În ultimii ani, Guvernul a alocat sume record pentru reabilitarea unităţilor de învăţământ. Chiar dacă anul acesta banii au fost scoşi devreme din vistierie (prima hotărâre datând din martie) doar 48% din şcolile maramureşene au fost reabilitate.
Anul acesta au fost alocate de la buget aproximativ 42 de milioane de lei pentru reabilitarea a peste 200 de unităţi şcolare din Maramureş, dar la trei săptămâni de la începerea noului an şcolar lucrările de reabilitare a şcolilor din judeţ s-au realizat în proporţie de doar 48,43%. Mariana Pop, inspector şcolar general adjunct în cadrul Inspectoratului Şcolar Maramureş, este optimistă în ceea ce priveşte finalizarea lucrărilor: „Pentru luna octombrie, primarii au solicitat decontarea unor devize de execuţie în valoare de aproximativ 8 milioane de lei, astfel că procentul de absorbţie a fondurilor va ajunge la 71,71%, exceptând campusurile. Sunt convinsă că până la sfârşitul lui noiembrie sumele vor fi cheltuite în totalitate. Din păcate, banii nu vor fi suficienţi pentru a executa toate lucrările propuse, pentru că avem situaţii în care s-au alocat bani pentru o anumită lucrare, dar în timpul execuţiei au apărut şi lucrări conexe. Chiar dacă în câteva cazuri consiliile locale vor aloca banii necesari finalizării lucrărilor, cred că peste 90% dintre acestea vor fi terminate numai anul viitor, când se vor aloca alţi bani de la Guvern”. Liderul sindicaliştilor din învăţământul maramureşean, Liviu Pop, nu este însă la fel de încântat de stadiul lucrărilor. „Nu ştiu pe ce criterii s-au alocat aceşti bani de la Guvern. E clar că nu sunt cele politice, pentru că, dacă privim lista de şcoli incluse, vedem că localităţile au primari de toate culorile politice. Cu toate acestea am rezerve în privinţa modului în care au fost întocmite proiectele şi în care au fost adjudecate licitaţiile. De exemplu, la începutul anului aveam cam 60 de proiecte la şcolile din judeţ, dintre care niciunul nu viza obţinerea autorizaţiei sanitare. Era mai bine dacă Inspectoratul Şcolar realiza un plan de priorităţi în baza căruia să aloce banii, astfel s-ar fi rezolvat treptat problemele. Nu ştiu în baza a ce au fost alocaţi banii pe Hotărârea 919 (nr. din 14 august 2007), pentru că mi se pare cam târziu. Legea obligă la 52 de zile în care să se întocmească proiectul şi să se ţină licitaţia pentru execuţia lucrării. Pe urmă mai vine şi lucrarea propriu-zisă şi, dacă ne gândim că acei bani au venit în 14 august, practic ar fi fost doar o lună la dispoziţie până la începerea şcolilor. Aşa se poate explica procentul scăzut de execuţie a lucrărilor”, crede Pop.
Sursa: http://www.estradamaramureseana.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=655&Itemid=45
7 oct. 2007
Peticiti si rupti in... scoli
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Postări populare
-
1. Activitatea didactică .... 630 ore (18 ore x 35 săpt. = 630 ore) 2. Transport către diverse activităţi obligatorii (cercuri pedagogice...
-
Calculator *rezultatele calculatorului au caracter orientativ si se aplica pentru cadrele didactice cu peste 6 ani vechime în învățământ
-
Rugaminte pentru cei care aveti particularitati: un email pe fsli@fsli.ro pentru a va raspunde oficial conducerea FSLI. Multumesc pentru int...
-
Metodologia de miscare de personal 2012-2013 o puteti descarca de AICI pentru cei care nu reusesc se poate descurca de pe www.slimm.ro
-
Anexă la Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 6239/14.11.2012 METODOLOGIA - CADRU PRIVIND MOBILITATEA P...
-
Gasiti cateva modele pentru subiectele de la examenul de titularizare 2012 AICI Pana la inceputul saptamanii viitoare vor mai aparea si alt...
-
O R D I N pentru modificarea şi completarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în ...
-
" Art. 277.(1) Copiii personalului didactic şi didactic auxiliar aflat în activitate sunt scutiţi de plata taxelor de înscriere la con...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu