12 nov. 2008

Principii de evaluare a cadrelor didactice

Principii de evaluare MEDCT

Principii de evaluare a cadrelor didactice
 Un nou sistem de evaluare trebuie sa aiba în vedere, în primul rând, performanta
realizata în clasa.
 Schimbarea modului actual de evaluare presupune modificari concomitente si în
celelalte componente ale sistemului educational: managementul unitatilor de
învatamânt, salarizare diferentiata, rolul si structura inspectoratelor scolare si ale
consiliilor de administratie, accesul la gradele didactice, etc.
 În actualul sistem de evaluare, responsabilitatea revine directorului, dar nu si puterea
de decizie. Reformarea evaluarii presupune atribuirea deciziei celui care are si
responsabilitatea.
 Rolul inspectoratelor scolare se va limita la controlul calitatii procesului didactic prin
inspectii scolare la clasa si testari periodice.
 Evaluarea cadrelor didactice trebuie sa tina seama nu numai de identitatea
profesionala a evaluatului, ci si de cea a evaluatorilor.
 Pentru ca în evaluare intervin mai multi evaluatori, coordonarea interventiilor si
interpretarea rezultatelor trebuie sa fie atributul directorului.
 Consiliul de administratie va încheia un contract cu directorul, în care vor fi stipulate
atributiile acestuia pe perioada mandatului.
 În evaluarea cadrelor didactice trebuie sa fie luate în calcul criterii calitative, care
privesc atât procesul, cât si rezultatele.
 Evaluarea cadrelor didactice trebuie sa porneasca de la progresul scolar. La începutul
anului scolar, elevii vor fi testati pe baza unor subiecte formulate la nivel national.
Rezultatele testelor vor fi punct de plecare pentru evaluarea ulterioara, interna si
externa.

Criterii de evaluare a performantei didactice
Performanta didactica va fi evaluata prin:
Criterii de masurare a progresului scolar, exprimat prin:
• Evolutia notelor/calificativelor obtinute la evaluarile curente
• Rezultatele la evaluarile nationale raportate la cele de la clasa
• Rezultatele la testele initiale, raportate la rezultatele testelor curente, respectiv la cele
finale
Criterii privind implicarea cadrului didactic în institutia din care face parte, prin:
• Roluri asumate
• Activitati intra si extracurriculare
• Managementului clasei
• Parteneriate
• Activitati interdisciplinare
Criterii privind activitatea cadrului didactic din perspectiva elevilor, parintilor si a
comunitatii, prin:
• Evaluarea activitatii cadrului didactic de catre : consiliul de administratie, consiliul
profesoral, elevi, parintii elevilor si comunitate.
Criterii privind dezvoltarea profesionala a cadrului didactic si impactul acesteia
asupra progresului elevului si a performantei institutionale
• Formarea continua, de specialitate, metodica si manageriala, reflectata în modul de
proiectare si desfasurare a demersului didactic
• Aplicarea metodelor moderne de predare/ învatare, adaptate la nevoile clasei sau ale
elevului
• Contributia cadrului didactic la prestigiul unitatii de învatamânt

2 comentarii:

  1. Si toate acestea din ce salariu motivant domnule POP?

    Se pot face inspectii,la scolile care au fost inchise,si se degradeaza...sau acolo unde nu sunt lemne,combustibil,pt incalzit,iar elevii vin pe jos,zi de zi in vant si ploaie,pe zapada si ger,uneori dus intors cate 20km,pt s-au comasat abuziv unitatile?
    Ce mai fac copii la care s-a desfiintat scoala primara,si nu cunosc nici literele,pt ca traiesc in saracie,si de pe urma a trei gaini,plus o vaca?

    Vor fi masa de manevra la alegerile din 2024 cand doresti sa devii presedinte?

    RăspundețiȘtergere
  2. dupa cum vedeti articolul e din 2008....dar e important ca in 2024 sa nu devina masa de manevra..doar asa pot castiga alegerile
    pentr asta trebuie sa ne implicam toti

    RăspundețiȘtergere

Postări populare