30 oct. 2010

Capcanele LEGII EDUCATIEI NATIONALE

LEGEA EDUCATIEI NATIONALE ASUMATA CLICK AICI

MATERIAL IN CONTINUA ACTUALIZARE....pana la caderea GUVERNULUI
Aparuta in 28 octombrie LEN aduce, pentru PORTOCALIII aflati in functie de conduere, lucruri bune.
Ce aduce pentru elevi, parinti si profesori?
Scaderea calitatii, stres, supunere si dictatura. Pierderea titularizarii in sistem si evaluarea cadrelor didactice  de catre CA al unitatii...
Nu discut de acele articole care nu fac decat sa dezbine societatea civila, precum si unele care nu se pot aplica.
O sa incerc sa le iau pas cu pas chiar daca nu intro ordine oarecare.

Strigator este ca prin LEGE se incalca PACTUL NATIONAL PENTR EDUCATIE  si se spune clar ca in 2011 EDUCATIA NU ARE ALOCAT 6% DIN P.I.B.  
Art 361 alin 3 lit g) " 6% incepand cu 1 ianuarie 2012" iar
PACTUL NATIONAL PENTRU EDUCATIE  ART 2. Asigurarea în perioda 2008-2013 a unui minim de 6% din PIB pentru educaţie, pentru a o aşeza pe o temelie solidă, pe durată medie şi lungă. Garantăm familiilor, elevilor şi profesorilor că regulile sistemului de educaţie nu se vor schimba în funcţie de anotimp şi că acesta va fi finanţat constant în funcţie de obiective clare şi asumate transparent.

Art 2 alin 4 "drepturi egale de acces la toate nivelurile si formele de invatamant preuniversitar.....fara nicio forma de discriminare" - vom vedea pe parcurs cum se incalca acest articol chiar de aceasta lege


Art 9 alin 2 aproape identic cu Art 101 alin 2 deci copy paste fara logica poate si putin interpretabil

DEZBINAREA SOCIETATII CIVILE 
Art 19 alin 2  "in unitatile administrativ teritoriale cu mai putin de 300 de elevi se organizeaza o singura unitate cu personalitate juridica"  , 

Art 45 alin 5 "pentru fiecare minoritate functioneaza cel putin o unitate scolara cu personalitate juridica indiferent de efectivul de elevi"


Art 45 alin 6 " in unitatile cu predare in limbile minoritatilor nationale singulare...se acorda personalitate juridica indiferent de efectivul de elev"


Art 47 alin 2 " unitatile cu predare in limba romana....au personalitate juridica indiferent de efectivul de elevi"

Iar art 19 alin 3 incurca si mai mult aplicarea legii
 
IN UNITATILE ADMINISTARTIVE IN CARE AVEM SUB 300 DE ELEVI IAR 150 SUNT ROMANI IAR 150 MINORITARI CE ARTICOL SE APLICA PENTRU A AVEA O SINGURA UNITATE???
DAR DACA SUNT 100 ROMANI 100 LA O MINORITATE SI 100 LA ALTA MINORITATE??? 

NU CRED CA PRIN LEGE TREBUIE CREATE CONFLICTE IN ACESTE COMUNITATI....

Art 46 alin 7, Art 65 alin 2 si Art 66 alin 2 ne spun ca avem doua TRUNCHIURI COMUNE..unul pentru elevi romani si altul pentru minoritari cei din urma cu mai multe ore....care nu au cum sa respecte Art 66 alin 3 si 4

Art 18 alin 3 "Religia poate fi predata numai de personal didactic calificat...." asta inseamna ca restul disciplinelor se pot preda si de catre necalificati

Art 63 alin 2 " pentru forma de invatamant in limba materna a unei minoritati, efectivele formatiunilor de studiu pot fi mai mici decat minimul prevazut de lege" dar unde sunt romani minoritari nu este o prevedere asemanatoare, Deci o prima incalcare a Art 2 alin 4

Art 65 alin 6 "programele scolare pentru disciplinile/domeniile de studiu, respectiv modulele de pregatire optionale se elaboreaza la nivelul unitatilor de invatamant, cu consultarea consiliului profesoral, consiliului consultativ al elevilor, structurii asociative a parintilor...... Programele scolare sunt aprobate de consilu de administratie al unitatii de invatamant"  Cate unitati scolare, atatea programe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ce competenta au consiiliile de administratie pentru realizarea acestor programe
  
Art 69 alin 2 spune clar ca manualele scolare se elaboreaza de catre MECTS doar pentru orele din trunchiul comun.. Pentru disciplinile optionale nu se asigura manuale 

Art 66 alin 3 stabileste nr maxim  de ore in trunchiul comun de 16 ore la primar, 20 la gimnaziu si 21 la liceu
din care obligatoriu: Religia, Educatie fizica si sport, Tegnologia informatiei si comunicarii in gimnaziu si liceu. 
 
LA FINALIZAREA CLASEI A IX-A ABSOLVENTUL ARE 16 ANI SI NICIO CALIFICARE. DECI MUNCITOR NECALIFICAT C ACTE IN REGULA.
Art 89 "In invatamantul preuniversitar....posturile didactice se ocupa prin concurs organizat la nivelul unitatii de invatamant"



Art 90 alin 2 " Angajarea personalului didactic ...se face prin incheierea contractului individual de munca de catre directorul unitatii, cu aprobarea consiliului de administratie" 


Art 93 "Hotararile privind angajarea, motivarea, evaluarea, recompensarea, raspunderea disciplinara si disponibilizarea personalului didactic se iau la nivelul nitatii de incatamant de catre CA, cu votul a 2/3 din totalul membrilor. ....Angajatorul este unitatea de invatamant"

Art 96 alin 2 a) 7 membri - 3 cadre didactice inclusiv directorul
Art 96 alin 2 b) 9 membri  - 4 cadre didactice inclusiv directorul si directorul adjunct
Art 96 alin 2 c) 13 membri - 6 cadre didactice inclusiv directorul si directorul adjunct

PENTRU INVATAMANTUL PARTICULAR UNDE BANII VIN DE LA BUGET PREVEDEREA ESTE AMBIGUA DIN PUNCT DE VEDERE A CONSILIULUI DE ADMINISTRATIE

LIDERUL DE SINDICAT NU MAI ARE ROL DE OBSERVATOR IN CONSILIU DE ADMINISTRATIE !!!


art 252 spune doar ca titularii din sistem isi pastreaza acest drept. Practic titularii se pot transfera doar daca sunt in restrangere de activitate si unitatile sunt de acord ( adica CA al fiecarei scoli) iar ISJ asigura o repartizare ( acolo unde au loc in judet, cu siguranta este vorba de o detasare, ptr ca tiularizare la NIVEL DE UNITATE nu are posibilitatea sa fac ISJ,)

RUGAMINTE PENTRU NAIVI ...NOTIUNEA DE TITULAR LA NIVLU UNITATII ESTE DE FAPT UN CONTRACT DE MUNCA PE PERIOADA NEDETERMINATA CARE NU PERMITE DETASARE SAU TRANSFER.
Este de negociat in CCM platile compensatorii pentru cei care intra in somaj...
DAr sper sa nu se adopte legea aceasta

 


MATERIAL IN CONTINUA ACTUALIZARE....pana la caderea GUVERNULUI


27 oct. 2010

O batalie pierduta . Ce facem cu razboiul?

Am fost azi  45.000-50.000 in Piata Constitutiei. Plecam aseara la drum cu speranta ca o sa scapam de acest guvernIn seara aceasta plecam din piata cu un gust amar. Blazati, cu fruntea plecata, lamentati neincrezatori in noi, cu intrebarea "CE am obtinut".
Suntem din  nou condamnati sa avem in continuare un guvern incompetent care sa proiecteze bugetul pentru anul 2011.
Un buget, in 2011, tot cu reduceri de salarii pentru cei din sistemul bugetar si tot cu privilegii pentru ei.
Maine avem un nou hop. Legea Educatiei este pregatita pentru asumare.
Cred ca e cazul sa incercam o ultima batalie pe marginea acestei legi, lege care condamna invatmantul romanesc la o privatizare imediata si la o subordonare politica.
O parte dintre colegi maine o sa inchida scolile, altii greva japoneza, altii nu o sa faca nimic si o sa critice liderii de sindicat.
Mereu liderul este de vina pentru unii.
Sunt momente in care trebuie sa lasam calitatea de membru sau nemembru de sindicat si sa fim constienti ca politicienii nu o sa faca nimic pentru noi. Trebuie iarasi facute numai de catre noi sacrificii pentru a obtine ceva.
Dupa 20 de ani in care am facut aproape toate formele de protest si am obtinut multe lucruri pentru angajatii din invatmant, suntem in momentul in care o luam de la zero.
Cu salarii diminuate, cu posturi amenintate a fi reduse, presiuni politice si un orizont sumbru prin aparitia noii Legi a Educatiei.
Oare ce trebuie facut pentru ca miscarile sa fie sustinute de   toti cei carora li se adreseaza?

26 oct. 2010

Metode comuniste pentru intimidarea participarii la mitingul din 28 octombrie

Firme de transport controlate, blocaje , revizii si controale pe trasee. Toate facute la comanda pentru a intimida participarea la miting.
Pe linie de invatamant Inspectoaratele Scoalre nu se lasa mai prejos.
Astfel se transmit adrese in unitati scolare
una am primit-o de la Gorj
INSPECTORATUL SCOLAR JUDETEAN GORJ      
Având în vedere preconizatul miting ce urmează a se desfăşura în Bucureşti în ziua de 27 octombrie 2010, vă rugăm să ne transmiteţi numărul de participanţi din unităţile de învăţământ pe care pe coordonaţi şi modul în care este suplinită activitatea ce urma a fi desfăşurată de aceste persoane.
Vă rugăm să detaliaţi  pe categorii de personal, astfel:
-          personal didactic: _______
-          personal didactic auxiliar: _____
-          nedidactic: _______
TERMEN: 27 OCT,.2010, ORELE 8,30
 
SITUATIA SE TRANSMITE LA : vali_paun@yahoo.com
 
INSPECTOR SCOLAR GENERAL,
Prof.Sebastian Justin Paralescu

Rusine pentru acei profesori carora functiile temporare le-a inceţoşat rationamentul

25 oct. 2010

Miting in 27 octombrie

De ce?  Nu cred ca mai este nevoie sa spun.
Ce pot spune e ca astept cu nerabdare implicarea colegilor din Bucuresti si  cat de departe o sa mearga implicarea politicului in miscarea sindicala.
Se stie ca in acest moment si noi cei din sindicate precum si opozitia doresc caderea guvernului.
Insa pe noi nu ne intereseaza daca viitoarea guvernare este a actualei opozitii sau a actualului arc guvernamental. Ne intereseaza sa se rezolve problemele invatamntului.
In special, Legea Educatie sa nu fie asumata, redcerea de 25% sa nu se aplice si sin 2011 si legea pensiilor sa nu ne pensionze foarte aproape de durata medie de viata iar calcull punctuli de pensie sa fie nul pentru o pensie normala.
Asa ca va asteptam cu drag la miting si sa speram ca rezolvam o mare parte din problemele care ne macina in aceste momente.

22 oct. 2010

De ce să ieşiti în stradă?


Se pare că în ultima vreme nemulţumirile salariaţilor din sistemul de învăţământ s-au înmulţit culminând cu intenţia guvernului de a-şi asuma Legea educaţiei.
În cele ce urmează vom enumera principalele nemulţumiri ale salariaţilor din învăţământ:
1)      Suntem extrem de îngrijoraţi de această intenţie grabnică a Guvernului pentru a-şi asuma Legea educaţiei deoarece în forma în care se găseşte ea în Parlament va produce efecte dezastruoase:

- vor dispărea cel putin 3500 de posturi din primul an de aplicare prin anularea celor 2 ore pentru profesorii cu gradul I si peste 25 de ani vechime ( 1 septembrie 2011) ( toti vor avea 18 ore, asta daca nu se modifica legislativ norma didactica de predare de la 18 la 20 sau 22 ore);
- prin trecerea clasei a IX-a la ciclul gimnazial în următorii de 3 ani se vor pierde aproximativ 2200 de posturi anual;
- se pierde titularizarea in sistem ( titularizarea promisa suplinitorilor este la nivel de unitate, adica  nimic);
- se vor reduce drastic planurile cadru (fenomen ce duce la scăderea numărului de posturi cate 5 ore la fiecare clasa). Se pierd 2000 de posturi pe fiecare nivel de studiu in invatamantul gimnazial.
- se pierde al 13-lea salariu ce inseamna aproximativ 8% din salariu lunar şi lista poate continua.

20 oct. 2010

De ce NU la ASUMAREA Legii Educatiei?

Este o intrebare la care putini reusesc sa raspunda.
Principiul FSLI este acela de a nu fi de acord cu aceasta asumare, mai ales ca in aceste momente Legea este in comisia de invatamant din Senat.
Multi dintre dumneavoasa ati cerut lista de amendamente ale federatiei sau ale mele personale.
Le gasiti pe www.fsli.ro dar sunt mai putin importante in acest moment.
Ministrul Funeriu a decis ca aceasta lege trebuie asumata. NU PUTEM FI DE ACORD CU ACEST LUCRU.
Am avut azi o discutie lunga cu liderii federatiilor din invatamant pe marginea acestei legi. In contexul in care inspectoratele scolare "cheama la apel" directorii pentru pseudodezbateri  pe marginea acestei legi.
Discutii sterile de genul "nu.i asa ca este cea mai buna lege, articol, etc?" sunt pe ordinea de zi a inspectoratelor.
Cu speranta ca fiecare dintre dvs ati citit acest proiect de lege va invit la o dezbatere reala pe teme acestei legi.
Care ar fi, din punctul dvs de vedere, cele 5 motive pentru care aceasta lege sa nu fie asumata?

Asta plecand de la pierderea titularizarii in sistem chiar daca splinitorilor li se promite o titularizare la nivel de unitatate scoalara, continuant cu trecerea clasei a 9.a la gimnaziu si a grupei pregatitoare la primar, lipsa unei calificari a elevilor de16 ani. 18 ore ptr cei cu gradul I si peste 25 ani  vechime, componenta Consiliului de Administratie si numirea politica a directorului. Nr de ore la calsele 5-9 si reducerile de norme in spatele acestui numar.
Sunt cateba lucruri care noi le.am semnalat.
Va invit pe dvs la altele

Intrebare CE AR TREBUI SA FACEM IN 27 OCTOMBRIE ziua motiunii si 28 OCTOMBRIE ziua asumarii LEGII EDUCATIEI sunt iarasi pe ordinea de zi a noastra

Multumesc pentru sugestii, critici, propuneri, constatari

19 oct. 2010

Petitie: "Încetarea din partea d-nei înv. Anghel Cristina Irina a grevei foamei și continuarea luptei împotriva genocidului social programat aplicat românilor de către Președintele și Guvernul României"

Am fost azi cu o delegatie a FSLI la dansa

sper ca demersul FSLI sa o determine sa renunte la aceasta forma de protest

Apelul FSLI catre doamna Anghel Cristina

Încetarea din partea d-nei înv. Anghel Cristina Irina a grevei foamei și continuarea luptei împotriva genocidului social programat aplicat românilor de către Președintele și Guvernul României

SCRISOARE DESCHISA ADRESATA TUTUROR CELOR CARE VOR SA AUDA SI SA REACTIONEZE

 
Consternata de faptul ca in Romania s-a ajuns sa se moara pentru a-ti revendica drepturile obtinute prin lege, fac un apel catre toate cadrele didactice din Romania de a se alatura prin aceasta scrisoare deschisa, demersului d-nei invatatoare Cristina Irina Anghel, în vârstă de 51 ani, învăţătoare la Şcoala nr. 2 din Caracal, de a sensibiliza  autoritatile  responsabile din Romania pentru a intra in legalitate.
TREBUIE  gasita o solutie rezonabila pentru ca acest DASCAL al Romaniei sa fie salvat!
Sta in puterea noastra, a tuturor cadrelor didactice din Romania sa fim alaturi de acest om atat de curajos si determinat sa se faca dreptate unei categorii sociale care este desconsiderata in Romania .
Va propun sa trimiteti acest mesaj tuturor cadrelor didactice si institutiilor din Romania care raspund de invatamantul romanesc .
Este fara precedent ca in Romania anului 2010 sa se moara pe un pat de spital  pentru o cauza dreapta si nimeni sa nu reactioneze!!!!
 
Domnilor responsabili, gasiti o solutie pentru aceasta problema!
Nu asteptati sa moara un  dascal al Romaniei !
 
Profesor
Irina Constantinescu

Profesor Constantinescu Irina
Eco Scoala ,,Matei Gr. Vladeanu"
Candesti -Vale, Dambovita, Romania, cod postal 137083

17 oct. 2010

ASTA VOR SA ISI ASUME

AICI E FORMA LEGII PE CARE DORESC SA O ASUME

FSLI NU ESTE DE ACORD CU ACEASTA ASUMARE
CEREM DEZBATEREA EI

Maine ora 9 din nou in fata MECTS

15 oct. 2010

vor mentinerea reducerii salariilor cu 25% si in 2011

Prin proiectul Legii bugetului de stat asta se doreste. Neacoradrea celui de al 13.lea salariu (premiul anual) inseamna 8% in fiecare
luna coroborat cu 25% MINUS inseamna aproximativ 33%
Exact diferenta dintre bugetul de anul acesta si cel propus
pentru 2011. Asta punand in calcul cele 15000 de posturi desfintate. Orice majorare salariala in limita bugetului proiectat inseamna inchiderea
celor 1700 de scoli pentru care ministrul,
citez "are mandat de la Presedintele Basescu, indiferent de opozitia locala"
Ce facem? Cu siguranta ceva mai mult decat in ultimele doua zile

11 oct. 2010

Incredibil DIMINUARE BOC pe fluturse de salariu

Ieri am avut o sedinta zonala de sindicat in Sg Marmatiei unde am primit un fluturas de salariu de la un coleg.
AM GASIT SCANAT UN ASEMENEA FLUTURAS AICI

Deci toti colegii din zona stiu cum e cu diminuarea salariala.

Sursa http://www.sighet-online.ro
Sper sa reusesc scanarea maine. Desi e cat se poate de elocvent.

10 oct. 2010

Legea Educatiei Nationale finalizata in comisia de invatamant de la SENAT

Sunt articolele referitoare la Invatamantul Preuniversitar. Acum se discuta Statutul Personalului Didactic si legea pentru universitar.
Forma o gasiti aici
O sa fac o sinteza a problemelor care pot aparea prin aplicarea acestei legi, plecand de la revendicarile FSLI.

Art. 15. – (1) Învăţământul preuniversitar cuprinde învăţământul antepreşcolar, învăţământul preşcolar, învăţământul primar, învăţământul gimnazial, învăţământul profesional şi învăţământul postliceal.
(2) Învăţământul obligatoriu este de 12 ani şi cuprinde: grupa mare pregătitoare, învăţământul primar, învăţământul gimnazial şi, în alternativă, primii doi ani ai învăţământului liceal sau învăţământul profesional. Obligaţia frecventării lor la forma cu frecvenţă încetează la vârsta de 18 ani.

Art. 22 (1) Sistemul naţional de învăţământ preuniversitar cuprinde următoarele niveluri:
a) educaţia timpurie (0 - 6 ani), formată din nivelul antepreşcolar (0 - 3 ani) şi învăţământul preşcolar (3 - 6 ani), care cuprinde grupa mică, grupa mijlocie şi grupa mare pregătitoare;
b) învăţământul primar, care cuprinde clasele I-IV;
c) învăţământul secundar, care cuprinde:
i. învăţământul secundar inferior sau gimnazial, cu clasele V-IX;
ii). învăţământul secundar superior, care cuprinde:
-învăţământul liceal, cu clasele X-XIII, cu următoarele filiere: teoretică, vocaţională şi tehnologică;
-învăţământul profesional, care cuprinde anii I-II
d) învăţământul terţiar non-universitar, care cuprinde învăţământul postliceal, cu durata între I-III ani.

Art. 27 (1) Învăţământul preşcolar se organizează în grădiniţe cu program normal, prelungit şi săptămânal. Grădiniţele pot funcţiona ca unităţi cu personalitate juridică sau în cadrul altor unităţi şcolare sau organizaţii cu personalitate juridică.
(2) Autorităţile administraţiei publice locale cu asistenţa inspectoratelor şcolare asigură condiţiile pentru generalizarea treptată a învăţământului preşcolar, până în anul 2020.
(3) În grupa pregătitoare sunt înscrişi copiii care au împlinit vârsta de 6 ani până la data începerii anului şcolar. La solicitarea scrisă a părinţilor, a tutorilor sau a susţinătorilor legali, pot fi înscrişi în clasa pregătitoare şi copiii care împlinesc vârsta de 6 ani, până la sfârşitul anului calendaristic, dacă dezvoltarea lor psihosomatică este corespunzătoare.
(4) În grupa pregătitoare din învăţământul special sunt înscrişi copii cu cerinţe educaţionale speciale, care împlinesc vârsta de 8 ani până la data începerii anului şcolar. La solicitarea scrisă a părinţilor, a tutorilor legali sau a susţinătorilor legali, pot fi înscrişi în clasa pregătitoare şi copii cu vârste cuprinse între 6 şi 8 ani la data începerii anului şcolar.

Art. 56. – (1) Numărul de ore alocat disciplinelor din planurile-cadru de învăţământ este de maximum 20 de ore pe săptămână la învăţământul primar, 25 de ore pe săptămână la învăţământul gimnazial şi 30 de ore pe săptămână la învăţământul profesional şi liceal. Aceste ore sunt alocate atât pentru predare şi evaluare, cât şi pentru învăţarea în clasă, asistată de cadrul didactic, a conţinuturilor predate.
(3) În cadrul Curriculumului Naţional, disciplinele obligatorii au o pondere de 80% în planurile-cadru ale învăţământului preşcolar, primar şi gimnazial, şi de 70% în cele ale învăţământului profesionalşi liceal.
(4) În cadrul Curriculumului Naţional, disciplinele opţionale au o pondere de 20% în planurile-cadru ale învăţământului preşcolar, primar şi gimnazial şi de 30% în cele ale învăţământului profesional şi liceal.
Admiterea la liceu si examenul de bacalaureat e putin modificat fata de forma din Camera Deputatilor.

Art. 80. – (1) În învăţământul preuniversitar de stat şi particular, posturile didactice vacante şi rezervate se ocupă prin concurs organizat la nivelul unităţii de învăţământ cu personalitate juridică,
conform unei metodologii-cadru elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

(3) Angajarea personalului didactic în unităţile de învăţământ cu personalitate juridică se face prin încheierea contractului individual de muncă de către directorul unităţii. 


Art. 86 (1) Unităţile de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică sunt conduse de  consiliile de administraţie, de directori şi de directori adjuncţi, după caz. În exercitarea atribuţiilor ce le revin, consiliile de administraţie şi directorii conlucrează cu consiliul profesoral, cu comitetul de părinţi şi cu autorităţile administraţiei publice locale.
(2) În unităţile de învăţământ de stat consiliul de administraţie este organ de conducere şi este constituit din 9 sau 13 membri, astfel:
a) În cazul în care consiliul de administraţie este constituit din 9 membri, dintre aceştia 4 sunt cadre didactice, inclusiv directorul, un reprezentant al primarului, 2 reprezentanţi ai consiliului
local şi 2 reprezentanţi ai părinţilor;
b) În cazul în care consiliul de administraţie este constituit din 13 membri, dintre aceştia 6 sunt cadre didactice, inclusiv directorul, un reprezentant al primarului, 3 reprezentanţi ai consiliului local şi 3 reprezentanţi ai părinţilor;

(3) La şedinţele consiliului de administraţie participă, ca invitaţi permanenţi, reprezentanţii sindicatelor din unitatea de învăţământ şi un reprezentant al elevilor.
(4) După constituirea consiliului de administraţie, membrii acestuia aleg un preşedinte de şedinţă din rândul cadrelor didactice, prin hotărâre adoptată cu votul secret al majorităţii. Preşedintele de şedinţă este ales pentru o perioadă de cel mult un an, conduce şedinţele consiliului de administraţie şi semnează hotărârile adoptate în această perioadă. 


(8) Hotărârile consiliului de administraţie se adoptă cu majoritatea voturilor celor prezenţi. Hotărârile consiliului de administraţie care vizează personalul din unitate cum ar fi procedurile pentru ocuparea posturilor, a funcţiilor de conducere, acordarea gradaţiei de merit, restrângerea de activitate, acordarea calificativelor, aplicarea de sancţiuni şi altele asemenea se iau prin vot secret. Membrii consiliului de administraţie care se află în conflict de interese nu participă la vot.

(9) Deciziile privind personalul, bugetul şi patrimoniul unităţii de învăţământ se iau cu majoritatea din totalul membrilor consiliului de administraţie. 


Art. 95 (1) Finanţarea de bază asigură desfăşurarea în condiţii normale a procesului de învăţământ la nivel preuniversitar, conform standardelor naţionale.
(2) Finanţarea de bază asigură:
a) cheltuielile cu salariile, sporurile, indemnizaţiile şi alte drepturi salariale în bani, stabilite prin lege, precum şi contribuţiile aferente acestora;
b) cheltuielile cu formarea continuă şi evaluarea personalului;
c) cheltuielile cu evaluarea periodică internă a elevilor;
d) cheltuielile cu manualele şcolare.
e) cheltuieli materiale şi servicii;
f) cheltuielile cu întreţinerea curentă;
(3) Finaţarea de bază a unei unităţi şcolare rezultă prin multiplicarea costului standard per elev/preşcolar cu coeficienţi specifici unităţii şcolare şi cu numărul de elevi şi se aprobă anual prin hotărâre de Guvern.


(7) Achiziţionarea de manuale şcolare se face de către unităţile de învăţământ.
(8) Sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, alocate pentru unităţile de învăţământ preuniversitar de stat ca finanţare de bază, nu pot fi executate silit pentru recuperarea creanţelor stabilite prin titluri executorii în sarcina autorităţilor administraţiei publice locale.

Art. 96 (1) Finanţarea complementară asigură cheltuieli de capital,cheltuieli sociale şi alte cheltuieli asociate procesului de învăţământ.
(2) Finanţarea complementară cuprinde următoarele categorii de cheltuieli:
a) investiţii, reparaţii capitale, consolidări, dotări;
b) subvenţii pentru internate şi cantine;
c) cheltuieli pentru evaluarea periodică naţională a elevilor;
d) cheltuieli cu bursele elevilor;
e) cheltuieli pentru transportul elevilor, conform prevederilor art. 74 alin. (1);
f) cheltuieli pentru naveta cadrelor didactice, conform legii;
g) cheltuieli pentru examinarea medicală obligatorie periodică a salariaţilor din învăţământul preuniversitar, cu excepţia celor care, potrivit legii, se efectuează gratuit;
h) cheltuieli pentru asigurarea securităţii şi sănătăţii în muncă, pentru personalul angajat, preşcolari şi elevi;
i) gestionarea situaţiilor de urgenţă;
j) cheltuieli pentru participarea în proiecte europene de cooperare în domeniul educaţiei şi formării profesionale.
k) cheltuieli pentru concursuri şcolare şi activităţi educative extracurriculare organizate în cadrul sistemului de învăţământ.
(3) Finanţarea complementară aprobată anual prin legea bugetului de stat se repartizează pe comune, oraşe, municipii şi sectoare ale municipiului Bucureşti de către consiliile judeţene, respectiv de consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti.

Art. 96 Finanţarea de bază şi finanţarea complementară se realizează pe baza contractului de performanţă încheiat între directorul unităţii de învăţământ preuniversitar şi primarul localităţii/primarul de sector în a cărei rază teritorială se află unitatea de învăţământ, respectiv cu preşedintele consiliului judeţean/primarul de sector, în cazul şcolilor speciale.

Art 104 (4) Consiliul judeţean/consiliile locale ale sectoarelor şi Consiliul
General al Municipiului Bucureşti alocă, prin hotărâri proprii, fonduri din cote defalcate din impozitul pe venit la dispoziţia acestora, în vederea finanţării unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, prin finanţarea complementară.
(5) Consiliul judeţean/Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti asigură fonduri pentru organizarea şi desfăşurarea olimpiadelor şi a concursurilor şcolare judeţene/ale municipiului Bucureşti.

9 oct. 2010

Proiectul Legii Salarizarii unitare in sistemul bugetar8 octombrie

Aici e forma
Art. 3. (1) La data reîncadrării personalului aflat în funcţie la data de 31 decembrie 2010, salariul de bază, indemnizaţia lunară de încadrare, salariul de funcţie, aşa cum a fost stabilit conform art. 2 alin. (1) lit. b) se compară cu valoarea salariului de bază, indemnizaţiei lunare de încadrare, soldei/salariului funcţiei de bază, determinată potrivit art. 2 alin. (1) lit. a) majorată cu procentele maxime de creştere corespunzătoare categoriilor de personal, valoarea concretă stabilindu-se astfel:
a) în situaţia în care salariul de bază, indemnizaţia lunară de încadrare, solda funcţiei de bază/salariul funcţiei de bază determinat potrivit celor de mai sus pentru luna decembrie 2010 este mai mare decât salariul de bază,indemnizaţia lunară de încadrare, solda/salariul de funcţie determinat potrivit grilei de salarizare din Legea-cadru, se acordă valoarea avută la luna decembrie majorată cu 1%;
b) în situaţia în care salariul de bază, indemnizaţia lunară de încadrare, solda funcţiei de bază/salariul funcţiei de bază determinat potrivit celor de mai sus pentru luna decembrie 2010 este mai mic decât salariul de bază,indemnizaţia lunară de încadrare, solda/salariul de funcţie determinat potrivit grilei de salarizare din Legea-cadru, se acordă valoarea avută la luna decembrie majorată cu procentul maxim de creştere de 12%, fără a depăşi valoarea determinată potrivit grilei de salarizare;
Art. 4.Pentru personalul salarizat potrivit prevederilor prezentei legi, salariul brut, solda lunară brută, salariul lunar brut şi respectiv indemnizaţia lunară brută, nu poate fi mai mic de 850 lei
Art. 9. Premiul anual prevăzut de reglementările legale în vigoare, aferent anului 2010, nu se mai acordă, fiind luat în calcul la stabilirea drepturilor salariale pentru anul 2011.

6 oct. 2010

Program Confederatii







Conform celor stabilite de reuniunea comuna a BEx celor 5 confederatii sindicale, au stabilit urmatorul program de actiuni:

Ø      In datele vineri 8 octombrie 2010, 15 octombrie 2010 si 22 octombrie 2010, se va picheta in fiecare judet si in municipiul Bucuresti, in comun, sediile partidelor PD-L, UDMR, UNPR. In acest sens se va depune si organiza actiune de persoanele desemnate de catre fiecare uniune sindicala judeteana. Numar minim cate 100 persoane/sediu de partid

Ø      In datele vineri 8 octombrie 2010, 15 octombrie 2010 si 22 octombrie 2010, se va picheta in fiecare judet si in municipiul Bucuresti, in comun, locuintele parlamentarilor din partidele PD-L, UDMR, UNPR si minoritati. In acest sens se va depune cerere si organiza actiune de persoanele desemnate de catre fiecare uniune sindicala judeteana. Numar minim cate 5 persoane/locuinta de parlamentar

In paralel reprezentantii celor 5 confederatii sindicale vor realiza la Parlamentul Romaniei intalniri cu grupurile parlamentare ale tuturor formatiunilor politice: PD-L, UDMR, UNPR, PSD, PNL si minoritati, in vederea comunicarii revendicarilor comune si clarificarii pozitii acestor grupuri fata de acestea.

In 22 octombrie 2010 se va face o reevaluare a rezultatului si in functie de acesta se va decide modul de actiune in continuare. In caz de insatisfactie a rezultatului obtinut s-a decis:
Ø      Actiune in Bucuresti in fata Parlamentului cu solicitarea de demitere a actualului Guvern care este incapabil sa rezolve situatia
Ø      Intreruperea voluntara a lucrurului in Romanai

Se solicita o actiune comuna sustinuta din partea tuturor membrilor confederatiei

IMPREUNA VOM REUSI !

4 oct. 2010

Salvati Scoala Romaneasca

"Învăţământul românesc are nevoie de reformă pentru a oferi calitate.
Reforma trebuie realizată prin strategii clare dar şi prin parteneriat, iar cei care trebuie să stea alături de profesori sunt părinţii şi elevii. Doar împreună putem schimba învăţământul românesc. Vă provoc la o luptă grea, dar dacă cerem mai mult, obţinem mai mult!"
Presedinde FSLI - Aurel Cornea

Semnati petitia SALVATI SCOALA ROMANEASCA

Postări populare