Am si eu citeva intrebari pentru dv. de ce
pers.nedidactic din inv. este platit sub salariul minim brut in sist. bugetar
adica 812 lei la care sa se adauge sp. de vechime corespunzator vechimii in
munca? de ce cei care au o ve chime mai mare de 6 ani sint platiti dupa
o.g.nr.10/2008 si un nou angajat in anul2012 coroborat cu oug nr.19/2012 ajunge
la un salariu de 812lei? as dori sa mi precizati daca in salariul minim brut pe
tara este inclus si sporul de vechime?de ce la noi salariul brut este comparat
cu salariul minim brut pe tara?
Conform OUG nr. 84/2012, pentru
persoanle angajate anterior, în anul 2013 își păstrează salariul avut în
decembrie 2012. Potrivit HG nr. 23/2013 „pentru personalul din
sectorul bugetar, nivelul salariului de bază, potrivit încadrării, nu poate fi
inferior nivelului salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată”,
respective 750 lei începând cu 1 februarie 2013. Fiind vorba de salariul de
încadrare la această valoare se adaugă sporul de vechime.
Problema mea nu mai este de data recenta, dar vreau sa ma lamuriti daca se
mai poate face ceva. In anul scolar 2010-2011 am facut naveta 72 de km de doua
ori pe saptamana pentru a merge la postul unde m-am titularizat, deoarece nu ma
puteam transfera in acelasi an, fara a mi se deconta nici macar 10 lei pentru
naveta, pe motiv ca nu sunt bani. Nemultumirea mea este ca eu am muncit gratis
in acel an, deoarece in acele conditii am renuntat la 1/2 din norma si vreau sa
stiu daca exista o posibilitate de a recupera acum o parte din banii cheltuiti
pe naveta cu masina personala, tinand cont ca nu am pastrat nici un bon de
benzina.
Ați avea posibilitate de recupera în instanță
cheltuielile de naveta, dar doar în condiția în care puteți face dovada că ați
solicitat, în scris, în fiecare lună decontarea acestor cheltuieli.
Sunt titulara in invatamantul de stat si doresc sa inchei un al doilea CIM
in invatamantul particular la o scoala acreditata (angajarea se face la nivel
de scoala, nu prin repartitie publica).Intrebarea mea este daca pot avea 2 CIM,
ambele in invatamant pe perioada nedeterminata? Sau cel de la particular
trebuie incheiat obligatoriu pe perioada determinata?
Conform Codului Muncii puteți încheia
cele două contracte, ambele pe perioadă nedeterminată.
In cazul in care intr-o scoala, un cadru didactic suplinitor are in acest
an scolar catedra constituita din 10 ore lb.romana si 8 ore lb. franceza,acesta
poate solicita continuitate la suplinire,avand in vedere ca din cauza diminuarii
Planului de scolarizare, pentru anul scolar 2013-2014 au mai ramas 5 ore de
lb.romana si 12 de lb.franceza?Mentionez ca cele 5 ore de lb.romana au fost
publicate in lista posturilor vacante(2013-2014)impreuna cu alte 8 ore de la
alta scoala (unde cadrul didactic respectiv nu a predat), formandu-se astfel o
catedra incompleta cu 13 ore.
Avand in vedere cele de mai sus, se poate
solicita continuitate pe post?
Conform Metodologiei de mobilitate „Cadrele
didactice calificate, angajate cu contract individual de muncă pe perioadă
determinată, participante la concursuri de titularizare în anii 2011 şi/sau
2012, care au obţinut minimum nota/media 5,00 (cinci) în specialitatea
postului, care au avizul consiliului de administraţie al unităţii de
învăţământ, care au calificativul "Foarte bine" şi care mai au cel
puţin jumătate de normă didactică în specialitate, pot solicita prelungirea
duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar
2013-2014”.
Ieri, la sedinta CA, directorul a afirmat ca bugetul scolii este
insuficient si ca se va trece la sistarea gradatiilor de merit obtinute in 2011
de catre trei cadre didactice. Este corect sa se procedeze asa?
Decizia neacordării, sau suspendării
acordării gradației de merit nu poate fi luată la nivelul unității de
învățământ.
As dori sa va prezint urmatoarea situatie de la Colegiul Tehnic"Édmond
Nicolau", jud Vrancea, mun Focsani si va rog sa va exprimati opinia cu
privire la corectitudinea acesteia.
In cadrul Colegiului Tehnic "Edmond
Nicolau", jud Vrancea activeaza profesor titular Baciu Constantin (examen
titularizare 2009) cu norma intreaga, desi mai detine inca un serviciu la stat
cu norma intreaga. As dori sa stiu cum este posibil ca cineva sa
aiba in acelasi timp 2 locuri de munca(cu norma intreaga) la stat incalcandu-se
legea. Conform "Art. 262 (1) Activitatea
personalului didactic de predare se realizeaza intr-un interval zilnic de 8
ore/zi, respectiv 40 de ore saptamanale" Legii Educatiei Nationale si
Codului Muncii "Art 112 (1) Pentru salariatii cu norma intreaga durata
timpului de munca este de 8 ore pe zi respectiv 40 ore pe saptamana",
"Art 114 (1) Durata maxima de legala a timpului de lucru nu poate depasi
48 ore pe saptamana" si "Art 112 (2) Durata zilnica a timpului de
munca nu poate depasi 12 ore pe zi va fi urmata de o pauza de 24 ore", in
concluzie nu se poate avea 2 lucruri de munca cu norma intreaga (ambele cu contract
nederminat) mai ales in sistemul bugetar. Nu stiu daca in aceste conditii se poate
exercita cu seriozitatea de care ar trebui sa dea dovada un cadru didactic si
asa a carei imagine este compromisa pe nedrept.
Art. 35 din
Codul Muncii prevede că
„ (1) Orice
salariat are dreptul de a munci la angajatori diferiti sau la acelasi
angajator, în baza unor contracte individuale de munca, beneficiind de salariul
corespunzator pentru fiecare dintre acestea.
(2) Fac
exceptie de la prevederile alin. (1) situatiile în care prin lege sunt
prevazute incompatibilitati pentru cumulul unor functii”.
Astfel, dacă legea nu prevede vreun
motiv de incompatibilitate persoana în cauză poate avea două sau mai multe
contracte individuale de muncă pe perioadă nedeterminată și cu normă întreagă.
Prevederile invocate de dvs. se referă
la un contract de muncă. În cazul prezentat de dvs. Aceste condiții se aplică
corespunzător fiecărui contract în parte.
Sunt cadru didactic cu specializarea educatie tehnologica din anul 1999,
functionez la doua scoli, am depus dosar de titularizare conform articolului
253 la ambele institutii, mai ales ca de fiecare data cand am sustinut examenul
de titularizare am luat note peste 8(8,05-2009; 9,50- 2012). culmea ironiei
este ca de fiecare data (am depus dosarul si in 2011 si anul acesta)una dintre
institutii face procnoza pe cativa ani in avans si -mi da acelasi raspuns:NU
ESTE VIABIL POSTUL in conditiile in care eu am functionat pe acelasi numar de ore
din anul 2009 pana in prezent la institutia respectiva. la cealalta institutie
situatia este una foarte delicata directorul a fost si este de acord cu
titularizarea mea pe postul respectiv, mai ales ca si consiliul de
administratie si-a dat acordul . spuneti-mi domnule ministru ce pot face intr-o
astfel de situatie? dumneavoastra vi se pare correct
Viabilitatea postului se stabilește de
către unitatea de învățământ în funcție de efectivul de elevi. Dacă sunteți
nemulțumit de hotărârea școlii și puteți proba că aceasta a fost luată cu
rea-credință vă puteți adresa ISJ și MEN.
Am si eu o intrebare in legatura cu pretransferul consimtit intre
unitati.Ma pot transfera pe un post cu viabilitate 2 ani,vacant dar 'PROPUS
MENTINERE IN ACTIVITATE TITULAR PENSIONABIL'??Mentionez ca ma aflu in concediu
de crestere copil.Multumesc anticipat pentru raspuns.
Conform Metodologiei de mobilitate „În
etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ cadrele didactice
pot ocupa catedre vacante constituite în unităţi de învăţământ, indiferent de
viabilitatea acestora”. Etapa
pretransferului consimțit este anterioară celei de menținere a cadrelor
didactice pensionabile.
Am si eu o intrebare in legatura cu examenul de definitivat. Am terminat
facultatea de Litere in 2009 dupa care am lucrat ca si profesor timp de 3 ani,
dar neavand catedra intreaga. Vechimea mea efectiva in invatamant pana la 1
sept 2012 este de 2 ani si 7 luni, iar momentan lucrez in alt domeniu. Daca din
anul scolar 2013-2014 ma reintorc in invatamant mai am dreptul sa dau examenul
de definitivat? Trebuie dat in primii 5 ani de la terminarea facultatii sau in
primii 5 ani de activitate efectiva la catedra?
Metodologia
spune că: „Personalul didactic se poate prezenta la examen în 3 sesiuni, în cel
mult 5 ani de la finalizarea stagiului”
(„stagiu efectiv de predare de cel puţin un an la catedră (sau ore de predare
echivalente normei de un an)”.
Imi puteti spune,va rog, cata viabilitate au notele obtinute (rezultatele)
de la probele orale?
Dacă vă referiți la concursul de
titularizare, trebuie să obțineți minim nota 7 atât la concurs, cât și la proba
orală.
As dori sa știu dacă ma pot titulariza anul acesta conform articolului 253,
având in vedere faptul ca am funcționat timp de 3 ani pe un post de limba
engleza care acum a devenit vacant prin eliberarea lui de catre titular. Sunt
absolvent de colegiu universitar de institutori, specializarea institutor-limba
engleza. Am dat examen de titularizare pe institutori-invatatori in anul 2010
unde am obtinut media 8. Solicit deci titularizare pe a doua specializare (lb.
engleza), pe postul unde am suplinit timp de 3 ani.
Pentru a vă putea titulariza conform
art. 253 trebuie să aveți examenul dat în specialitatea postului.
D-le ministru, in urma modificarilor la legea educatiei,
invatatorilor/educatorilor aflati in sistem nu li se mai cere facultate pana in
2018. Ce se va intampla cu cei ce vor iesi la pensie in 2019-2021? Vor fi
eliminati? Deci , tot trebuie sa urmeze PIPP-ul?
Conform actualei legislații nu veți
putea funcționa ca personal calificat. Dar, există déjà proiecte de modificare
a legislației în acest sens.
Oare exista vreo lege in care sa mai scrie si despre muncitorii calificati
din invatamantul preuniversitar, care peste noapte au fost facuti
"curatatori fatade cladiri" cu studii gimnaziale ?
În prezent nu există o legislație
specific personalului nedidactic din învățământ, nici în ce privește încadrare,
ni ci în ce privește salarizarea.
Am o problema privind titularizarea cf art.253.In anul scolar 2012-2013 am
primit continuitate in doua scoli( 13 h si 5 h), in baza notei din 2010. Momentan
o scola a dat 14 ore libere cu viabilitate de 1 an iar a doua scola 8 h cu
viabilitate de 1 an. Daca fac cereri la cele 2 scoli si obtin acordul CA ma pot
titulariza pe 13 h si respectiv 5 h. Mentionez ca aceste ore au viabilitate 4
ani iar CA -urile sunt de acord cu titularizarea.
Dacă orele au viabilitare de 4 ani și
aveți consimțământul școlilor puteți să ăvă titularizați.
Conform art. 74 din Metodologia așa cum a fost modificată prin OMEN
3271/2013 „În etapa de repartizare prevăzută la alin. (3) lit. d), posturile
didactice/catedrele propuse pentru continuitate la detașare și pentru
prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în
anul școlar 2013-2014, pentru candidații care au obținut cel puțin nota/media 7
(șapte) la concursurile de titularizare din anii 2011 și/sau 2012, se ocupă
numai de persoanele care beneficiază de continuitate la detașare, respectiv de
prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în
anul școlar 2013-2014, conform prezentei Metodologii”. CE INSEAMNA ASTA? CA TRB
SA AM MINIM 7 CA SA POT BENEFICIA DE CONTINUITATE?
Au prioritate la continuitate persoanele
care au obținut notă mai mare de 7 la concursurilor organizate în 2011 sau
2012, dar puteți obține continuitate și cu nota de minim 5 conform art. 85 din
Metodologia de mobilitate.
Directorii de unitati de invatamant pot da acordul de consimtamant cui vor,
fara sa respecte criteriile din metodologie? Peste tot unde m-am interesat
mi-au spus ca au deja oameni.Sunt profesor titular de limba engleza la un liceu
tehnologic si as vrea sa incerc sa ma transfer la o scoala mai buna. E un post
la cel mai bun liceu din oras, insa directoarea o prefera pe o doamna
profesoara care e in acelasi partid politic ca si dansa, cu toate ca nu are punctajul
meu. Mentionez ca eu nu fac parte din nici un partid politic. Am citit ca
decizia consiliului de administratie e definitiva si poate fi atacata doar in
instanta de contencios administrativ. Exista posibilitatea k sa obtin eu postul
daca actionez in instanta si se dovedeste ca am avut punctaj mai mare ca doamna
respectiva si ca ea a avut diplome false? La o alta scoala generala
directoarea a scos doua posturi de limba engleza cu viabilitate un an si a spus
ca nu da consimtamant de pretransfer nimanui din cauza ca doreste sa
titularizeze in scoala doua suplinitoare care sunt de cativa ani acolo.E legal
asa ceva?Din moment ce apar pe internet doua posturi cu viabilitate un an la
aceasi scoala este clar ca unul dintre ele ar trebui sa aibe viabilitate 4
ani.De asemenea in metodologie scrie ca avem dreptul sa ne transferam si pe
posturi cu viabilitate de un an. Eu m-am hotarat sa-i duc oricum dosarul in
perioada din calendar. Nu mi se pare normal ca directorii sa faca chiar tot ce
vor. Va multumesc!
Conform Metodologiei de mobilitate „dacă
sunt mai multe cereri pentru acelaşi post didactic vacant, ierarhizarea
cadrelor didactice conform criteriilor prevăzute la alin. (5), în ordinea
descrescătoare a punctajelor stabilite potrivit anexei nr. 2. Comisia de
mobilitate la nivelul unităţii de învăţământ selectează, în baza ierarhizării,
cadrele didactice în vederea acordării pretransferului consimţit între unităţi
de învăţământ. În situaţia punctajelor egale, departajarea se realizează în
baza criteriilor socioumanitare dovedite prin documente justificative”. Pentru cea de-a doua situație v-ați putea prevala de
dispozițiile metodologiei conform cărora „În
cazuri bine argumentate, comisia de mobilitate a personalului didactic din
învăţământul preuniversitar constituită la nivelul inspectoratului şcolar poate
decide pretransferul chiar dacă nu există acorduri propuse de unităţile de
învăţământ”.
Am si eu o intrebare ,daca sunt angajat pe perioada nedeterminata in
2012-2013 pe postul cuiva plecat in Spania, pe baza notei mai mare decat 5 ,pot
cere continuitate sau nu?
Înțeleg că sunteți angajat pe perioadă
determinată de un an școlar. Puteți cere continuitatea dacă îndepliniți
condițiile prevăzute de art. 85 din Metodologia de mobilitate: „Cadrele
didactice calificate, angajate cu contract individual de muncă pe perioadă
determinată, participante la concursuri de titularizare în anii 2011 şi/sau
2012, care au obţinut minimum nota/media 5,00 (cinci) în specialitatea
postului, care au avizul consiliului de administraţie al unităţii de
învăţământ, care au calificativul "Foarte bine" şi care mai au cel
puţin jumătate de normă didactică în specialitate, pot solicita prelungirea
duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar
2013-2014”.
Vă rog frumos să îmi răspundeţi la urmatoarele întrebări: ce se întâmplă cu
un titular care a obţinut un post cu normă întreagă în afara învăţământului şi
începe activitatea pe noul post la 1 aprilie? Îşi poate rezerva postul de
titular sau acesta rămane vacant? Dacă nu şi-l poate rezerva şcoala poate
considera cu data de 1 septembrie postul vacant (automat cu viabilitate de
minim 4 ani)? Menţionez că în momentul de faţă persoana respectivă se află în
concediu medical existând un suplinitor încadrat până la 31 august pe orele în
cauză şi că mă interesează dacă există şanse să fie ocupat acel post în baza
art. 253 în etapa din aprilie sau măcar scos la concurs. Multumesc anticipat
Dacă postul este ocupat de un titular,
care în prezent este în concediu medical, acesta nu poate fi publicat ca vacant
pentru niciuna din etapele mobilității. Eventual se va vancanta după data de 1
septembrie.
Sunt titular in 2 unitati
scolare. in prezent sunt detasat in alta unitate scolara. De la prima unitate
scolara ma pot pretransfera cu 4 ore in unitatea unde sunt detasat.
La prima unitate scolara am 10 ore in catedra ca
titular.
Dacă am înțeles eu bine problema dvs. nu
puteți să vă transferați pe 4 ore în
unitatea unde sunteți detașat.
Aş dori să vă întreb cum ar trebui să fiu încadrată având în vedere faptul
că am absolvit Liceul Pedagogic în anul 1995 şi facultatea de Management Braşov
în anul 2010.Menţionez că sunt educatoare titulară la o grădiniţă
Încadrarea dvs. este de educatoare.
Va rog sa ma lamuri intr-o problema.Sunt profesor cu statutul de
suplinitor. In 2011 am participat la concurs si am obtinut o nota peste 9. Pe
baza acestei note doresc titularizarea in scoala.C.A. al scolii a hotarat sa
scoata postul cu o viabilitate de 4 ani, dandu-mi in acest sens si 2 optionale
si propunandu-l la ISJ pentru titularizare in scoala. In aceste conditii, deoarece etapa pentru
titularizare in scoala este in aprilie, acest post poate fi luat in etapa de
pretransfer la cerere prin acord consimtit intre unitati? Am citit in art. 28 din metodologie ca, C.A.al
scolii poate stabili modalitati de ocupare si conditii specifice de ocupare a
posturilor in cadrul fiecarei etape de mobilitate, deci daca l-au scos si
propus pentru titularizare in scoala, mai poate fi luat de altcineva?
Postul poate fi obținut conform art. 253
doar dacă nu este ocupat în etapele anterioare ale mobilității (art. 55 alin. 1
lit. c din Metodologia de mobilitate).
Ar fi un lucru foarte bun acolo unde este necesar.Lucrez in invatamant ca
si secretara ,dar desfasor activitate si pentru gradinita cu personalitate juridica,
dar post de secretara n-au infiintat,dar le fac munca pentru o lei de ani de
zile.Pana in 2006 au fost sub coordonare, acum sunt cu pj pe hartie, dar
posturi , inclus nedidactice la o gradinita cu program prelungit, blocate,ceea
ce mi se pare absurd și anormal in secolul 21.Au o singura ingrijitoare la 200
de copii, este normal acest lucru? Ma intreb cand vom reveni la normalitate sau
niciodata
Prin deblocarea posturilor se poate
rezolva această problemă. Sperăm în aprobarea proiectului de modificare
legislativă.
Sunt profesor invatator,debutant,titular in urma concursului din anul
2012,pe un post pe perioada nedeterminata.Anul acesta dau Definitivatul,Ce se
intampla daca nu iau examenul? Am auzit ca ma vor trece pe o perioada determinata?
Daca este asa ,nu vad rostul titularizarii.Multumesc anticipat!
Dacă nu obțineți definitivatul veți avea
contract pe perioadă determinată până ce vei face dovada deținerii
definitivatului, moment în care contractual v-a fi modificat din contract pe
perioadă determinată în contract pe perioadă nedeterminată.
Sunt inginer cu specializarea tricotaje-confectii textile cu studii de
lunga durata,absolvent de master cu profilul Design vestimentar, absovent de
studii postuniversitare cu specializarea Educatie tehnologica,am participat in
ultimi 3 ani la concursul national de titularizare si am luat in fiecare an
peste 7. Anul acesta doresc sa ma titularizez cu art 253, dar am doar 7 ore pe
inginer si 2 posturi de maistri unul titularizabil si unul pentru suplinire.Ma
pot titulariza ca inginer pe cele 7 ore DT si completare ore de PIP (maistru)
sau integral pe ore de maistru.(ore de educatie tehnologica nu sunt)
Conform art. 55 din Metodologia de
mobilitate postul trebuie să fie complet și paote cuprinde maxim 4 ore de
opționale.
Am participat in august 2012 la titularizare si am obtinut 9,55 insa nu au
fost posturi. In anul scolar 2012-2013 sunt incadrat pe un post cu viabilitate
4 ani, norma intreaga si am sperat sa ma titularizez pe art.253 legea1/2011.
Neavand definitivatul de la isj au cerut ca directorul sa publice postul ceea
ce s-a intamplat. Astazi a aparut OMEN 3271/2013 care prevede ca cei inscrisi
in 2013 la definitivat se pot titulariza (CU CONDITIA SA obtina def-ul in aug
2013). Problema ESTE ca postul a fost deja publicat, aplicatia nu mai permite
modificari...directorul convoaca CA...avizul va fi favorabil, sper...insa ce se
intampla daca la prima miscare de personal -transferul- postul va fi solicitat
si ocupat????? Cine raspunde pentru acest fapt??? Ce trebuie sa fac??? Cum
trebuie procedat???
Dacă postul era vacant în etapa de
constituire a posturilor acesta trebuia să fie publicat pentru toate etapele
mobilității. Nu poate fi ținut pentru a fi ocupat doar într-o anumită etapă.
Iar, conform art. 55 alin. 1 lit. c din Metodologia de mobilitate postul poate
fi ocupat conform art. 253 doar dacă „nu a fost ocupat(ă) în etapele anterioare ale
mobilităţii personalului didactic”.
Ce se intampla cu posturile eliberate in etapa de pretransfer la cerere,
consimtit intre unitati? Pot fi ocupate tot atunci de alte persoane care n`au
acordul unitatii unde s`a eliberat catedra( nu se putea acorda, postul nefiind
liber la momentul respectiv)sau poate fi ocupata numai in urmatoarele etape ale
mobilitatii?
Conform citeriilor din Metodologie,
respectiv consimțământul unității de învățământ, ar trebui sp se poată ocupa
doar în etapele următoare.
Dupa aparitia ord 3271 care modifica si completeaza ord 6239 dupa ce
calendar ne ghidam?ma intereseaza tit conf art 253 si nu stiu cand trebuie
terminat dosarul:pana la 15 martie asa cum prevede 6239 sau 15 aprilie asa cum
prevede 3104?
15 aprilie, așa cum prevede OMEN
3104/2013.
Conform ord 3271 care spune „În etapa de repartizare prevăzută la alin. (3)
lit. d), posturile didactice/catedrele propuse pentru continuitate la detașare
și pentru prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă
determinată în anul școlar 2013-2014, pentru candidații care au obținut cel
puțin nota/media 7 (șapte) la concursurile de titularizare din anii 2011 și/sau
2012, se ocupă numai de persoanele care beneficiază de continuitate la
detașare, respectiv de prelungirea duratei contractului individual de muncă pe
perioadă determinată în anul școlar 2013-2014, conform prezentei Metodologii” Ce sa intelegem de aici ca persoanele care au
concurs 2011,2012 dar au obtinut nota mai mica de 7 nu beneficiaza de
continuitate prin suplinire pt anul sc. 2013-2014?
Puteți beneficia de continuitate în baza
art. 85 din Metodologie, doar că au prioritate persoanele care au obținut nota
mai mare de 7.
D-le senator, am
rugamintea daca puteti sa-ma lamuriti in doua probleme care oricat am citit LEN
si OUG, nu am reusir sa le inteleg :
- in cazul in care un profesor se pretransfera
cu acordul celor doua unitati, postul ramas liber poate fi ocupat prin art.253?
- daca catedra este constituita in mai multe
unitati,post complet dar in patru unitati, se poate titulariza prin art.253
intr-una din cele patru unitati?
Da, dacă postul este publicat înaintea etapei de modificare a contractului,
respectiv titularizare conform art. 253 și îndeplinește toate conițiile
prevăzute de art. 54 și următoarele din Metodologie.
Da, dacă postul este complet.
Este posibil ca in unele liste sa apara postul propus ptr titularizare cu
art 253 iar in altele nu?
Trebuie verificată aplicația MEN. Cum
apare acolo așa a fost publicat.
Sunt cadru didactic, titular pe postul de istruire practica. Am absolvit
studii universitare si master in domeniu, ce trebuie sa fac pentru a trece pe
postul de profesor in acelasi domeniu, in conditiile in care nu este profesor
titular, care articol din metodologie i-mi da acest drept?
În Metodologia de mobilitate se specifică
următoarele: „Cadrul didactic titular
într-o unitate învăţământ preuniversitar, care a dobândit prin studii două sau
mai multe specializări, poate solicita, în etapa de pretransfer consimţit între
unităţile de învăţământ, ocuparea unui post didactic/catedre vacant(e) sau
trecerea într-o altă funcţie didactică, în concordanţă cu specializările
dobândite prin studii, în aceeaşi unitate de învăţământ sau în alte unităţi de
învăţământ, cu acordul consiliilor de administraţie ale unităţilor de
învăţământ respective”.
Va rog sa ma lamuri intr-o
problema.Sunt profesor cu statutul de suplinitor. In 2011 am participat la
concurs si am obtinut o nota peste 9. Pe baza acestei note doresc titularizarea
in scoala. La normare,
C.A. al scolii a hotarat sa scoata postul cu o viabilitate de 4 ani, dandu-mi
in acest sens si 4 optionale si propunandu-l la ISJ pentru titularizare in
scoala. In aceste conditii, deoarece etapa pentru
titularizare in scoala este in aprilie iar pana atunci mai sunt si alte etape
de mobilitate, acest post poate fi luat la pretransfer sau transfer? Am citit in art. 28 din metodologie ca, C.A.al
scolii poate stabili modalitati de ocupare si conditii specifice de ocupare a
posturilor in cadrul fiecarei etape de mobilitate, deci daca l-au scos pentru
titularizare in scoala, mai poate fi luat de altcineva?
Postul poate fi ocupat conform art. 253
doar dacă nu este luat într-o etapă anterioară a mobilității (art. 55 alin. 1
lit. c din Metodologia de mobilitate).
Sunt profesoara titulara pe catedra de geografie. Directorul scolii (
profesor istorie geografie) este venit prin transfer de la o alta unitate unde
a primit restrangere de activitate, este corect ca la proiectul de incadrare
pentru anul scolar viitor, 2013 - 2014, eu ca profesoara titulara pe catedra de
geografie sa fiu incadrata pe catedra de geografie cu complectare ed. fizica si
profesorul titular pe catedra de istorie sa fie incadrat pe istorie cu
complectare ed. fizica, pentru a-si face directorul loc liber pe catedra de
istorie geografie cu orele de la noi. Cui as putea sa ma adresez, presupun ca
cei de la isj sunt mana in mana cu directorul.
Pentru rezolvarea sau lămurirea
problemei puteți să vă adresați MEN,
dacă considerați că ISJ nu ar rezolva obiectiv situația.
Am fost pensionat pentru limita de varsta la finele anului scolar
2011-2012. La dosarul inaintat Casei de pensii Olt, am depus actele cerute, si
am primit decizia in nov. 2012. Nemultumit de modalitatea de calcul, am depus
contestatie, in urma careia am primit o alta decizie cu un minim de cativa lei
majorare.Pana acum am primit 4 decizii cu modificarea valorii punctului de
pensie .In Carnetul de munca,sunt pozitii necompletate din anii 1976, 1977
pentru care s-a luat in calcul ,,salariul minim pe economie,, de atunci, fara
sa se tina seama de adeverinta eliberata de secretariatul scolii pentru
perioadele respective.Mai sunt si alte pozitii din respectivul Carnet de munca
ce sunt eronat completate. De la Casa de pensii mi s-a cerut sa aduc
rectificari la pozitiile respective, facute in corelatie cu adv., la care
doamna secretara mi-a raspuns ca nu va rectifica nimic deoarece nu a gresit ea.
Fosta secretara este pensionara si nu mai poate rectifica. Cine trebuie sa
opereze rectificarile ? Ce ma indrumati sa fac pentru a primi o pensie reala
pentru cei 44 ani in serviciul instructiei si educatiei copiilor?
Doar printr-o hotărâre judecătorească
ați putea obține stabilirea stării de fapt în vederea calculării corecte a
pensiei.
Sunt profesor suplinitor calificat si indeplinesc toate conditiile in
vederea titularizarii conform art.253 din LEN. Va rog sa-mi spuneti cand anume
se depun cererile la secretariat in vederea titularizarii. Mentionez ca am
gasit in Metodologia privind mobilitatea cadrelor din invatamant atat data de
15 martie 2013 cat si data de 15 aprilie 2013. Care se ia in considerare.Si
inca o intrebare : Daca consiliul de administratie si directorul scolii nu sunt
de acord cu venirea unui alt profesor titular care se incadreaza mai devreme in
metodologie respectiv detasare, pretransfer etc. ce pot face? Predau la aceasta
scoala de 2 ani iar in invatamant sunt de 6 ani.
Perioada de depune a cererilor pentru
titularizare conform art. 253 este 15-17aprilie conform Calendarului modificat
prin OMEN nr. 3104/2013. Condiția pentru titularizarea conform art. 253 este ca
postul să nu fie ocupat într-o etapă anterioră a mobilității.
Sunt suplinitor calificat avand clasa pregatitoare pe 1 an cu nota 9.17 de
la concursul din august 2012.Mi s-a spus ca nu pot avea continuitate deoarece
colega mea care este titulara si are clasa a 4-a va lua ea iar eu va trebui sa
particip la concurs daca mai vreau sa raman in scoala fiind scos inca un post
la clasa pregatitoare.Mentionez ca din 2005 si pana in 2012 am participat la
toate concursurile luand cu mult pe ste 7 .8 si chiar 9 in aceeasi scoala ,dar
neavand niciodata continuitate.Sincer m-a dezamagit sistemul nu mai cred in
nimeni si nimic.
Conform Metodologiei de mobilitate la
constituirea catedrelor în primul rând trebuie să fie încadrați și să li se
asigure ore titularilor.
Sunt invatatoare, am nota de titularizare din anul 2010, 8,00, mai pot
beneficia de continuitate in anul scolar 2013-2014?
Numai persoanele care au obținut notă
mai mare de 5 la examenele din 2011 și/sau 2012 pot beneficia de continuitate.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii.