31 iul. 2013

Întrebări și răspunsuri 31.07.2013

Sunt învăţătoare( absolventă de LIC.PED),  iar din iulie 2013 şi  absolventă de LITERE. Aş dori să ştiu cum voi fi încadrată şi de când. Menţionez că juristul Inspectoratului mi-a precizat că OUG nr. 92/2012„Absolvenţilor liceelor pedagogice, filiera vocaţională, profilul pedagogic, specializarea învăţătoreducatoare, ai şcolilor postliceale pedagogice, ai colegiilor universitare de institutori sau ai altor şcoli echivalente, încadraţi în învăţământul preşcolar şi primar, li se recunoaşte îndeplinită condiţia pentru ocuparea funcţiilor didactice de profesor pentru învăţământul preşcolar, respectiv profesor pentru învăţământul primar, de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, pe baza diplomei de licenţă”.nu mai e în vigoare.

Eu știu că legea de aprobare a OUG nr. 92/2012 este în fază de proiect, nefiind adoptată încă și oricum prin această lege nu se abrogă art. IV din OUG nr. 92/2012.

Sunt absolvent de liceu pedagogic (5 ani), profil invatator - educatoare. Am urmat mai departe Colegiul de Institutori din cadrul Universitarii Bucuresti (3 ani). (mentionez ca pe diploma scrie Diploma de absolvire). In baza documentelor de studii am fost incadrata ca Profesor 2. Acum sunt reintoarsa, de un an de zile, la statutul de Institutor 2. Stiu ca si in legea veche a invatamentului se stipula ca acei absolventi de liceu pedagogic  sa continue studiile prin colegii cu durata de 2 ani.Reincadrarea ca Institutor 2 s-a facut in baza LEN 1/2011, considerand ca profesorii sunt incadrati doar cei cu studii universitare de LICENTA. In judetul Buzau avem colege in aceeasi situatie, dar incadrate ca profesori 2 si nu ca institutori 2.Mentionez ca in martie 2012 am depus dosar de echivalare a studiilor confom OMCTS 5553, dar nu am primit niciun raspuns.Avem cazuri in scoala de profesori care au absolvit un Institut cu durata de 3 ani, dar care sunt incadrati ca profesori 2, iar invatatorii care au studii superioare de scurta durata sunt institutori 2.Va rog lamuriti-ma in ceea ce priveste statutul meu la acest moment.

Conform Legii educației naționale „Absolvenţilor liceelor pedagogice, ai şcolilor postliceale pedagogice, ai colegiilor universitare de institutori sau ai altor şcoli echivalente, încadraţi în învăţământul preşcolar şi primar, care, până la intrarea în vigoare a prezentei legi, au absolvit ciclul de licenţă, li se consideră îndeplinită condiţia pentru ocuparea funcţiilor didactice de profesor pentru învăţământul preşcolar, respectiv profesor pentru învăţământul primar”. „Cadrele didactice care ocupă funcţii de educatori/educatoare, institutori/institutoare, învăţători/învăţătoare, maistru-instructor, antrenor şi care au dobândit formal, nonformal sau informal competenţe profesionale până la intrarea în vigoare a prezentei legi îndeplinesc condiţia pentru ocuparea funcţiei didactice de profesor pentru învăţământul preşcolar, profesor pentru învăţământul primar, respectiv, profesor antrenor, în baza unei metodologii de recunoaştere şi echivalare elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului”. Iar conform Metodologiei de mobilitate „Cadrele didactice, din învăţământul preuniversitar, cu studii universitare de scurtă durată, care au dobândit atestatul de echivalare a studiilor cu ciclul I de studii universitare de licenţă, în sesiunea 2012, în conformitate cu prevederile Metodologiei privind echivalarea pe baza ECTS/SECT a învăţământului universitar de scurtă durată, realizat prin colegiul cu durata de 3 ani sau institutul pedagogic cu durată de 3 ani, cu ciclul I de studii universitare de licenţă, pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5553/2011, se salarizează corespunzător noii funcţii didactice începând cu 1 septembrie 2013”. 

M-am titularizat în baza articolului 253, cu nota obţinută la examenul de titularizare din anul 2012, dar din pacate nu am promovat examenul de definitivat. Ce se va întâmpla cu postul? Voi mai fi "titular" pe el, avand dreptul la inca 2 incercari? Am citit  Art. 31 alin. (10), dar nu stiu cum sa-l interpretez corect.

Conform art. 31 alin. 10 din Metodologie nu vi se emite decizia de ocupare a postului conform art. 253.

Sunt profesor suplinitor de logica si filosofie. Anul trecut am obtinut la examenul de titularizare nota 8.62. In urma sedintei publice, fara ca baza de date sa fi fost actualizata, am optat pentru C.T.D. Leonida si C.T. Electronica Industriala, avand continuitate pe 10 ore in Liceul de Metrologie Traian Vuia. Clasele din Traian Vuia nu s-au facut, la fel si cele din C.T. Dimitrie Leonida si din Electronica. Am fost nevoita sa imi iau ore la al patrulea liceu si anume C.N. George Enescu. Anul acesta, nu voi da examen de titularizare, am dat doar examenul de definitivat, absolvit cu 8.15. Acum ma aflu in situatia in care, desi toate cele patru unitati de invatamant mi-au dat acordul de continuitate, in trei dintre ele nu s-au facut numar de clase preconizat. Nu stiu ce trebuie sa fac mai departe, nici in ce perioada de repartizare ar trebui sa ma aflu 

Conform Metodologiei si Calendarului de mobilitate: înregistrarea, la inspectoratele şcolare, a cererilor de înscriere, însoţite de documentele solicitate în acestea, pentru cadrele didactice care solicită completarea normei didactice, detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere nesoluţionată, continuitate pentru detaşare la cerere, respectiv detaşare la cerere prin concurs sau concurs specific, precum şi a candidaţilor care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014 şi a celor care solicită angajare pe perioadă determinată în baza mediilor/notelor de la concursul din sesiunea 2012, de la concursul din iulie 2011 sau de la de la concursul din iulie 2010;  verificarea şi avizarea dosarelor de către comisia de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar şi consilierul juridic al inspectoratului şcolar; Perioada: 16-20 august 2013.

Sunt  prof.dr la Colegiul Economic Rm.Valcea. Revin cu intrebarea daca eu care am obtinut diploma de doctor in 2010 mai am vreo sansa sa primesc sporul de doctorat?Este o aberatie ca ceilalti cu doctoratul pana in 2009 sa primeasca sporul sub forma de sume compensatorii tranzit si noi nu?Daca ma adresez justitiei sau sindicatului am sanse sa castig? Cum se va rezolva aceasta problema?

Șanse de câștig în instanță aveți doar dacă aveați sporul de doctorat în plată în decembrie 2010. Problema este cunoscută și se încearcă rezolvarea ei prin noua lege de salarizare în învățământ.

Sunt institutor II,absolvent de CUI in 2004(voi face 10 ani vechime la catedra in august 2014).Am dat acest amanunt,pentru ca este singurul inconvenient de care nu m-as bucura daca maine ar fi o alta serie de echivalare.Am incredere in calitatea dumneavoastra de om si apoi de demnitar,ca sustinator si al absolventilor CUI,ca ne veti sustine in continuare pentru a obtine si noi ceilalti atestatele de echivalare a studiilor, pentru ca nici noi nu suntem mai prejos decat colegii nostri(doar pentru faptul ca au avut norocul sa finalizeze CUI putin mai devreme). Va rog din suflet sa sustineti continuarea  acestui demers, al carui initiator ati fost(OM 4111).

Până în acest moment nu există un nou calendar privind echivalarea studiilor, dar sper să fie adopta unul pentru a rezolva problema celor aflați în situația dvs.

După 25 ani vechime se trece la o altă grilă de salarizare? La 1.09.013,  fac 26 ani și 11luni. Am gradul I și un salariu de 1896.

Se trece într-o altă încadrare la 25 de ani vechime în învățământ.

Sunt profesor de limba engleza si am o intrebare legata de inscrierea la examenul de titularizare.Am absolvit Facultatea de Litere specializarea Romana-Engleza si am continuat studiile cu un master, dar la Academia de Studii Economice, specializarea Comunicare de afaceri in limba engleza. La inscriere la titularizare, atat anul acesta cat si anul trecut, mi-au spus ca nu ma incadrez pentru posturile la liceu deoarece masterul urmat nu este potrivit - era neconcordanta intre  specializari  cred si nu puteau introduce datele in macheta. Insa in primul an dupa terminarea masterului, 2011, am putut ocupa un post la liceu. Am discutat si cu doamna care este directorul masterului si mi-a spus ca nu este corect ce se intampla si ca se va interesa daca exista o solutie la aceasta problema, insa nu am mai primit nici un raspuns.As dori sa stiu daca intr-adevar acest master nu-mi este de folos in invatamant si de ce. Inteleg ca este diferenta de domeniu, dar toate cursurile si activitatile masterului s-au desfasurat in limba engleza si am studiat multe lucruri pe care le-am intalnit si in perioada de practica la liceu din timpul facultatii.

Consider că problema este Centralizatorul care nu prevede posibilitatea ocupării unei catedre de engleză cu studiile de master absolvite de dvs.

Ma adresez dumneavoastra cu rugamintea de a-mi raspunde la urmatoarele intrebari:
- daca am obtinut atestatul de echivalare conform ordinului 5553 ma pot inscrie la master? daca nu, cum anume trebuie sa procedez? sa urmez o alta facultate? care?  
-este neaparat necesar sa mai urmez cursuri de masterat daca am 32 ani vechime in invatamant, sunt titulara, am grad didactic I? 

Pentru înscrierea la master ar trebui să vă adresați universității la care doriți să urmați cursurile pentru a afla dacă vă e luat în considerare atestatul de echivalare.
Trebuie să urmați un curs de master doar dacă postul ocupat necesită aceste studii, spre exemplu dacă este la nivel liceal.

Am unele nelamuriri in ceea ce priveste sumele restante(hot. jud.) pe care le primesc, consider ca e prea putin (fata de unele colege din alte localitati).Va rog mult sa -mi spuneti cu aproximatie ce suma mi s-ar cuveni.Lucrez din 2000 ca educatoare calificata,iar in 2008 am  dobandit statutul de prof. inv. presc. si primar.In anul scolar 2004/2005 si 2005/2006 am fost in conc. maternal..In 2004 am luat def. ,iar in 2010 gr. did. II. In prezent am incadrarea de 1387. Anul trecut am primit 4 transe ce totalizau 480 de lei, iar suma totala pe anul acesta va ajunge la 641 de lei.Va rog mult sa ma lamuriti daca puteti : e suma cuvenita sau nu.

În primul rând trebuie să vedeți despre ce drepturi este vorba în hotărârea sau hotărârile judecătorești pronunțate în favoare dvs. Nu poate nimeni, în afară de contabilul școlii sau un expert contabil să vă calculeze sumele pe care trebuie să le primiți.

Imi cer scuze ca va deranjez dar am o colega care este titulara si din nefericire a picat definitivatul. Ce se va intampla cu ea?

Dacă postul ocupat în anul școlar 2012-2013 este pe perioadă nedeterminată, iar colega dvs. nu a obținut definitivatul, dar mai are dreptul de a-l obține anii viitori va rămâne pe post dar cu contract pe perioadă determinată, putându-i-se modifica contractul în contract pe perioadă nedeterminată doar în momentul în care va obține definitivatul.

In perioada 2009/2012 ( 30 august 2012) am avut contract pe periada determinata in invatamant, sunt in CCC din iunie 2012, copilul s/a mascut pe 9 mai 2012, dupa expirare CCC beneficiez de somaj? daca nasc al doilea pana in data de 9 mai bebeficiez de CCC in continuare pentru 2 ani?

Puteți beneficia fie de șomaj, fie de concediu pentru creșterea celui de-al doilea copil.

Sunt absolventa a U.M.F. Gr.T.Popa, Iasi, Facultatea de Bioinginerie Medicala, sectia Bioinformatica si Management sanitar.In anul 2010 nu am fost primita in sala de examen pentru titularizare in invatamantul gimnazial ,pe motiv ca facultatea absolvita nu se regasea in Centralizator. Am trimis un memoriu la Minister si am primit un nr. de inregistrare ...si atat.Nici acum , in 2013, nu este trecuta Facultatea de Bioinginerie Medicala in centralizator.Se poate remedia aceasta situatie?Daca da ,cum?

Întrucât Centralizatorul este aprobat prin ordin de ministru, MEN este în măsură de a remedia această situație.



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.

Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.

30 iul. 2013

Întrebări și răspunsuri 30.07.2013

Pentru demisia din functia de director al unei unitati de invatamant este nevoie de preaviz?

Este nevoie de preaviz conform contractului individual de muncă/contractului de management.

Sunt profesor la o scoala  si doresc sa va cer unele lamuriri si ajutor.
De ce la gradul didactic II se face media cu inspectia de la clasa si la definitivat nu?(mi se pare o mare nedreptate).Va rog daca se mai poate face ceva in legatura cu revenirea la nota 7 atat la definitivat cat si la grad ,stim ca aveti un cuvant mare de spus ca fost ministru a invatamantului .Din cate vad ministerul cauta acum vinovatii pt. esecul de la bac si evaluarea nationala razbunandu-se pe cadrele didactice atat prin ridicarea notei de promovare a definitivatului si gradului didactic II cat si prin dificultatea ridicata a subiectelor.

Deocamdată aceasta este legislația. Vom vedea la anul ce modificări vor fi aduse.

Va rog foarte frumos sa ma ajutati sa aflu rezultatele echivalarii de studii (5553 ) pentru absolventii de colegii de institutori din judetul Olt . Am aflat ca au fost trimise dosarele la Universitatea din Pitesti , dar nu reusesc sa gasesc lista cu rezultatele . Am citit pe forumul edu ca unele universitati au inceput sa elibereze atestatele .  
Trebuie să luați legătura cu Universitatea din Pitești pentru a afla rezultatele. Dacă aceasta refuză să vă dea informații vă puteți adresa Ministerului.

Va rog frumos sa imi spuneti si mie daca se poate lucra in invatamant doar cu inspectia speciala la clasa fara a mai sustine examenul scris, deoarece cunosc un caz in care directoarea de la o anumita scoala a angajat o absolventa in 2012 a Facultatii de Litere- P.I.P.P ,doar cu inspectia speciala la clasa, cred ca nu este normal asa ceva , atunci de ce cadrele didactice mai dau examen scris daca se baga dupa ,,pile,, si preferintele ,,partidelor politice"?

Concursul se desfășoară conform Metodologiei de mobilitate și constă în inspecție sau probă practică și examen scris.

In 2012 am dat examenul de titularizare si am obținut nota 8.65, am contract pe perioada determinată, am sustinut examenul de definitivat in luna iulie dar am obtinut nota 6,75 si nu ma mai pot titulariza pe post.Acum există posibilitatea sa-mi fie luat postul de alt profesor? sau scoala imi va da continuitate?

Dacă postul pe care l-ați ocupat în anul școlar 2012-2013 era pe perioadă nedeterminată, respectiv titularizabil, dar pentru că nu aveați definitivatul ați încheiat contract pe perioadă determinată, veți ocupa în continuare postul cu contract pe perioadă determinată până veți obține definitivatul, moment în care se va transforma contractul în contract pe perioadă nedeterminată.

 În  perioada  11.05.2010 / 08.07.2012, a beneficiat de  concediu  de  maternitate, respectiv  concediu  pentru  creşterea  şi  îngrijirea  copilului  până  la vârsta  de  2 (doi)  ani (copil născut în 08.07.2010).În perioada 09.07.2012 / 28.06.2013, a beneficiat de concediu  pentru  creşterea  copilului  de  la  2( doi)  la  3( trei)  ani, în baza certificatului  de  încadrare  a  copilului  într-un  grad  de  handicap.Din  29.06.2013, a  revenit  la  post  şi, în perioada 12.07.2013 / 31.08.2013, a solicitat concediul  de  odihnă  neefectuat  din  motivele  prezentate  mai  sus,  proporţional  cu perioada  lucrată  în  anul  şcolar  2009 / 2010 ( 5 zile lucrătoare la luna integral lucrată).De menţionat că a avut 7 zile lucrătoare din 20, concediu medical de boală în februarie 2010. Vă  rog  să-mi  comunicaţi dacă solicitarea este îndreptăţită, temeiul  legal  şi  perioada  lucrată  pentru  care  i  se  cuvine  concediul  de  odihnă, în situaţia  în  care  beneficiază  de  acest  drept.

Are dreptul la efectuarea concediului de odihnă restant și calculat proporțional cu perioada efectiv lucrată. Conform OMECTS nr. 5559/2011     „În cazul în care perioadele de concedii pentru incapacitate temporară de muncă şi de concedii fără plată, însumate, au fost de 12 luni sau mai mari şi s-au extins pe 2 ori mai mulţi ani şcolari/universitari consecutivi, cadrul didactic are dreptul la un singur concediu de odihnă, acordat pentru anul şcolar/universitar în care a reînceput activitatea, proporţional cu lunile lucrate, în măsura în care acesta nu a fost efectuat în anul în care a absentat de la serviciu pentru motivele mai sus menţionate”.

Cadrele  didactice titulare care participa la concursul de titularizare din 30 iulie 2013 ,pentru a obtine un post la detasare si care nu obtin nota 5.00 la examen ,pot  pierde postul de titular ?

Nu pierd calitatea de titular.

In conformitate cu legislatia in vigoare , care este denumirea oficiala a angajatilor din CSAP: profesor psihopedagog sauprofesor consilier scolar ?

Conform Legii nr. 1/2011 Funcțiile didactice sunt: „în centrele şi cabinetele de asistenţă psihopedagogică: profesor-psihopedagog, profesor-psiholog, profesor-sociolog, profesor-logoped, consilier şcolar”.



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.

25 iul. 2013

Medalii cucerite de olimpicii români

Elevii români au reuşit să obţină rezultate de excepţie la olimpiadele internaţionale care s-au desfăşurat în această vară. Matematicienii au cucerit şase medalii, urcând pe cea mai înaltă treaptă a clasamentului pe naţiuni la cea de-a XXX-a ediţie a Olimpiadei Balcanice de Matematică pentru seniori. Evenimentul s-a desfăşurat în localitatea cipriotă Agros. Două medalii de aur, o medalie de argint  şi una de bronz a fost salba adusă acasă de informaticienii români prezenţi la Olimpiada Internaţională de Informatică. Românii au urcat de cinci ori pe podium şi la Olimpiada Internaţională de Fizică din Danemarca, impunându-se în clasamentul european, poziţionându-se pe locul V la nivel mondial. 

Trei medalii de bronz au cucerit elevii români la cea de-a XXIV-a ediţie a Olimpiadei Internaţionale de Biologie, desfăşurată în Elveţia. Participanţii la Olimpiada Internaţională Pluridisciplinară Tuymaada, desfăşurată în Republica Sakha (Federaţia Rusă), şi-au îmbogăţit palmaresul cu nouă medalii de aur: 3 – informatică, 3 – matematică, 2 – chimie, 1 – fizică. 

Aşa cum ne-am obişnuit deja, nici la sport românii nu se lasă mai prejos. La Universiada de la Kazan (Rusia) au cucerit două medalii de aur, în timp ce naţionala de baschet s-au clasat pe locul VI. 

Senatorul Liviu Marian Pop adresează felicitări tuturor participanţilor şi elevilor care ne fac să fim mândri că suntem români. De asemenea, le transmite gânduri de bine părinţilor care înţeleg cât de importantă este pregătirea copiilor lor.  

24 iul. 2013

Întrebări și răspunsuri 24.07.2013

Cum se procedeaza pentru ocuparea unui post nedidactic in invatamant.0,5 norma administrator si 0,5 norma ingrijitor

Unitatea de învățământ angajatoare publică și organizează concurs pentru ocuparea celor două jumătați de post.

Am nevoie de sfatul dumneavoastra in urmatoarea problema: anul acesta a fost primul an in care am fost detasata in interesul invatamantului(la scoala din satul meu, eu fiind titulara in alta comuna,din anul 2009, cu nota 8.65). As dori ca si anul acesta sa raman pe detasare la aceasta scoala, atat din conveniente personale(nu mai fac dubla naveta pana la scoala la care sunt titulara), cat si pentru elevi, terminand acum clasa pregatitoare, urmand sa continuam cu clasa I. Am sustinerea tuturor parintilor, care isi doresc mentinerea cadrului didactic la clasa copiilor dumnealor si nu sunt de acord ca postul sa fie luat la suplinire, astfel incat in fiecare an sa se schimbe invatatorul. La inspectoratul scolar am primit ca raspuns ca nu se poate face nimic, pana in august, in perioada detasarilor. Parintii insista sa mearga la inspectorat, sa discut ,sa incerce sa gaseasca o rezolvare in aceasta problema in care sunt prinsi. Ce se poate face?

Conform Metodologiei și a Calendarului de mobilitate etapa în care ați putea beneficia de detașare în interesul învățământului se desfășoară în perioada 16-30 august 2013.

Sunt un cadru didactic auxiliar si incepand de luna asta ni s-a sistat sporul de conditii vatamatoare(noxe)desi avem aprobare de la DIRECTIA DE SANATATE si ITM pana in septembrie si ni s-a cerut nata explicativa in baza caruia am dat acest spor .Sistarea a fost facuta dupa o adresa a d-lui Ghelmez in care era specificat ca tebuia sa avem acest spor si in anul 2009 ,spor pe care l-am avut si totusi ISJ nu ne-a dat aprobarea statelor pana nu am dat jos sporul.Este corect ceeace s-a intamplat? s-au a fost totusi un abuz....

Nu este legal. Conform Legii nr. 63/2011 „(1) În raport cu condiţiile în care se desfăşoară activitatea, condiţii periculoase sau vătămătoare, personalul salarizat poate primi un spor de până la 15% din salariul de bază calculat ca sumă între lit. A, B, C, D, E ale art. 3, corespunzător timpului efectiv lucrat la locurile de muncă respective, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
(2) Locurile de muncă, categoriile de personal, mărimea concretă a sporului, precum şi condiţiile de acordare a acestuia se stabilesc de către ordonatorul de credite, cu consultarea partenerilor sociali, în limita prevederilor din regulamentul aprobat, prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, având la bază buletinele de determinare sau, după caz, expertizare emise de către autorităţile abilitate în acest sens.
(3) Până la aprobarea regulamentului prevăzut la alin. (2), sporurile pentru condiţii de muncă, aprobate în condiţiile legii, se acordă numai persoanelor care au beneficiat de aceste sporuri şi numai în măsura în care activitatea se desfăşoară în aceleaşi condiţii”. Astfel, dacă ați beneficiat de acest spor la intrarea în vigoare a Legii nr. 63/2011, respectiv anul 2011 atunci puteți beneficia în continuarea de el până la adoptarea regulamentului despre care face vorbire legea.

As dori sa aflu si eu daca se poate sa fiu platita conform studiilor imediat dupa finalizarea acestora. Mai exact, sunt absolventa de PIPP, promotia 2013 si o colega de-a mea care a terminat aceeasi specializare anul trecut a fost platita in baza documentului justificativ (adeverinta eliberata de facultate) incepand cu luna iulie, fara sa trebuiasca sa astepte I nceperea anului scolar, ca in situatia obtinerii gradelor didactice. M-ar interesa daca este posibil si in baza carei legi.

Încadrarea, respectiv plata se face de la data comunicării actului doveditor al condițiilor ce trebuie îndeplinite, respectiv data comunicării adeverinței de absolvirea a studiilor de licență, deoarece legea nu dispune o dată ulterioară ca în cazul gradelor didactice.

Ma puteti ajuta cu suportul legal unde se gasesc conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un profesor(de romana) de liceu sa poata fi indrumator de practica la profilul pedagogic, specializare invatatori- educatori?

Fiecare unitate deînvățământ, respectiv universitate are un regulament privind practica pedagogică.

Am si eu o nelamurire in legatura cu concediul fara plata. Sunt profesor titular la 2 scoli gimnaziale( 9+9 ore) si vreau sa solicit concediu fara plata pentru 1an de zile la una din scolile la care predau, fara sa-mi pierd titularizarea. Din ce am citit mai sus, nu am inteles daca cerere mea de concediu trebuie facuta la scoala sau la inspectoratul scolar. Mentionez ca motivul pentru care vreau sa solicit concediul fara plata pt 9 ore este ca sunt inscris la o a doua facultate 

Cererea se înregistrează la școală și trebuie aprobată de consiliul de administrație.

Am o întrebare la care nu am găsit nici un răspuns orisiunde am căutat ! Poate mă puteți ajuta Dvs iar eu va multumesc anticipat pt timpul acordat: daca eu mă titularizez anul acesta in sistemul particular voi putea folosi nota de la titularizare ulterior pt a ocupa un alt post la stat?( sa spunem in cazul in care de exemplu Gradinita particulara se închide sau i se retrage autorizatia, acreditarea etc.)

Conform actualei Metodologii de mobilitate există posibilitatea, ca titular al unei unități de învățământ particular  să vă transferați, pretransferați în învățământul preuniversitar de stat, fără a vă pierde titularizarea. În acest sens arăt dispozițiile art. 4 alin. 2, art. 30 alin. 7, art. 31 alin. 9 și 10 din Metodologia de mobilitate aprobată prin OMECTS nr. 6239/2012 cu modificările și completările ulterioare.

Ce se intampla cu o persoana care n-a completat codul postului propus pentru continuitate si n-a prezentat acordul pentru continuitate in perioada cand s-au depus dosarele pentru concursul de titularizare? Stiam ca dosarele pentru continuitate se depun in perioada 16-20 august (nu era precizat nicaieri ca cei care participa la concurs, trebuie sa-l depuna inainte, desi, spre rusinea mea, era evident) si, desi i-am spus ca am continuitate pentru anul scolar urmator, persoana care mi-a completat fisa de inscriere nu mi-a precizat ca am dosarul incomplet...am bifat numai ca doresc sa particip cu nota din 2012!!! Mai pot depune la dosar acordul acum sau in perioada 16-20 august? Mentionez ca in 2012 am obtinut o nota intre 5 si 7, media 6,65 şi ca am trimis acordul pentru continuitate la ISJ.

Conform Calendarului de mobilitate „depunerea şi înregistrarea cererilor, la secretariatele unităţilor de învăţământ,   de către cadrele didactice angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată,  care solicită prelungirea duratei contractelor individuale de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014;
Perioada: 15-17 aprilie 201323
b) comunicarea, de către consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ, inspectoratului şcolar şi cadrelor didactice, a acordului/refuzului privind prelungirea duratei contractelor individuale de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014;
Termen: 22 aprilie 2013
c) înregistrarea, la inspectoratele şcolare, a cererilor de înscriere, însoţite de documentele solicitate în acestea, pentru cadrele didactice care solicită completarea normei didactice, detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere nesoluţionată, continuitate pentru detaşare la cerere, respectiv detaşare la cerere prin concurs sau concurs specific, precum şi a candidaţilor care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014 şi a celor care solicită angajare pe perioadă determinată în baza mediilor/notelor de la concursul din sesiunea 2012, de la concursul din iulie 2011 sau de la de la concursul din iulie 2010;  verificarea şi avizarea dosarelor de către comisia de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar şi consilierul juridic al inspectoratului şcolar;
Perioada: 16-20 august 2013”
Prin urmare, veți depune actele la ISJ în perioada 16-20 august 2013.


Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.

Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.


22 iul. 2013

Întrebări și răspunsuri 22.07.2013

As dori sa va intreb : am colegi profesori  care in acest an au primit primii 5% din sentintele judecatoresti (deoarece au obtinut mai tarziu sentinta),daca pana in 2016 trebuie sa primim toti banii obtinuti prin sentintele judecatoresti , atunci colegii mei vor putea primi si in 2017 ultima tranşă din sentinţe ? chiar daca au obtinut mai tarziu sentintele , de ce nu se poate aplica si pt. ei la fel ca pt. ceilalti , adica in acest an sa primeasca si cei 5% de anul trecut si cei 10% pt acest an  din sentinte ? si de ce nu-i primim toti odata ca pensionarii militari ?

Sentințele executorii se plătesc eșalonat începând cu 5% în primul an. Nu se poate plăti mai mult de 5%.

Sunt angajata la o scoala ca administrator financiar cu functie de contabil sef si sunt insarcinata in 26 saptamani.Şcoala are 12 posturi la baza si in sistem plata cu ora - 10.5 posturi  cu 16 beneficiari .Tinand  cont de prevederile Ordonantei de urgenta nr.77/29.06.2013 art.3 alin 1,functia de conducere se calculeaza la nr total de personal cu baza sau per total posturi finantate de la buget  22,5 ?Mentionez ca profesori incadrati in sistem plata cu ora  sunt incadrati pe perioada anului scolar,au continuitate datorita performantelor elevilor ,dar nu ni s-a aprobat de catre C.J transformarea posturilor in permanete.Daca beneficiez de concediu medical  din cauza problemelor de sanatate , functia de contabil sef se mai pastreaza pana la revenirea mea pe post sau se desfiinteaza din start?

Întrucât ordonanța se referă la „posturi aprobate” consider că ar trebui luate în calcul și cele aprobate la plata cu ora.Dacă vă referiți la aplicarea prevederilor ordonanței pe perioada concediului medical consider că trebuie aplicată, iar dacă prin aplicarea ei vi se desființează funcția de conducere, vă veți întoarce pe funcția de execuție.

Imi puteti spune concret ce se intampla daca nu i-au examenul de definitivat din trei incercari? De ce nu se shimba evaluarea la definitivat si titularizare in asa fel incat sa testeze ceea ce are nevoie un profesor pentru a preda? Eu sunt profesor de matematica, iar la examenul de definitivat de exemplu, sunt doar 3 puncte din specialitate, restul fiind psihopedagogie (materie care nu-si are rostul exceptand 5 teme din ea; de doreste tocire si reproducere aici) plus metodica (mai exact redactarea unor itemi). S-a ajuns ca sa poti preda matematica fara sa sti matematica.

Definitivatul dă dreptul de practică în învățământ. Neobținerea lui echivalează cu pierderea acestui drept.

Am participat anul trecut la concursul de titularizare pe specializarea Educatie fizica in judetul dolj am obtinut nota 9.20 cea mai mare pe judet ,obtinand un post titular intr-o comuna la circa 75de km de craiova ,naveta este foarte groaznica si obositoare . ce as dori sa aflu ? Anul acesta pe baza notei din 2012 pot sa particip la Detasare nu prin concurs de dosare cu pucntaj , ci pe baza notei? sau trebuie sa dau concurs pentru a avea prioritate in fata celor cu dosare de puctaj la detasare ?Mentionez ca am depus dosar pentru a participa la concursul de titularizare din 30 iulie 2013

Metodologia prevede:
(3)    Posturile didactice/catedrele rămase vacante/rezervate după soluţionarea continuităţilor pentru detaşare la cerere se ocupă decadrele didactice titulare participante la concursul din 2013 care au obţinut cel puţin media 5,00 (cinci), conform art. 56 alin. (9), care solicită detaşare la cerere, precum şi prin concurs specific. ... (5)    Concursul specific constă în evaluarea activităţii profesionale, didactice şi ştiinţifice a cadrului didactic, în baza documentelor justificative anexate la cererea de înscriere, de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar şi acordarea punctajului rezultat prin aplicarea criteriilor şi punctajelor prevăzute în anexa nr. 2.
(6)    Ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, prin detaşare la cerere, se realizează în şedinţa publică, organizată la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti, în perioada prevăzută în Calendar, în ordine, de către
a)  cadrele didactice titulare anterior concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în unităţile de învăţământ preuniversitar, sesiunea 2013, care au participat la acest concurs şi au obţinut cel puţin media 5,00 (cinci), conform art. 56 alin. (9) şi care solicită detaşare la cerere, în ordinea descrescătoare a mediilor obţinute la concurs;
b)cadrele didactice titulare anterior concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în unităţile deînvăţământ preuniversitar, sesiunea 2013, inclusiv cele transferate în baza acestui concurs, care solicită detaşare la cerere, în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute în urma aplicării criteriilor şi punctajelor prevăzute în anexa nr. 2”.

Sunt absolventa SSD, promotia 1987. Prin ordinul 5553 mi-au fost echivalate studiile cu Bologna I.  Am facut rost extrem de greu de adeverinta ce atesta acest lucru pana la primirea certificatelor originale, m-am interesat nu doar o data, daca suntem primiti la master dupa aceasta echivalare si pentru ca atat mie cat si colegilor mei, ni s-a raspuns ca DA, suntem primiti, am plecat in ultima zi de inscriere.Dupa 1 ora de stat la inscriere, timp in care ni s-au verificat dosarele, mie si colegei cu care m-am dus la inscriere, dupa plata taxei de inscriere si plecarea noastra din IASI, avand raspunsul, "DA, SUNTETI INSCRISE", la o ora de la plecarea, am fost sunate, STUPOARE, sa ni se spuna ca nu suntem primite la inscriere, deoarece universitatile au primit un ordin al ministerului, prin care se interzice inscrierea celor care au primit echivalarea studiilor cu BOLOGNA I. Nu ni s-a spus concret ce numar are acest ordin, ni s-a cerut doar sa ne reintoarcem saptamana viitoare sa ne luam dosarele cu actele lasate acolo.
  
Conform OMEN nr. 3544/2013 „ La admiterea în ciclul de studii universitare de master pot participa absolvenţii cu diplomă de licenţă sau echivalentă ai studiilor universitare de lungă durată organizate conform Legii nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, absolvenţii cu diplomă de licenţă ai ciclului de studii universitare de licenţă organizate conform Legii nr. 288/2004privind organizarea studiilor universitare, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi absolvenţii studiilor efectuate în străinătate şi recunoscute de către direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale ca fiind cel puţin studii universitare de licenţă”.

Va prezint situatia mea: sunt maistru instructor titular în invățământ de 35 de ani , gradul did.I, mai am pâna la pensie 3 ani, anul acesta am intrat in restrîngere de activitate de la liceul tehnologic de unde lucrez , in judet sunt ore pe postul/catedra cu calificarea mea (textile - comert) numai la un Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva am aceptat catedra , nivelul de invățămant Stagii de Pregatire practică , dar cei de la Centru Scolar spun ca daca nu am un Curs de Formare pentru Invatamantul special ma vor plati necalificata. Mentionez ca la liceu am avut elevi proventiti din invatamantul special , din Casa de Copii (elevii cu dizablitati si am avut rezultate bune si nu a fost nici o problema). Am fost incadrata si voluntar la un Centru de Terapie Ocupationala - Societatea Handicapatilor , unde am fost voluntara timp de 5 ani, pe langa catedra , unde am fost si formator la nivel de judet, calificarea tinerilor cu dizabilitati in confectii textile,  deci am experienta. Doresc sa fac acel curs , am cautat la mai multe Facultati ,dar nu am gasit la nici o facultate cursul . Mentionez  ca sunt detasata in interesul invatamantului pentru nesolutionare restrangerii de activitate pe catedra de pregatire practica.Intrebare: Este corect ca dupa 35 de ani  in care esti incadrat calificat, sa fie platit necalificat pentru aceias specialitate ?Vreau sa stiu daca este o anumita perioada in care sa ai timp sa faci cursul ( 1 an - 2ani) ?

Conform Metodologiei de mobilitate „ Pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor din învăţământul special personalul didactic trebuie să îndeplinească, după caz, condiţiile de studii prevăzute la alin. (1) - (9), precum şi pregătirea psihopedagogică prevăzută la art. 3 alin. (2) - (3) ori îndeplinire a cerinţei prevăzute la art. 3 alin. (1) , iar pentru alte specializări, decât cele psihopedagogice prevăzute în anexa nr. 17, este necesar şi un stagiu atestat de pregătire teoretică şi practică în educaţie specială, conform art. 248 alin. (5) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare”. 



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.

21 iul. 2013

Înotătorii de la LPS Baia Mare calificați în finale

Înotătorii Liceului cu Program Sportiv Baia Mare, antrenați de Iuliu Petky, Luminița Lăzărescu Pop și Adrian Gherghel, au reușit și de această dată să își pună învaloare calitățile pe care le au ca și sportivi. În ciuda faptului că a practica un sport de performanță nu este deloc ușor în zilele noastre, având în vedere costurile care se impun și mai ales numărul orelor de antrenament și seriozitatea decare trebuie să dai dovadă, iată că, în Baia Mare, se mai face performanță, iar rezultatele sunt pe măsura așteptărilor. 
Îi felicit pe toți băimărenii care au participat la Campionatul Național de Juniori II, pe antrenorii acestora și, nu în ultimul rând, pe părinții care își încurajează copiii să nu renunțe la ”luptă”, dând dovadă de fairplay. 


Cu stimă, senator Liviu Marian Pop
http://www.ziarmm.ro/cn-juniori-2-ziua-1-inotatorii-de-la-lps-baia-mare-calificati-in-finale/ http://www.ziarmm.ro/campionatul-national-juniori-2-patru-medalii-cucerite-de-inotatorii-de-la-lps-baia-mare-in-prima-zi/ http://www.ziarmm.ro/inotatorii-de-la-lps-baia-mare-fac-senzatie-la-nationale-alte-8-medalii-castigate/

Scrisoarea adresată de FSLI dnului Prim Ministru Victor Ponta







17 iul. 2013

Întrebări și răspunsuri 17.07.2013

 Eu de ce nu pot sa beneficiez de spor de conducere ca si secretara?Am gasit ceva pe forum legat de aceste documente si de ce raspuns au dat unele unitatii atunci cand a venit curtea de conturi.In legea nr 63/2011 este stipulat la secretar sef..acel spor., eu sunt secretar I si de ce nu pot sa beneficiz?Contabilul sef beneficiaza de maxim si eu fac destul de multe,nu doar munca de secreatariat.Ce ar trebui sa fac ca sa pot beneficia?
Explicatile noastre catre curtea de conturi in ceea ce priveste sporul de conducere pentru auxiliar au fost:
-anexa 4, punctul 3 din lg.63/2011;
-art.15 din lg.284/2010
-adresa DGEFRU si MECTS nr.258/28.02.201

Legea aplicabilă este Legea nr. 63/2011. Aceasta prevede :
„Funcţiile de conducere didactice auxiliare din instituţiile de învăţământ
Nr. crt.
Funcţia
Indemnizaţia de conducere în procente
din salariul de încadrare
- % -
limita maximă
1.
Contabil-şef (administrator financiar)
40
2.
Secretar-şef instituţie învăţământ superior
30
3.
Secretar-şef facultate
25
4.
Secretar-şef*)
20
*) Se utilizează la grupuri şcolare sau la unităţile şcolare cu personalitate juridică stabilite de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului”. 
Adresa anexată este anterioară Legii nr. 63/2011.

Am fost prof.de chimie-fizica la o scoala din mediul rural pe catedra de chimie -fizica iar de la 1 sept 2013 voi ocupa ca prof. titular catedra de chimie de la un liceu tehnologic din mediul urban unde sunt cate 3 clase de IX,X ,XI,XII cu cate 1 ora de chimie /saptamana si 2 clase VII,VIII.Va rog sa-mi precizati cum se calculeaza norma de predare la clasele de tehnologic ,tinand seama de faptul ca ei au si practica de specialitate.

Conform Legii educației naționale „ Norma didactică de predare-învăţare-evaluare şi de instruire practică şi de evaluare curentă a preşcolarilor şi a elevilor în clasă reprezintă numărul de ore corespunzător activităţilor prevăzute la alin. (1) lit. a) şi se stabileşte după cum urmează:
c) 18 ore pe săptămână pentru profesorii din învăţământul secundar şi terţiar non-universitar, pentru profesorii din unităţile şi clasele cu program integrat şi suplimentar de artă şi sportiv, precum şi din unităţile cu activităţi extraşcolare şi din centrele sau cabinetele de asistenţă psihopedagogică”.

Specializarea electrotehnică, la o eventuală restrîngere de activitate intră împreună cu electromecanica și electronică automatizări?

La restrângerea de activitate participă toate cadrele didactice din catedra respectivă. Dacă catedra cuprinde mai multe specializări atunci participă cadrele didactice de la toate specializările.

Sunt o tânara mămica, si din cauza anumitor probleme din Septembrie mă reintorc la servici. Mentionez ca sunt profesor titular si am născut anul acesta, nu intru in creșterea copilului de 2 ani.
Întrebările mele sunt următoarele:
1. Pot beneficia si eu de reducere norma pana împlinește copilul 2 ani si sa fiu plătită cu norma normala? In Codul Muncii stiu ca norma mamelor este redusă de la 8 ore la 6 ore pe zi. Daca pot beneficia as dori exact articolul si legea pt a o duce la școala si sa fiu încadrata corespunzător.
2. Mai este prevazut in   Contractul Colectiv de Munca dreptul de a primi o subvenție de la școala egala cu media veniturilor din acea instituție?

Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Activitate Învățământ Preuniversitar prevede următoarele    
ART. 24 Salariaţii care renunţă la concediul legal pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani, beneficiază de reducerea duratei normale de lucru cu 2 ore/zi potrivit legii, fără ca aceasta să le afecteze salariile de bază şi vechimea în învăţământ/în muncă”.
Art. 36 alin. 3 „Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului va face demersurile necesare pentru ca, în viitoarea lege a salarizării, să fie reglementate următoarele drepturi:
    a) un salariu de bază plătit mamei de către unitatea/instituţia de învăţământ prevăzută în Anexa nr. 4, pentru naşterea fiecărui copil; dacă mama nu este salariată sau în cazul decesului acesteia, soţul/tatăl copilului va beneficia de această plată; ajutorul se acordă şi în cazul mamelor care au născut gemeni, tripleţi etc., pentru fiecare dintre copii”;

Ce se intampla daca nu promovez definitivatul in primii 5 ani de dupa stagiul de un an ? Mai pot preda ?

Nu mai aveți drept de practică pedagogică. Acest drept este dat de obținerea definitivatului în condițiile metodologiei.

Problema mea este urmatoarea: in anul 2010 cand mi s-a acordat gradatia de merit, am intrat in concediu de crestere a copilului. In 2012 mi s-a spus ca voi mai lua gradatie de merit doar 3 ani in loc de 5 pt ca am fost in concediu crestere copil si nu se da retroactiv.  Cu toate acestea o colega de a mea de la o alta scoala primeste gradatia de merit in continuare din momentul cand a revenit din concediu, fara sa piarda anii de gradatie. Va rog sa-mi spuneti cui trebuie sa ma adresez, cui trebuie sa fac cerere, ce articol de lege trebuie sa invoc, pentru a mi se prelungi cu 2 ani acordarea gradatiei de merit.

Singura reglementare privind acordarea gradației de merit și concediul de creștere al copilului este: „Numărul de gradații care se acordă se calculează astfel: din numărul stabilit prin aplicarea a 16% din totalul posturilor didactice existente la nivelul inspectoratului școlar se scade numărul de gradații aflate în plată, având în vedere că gradația de merit se acordă pe o perioadă efectivă de 5 ani, fără a fi luate în calcul perioadele de suspendare a contractului individual de muncă din motive neimputabile angajatului sau de exercitare a unei funcții publice.”

M-am titularizat în baza articolului 253, cu nota obţinută la examenul de titularizare din anul 2012, 9.175, nu am examenul de definitivat, m-am în scris  şi îl voi susţine anul acesta. În cazul în care nu voi obţine nota 8, ce se va întâmpla cu postul? Îl voi putea ocupa din toamnă, voi mai fi titular pe el? 

Conform Metodologiei de mobilitate „La etapele de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate prin transfer pentru soluționarea restrângerii de activitate/pretransfer/modificarea duratei contractelor individuale de muncă ale cadrelor didactice netitulare din perioadă determinată în perioadă nedeterminată în baza art. 253 din Legea nr. 1/2011 cu modificările și completările ulterioare/detașare în interesul învățământului sau la cerere, organizate în baza prevederilor Legii nr. 1/2011 cu modificările și completările ulterioare și prezentei Metodologii, pot participa și cadrele didactice debutante repartizate pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare nedeterminată, începând cu 1 septembrie 2012, din învățământul de stat și particular acreditat, înscrise la examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2013. Deciziile de repartizare pe posturi didactice/catedre pentru aceste cadre didactice se emit, numai în situația în care acestea promovează examenul național de definitivare în învățământ, după validarea rezultatelor examenului național de definitivare în învățământ prin ordin al ministrului educației naționale și comunicarea acestuia inspectoratelor școlare. Posturile didactice/catedrele ale acestor cadre didactice se vacantează după validarea rezultatelor examenului național de definitivare în învățământ prin ordin al ministrului educației naționale și comunicarea acestuia inspectoratelor școlare. În situația în care cadrele didactice debutante repartizate pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, începând cu 1 septembrie 2012, înscrise la examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2013, nu promovează examenul național de definitivare în învățământ, acestea rămân angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată în unitățile de învățământ în care au fost repartizate începând cu 1 septembrie 2012”. 

De ce primim banii de concediu pentru luna iulie in august, si pentru august in luna septembrie, cine se face vinovat in acest caz? Sa ne ducem in concediu fara bani, este normal dupa dumneavoastra?

Normele metodologice privind efectuarea concediului de odihnă a personalului didactic din învățământ prevăd faptul că „indemnizația de concediu de odihnă  se plătește cu cel puțin 5 zile înaintea plecării în concediu”.

Daca am terminat col.univ.de la severin in 2007si primul an in care am profesat ca invatatoare a fost 2012-2013 , mai pot da definitivatul ? 

Conform Metodologiei „Personalul didactic se poate prezenta la examen în 3 sesiuni, în cel mult 5 ani de la finalizarea stagiului”. Iar stagiul reprezintă „stagiu efectiv de predare de cel puţin un an la catedră (sau ore de predare echivalente normei de un an)”.

Am absolvit Colegiul de Institutori in anul 2005, cu Diploma de Absolvire, pentru ca asa era atunci. Intre timp nu am mai facut nicio facultate si nici dosar de echivalare nu am facut pentru ca nu am avut vechimea necesara, adica nu am indeplinit conditiile. Intrebarea mea este: Trebuie sa-mi continui studiile obligatoriu pentru ca mi se va lua titulatura si devin iar suplinitor?sau: Mai am timp sa-mi continui studiile?

Conform OUG nr. 92/2012 „Absolvenţilor liceelor pedagogice, filiera vocaţională, profilul pedagogic, specializarea învăţătoreducatoare, ai şcolilor postliceale pedagogice, ai colegiilor universitare de institutori sau ai altor şcoli echivalente, încadraţi în învăţământul preşcolar şi primar, li se recunoaşte îndeplinită condiţia pentru ocuparea funcţiilor didactice de profesor pentru învăţământul preşcolar, respectiv profesor pentru învăţământul primar, de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, pe baza diplomei de licenţă”.

Sunt student actualmente la Facultatea de Medicină Întrebarea mea este dacă am posibilitatea conform unei Metodologii de echivalare a examenelor obținute în cadrul Facultății de Medicină pentru o Școala Postliceală existentă în orașul nostru profilul asistent medical generalist. Ași dori echivalarea examenelor obținute în cadrul facultății și înscrierea mea în anul 3 la Școala Postliceală conform modulelor deja studiate în cadrul facultății.

Conform Legii nr. 1/2011 „Admiterea în învăţământul postliceal se face în conformitate cu criteriile generale stabilite de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, pe baza unei metodologii elaborate de unitatea de învăţământ, prin consultarea factorilor interesaţi”. Astfel, sfatul meu este de a vă interesa la Școala Postliceală pe care doriți să o urmași pentru a afla dacă metodologia proprie acesteia permite recunoașterea examenelor promovate în cadrul facultății.

Va rog sa ma lamuriti: de ce trebuie sa ne ocupam noi, cadrele didactice de tot ceea ce inseamna acte in programul "Cornul si laptele" (facturi, tabele, chitante, calcule, situatii)..Da, putem refuza, dar cand esti rugat si parca n-ai incotro, si te gandesti ca cineva trebuie s-o faca...si e o munca de cate va minute bune pentru fiecare zi, analize medicale, rapoarte...etc 
 
Așa cum ați specificat și dvs. nu aveți această obligație. Directorul unității de învățământ răspunde sau deleagă în mode expres aceste sarcini.

Sunt proaspat absolvent al Facultati de LITERE, UAIC, Iasi, specializare romana - engleza, promotia 2010-2013, as vrea sa va intreb daca in condiitiile absolvirii unei facultati de litere si cu un master in alt domeniu( forma ID ori FR, din motive financiare) se poate preda in cliclul liceal?

Conform Metodologiei de mobilitate „(7)  Posturile didactice/catedrele de profesor în învăţământul liceal, clasele IX-XII/XIII/XIV, precum şi în învăţământul postliceal, pot fi ocupate de absolvenţi cu studiile prevăzute la alin. (5) lit. a), b), f), precum şi de absolvenţi cu diplomă ai ciclului I de studii universitare de licenţă urmate de ciclul II de studii universitare de masterat, cu specializări în profilul postului, cu condiţia deţinerii a minimum 60 de credite transferabile din programul de pregătire psihopedagogică oferit de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic ori a îndeplinirii cerinţei prevăzute la art. 3 alin. (1). ... b)   absolvenţi cu diplomă ai studiilor universitare de lungă durată, care ulterior au finalizat cu diplomă/certificat programe de conversie profesională pentru dobândirea unei noi specializări şi/sau ocuparea de noi funcţii didactice ori studii postuniversitare cu durata de cel puţin un an şi jumătate sau cu dobândirea a cel puţin 90 de credite, aprobate în acest scop de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului - studii aprofundate, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de specializare, studii postuniversitare de masterat, cu specializări în profilul postului şi cu îndeplinirea condiţiilor de pregătire psihopedagogică prevăzute la art. 3 alin. (2)-(3) ori a îndeplinirii cerinţei prevăzute la art. 3 alin. (1); f)   absolvenţi cu diplomă ai ciclului I de studii universitare de licenţă urmate de ciclul II de studii universitare de masterat, care ulterior au finalizat cu diplomă/certificat programe de conversie profesională pentru dobândirea unei noi specializări şi/sau ocuparea de noi funcţii didactice ori studii postuniversitare cu durata de cel puţin un an şi jumătate sau cu dobândirea a cel puţin 90 de credite, aprobate în acest scop de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului - studii aprofundate, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de specializare, studii postuniversitare de masterat, cu specializări în profilul postului şi cu îndeplinirea condiţiilor de pregătire psihopedagogică prevăzute la art. 3 alin. (2)-(3) ori a îndeplinirii cerinţei prevăzute la art. 3 alin. (1)”.

Sunt profesor suplinitor calificat,incadrat pe perioada determinata : 14 ian.2013- 31 aug.2013,cu norma intreaga,si v-as ruga sa imi spuneti de cate zile de concediu beneficiez( 7luni x 5zile=35 zile lucratoare dupa opinia mea iar dupa opinia secretarei : 5 luni x 5 zile = 25 zile).


Conform celor susținute de dvs. doamna secretară susține că se acordă pe lună 5 zile de concediu. Întrucât legea spune că se acordă 62 de zile de concediu într-un an, cele 5 zile de concediu/lună au rezultat din împărțirea celor 62 de zile la 12 luni. Astfel, consider că și dvs. trebuie să vi se calculeze zilele de concediu pentru întreaga perioadă, nu doar pentru 5 luni.

Sunt cadru didactic si am doua nedumeriri cu privire la metodologia miscarii personalului didactic din anii trecuti in care profesorii de la tara isi completau catedra pe termen nelimitat iar cei de la oras nu ! Nu e cumva discriminatoriu? Eu personal umblu la completare de vreo opt ani si mi se pare o batjocura ca orele ce le iau in sedinta nu pot fi trecute ca si la cei de la tara in actul de titularizare ! Nu puteti face nimic pentru noi ?  O a doua nelamurire e :conform legii o persoana e titulara in scoala si preot la Biserica ! Cum poate omul acela fi prezent si la slujba dimineta si la ore la scoala  ?

În ce privește completarea orelor numai modificarea Metodologie poate schimba acest lucru. Cât îl privește pe preot, Codul Muncii îi dă dreptul de a cumula mai multe contracte.





Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.

Postări populare