30 nov. 2012

Mesaj de Sfântul Apostol Andrei


Dragii mei, azi, cu ocazia prăznuirii Sfântului Apostol Andrei, urez „La mulți ani!” tuturor celor care poarta numele acestui întâi chemat dintre apostoli. Dar, având în vedere importanța activității misionare a acestuia pentru poporul român, adresez urarea tuturor românilor, cei ai căror strămoși au fost încreștinați în urmă cu două mii de ani de către Apostolul Andrei, cel devenit, astfel, ocrotitorul și patronul spritual al României. Iată, așadar, cum în chip minunat cele două coordonate esențiale și definitorii ale identității noastre, creștinismul și românitatea, se succed din punct de vedere cronologic, fixate fiind prin momentele cu încărcătură simbolică în această perioadă a anului ( 30 noiembrie, pomenirea Sfântului Apostol Andrei; 1 decembrie, Ziua Națională a României ). Îl sărbătorim azi pe acela ce a pecetluit ceea ce urma să fie existența creștină de două milenii a poporului român, pentru ca mâine să sărbătorim încununarea eforturilor, de asemenea milenare, de înfăptuire a unității naționale. E știut faptul că Sfântul Apostol Andrei e fratele Sfântului Apostol Petru, cel care i-a încreștinat pe romani. După aproximativ o jumătate de secol de la moartea martirică a celor doi, începe „înfrățirea” strămoșilor noștri geto-daci și romani. Să fie oare doar coincidențe sau momente rânduite de Dumnezeu de-a lungul istoriei noastre binecuvântate?
Să cinstim cum se cuvine acest praznic al Sfântului Apostol Andrei, să ne bucurăm de această aleasă zi și să ne pregătim pentru cea de mâine, Ziua Națională a tuturor românilor.
La mulți ani tuturor care poartă numele Andrei, respectiv Andreea, la mulți ani tuturor românilor!

29 nov. 2012

Fonduri mai mari pentru terenurile agricole şi crescătorii de animale În Maramureş, anual, ajung peste 80 de milioane de euro


Veste bună pentru crescătorii de păsări şi porci, dar şi pentru fermierii din judeţul Maramureş, utilizatori de teren agricol. În conturile acestora vor intra, începând de azi, eşalonat până la finele anului, circa 31 de milioane de euro. Dintre care, 20 de milioane de euro ajung la  fermierii din Unităţile Administrativ Teritoriale aflate centrelor APIA locale din Vişeu de Sus, Ocna Sugatag şi Sighetu Marmaţiei.

De azi, crescătorii de animale şi păsări primesc în total 10.000.000 de lei. Sumele sunt pentru asigurarea bunăstării în sectoarele de creştere a porcilor şi păsărilor. Am primit asigurări că până în 20 decembrie 2012, se va continua autorizarea  pentru plăţile pe suprafaţă. În perioada imediat următoare, alţi 10.000 de fermieri vor beneficia de acest sprijin aferent anului în curs. Aceştia urmează să primească circa 12 milioane de euro, pentru plăţile directe pe suprafaţă care sunt finanţate în totalitate din Fondul European pentru Garantare Agricolă (FEGA). Plăţile compensatorii şi cele pentru asigurarea bunăstării în sectoarele porcinelor şi păsărilor sunt finanţate din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit (FEADR) şi din bugetul naţional. Se încurajează hrana sănătoasă a animalelor, astfel încât materia primă să respecte normele impuse de UE”, a punctat Liviu Marian Pop, candidat pentru Senat, Colegiul 3 Maramureş. Dacă depunerea cererilor iniţiale, în vederea acordării acordului prealabil crescătorilor de porcine s-a finalizat, cei care cresc păsări mai pot să îşi depună cererile până în 19 decembrie 2012.



Un aspect deloc de neglijat este şi acordarea subvenţiilor pentru crescătorii de bovine. La nivelul judeţului Maramureş vor beneficia de acest sprijin financiar, în cuantum de 500 de lei/cap de animal, un numar de 17.000 de maramureşeni, pentru un numar total de 600.000 de capete. Nu au fost uitaţi nici crescătorii de oi şi capre. Peste 1.100 de persoane vor primi 40,83 de lei/cap de ovină şi caprină, pentru un efectiv eligibil de peste 1.300.000 de capete.

Plata se va face din bugetul anului viitor, respectiv în ianuarie-februarie. Însă APIA eliberează adeverinţe, pe baza cărora crescătorii se pot adresa băncilor. Ei pot beneficia de credite. Se va acorda 90% din sumele autorizate, astfel încât crescătorii să poată achiziţiona furajele necesare pentru animale. Să nu uităm că, în acest an, seceta a afectat terenurile agricole din întreaga ţară”, a mai adăugat ministrul delegat pentru dialog social.

Sunt sprijiniţi în mod special crescătorii de vaci de lapte şi carne, precum şi crescătorii de bivoliţe de lapte din zona montană defavorizată. Aici intră şi Maramureşul Voievodal. Până la ora actuală vor beneficia de acest ajutor circa 7.000 de crescători din judeţul Maramureş prin plăţi directe, plăţi compensatorii, ajutoare specifice comunitare, prime de exploataţie, prime pe cap de animal şi măsuri de piaţă. În total ajung în conturile agricultorilor şi crescătorilor de animale şi pentru suprafeţele agricole, circa 80 de milioane de euro. Liviu Marian Pop dă asigurări că aceste fonduri vor creşte considerabil în perioada 2014-2020. 

27 nov. 2012

Salvarea Spitalului de Recuperare Borşa va veni din partea Ministerului Sănătăţii - După care va putea fi preluat de autoritatea locală


Spitalul de Recuperare Borşa este sub directa subordine a Ministerului Sănătăţii. Dacă până acum nu s-a pus un accent deosebit pe această unitate, situaţia se va schimba radical. În nicio ţară din Uniunea Europeană pacienţii nu sunt nevoiţi să îşi aducă de acasă calorifere electrice sau alte aparate, pentru a putea să se încălzească pe perioada spitalizării. Nici la asigurarea medicamentelor sau a materialelor sanitare, situaţia nu este mai bună. Sistemul medical are nevoie de o radiografie şi o resuscitare, care se poate face doar prin adoptarea Legii Sănătăţii. Liviu Marian Pop, ministrul delegat pentru dialog social, a discutat cu dr. Raed Arafat, Ministrul Sănătăţii, toate aceste aspecte care la ora actuală se resimt în mai toate spitalele din România.
Clădirea Spitalului de Recuperare Borşa trebuie reabilitată din punct de vedere termic şi dotată cu o centrală termică ecologică, pe baza de peleţi. Cu siguranţă, odată făcute aceste lucrări, gradul de confort al pacienţilor va creşte considerabil. Recunoscut ca unul dintre cele mai mari spitale de recuperare din nordul ţării, unitatea este renumită pentru rezultatele deosebite pe care le are în tratarea, pe baza procedurilor naturale de recuperare, a pacienţilor cu afecţiuni neuromotorii. După ce mare parte a problemelor de aici vor fi rezolvate, Ministerul Sănătăţii va aproba preluarea spitalului de către autorităţile locale.


„Voi susţine acest demers, însă sunt ferm convins că salvarea Spitalului de Recuperare Borşa poate veni doar de la Ministerul Sănătăţii. După ce primii paşi vor fi finalizaţi, administraţia locală va putea să se angajeze în preluarea şi sprijinirea unităţii. Cu siguranţă se vor putea aloca sume pentru întreţinere, pentru plata unor facturi curente şi, de ce nu, în atragerea fondurilor din parteneriate publice - private. Astfel de investiţii sunt necesare şi în bazele de tratament Stibina şi Cascada. Nu avem dreptul să le mai lăsăm în paragină. Acestea au capacitatea de a găzdui turişti. Sunt amplasate la baza pârtiei de schi. Tratamentele naturale, mofetele, vor fi punctele forte care vor aduce turişti din toate colţurile ţării şi din  străinătate, aici în Borşa”, subliniază demnitarul.
Cu siguranţă, Borşa va putea concura cu oricare altă zonă turistică din Uniunea Europeană. Turismul medical este la mare căutare în rândul pacienţilor de pretutindeni.

CE ASTEPTAU ROMANII IN URMA NEGOCIERILOR DE LA BRUXELLES


Ce asteptau romanii sa obtinem la negocierile de la Bruxelles: ceva concret, dar nu imposibil.
Ceva similar cu avantajele directe obtinute de alte tari ca urmare a atitudinii ferme a reprezentantilor lor, concretizate in propunerea de buget Van Rompuy 2, in noul capitol «Dispozitii speciale» in care au aparut specificatii noi, favorizand diverse regiuni din unele State Membre:
• Regiunea Kozep - Magyaroszag din Ungaria va primi o alocatie aditionala de €1,2 Mld.;
• Cele mai dezvoltate regiuni din Grecia primesc o alocare aditionala de 1 Mld. Euro din Fonduri Structurale;
• Celor mai dezvoltate regiuni din Portugalia deasemenea beneficiaza de 1 Mld. Euro suplimentar, din care 100 Mil. pentru Madeira;
• Spaniei i se aloca aditional €2.75 Mld. In plus, teritoriile spaniole din nordul Africii - Ceuta and Melilla vor primi si ele un supliment de €50 Mil.;
• Regiunea ultraperiferica franceza Mayotte va primi €200 Mil.;
NB : Insula Mayotte, 374 Km2, 194.000 locuitori (situata in Oc. Indian, N-V de Madagascar).
• Celor mai putin dezvoltate regiuni din Italia vor beneficia suplimentar de €1 Mld.;
• Malta si Cipru vor primi in plus €200 Mil., respectiv €150 Mil.
ROMANIA ?!?!? Tare mi-ar fi placut sa fie si ea inclusa pe lista asta de « exceptii », indiferent daca regiunea respectiva s-ar fi numit Giurgiu, Vaslui, Harghita, Gorj sau Bucuresti.
Cred ca ai nostri au pierdut timpul degeaba acolo – restul deciziilor au fost fie colective, fie ale Grupului «Prietenii coeziunii» si oricum s-ar fi luat cu sau fara noi.
Problema este cand vom gasi si noi pe cineva in stare sa ne reprezinte astfel incat in final si Romania sa apara pe aceste liste suplimentare incluse in capitolul bugetar «Dispozitii speciale»!

26 nov. 2012

Semnal de alarmă - Copiii lăsaţi în grija rudelor, primii care abandonează şcoala


Părinţii care îşi lasă copiii în grija fraţilor mai mari, fără a le asigura nicio formă de protecţie, vor fi traşi la răspundere. Liviu Marian Pop, ministrul delegat pentru dialog social, susţine că fiecare copil merită şansa unui trai mai bun. Nici unul nu trebuie privat de dreptul la educaţie şi sănătate.

"Nu se poate să nu avem date exacte referitor la această situaţie. Au fost cazuri în ţară, chiar şi în Maramureşul Voievodal, când copiii au fost închişi în casă, iar mama sau tatăl, singurul susţinător al familiei, a plecat în străinătate, în căutarea unui trai mai bun. Alţii i-au lăsat în grija bunicilor, a vecinilor sau chiar pe mâna oricărei alte persoane. În momentul în care nu au reuşit să mai facă faţă situaţiei, rudele sau persoanele care şi-au asumat responsabilitatea de a-i creşte pe aceşti copii, au anunţat autorităţile. Acesta este un aspect îngrijorător care trebuie să dea de gândit tuturor celor care au datoria să îi ajute. Mare parte a acestor copii cresc fără dragostea părintească, primind nişte bani care nu fac altceva decât să le adâncească drama. Ajung să abandoneze şcoala, nu mai ştiu să respecte valorile societăţii, se refugiază în alcool şi droguri trăind clipa fără a mai lua în seamă şi viitorul lor. Suferă traume, depresii, sunt supuşi violenţelor extreme şi abuzului sexual", sustine Liviu Marian Pop.


În prezent, în Maramureş, sunt 459 de familii în care ambii părinţi sunt plecaţi la muncă în străinătate, 793 cu un singur părinte plecat la muncă peste hotare, iar 107 familii monoparentale, în care părintele unic susţinător a optat pentru un loc de muncă în afara graniţelor României.


"La nivel naţional se estimează ca fiind ân această situaţie 400.000 de copii abandonaţi de cei care le-au dat viaţă. Psihologii susţin că 80% dintre ei se îmbolnăvesc grav, pur şi simplu de dorul părinţilor. Legătura dintre profesori, părinţi sau tutori şi elevi, precum şi asistentul social, trebuie să fie strâns legată. Doar aşa putem veni în sprijinul acestor copii. Să -i înţelegem, să le oferim ajutor, înainte de a fi prea târziu. Legătura cu şcoala nu trebuie să se rupă după patru, cinci sau şase ore de curs. Trebuie să creăm spaţii unde să se desfăşoare activităţi extraşcolare", a mai adăugat ministrul delegat pentru dialog social. 


Demnitarul susţine că pentru rezolvarea acestei situaţii este nevoie de conlucrarea mai multor instituţii, printre care inspectoratele şcolare, direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului, dar şi inspectoratele de poliţie, jandarmerie şi, nu în ultimul rând, autorităţile locale. Totodată, organizaţiile nonguvernamentale se pot implica pentru a oferi sprijin copiilor şi tinerilor aflaţi în astfel de situaţii.


23 nov. 2012

200 de paturi, la Spitalul Municipal Sighetu Marmatiei


"Sănătatea ta contează”! Aceasta este prioritatea zero pentru Liviu Marian Pop, ministrul delegat pentru dialog social. Nu este un slogan, ci o problemă care trebuie rezolvată urgent. La fel ca şi cele din învăţământ, cele legate de infrastructură, din domeniul economic sau agricol. În urma discuţiilor avute cu dr. Raed Arafat, Ministrul Sănătăţii, se are în vedere construirea unei noi clădiri la Spitalul Municipal Sighetu Marmaţiei.



Românii merită să beneficieze de servicii medicale de înaltă calitate, care să concureze cu cele din Uniunea Europeană. Pentru prima dată, România va avea o Lege a Sănătăţii care va resuscita sistemul medical. Se face o radiografie a tot ceea ce înseamnă acest mecanism. Medicii, asistenţii medicali, infirmierii şi brancardierii, toţi cei care lucrează în spitale, cabinete ale medicilor sau alte unităţi medicale, trebuie să fie respectaţi,  dar şi ei au obligaţia morală să respecte bolnavii. La nivelul judeţului Maramureş, în urma discuţiilor avute cu dr. Raed Arafat, Ministrul Sănătăţii, există garanţia că la Spitalul Municipal Sighetu Marmaţiei se va construi o nouă cladire. Aceasta va cuprinde 200 de paturi pentru bolnavii cronici. Tot aici se vor reabilita clădirile existente, având în vedere stadiul de degradare a acestora”, susţine Liviu Marian Pop.

Spitalul a fost construit în sistem pavilionar, fiecare pavilion găzduind o secţie de spital, în condiţiile în care primele construcţii au fost ridicate în anul 1864. Specificul afecţiunilor, încă din acele vremuri, au fost axate pe tratarea bolnavilor psihic. Treptat, medicina s-a dezvoltat, iar Spitalul Municipal Sighetu Marmaţiei a ajuns să fie al doilea ca importanţă din Maramureş, după Spitalul Judeţean de Urgenţă „Dr Constantin Opriş” Baia Mare. 

22 nov. 2012

Liviu Pop: "Maramureşenii trebuie să îşi cunoască drepturile. Chiar dacă muncesc în străinătate"


Mulţi maramureşeni au plecat la muncă în străinătate, lăsându-şi copiii acasă, părinţii, prietenii, cu gândul că îşi vor găsi un rost în viaţă. Străinătatea este tot străinătate. Dorul de casă, nopţile nedormite cu gândul la cei dragi, situaţia socio-economică, i-au determinat pe unii să revină în România. Una dintre problemele cu care se confruntă semenii noştri este şi faptul că nu îşi cunosc drepturile.  Liviu Marian Pop, ministrul delegat pentru dialog social, vine în sprijinul acestora.
"Ne dorim relansarea economiei, încurajarea clasei de mijloc, dar şi echitate socială. România înseamnă o ţară demnă şi respectată în Europa. Nu este normal să pleci din ţară pentru că nu îţi găseşti un loc de muncă, dar nici să nu fi apreciat la adevărata ta valoare ca profesionist, doar pentru faptul că eşti din România. Lucrurile trebuie să intre pe făgaşul normal. Ţara noastră are nevoie de oameni capabili, de buni specialişti. Cu siguranţă tot mai mulţi români vor înţelege că aici este locul lor. Alături de cei dragi. În scurt timp, atât în Sighetu Marmaţiei cât şi în Baia Mare, se va deschide un cabinet de consultanţă pentru toţi românii care au muncit în străinătate. Oamenii vor şti exact care sunt actele de care au nevoie pentru a li se recunoaşte stagiul de cotizare la sistemul de sănătate sau la pensii, dacă au muncit în Uniunea Europeană", a subliniat ministrul delegat pentru dialog social.

Claudiu Breban, reprezentant UILM, a trăit 10 ani în Italia. Este dispus să se alăture iniţiativei ministrului maramureşean. "Împreună cu familia am locuit în Italia, 10 ani. Mi-am dorit să vin acasă, în România. Am văzut oameni necăjiţi care muncesc din greu în străinătate, fără să îşi cunoască drepturile. Tot mai mulţi maramureşeni îşi doresc o schimbare. S-au săturat să fie tot timpul pe locul secund. Asta doar din cauză că, deşi sunt foarte buni specialişti, sunt "stranieri" în ţara de adopţie. Lucru care se vede şi în educaţie, la grădiniţe, la şcoli. Sunt membru al sindicatului Uniunea Italiană a Muncitorilor din Industria Metalmecanică (UILM) Firenze şi cunosc problemele oamenilor din Bistriţa Năsăud, Sălaj şi Maramureş", spune Breban.

Liviu Marian Pop promite că se va strădui să se deschidă un birou de consultanţă în Sighetu Marmaţiei. În acest mod, cei care au muncit în străinătate vor avea posibilitatea să îşi cunoască drepturile, să fie informaţi, iar treptat acest proiect se va dezvolta la nivel naţional.

21 nov. 2012

Nu doar promisiuni ci fapte Locașurile de cult din județ au primit peste un milion de lei


Recent, secretarul de stat în Ministerul Culturii și Patromoniului National (MCPN), Victor Opaschi, a răspuns invitației lansate de către ministrul delegat pentru dialog social, Liviu Marian Pop, de a vizita Maramureșul. Efortul ministrului a fost de a identifica, la fața locului, problemele existente la lăcașurile de cult și la cele declarate monumente istorice. 


"Azi, 20 noiembrie, prin Ordin emis de MCPN, județul Maramureș a primit 1.030.000 lei. Suma a fost repartizată pentru 31 de parohii, schituri și mânăstiri, în vederea efectuării lucrărilor de reabilitare a lăcașurilor de cult", a precizat Liviu Marian Pop. 
Cea mai mare sumă, respectiv de 110.000 lei, a fost alocată Catedralei "Sf. Treime" din Baia Mare, câte 50.000 de lei Parohiei Nașterea Maicii Domnului din Săpânța, Schitului Cuvioasa Parascheva, Strâmtura, Parohia Sf. Arhangheli Mihail și Gavril, Sighetu Marmației, 40.000 de lei la Mânăstirea Schimbarea la față, Prislop, Borșa, Mânăstirea Invierea Domnului, Habra, Grosi, Parohia Nașterii Maicii Domnului, Rona de Sus, Parohia Bunavestire, Bogdan Vodă. Lista continuă și cu alte lăcașuri de cult care au primit fiecare sume cuprinse între 20.000 de lei și 35.000 de lei. Atât Liviu Marian Pop cât și Victor Opaschi susțin că vor face tot posibilul ca și în viitor să sprijine astfel de investiții. Cu atât mai mult cu cât, în acest colț de țară tradițiile, datinile și credința în Dumnezeu, sunt prezente în fiecare casă.  


Maramureşul are nevoie de campusuri şcolare


Proiecte ambiţioase, care urmau să vină în sprijinul elevilor şi al profesorilor, azi sunt lăsate de izbelişte. Au primit girul Ministerului Educaţiei şi Cercetării, Tineretului şi Sportului în 2008-2009, însă după primii paşi, lucrările care vizau campusurile şcolare au fost lăsate în voia sorţii. Motiv pentru care internatele nu sunt pregătite să ofere condiţii optime elevilor, iar profesorii aşteaptă să primească măcar o garsonieră din partea primăriilor. Liviu Marian Pop, ministrul delegat pentru dialog social, a solicitat Inspectoratului Şcolar Judeţean Maramureş, o situaţie cu privire la aceste lucrări începute şi neterminate.

La nivelul judeţului Maramureş s-au încheiat contracte privind lucrări de reabilitare a clădirilor cuprinse în cadrul campusurilor şcolare, la Grupul Şcolar Forestier Sighetu Marmaţiei, Grupul Şcolar Borşa, Liceul Teoretic "Petru Rareş" Târgu Lăpuş precum şi la Colegiul "Transilvania" Baia Mare.  Dintre acestea, licitaţii s-au făcut doar la trei unităţi, fără Colegiul "Transilvania" din Baia Mare. S-a primit în total 3.469.000 lei, sumă ce nu a acoperit costul total al lucrărilor efectuate. În momentul de faţă se înregistrează o creanţă de circa 470.000 lei. Pe de altă parte, pentru finalizarea tuturor lucrărilor, astfel încât aceste campusuri şcolare să devină funcţionale 100%, mai este nevoie de 11.000.000 lei", a subliniat Ana Moldovan, inspector şcolar general al ISJ Maramureş.

Demnitarul suştine că va face demersurile necesare astfel încât datoriile să fie stinse. De asemenea, se doreşte şi reluarea acestor proiecte.

"Mă voi opri asupra Grupului Şcolar Borşa, dar sunt convins că situaţia este similară şi la celelalte trei unităţi cuprinse în acest proiect. Aici învaţă 1.650 de elevi, iar mulţi dintre aceştia vin din zona Moisei şi până la Dragomireşti. Oferta educaţională a şcolii este foarte bogată şi bine structurată. Cu siguranţă elevii ar fi mult mai odihniţi şi părinţii ar fi deschişi să îi cazeze la internat, pentru că le-ar fi asigurată hrana şi totodată ar avea condiţii optime unde să locuiască. Se poate implementa chiar şi proiectul after-school. La solicitarea părinţilor, cadrele didactice ar reuşi să îi ajute pe copii şi tineri la lecţii, chiar şi după orele de curs. Însă până în prezent, la Borşa s-a reuşit doar  finalizarea reabilitării clădirii, precum şi asigurarea încălzirii în unitate. Nu există internat şi nici garsoniere care să fie date profesorilor. Voi discuta la minister pentru ca aceste proiecte să fie reluate şi regândite, acolo unde situaţia impune acest lucru", susţine ministrul Pop.

Toate cele patru proiecte de la nivelul judeţului Maramureş trebuie să fie finalizate. Odată aduse la standardele Uniunii Europene, acestea vor oferi un confort ridicat atât elevilor cât şi cadrelor didactice.


20 nov. 2012

Posturi deblocate pentru personalul nedidactic, în Maramureş


Lipsa acută de personal nedidactic şi auxiliar se resimte şi în şcolile din Maramureş. Prin demersurile făcute de ministrul delegat pentru dialog social, Liviu Marian Pop, s-a reuşit deblocarea unui număr de 16 posturi pe acest segment.
Este un prim pas pe care îl facem în primul semestru al anului şcolar 2012-2013. Vin cu o veste bună pentru şcolile din judeţul Maramureş. În urma demersurilor făcute, iată că, s-au deblocat 7 posturi de fochişti, 6 de şoferi precum şi 3 de muncitori de întreţinere. Urmează să facem o reanaliză a posturilor astfel încât, la începutul anului viitor, să ştim exact care este necesarul personalului nedidactic şi auxiliar, pentru ca lucrurile să intre în normalitate”, a punctat Liviu Marian Pop.
În prezent, în Maramureş ar mai fi nevoie de angajarea a cel putin 200 de astfel de persoane. Criza acută de personal nedidactic se resimte la unităţile şcolare din Vişeu de Sus, Baseşti, Coroieni, Giuleşti, Onceşti, Petrova, Rozavlea, Săcel, Strâmtura, Vadu Izei, Sarasău, Ulmeni şi Seini.


15 nov. 2012

ANI și dovezile


Am asistat, cu stupoare, la declaraţiile inconştiente ale preşedintelui Agenţiei Naţionale de Integritate, Horia Georgescu, prin care susţine că miniştrii ochiţi de ANI, printre care mă număr şi eu, ştiau de 2, 3 săptămâni de acuzaţiile ce le-au fost aduse.

Rog public să facă dovada acestor afirmaţii, deoarece eu am aflat decizia dumnealor în ceea ce mă priveşte abia vineri, 9 noiembrie, exact în ziua începerii campaniei electorale, de pe site-ul Agenţiei şi din presă, nicidecum în termenul şi în condiţiile prevăzute de lege.

13 nov. 2012

Cei trei “B” incompatibili cu cetăţenii României


Traian Băsescu, Vasile Blaga si Emil Boc sunt cei trei “B” incompatibili cu cei 7,4 milioane de români, conduşi, până acum şase luni, de această gaşcă de incompetenţi care au atacat şi au afectat fiecare structură a statului şi a afectat viitorul fiecărui cetăţean din România. Această decizie de incompatibilitate este una irevocabilă, dată de poporul român prin ştampila din data de 29 iulie.

Civilizat din partea acestora şi a întregului PDL ascuns în ARD ar fi să încerce să lase instituţiile statului, ş-aşa prea implicate în  campania electorală, să-şi definitiveze formele. Ieri am fost curios să aflu ce a făcut această Agenţie Naţională de Integritate şi am constatat că procedează întocmai celor trei B: dezinformeaza, manipulează şi crează diversiuni.

Celor trei “B” şi celor ascunşi în ARD le este frică şi sunt disperaţi de rezultatul votului din 9 decembrie, ce va demonstra că românii îşi doresc o ţară normală, demnă, puternică şi democratică. Puternica dorinţă de a ieşi din dezastrul lăsat în urmă de Traian Băsescu şi partidul lui va pune capăt regimului corupt şi mincinos patronat de acesta şi apropiaţii lui


Liviu Marian Pop pentru Maramureș


         Stimaţi maramureşeni,

Vin în faţa dumneavoastră la începutul acestui proces electoral având convingerea fermă că Maramureşul are nevoie de un reprezentant demn şi ferm în Parlamentul României, de o reprezentare pe măsura a locuitorilor acestei minunate regiuni a ţării. Din nefericire, cel puţin în ultimii patru ani, am asistat la o izolare totală a acestei părţi de ţară, în mod deosebit a regiunii istorice a Maramureşului.
Om al locului fiind, născut şi crescut în Maramureş, având familia în aceste minunate plaiuri, nevoia acută a schimbării acestei nefericite stări de fapt m-a determinat să decid a intra în luptă şi a face tot ce e nevoie pentru a contribui la redarea demnităţii acestui spaţiu spiritual şi geografic unic în ansamblul României.

Beneficiind de sprijinul dumneavoastră şi folosindu-mi toate abilităţile şi competenţele dobândite în toţi aceşti ani din urmă, în care m-am dedicat total unui proiect major (cel al educaţiei) pe care l-am influenţat pozitiv, indiferent de ipostaza în care m-am aflat în cadrul sistemului educaţional din România, am convingerea fermă că şi în viitoarea mea calitate, de senator, voi fi folositor comunităţii, celor ale căror îndreptăţite speranţe trebuie respectate.

Îmi doresc ca toţi locuitorii colegiului, pe care mă voi simţi onorat să-i reprezint în Parlamentul României, să resimtă în viitor binefacerile activităţii mele parlamentare, aşa cum azi profesorii şi elevii resimt pozitiv demersurile mele în calitate de lider de sindicat.

Şcoala maramureşeană va fi în continuare, în mod indiscutabil, beneficiara demersurilor mele. Am simţit însă că e nevoie de mai mult decât atât. De aceea sunt pregătit să-mi asum un nou statut, acela de parlamentar,  statut care să-mi permită să promovez şi să susţin noi investiţii / investitori, dar şi sprijinirea agenţilor economici deja activi în comunităţile maramureșene. Mai presus de orice, însă, e nevoie de susţinerea dezvoltării infrastructurii rutiere şi sanitare în colegiu.

Schimbarea începută în urmă cu şase luni trebuie dusă până la capăt, destinul Maramureşului trebuie schimbat. E inadmisibil ca o regiune cu resursele pe care le are Maramureşul să se zbată în izolare şi subdezvoltare. Cea mai de preţ dintre toate resursele pe care le are Maramureşul e cea umană. De aici poate şi trebuie să plece totul. Pe nouă decembrie maramureşenii vor finaliza ceea ce au început la alegerile locale. Prin votul lor, maramureşenii îşi vor arăta aprecierea faţă de ceea ce am făcut până acum şi îmi vor acorda încrederea lor pentru a demara un nou proiect. E proiectul meu pentru Maramureş!

Al vostru,
Liviu Marian Pop 

12 nov. 2012

Situația contractelor colective de muncă 2005-2012


Ministrul delegat pentru dialog social, Liviu Marian Pop, vă informează asupra situaţiei Contractelor Colective de Muncă la nivel de Ramură / Sector de activitate încheiate în perioada 2005 – 2012. Mai jos găsiţi anexat tabelul cu aceste situaţii.



În vizită la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie


În urma „vizitei” din proprie iniţiativă de luni, 12 noiembrie, la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi în urma discuţiei purtate cu procurorul de serviciu în timpul programului de audienţe am descoperit că nu există nicio sesizare depusă de ANI împotriva mea, lucru ce îmi întăreşte convingerea că am devenit ţinta jocurilor murdare duse în campania electorală. Încă o dovadă în plus că Agenţia se implică activ în campania electorală şi că faptele de care mă învinuiesc aceştia nu sunt adevărate. 


Toate aceste atacuri la adresa USL, manipularea electorilor prin dezinformări repetate şi vânătoarea membrilor cabinetului Ponta şi a candidaţilor USL la parlamentare sunt acţiuni de nepermis pentru o instituţie a statului ce ar trebui să fie apolitică.





Vă informez pe această cale că, împreună cu ajutorul unui avocat, voi înainta demersurile necesare pentru a restabili atât onoarea mea cât şi cea a guvernului din care vac parte, acţionând în instanţă Agenţia Naţională pentru Integritate.
Mai jos puteţi vedea adresa pe care am înaintat-o Parchetului General pentru a avea un răspuns scris din partea lor.




Bonus: adresa înaintată către ANI pe 10 iunie 2012

 Către
AGENȚIA NAȚIONALĂ DE INTEGRITATE (ANI)
INSPECȚIA DE INTEGRITATE

Doamnei Anamaria ANGHELESCU
Inspector de Integritate

            Prin Decretul nr.376 din 15 mai 2012, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 331/16 mai 2012 am fost desemnat ministru interimar al educației, cercetării, tineretului și sportului, ca urmare, am demisionat (suspendat) din toate funcțiile deținute anterior.
            Conform prevederilor art. 46 alin. (2) coroborate cu prevederile art. 53 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, ministrul emite ordine și instrucțiuni, în exercitarea atribuțiilor ce îi revin, printre care și aceea de a organiza, coordona și controla aplicarea legilor, ordonanțelor și hotărârilor Guvernului, a ordinelor și instrucțiunilor.
            De asemenea, atribuțiile specifice ale Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului și ministrului educației sunt prevăzute de H.G. nr. 536/2011 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, cu modificările și completările ulterioare; prin atribuțiile specific se regăsește și aceea de a ”elabora cadrul normativ-metodologic, funcțional, operațional și financiar în care se realizează politicile din domeniile sale de activitate”.
            Mai mult decât atât, conform art. 1 alin. (3) din H.G. nr. 536/2011  ”Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului proiectează, fundamentează şi aplică strategiile naţionale în domeniul educaţiei, cu consultarea asociaţiilor reprezentative ale profesorilor, structurilor asociative reprezentative ale părinţilor, Consiliului Naţional al Rectorilor, structurilor asociative ale universităţilor şi şcolilor de stat, particulare şi confesionale, Consiliului Minorităţilor Naţionale, sindicatelor reprezentative din învăţământ, asociaţiilor reprezentative ale elevilor, asociaţiilor reprezentative ale studenţilor, autorităţilor administraţiei publice, mediului de afaceri şi organizaţiilor neguvernamentale finanţatoare care susţin programe educative/federaţii ale furnizorilor de servicii sociale”.
            Având în vedere sentința definitivă a unei instanțe judecătorești (prima instanță investită cu o astfel de cerere și prima instanță care a soluționat cererea a fost Curtea de Apel Timișoara ), prin care Ordinul comun MECTS, MAI și MFP nr. 4576/11.07.2011, 230/18.10.2011, 2445/15.09.2011 privind validarea fluxurilor financiare pentru cheltuielile de personal a fost suspendat în ceea ce privește anexa nr. 2 și anexa nr. 4 (menționez că la data de 29.06.2012 Inalta Curte de Casație și Justiție, prin decizie irevocabilă (Decizia civila nr. 1689/59/2012), a menținut starea de suspendare a ordinului) și raportat la prevederile legale conform cărora hotărârea judecătorească prin care se dispune suspendarea unui act al autorității publice centrale cu caracter normative este executorie de drept, iar recursul nu este suspensiv de executare, ne aflam în situația de a aplica aceste sentințe, astfel a fost creat cadrul  normativ-metodologic, funcțional, operațional și financiar prin emiterea Ordinului comun nr. 4271/116/755/29 mai 2012, pentru aplicarea Legii –cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, a Legii nr. 283/2011 privind aprobarea OUG nr. 80/2010 pentru completarea art. 11 din OUG nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar, a Legii 63/2011 privind încadrarea și salarizarea în anul 2011 a personalului didactic și didactic auxiliar din învățământ.
            Raportat la prevederile legale, ministrul emite ordine care au caracter administrativ și caracter normativ, deoarece îndeplinește atât o funcție administrativă cât și o funcție normativă, care se concretizează în crearea cadrului normativ pentru aplicarea/executarea legii (art. 2 alin. (1) lit. c din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare), chiar și prin exercitarea inițiativei legislative. Or, așa cum am arătat mai sus, Ordinul respectiv este un ordin comun emis de toate autoritățile care au în atribuții desfășurarea activității în domeniul învățământului și are caracter de act normativ, întrucât este dat în aplicarea unor legi și ordonanțe de urgență și astfel, creează cadrul normativ-metodologic, funcțional, operațional și financiar pentru desfășurarea activității, cuprinde reglementări de principiu aplicabile la un număr nedeterminat de personae; deci, produce efecte juridice erga omnes, asa cum rezultă și din faptul că a fost publicat în Monitorul Oficial al României.
            Astfel, au fost respectate și dispozițiile Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și competările ulterioare, care prevde obligativitatea publicării în Monitorul Oficial pentru ordinele cu caracter normativ, instrucțiunile și alte acte normative emise de organele administrației publice centrale de specialitate. Acestea se emit numai pe baza și în executarea legilor, a hotărârilor  și ordonanțelor de Guvern, iar în preambulul lor trebuie să prevadă în mod expres actul normativ în executarea căruia au fost emise, iar în cuprinsul lor trebuie să se limiteze strict la acest act normativ. Aceste ordine normative sunt supuse controlului de legalitate exercitat de instanțele judecătorești de contencios administrativ (Legea nr. 554/2004).   
            Având în vedere cele de mai sus și raportat la prevederile legale invocate, nu ne aflăm în situația descrisă de art. 72 alin. (1) din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările și completările ulterioare”(1) Persoana care exercită funcţia de membru al Guvernului, secretar de stat, subsecretar de stat sau funcţii asimilate acestora, prefect ori subprefect este obligată să nu emită un act administrativ sau să nu încheie un act juridic ori să nu ia sau să nu participe la luarea unei decizii în exercitarea funcţiei publice de autoritate, care produce un folos material pentru sine, pentru soţul său ori rudele sale de gradul I”, deoarece nu a fost emis un act administrativ care să producă un folos material pentru sine, pentru soț sau pentru rudele de gradul I, ci ne aflăm în situația de excepție descrisă de alin. (2) al aceluiași articol, întrucât a fost emis un act cu caracter normativ pentru executarea unor legi și pentru executarea unei hotărâri judecătorești.






Întrebări și răspunsuri


Ce se va întâmpla cu cei ce au susținut CNU în 2 august 2012, au luat între 5,50 - 6,00, dar nu au fost încă repartizați? Mă interesează acest lucru, întrucât, pe lângă faptul că mă aflu într-o astfel de situație, pe lista cu orele vacante pe care au afișat-o cei de la ISJ, în rubrica ”observații”, am văzut scris: ”post rezervat profesor pensionar, plata cu ora”, precum și numele acelui profesor pensionar. Într-adevăr, nu erau posturi întregi, ci câte 10, 12, 9 ore. Eu am dreptul să lucrez doar cu jumătate de normă, pentru că am gradul III de invaliditare locomotorie. Am 40 de ani.
O altă întrebare: dacă sunt licențiată (cu modulul psihopedagogic - nivelul I - finalizat) și într-o altă specializare decât cea pentru care am susținut CNU din 2 august 2012, pot solicita ore pentru această disciplină?
Vă mulțumesc pentru răspunsurile pe care le aștept cu nerăbdare!

La memoriul dumneavoastră,transmis spre soluţionare şi înregistrat la Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului cu numărul 10.987/04.10.2012, vă comunicăm următoarele:
În anul şcolar 2012 – 2013, ocuparea posturilor didactice/ catedrelor declarate vacante/ rezervate din  unităţile de învăţământ s-a realizat în conformitate cu Metodologia-cadru  privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar, aprobată prin O.M.E.C.T.S.  nr. 5560/ 2011, cu modificările şi completările ulterioare.   Dumneavoastră puteţi fi repartizată pe un post/fracţie de post doar dacă pe parcursul acestui an şcolar, în unităţile de învăţământ preuniversitar se vor vacanta posturi/ fracţii de posturi.

Poate n-am ales locul potrivit, insa, cred ca am ales blogul potrivit si persoana potrivita care sa-mi dea un raspuns pe care-l caut de foarte multi ani.Am absolvit Facultatea de Istorie in 2003 si in 2008 studiile postuniversitare de profesor documentarist in cadrul Facultatii de Litere Bucuresti. Desi am o vechime de 9 ani ca profesor calificat, titular sunt din 2010 la Scoala Radovanu pe catedra de profesor documentarist. Nu pot sa dau examenul de definitivat deoarece nu am un certificat care sa ateste ca am absolvit modulul psihopedagogic, acesta fiind inclus in foaia matricola de absolvire a Facultatii.
Intrucat, absolventii promotiilor inmatriculate intre 1996 si 2005, care au cuprinse in foaia matricola disciplinele prevazute in ordinele de ministru valabile in aceasta perioada, respectiv OM nr 4356/1996, 3345/1999, 4237/2003, 4343/2005, nu pot primi separat certificatul de absolvire al modulului psihopedagogic, deoarece acesta s-a infiintat ulterior absolvirii facultatii.
Singura solutie era sa refac acest modul, insa nu mi-am putut permite financiar, avand in vedere faptul ca am si un copil in intretinere si sunt unic intretinator.
In speranta ca raspunsul dumneavoastra ma v-a ajuta sa ma pot inscrie si sa pot sustine examenul de definitivat si celalate examene de grad didactic, va multumesc anticipat!

La memoriul dumneavoastră,înregistrat cu nr. 562/33/27.09.2012 şi transmis spre soluţionare şi înregistrat la Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului cu numărul de mai sus, în vederea analizării cazului și formulării unui răspuns competent este necesar să ne transmiteţi copii ale actelor de studii (diploma/diplomele de studii, foaia/foile matricole, certificatele de acordare a gradelor didactice).
·       Documentele se transmit prin poştă pe adresa: str. G-ral Berthelot nr. 28-30, sector 1, Bucureşti, cod poştal 70738.

Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.

Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MECTS.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs  pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii

Întrebări și răspunsuri


As dori sa stiu daca perioada de asigurat social, perioada in care am beneficiat de prestatii de asigurari sociale fiind in concediu de crestere copil pana la 2 ani se ia in
considerare la transa de vechime in invatamant si in care lege gasesc aceasta informatie? Precizez ca sunt profesor calificat suplinitor. Multumesc!

Conform   OUG 111/2010 actualizata, privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copilului
   Art. 22
 " (1) Perioada în care o persoană beneficiază de drepturile prevăzute la art. 2 alin. (1), respectiv la art. 5 alin. (1), art. 6, art. 9 alin. (5) şi (6) şi art. 10 constituie perioadă asimilată stagiului de cotizare în vederea stabilirii drepturilor de pensie în sistemul public şi a drepturilor stabilite de Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare.
  (2) Perioada concediului pentru cresterea copilului prevazut la art.2 al(1), art. 6 si art. 10 constituie vechime in munca si in serviciu , care se are in vedere la stabilirea drepturilor ce se acorda in raport cu acestea."
  Vezi si Legea salarizarii!


Conform noii metodologii de acordare a gradatiei de merit in 2014, se vor lua in calcul si alte cerinte, in afara proiectului realizat?Au prioritate si alte hartoage, diplome,parteneriate, bazaconii contrafacute pe care nimeni nu le poate contesta?

 Cf LEN, gradatia de merit se va acorda potrivit  "Normelor Metodologice  privind modul de realizare a raportului de activitate in vederea obtinerii gradatiei de merit" care reglementează modul de realizare a  raportului de activitate / portofoliului personal de către personalul didactic de predare din învăţământul preuniversitar în vederea participării la concursul de acordare a gradaţiei de merit organizat începând cu anul şcolar 2013 -2014.
   Potrivit art.2 al 2
"(2) Consiliul de administrație al unității/unităților de învățământ va evalua eligibilitatea candidaților și a proiectelor în conformitate cu condițiile de eligibilitate prezentate în capitolele II și III din prezentele Norme metodologice."


Directorul are voie sa ia orele(cele 4 pe care este obligat sa le predea) din
catedra altui profesor? Mi se pare normal sa-si ia orele la scoala unde
este titular pe catedra lui.

Potrivit  Legii  Educatiei Nationale nr.1/2011 art 263 si a Ordinului 4865/2011 privind aprobarea Normelor metodologice pentru stabilirea obligatiilor didactice de predare a personalului de conducere in baza art 263 al 10
       Art.6. (1) Directorii unităților de învăţământ de nivel primar, gimnazial, liceal şi postliceal cu personalitate juridică și care funcționează cu mai puțin de 25 de c(2) Directorii (2)Directorii unităţilor de învăţământ de nivel primar, gimnazial, liceal şi postliceal care funcționează cu peste 25 de clase efectuează 4-6 ore/săptămână din norma didactică de predare.


Un invatator poate ocupa 2 posturi, in situatia in care nu a fost nimeni repartizat?Invatatorul este titular.Daca da,cum?La cumul sau plata cu ora?Multumesc!

Urmare a memoriului dumneavoastră, înregistrat la Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului și Sportului cu numărul de mai sus, vă comunicăm:
Daca sunteţi titulară pe un post de învăţător, pentru toate celelalte ore care sunt efectuate peste postul de învăţător salarizarea se face în regim de plata cu ora.
Referitor la dirigenţie vă comunicăm că aceasta reprezintă 10% din drepturile salariale primite pentru postul de învăţător conform prevederilor Legii 63/2011.

Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.

Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MECTS.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs  pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii




Întrebări și răspunsuri


Buna ziua! Sunt invatatoare, incadrata pe functia de PIP si doresc sa ma transfer pe o catedra de profesor in specialitatea de limba franceza.Precizez ca am absolvit in 2008 Facultatea de limba si literatura romana/ limba si literatura franceza. Vreau sa stiu daca am prioritate in fata unui profesor titular in aceasta specialitate la o alta unitate, avand in vedere ca eu doresc sa ma transfer in cadrul unitatii in care sunt titulara.Va multumesc!

Potrivit Legii Educatiei Nationale si a Statutului personalului didactic actualizat art.9 al (1) ,(2) ,(3)  "Ocuparea si eliberarea posturilor didactice si didactice auxiliare
 Art. 9. (1) Posturile didactice pot fi ocupate cu personal titular, asociat sau suplinitor. Personalul didactic titular si cel asociat trebuie sa îndeplineasca conditiile prevazute la art. 7 si 8.
            (2) Posturile didactice se ocupa prin concurs. Concursul consta în probe scrise, la angajarea titularilor, din probe scrise sau orale, la angajarea suplinitorilor, din interviu si din prezentarea unui curriculum vitae, la angajarea personalului didactic asociat. Concursurile se organizeaza în baza unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului învatamântului, cu exceptia situatiilor prevazute la art. 13.
           (3) Coordonarea metodologica a concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice declarate vacante în învatamântul de stat este asigurata de Ministerul Învatamântului, iar organizarea si desfasurarea acestora, de catre inspectoratele scolare, precum si de catre unitatile de învatamânt preuniversitar reprezentative, stabilite de Ministerul Învatamântului. "

Va scriu in numele colegilor mei care predau discipline economice in cadrul acestui colegiu. La noi in colegiu s-a iscat o stare conflictuala intre actuala conducerea numita incepand cu data de 01.09.2012 si profesorii din care predau discipline economice.Doamna director prospat numita doreste sa infiinteze la noi in colegiu ( mentionez ca este colegiu economic cu traditie si in acelasi timp singurul din judet) discipline cum ar fi filologie,stiinte ale naturii si stiinte socio-umane.Pentru a infiinta aceste discipline insa vor trebui desfiintate clase de la profilul economic.In repetate randuri toti colegii am incercat sa-i explicam ca acest lucru nu este corect pentru ca noi suntem colegiu economic si nicaieri in tara nici un colegiu economic nu are astfel de specializari ci doar strict economice cum ar fi: turism,comert,economic.Dumneaei nici nu vrea sa auda.Mai mult de atat incearca sa ne convinga sa fim de acord cu propunerea ei in particular chemandu-ne pe la colturi.Nu stiu care este interesul ei dar comportamentul nu este demn de un director de scoala. Va rugam foarte mult sa ne ajutati sa ne spuneti ce putem face pentru a impiedica distrugerea sistemului de invatamant economic din judet.Mai mult de atat multi dintre noi ar putea ramane fara un loc de munca.
Potrivit Legii Educatiei Natioinale art.275 alin (2) "Personalul didactic de conducere, de îndrumare şi de control, precum şi personalul didactic auxiliar au obligaţia de a respecta atribuţiile prevăzute în fişa postului.", totodata potrivit fisei postului
"- (1)Exercita conducerea executiva a unitatii de invatamânt, in conformitate cu atributiile conferite de lege,cu hotarârile Consiliului de administratie al unitatii de invatamânt, precum si cu alte reglementari legale.
...
  - (4)Manifesta loialitate fata de unitatea de invatamant,credibilitate si responsabilitate in deciziile sale,increderea in capacitatea angajatilor.
  - (5)Incurajeaza si sustine colegii, in vederea motivarii pentru formare continua si pentru crearea in unitate a unui climat optim desfasurarii procesului de invatamant."
    Ceea ce intentioneaza d-na director, asa cum ne prezentati dvs. cazul, pentru a nu imbraca formele depasirii atributiilor de serviciu de catre persoane cu functii de conducere va fi obligata sa respecte "Regulamentul de ordine interioara "care oferă cadrul organizatoric de exercitare a dreptului la învăţătură al elevilor, garantat de Constituţie şi Legea Învăţământului şi mandatează cadrele didactice şi conducerea de a efectua procesul de învăţământ în condiţii optime.   
    Astfel Consiliului Profesoral are drept de analiza si aviz a propunerii d-nei director care, mai departe va fi aprobat de Consiliul de Administratie. 
   In cazul in care nu se poate ajunge la un numitor comun se vor face demersurile necesare catre Inspectoratul scolar judetean.

 Va rog, ajutati-ma cu o intrebare
 Am  incadrat un cadru didactic la doua scoli 
   1. La scoala noastra  incadrat cu 0,33 N an scolar 2011 - 2012  in urma evaluarii a obtinut califiativul anual F.BINE
   2. La cealalta scoala a obtinut calificativul BINE 
        Ce calificativ primeste pentru inscrierea la grad I !?

Cf legii, in cazul in care un angajat, personal didactic sau didactic auxiliar, desfasoara activitate in doua sau mai multe unitati sau institutii de invatamant, evaluarea anuala a activitatii se face in fiecare unitate cu personalitate juridica in care angajatul functioneaza. Cadrele didactice au obligatia sa isi completeze fisele de autoevaluare/evaluare in fiecare unitate de invatamant. Unitatea de invatamant respectiva are obligatia de a elibera o adeverinta din care sa rezulte punctajul pe fiecare domeniu in parte. Aceste adeverinte vor fi depuse de cadrul didactic/didactic auxiliar la unitatea de invatamant unde  are functia de baza. Media punctajelor se va realiza pe domenii si nu pe indicatori in Consiliul de Administratie al unitatii de invatamant unde se face evaluarea finala si acordarea calificativului. Rezultatele activitatii de evaluare stau la baza deciziei Consiliului de Administratie privind acordarea calificativului anual, conform prevederilor art. 92, alin. (2) si 93 din Legea educatiei nationale nr. 1/2011.
 Conditiile de inscriere si de obtinere a Gradului didactic I
Conform art. 36 din Legea 128/1997 si prevederilor Metodologiei formarii continue:
Gradul didactic I se poate obtine de personalul didactic de predare care are o vechime efectiva la catedra de cel putin 4 ani de la acordarea gradului didactic II, cu rezultate deosebite in activitatea instructiv – educativa si de inovare pedagogica, evidentiate in fisa de evaluare anuala Concediile pentru ingrijirea si cresterea copilului si fara plata, de care candidatii beneficiaza la cerere pe baza deciziilor emise de catre ISJ, nu constituie vechime efectiva la catedra.
Pentru gradul didactic I se respecta conditiile de la gradul didactic II, cu exceptia calificativelor care trebuie sa fie “foarte bine” la aprecierile anuale si la toate inspectiile scolare;

Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MECTS.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de e-mail liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii





9 nov. 2012

Consider că acuzațiile Agenției Naționale de Integritate au conotație politică și sunt legate de campania electorală


Cu privire la acuzațiile formulate la adresa subsemnatului de către Agenția Națională de Integritate fac următoarele precizări:

       9 noiembrie este ziua în care a început campania electorală pentru alegerile parlamentare 2012. Tot 9 noiembrie este şi ziua în care ANI, la comanda politică, consider că a acționat pentru a discredita membrii Guvernului României. Printre cei atacaţi din pure preferinţe politice, mă număr şi eu, ministru delegat pentru dialog social şi candidat în Maramureş pentru Colegiul trei Senat.

         Dovadă că ANI se implică la modul cel mai evident în campania electorală stă documentul de mai jos, o adresă trimisă de ANI către S.C. SIVECO România S.A., pe data de 7 noiembrie, prin care cereau o situaţie a evoluţiei încasărilor din procentaje reprezentând cotizaţiile per sistem total de învăţământ virate de unităţile de învăţământ către FSLI, pentru perioada 1.09.2011 – prezent. 

      Aceste date ar fi fost necesare în vederea unei evaluări corecte a situaţiei şi pentru a da o decizie cinstită. Nu ştiu dacă de pe 7 până pe 9 noiembrie ANI a primit răspunsul la această solicitare, însă cum avea „dead-line” până la începerea campaniei electorale, a trebuit să dea decizia de „conflict de interese penal şi abuz în serviciu”.
Pornind de aici, sunt convins că sunt şi alte adrese, trimise către alte instituţii, de la care probabil încă nu a primit răspuns. 


Nu mi-am închipuit că făcând politică cu adevărat în interesul cetăţenilor voi declanşa o  astfel de reacţie, care pe mine mă uimește, iar pe alegătorii mei îi înspăimântă. Îi înspăimântă deoarece sunt totuşi 22 de ani de când această naţiune credea că a scăpat de inchizitori politici şi conducători care manifestă ură şi dispreţ pentru cetăţenii care îndrăznesc să gândească liber în graniţele ţării lor.
De când am intrat în mişcarea sindicală am înţeles să lupt pentru drepturile colegilor mei cu ei şi între ei. Am primit cu bucurie numirea mea în Cabinet, de către un Prim Ministru tânăr şi cu privirea aţintită spre viitor, ca o recunoaştere a mişcării sindicale şi a dreptului oamenilor de a fi reprezentaţi.
Dacă am suferit privaţiuni în stradă pentru oamenii mei, pentru dascălii acestei ţări, acum aflat pe scaunul trecător de ministru nu am să-i fac de ruşine şi să le arăt ca sunt intimidat de mizeria care se aruncă spre mine. Mă simt dator foştilor colegi din învăţământ şi alegătorilor mei să le promit că nu o să-mi fie teamă să lupt cu acest sistem ticăloşit şi că o sa le fiu în continuare exemplu de curaj şi tenacitate.


8 nov. 2012

Încurajez comercializarea produselor ecologice


Fiecare familie doreşte să pună pe masă produse autohtone, fără E-uri sau modificate genetic. Judeţul Maramureş are un real potenţial în dezvoltarea agriculturii sănăntoase iar eu, ca şi candidat pentru Colegiul 3 Senat, voi face tot posibilul pentru a încuraja cultivarea produselor ecologice.

Pornim de la faptul că aici, la noi, există potenţial în dezvoltarea agriculturii sănătoase. Amintim faptul că 74% din suprafaţa agricolă a judeţului Maramureş este compusă din păşuni permanente. Pe acestea nu este voie să se intervină cu substanţe chimice sau alte forme de influenţe artificiale. Maramureşenii sunt harnici şi nu îşi lasă terenurile în paragină. Agricultura ecologică este un pas important pentru întreaga populaţie. La Sighet am fost plăcut impresionat de gustul produselor pe care le vând comercianţii din piaţă şi am constatat că se pune un mare accent pe păstrarea reţetelor moştenite din tată în fiu.

Caş, urdă, brânză de vacă sau de oaie, cârnaţi, slănină sunt doar o parte dintre produsele pe care maramureşenii le vând în capitală. Aceste produse din carne nu conţin aditivi alimentari, polifosfaţi sau alte chimicale, totul fiind natural. Moroşencele mai scot la vânzare şi fel de fel de prăjituri cu brânză, cu mac, doboş, salam de biscuiţi, plăcinte, ciocolată de casă, dulceţuri.

Cu siguranţă produsele industriale vor păli în faţa celor traditionale!

Ne-ar placea  tuturor ca, măcar la finele săptămânii, magazinele mari să fie închise, iar distribuitorii de produse alimentare să fie doar comercianţii din pieţele agroalimentare.

Din agendă


Întâlnire cu reprezentanţii RADEF România Film

Ministrul delegat pentru dialog social, Liviu Marian Pop, s-a întâlnit miercuri, 7 noiembrie, cu reprezentanţii Sindicatului RADEF România Film pentru a discuta despre problemele companiei semnalate de aceştia.
Reprezentanţii RADEF acuză că prin schimbările excesive ale directorilor în decursul a 4 ani s-a declanşat o stare conflictuală ce dăunează atât companiei cât şi angajaţilor. Aceştia nu înţeleg de ce sunt necesare schimbări în conducerea companiei, mai ales că aceasta a devenit una profitabilă. Totodată, RADEF îşi doreşte să se încadreze în Centrul Naţional al Cinematografiei. Ministrul delegat pentru dialog social, Liviu Marian Pop le-a spus participanţilor la întâlnire ca Guvernul României are în vedere soluţionarea rapidă a problemelor menţionate de aceştia.

Întâlnire pentru soluţionarea problemelor S.C. SANEVIT S.A.

Ministrul delegat pentru dialog social, Liviu Marian Pop, s-a întâlnit miercuri, 7 noiembrie, la Ministerul Sănătăţii, cu ministrul Sănătăţii, Raed Arafat, cu domnul Romulus Vulpescu, consilierul ministrului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, cu doamna Ana Luncan, director OPSPI şi cu domnul Pavel Negru, directorul general S.C. SANEVIT S.A. pentru a discuta despre variantele de menţinere a bunei funcţionări a societăţii până la finalizarea procesului de privatizare.  Decizia de privatizare a S.C. SANEVIT S.A. a venit în urma faptului că societatea nu poate, din resurse proprii, să-şi continue activitatea iar din luna aprilie 2011 angajaţii nu şi-au mai primit salariile.
În urma discuţiilor de miercuri, s-a propus constituirea unui grup de lucru interministerial între Ministerul Sănătăţii, Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, Ministerul Finanţelor Publice şi S.C. SANEVIT S.A. pentru ca privatizarea societăţii să fie una de succes.

Întâlnire cu directorul general al
Patronatului Indistriei de Celuloză şi Hârtie – ROMPAP

Ministrul delegat pentru dialog social, Liviu Marian Pop, s-a întâlnit miercuri, 7 noiembrie, cu directorul general al Patronatului Indistriei de Celuloză şi Hârtie – ROMPAP, domnul Constantin Chiriac, pentru a discuta despre reorganizarea sectoarelor de activitate din România. Directorul general ROMPAP cere anularea Hotărârii de Guvern nr. 1260/2011 promovată de Guvernul Boc şi înlocuirea acesteia cu o nouă Hotărâre care să ţină cont de propunerea ce a fost înaintată, de către toate confederaţiile sindicale şi cele 5 confederaţii patronale, Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale cu cele 41 de sectoare de activitate.

Întâlnire cu preşedintele
Federaţiei Naţionale Sindicale „SALORCA”

Ministrul delegat pentru dialog social, Liviu Marian Pop, s-a întâlnit miercuri, 7 noiembrie, cu preşedintele Federaţiei Naţionale Sindicale „SALORCA”, Dumitru Jianu, pentru a discuta despre faptul că, în ciuda eforturilor şi demersurile întreprinse de aceştia, problemele societăţii au rămas nerezolvate şi tind să genereze conflicte între sindicate şi administraţie.
Pentru prevenirea acestor probleme, generate de restrictionările din Legea bugetului de stat pentru anul 2011 nr. 286/2012, FNS „SALORCA” cere ca la redactarea Legii bugetului de stat pe 2013, societăţile cu capital majoritar de stat care nu înregistrează datorii la bugetul de stat, bugetele locale şi înregistrează profit, să poată acorda salariile în conformitate cu prevederile OUG 79/2008 aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 203 /2009, fără limitările din Legea bugetului de stat. 
În urma întâlnirii de miercuri, ministrul delegat pentru dialog social, Liviu Marian Pop, a înaintat adrese către ministrul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, Daniel Chiţoiu şi către viceprim-ministrul şi ministrul Finanţelor Publice, Florin Georgescu, în vederea analizei şi competentei soluţionări a problemelor expuse de Federaţia Naţională Sindicală „SALORCA”.

Tot în cursul zilei de 7 noiembrie, ministrul delegat pentru dialog social, Liviu Marian Pop, s-a întâlnit cu reprezentanţii Mişcării Piaţa Universităţii iar minuta întâlnirii, va apărea pe site-ul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale pe data de 8 noiembrie 2012.

Postări populare