O parte dintre raspunsuri la intrebarile adresate pe adresa liviumarianpop@gmail.com le gasiti in paginile blogului meu la adresa:
http://liviumarianpop.blogspot.ro/search/label/Intrebari%20si%20raspunsuri
Sau mai simplu CLICK STANGA AICI
Sper ca in curand sa reusesc sa raspund si la cele ramase.
Va multumesc pentru intelegere.
29 dec. 2012
24 dec. 2012
Crăciun Fericit și Sărbători luminate alături de cei dragi!
De sfintele Sărbători, să
deschidem ușa pentru oaspeți dragi și inima pentru speranță, bucurie și lumină.
Să fim mai buni și să privim înainte cu încredere, știind că având credință,
drumul din fata noastră va fi presărat cu împliniri. Credința face orice posibil,
speranța ne dă putere să continuăm, dragostea face ca orice să fie frumos. De
Crăciun, vă urez să le aveți pe toate! Crăciun Fericit și Sărbători luminate
alături de cei dragi!
Cu mult drag,
Liviu Marian Pop
Craciun in Maramures, 22 decembrie, la Muzeul Satului din Baia Mare
Senatorul Liviu Marian
Pop, prezent la eveniment, a vorbit despre necesitatea unei legi care sa vina
in sprijinul protectiei si al conservarii traditiilor maramuresene.
“Fara traditii, fara istorie suntem departe, de aceea e nevoie ca in cel mai scurt timp sa venim cu elemente suplimentare la lege, sa facem legea privind protectia, conservarea si pastrarea traditiilor din Maramures, pentru ca avem traditii unice la nivel national si international, pe care trebuie sa le conservam si sa le extindem”, a precizat Liviu Marian Pop.
“Fara traditii, fara istorie suntem departe, de aceea e nevoie ca in cel mai scurt timp sa venim cu elemente suplimentare la lege, sa facem legea privind protectia, conservarea si pastrarea traditiilor din Maramures, pentru ca avem traditii unice la nivel national si international, pe care trebuie sa le conservam si sa le extindem”, a precizat Liviu Marian Pop.
21 dec. 2012
Mandatul meu de
ministru delegat pentru dialog social în Cabinetul
Ponta
s-a încheiat. Consider aceste 7 luni de mandat o experienţă inedită, frumoasă,
în urma căreia am învăţat şi am înţeles multe lucruri noi.
Apreciez decizia
premierului de a menţine portofoliul dialogului social, absolut necesar în
Guvernul oricărei ţări, mai ales în momentele de criză economică, unde dialogul
social este singura soluţie a problemelor dintre patronate şi sindicate. Sper
ca noul ministru al dialogului social, doamna Doina Pană, să reuşească să ducă
mai departe proiectele pe care le-am conceput la nivelul Guvernului, cele
legate de modificare a Legii Dialogului Social, dar şi cele privind menţinerea
unei relaţii echilibrate între partenerii de dialog social. Îi doresc mult
succes şi reuşite şi o asigur de tot suportul meu în acest domeniu esenţial.
Totodată, am
considerat că este normal să pot instrumenta procesul cu ANI, care începe în
ianuarie, fără a ridica semne de întrebare si fără a aduce prejudicii de
imagine noului Guvern al României. Consider înţeleaptă decizia, atât a
premierului Victor Ponta cât şi a mea, de a nu mai face parte din noul Executiv
şi vă asigur că acest proces va beneficia de o transparenţă totală, cel puţin
din punctul meu de vedere.
Aşa cum am mai spus,
mişcarea sindicală şi sistemul de învăţământ vor beneficia şi de acum înainte de
toată susţinerea mea şi sper ca din postrura de senator să pot adăuga un plus
de valoare acestor două domenii atât de necesare unei democraţii autentice.
Sărbători Fericite!
Liviu Marian Pop,
Senator
20 dec. 2012
Măsuri în domeniul învățământului și plata sumelor prevăzute în hotărâri judecătorești
14 dec. 2012
Mesaj pentru maramureșeni
Dragii mei maramureșeni,
sunt încântat că mi-ați acordat încrederea prin votul dumneavoastră!
De duminica pînă astăzi,
promisiunile din campanie sunt agenda mea de lucru, sunt noua mea misiune
pentru următorii ani.
Vă mulțumesc și vă
asigur că voi purta cu mine în Parlamentul României atât grijile, nevoile și
preocupările oamenilor din Maramureșul Voievodal, cât și mândria că vă
reprezint!
Al dumneavoastră
senator,cu drag
Liviu Marian POP
7 dec. 2012
Haideți să arătăm că ne pasă!
V-ați săturat să fiți sclavi
în propria țară? Sunteți sătui de sărăcia și greutățile de zi cu zi? Vă doriți
un trai decent? Dacă răspunsul este "Da", atunci haideți să ducem
schimbarea până la capăt. Nu stați de o parte. Nu vă mai lăsați călcați în
picioare. Exprimați-vă părerea și VOTAȚI, acesta fiind un drept constituțional pe
care nu are nimeni dreptul să vi-l ia.
Sighetul, Vișeul și Borșa nu
sunt doar cele trei mari localități reprezentative ale Maramureșului Voievodal.
Aici nu este locul unde se "agață harta în cui". Este locul unde
natura a încununat frumusețea patriei. Este locul unde Dumnezeu a dat
înțelepciune oamenilor. Este colțul de rai încărcat de tradiție, datini și
obiceiuri. Tot aici sunt oameni harnici care au demonstrat și încă arată că
sunt mândri că sunt români. Pentru ei, noi, toți cei care îi vom reprezenta în
Guvernul României trebuie să facem tot ce ne stă în putere pentru a-i ajuta.
Nepăsarea celor de la PDL și
"gașca" lor, care acum se ascund sub sigla ARD, au distrus tot ce mai
era cândva în picioare: agricultura, sistemul medical, învățământul,
infrastructura. Și-au bătut joc de întreg poporul nostru. Pentru propriile
interese au închis școli, au inchis spitale, au tăiat din pensiile oamenilor care
au muncit ani la rând cu speranța că vor avea bătrâneți liniștite. Nu le-au mai
dat această șansă. În schimb, românii au primit îndemnul: "Să trăiți
bine!"
Mai există o șansă. USL este
proiectul care redă românilor încrederea pentru un trai decent, pentru o viață
mai bună. Împreună cu voi putem învinge. Doar cu sprijinul vostru putem să
demonstrăm că politica nu înseamnă doar promisiuni deșarte. Colaborarea între
instituții și respectarea oamenilor capabili, este șansa pe care o avem de a
scoate România din impasul economic și social în care se zbate azi.
Vă aștept la vot, duminică, 9
decembrie. Împreună vom demonstra că ne pasă!
Traian Băsescu – vocea ARD în campania electorală
Domnul
presedinte Traian Băsescu este foarte supărat și acuză USL că-l implică în
campania electorală. Dânsul nu realizează, sau se preface că nu înțelege faptul
că, prin aparițiile sale zilnice s-a implicat singur, fiind vocea ARD-ului în
această campanie electorală.
De
real interes pentru români ar fi, dacă într-una din ieșirile sale, să ne spună
când și unde le-a cunoscut pe doamnele sale, respectiv Elena Undrea, Anca
Boagiu, Roberta Anastase și Sulfina Barbu, dar și care au fost pașii
profesionali care le-au propulsat pe acestea în asemenea funcții și în viețile
cetățenilor.
Sunt convins că fiecare român ar avea câte o
întrebare pentru domnia sa, însă Traian Băsescu nu le va oferi o asemenea
ocazie, fiindu-i frică de vocile României. Chiar dacă s-ar ivi o astfel de
oportunitate, nu ar exista niciun răspuns și nicio explicație logică și de bun
simț, din partea lui Traian Băsescu, care să justifice tot răul făcut acestei
țări și românilor de către dânsul și acoliții săi.
Întrebări și răspunsuri
Am o intrebare in legatura cu diferentele
salariale conf legii 221\2008 .Eu sunt
educatoare si in 2008 aveam gradul def si transa de vecheme 10-14.Nu stiu exact cati bani am de
primit.Luna trecuta in oct 2012 am primit 122 impozabil.Daca puteti sa ma ajutati.
educatoare si in 2008 aveam gradul def si transa de vecheme 10-14.Nu stiu exact cati bani am de
primit.Luna trecuta in oct 2012 am primit 122 impozabil.Daca puteti sa ma ajutati.
Potrivit O.U.G. nr. 19/2012 privind aprobarea unor măsuri
pentru recuperarea reducerilor salariale, cuantumul brut al salariilor de
bază/soldelor funcţiei de bază, salariilor funcţiei de bază/indemnizaţiilor de
încadrare de care beneficiază personalul plătit din fonduri publice se
majorează în două etape, respectiv cu 8% începând cu 1 iunie 2012, faţă de
nivelul acordat pentru luna mai 2012 şi cu 7,4% începând cu 1 decembrie 2012 faţă
de nivelul acordat pentru luna noiembrie 2012. Cuantumul brut al salariilor de
încadrare, al sporurilor, indemnizaţiilor, compensaţiilor şi al celorlalte
elemente ale sistemului de salarizare aferent personalului didactic şi didactic
auxiliar din învăţământ, care se stabileşte în conformitate cu prevederile
Legii nr.63/2011, se majorează în măsura în care personalul îşi desfăşoară
activitatea în aceleaşi condiţii. De menţionat că potrivit Legii nr. 63/2011
cuantumul brut al salariului de încadrare pentru personalul didactic şi
didactic auxiliar este cel prevăzut în anexele 2 şi 3b, după caz, iar prin
contractele colective de muncă şi contractele individuale de muncă nu pot fi
negociate salarii ori alte drepturi băneşti care excedează prevederile acestei
legi.
Va rog foarte mult sa-mi spuneti si
mie daca personalul nedidactic are dreptul la un spor si daca are ce proceduri
exista pentru a-l lua.Stim ca exista un spor de penibilitate,praf,etc si cred
ca ar fi normal sa-l ia pentru ca ei muncesc in conditiile cele mai grele
legate de aceste probleme in scoli.Personalul auxiliar a luat acel spor pentru
conditii toxice(ecran,etc) pe baza unor adrese facute.Normal este sa aiba si
acesti oameni niste sporuri pt ca au si cele mai mici salarii.Va multumesc anticipat
pentru un raspuns!
Salariul personalului nedidactic este prevăzut de
Codului Muncii şi este compus din salariul de baza, îndemnizaţiile, sporurile,
precum şi alte adaosuri şi se stabileşte prin negocieri individuale între
angajator şi angajat.
Buna ziua, sunt cadru didactic in invatamantul
preuniversitar. Revin cu aceeasi intrebare la dumneavoastra acum cand a fost
semnat CCM: "Am nascut anul acesta si nu am primit ajutorul de nastere,
pot sa depun o cerere la unitatea unde profesez pentru a primi acesti
bani?" Daca este posibil va rog sa imi oferiti informatii cu privire la
ceea ce ar trebui sa contita aceasta cerere adresata unitatii.
Ajutorul material pentru nastere acordat din partea
angajatorului se poate obtine numai daca acest lucru este prevazut in
contractul colectiv de munaca.In caz contrar nu se poate beneficia de acest
ajutor. In ce priveste cererea ,aceasta se adreseaza angajatorului
(se inregistreaza la registratura) si va cuprinde solicitatarea de acordare a
acestui drept.La cerere trebuie sa atasati si o copie a certificatului de
nastere a copilului.Daca angajatorul nu da curs cererii dvs.si nu
va acorda ajutorul pentru nastere aveti posibilitatea sa il actionati in
justitie.
Este posibil ca dintr-un premiu dat de primarie de 250lei, sa
mai luam rest de plata 137 lei pe fluturas se specifica
urmatoarele: contributii angajator
54 lei; suma bruta cuvenita
1% aj. somaj angajat 0,5 %CAS angajat 10,5% asig.sanat. angajat 5,5% impozit 16% rest de plata 137 intrebare
ce reprezinta contributii angajator?
Legea nr. 294/2011 a bugetului asigurărilor sociale de stat pe
2012 şi Legea nr. 293/2011 a bugetului de stat pe 2012 mentioneaza ca de la 1
ianuarie 2012, contribuabilii care au personal angajat cu contract
individual de muncă vor aplica cotele precizate mai jos:
"Pentru angajat:
- contribuţia individuală de asigurări
sociale - 10,5%, indiferent de condiţiile de muncă;
- contribuţia individuală de asigurări de
sănătate - 5,5%;
- contribuţia individuală datorată la
bugetul asigurărilor pentru şomaj - 0,5%."
Solicitati
angajatorului dvs.sa va
arate baza legala a felului in care a procedat
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MECTS.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii, la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.
Întrebări și răspunsuri
Buna ziua!As dori sa stiu daca si cei care au
in anul scolar 2012-2013 o jumatate de norma si au obtinut la examenul national
note peste 5,pot sa isi depuna dosarul pentru continuitate!
Pentru continuitate,
cadrul didactic care solicita prelungirea CIM trebuie sa aiba cel putin
jumatate din norma in specialitate si nota peste 5 la examenul de titularizare
,astfel ca in aceste conditii se poate
obtine acordul CA ( art.111 al.6-8 Ord.nr.5560/2011 privind Metodologia cadru
privind mobilitatea personalului didactic din invatamantul preuniversitar in
anul scolar 2012-2013).
Sunt educatoare,profesor inv. primar
prescolar,anul acesta predau la clasa pregatitoare,la cerea parintilor si la
propunerea consiliului de administratie,pot sa ma transfer pe un post de
invatotor incepand cu anul scolar 2013/2014?
Conform Legii educatiei nationale art.248 al
3si 4 : “(3) Cadrele didactice care ocupă funcţii de educatori/educatoare,
institutori/institutoare, învăţători/învăţătoare, maistru-instructor, antrenor
şi care au dobândit formal, nonformal sau informal competenţe profesionale până
la intrarea în vigoare a prezentei legi îndeplinesc condiţia pentru ocuparea
funcţiei didactice de profesor pentru învăţământul preşcolar, profesor pentru
învăţământul primar, respectiv, profesor antrenor, în baza unei metodologii de
recunoaştere şi echivalare elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării,
Tineretului şi Sportului.
(4) Absolvenţilor liceelor pedagogice, ai
şcolilor postliceale pedagogice, ai colegiilor universitare de institutori sau
ai altor şcoli echivalente, încadraţi în învăţământul preşcolar şi primar,
care, până la intrarea în vigoare a prezentei legi, au absolvit ciclul de
licenţă, li se consideră îndeplinită condiţia pentru ocuparea funcţiilor
didactice de profesor pentru învăţământul preşcolar, respectiv profesor pentru
învăţământul primar”
Sunt PIP si m-am pensionat la limita de
varsta.Din discutiile cu alti colegi aflati in prag de pensie,am inteles ca
aveam dreptul sa-mi mai continui activitatea inca trei ani.E adevarat? Caci
mie,desi am depus cerere de continuitate catre CA al scolii,postul mi-a fost
scos la concurs si a fost ocupat de catre o colega invatatoare.Ba mai mult,desi
sunt absolventa a Facultatii de Muzica,nu mi s-au dat nici macar orele de
muzica (plata cu ora) la clasele V-VIII,ci au fost date profesorului de
franceza pentru completarea catedrei.Asadar,la doua cereri de continuitate
(invatator si profesor de muzica) am primit raspuns negativ de la director.
Potrivit legislatiei in vigoare respectiv Legea
educatiei nationale art.284 al 4 “Cadrele didactice pensionate pot desfăşura
activităţi didactice, salarizate prin plata cu ora, după împlinirea vârstei
standard de pensionare.” Totodata Statutul personalului didactic mai prevede la
art.123 urmatoarele “ Personalul didactic din învatamântul preuniversitar de
stat, cu gradul didactic I sau cu titlul stiintific de doctor, care dovedeste
competenta profesionala deosebita, poate fi mentinut ca titular în functia
didactica pâna la 3 ani peste vârsta de pensionare la cerere, cu avizul
consiliului profesoral al unitatii de învatamânt, exprimat în urma votului
nominal deschis si cu aprobarea anuala a inspectoratului scolar.”
Am avut nota peste 7 in 2011 ,am ocupat un post
si la sfarsitul anului trecut am pierdut 5 ore datorita comasarilor unor
clase,motiv pentru care in 2012 am mers la concurs sa-mi completez catedra unde
am obtinut 9,53.Deci am 13 ore in urma repartitiei din 2011 si 5 ore ca urmare
a repartitiei din 2012 ,(pentru ca spre deosebire de anii trecuti completarile
la continuitate s-au facut prin concurs).INTREBAREA ESTE POT BENEFICIA DE
ART.253?.In caz ca nu mi se pare o mare nedreptate deoarece am fost prima pe
judet si am privit cum altii cu note mai mici se titularizeaza desi am sustinut
acelasi examen ,insa au fost inscrisi in alte centre,ba mai mult au devenit
titulari in sistem iar acum imi pot ocupa postul la detasare sau transfer .nu
este deloc drept.
Beneficiati de art.253 LEN daca potrivit OMECTS
Nr. 5560/2011 privind Metodologia cadru privind mobilitatea perosonalului
didactic din invatamantul preuniversitar in anul scolar 2012-2013,
Art. 63 „(1) Începând cu 1 septembrie 2012,
poate deveni titular pe postul didactic/catedra ocupat/ă cu contract de muncă
pe perioadă determinată într-o unitate sau două unităţi de învăţământ cu
personalitate juridică în anul şcolar 2011-2012, cadrul didactic netitular
calificat care, la data solicitării, îndeplineşte cumulativ următoarele
condiţii specifice:
a) a fost repartizat în anul şcolar 2011-2012
la nivelul unui singur judeţ/municipiului Bucureşti pe un post didactic/catedră
vacantă/rezervată prin suplinire, continuitate pentru suplinire sau ca
suplinitor cu post redus, în una sau două unităţi de învăţământ cu
personalitate juridică, în baza notei de cel puţin 7 (şapte) obţinută la unul
din concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate
în învăţământul preuniversitar de stat susţinute în specialitatea postului
didactic/catedrei, în iulie 2010, iulie 2009 sau iunie-iulie 2008, în şedinţă
publică organizată până la data începerii cursurilor anului şcolar 2011-2012;
b) a dobândit definitivarea în învăţământ;
c) postul didactic/catedra solicitat(ă) nu a
fost ocupat(ă) în etapele anterioare ale mobilităţii personalului didactic,
este complet(ă), este constituit(ă) conform art. 38 alin. (3) din prezenta
Metodologie, nu este rezervat(ă) şi are o viabilitate estimată de cel puţin 4
ani;
d) respectă condiţiile de ocupare a postului
didactic/catedrei, conform prezentei Metodologii;
e) are avizele şi atestatele necesare pentru
ocuparea postului didactic/catedrei, conform prezentei Metodologii.
(2) În situaţia în care un post didactic/o
catedră este solicitat(ă) de mai multe cadre didactice netitulare care
îndeplinesc cumulativ condiţiile prevăzute la alin. (1), pentru departajare se
va lua în calcul nota cea mai mare de la concursul/concursurile susţinute în
iunie-iulie 2008, iulie 2009 şi/sau iulie 2010. La note egale, pentru departajare,
se folosesc criteriile şi punctajele din anexa nr. 2, parte integrantă din
prezenta Metodologie.
(3) În situaţia în care nici aplicarea
criteriilor de la alin. (2) nu conduce la departajare se aplică în ordine
următoarele criterii de departajare:
a) media aritmetică, cu patru zecimale,
calculată prin trunchiere, a mediei anilor de studii şi a mediei examenului de
licenţă/stat/absolvire. Pentru absolvenţii liceelor pedagogice/şcolilor
echivalente, departajarea se face pe baza mediei aritmetice cu patru zecimale,
calculată prin trunchiere, a mediei anilor de studii şi a mediei examenului de
bacalaureat/absolvire;
b) domiciliul în localitatea unde se află
postul didactic/catedra vacant(ă). Dacă un candidat are domiciliul în
localitatea în care se află postul didactic/catedra, atunci este avantajat.
Dacă postul didactic/catedra este într-un sat ce aparţine de o comună/oraş,
candidatul din comună/oraş este avantajat. Dacă postul didactic/catedra este
într-un sat ce aparţine de o comună/oraş, candidatul cu domiciliul într-un alt
sat ce aparţine de acea comună/oraş este avantajat. Dacă postul
didactic/catedra este într-o comună/oraş, candidatul cu domiciliul într-o
localitate ce aparţine de localitatea postului este avantajat. Toate celelalte
cazuri sunt cazuri de egalitate.”
Referitor la incadrarea prof.de instruire
practica si a maistrilor-instructori,conf.acestui Proiect,s-a omis categoria
institutorilor(maistrii instructori cu studii superioare in alt domeniu),care
au dobândit atestatul de recunoaştere şi echivalare a competenţelor
profesionale dobândite formal, nonformal sau informal, conform art. 248 alin.
(3) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare. Adresa MECTS NR.67149/7.11.2012-ref.la
incadrarea si salarizarea prof.de instruire practica si a maistrilor
instructori,aminteste de aceasta situatie, insa fara specificatia,,care au
dobândit atestatul de recunoaştere şi echivalare a competenţelor
profesionale''-de profesor de instruire practica,incadrindu-i pe functia de
institutori,ca si pana in prezent. Are pana la urma importanta acest atestat in
incadrarea si salarizarea corecta a cestei categorii de personal ?
Un maistru-instructor, care a
absolvit şi studii superioare, va fi plătit, în continuare, la nivelul actual
(institutor I), dacă nu-i vor fi echivalate studiile (OMECTS nr. 5553/2011) sau
nu-i vor fi recunoscute şi echivalate competenţele profesionale (OMECTS nr.
5484/2011).Dacă
specializarea este în profilul postului ocupat, are posibilitatea să solicite
echivalarea studiilor, caz în care, de la 1 noiembrie, va fi încadrat profesor
de instruire practică, cu salarizare profesor S. Dacă specializarea nu este în
profilul postului ocupat, are posibilitatea să solicite recunoaşterea şi
echivalarea competenţelor profesionale, caz în care, tot de la 1 noiembrie, va
fi încadrat profesor de instruire practică, cu salarizare profesor S.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MECTS.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii, la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.
6 dec. 2012
Am promis, m-am ținut de cuvânt
Așa cum am
promis, vă pun dispoziție un site cu acces gratuit la servicii de informare,
consiliere și mediere a muncii, atât din țară cât și străinătate. Linkul
site-ului este
consiliere munca , unde
vă puteți informa si pune întrebări la adresa de mail pe care o găsiți la secțiunea
Contact sau direct
la:
Birou Consiliere Munca 1
Primăria
Vişeu de Jos, str. Principală, nr. 1028
Vişeu de Jos, 437390
jud. Maramureş
Vişeu de Jos, 437390
jud. Maramureş
Turismul din Maramureş înseamnă Sighet – Vişeu – Borşa Cicloturismul, la îndemâna tuturor celor care ajung în acest colţ minunat al ţării
Sighetu Marmaţiei, Vişeu, Borşa... Nu putem face turism
în zona Maramureşului Voievodal fără să ţinem cont de aceste trei localităţi
importante, dar şi de celelalte care aparţin de acestea. Nimic nu se compară cu
frumuseţea acestor locuri, cu portul popular, dar mai ales cu bunătatea şi
sufletul deschis al oamenilor din judeţul Maramureş. Pentru a atinge acest
obiectiv important, primul pas este să ne asigurăm că infrastructura va fi pusă
la punct. Podul peste Tisa dar, mai ales tunelul pe sub Gutâi, sunt probleme
primordiale, pentru Liviu Marian Pop, candidat în Colegiul 3 Senat.
Unul dintre proiectele pe care actualul ministru delegat
pentru dialog social îl susţine, este şi cicloturismul. „Până în primavara
anului 2013, Maramuresul va avea noi trasee marcate pentru turismul pe două
roţi. Acestea sunt concentrate, în special, pe zonele din Munţii Gutâi şi
Munţii Maramureşului. Se vor înfiinţa puncte turistice de informare, dar de
acolo, cei interesaţi vor avea posibilitatea să închirieze biciclete. Având în
vedere că mulţi turişti îşi doresc să se bucure de o vacanţă de neuitat şi mai
ales, să facă şi mişcare, vor putea să se bucure de aceste condiţii şi în
Maramureşul Voievodal. În urma discuţiilor avute cu reprezentanţii Centrului
Judeţean de Informare Turistică Maramureş, am primit asigurări că acest lucru se
va concretiza. Mai mult, turiştii vor avea posibilitatea să închirieze biciclete,
li se vor pune la dispoziţie inclusiv echipamentul necesar pentru transportarea
acestora pe mijloacele de transport în comun. Nu vor lipsi pachetele turistice
care promovează mobilitatea durabilă în zonă”, a declarat demnitarul.
Memorialul Durerii, Cimitirul Vesel din Săpânţa, casele şi
bisericile din lemn, bine conservate, meşteşugurile din zona Maramureşului
Voievodal, preparatele culinare bio, poveştile spuse la gura sobei, plimbările
cu saniile trase de cai, Viflaimul, mocăniţa, pârtiile de schi, sunt doar o
mică parte din ceea ce această zonă a ţării oferă turiştilor. Agroturismul este
una dintre cele mai minunate ocazii prin care cei care ajung în acest colţ de
rai binecuvântat de Dumnezeu pot descoperi cum este să trăieşti departe de
grijile zilnice.
5 dec. 2012
Întrebări și răspunsuri
Sunt
profesor calificat de Limba Engleza, titular, cu Definitivat,
vechime 8 ani in invatamant (chiar la
aceeasi unitate). Predau lb. engleza si
la clasele primare unde clasele sunt
simultane. Intrebarea mea este daca am dreptul si eu ca profesor la spor de predare simultana pe aceste ore pe care le tin in clasele respective si care imi intra in catedra.
Prin Decizia nr. 1615/20.12.2011 , Curtea
Constitutionala a constatat ca este discriminatorie plata sporului de predare
simultana numai pentru invatamantul primar si a hotarat ca el trebuie acordat
in toate cazurile de predare simultana (invatamant primar si invatamant
gimnazial).
Prin urmare unitatile
de invatamant sunt obligate a platii sporului de predare simultana atat
pentru ciclul primar, cat si pentru cel gimnazial. (a se vedea si Ordinul MECTS nr.3062/19.01.2012 privind aprobarea
metodologiei de organizare a claselor din invatamantul preuniversitar in regim
simultan)
Sunt titular - gradul I,
in invatamantul de stat. De ceva vreme, m-am angajat prin cumul de functii, pe
o perioada nedeterminata, in sectorul privat. Pot muta functia de baza in
privat fara a-mi pierde statutul de titular?
Conform legislatiei in vigoare personalul
didactic titular in invatamantul preuniversitar isi pastreaza calitatea de
titular si dupa angajarea acestuia in ca personal didactic in invatamantul
privat ( vezi art.252 al5,254^1 din Legea educatie nationale nr.1/2011actualizata)
Personalul diddactic auxiliar beneficiaza de decontarea navetei acum cu
semnarea CCMUN ?
În conformitate cu
prevederile art.56 alin (1) din Contractul colectiv de muncă nr.59276 din 2
noiembrie 2012, personalului din
învăţământ care îşi desfăşoară activitatea în altă localitate decât localitatea
de domiciliu/reşedinţă i se decontează cheltuielile de navetă la şi de la locul
de muncă, de către autorităţile administraţiei publice locale, la solicitarea
consiliului de administraţie al unităţii/instituţiei prevăzute în Anexa nr. 4.
Buna
ziua, pensionar
la limita de varsta angajat cu norma intreaga ca muncitor , beneficiaza de
deducere personala la salariu?
Deducerea
personala se acorda tuturor persoanelor angajate pe teritoriul Romaniei cu
contract individual de munca indiferent de natura acestuia (norma intreaga/timp
partial pe durata determinata/nedeterminata etc) exclusiv la acelasi
angajator unde salariatul isi declara functia de baza.Se acorda de catre
angajatorii cu sediul sau domiciliul in Romania, pentru veniturile din salarii,
realizate de persoane incadrate cu contract individual de munca.
Potrivit
codului fiscal art 56 ART. 56
Deducere personala
1. Persoanele fizice prevazute la art. 40 alin. 1 lit. a alin. 2 au dreptul la deducerea din venitul net lunar din salarii a unei sume sub forma de deducere personal, acordat pentru fiecare luna a perioadei impozabile numai pentru veniturile din salarii la locul unde se afla functia de baza.
2. Deducerea personala se acorda pentru persoanele fizice care au un venit lunar brut de pana la 1.000 lei inclusiv, astfel:
- pentru contribuabilii care nu au persoane in intretinere - 250 lei;
- pentru contribuabilii care au o persoane in intretinere - 350 lei;
- pentru contribuabilii care au doua persoane in intretinere - 450 lei;
- pentru contribuabilii care au trei persoane in intretinere - 550 lei;
- pentru contribuabilii care au patru sau mai multe persoane in intretinere - 650 lei.
Pentru contribuabilii care realizeaza venituri brute lunare din salarii cuprinse intre 1.000,01 lei si 3.000 lei, inclusiv, deducerile personale sunt degresive fata de cele de mai sus se stabilesc prin ordin al ministrului finantelor publice.
Pentru contribuabilii care realizeaza venituri brute lunare din salarii de peste 3.000 lei nu se acorda deducerea personala.
Potrivit celor mentionate mai sus puteti beneficia de deducere personala daca are persoane declarate in intretinere. Pensia nu este considerata venit realizat la functia de baza.
1. Persoanele fizice prevazute la art. 40 alin. 1 lit. a alin. 2 au dreptul la deducerea din venitul net lunar din salarii a unei sume sub forma de deducere personal, acordat pentru fiecare luna a perioadei impozabile numai pentru veniturile din salarii la locul unde se afla functia de baza.
2. Deducerea personala se acorda pentru persoanele fizice care au un venit lunar brut de pana la 1.000 lei inclusiv, astfel:
- pentru contribuabilii care nu au persoane in intretinere - 250 lei;
- pentru contribuabilii care au o persoane in intretinere - 350 lei;
- pentru contribuabilii care au doua persoane in intretinere - 450 lei;
- pentru contribuabilii care au trei persoane in intretinere - 550 lei;
- pentru contribuabilii care au patru sau mai multe persoane in intretinere - 650 lei.
Pentru contribuabilii care realizeaza venituri brute lunare din salarii cuprinse intre 1.000,01 lei si 3.000 lei, inclusiv, deducerile personale sunt degresive fata de cele de mai sus se stabilesc prin ordin al ministrului finantelor publice.
Pentru contribuabilii care realizeaza venituri brute lunare din salarii de peste 3.000 lei nu se acorda deducerea personala.
Potrivit celor mentionate mai sus puteti beneficia de deducere personala daca are persoane declarate in intretinere. Pensia nu este considerata venit realizat la functia de baza.
Mentionez
ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru
a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului
MECTS.
Va
multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru
intermedierea solutionarii oricarei situatii, la adresa de email
liviumarianpop@gmail.com.
Maramureş – pasărea Phoenix a României În urma pârjolului PDL, Maramureşul va renaşte din cenuşă
România, această ţară minunată şi cu un imens potenţial a ajuns, după patru
ani de criză economică gestionată dezastruos şi în bătaie de joc de Guvernul
lui Traian Băsescu, să fie populată de cei mai săraci cetăţeni ai Europei. Din
păcate, unul dintre cele mai importante judeţe, Maramureşul, ocupă al treilea
loc în topul celor mai mici salarii. Chiar dacă salariile au crescut în
ultimele luni iar acum, în decembrie, se recalculează cu un plus de 7,4% pentru
bugetari, trebuie depus dublu efort, combinat cu voinţă, pentru a le oferi tuturor
maramureşenilor venituri decente, demne de o ţară a Uniunii Europene.
De aceea am decis să îmi asum acest nou statut, cel de parlamentar, pentru
a putea susţine şi promova noi investiţii în Maramureş. Această zonă superbă,
populată de oameni plini de voinţă şi muncitori, merită să devină una dintre
cele mai bogate şi răsunătoare regiuni din România!
4 dec. 2012
Biletele de odihnă pentru bugetari vor fi reluate din 2013
După un an de muncă, mulţi dintre români îşi fac
socotelile pentru a vedea dacă îşi permit să-şi petreacă un concediu într-o
staţiune din ţară. Neavând salarii foarte ridicate, una dintre ofertele cele
mai la îndemâna bugetarilor erau biletele de odihnă alocate prin casele
judeţene de pensii. Însă, în acest an, acestea nu s-au mai acordat. Liviu
Marian Pop, candidat pentru Colegiul 3 Senat, susţine că va face demersurile
necesare, astfel încât din 2013, programul să fie reluat.
„A fost o insultă la adresa bugetarilor derularea acestui
program. De fiecare dată, biletele de odihnă pentru bugetari erau alocate după
începerea sezonului estival, angajaţii instituţiilor de stat nemaiavând
posibilitatea să beneficieze de un sejur de vacanţă încă din prima serie. Aşa
se face că, în 2011, la nivelul judeţului Maramureş, din cele 2.040 de bilete
alocate, doar 701 au fost vândute. Nu mai discutăm de anul 2012, când vechea
guvernare a concluzionat că acest sprijin acordat oamenilor nu mai trebuie să
existe. Spre marea nemulţumire a angajaţilor din sistemul sanitar, al celor din
administraţiile locale, învăţământ şi alţii au rămas doar cu promisiuni”, susţine
Ministrul delegat pentru dialog social, Liviu Marian Pop.
Nu doar bugetarii au avut de pierdut, ci şi staţiunile
turistice. Dezvoltarea turismului în România trebuie să se facă şi prin
încurajarea românilor de a cunoaşte cele mai frumoase locuri din ţara noastră.
Cu siguranţă, odată cu oferirea celor mai bune condiţii de odihnă şi tratament,
străinii îşi vor dori să vadă la faţa locului frumuseţile patriei noastre.
Întrebări și răspunsuri
Sunt profesor titular, predau de doi
ani si ma confrunt cu o problema veche ce nu gaseste solutie;autoritatile
locale imi refuza,decontul transportului pe motiv de lipsa de fonduri,mai
precis lipsa de interes;fiind un oras-municipiu, consider ca e imposibil asa
ceva,in cdtiile in care sunt comunitati mici si mult mai sarace care sustin si
asigura decontul cadrelor didactice;sunt intr-o situatie delicata,va rog sa-mi
oferiti un sfat constructiv,ce ar putea fi salvarea de la injumatatirea
salariului si asa ridicol cu care suntem apreciati,noi,dascalii sectorul
neproductiv...
Potrivit
Instructiunii MECTS nr.2/2011 privind decontarea navetei cadrelor didactice “
Art.1 ….Decontarea sau plata echivalenta costurilor de transport se va efectua
de catre autoritatile administratiei publice locale din unitatea
administrativ-teritoriala pe raza careia se afla unitatea de invatamant la care
isi desfasoara activitatea cadrul didactic, in urma solicitarilor adresate autoritatilor
administratiei publice locale, astfel:
a) decontarea
contravalorii calatoriei pe mijloacele de transport in comun prin depunerea la
sfarsitul fiecarei luni de activitate a biletelor de calatorie sau a
abonamentului, iar decontarea contravalorii corespunzatoare a 7,5 l benzina Premium la 100 km parcursi, prin
depunerea la sfarsitul fiecarei luni de activitate a documentelor justificative
eliberate de unitatea de invatamant, care certifica efectuarea transportului cu
autoturismul proprietate personala;
b) solicitarea contravalorii calatoriei efectuate cu mijloacele de transport in comun sau a contravalorii corespunzatoare a7,5 l benzina Premium la 100 km parcursi, pentru cei
care isi asigura transportul cu autoturismul proprietate personala, ca urmare a
pontajului zilnic efectuat de conducerea unitatii de invatamant.
ART. 2 Consiliul de administratie al unitatii de invatamant propune, lunar, spre aprobare consiliului local drepturile banesti aferente personalului didactic care solicita cheltuieli de deplasare.
ART. 5 Directiile de specialitate din cadrul Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti, unitatile de invatamant, institutiile de invatamant superior si autoritatile administratiei publice locale duc la indeplinire prezenta instructiune.
b) solicitarea contravalorii calatoriei efectuate cu mijloacele de transport in comun sau a contravalorii corespunzatoare a
ART. 2 Consiliul de administratie al unitatii de invatamant propune, lunar, spre aprobare consiliului local drepturile banesti aferente personalului didactic care solicita cheltuieli de deplasare.
ART. 5 Directiile de specialitate din cadrul Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti, unitatile de invatamant, institutiile de invatamant superior si autoritatile administratiei publice locale duc la indeplinire prezenta instructiune.
Sunt profesoară titulară, cu dublă calificare, cu definitivat.Până în iunie am
profesat pe a II a mea specializare, dar între timp s-a ivit post pe prima mea
specializare,în cadrul aceleiaşi şcoli şi e catedră completă. Ce trebuie să fac
pt a rămâne pe catedra liberă din şcoală? D-nul director mă poate numi ? E
nevoie de concurs sau se poate hotărî pe plan local ? Ar fi benefic pentru
elevişi pt mine.Vă mulţumesc anticipat.
Dubla specializare va da posibilitatea
sa sustineti examen pe doua discipline.
Conform Legii Educatie Nationale
nr.1/2011, art.254
(3)
În învăţământul preuniversitar de stat şi particular, posturile didactice se
ocupă prin concurs organizat la nivelul unităţii de învăţământ cu personalitate
juridică, conform unei metodologii-cadru elaborate de Ministerul Educaţiei,
Cercetării, Tineretului şi Sportului.
(4)
Deciziile privind vacantarea posturilor didactice, organizarea concursurilor pe
post şi angajarea personalului didactic se iau la nivelul unităţii de
învăţământ de către consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ, la
propunerea directorului, conform unei metodologii elaborate de Ministerul
Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
(5)
Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ stabileşte posturile
didactice/catedrele disponibile pentru angajare, statutul acestora: vacante,
rezervate, precum şi condiţiile şi modalităţile de ocupare a acestora. "
Totodata
lamuriri suplimetare la intrebarea dvs.va aduce si Metodologia-cadru privind
mobilitatea personalului didactic din invatamantul preuniversitar in anul
scolar 2012-2013, Cap I ,art 3 si art 4 al 2,pct f "ocuparea
posturilor didactice/catedrelor declarate vacante, rezervate de unitatile de
invatamant, prin concurs organizat la nivelul unitilor de invatamant,
consortiilor scolare ori asocierilor temporare de unitati de invatamant la
nivel local /judetean;"
Parintii care sa faca parte
din Consiliul de Administratie au fost propusi si alesi de CP, iar comitetul de
parinti care a fost amanat de director de 2 ori pentru diverse motive si
intrunit pe 7 noiembrie nu este de acord cu cei alesi si totusi CA s-a tinut se
mai poate schimba ceva,se pot realege 2 membri-parinti ?
ESTE OBLIGATORIU SAU TREBUIE CA DIRECTORUL SA PARTICIPE LA TOATE SEDINTELE CU PARINTII CLASELOR DE ELEVI?
ESTE OBLIGATORIU SAU TREBUIE CA DIRECTORUL SA PARTICIPE LA TOATE SEDINTELE CU PARINTII CLASELOR DE ELEVI?
Pentru
a va lamuri in privinta celor ridicate de dvs. va sugeram sa cititi
Regulamentul de ordine interioara al scolii(ROI) acest regulament avand putere
de lege ceea ce impune a fi respectat.Sesizarile le puteti face Inspectoratului
scolar judetean.
Potrivit
Regulamentului de organizare si functionare a unitatilor de invatamant
preuniversitar carecuprinde norme referitoare la organizarea şi funcţionarea
unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat şi particular, în
conformitate cu Legea învăţământului şi cu Legea nr. 128/1997 privind Statutul
personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare.
Buna ziua!as vrea sa va intreb daca e
posibil,o persoana care s-a titularizat anul asta,2012, pe un post de profesor
psihopedagog avand disciplina de examen din psihopedagogie speciala,poate sa se
detaseze pe un post de educatoare gradinita in invatamantul special,desi pt
ocuparea acestui post se cere disciplina de examen sa fie din terapie
educationala.Mentionez faptul ca detasarea o vrea acum in luna noiembrie,in
alta scoala si localitate decat cea in care s-a titularizat.Va intreb totusi
chiar se poate obtine detasarea in timpul anului scolar ?si daca e in regula si
cu trecerea de pe un post pe altul avand diferita disciplina de examen?Va
multumesc si astept raspunsul dumneavoastra!!!
Potrivit
legislatiei in vigoare daca detasarea se face in interesul invatamantului
aceasta se poate face pe tot parcursul anului.
Conform
Ord.5560/2011 pentru aprobarea Metodologiei -cadru privind mobilitatea
personalului didactic din invatamantul preuniversitar in anul scolar 2012-2013,
art. 9 al 15 "Pentru ocuparea posturilor didactice /catedrelor din
invatamantul special personalul didactic trebuie sa indeplineasca, dupa caz,
conditiile de studii prevazute la al.(1)-(14), iar pentru alte specializari decat
cele psihopedagogice este necesar un stagiu atestat de pregatire teoretica si
practica in educatie speciala conform art.248 al (5) din Legea educatiei
nationale nr.1/2011.
Sunt profesor documentarist, deci incadrata ca si personal didactic ce
program ar trebui sa am, mai exact cat ar trebui sa stau in CDI? In institutie
exista si biblioteca, dar nu integrata in CDI din motive necunoscute de mine.
Ca si profesor documentarist din ce arie curriculara fac parte? sau fac parte din
vreo arie curriculara? zi metodica ar trebui sa am sau nu? Cunosc legislatia in
vigoare insa, nu stiu ce ar trebui facut pentru a avea acelasi statut,
program,etc ca si colegii din tara. Daca la Maramures, spre exemplu, in marea
majoritate a CDI-urilor profesorii documentaristi au 18 ore activitate cu
elevi, iar cele 10 activitati libere le fac sau nu in CDI in judete precum
Bihor, Zalau, Dolj, Gorj, Bacau stau 40 de ore probabil datorita faptului ca
directorii, desi au fost la cursuri inainte de infiintarea CDI-urilor, ii tin
la program de 40 de ore ca si personalul
auxiliar chiar daca ii platesc doar 18 ore pe saptamana/72 ore pe luna. Ce demersuri ar trebui facute pentru a avea acelasi program toti? opiniile personale nu ne sunt luate in calcul cu atat mai mult raspunsurile neavizate mai exact raspunsuri primite la solicitari in nume propriu? (consider ca am avea un program asemanator cu cel al consilierilor scolari poate spun prostii....).Va multumesc anticipat!
auxiliar chiar daca ii platesc doar 18 ore pe saptamana/72 ore pe luna. Ce demersuri ar trebui facute pentru a avea acelasi program toti? opiniile personale nu ne sunt luate in calcul cu atat mai mult raspunsurile neavizate mai exact raspunsuri primite la solicitari in nume propriu? (consider ca am avea un program asemanator cu cel al consilierilor scolari poate spun prostii....).Va multumesc anticipat!
Profesorul documentarist
este cadru didactic care are misiuni pedagogice, culturale de comunicare si
gestiune si nu se confunda cu documentaristul care este personal
didactic-auxiliar conform art.6(1) Legea nr.128/2011 cu modificari si
completari.
Potrivit Ordinului
nr. 5556 din 7 octombrie 2011 privind aprobarea
Regulamentului de organizare şi funcţionare a
bibliotecilor şcolare şi a centrelor de documentare şi informare
În baza prevederilor art. 70 alin. (1) din Legea educa ţiei
naţionale nr. 1/2011,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 536/2011 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării,
Tineretului şi Sportului,
Art. 24 "Activitatea profesorului documentarist se desf ăşoară pe parcursul a 40 de ore
săptămânal, repartizate după cum urmează:
a)18 ore de activităţi didactice cu elevii, individual sau în
parteneriat cu cadrele didactice. Activităţile constau în iniţiere în
cercetarea documentară, activităţi şcolare, proiecte didactice
disciplinare, pluri-/inter-/transdisciplinare, educative şi culturale,
animaţii-lectură, animaţii culturale, orientare şcolară şi profesională,
activităţi de sprijin pentru elevii cu dificultăţi de învăţare etc.
Activităţile se vor desfăşura în timpul sau în afara programului şcolar al
elevilor, cu clasa întreagă ori cu grupe de elevi;
b)activităţi de pregătire metodico-ştiinţifică, pregătirea şi
evaluarea materialelor şi activităţilor, întocmirea programelor de
intervenţie în scop recuperator în parteneriat cu cadrele didactice, culegerea
informaţiilor în/din interiorul şi exteriorul unităţii şcolare,
reprezentând maximum 12 ore;
c)activităţi de educaţie complementare procesului de
învăţământ: asigurarea accesului liber la fondul documentarşi punerea CDI la
dispoziţia elevilor în cadrul activităţilor libere, de mentorat, de tip
"şcoală după şcoală", activităţi pentru părinţi şi alţi membri ai comunităţii locale, gestionarea CDI,
reprezentând minimum 10 ore. " Pentru a pune corect in aplicare
prevederile legale privind diferitele aspecte legislative din domeniul
educatiei va indrumam sa comunicati aspectele ridicate de dvs .Inspectoratului
scolar judetean.
Lucrez in invatamant din anul 1997, dar am
avut un an de concediu fara plata in 2001-2002. As dori sa stiu daca acest an
intra la vechime in invatamant, pentru a mi se acorda sporul de la 15-20 ani.
Potrivit Legii nr.63/2011 privind incadrarea si
salarizarea in anul 2011 a personalului didactic si didactic auxiliar din
invatamant , art.3 Perioadele în care personalul didactic s-a aflat în concediu
fără plată acordat în conformitate cu prevederile legale în
vigoare sau în concediul pentru creşterea copilului în vârstă de
până la 2 ani, respectiv 3 ani, precum şi perioada în care personalul
didactic a efectuat stagiul militar, după care s-a reîntors la catedră,
respectiv perioadele în care personalul didactic a avut catedră rezervată în
învăţământ, nu întrerup vechimea în învăţământ. Aceste perioade nu
constituie vechime efectivă în învăţământ pentru acordarea sporului de
stabilitate."
Va rog, sa ma consiliati : doresc
continuarea raporturilor de munca cu contract de munca pe
perioada determinata- cu incepere din o8.01.2013.- sunt o salariata
pensionabila pentru limita de varsta la 08.01.2013.- angajatorul meu solicita
sprijin legal - prin adresa la i.s.j. cs -pentru a gasi solutia
legala. eu lucrez ca secretara sefa la o scoala gimnaziala
de 31 ani cu un calificativ "f.bine" permanent. va rog, sa ma
sprijiniti,cum sa procedez legal ??? sunt intretinator de
familie,sotul este pensionar de invaliditate gradul ii(bolnav de
coxartroza bilaterala ), cu o pensie de 578 lei(dupa 36 ani de munca).sunt
disperata si a trecut o luna si nu am primit nici un raspuns
oficial cum sa procedez ???
Institutiile
publice, indiferent de modul de finantare si subordonare, pot angaja, in anul
2012 , pensionari pentru limita de varsta, cu respectarea reglementarilor
speciale prevazute in Legea-cadru privind salarizarea unitara a personalului
platit din fonduri publice nr. 284/2010, Legea 283/2011 , capitolul IV din
Legea 329/2009 , Instructiunile aprobate prin Ordinul MMFPS 1730/2009, art. 21
si 22 din OUG 34/2009, Regulamentul-cadru aprobat prin HG 286/2011 , coroborate
cu celelalte dispozitii legale in vigoare.
Mentionez ca toate
raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru
a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului
MECTS.
Va multumesc pentru incredere
si raman la dispozitia dvs pe adresa de e-mail liviumarianpop@gmail.com, pentru
intermedierea solutionarii oricarei situatii
3 dec. 2012
3 decembrie - Ziua Internaţională a Persoanelor cu Dizabilităţi
Astăzi, 3 decembrie, este Ziua Internaţională a Persoanelor cu
Dizabilităţi. Vreme de 20 de ani, această zi, dedicată lor, este o ocazie
pentru schimbarea atitudinii faţă de persoanele cu dizabilităţi, o oportunitate
de a motiva cetăţenii să înţeleagă efectele dizabilităţilor dar şi pentru a
combate discriminarea. Prin evenimentele organizate astăzi
în toată lumea, în cinstea lor, se încearcă sensibilizarea opiniei publice cu
privire la avantajele integrării persoanelor cu dizabilităţi în fiecare aspect
al vieţii sociale, economice şi culturale.
Oamenii din întreaga lume trebuie să înţeleagă că, prin
eliminarea obstacolelor în ceea ce priveşte implicarea persoanelor cu
dizabilităţi în diverse sfere de activitate, vor avea şansa să fie martorii creativităţii
şi sensibilităţii acestor persoane, care impresionează, deschid suflete şi
provoacă emoţii.
Vă urez pe această cale un sincer „La
Mulţi Ani”, sănătate şi putere pentru a ne oferi, în continuare, un plus de
valoare societăţii în care trăim!
Bocicoiu Mare, Câmpulung la Tisa şi Călineşti, zone montane defavorizate
Terenurile agricole
din Bocicoiu Mare, Câmpulung la Tisa şi
Călineşti trebuie să fie acceptate ca zone montane defavorizate. Odată făcut
acest demers, oamenii vor fi sprijiniţi prin plăţi compensatorii, pentru
suprafeţele de teren agricol utilizat. Pentru a se face acest pas, trebuie mai
întâi clarificate unele aspecte, după care simplificate procedurile. Mare parte
a ţărilor Uniunii Europene consideră că definiţia zonelor defavorizate nu este
suficient de precisă.
„Mare parte a
Maramureşului Voievodal se regăseşte în zona de teren agricol utilizat cu grad
ridicat de dificultate. Oamenii sunt muncitori, dar este foarte greu să te
lupţi cu greutăţile care apar în acest colţ al ţării. Fermierii trebuie să fie
sprijiniţi în achiziţionarea de utilaje specifice, de capacităţi mici, care pot
fi folosite pentru terenurile agricole de aici. În acelaşi timp, acestea au un
randament de lucru scăzut, cheltuielile fiind implicit mai ridicate, comparativ
cu terenurile plane. Din această cauză, marja brută obţinută este mult mai
scăzută. Nici nu este de mirare că o parte din fermieri renunţă să îşi lucreze
pământul”, este de părere Liviu Marian Pop, candidat pe Colegiul Uninominal 3 –
Senat.
Delimitarea zonei
montane defavorizate trebuie să se facă după următoarele criterii: Unităţile
Administrativ Teritoriale (UAT) de bază, situate la altitudini medii mai mari
sau egale cu 600 metri, limitele acestora fiind acelea ale blocurilor fizice ce
aparţin UAT-urilor. Totodată, trebuie avute în vedere UAT-urile de bază, care
sunt situate la altitudini medii, între 400 şi 600 metri şi care au o pantă
medie egală sau mai mare de 10%.
AGENDA DE LUCRU PENTRU SENATUL ROMÂNIEI 2012 – 2016
LIVIU MARIAN POP -
SENATOR
Colegiul 3 Senat Nord Maramureş
1. Promovarea de iniţiative legislative privind
investiţiile în infrastructura Maramureşului:
a. Alocarea de fonduri pentru reabilitarea majorităţii
drumurilor naţionale şi judeţene din Maramureş până la finalul anului 2015
b. Construirea unei legături rutiere peste râul Tisa şi
trecerea actualului Pod istoric în administrarea Ministerului Transporturilor
c. Includerea şi aprobarea Tunelului pe sub Muntele
Gutâi în proiectele naţionale
d. Finalizarea drumului Baia Sprie - Bârsana
e. Reabilitarea drumului Vadu Izei - Săcel
f. Reabilitarea termică a blocurilor şi a cabinetelor
medicale din comune
2. Iniţiative legislative privind dezvoltarea turismului
în zona Maramureşului istoric
a. Alocarea de fonduri de la Ministerul Dezvoltării şi
Turismului pentru promovarea Maramureşului în ţară şi străinătate
b. Finalizarea proiectului Telegondola Borşa
3. Promovarea de iniţiative legislative în domeniul
agriculturii
a. Legea intabulării gratuite sau la un preţ modic a
terenurilor agricole
b. Sprijin pentru accesarea mai facilă a fondurilor
europene în domeniul agriculturii
4. Iniţiative legislative şi amendamente privind Legea
Educaţiei
a. Lobby pentru alocarea a 6% din P.I.B.ul României
pentru educaţie
b. Recuperarea drepturilor salariale pentru bugetari
c. Redeschiderea şi reabilitarea şcolilor din comune
d. Finalizarea de campusuri şcolare în Sighetu Marmaţiei
şi Borşa
5. Amendarea Legii Dialogului Social
6. Iniţiative legislative privind finanţarea reabilitării
lăcaşurilor de cult din Maramureşul istoric
7. Alocarea de fonduri pentru spitalele din Maramureşul
istoric
a) Construirea unui spital cu 200 de paturi în municipiul
Sighetu Marmaţiei
b) Reabilitarea Spitalului din Borşa
c) Deschiderea unei secţii de Urgenţă la Spitalul din
Vişeu
8.
Sprijin pentru reabilitarea sau construirea de noi biblioteci şi cămine
culturale în comunele Maramureşului istoric.
“Vocea Maramureşului la Bucureşti”
CONSTRUIM ROMÂNIA PUTERNICĂ!
Abonați-vă la:
Postări (Atom)
Postări populare
-
1. Activitatea didactică .... 630 ore (18 ore x 35 săpt. = 630 ore) 2. Transport către diverse activităţi obligatorii (cercuri pedagogice...
-
Calculator *rezultatele calculatorului au caracter orientativ si se aplica pentru cadrele didactice cu peste 6 ani vechime în învățământ
-
Rugaminte pentru cei care aveti particularitati: un email pe fsli@fsli.ro pentru a va raspunde oficial conducerea FSLI. Multumesc pentru int...
-
Metodologia de miscare de personal 2012-2013 o puteti descarca de AICI pentru cei care nu reusesc se poate descurca de pe www.slimm.ro
-
Anexă la Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 6239/14.11.2012 METODOLOGIA - CADRU PRIVIND MOBILITATEA P...
-
Gasiti cateva modele pentru subiectele de la examenul de titularizare 2012 AICI Pana la inceputul saptamanii viitoare vor mai aparea si alt...
-
O R D I N pentru modificarea şi completarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în ...
-
" Art. 277.(1) Copiii personalului didactic şi didactic auxiliar aflat în activitate sunt scutiţi de plata taxelor de înscriere la con...