faceţi nici asta, vă sfătuiesc măcar să vă uitaţi la procesele active (ctrl+alt+delete - tab processes în windows; ps -ax în terminal pentru Linux) şi să vedeţi dacă au apărut între timp procese noi. Dacă da, căutaţi să le eliminaţi (ştergere din registry auto run pentru windows, kil -9 pid şi eliminarea dependenţelor în Linux) şi apoi să restartaţi calculatorul.

    Peste oricare dintre soluţii, vă sfătuiesc să optaţi pentru o parolă mai lungă şi mai complicată cu litere şi cifre. Exemplu: Fun3r1u-nu-m41-3mini5tru!! - sau poate nu chiar aşa de complicată dar ideea e să aibă măcar litere şi cifre, dacă nu chiar şi majuscule şi semne precum !#¤%&+, etc.

    Întrebare: Puteţi detalia precis cum făcea şi ce anume înţelegeţi dumneavoastră prin "blogul nu mergea"? Vă întreb ca să-mi pot da seama ce anume v-a făcut sau dacă e într-adevăr o mână criminală la mijloc şi nu altceva. Aş aprecia dacă mi-aţi spune şi mesajele de eroare pe care le-aţi primit.

    Dacă ceva este neclar din comentariile mele, vă rog să-mi spuneţi pentru a reveni cu clarficări.

    Îmi cer scuze că am scris mult dar aţi cerut ajutorul într-o problemă în care mă pricep foarte bine.

    O seară faină s-aveţi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc pentru precizari. Si eu modific parola slunar sau chiar saptamanal. Am partitionat si calculatorul si laptopul. Am aflat ca blogul nu se poate accesa si ca apare o eroare de la cativa colegi care m-au sunat dimineata.
      Am intrat in setari si am aprobat niste comentarii la cateva postari mai vechi si cand am dat "Vizualizare blog" a revenit.
      Multumesc inca odata pentru sfaturi. Seara faina si dvs

      Ștergere
    2. Atunci a fost doar o eroare de blogspot.com.
      Cel mai probabil datorată unuia dintre bannerele pe care le afişaţi.
      Ştiu c-am păţit şi eu ceva similar cu un banner al unui ONG pentru drepturi civile care avea scriptul dat peste cap şi dacă intrai la mine pe blog se bloca întreg calculatorul dacă aveai unul mai slab sau doar se prăbuşea browser-ul dacă aveai unul mai puternic.

      Ștergere
  9. Precizari f. importante pe care le-am retinut si eu. Multumesc!
    Accesat blogul din exterior aparea inscriptia: "in timpul accesarii blogului s-a inregistrat o eroare" Ce poate sa insemne asta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum adică ”din exterior”? Explică sintagma.
      Poate fi orice - de la coockie-uri incorect configurate (sau dezactivate total) pe browser-ul de pe care accesezi până la pauză de mentenanță a serverelor Google.
      Sper că prin ”din exterior” nu înțelegi ”de la alt calculator decât cel de-acasă”. Nu de alta, dar dacă asta înțelegi, exprimarea este eronată din punct de vedere tehnic întrucât blogul nu e hostat pe rețeaua ta personală sau pe calculatorul de acasă ci pe un server din SUA aparținând Google. Pe cale de consecință, toată lumea accesează blogul tău ”din exterior”, inclusiv tu.

      Aștept clarificări.

      Ștergere
    2. Da, sintagma nu exprima ceea ce voiam sa spun. Voiam sa spun: mie, altcineva decat proprietarul blogului, cand voiam sa intru pe blog sa vad articolele si comentariile, imi aparea invariabil acest indicativ: "in timpul accesarii blogului s-a inregistrat o eroare".

      Ștergere
  10. Aveți posibilitatea de a vă face copii de siguranță (back-up) ale blogului. Accesați Tablou de bord --> Setari --> Elementar/Instrumente pentru blog/ Exportati blogul. Alegeți opțiunea de salvare a blogului pe hard-disk. În cazul în care se întâmplă ceva, aveți la îndemână back-up-ul care va umple un posibil "gol".

    RăspundețiȘtergere
  11. foarte utile raspunsurile din comentarii, stiam ca blogspot este imposibil de spart

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nuuuu Blogspot este destul de usor de spart de pe un OS MAC daca ai cateva cunostinte de php javascript si sa cunosti HTML bine de tot

      Ștergere
  12. Salutare unde as putea raporta un blooger care ma ajuta fac cinste ;) add id mes byfitza mersi

    RăspundețiȘtergere

Postări populare