30 mai 2009
Intalnire MECI- Grila de salarizare lege unitara
Va reamintesc ca EMCI a inaintat saptamana trecuta o propunere de 3-9 unde l a3 era invatator-educator studii medii, debutant
iar la 9 era prof S grad I peste 40 de ani vechime
Voi reveni luni cu detalii dupa intalnire.
Propunerea MECI
Profesor, invatator, educatoare, maistru instructor cu studii de nivel liceal- necalificati studii M NIVEL 3
Invatator educator maistru instructor studii M NIVEL intre 3 si 5,5
Institutor, maistru instructor, PIPP, studii SSD, NIVEL intre 3,1 si 6
Institutor, maistru instructor, PIPP, studii S , NIVEL intre 3,7 si 7
Profesor studii SSD NIVEL intre 3,7 si 7
Profesor studii S NIVEL intre 5 si 9
Coeficientul de NIVEL se inmmulteste cu 600 Ron si se obtiner salriu de incadrare ( care contine si sporul de dirigentie si sporul de vechime)
28 mai 2009
INFORMARE FSLI deparpament inv primar si preprimar
Din partea FSLI au fost prezenţi preşedintele Aurel Cornea, primvicepreşedintele Simion Hancescu, secretarul general Liviu Marian Pop, iar vicepreşedintele Mihai Dima, responsabilul acestui departament, a moderat discuţia.
În urma dezbaterilor, s-au desprins următoarele propuneri, care vor fi susţinute la nivel de ministere de către reprezentanţii FSLI:
La studii egale să fie salarizare egală.
Să existe doar funcţiile didactice de învăţător/ educatoare şi profesor, eliminându-se referirile la ciclu de învăţământ. (preprimar, primar, gimnazial, liceal).
Să se echivaleze încadrările actuale, astfel:
- Să fie încadraţi ca învăţător/ educatoare absolvenţii liceelor pedagogice.
- Să fie încadraţi ca profesori SSD: actualii institutori II şi absolvenţii de liceu+şcoală postliceală pedagogică.
- Să fie încadraţi ca profesor S absolvenţii de studii de lungă durată, precum şi absolvenţii ciclului I Bologna.
F.S.L.I. să susţină poziţionarea cât mai sus a personalului din învăţământ pe grila de salarizare unică, conform Acordului semnat în data de 6.05.2009 cu reprezentanţii Guvernului.
Menţinerea şi în viitoarea legislaţie a încadrării pe post a personalului didactic din învăţământul preprimar şi primar.
Modalitatea de calcul a orelor suplimentare efectuate în învăţământul preprimar şi primar să fie aceeaşi cu cea aplicată profesorilor.
VICEPREŞEDINTE FSLI,
Mihai DIMA
26 mai 2009
Intalnire Departamentul - învăţământ preprimar şi primar FSLI
Pentru această întâlnire, organizaţiile afiliate la FSLI vor desemna să participe reprezentanţi ai acestor cicluri de învăţământ.
Organizaţiile FSLI pot invita la această acţiune şi persoane din structurile judeţene de conducere ale AGIRO.
sedinta Birou Operativ FSLI 26,27 mai 2009
Ordinea de zi a şedinţei este următoarea:
1. Informare privind activitatea FSLI în ultima perioadă de timp;
2. Analizarea principiilor care vor sta la baza descentralizării învăţământului preuniversitar;
3. Prezentarea stadiului discuţiilor cu privire la Legea salarizării unitare în sistemul bugetar;
4. Stabilirea strategiei federaţiei noastre referitoare la încadrarea absolvenţiilor ciclului I Bologna, a institutorilor I şi II în învăţământul preprimar şi primar;
5. Probleme curente.
23 mai 2009
VARIANTA DE DESCENTRALIZARE AGREATĂ DE MECI VERSUS VARIANTA STRUCTURILOR ASOCIATIVE ALE AUTORITĂŢILOR ADMINISTRAŢIEI PUBLICE LOCALE
VARIANTA MECI
* Instituțiile și unitățile de învățământ preuniversitar sunt instituții publice sau instituții private de interes public
* Unităţile de învăţământ de stat pentru învatamântul preşcolar, primar si gimnazial, se infiinteaza/desfiinteaza/ organizeaza/reorganizeaza de către consiliul local, după consultarea partenerilor sociali, cu avizul conform al inspectoratelor şcolare judetene / al municipiului Bucureşti, in conditiile legii.
* Unităţile de învăţământ de stat pentru învatamântul liceal şi terţiar nonuniversitar se infiinteaza/desfiinteaza/organizeaza/reorganizeaza de catre consiliul judetean, la propunerea consiliului local, dupa consultarea partenerilor sociali, cu avizul conform al inspectoratelor scolare judetene/al municipiului Bucuresti/ale sectoarelor municipiului Bucuresti/, in conditiile legii.
* Unităţile de învăţământ pentru elevii cu cerinţe educative speciale se organizează de consiliul judeţean, după consultarea partenerilor sociali, cu avizul conform al inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti/ al sectoarelor municipiului Bucuresti
2.CURRICULUM
VARIANTA MECI
* Curriculumul naţional reprezintă ansamblul coerent al documentelor curriculare (planurile-cadru, programele şcolare, manualele şcolare şi alte resurse didactice) şi conţine o componentă comună pentru învăţământul specific unui nivel, respectiv filieră sau profil şi curriculum la decizia şcolii (CDŞ)/ curriculum în dezvoltare locală (CDL), care permit diferenţierea parcursului şcolar în funcţie de interesele, nevoile şi aptitudinile specifice ale elevilor.
* Planurile-cadru pentru învăţământul preuniversitar şi programele şcolare pentru disciplinele obligatorii sunt aprobate de MECI, în concordanţă cu documentele de politică și strategie educaţională, după consultarea partenerilor sociali.
* C.D.Ş./C.D.L. se dezvoltă de unitatea şcolară,în parteneriat cu autorităţile locale şi cu agenţii economici
* C.D.Ş./C.D.L. se dezvoltă de unitatea şcolară, în parteneriat cu agenţii economici, cu avizul consiliului local/judeţean, după caz.
3. MANAGEMENT EDUCAŢIONAL
VARIANTA MECI
* Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării elaborează politicile şi strategiile în domeniul învăţământului, monitorizează, controlează şi evaluează asigurarea calităţii procesului instructiv-educativ.
VARIANTA MECI
* Inspectoratele şcolare judeţene / al municipiului Bucureşti sunt instituţii deconcentrate de specialitate, în subordinea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării, care au atribuţii privind realizarea politicilor şi strategiilor în domeniul învăţământului,monitorizarea, controlul şi evaluarea asigurării calităţii procesului instructiv-educativ la nivel judeţean şi local.
PROPUNERI AVANSATE DE STRUCTURILE ASOCIATIVE ALE AUTORITĂŢILOR ADMINISTRAŢIEI PUBLICE LOCALE
Inspectoratele şcolare judeţene / al municipiului Bucureşti sunt instituţii în subordinea Consiliilor Judeţene/Consiliului General al municipiului Bucureşti.
VARIANTA MECI
* Numirea in funcţie a conducerii inspectoratelor scolare judetene/ al municipiului Bucuresti/ se face de catre MECI, la propunerea Consiliului Judeţean/Consiliului General al municipiului Bucuresti/Consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, in urma promovarii concursului organizat la nivelul Consiliului Judetean/ Consiliului General al municipiului Bucuresti/Consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, în conformitate cu metodologia elaborată de MECI.
PROPUNERI AVANSATE DE STRUCTURILE ASOCIATIVE ALE AUTORITĂŢILOR ADMINISTRAŢIEI PUBLICE LOCALE
Numirea/eliberarea din funcţie a conducerii ISJ se face de către Consiliul Judeţean/ Consiliul General al municipiului Bucureşti,în conformitate cu metodologia elaborată de MECI.
VARIANTA MECI
Unitatea de învăţământ cu personalitate juridică este condusă de consiliul de administraţie, cu rol decizional, și director, cu rol executiv.
VARIANTA MECI
Consiliul de administraţie are în componenţă :
1/3 reprezentanţi ai cadrelor didactice, desemnaţi de Consiliul Profesoral ;
1/3 reprezentanţi ai autorităţilor publice locale, numiţi de primar;
1/3 reprezentanţi ai consiliilor/asociaţiilor părinţilor, aleşi de Comitetul reprezentativ al părinţilor.
PROPUNERI AVANSATE DE STRUCTURILE ASOCIATIVE ALE AUTORITĂŢILOR ADMINISTRAŢIEI PUBLICE LOCALE
Consiliul de administraţie are în componenţă :
• 3 reprezentanţi ai unităţii de învăţământ .
• 3 reprezentanţi ai autorităţii publice locale.
• 1-3 reprezentanţi ai consiliilor asociaţiilor de părinţi.
VARIANTA MECI
Directorul este membru de drept în consiliul de administratie.
VARIANTA MECI
Reprezentanţii unităţii de învăţământ sunt aleşi anual, prin vot secret, de către consiliul profesoral, cu majoritate simplă.
VARIANTA MECI
Reprezentanţii părinţilor sunt desemnaţi anual de consiliul părinţilor sau de asociaţia părinţilor existentă în şcoală.
Reprezentantii autorităţilor publice locale sunt desemnaţi anual de catre Consiliul local
VARIANTA MECI
Directorul exercită conducerea executivă a unităţii de învăţământ, în conformitate cu responsabilităţile şi atribuţiile conferite de lege, cu hotărârile consiliului de administraţie al unităţii şi ale consiliului profesoral. Directorul are calitatea de ordonator terţiar de credite şi de angajator. În activitatea de conducere, directorul este ajutat, după caz, de directorul adjunct.
VARIANTA MECI
Ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct se realizează prin concurs, organizat de consiliul de administraţie. Criteriile generale de concurs sunt elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării cu consultarea partenerilor de dialog social.
4. RESURSE UMANE
VARIANTA MECI
* Ocuparea posturilor didactice se realizează prin concurs organizat la nivelul unităţii / institutiei de învatamânt / grupurilor de unitati de învatamânt, cu expertiza de specialitate a ISJ / ISMB .Metodologia cadru de concurs se elaborează de către M.E.C.I, după consultarea partenerilor de dialog social.
* În urma promovarii concursului, personalul didactic care ocupă posturi didactice vacante titularizabile, devine titular în sistemul naţional de învăţământ.
* Posturile rămase neocupate în urma concursului desfăşurat la nivelul unităţii sunt comunicate inspectoratelor şcolare, care, pentru ocuparea acestora, organizează concurs de suplinire la nivelul judeţului / al municipiului Bucureşti
* În învăţământul de stat validarea concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice se face de către inspectoratul şcolar. Angajarea pe post se face de directorul unităţii de învăţământ, pe baza deciziei de repartizare semnate de inspectorul şcolar general. În învăţământul particular validarea concursurilor şi angajarea pe post se fac de către conducerea unităţii de învăţământ şi se comunică în scris inspectoratului şcolar.
5. FINANŢARE
VARIANTA MECI
* Sursele de finanţare ale unităţilor de învăţământ sunt bugetul de stat, bugetele locale şi veniturile constituite la nivelul unităţii de învăţământ, inclusiv din accesarea unor programe cu finanţare externă sau de la nivel naţional, precum şi din alte Surse, conform legii
* Bugetul de venituri şi cheltuieli se propune anual, de către fiecare unitate de învăţământ preuniversitar de stat, conform normelor metodologice de finanţare a învăţământului preuniversitar.
* Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale unităţilor de învăţământ special se asigură din bugetul Consiliului Judeţean/al Municipiului Bucureşti şi din bugetul de stat
P.S. O sa revin cu completari odata cu modificarile din comisii.
*
Demisia nu rezolva fondul problemei
Demisia unei persoane sau a doua in conditiile in care se constata deficiente severe in sistem nu rezolva cu nimic fondul problemei.
In aceste conditii d Ministru ar trebui sa faca mai multe cercetari in toate structurile ministerului, inclusiv in inspectoratele scolre si poate si in cateva unitati scolare.
O sa se mire cate neregului o sa constatate.
Dar daca o sa continue musamalizarea lor aceste cercetari sunt facute doar de fatada.
Pana la rezultatele ancheteei dvs o sa ramana numai imaginea ca Institutiile statului din invatamant sunt subrede rau.
21 mai 2009
ora 13.00 in direct la ANTENA 3
salariile bugetarilor.
Va rog sa imi counicati anumite aspecte legate de plata salariilor din unitatea dvs in lun aaprilie si situatia pentru luna mai si iunie.
Multumesc pentru sustinere
19 mai 2009
SEDINTA DE COMISIE PENTRU INVATAMANT LA CAMERA DEPUTATILOR
Tema Ordonanta de modificare a Statutului- incadrare PIPP, transfer rural-urban, nivel inferior- nivel superior.
Povesti si tensiuni multe care au lasat o forma modificata a ordonantei.
Incercam sa o aducem la o forma mai "comestibila" in sedinta de la Senat.
Tinem legatura
19-20 mai miscare de personal
Am avut o ultima saptamaana destul de incarcata, asa cum se vede pe blog. In 19 avem la ora 15.00 intalnire la MECI pe tema descentralizarii cu repr adm locale, centrale, unde.
la 14.00 o sa fiu in sedinta Comisie pentru invatamant a Camerei Deputatilor pentru a vedea sorata O40.
Pana atunci si dupa o sa fiu aici pentru a raspunde la eventuale nelamuriri.
Va astept si imi cer inca odata scuze.
Mult succes tuturor.ORicum toti avem o calitate, ramanerea in sistem la conditiile si salaiile de acum.
P.S. Cred ca e cel mai mare cutremur dupa 89 pe care il sufera sistemul de invatamant prin actuala metodologie. Cu riscul de a deranja pe unii nu cred ca propunerea celor de la SPiru Haret, agreata si de MECI cu restrangerea inaintea transferului ( in contextul eliminarii barieirei de mediu si nivel) va duce la cresterea calitatii invatamantului.
Nu s-a facut decat sa se acorde cele mai bune posturi celor aflati in restrangere.
18 mai 2009
ORDIN NR. 619/05.05.2009 PRIVIND REPARTIZAREA BILETELOR DE ODIHNĂ
16 mai 2009
Intalnire sediu FSLI descentralizare
In cadrul intalnirii se vor analiza principiile care vor sta la baza descentralizarii invatamantului preuniversitar, pornind de la anexa 1 a Acordului semnat in data de 6 mai 2009, precum si a intalnirii din data de 15 mai 2009 cu inspectorii generali si Ministrul Educatiei. De asemenea se vor discuta si aspecte privind pachetul de legi ale invatamantului.
Reprezentantii FSLI se vor intalni marti 19 mai 2009, ora 15.00 la sedinta Comisiei de lucru privind descentralizare, constituita la nivelul MECI unde vor sustine cele stabilite luni.
note de discutii
Doamna Minsitru spunea:
Acordul o sa fie transmis in inspectorate pentru a continua dialogul si la nivel local. Sunt probleme particulare si generale care trebuiesc rezolvate si la nivel judetean si la nivel central.
Frecvente schimbari in invatamantul romanesc ( problema este ca sunt schimbari proaste)
Pe piata invatamantului superior exista competitie si nu suntem departe nici cu cel preuniversitar. Daca vorbimb de rau invatamantul romanesc, asta va fi eticheta lui. Trebuie facute demrsuri concrete ptr imbunatirea imaginii inv rom.
- un pachet de legi la care au lucrat foarte multe persoane, pana anul trecut.
- Mircea Miclea a emis un document care se afla pe site-ul presedentiei.
- Pachet legislativ cu 8 legi promovat de BNS si Edugate a d prof Colceag care a fost lansat alaltaieri si cae inca nu l-am vazut
- trebuie luate ideile care reformeaza sistemul
Cateva probleme de clarificat:
- educatia timpurie de la 0 la 3 ani . cadre didactice nu sunt. Care sunt atributiiile MECI si care sunt partenerii?
- Ciclurile scolare nu sunt identice. Grupa pregatitoare si clasa a noua, precum si ssitemul 5,5,3 si 4,4,4,
- sistemul de evaluare il mentinem sau il modificam? Mai ales ca se doreste un salt in performanta. Cat reprezinta evaluarea continua. Evaluare nationala. Evaluarea intre cicluri de invataman.t
- descentralizare. Sa nu produca efecte negative ptr ca depinde de MECI cum sunt puse aceste elemente in cadru legislativ. Descentralizarea deciziei (ale cui sunt responsabilitatiel, cine raspunde? Cum alegem directorul? Ce face directorul? Ce face inspectorul?) avem doua subcapitole - decizionala si financiara? ( la financiara per capita e sau nu ok?). A nu se repeta greserile din invatamantul superior. Mai ales din punct de vedere a salarizarii
- criterii de finantare a performantei pentru salariile profesorilor.
- Responsabilitatile directorilor si a inspectorilor.
- rolul inspectoratelor scolare. ( MECI propune sa se ocupe de calitate si sa se scoata atributiile de administratie. ISJ sa fie atat EMCI in teritoriu cat si ARACIP in teritoriu) precum si control.
- infrastructura scolara. In acest moment reteaua scolara este scapata de sub control.
Capitolul din tratatul UE care se refera la invatamant
Un alt document este pentru inv superior din U.E.
Avem nevoie de o legislatie care sa de-a stabilitate sistemului.
In rest pot spune ca avem un material de peste 100 de pagini in format A3 in care sunt prezentate pe fiecare articol toate variantele propuse in cele 3 pachete.
Termenul de finalizare este incert, o sa se discute in comisii saptamanale
Asa ca avem de munca
Au fost o sumedenie de interventii ale inspectorilor generali si a reprezentantilor sindicatelor, insa e prea tarziu pentru a le posta pe toate. Dimineata discutia continua asa ca mai e timp
14 mai 2009
Lanseaza maine ministerul pachet de legi?
Pe agenda de maine intre orele 13.30-17.00 are loc Initierea dezbaterilor privind noile proiecte de legi ale educatiei, unde participa reprezentanti MECI, inspectori scolari generali, reprezentanti ai sindicatelor.
O sa vad maine daca este asa.
ora 12.00 sediu M.Muncii o noua runda de negocieri a legii salarizarii unitare
O sa revin cu detalii
13 mai 2009
sedinta de Dialog Social
Discutam regulamentul de functionare. Alte probleme o sa vedem.
12 mai 2009
INFORMARE FSLI intalnire sediu MAI 12.05.2009
La întâlnire au participat şi reprezentanţii părinţilor.
Reprezentanţii Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ prezenţi la această întâlnire au aflat cu surprindere că asociaţiile comunităţilor locale au elaborat un material privind descentralizarea, încă de acum trei luni, însă nu l-au făcut public nici în momentul de faţă.
În urma discuţiilor de astăzi s-a decis stabilirea unei noi întâlniri, săptămâna viitoare, în cadrul căreia se va dezbate materialul elaborat de asociaţiile comunităţilor locale.
DEPARTAMENTUL COMUNICARE Claudia PUZDREA
Bucureşti, 12.05.2009
Marti ora 15.00 la sediu MECI o sa aiba loc intalnirea acestei comisii. Plecand de la ceea ce sustin ca un invatamant este de calitate daca avem: resura umana, baza materiala si programe scolare, pot spune ca din cele trei segmente inca nu am aflat ceea ce se doreste descentralizat, cat si de ce?
Poate daca reusim sa clarificam si:
Cine infiinteaza si desfinteaza unitatea scolara?
Cine intocmeste si urmareste executia bugetului unitatii scoalare?
Care sunt organele de conducere a unitatii scolare?
Cine angajeaza resursa umana?
Sunt cele patru intrebari care cred eu ca va fi necesar sa gaseasca raspuns acceptat de toate partile.
Astept si comentarii, si sugestii si critici.
11 mai 2009
Plan pentru implementarea formulei de finanţare şi autonomiei financiare la nivelul şcolii în învăţământul preuniversitar
I Formula finanţare de la centru către Consilii/autorităţi locale
1MECI înfiinţează un grup de lucru pentru crearea unui nou mecanism de finanţare a şcolilor, pe baza unei formule şi a autonomiei financiare graduale a şcolilor.
Termen mai 2009
2 Grupul de lucru (GL) al MECI pentru descentralizare pregăteşte un proiect de propuneri pentru un pachet legislativ primar, care să definească noile competenţe la nivel central, consiliu judeţean, local şi la nivel de şcoli şi să revizuiască legile şi reglementările care guvernează finanţarea educaţiei, inclusiv autonomia financiară a şcolilor.
Termen iunie 2009
3 MECI GL colectează datele necesare pentru formula de finanţare de la şcoli şi autorităţi locale, prin inspectoratele şcolare, pentru anii şcolari 2009/2010 (mai-iulie) şi 2010/2011 (octombrie-noiembrie).
Termen iunie- noiembrie 2009
4 MECI GL pregăteşte o formulă pentru a stabili bugetul autorităţilor locale din toate judeţele şi municipiul Bucureşti, pentru anul fiscal 2010, şi informează inspectoratele şcolare judeţene, inspectoratul şcolar al municipiului Bucureşti, consillile judeţene şi autorităţile locale. Formula este definită pentru autorităţi locale, pentru anul 2009 / 2010.
Termen septembrie-noiembrie 2009
5 MECI GL pregăteşte schimbările necesare (legislaţia secundară) în legile şi reglementările relevante pentru a permite implementarea formulei de finanţare în toate judeţele şi în municipiul Bucureşti în anul fiscal 2010 şi pilotarea autonomiei financiare a şcolilor în toate judeţele şi în municipiul Bucureşti din septembrie 2010, pe baza legislaţiei aprobate până în septembrie 2010.
Termen decembrie 2009
6 Autorităţile locale din toate judeţele şi din municipiul Bucureşti primesc buget pentru educaţie, în conformitate cu formula, posibil cu rezerva/fonduri tampon, pentru anul fiscal 2010.
Termen decembrie 2009
7 Legile şi reglementările relevante sunt revizuite şi amendate, prin supunerea aprobării în Parlamentul României, pentru a permite implementarea formulei de finanţare şi autonomia financiară a şcolilor.
Termen decembrie 2009
8 MECI şi GL dezvoltă un sistem de monitorizare pentru implementarea noii metode de finanţare.
Termen decembrie 2009
9 MECI GL dezvoltă o formulă pentru a stabili bugetul autorităţilor locale pentru anul 2011 pentru toate judeţele şi pentru municipiul Bucureşti şi informează inspectoratele, consiliile judeţene şi autorităţile locale. Formula este definită pentru autorităţile locale.
Termen decembrie 2009 - mai 2010
10 Inspectoratele şcolare judeţene se coordonează cu autorităţile locale pentru pregătirea unui plan de restructurare a reţelei şcolare la nivel judeţean pe trei ani.
Termen decembrie 2009 - mai 2010
11 Autorităţile locale şi şcolile pregatesc formaţii de studii şi state de funcţii pentru noul an şcolar 2010/2011.
Termen aprilie 2010 - iunie 2010
12 Autorităţile locale şi şcolile din toate judeţele îşi ajustează personalul şi reţeaua şcolară pentru implementarea finanţării pe bază de formulă în anul şcolar 2010/2011.
Termen septembrie 2010
13 MECI pregăteşte bugetul pentru anul 2011 pe baza formulei, pentru toate judeţele şi municipiul Bucureşti / autorităţile locale.
Termen iulie-august 2010
14 Formula de finanţare se implementează la nivel naţional în anul fiscal 2011. Toate judeţele şi municipiul Bucureşti / autorităţile locale primesc buget pentru educaţie în conformitate cu formula, asigurându-se fonduri corespunzătoare, pentru anul fiscal 2011.
Termen ianuarie 2011
15 MECI şi GL monitorizează şi evaluează implementarea finanţării pe bază de formulă pentru anii 2010 / 2011 şi planifică finanţarea pe bază de formulă la nivel naţional pentru anul fiscal 2011.
Termen mai-iunie 2010
II Formula finanţare de la autorităţi locale către şcoli
1. MECI GL şi reprezentanţii autorităţilor locale pregătesc instrucţiuni pentru finanţarea şcolilor din toate judeţele, inclusiv formula pentru finanţare de la autorităţile locale către şcoli
Termen aprilie 2010
2. Autorităţile locale din toate judeţele şi din municipiul Bucureşti, pe baza instrucţiunilor elaborate de MECI GL şi reprezentanţii autorităţilor locale, stabilesc bugetul unităţilor de învăţământ pentru perioada septembrie - decembrie 2010 şi pentru anul fiscal 2011.
Termen aprilie-iunie 2010
3. MECI pregăteşte un program de pregătire a directorilor şi contabililor din şcolile din toate judeţele şi din muncipiul Bucureşti
Termen martie 2010
4. Prin intermediul Inspectoratelor şcolare şi al autorităţilor locale, MECI organizează programul de pregătire pe tema autonomiei financiare pentru directorii şi contabilii şcolilor din toate judeţele şi din muncipiul Bucureşti.
Termen aprilie-iunie 2010
5. Autorităţile locale din toate judeţele şi din municipiul Bucureşti deschid un cont
Termen iunie 2010
6. Toate şcolile cu personalitate juridică din toate judeţele şi din municipiul Bucureşti primesc propriul buget şi implementează autonomia financiară.
Termen septembrie 2010- ianuarie 2011
7. MECI GL monitorizează şi evaluează implementarea autonomiei financiare la nivelul şcolilor.
Termen februarie-martie 2011
Intralnire descentralizare
In acest sens 7 persoane din partea FSLI vor participa la aceasta intalnire.
Voi reveni cu amanunte.
9 mai 2009
REVISTA FSLI- Catedra nr 2
8 mai 2009
modificari Metodologie miscare personal mai 2009
Ordin nr. 4042/06.05.2009 pentru modificarea şi completarea Metodologiei privind mişcarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 5743/2008, cu modificările şi completările ulterioare
Ordin nr. 4038/06.05.2009 pentru modificarea Calendarului mişcării personalului didactic din învăţământul preuniversitar pentru anul şcolar 2009 – 2010, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 5742/2008, cu modificările şi completările ulterioare
Ordin nr. 3607/03.04.2009 privind prorogarea unor termene şi perioade prevăzute în Calendarul mişcării personalului didactic din învăţământul preuniversitar pentru anul şcolar 2009 - 2010, aprobat prin OMECT nr. 5742/2008
7 mai 2009
ASCULTAM, ASCULTAM
Presa isi permite sa instaleze microfoane SAU CAMERE ASCUNSE fara ACORDUL si APROBAREA proprietarului in camera acestuia.
ne intoarcem inainte de 89?
oare care este interesul acestul "demers de presa"?
Oare CNA si alte institutii nu ar trebui sa se sesizeze?
O sa vedem si noi ca si miscare sindicala daca nu cerem ceva drepturi prin instantele
judecatoresti
Romania, tara tuturor posibilitatilor
6 mai 2009
INFORMARE intalnire 6 mai
Astăzi, 06.05.2009, la sediul Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ a avut loc întâlnirea programată între Birourile executive ale federaţiilor sindicale reprezentative din învăţământ şi reprezentanţii Guvernului, în vederea analizării situaţiei din sistemul de învăţământ. Din partea Guvernului au participat ministrul educaţiei, doamna Ecaterina Andronescu, ministrul de finanţe, domnul Gheorghe Pogea, ministrul muncii, domnul Marian Sârbu şi ministrul administraţiei şi internelor, domnul Dan Nica.
Discuţiile au început la ora 10 şi au durat mai bine de patru ore, timp în care fiecare ministru şi-a spus punctul de vedere în legătură cu problemele ridicate de membrii Birourilor executive ale federaţiilor sindicale, care au venit cu contraargumente.
Domnul ministru Pogea a spus în repetate rânduri că în anul 2009 vor fi asigurate veniturile salariale ale angajaţilor din învăţământ la nivelul celor din 2008 şi nu vor fi diminuate în niciun fel, dar nici nu se pune problema vreunei creşteri salariale în acest an.
În ceea ce priveşte Legea salarizării unitare în sistemul bugetar, reprezentanţii Guvernului prezenţi la întâlnire s-au angajat să preia un model european de ierarhizare a categoriilor de bugetari. Biroul executiv al FSLI a propus plasarea cadrelor didactice cât mai aproape de vârful ierarhiei în această lege.
FSLI a susţinut menţinerea titularizării în sistemul naţional de învăţământ şi în viitoarele legi ale educaţiei şi a atras atenţia asupra problemelor ce pot apărea în cazul descentralizării.
La solicitarea federaţiilor sindicale, domnul ministru Dan Nica a programat o întâlnire în data de 12 mai 2009, la ora 9, între Birourile executive ale federaţiilor sindicale şi asociaţiile reprezentanţilor comunităţilor locale, pentru dezbaterea unor probleme privind descentralizarea. Totodată s-a stabilit şi un calendar privind descentralizarea, care se va derula pe parcursul a doi ani. Reprezentanţii federaţiilor sindicale din învăţământ vor face parte din cadrul comisiilor de lucru care vizează acest proces.
De asemenea, s-a convenit începerea dezbaterilor între partenerii sociali şi MECI, a legilor învăţământului, în data de 15 mai a.c.
În urma discuţiilor tensionate, s-a semnat acordul, având 10 puncte, toate negociate îndelung, între reprezentanţii Guvernului şi cei ai Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ, Federaţiei Spiru Haret, FEN şi Alma Mater. Ultimul punct al acordului menţionează faptul că sindicatele îşi rezervă dreptul de a relua acţiunile de protest, atâta vreme cât Guvernul nu îşi respectă angajamentele asumate prin documentul semnat astăzi.
DEPARTAMENTUL COMUNICARE,
Claudia PUZDREA
Bucureşti, 06.05.2009
5 mai 2009
modificare metodologie de miscare de personal
elementul de noutate, la propunerea FSLI(prin subsenatul) este ca se pot transferasi titularii care au fost la concurs si au obtinut nota peste 7
Nu s-a modificat data de obtinere a domiciliului.
4 mai 2009
o mica sinteza a zilei de azi
De la ora 12.00 pana la ora 18.20 am fost la MECI de la 19.00 la 20.00 am fost la Antena 3 iar de la 21.00 la 22.00pe http://www.stirileprotv.ro/
La ora 15.00 cand am iesit ptr a intra in direct la Prima TV si am sustinut ca greva va fi maine, era datorita a ceea ce era in discutie pana atunci. Am reintrat in sediu MECI si am continuat discutiile. Elementele s-au modificat.
Am sa sintetizez ce s-a intamplat astazi.
Faptul ca ministrul eduucatiei a modificat data tezei unice ne-a obligat si pe noi sa nu facem maine greva. Este decizie a referendumului ca boicotam tezele unice iar maine nu mai avem teza unica.
Intalnirea de miercuri va confirma sau nu daca in data de 7 mai se va face sau nu greva, evident dupa consultarea birourilor operative. Asta daca nu decaleaza iarasi datele
Am postat si comunicatul comun, care reprezinta o sinteza a ceea ce s-a discutat azi.
Ceea ce va pot spune e ca mandatul nostru era acela de a nu ceda si asta am facut azi.
In conditiiile in care tezele nu se mai dau maine si sunt reprogramate pe 7 mai nu rezolva tensiunea din sistem.
In acelasi timp stiu ca semnalu de solidaritate din scolile din tara faceau ca maine sa fie o greva bine sustinuta (ex. din datele de la ISJ MM pot spune ca dora 6 scoli nu faceau greva maine). Acest lucru demonstreaza ca suntem o forta.
Zilele de maine si poimaine pot clarifica situatia.
maine la 10.00 la sediu MECI are loc comisia de Dialog Social cu privire la modificarile de metodologoii si evident se va aborda si problema de azi.
la ora 12.00 la sediu M Muncii pe legea salarizarii unitare
pentru data de 6 mai ora 10.00 la sediu FSLI este programata sedinta reunita a birourilor operative ale federatiilor din invatmant unde sunt asteptati si m muncii, m finante, primul ministru si m educatiei.
Declaratia de azi a d presedinte Basescu nu vreau sa o comentez decat ca IN ROMANIA NU MAI EXITA DORINTA DE REFORMA IN SISTEM.
Totul este privit din prisma numarului de vot.
P.S. imi cer scuze ca poate nu sunt coerent in exprimare
GREVA 5 MAI 2009 - organizare
Totodată, dorim să facem următoarele precizări decurgând din prevederile legale în vigoare (Legea nr. 168/1999 privind soluţionarea conflictelor de muncă):
Astept juristii cu alte comentarii
ora 12.00 sediu MECI intalnire de "negocieri"
Ce vom rezolva, cu siguranta nu ceva senzational.
personal ma astept la niste explicatii sterile din partea lor.
Voi reveni dupa intalnire.
OUG nr. 40/2009 pentru modificarea si completarea Legii invatamantului nr. 84/1995 si a Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic
Avand in vedere necesitatea includerii studiilor universitare de licenta si a studiilor universitare de masterat printre conditiile necesare pentru ocuparea functiei de profesor in invatamantul preuniversitar si a unor functii didactice auxiliare din invatamantul preuniversitar, tinand seama de faptul ca primele promotii au finalizat in acest an ciclul I de studii universitare de licenta,
tinand cont de nevoia de a oferi absolventilor ciclului inferior al liceului posibilitatea de a obtine o certificare a calificarii profesionale obtinute, in situatia in care decid sa nu mai continue studiile in ciclul superior al liceului, dupa incheierea invatamantului obligatoriu,
pentru asigurarea conditiilor de acces egal la piata muncii si pentru identificarea unor solutii optime de combatere a efectelor crizei economice,
pentru eliminarea situatiilor discriminatorii aparute prin aplicarea prevederilor art. 10 alin. (1) lit. a) si b) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificarile si completarile ulterioare,
luand in considerare faptul ca, potrivit Calendarului miscarii personalului didactic din invatamantul preuniversitar pentru anul scolar 2009-2010, aprobat prin Ordinul ministrului educatiei, cercetarii si tineretului nr. 5742/2008, cu modificarile ulterioare, se deruleaza activitatile privind constituirea catedrelor, incadrarea personalului didactic titular si vacantarea posturilor didactice/catedrelor pentru sesiunea de pretransferare si transferare pentru restrangere de activitate,
intrucat toate aceste elemente vizeaza interesul public si constituie situatii extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. I
Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 606 din 10 decembrie 1999, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 23, dupa alineatul (4) se introduc doua noi alineate, alineatele (5) si (6), cu urmatorul cuprins:
"(5) Absolventii ciclului inferior al liceului care sustin si promoveaza examenul de certificare a competentelor profesionale dobandesc certificat de calificare profesionala nivel 2.
(6) Modul de organizare si desfasurare a examenului de certificare a competentelor profesionale se stabileste prin metodologie elaborata si aprobata de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii si se da publicitatii pana la data inceperii anului scolar precedent examenelor."
2. La articolul 151 alineatul (2), literele a) si b) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"a) educatoare, profesori pentru invatamantul prescolar in invatamantul prescolar;
b) invatatori, profesori pentru invatamantul primar - in invatamantul primar;".
Art. II
Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.158 din 16 iulie 1997, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 5 alineatul (1), literele a) si b) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"a) in invatamantul prescolar: educator/educatoare; institutor/ institutoare; profesor pentru invatamantul prescolar, cu stabilirea salarizarii prin legea salarizarii unitare a bugetarilor;
b) in invatamantul primar: invatator/invatatoare; institutor/ institutoare; profesor pentru invatamantul primar; profesor cu stabilirea salarizarii prin legea salarizarii unitare a bugetarilor."
2. La articolul 7 alineatul (1), dupa litera g) se introduc doua noi litere, literele h) si i), cu urmatorul cuprins:
"h) functiile didactice prevazute la lit. c), d), f) si g) se pot ocupa si de persoanele care au absolvit cu diploma ciclul I de studii universitare de licenta sau ciclul II de studii universitare de masterat in profilul postului, cu conditia detinerii a minimum 30 de credite de studiu transferabile din programul de pregatire psihopedagogica oferit de departamentele pentru pregatirea personalului didactic;
i) functiile didactice prevazute la lit. e) se pot ocupa si de persoanele care au absolvit cu diploma ciclul II de studii universitare de masterat in profilul postului, cu conditia detinerii a minimum 60 de credite de studii transferabile din programul de pregatire psihopedagogica oferit de departamentele pentru pregatirea personalului didactic."
3. La articolul 8, dupa litera h) se introduce o noua litera, litera i), cu urmatorul cuprins:
"i) functiile didactice auxiliare prevazute la lit. a), b), e), g) si h) se pot ocupa si de persoanele care au absolvit cu diploma ciclul I de studii universitare de licenta sau ciclul II de studii universitare de masterat in profilul postului."
4. La articolul 10 alineatul (1), literele a) si b) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"a) transferarea personalului didactic titular disponibilizat prin restrangere de activitate sau prin desfiintarea unor unitati scolare; transferul se efectueaza respectand prevederile art. 7, care se aplica in mod corespunzator;
b) pretransferarea personalului didactic, la cerere, in aceeasi localitate sau in localitatea unde isi are domiciliul, respectand prevederile art. 7, care se aplica in mod corespunzator;".
5. La articolul 10 alineatul (1), dupa litera b) se introduc doua noi litere, Iiterele b^1) si b^2), cu urmatorul cuprins:
"b^1) pretransferarea la cerere si transferarea personalului didactic disponibilizat prin restrangere de activitate sau prin desfiintarea unor unitati scolare se realizeaza si din mediul rural in cel urban, daca persoana respectiva a obtinut media minim 7 la concursul de titularizare sau daca avea media minim 7 la repartitia guvernamentala;
b^2) pretransferarea la cerere si transferarea personalului didactic disponibilizat prin restrangere de activitate sau prin desfiintarea unor unitati scolare se realizeaza si intre nivelurile de invatamant, cu conditia suplimentara a parcurgerii unui program de perfectionare/formare continua in ultimii 5 ani;".
1 mai 2009
CITIȚI ȘI VĂ MINUNAȚI ! DECLARAȚIILE PRIMULUI MINISTRU ȘI ALE MINISTRULUI EDUCAȚIEI - 30.04.2009, DESPRE CRIZA DIN ÎNVĂȚĂMÂNT
Ecaterina Andronescu: Vă mulţumesc, domnule prim-ministru. Vreau să vă mulţumesc şi dumneavoastră că aţi venit la această conferinţă de presă.
Emil Boc: Spus pe româneşte: vor fi demişi pentru ceea ce au făcut, practic deformând mesajul guvernamental, deformând politica pe care Guvernul o are în domeniul educaţional.
Ecaterina Andronescu: Vă mulţumim foarte mult.
Emil Boc: Dacă dumneavoastră aveţi vreo întrebare.
Reporter: Domnule prim-ministru, doamna ministru, vă simţiţi şi dumneavoastră vinovaţi de această agitaţie a sindicatelor, având în vedere ceea ce s-a întâmplat în toamnă?
Emil Boc: Încă o dată repet ceea ce am spus de mai multe ori. Nici un român, şi cu atât mai mult nici un demnitar, nu şi-a dorit această criză economică. Facem faţă, aşa cum faceţi, probabil, şi dumneavoastră faţă la nivel personal, în condiţiile acestea de criză, să nu înrăutăţim situaţia şi să putem pregăti revenirea economică a ţării, aşa cum fiecare familie, şi fiecare individ, îşi gestionează în acest moment situaţia financiară pe care o are pentru a depăşi mai uşor această perioadă dificilă. Dacă am fi fost aceia care am fi cunoscut efectele acestei crize economice, evident că altfel ar fi stat lucrurile astăzi.
Reporter: Care ar fi fost consecinţele aprobării şi plătirii celor 50% de către fostul Guvern Tăriceanu? Aprobării majorării şi plăţii salariilor majorate.
Emil Boc: Repet. Aceste resurse financiare nu există. Dacă dumneavoastră credeţi că primul-ministru are în dulap o tiparniţă cu care aduce şi scoate bani ca să îi arunce pe piaţă, vă înşelaţi.Resursele financiare nu există. Dacă resurse financiare ar exista, fiţi convinşi, şi am discutat de atâtea ori acest lucru, am fi de acord să acordăm educaţiei, evident, toate resursele financiare la care are dreptul. Şi o vom face. Numai că, în acest moment, nu există, din nefericire, resursele bugetare.Aşa cum aţi văzut şi am spus, am îngheţat de drept toate salariile pentru demnitari, lăsând deschisă posibilitatea pentru cei cu salarii şi pensii mici în acest an să găsim soluţii şi am dat acele mecanisme necesare economiei să se revigoreze pentru a avea mai multe venituri la bugetul de stat.
Ecaterina Andronescu: Dacă îmi permiteţi să mai adaug. Domnul prim-ministru, ca şi mine, provenim din sistem, cunoaştem foarte bine sistemul educaţional românesc şi ştim foarte exact că are nevoie de resurse.În acelaşi timp, pentru că dumneavoastră aţi pomenit de Guvernul Tăriceanu - pentru că altfel nu aş fi făcut referire - dacă nu ar fi fost Ministerul Educaţiei obligat să plătească 825 de milioane de lei noi, astăzi nu am fi avut situaţia acesta la rectificare.
Emil Boc: Datoriile pe care le-a lăsat vechiul guvern în domeniul educaţiei şi care au fost plătite integral de actualul guvern.Aş vrea să fiu bine înţeles. Eu, în calitatea mea de prim-ministru, reprezint întregul guvern şi, evident, toate ministerele şi toate categoriile sociale. Asta nu înseamnă că nu ştiu că sunt greutăţi şi în alte domenii. Ştiu ce salarii au medicii, funcţionarii publici, ştiu că şi în justiţie există unele restanţe. Aceste lucruri sunt cunoscute.Facem doar un apel la solidaritate şi la înţelegerea, în acest moment dificil, să ne gândim cumpătat cum putem să trecem mai bine, astfel ca mâine să ne fie mai bine la toţi si să putem achita de obligaţiile pe care le avem.
Reporter: Doamna ministru, spuneaţi că nu vor scădea salariile şi nici veniturile. Asta înseamnă că profesorii vor primi în continuare toate sporurile şi primele pe care le-au avut până în prezent?
Ecaterina Andronescu: Salariul de bază, la care se adaugă sporurile nu sunt atinse. Asta am spus mereu, mesajul a fost deja transmis, de câteva zile, exact ca şi acum. A confirmat premierul, printr-o voce care, evident, are mai multă greutate.
Reporter: În acest moment copiii sunt puţin în haos. Ei vor susţine, până la urmă, marţi, teza cu subiect unic sau veţi stabili luni după ora 12.00?
Ecaterina Andronescu: Luni, după întâlnirea cu sindicatele le vom comunica soluţia ministerului. Sigur că există soluţii. Oricum e o zi de şcoală, oricum ei trebuie să fie şi luni şi marţi şi în fiecare zi la şcoală. Ziua de teză unică era o zi normală în care ei erau obligaţi să parcurgă programul şcolar firesc, cu această observaţie, că la disciplina programată aveau teză cu subiect unic.
Reporter: Sindicaliştii au anunţat grevă generală în toate ramurile.
Emil Boc: În această ţară există şi alte categorii sociale care nu sunt bugetari. Ştiţi bine că numărul şomerilor a crescut. Sunt oamenii care sunt disponibilizaţi din sectorul privat, mulţi dintre ei s-ar bucura să primească acelaşi salariu ca şi anul trecut, dar, din nefericire, în foarte multe companii private acest lucru nu este posibil.Noi avem grijă, prin ceea ce am pus la Ministerul Muncii prin buget, să putem asigura ajutorul de şomaj, recalificarea profesională, adică formarea profesională pentru ca aceşti oameni să îşi găsească un loc de muncă nou după ce au fost trecuţi pe lista de disponibilizare sau au trecut în şomaj tehnic şi plătim trei luni de zile şi cheltuielile pentru angajat şi angajator din punct de vedere social toate aceste cheltuieli, tocmai pentru a găsi soluţii şi pentru cei din mediul privat, unde direct nu putem să intervenim, să putem găsi aceste soluţii.
Emitent: Guvernul Romaniei – Biroul de presa
Data: 30.04.2009
Postări populare
-
1. Activitatea didactică .... 630 ore (18 ore x 35 săpt. = 630 ore) 2. Transport către diverse activităţi obligatorii (cercuri pedagogice...
-
Calculator *rezultatele calculatorului au caracter orientativ si se aplica pentru cadrele didactice cu peste 6 ani vechime în învățământ
-
Rugaminte pentru cei care aveti particularitati: un email pe fsli@fsli.ro pentru a va raspunde oficial conducerea FSLI. Multumesc pentru int...
-
Metodologia de miscare de personal 2012-2013 o puteti descarca de AICI pentru cei care nu reusesc se poate descurca de pe www.slimm.ro
-
Anexă la Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 6239/14.11.2012 METODOLOGIA - CADRU PRIVIND MOBILITATEA P...
-
Gasiti cateva modele pentru subiectele de la examenul de titularizare 2012 AICI Pana la inceputul saptamanii viitoare vor mai aparea si alt...
-
O R D I N pentru modificarea şi completarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în ...
-
" Art. 277.(1) Copiii personalului didactic şi didactic auxiliar aflat în activitate sunt scutiţi de plata taxelor de înscriere la con...