31 dec. 2009

La multi ani !!!

Ar trebui sa scriu o urare cu ocazia zilei de 1 ianuarie 2010 insa sunt siderat de ceea ce se intampla la noi.
Va transmit LA MULTI ANI din tot sufletul si vad ca se face in Statele Unite ale Americii.
La noi guvernul emite acte normative in 23 decembrie 2009, prin care se reduce nr de angajati din invatamnat cu 5% (15.000) iar in SUA, Camera Deputatilor a votata in 17 decembrie 2009, o lege prin care aloca 23 de miliarde de dolari pentru a crea 250.000 de locuri in educatie pe urmatorii 2 ani.
Puteti in detaliu vedea materialul pe site-ul NEA de unde am preluat si documentul de mai jos.
Si la ei si la noi este criza..Insa ei realizeaza investitii in resursa umana din educatie la noi se decimeaza. Oare de ce?

Din colt in colt

Am urmarit cu interes declaratia domnului ministru de ieri legat a de aplicarea OU 114. Am citit si recitit comunicatul de presa de pe site-ul ministerului. Parerea mea este, in continuare, ca la nivel de conducere de minister nu se stia (nici chiar d ministru..poate ceva functionari din minster) iar trecerea prin guvern a acesteia a fost facuta fara sa fie citita de reprezentantii ministerului educatiei.
Acum, in fata faptului implinit, onor ministerul doreste sa ne convinga ca o sa aplice aceasta odonananta cu orice pret si cauta solutii cu partenerii de dialog social.
Ma intreb de ce nu s-a facut acest lucru inainte de aparitia acesteia. De ce nu a existat aceasta fundamentare inainte de a se trimite cifrele catre Monitorul Oficial.
Asta pentru ca si in actualul Guvern, nu avem un ministru al educatiei, avem un executant al ministrului de finante, care preia niste cifre si incerca sa le transforme in "reforma educatiei".

Numai ca, domnule ministru, nici macar cifrele nu mai corespund contabiliceste.
De aceea transmiteti colegilor dvs de la finante ca: DE EDUCATIE TREBUIE SA SE OCUPE MINISTERUL EDUCATIEI SI NU CEL DE FINANTE.

Si ca sa aveti o baza de discutii argumentate in data de 5 ianuarie va aduc la cunostinta ca: Anexa 5 de la Proiectul Legii Bugetului, coroborata cu nr de posturi din OU 114 si cu finantarea per elev nu au niciun lucru comun, desi trebuie CONTABILICESTE sa fie pe aceeasi lungime de unda.
Si pentru ca mai aveti timp pana in 5 ianuarie, decat sa faceti explicati din colt in colt, mai bine puneti la treaba angajatii ministerului si pana in 5 ianuarie sa aveti o fundamentare a celor 3 acte oficiale si sa se poate aduce amendamente la ele. Poate ar trebui sa intrebati si inspectoratele scolare in aceasta perioada si sa nu aruncati numai cifre, cifre si iar cifre.
In ceea ce priveste sugestiile si propunerile trebuiau cerute inainte si asta daca exista din partea dumneavoastra o deschidere si transparenta.

Public o sa va cerem sa ne spuneti daca intentionati sa asistam la o OUG care sa modifice norma didactica de predare. Si tot public o sa vedem ce spune Curtea Constitutionala despre aceasta ordonanta.

Dupa aceea discutam de sugestii.. ca solutii de diminuare a numarului de posturi nu o sa aveti din partea noastra cu siguranta. Doar daca aveti surplus de personal in minister si inspectorate. Ca in unitatile scolare e nevoie de personal, mai ales daca dorim si descentralizare si reforma.

Pana atunci sa aveti sarbatori exact la fel cum ati reusit sa le faceri ale noastre.

P.S. 1. Cum credeti ca in Buzau se mai poate face act de calitate cu 1106 posturi mai putin?
2. In Ilfov propuneti o diminuare cu aproape 18% a numaruli de angajati dar aveti un buget propus cu 29% mai mare decat anul acesta.
3. Celelalte exemple si sunt zeci, in discutia din 5 ianuarie. Era poate mai bine daca era in 20 decembrie 2009...dar

29 dec. 2009

15000 de oameni disponibilizati din invatamant la 1 sept 2010

âIn prag de sarbatori, fara sa consulte pe nimeni, dintr+un birou a unui guvern improvizat ne+am trezit in Monitorul Oficial nr 919 din 29 decembrie cu ordonanta de urgenta 114, care spune printre altele ca incepand cu 1 ian 2010 nr posturilor din invatamantul preuniversitar este de 321677 iar de la 1 septembrie 2010 nr de posturi o sa fie de 306677.
Matematic inseamna 15000 (cifra exacta - mai mult contabiliceste decat reala). Teoretic este un calcul facut in mod unilateral de catre Guvernul Romaniei, fara sa consulte absolut deloc partenerii sociali, trantit intre sarbatori.
Ce ramane de facut?
Netrecerea notelor in catalog trebuie continuata, iar cei care nu au inteles la inceput aceasta forma sa constientizeze ca este necesara, mai ales in aceste momente. Este o forma de protest fara nici un risc, iar posibilitatea negocierii este cu totul si cu totul alta in conditiile in care niciun elev nu ar avea trecuta nota in catalog (parintii si elevii trebuie sa cunoasca notele).
Nu reusim in semestrul I, poate reusim in semestrul II, pe langa alte forme de protest care consider ca sunt necesare, daca cei care vremelnic ne guverneaza nu inteleg ce inseamna "invatmant prioritate nationala".

Pe judete situatia arata astfel. Se vede cat se poate de clar ca este facuta in birou fara nicio consultare si verificare a realitatii din teritoriu. A reduce 1109 posturi in Buzau e imposibil. Pentru asta trebuie atacata la CCR aceasta ordonanta iar dupa acea actionati in instanta toti care o aplica.
Judeţul


ian-sept sept-dec




BUZĂU 7195 6086 1109
NEAMŢ 8256 7668 588
ILFOV 3202 2623 579
SATU MARE 6539 5973 566
BIHOR 10005 9454 551
CONSTANŢA 9658 9109 549
ARGEŞ 10089 9584 505
GALAŢI 8409 7905 504
TELEORMAN 5454 4950 504
TULCEA 4102 3636 466
SIBIU 6911 6450 461
BACĂU 10542 10120 422
BRĂILA 5359 4953 406
VRANCEA 5511 5105 406
COVASNA 4413 4026 387
MEHEDINŢI 4553 4170 383
OLT 7009 6637 372
GIURGIU 3128 2791 337
HUNEDOARA 6976 6648 328
CARAŞ - SEVERIN 5215 4891 324
BOTOŞANI 7166 6843 323
ARAD 6426 6104 322
PRAHOVA 10283 9967 316
SUCEAVA 11191 10880 311
DOLJ 10073 9774 299
IALOMIŢA 3825 3545 280
BISTRIŢA - NĂSĂUD 5544 5266 278
MUNICIPIUL BUCUREŞTI 24641 24365 276
HARGHITA 6547 6280 267
CLUJ 10975 10714 261
ALBA 6151 5904 247
VÂLCEA 6174 5927 247
BRAŞOV 9013 8771 242
SĂLAJ 4670 4436 234
DÂMBOVIŢA 7453 7232 221
TIMIŞ 10355 10136 219
MUREŞ 9789 9584 205
CĂLĂRAŞI 4223 4054 169
IAŞI 12851 12698 153
VASLUI 7379 7235 144
GORJ 5916 5790 126
MARAMUREŞ 8506 8393 113





321677 306677 15000

Motivarea Curtii Constitrutionale pentru Legea Educatiei Nationale

Documentul se gaseste AICI

Citez "De asemenea, potrivit art.73 alin.(3) lit.n) din Legea fundamentală, organizarea generală a învăţământului se reglementează prin lege organică.
Aşa fiind, Curtea consideră că ocolirea procedurii de examinare şi dezbatere a proiectului de lege, atât în cadrul comisiilor de specialitate, cât şi în plenul fiecărei Camere a Parlamentului, potrivit competenţelor stabilite de art.75 din Constituţie şi recurgerea la angajarea răspunderii asupra unui proiect de lege, nu-şi găseşte o motivare în sensul celor arătate.
Curtea mai constată că, potrivit programului de guvernare 2009-2012, la Capitolul V figurează Educaţia ca o componentă esenţială a dezvoltării durabile pentru orice societate. A „asigura cadrul legal pentru exercitarea dreptului fundamental la învăţătură”, în acord cu noile realităţi sociale, reclamă o reflectare unitară, completă, sistematică şi coerentă a domeniului, cu participarea tuturor segmentelor sociale implicate în acest proces, care nu poate înlătura criteriile circumscrise scopului enunţat mai sus.
Prin urmare, nici simpla prezenţă a domeniului referitor la educaţia naţională în cadrul obiectivelor de guvernare nu justifică înlăturarea acestor criterii, cu atât mai mult cu cât Guvernul, ca deţinător al dreptului de iniţiativă legislativă în acord cu dispoziţiile art.74 din Constituţie, putea uza de această procedură compatibilă cu necesitatea mediată de atingerea obiectivelor, care, de altfel, au fost asumate de Parlament cu prilejul acordării votului de încredere în acord cu prevederile art.103 din Legea fundamentală.
În concluzie, pentru a nu fi catalogată drept o procedură de nesocotire a raţiunilor ce au stat la baza edictării dispoziţiilor art.114 din Constituţie, angajarea răspunderii Guvernului asupra unui proiect de lege nu poate fi făcută oricând, oricum şi în orice condiţii, deoarece această modalitate de legiferare reprezintă, într-o ordine firească a mecanismelor statului de drept, o excepţie."

28 dec. 2009

Despre Bugete si bugetul 2010

Stimati Colegi,

Sarbatorile Craciunului fiind Sfinte am amanat cat ma putut de mult trimiterea acestui mesaj catre dumneavoastra, din dorinta de a nu va strica aceste Sarbatori.

Este insa de datoria mea sa incerc sa fiu cat se poate de atent la tot ce poate afecta Invatamantul, Educatia in relatia cu cei ce ar trebui sa asigure cele mai bune conditii pentru a asigura acest drept, Dreptul la Educatie, tuturor cetatenilor Romaniei.

Va propun ca, prin date, fapte, sa vedem ce ne rezerva acest guvern care a trecut, prin bugetul pe care il propune, profesionist, pentru anul 2010.

Si nu putem sa vedem acest lucru decat prin cifre, fapte si elemente ce pot fi verificate si nu trucate, pentru ca sa nu ne spuna nimeni Sa ne fie rusine!:

- In 22.10.2008, atunci cand a fost prezentat bugetul pe 2009, Educatiei si cercetarii ii reveneau, prin grija guvernului PSD+PD-L ( sau invers, ca tot nu conteaza), 34,6 mld. lei, cu 31% mai mult fata de 2008 - http://www.zf.ro/politica/care-sunt-principalele-prevederi-ale-bugetului-pentru-2009-prezentat-in-prima-discutie-in-sedinta-de-guvern-3350313/ , respectiv , in 13!!!-02-2009, bugetul Educatiei a fost aprobat pentru suma de 34,739, cu promisiuni de rectificare pozitiva - http://portal.edu.ro/index.php/articles/mediacover/7177 . Acest procent, reprezenta , chiar cu putin mai mult decat 6 % din PIB-ul estimat de 578,5 miliarde lei.

- Conform http://www.mediafax.ro/economic/ministerele-primesc-mai-multi-bani-in-2010-5200653/ Educatia a primit in anul de gratie 2009 – 10,9 miliarde (vezi parantezele care ne fericiesc ca primim mai multi bani decat anul trecut). Deci , conform Mediafax Educatia si sportul primesc mai multi bani 14,5 miliarde, in timp ce anul trecut primisera mai putin ( Educatia 10.9+ 0,475 Sportul = 11,375!)

- Conform insa cu ceea ce puteti gasi pe Realitatea TV si nu numai - http://www.realitatea.net/exclusiv--ministerul-de-finante-a-intocmit-proiectul-de-buget-pe-2010--vezi-documentul_692900.html , Educatia + Sportul vor primi 6,09 miliarde, in timp ce pentru Comunicatiile, ce au asigurat la alegeri un flux perfect de informatii, s-a marit bugetul cu cu 85%, respectiv s-a marit cu 59% pentru Curtea Constituţională, care a declarat constitutionala Legea 329 , Legea Salarizarii Unitare in care persoane cu aceeasi functie si calificare au salarii diferite (va dati seama ce constitutionale sunt legile cu reducerile salariale ce vor veni!!!!). Campion este Secretariatului General al Guvernului, al cărui buget a fost dublat, Adminsitraţia prezidenţială va avea un buget mai mare cu un sfert faţă de cel de anul acesta, iar Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie ar trebui, să beneficieze de fonduri mai mari cu o cincime.

- Conform Biroului National de Statistica -http://www.statistica.md/newsview.php?l=ro&idc=168&id=2780 , PIB-ul Romaniei , pentru perioada ianuarie – septembrie 2009 (deci nu decembrie) a fost de 441,66 milioane lei , ceea ce face ca Bugetul alocat Educatiei pentru 2009 (cei 10,9 miliarde lei) sa reprezinte 2,47% din PIB-ul Romaniei ianuarie-septembrie!!!!!

- Conform http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-6751044-proiectul-buget-2010-fara-tichete-masa-sau-vacanta-pentru-bugetari-fara-mariri-salarii-executarea-statului-dupa-1-iulie-2010.htm , PIB-ul din 2009 este de 497,3 miliarde lei, ceea ce face ca in anul de gratie 2009, Educatia sa fi beneficiat de 2,19%. Asta in conditiile in care ni se spune ca invatamantul trebuie sa faca sacrificii si ca este neperformant. In conditiile in care, onor guvernului BOC I, nu este nevoie de spor de doctorat ca oamenii sa fie stimulati sa invete. Sa mai vorbim despre un Pact de stabilitate care apurtat numele de Pactul pentru Educatie!!!!?

- Din calcule realizate pe baza acelorasi surse http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-6751044-proiectul-buget-2010-fara-tichete-masa-sau-vacanta-pentru-bugetari-fara-mariri-salarii-executarea-statului-dupa-1-iulie-2010.htm (“Bugetul consolidat pentru 2010 este construit pe venituri totale de 166,709 miliarde lei -31,75% din PIB”) PIB-ul estimat pentru 2010 va fi de 525 miliarde. Iar 6,09 miliarde, pentru Educatie si Sport vor reprezenta 1,16 %. Sa nu uitam ca la Minister mai este si cercetarea!!!!

Deci din start cei 6% garantati prin Lege numai Educatiei, 1% pentru Cercetare sunt grosolan incalcati.

Nu stiu daca putem sau nu considera acest guvern drept cadou de Craciun, dar bugetul cred ca este demn de Triunghiul Bermudelor.

As vrea sa fim cu totii constienti ca in conditiile in care vom fi serviti cu Legi de cate cel putin 10 zile libere pe luna, cel putin (din nou) 6 luni de zile, actiunile revendicative vor trebui sa fie ferme sau deloc!

Aceste cuvinte nu sunt destinate a speria pe nimeni. Este doar un calcul simplu: cu 10,9 miliarde la Educatie si cercetare, cercetarea a fost moarta – nu au mai fost organizate competitii de cercetare, iar salariile din invatamant au fost platite in conditiile in care in 2 luni s-au taiat cate 4 zile.

Daca bugetul va fi de 6,09 miliarde pentru Educatie, Cercetare si SPORT competitiile privind cercetarea vor fi simbolice, continuarea cercetarii se va sista, iar incadrarea cu salarii, in conditiile actualului corp profesoral nu se va putea face decat cu plata a jumatate din salarii!!!

Cel putin asa spune matematica mea.

Mi-as dori ca sa fie gresita si matematica guvernului sa fie mai darnica.

Stiti cat estimeaza guvernul sa aduca Educatia din fonduri proprii?

8,5 miliarde!

In aceste conditii, credeti ca mai avem nevoie de Guvern?

Si iar matematica spune ca si daca am fi atat de buni comercianti ai educatiei ca statul sa investeasca 6,05 miliarde si noi sa mai aducem din activitatile educationale platite, 8,58 miliarde, bugetul alocat Educatiei, Cercetarii si Sportului este de 2,76% din PIB!!!!

Cred ca guvernul Boc V va da educatiei 1% , iar guvernul Boc VI ne va pune sa venim cu bani de acasa daca mai vrem sa fim profesori.

Da, scriptic vom avea 6% din PIB.

Consiliile Locale vor furniza preuniversitarilor 11 miliarde (asa cum au furnizat si in 2009), proiectele structurale vor mai aduce 5 miliarde (daca se vor organiza competitii si vor fi castigate de reprezentantii invatamantului . Dar o competitie corecta este deschisa atat intreprinderilor private, regiilor autonome, IMM-urilor, ONG-urilor!!!!)!

Mai traim?

Bine!?

Sau referitor la cureaua d-nului Prim Ministru Boc, va mai canta cineva ceva despre Cureaua Lata?

Propun sa gandim impreuna o strategie clara, ferma, unitara pentru a apara interesele membrilor de sindicat si , in primul rand, dreptul cetatenilor Romaniei la EDUCATIE si progres!

Cred ca seriozitatea si increderea pe care o putem acorda politicienilor, 300 (nici o legatura cu filmul!) sau 400, a fost probata la alegeri si in parlament!

Cu respect,....

Modificarea Statutului Personalului Didactic, incadrarea PIPP

Legea 387/2009privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/2009 pentru modificarea si completarea Legii invatamantului nr. 84/1995 si a Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 898, din 22 decembrie 2009.
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Art. I. Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40 din 22 aprilie 2009 pentru modificarea si completarea Legii invatamantului nr. 84/1995 si a Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 286 din 30 aprilie 2009, cu urmatoarele modificari si completari:
1. La articolul I punctul 2, literele a) si b) ale alineatului (2) al articolului 151 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
„a) educatori/educatoare — in invatamantul prescolar;
b) invatatori/invatatoare — in invatamantul primar;”.
2. La articolul I, dupa punctul 2 se introduc doua noi puncte, punctele 3 si 4, cu urmatorul cuprins:
„3. La articolul 151 alineatul (2), dupa litera d) se introduc doua noi litere, literele d1 si d2, cu urmatorul cuprins:
d1 profesori pentru invatamantul prescolar — in invatamantul prescolar;
d2 profesori pentru invatamantul primar — in invatamantul primar.»
4. La articolul 151 alineatul (2), litera e) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
«e) profesor — in invatamantul prescolar, primar, secundar si postliceal.»”
>3. La articolul II punctul 1, literele a) si b) ale alineatului (1) al articolului 5 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
„a) in invatamantul prescolar: educator/educatoare; institutor/institutoare; profesor pentru invatamantul prescolar; profesor;
b) in invatamantul primar: invatator/invatatoare; institutor/ institutoare; profesor pentru invatamantul primar; profesor.”
4. La articolul II, dupa punctul 1 se introduc doua noi puncte, punctele 11 si 12 , cu urmatorul cuprins:
„11. La articolul 7 alineatul (1), literele c)—g) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
«c) pentru functia de institutor — absolvirea cu examen de diploma a colegiului universitar pedagogic, a liceului pedagogic sau a unei scoli echivalente, urmata de absolvirea cu diploma aunei institutii de invatamant superior de lunga durata sau de scurta durata ori de absolvirea cu diploma a ciclului I de studii universitare de licenta ori absolvirea cu diploma de licenta sau de absolvire, urmata de un curs specific in domeniul psihopedagogic si metodic; prevederile prezentei litere nu se aplica absolventilor de Pedagogia Invatamantului Prescolar si Primar, care beneficiaza de aplicarea prevederilor alin. (1) lit. d);
d) pentru functia de profesor pentru invatamantul prescolar si profesor pentru invatamantul primar — absolvirea cu diploma a ciclului I de studii universitare de licenta sau a ciclului II de studii universitare de masterat in profilul postului sau absolvirea liceului pedagogic, urmata de absolvirea unei institutii de invatamant superior de scurta sau de lunga durata in profilul pedagogic;
e) pentru functia de profesor in invatamantul liceal si postliceal — absolvirea cu examen de licenta a unei institutii de invatamant superior de lunga durata sau echivalenta acesteia in profilul postului sau absolvirea cu diploma a cursurilor postuniversitare cu durata de cel putin un an si jumatate, aprobate in acest scop de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii — studii aprofundate, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de specializare, in profilul postului —, precum si indeplinirea conditiei cerute de art. 68 din Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sau absolvirea cu diploma a ciclului II de studii universitare de masterat, in profilul postului, cu conditia detinerii a minimum 60 de credite de studii transferabile din programul de pregatire psihopedagogica oferit de departamentele pentru pregatirea personalului didactic sau a absolvirii unui liceu pedagogic ori a unui colegiu universitar pedagogic si detinerii a minimum 30 de credite de studii transferabile din programul de pregatire psihopedagogica oferit de departamentele pentru pregatirea personalului didactic;
f) pentru functia de maistru-instructor — absolvirea cu examen de diploma a unei scoli postliceale in domeniu sau absolvirea, cu examen de licenta sau de absolvire, a unei institutii de invatamant superior in profilul postului ori absolvirea cu diploma a cursurilor postuniversitare cu durata de cel putin un an si jumatate, aprobate in acest scop de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii — studii aprofundate, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de specializare, in profilul postului —, precum si indeplinirea conditiei prevazute la art. 68 din Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sau absolvirea cu diploma a ciclului I de studii universitare de licenta sau a ciclului II de studii universitare de masterat, in profilul postului, cu conditia detinerii a minimum 30 de credite de studii transferabile din programul de pregatire psihopedagogica oferit de departamentele pentru pregatirea personalului didactic sau a absolvirii liceului pedagogic ori a unui colegiu universitar pedagogic;
g) pentru functiile de profesor documentarist, cadru didactictutore si cadru didactic-mentor — absolvirea cu examen de licenta, examen de diploma ori examen de absolvire a unei institutii de invatamant superior de lunga sau scurta durata in profilul postului ori absolvirea cu diploma a cursurilor postuniversitare cu durata de cel putin un an si jumatate, aprobate in acest scop de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii — studii aprofundate, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de specializare, in profilul postului —, precum si indeplinirea conditiei prevazute la art. 68 din Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sau absolvirea cu diploma a ciclului I de studii universitare de licenta sau a ciclului II de studii universitare de masterat, in profilul postului, cu conditia detinerii a minimum 30 de credite de studii transferabile din programul de pregatire psihopedagogica oferit de departamentele pentru pregatirea personalului didactic sau a absolvirii liceului pedagogic ori a unui colegiu universitar pedagogic;
12. La articolul 7 alineatul (1), dupa litera d) se introduc doua noi litere, literele d1 si d2), cu urmatorul cuprins:
«d1) pentru functia de profesor in invatamantul gimnazial si scoala de arte si meserii — absolvirea, cu examen de licenta ori examen de absolvire, a unei institutii de invatamant superior sau a unui colegiu pedagogic de profilul postului sau absolvirea cu diploma a cursurilor postuniversitare cu durata de cel putin un an si jumatate, aprobate in acest scop de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii — studii aprofundate, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de specializare, in profilul postului —, precum si indeplinirea conditiei prevazute la art. 68 din Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sau absolvirea cu diploma a ciclului I de studii universitare de licenta sau a ciclului II de studii universitare de masterat, in profilul postului, cu conditia detinerii a minimum 30 de credite de studiu transferabile din programul de pregatire psihopedagogica oferit de departamentele pentru pregatirea personalului didactic sau a absolvirii liceului pedagogic ori a unui colegiu universitar pedagogic;
d2) pentru functia de profesor la anul de completare — absolvirea cu examen de licenta ori examen de absolvire a unei institutii de invatamant superior de lunga sau scurta durata ori a unui colegiu pedagogic in profilul postului sau absolvirea cu diploma a cursurilor postuniversitare cu durata de cel putin un an si jumatate, aprobate in acest scop de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii — studii aprofundate, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de specializare, in profilul postului —, precum si indeplinirea conditiei prevazute la art. 68 din Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sau absolvirea cu diploma a ciclului I de studii universitare de licenta sau a ciclului II de studii universitare de masterat, in profilul postului, cu conditia detinerii a minimum 30 de credite de studii transferabile din programul de pregatire psihopedagogica oferit de departamentele pentru pregatirea personalului didactic sau a absolvirii liceului pedagogic ori a unui colegiu universitar pedagogic;»”.
5. La articolul II, punctul 2 se abroga.
6. La articolul II punctul 5, litera b2) a alineatului (1) al articolului 10 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„b2) pretransferarea la cerere si transferarea personalului didactic disponibilizat prin restrangere de activitate sau prin desfiintarea unor unitati scolare se realizeaza si intre nivelurile de invatamant, cu conditia suplimentara a parcurgerii unui program de perfectionare/formare continua in ultimii 5 ani;”.

Art. II. — Incepand cu data de 1 ianuarie 2010, salarizarea cadrelor didactice incadrate ca profesor pentru invatamantul prescolar, respectiv profesor pentru invatamantul primar se va face la nivelul incadrarii pentru un profesor cu studii superioare din invatamantul preuniversitar.

Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (1) din
Constitutia Romaniei, republicata.

PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
ROBERTA ALMA ANASTASE
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
TEODOR VIOREL MELESCANU
Bucuresti, 17 decembrie 2009.
Nr. 387

23 dec. 2009

Bugetul de stat pe 2010 prevede o diminuarea cu 5,71% a fondului de salarii pentru invatamant

Legea Bugetului de stat pentru anul 2010.
Ce apare pentru noi, cei din invatamant:

Bugetul de stat se stabileşte la venituri în sumă de 66654.3 milioane lei, iar la cheltuieli în sumă de 101678.4 milioane lei, cu un deficit de 35024.1 milioane lei.

art 4 Din taxa pe valoarea adăugată se alocă 16.607,0 milioane lei sume defalcate pentru bugetele locale, din care:
a) 2.025,0 milioane lei pentru finanţarea cheltuielilor descentralizate la nivelul judeţelor, potrivit anexei nr.4;
b) 11.496,0 milioane lei pentru finanţarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor şi municipiului Bucureşti, potrivit anexei nr.5;
c) 551,8 milioane lei destinate finanţării cheltuielilor privind drumurile judeţene şi comunale, prevăzute în anexa nr.6, a căror repartizare, pe unităţi administrativ-teritoriale, se face în funcţie de lungimea şi starea tehnică a acestora, prin hotărâre, de către consiliul judeţean, după consultarea primarilor;
d) 2.001,0 milioane lei pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor şi judeţelor, prevăzute în anexa nr.7, care se repartizează pe unităţi administrativ-teritoriale potrivit prevederilor art. 33 alin.(3)-(7) din Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;
e) 533,1 milioane lei pentru finanţarea Programului de dezvoltare a infrastructurii şi a unor baze sportive din spaţiul rural, care se vor repartiza pe judeţe şi proiecte eligibile prin hotărâre a Guvernului, potrivit Ordonanţei Guvernului nr.7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii şi a unor baze sportive din spaţiul rural, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2007 şi modificată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.112/2009.
Sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată, prevăzute la art.4 lit.a), sunt destinate finanţării:
a) sistemului de protecţie a copilului şi centrelor de asistenţă socială a persoanelor cu handicap;
b) drepturilor privind acordarea de produse lactate şi de panificaţie pentru elevii din clasele I-VIII din învăţământul de stat şi privat, precum şi pentru copiii preşcolari din grădiniţele de stat şi private cu program normal de 4 ore;
c) cheltuielilor privind acordarea de miere de albine ca supliment nutritiv pentru preşcolari şi elevii din clasele I-IV din învăţământul de stat şi confesional;
d) cheltuielilor aferente învăţământului special şi centrelor judeţene de resurse şi asistenţă educaţională;
e) instituţiilor de cultură descentralizate începând cu anul 2002;
f) plăţii contribuţiilor pentru personalul neclerical angajat în unităţile de cult din ţară;
g) serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor de sub autoritatea consiliilor judeţene.
(2) În situaţiile în care produsele lactate şi de panificaţie, precum şi mierea se contractează şi de către consiliile locale ale comunelor, oraşelor şi municipiilor, consiliul judeţean va repartiza sume cu această destinaţie unităţilor administrativ-teritoriale respective.
(3) Sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată, prevăzute la art.4 lit.b), sunt destinate finanţării:
a) cheltuielilor de personal, burselor şi obiectelor de inventar ale instituţiilor sau ale unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat;
b) drepturilor asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav;
c) ajutorului social şi a ajutorului pentru încălzirea locuinţei cu lemne, cărbuni şi combustibili petrolieri;
d) serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor de sub autoritatea consiliilor locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti;
e) ajutoarelor de stat regionale acordate în temeiul Legii nr.84/1992 privind regimul zonelor libere, cu modificările şi completările ulterioare, pentru administraţiile zonelor libere aflate sub autoritatea consiliilor locale;
f) cheltuielilor creşelor;
g) cheltuielilor descentralizate la nivelul sectoarelor şi municipiului Bucureşti, respectiv pentru: sistemul de protecţie a copilului, centrele de asistenţă socială a persoanelor cu handicap, drepturile privind acordarea de produse lactate şi de panificaţie pentru elevii din clasele I-VIII din învăţământul de stat şi privat, precum şi pentru copiii preşcolari din grădiniţele de stat şi private cu program normal de 4 ore, acordarea de miere de albine ca supliment nutritiv pentru preşcolari şi elevii din clasele I-IV din învăţământul de stat şi confesional, învăţământul special şi centrele de resurse şi asistenţă educaţională, instituţiile de cultură descentralizate, începând cu anul 2002, şi plata contribuţiilor pentru personalul neclerical angajat în unităţile de cult.
(4) Repartizarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată prevăzute la alin.(3) pe comune, oraşe, municipii, sectoare şi municipiul Bucureşti, după caz, se face prin decizie a directorului direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, după consultarea consiliului judeţean şi a primarilor, şi cu asistenţa tehnică de specialitate a inspectoratului şcolar sau a direcţiei de muncă şi incluziune socială, după caz, în funcţie de numărul de beneficiari ai serviciilor respective.
Pentru finanţarea cheltuielilor prevăzute la art.4, cu excepţia celor pentru plata ajutorului social, pe lângă sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată, autorităţile administraţiei publice locale vor aloca şi sume din bugetele locale ale acestora.
(6) Numărul maxim de posturi finanţate pentru personalul neclerical din unităţile de cult este prevăzut în anexa nr.8

COMPARAND BUGETUL DIN 2009 CU CEEA CE SE INTENTIONEAZA PENTRU 2010 PUTEM SPUNE CA AVEM O DIMINUREA A SALARIILOR CU 5,71% SI ACORDAREA PROGRAMULUI CORNU SI LAPTELE SI IN INVATAMANTUL PRIVAT.
MIEREA INSA NU SE ACORDA IN INVATAMANTUL PRIVAT
AVAND IN VEDERE LEGEA SALARIZARII UNITARE, SI FAPTUL CA NU SE MAI ACORDA 2% putem spune ca in 2010 o sa ne incadram in aceleasi saalrii ca in 2009, deci la prima vedere nu ar trebui sa discutam de disponibilizari masive. Asta la prima vedere. Aplicarea finantarii per elev insa o sa creeze probleme in anumite unitati si chiar de la judet la judet.

Cele mai afectate judete o sa fie ALBA, MARAMURES; SATU MARE; SALAJ.

Cele mai putin afectate CALARASI; GIURGIU;ILFOV.

Mai jos aveti o comparatie plecand de la proiectul de buget din 2010 de 9661935
proiect 2010 buget 2009

9.661.935 10.246.847 -5,71%
ALBA 156.344 205376 -23,87%
ARAD 188.058 215241 -12,63%
ARGEŞ 273.228 322393 -15,25%
BACĂU 310.908 357215 -12,96%
BIHOR 275.326 317448 -13,27%
BN 156.234 172952 -9,67%
BOTOŞANI211.948 230104 -7,89%
BRAŞOV 229.380 266546 -13,94%
BRĂILA 137.985 164149 -15,94%
BUZĂU 198.360 236711 -16,20%
CARAŞ-SEVERIN133.345 149729 -10,94%
CĂLĂRAŞI134.078 132462 1,22%
CLUJ 264.871 322437 -17,85%
CONSTANŢA294.279 297614 -1,12%
COVASNA 111.893 134066 -16,54%
DÂMBOVIŢA227.761 242501 -6,08%
DOLJ 292.961 328482 -10,81%
GALAŢI 251.936 296378 -15,00%
GIURGIU 109.087 103950 4,94%
GORJ 187.109 199980 -6,44%
HARGHITA172.402 214664 -19,69%
HUNEDOARA188.155 234225 -19,67%
IALOMIŢA122.619 127377 -3,74%
IAŞI 385.815 416429 -7,35%
ILFOV 109.920 90090 22,01%
MARAMUREŞ221.586 285851 -22,48%
MEHEDINŢI122.912 147223 -16,51%
MUREŞ 265.035 318307 -16,74%
NEAMŢ 234.759 258740 -9,27%
OLT 198.064 234598 -15,57%
PRAHOVA 322.575 358456 -10,01%
SATU MARE177.852 228124 -22,04%
SĂLAJ 116.609 146593 -20,45%
SIBIU 181.835 201048 -9,56%
SUCEAVA 337.094 353439 -4,62%
TELEORMAN154.128 187227 -17,68%
TIMIŞ 279.126 299640 -6,85%
TULCEA 98.529 120398 -18,16%
VASLUI 223.945 229275 -2,32%
VÂLCEA 171.866 206330 -16,70%
VRANCEA 153.975 170884 -9,90%
BUCUREŞTI 700.101 722195 -3,06%

21 dec. 2009

APEL UMANITAR

Daca cineva e dispus sa doneze sânge ... pentru o fetita cu aplazie medulara ....
Este la spitalul Fundeni (Bucuresti), sectia de Pediatrie, are 11 ani, se numeste Tudor Alexandra Mihaela si pâna la operatie face transfuzii zilnice, altfel moare.

Macar da mai departe...

Tatal fetitei -TUDOR GHEORGHE 0745.406.098

Comisie de Dialog social la MECI

La solicitarea Federatiei Sindicatelor Libere din Invatamant, ordinea de zi din data de 17 dec o sa fie rediscutata si dezbatuta marti 22 decembrie ora 10.00 la sediu MECI.
Asa avem timp pentru a anmaliza mult mai in detaliu aceste probleme.
De asemenea FSLI a solicitat ministerului o nota de fundamentare care sta la baza calcului sumei pentru fiecare elev.
Din pacate aceasta nota de fundamentare am primito doar azi la ora 11.36 si o gasiti AICI
Asteptam propuneri

20 dec. 2009

Procesele unei organizatii sindicale

Fiind sfarsit de an, cu critici si laude deopotriva, in loc de un mic bilant o sa enumar toate tipurile de procese intentate de Sindicatul Liber din Invatamant Maramures penrtru membri sai.

Astfel au fost si sunt:
-procese de Reducerea normei didactice cu 2 ore, chiar dacă între timp I.S.J a făcut recomandări să nu se mai plătească - o să ne revedem în instanţă dacă nu reuşim să îi conştientizăm în comisie paritară S.L.Î.MM-I.S.J.MM;
-procese cu tranşele suplimentare de vechime pentru cei cu vechime de peste 30, 35, 40 de ani în învăţământ;
-procese cu indemnizaţia de naştere acolo unde nu se aplică prevederile Contractului Colectiv de Muncă;
-procese privind indemnizaţia de pensionare;
-procese cu salariu minim pe anul 2007;
-procese cu salariu minim pe anii 2008 şi 2009;
-procese cu 10% pentru gradul I de la 1 ianuarie 2007 – Legea nr. 220/2007;
-procese legate de sporul de izolare în comunele devenite oraşe;
-procese legate de 100 Euro pentru anul 2007;
-procese privind decontarea navetei pentru personalul didactic şi didactic auxiliar indiferent de mediu;
-procese legate de sporul de 15% pentru bibliotecari;
-procese pentru ajutorul de deces;
-procese privind prima de vacanţă;
-procese pentru aplicarea Legii nr. 221/2008 de la 1 octombrie 2008;
-procese legate de sporul de predare simultană;
-procese privind reducerea duratei de lucru la mamele care renunţă la concediu pentru îngrijirea copilului;
-procese legate de indemnizaţia directorilor;
-procese legate de încadrare, modificarea înscrierilor în cartea de muncă şi plata diferenţelor salariale.

Procese care au fost castigat sau sunt pe rol. Sume care au fist paltite sau care asteapta sa fie platite in virtutea Ordonantei 71 din 2008.
Sunt convins ca mai sunt incalcari ale legii in multe scoli pe care le putem repara doar daca dvs ne semnalat acest lucru, impreuna cu liderul de unitate.
Daca unii dintre dumneavoastra (membri SLIMM) doriti sa aflati in ce statdiu este procesul de la unitatea dumneavoastra trimiteti un email cu solicitare la adresa slimm_mm@yahoo.com sau tinta_mariana@yahoo.com

19 dec. 2009

Se doreste reforma in invatamant?

In 30 iulie presedintele Traian Basescu a declarat la Radio Romania Actualitati ca o "intelegere intre oameni politici si sindicate blocheaza reforma din educatie". sursa
In 18 decembrie nominalizarea la Ministerul Educatie, Cercetarii si Invarii este un lider de sindicat, presedinte fondator, pe viata, a unei federatii din invatamant.

Asta inseamna ca Presedintele Romaniei nu doreste reforma in sistemul de invatamant decat la nivel declarativ?

In ceea ce ma priveste, FSLI, o sa sustina, in continuare, reforma si necesitatea reformei in sistemul de invatamat . Este necesar ca in secolul 21 sa se inceapa cu adevarat reforma chiar daca unii nu o doresc.

Minciuna ridicata la grad de virtute

se discuta de reduceri de personal in sistemul bugetar si de aplicare de masuri unitare de reducere in anul 2009 si anul 2010.

In ultimul an, statistica spune ca in economie la
- 31 oct 2008 aveam 4 825 100 de angajati,
- 31 ian 2009 aveam 4 738 600 de angajati
- 31 oct 2009 aveam 4 408 600 de angajati

Trecand la sistemul bugetar anul 2009 trebuai sa fie micsorat din punct de vedere a angajatilor, daca ma iau dupa ce a declarat ministerul BOC.

In sistemul sanitar situatia este urmatoarea
- 31 oct 2008 aveam 365 600 de angajati,
- 31 ian 2009 aveam 371 900 de angajati
- 31 oct 2009 aveam 372 000 de angajati

In sistemul de administratie publica si aparare, asigurarui sociale din sistemul public
- 31 oct 2008 aveam 215 500 de angajati,
- 31 ian 2009 aveam 219 800 de angajati
- 31 oct 2009 aveam 218 000 de angajati

In sistemul de invatamant
- 31 oct 2008 aveam 405 000 de angajati,
- 31 ian 2009 aveam 408 400 de angajati
- 31 oct 2009 aveam 394 900 de angajati

Se vede ca in ultimul an in sistemul sanitar s-au angajat 6 600 de persoane, in administratie publica si aparare, asigurarui sociale din sistemul public s-au angajat 2 500 de persoane, iar in sistemul de invatamant s-au disponilizat 10 100 de persoane.
In aceste conditii nu cred ca se mai poate discuta pe viitor de masuri comune intreg sistemului bugetar.
E nevoie de o analiza in detaliu a intrebului sistem public si apoi sa se discute de "reforma" in sistemul bugetar.
Daca vom facem o comparatie 2000 - 2009 rezultatele vom vedea cu singuranta cat de neechilibrat este sistemul bugetar. Asa ca rog "clasa politica" sa nu ridice minciuna la rang de virtute in Romania anilor 2010. Cifrele nu mint..

Incadrarea absolventi PIPP Maramures

Ieri, 19 decembrie 2009, a avut loc sedinta comisiei paritare ISJ MM-SLI.MM.
Un punct pe ordinea de zi a fos incadrarea absolventilor PIPP pe care o atasez.
Totodata a ramas in analiza structra PJ in anul 2010 si reorganizarea Centrelor de executie bugetara, pe care o sa le aborfdam in seidnta de comisie paritara din data de 5 ianuarie 2010


16 dec. 2009

Comisie de dialog Social ora 14.00 sediu MECI

La solicitarea Federatiei Sindicatelor Libere din Invatamant, aceasta ordine de zi o sa fie rediscutata si dezbatuta marti 22 decembrie ora 10.00 la sediu MECI. Asa avem timp pentru a anmaliza mult mai in detaliu aceste probleme.
De asemenea FSLI a solicitat ministerului o nota de fundamentare care sta la baza calcului sumei pentru fiecare elev.

sedinta CDS joi, 17 decembrie 2009, la ora 14.00, la sediul MECI, sala de consiliu.
le puteti descarca de AICI
ASTEPT PROPUNERI PE ADRESA DE EMAIL secretargeneralfsli@yahoo.com.

Ordinea de zi

NORME METODOLOGICE PENTRU STABILIREA OBLIGAŢIEI DIDACTICE DE PREDARE A PERSONALULUI DE CONDUCERE DIN UNITĂŢILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT, UNITĂŢILE CONEXE ŞI A PERSONALULUI DE ÎNDRUMARE ŞI CONTROL
A. ÎNVĂŢĂMÂNT PREŞCOLAR
I.Grădiniţa cu program normal
Director
- la grădiniţa care funcţionează împreună cu altă unitate de învăţământ, conducerea se asigură de către directorul şcolii sau liceului respectiv;
- la grădiniţa care funcţionează de sine stătătoare, conducerea se exercită de către un cadru didactic care asigură coordonarea, îndrumarea şi controlul întregii activităţi a grădiniţei, efectuând şi activitate cu grupa de copii;
II.Grădiniţa cu program prelungit/săptămânal
1. Director
- La grădiniţa care funcţionează împreună cu altă unitate de învăţământ, conducerea se asigură de către directorul şcolii sau liceului respectiv;
- La grădiniţa care funcţionează de sine stătătoare, cu 1-8 grupe de de copii, conducerea se exercită de către un cadru didactic care asigură coordonarea, îndrumarea şi controlul întregii activităţi a grădiniţei, efectuând şi activitate cu grupa de copii;
- La grădiniţa care funcţionează de sine stătătoare, cu peste 8 grupe de copii, conducerea se exercită de către un cadru didactic care asigură coordonarea, îndrumarea şi controlul întregii activităţi a grădiniţei, fiind degrevată de activitatea cu grupa de copii;
Directoarele de grădiniţe degrevate total de activitate cu grupa de copii nu beneficiază de prevederile art. 51, alin. (4) din Legea nr. 128/1997.
B. ÎNVĂŢĂMÂNT PRIMAR, GIMNAZIAL, LICEAL, GRUP ŞCOLAR ŞI ÎNVĂŢĂMÂNT POSTICEAL
I. Şcoala cu clasele I-VIII, liceu, grup şcolar şi învăţământ postliceal
1. Director - un profesor care asigură îndrumarea, coordonarea întregii activităţi a unităţii de învăţământ efectuează şi 5-6 ore din norma didactică de predare
2. Director adjunct - în unităţile de învăţământ preuniversitar cu număr mai mare de clase de elevi sau cu activitate complexă, directorul este ajutat de un director adjunct (profesor, profesor pentru învăţământul primar şi preşcolar, institutor sau educatoare), după cum urmează:
Şcoala cu clasele I-VIII care funcţionează cu:
- peste 30 de clase de elevi;
- între 20 şi 29 de clase de elevi, din care cel puţin 10 clase de elevi şi/sau grupe de copii la învăţământul preşcolar:
- învăţământul primar sau preşcolar;
- secţii cu predare în limbile minorităţilor naţionale, în şcoala în care învăţământul se desfăşoară în limba română;
- secţie cu predare limba română, în şcoala în care învăţământul se desfăşoară în limbile minorităţilor naţionale;
- cel puţin 18 clase având şi internat şi cantină;
Directorul adjunct care este profesor efectuează 5 - 6 ore de predare pe săptămânal, iar cel care este profesor pentru învăţământul primar şi preşcolar, educatoare, învăţător sau institutor efectuează integral activitatea didactică de instruire – educare cu grupa sau clasa de elevi.
3. Director adjunct liceu, postliceală sau grup şcolar care funcţionează cu:
- peste 25 de clase de elevi;
- între 18 şi 24 de clase de elevi având cel puţin 10 clase de elevi sau grupe de copii la:
- clase de învăţământ primar şi gimnazial sau grupe de învăţământ preşcolar;
- secţii cu predare în limbi ale minorităţilor naţionale, în şcoala sau liceul în care învăţământul se desfăşoară în limba română;
- secţie cu predare limba română, în şcoala sau liceul în care învăţământul se desfăşoară în limbile minorităţilor naţionale;
- cel puţin 18 clase având şi internat şi cantină;
În liceul cu profil de artă sau sport unul din profesorii de la obiectele de pregătire umanistă, socială sau ştiinţifică de bază, îndeplineşte şi funcţia de director adjunct.
Directorul adjunct care este profesor prestează 5 - 6 ore de predare pe săptămână iar cel care este profesor pentru învăţământul primar şi preşcolar/educatoare/învăţător/institutor efectuează integral activitatea didactică de instruire – educare cu grupa sau clasa de elevi.
În şcoala cu clasele I-VIII sau I-XII (XIII) care funcţionează cu peste 60 de clase de elevi, cât şi la celelalte unităţi care funcţionează cu peste 50 de clase de elevi, directorul este ajutat de al doilea director adjunct (profesor), cu aprobarea inspectoratului şcolar judeţean/al Municipiului Bucureşti.
C. CENTRUL LOGOPEDIC INTERŞCOLAR
Coordonarea centrului logopedic interşcolar se asigură de către inspectoratul şcolar.
D. CLUB SPORTIV ŞCOLAR
1. Director - conducerea clubului sportiv şcolar care funcţionează în cadrul unei şcoli sau unui liceu se asigură de către directorul unităţii respective.
La clubul sportiv şcolar care funcţionează în cadrul unei şcoli sau unui liceu având peste 12 grupe de elevi, unul dintre profesori coordonează activitatea, efectuând şi 12 ore din norma de predare, iar la cele cu 1-12 grupe de elevi, unul dintre profesorii de specialitate asigură îndrumarea şi coordonarea activităţii efectuând integral norma de predare.
La clubul sportiv care funcţionează de sine stătător, având cel puţin 18 grupe de elevi, unul dintre profesori îndeplineşte şi funcţia de director. Acesta efectuează şi activitate cu grupa, cel puţin:
- 12-14 ore din norma de predare, dacă clubul are 19-33 de grupe de elevi;
-10-12 ore din norma de predare, dacă clubul are peste 33 de grupe de elevi, dar nu mai mult de 45 de grupe.
2. Directorul adjunct
Se poate norma un post la cluburile sportive şcolare care au mai mult de 45 de grupe. Acesta efectuează şi activitate cu grupa de 14 - 16 ore.
E. PALATE ŞI CLUBURI ALE ELEVILOR
1. Director - un post pentru fiecare palat sau club. Această funcţie este îndeplinită de profesor care desfăşoară şi activitate cu grupa 10 – 12 ore din norma didactică la palatele copiilor şi elevilor şi la Palatul Naţional al Copiilor, iar la celelalte cluburi 14 -16.
2. Director adjunct - se pot norma 1-2 posturi la Palatul naţional al Copiilor, cu aprobarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării. Acesta efectuează 14 –1 6 ore.
F. CASA CORPULUI DIDACTIC
Director - un profesor pentru fiecare casă a corpului didactic degrevat de norma didactică de predare.
G. FUNCŢII DE CONDUCERE DIN INSPECTORATELE ŞCOLARE
Inspector şcolar general şi inspector şcolar general adjunct, degrevaţi de norma didactică de predare.
H. FUNCŢII DE ÎNDRUMARE ŞI CONTROL DIN INSPECTORATELE ŞCOLARE
Inspectorul şcolar de specialitate şi inspectorul şcolar efectuează 4 ore din norma didactică de predare.
Proiect Hotărâre de Guvern diferențiere zone geografice:
G U V E R N U L R O M Â N I E I
H O T Ă R Â R E
privind modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr.167/2002, privind
aprobarea diferenţierii pe zone geografice şi localităţi a indemnizaţiei ce
se acordă personalului didactic calificat, în conformitate cu prevederile
art.49 alin.(2) din Legea nr.128/1997 privind Statutul personalului didactic
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată şi al punctului 4 de la Anexa II/1.4 din Legea-cadru privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, nr.330/2009
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre
Art.1 (1) Procentele diferenţiate ale indemnizaţiilor care se acordă personalului didactic calificat de predare, pe zone geografice, prevăzute în Anexa la Hotărârea Guvernului nr.167/2002 se modifică după cum urmează:
a) 20% pentru localităţile din mediul rural, din zona I şi zona II;
b) 15% pentru localităţile din mediul rural, din zona III, zona IV şi zona V;
c) 10% pentru localităţile din mediul rural, din zona VI, zona VII şi zona VIII;
d) 5% pentru localităţile din mediul rural, din zona IX, zona X zona XI, zona XII şi zona XIII.
(2) De prevederile alin.(1) beneficiază personalul didactic de predare calificat, care îşi desfăşoară activitatea în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat din mediul rural situate în localităţi aflate la mai mult de 20 km distanţă faţă de cel mai apropiat oraş/municipiu.
Art.2 Prezenta hotărâre a Guvernului intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2010.
PRIM - MINISTRU
Emil Boc



SI FINANTAREA PER ELEV PE CARE O GASITI AICI


Sedinta de Dialog Social la MECI

Sedinta CDS s-a stabilit joi, 17 decembrie 2009, la ora 14.00, la sediul MECI, sala de consiliu.
Ordinea de zi:

Proiect de H O T Ă R Â R E

privind modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr.167/2002, privind aprobarea diferenţierii pe zone geografice şi localităţi a indemnizaţiei ce se acordă personalului didactic calificat, în conformitate cu prevederile art.49 alin.(2) din Legea nr.128/1997 privind Statutul personalului didactic

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată şi al punctului 4 de la Anexa II/1.4 din Legea-cadru privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, nr.330/2009

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre

Art.1 (1) Procentele diferenţiate ale indemnizaţiilor care se acordă personalului didactic calificat de predare, pe zone geografice, prevăzute în Anexa la Hotărârea Guvernului nr.167/2002 se modifică după cum urmează:

a) 20% pentru localităţile din mediul rural, din zona I şi zona II;

b) 15% pentru localităţile din mediul rural, din zona III, zona IV şi zona V;

c) 10% pentru localităţile din mediul rural, din zona VI, zona VII şi zona VIII;

d) 5% pentru localităţile din mediul rural, din zona IX, zona X zona XI, zona XII şi zona XIII.

(2) De prevederile alin.(1) beneficiază personalul didactic de predare calificat, care îşi desfăşoară activitatea în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat din mediul rural situate în localităţi aflate la mai mult de 20 km distanţă faţă de cel mai apropiat oraş/municipiu.

Art.2 Prezenta hotărâre a Guvernului intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2010.


Proiect de NORME METODOLOGICE PENTRU STABILIREA OBLIGAŢIEI DIDACTICE DE PREDARE A PERSONALULUI DE CONDUCERE DIN UNITĂŢILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT, UNITĂŢILE CONEXE ŞI A PERSONALULUI DE ÎNDRUMARE ŞI CONTROL

A. ÎNVĂŢĂMÂNT PREŞCOLAR

I. Grădiniţa cu program normal

Director

- la grădiniţa care funcţionează împreună cu altă unitate de învăţământ, conducerea se asigură de către directorul şcolii sau liceului respectiv;

- la grădiniţa care funcţionează de sine stătătoare, conducerea se exercită de către un cadru didactic care asigură coordonarea, îndrumarea şi controlul întregii activităţi a grădiniţei, efectuând şi activitate cu grupa de copii;

II. Grădiniţa cu program prelungit/săptămânal

1. Director

- La grădiniţa care funcţionează împreună cu altă unitate de învăţământ, conducerea se asigură de către directorul şcolii sau liceului respectiv;

- La grădiniţa care funcţionează de sine stătătoare, cu 1-8 grupe de de copii, conducerea se exercită de către un cadru didactic care asigură coordonarea, îndrumarea şi controlul întregii activităţi a grădiniţei, efectuând şi activitate cu grupa de copii;

- La grădiniţa care funcţionează de sine stătătoare, cu peste 8 grupe de copii, conducerea se exercită de către un cadru didactic care asigură coordonarea, îndrumarea şi controlul întregii activităţi a grădiniţei, fiind degrevată de activitatea cu grupa de copii;

Directoarele de grădiniţe degrevate total de activitate cu grupa de copii nu beneficiază de prevederile art. 51, alin. (4) din Legea nr. 128/1997.

B. ÎNVĂŢĂMÂNT PRIMAR, GIMNAZIAL, LICEAL, GRUP ŞCOLAR ŞI ÎNVĂŢĂMÂNT POSTICEAL

I. Şcoala cu clasele I-VIII, liceu, grup şcolar şi învăţământ postliceal

1. Director - un profesor care asigură îndrumarea, coordonarea întregii activităţi a unităţii de învăţământ efectuează şi 5-6 ore din norma didactică de predare

2. Director adjunct - în unităţile de învăţământ preuniversitar cu număr mai mare de clase de elevi sau cu activitate complexă, directorul este ajutat de un director adjunct (profesor, profesor pentru învăţământul primar şi preşcolar, institutor sau educatoare), după cum urmează:

Şcoala cu clasele I-VIII care funcţionează cu:

- peste 30 de clase de elevi;

- între 20 şi 29 de clase de elevi, din care cel puţin 10 clase de elevi şi/sau grupe de copii la învăţământul preşcolar:

- învăţământul primar sau preşcolar;

- secţii cu predare în limbile minorităţilor naţionale, în şcoala în care învăţământul se desfăşoară în limba română;

- secţie cu predare limba română, în şcoala în care învăţământul se desfăşoară în limbile minorităţilor naţionale;

- cel puţin 18 clase având şi internat şi cantină;

Directorul adjunct care este profesor efectuează 5 - 6 ore de predare pe săptămânal, iar cel care este profesor pentru învăţământul primar şi preşcolar, educatoare, învăţător sau institutor efectuează integral activitatea didactică de instruire – educare cu grupa sau clasa de elevi.

3. Director adjunct liceu, postliceală sau grup şcolar care funcţionează cu:

- peste 25 de clase de elevi;

- între 18 şi 24 de clase de elevi având cel puţin 10 clase de elevi sau grupe de copii la:

- clase de învăţământ primar şi gimnazial sau grupe de învăţământ preşcolar;

- secţii cu predare în limbi ale minorităţilor naţionale, în şcoala sau liceul în care învăţământul se desfăşoară în limba română;

- secţie cu predare limba română, în şcoala sau liceul în care învăţământul se desfăşoară în limbile minorităţilor naţionale;

- cel puţin 18 clase având şi internat şi cantină;

În liceul cu profil de artă sau sport unul din profesorii de la obiectele de pregătire umanistă, socială sau ştiinţifică de bază, îndeplineşte şi funcţia de director adjunct.

Directorul adjunct care este profesor prestează 5 - 6 ore de predare pe săptămână iar cel care este profesor pentru învăţământul primar şi preşcolar/educatoare/învăţător/institutor efectuează integral activitatea didactică de instruire – educare cu grupa sau clasa de elevi.

În şcoala cu clasele I-VIII sau I-XII (XIII) care funcţionează cu peste 60 de clase de elevi, cât şi la celelalte unităţi care funcţionează cu peste 50 de clase de elevi, directorul este ajutat de al doilea director adjunct (profesor), cu aprobarea inspectoratului şcolar judeţean/al Municipiului Bucureşti.

C. CENTRUL LOGOPEDIC INTERŞCOLAR

Coordonarea centrului logopedic interşcolar se asigură de către inspectoratul şcolar.

D. CLUB SPORTIV ŞCOLAR

1. Director - conducerea clubului sportiv şcolar care funcţionează în cadrul unei şcoli sau unui liceu se asigură de către directorul unităţii respective.

La clubul sportiv şcolar care funcţionează în cadrul unei şcoli sau unui liceu având peste 12 grupe de elevi, unul dintre profesori coordonează activitatea, efectuând şi 12 ore din norma de predare, iar la cele cu 1-12 grupe de elevi, unul dintre profesorii de specialitate asigură îndrumarea şi coordonarea activităţii efectuând integral norma de predare.

La clubul sportiv care funcţionează de sine stătător, având cel puţin 18 grupe de elevi, unul dintre profesori îndeplineşte şi funcţia de director. Acesta efectuează şi activitate cu grupa, cel puţin:

- 12-14 ore din norma de predare, dacă clubul are 19-33 de grupe de elevi;

-10-12 ore din norma de predare, dacă clubul are peste 33 de grupe de elevi, dar nu mai mult de 45 de grupe.

2. Directorul adjunct

Se poate norma un post la cluburile sportive şcolare care au mai mult de 45 de grupe. Acesta efectuează şi activitate cu grupa de 14 - 16 ore.

E. PALATE ŞI CLUBURI ALE ELEVILOR

1. Director - un post pentru fiecare palat sau club. Această funcţie este îndeplinită de profesor care desfăşoară şi activitate cu grupa 10 – 12 ore din norma didactică la palatele copiilor şi elevilor şi la Palatul Naţional al Copiilor, iar la celelalte cluburi 14 -16.

2. Director adjunct - se pot norma 1-2 posturi la Palatul naţional al Copiilor, cu aprobarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării. Acesta efectuează 14 –1 6 ore.

F. CASA CORPULUI DIDACTIC

Director - un profesor pentru fiecare casă a corpului didactic degrevat de norma didactică de predare.

G. FUNCŢII DE CONDUCERE DIN INSPECTORATELE ŞCOLARE

Inspector şcolar general şi inspector şcolar general adjunct, degrevaţi de norma didactică de predare.

H. FUNCŢII DE ÎNDRUMARE ŞI CONTROL DIN INSPECTORATELE ŞCOLARE

Inspectorul şcolar de specialitate şi inspectorul şcolar efectuează 4 ore din norma didactică de predare.



Postări populare