2 dec. 2007

Tezele unice reinventeaza toceala

Parintii acuza Ministerul Educatiei ca subiectele pentru tezele cu subiect unic ii obliga pe elevi sa invete mecanic si sa recurga la meditatii pentru a reusi la aceste examene.

Federatia Nationala a Asociatiilor de Parinti ii acuza pe autorii subiectelor tezelor unice si pe ministrul Educatiei, Cristian Adomnitei, printr-o scrisoare deschisa, ca subiectele pentru tezele unice sint "stufoase si complicate". Din anul scolar 2007-2008, tezele cu subiect unic au inlocuit testele nationale ca modalitate de admitere in liceu.

"Avind in vedere ca programele la toate materiile sint extrem de incarcate, cu notiuni in dezacord cu virsta elevilor si pe care nu le vor folosi niciodata in viata, ne exprimam dezacordul fata de subiectele propuse pentru tezele cu subiect unic", spun parintii nemultumiti. Acestia considera ca maniera in care au fost compuse aceste subiecte nu exprima decit dorinta celor de la minister "de a le demonstra copiilor ca s-au obosit degeaba sa invete mecanic niste notiuni mult prea grele pentru ei” si de a-i face pe parinti sa analizeze tot mai mult necesitatea si oportunitatea meditatiilor, incepind chiar si cu clasa a V-a sau a VI-a.

Parintii spun ca subiectele la limba si literatura romana sint prea complexe si neatractive pentru un copil de clasa a VIII-a. Acestia dau exemplu un subiect care propune spre analiza la prima vedere o poezie de Nicolae Labis, ce contine expresii din folclor cum ar fi "iarba-ntomnata", pe linga care elevul are de facut si doua compuneri. "Considerati ca aceste subiectele stufoase si complicate se adreseaza copiilor de clasa a VIII-a? Nu cumva erau pentru studentii de la Facultatea de Litere si le-ati incurcat?", se intreaba reprezentantii parintilor. In opinia acestora, aceste subiecte cauta doar sa incurce elevii, sa-i descurajeze si nicidecum sa verifice daca elevii dispun de un bagaj corespunzator de cunostinte.

Situatia este aceeasi si la restul materiilor de examen, spun parintii. "In legatura cu subiectele propuse la geografie, credem ca, daca ar fi vazute de partenerii nostri din Uniunea Europeana, acestia ar ramine socati de faptul ca in timp ce la ei copiii se orienteaza dupa harti si studiaza programe de localizare prin sistemul GPS, in Romania hartile trebuie memorate", se arata in scrisoarea parintilor. In ceea ce priveste matematica, parintii acuza ca subiectele au acelasi volum mare de exercitii si probleme cu un grad de dificultate foarte ridicat. "In concluzie, copiii din Romania nu sint invatati cum sa invete, nu sint evaluati cum trebuie si nu sint formati pentru viata", incheie scrisoarea parintilor.

Fiecare lucrare va fi evaluata de doi profesori, altii decit cei din unitatile de invatamint de la care provin tezele. Activitatea de evaluare va dura maximum trei zile. Evaluarea se face pe baza unui punctaj pe scara 1-100. Insa parintii sint nemultumiti si pentru ca elevii sint dezavantajati la sutimi, prin rotunjire. De exemplu, daca primeste peste 9,50, nota finala va fi 10, insa daca ia 9,49, in catalog se va trece 9.
*
Prima zi de teze
Peste 12.800 de elevi de clasa a VII-a si 11.564 de clasa a VIII-a au sustinut vineri teza cu subiect unic la limba materna, varianta de subiect extrasa de reprezentantii ministerului fiind cea cu numarul zece, din cele zece variante posibile. Astfel, teza va fi sustinuta de 21.909 copii la limba maghiara, 2.252 la limba germana, 156 la limba slovaca, 52 la limba sirba si 12 la limba ucraineana. Durata fiecarei teze cu subiect unic este de doua ore din momentul primirii subiectelor de catre fiecare elev (ora 12.00). Subiectele sint elaborate in cadrul Centrului National pentru Curriculum si Evaluare in Invatamintul Preuniversitar, conform programei scolare parcurse pina la data desfasurarii tezei, in conformitate cu temele selectate din programa scolara si comunicate scolilor.
Sursa" http://www.cotidianul.ro/index.php?id=16050&art=39719&cHash=efa3cd9b95

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare