29 nov. 2010

Codul Muncii se doreste schimbat

Dupa ce legile fundamentale care apara interesele economice, sociale si profesionale ale angajatilor se doresc schimbate prin proiectul CODULUI DE DIALOG SOCIAL(click AICI) Guvernul Romaniei mai pregateste un proiect de modificare a CODULUI MUNCII (click AICI)
Luni, 29 noiembrie 2010, ora 16.00 la sediul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, din str. Dem I. Dobrescu, nr. 2 B, sector 1, sala 205 la o întâlnire cu domnul Ioan – Nelu Botiş, ministrul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale în vederea discutării oportunităţii modificării Legii nr.53/2003 privind Codul Muncii sunt invitate confederaţiile sindicale.
Legat de aceste modificari va las pe fiecare dintre dumneavoastra sa le analizaţi, comentaţi, criticaţi

28 nov. 2010

Imixtiunea politicului in miscarea sindicala ar trebui sa dispara

Surprinzator sau nu, am aflat despre declaratiile de presa a unui senator UDMR din data de 27 noiembrie 2010, care doreste să se implice in activitatea sindicala, instigand liderii si membrii de sindicat din judetul Covasna si Harghita.
Este trist faptul că, deşi face parte din arcul guvernamental, nu intelege (sau se face) limba romana si articolele din Legea Educatie Nationale angajata prin asumarea raspunderii de catre Guvern.
Inainte de „a se arunca” in acuze nefondate la adresa FSLI si a persoanei mele, domnul senator U.D.M.R., Bokor Tiberiu, ar trebui sa citeasca mai atent (daca nu intelege il rog sa apeleze la colegii mei din judetul dansului, pentru a-i asigura traducerea pe intelesul persoanei sale) acest proiect si o sa constate cel putin doua lucruri anormale care duc la DEZBINAREA SOCIETATII CIVILE:
1. Art 19 alin 2 "in unitatile administrativ teritoriale cu mai putin de 300 de elevi se organizeaza o singura unitate cu personalitate juridica" ,

Art 45 alin 5 "pentru fiecare minoritate functioneaza cel putin o unitate scolara cu personalitate juridica indiferent de efectivul de elevi"

Art 45 alin 6 " in unitatile cu predare in limbile minoritatilor nationale singulare...se acorda personalitate juridica indiferent de efectivul de elev"

Art 47 alin 2 " unitatile cu predare in limba romana....au personalitate juridica indiferent de efectivul de elevi"

Iar art 19 alin 3 incurca si mai mult aplicarea legii

IN UNITATILE ADMINISTARTIVE IN CARE AVEM SUB 300 DE ELEVI IAR 150 SUNT ROMANI SI 150 MINORITARI, CE ARTICOL SE APLICA PENTRU A AVEA O SINGURA UNITATE, DOMNULE SENATOR???
DAR DACA SUNT 100 ROMANI 100 LA O MINORITATE SI 100 LA ALTA MINORITATE???
NU CRED CA PRIN LEGE TREBUIE CREATE, INTENTIONAT, CONFLICTE IN ACESTE COMUNITATI....

2. Art 46 alin 7, Art 65 alin 2 si Art 66 alin 2 prevad ca avem doua TRUNCHIURI COMUNE..unul pentru elevi romani si altul pentru minoritari cei din urma cu mai multe ore....care nu au cum sa respecte Art 66 alin 3 si 4.

NU ESTE NORMAL CA IN ROMANIA UNII ELEVI (AI MINORITATILOR) SA FIE OBLIGATI PRIN TRUNCHIUL COMUN SA INVETE MAI MULT DECAT ALTII.

Cititul nu doare domnule senator INDIFERENT IN CE LIMBA SE FACE.
Cu siguranta angajatii din invatamant, parintii si elevii stiu sa citeasca mai bine acestă nenorocita de lege care se doreste impusa de catre guvern si o sa il lamureasca pe domnul senator.
FSLI are sindicate puternice in secuime si nu a pus niciodată în discuţie criteriile etnice in activitatea sindicala. Personal am relatii extraordinare cu colegii mei din secuime si nu cred ca ineptiile domnului senator pot schimba acest aspect.
Federatia nu accepta si nu va accepta niciodata ca politicul sa faca activitatea sindicala fiind interzis prin Statut ca membrii vreunui partid politic sa ocupe o functie de conducere ale FSLI.
Domnul senator ar trebui sa isi aminteasca de perioada in care a lucrat in invatamant si cand FSLI a obtinut cel putin doua lucruri pentru minoritati: plata orelor la disciplinele materne si traducerea subiectelor de Bacalaureat si admitere.

Mai multe detalii pe marginea acestei legi se gasesc http://liviumarianpop.blogspot.com/2010/10/capcanele-legii-educatiei-nationale.html

Cu deosebit respect Liviu Marian Pop
Secretar general FSLI

Proiectul de Lege privind Codul Dialogului Social

Pe site-ul ministerului muncii este postat in dezbatere publica pana in 5.12.2010 Proiectul de Lege privind Codul Dialogului Social.(click AICI)

Un proiect care va abroga :
a) Legea nr.54/2003 – legea sindicatelor,
b) Legea nr.168/199 – legea privind soluţionarea conflictelor de muncă,
c) Legea nr.356/2001 – legea patronatelor
d) Legea nr. 130/1996- legea privind contractului colectiv de muncă,
e) Legea nr.109/1997 – legea Consiliului Economic şi Social
f) H.G. nr.369/2009 – privind comisiile de dialog social

Modificarile de continut si impactul acestora asupra miscarii sindicale care trebuie sa apere interesele profesionale, sociale si economice ale membrilor ramane sa le analizam impreuna.
Cert este ca se incearca de catre Guvern sa depersonalizeze miscarea sindicala si tot ce tine de aprararea angajatilor din Romania. Inca o modalitate dupa denigrarea liderilor si toate celelalte masuri impotriva miscarii sindicale.

24 nov. 2010

Ping pongul Legii Educatiei Nationale

Deja in Romania este totul posibil. Vom ajunge sa avem doua legi ale educatiei in tara noastra.
Eram, azi, intro sedinta al Colegiului Liderilor FSLI ALBA cand am aflat despre decizia CCR.O decizie politica din punctul meu de vedere. Asta pentru ca aceasta institutie este bine coordonata de clasa politica.

O "clasa politica" iresponsabila care nu vede decat votul politic in toate demersurile lor. Iar aceste voturi se reduc la banii din spatele lor.

Am postat AICI varianta finala de la comisia de invatamant din SENAT. Senat care urmeaza luni sau marti saptamna viitoare sa se dezbata in plen aceasta lege.Senat care este camera decizionala pentru aceasta lege.

Am postat AICI forma asumata de Guvern.

Fiecare dintre dumneavoastra poate vedea ce aduce bun sau rau viitoare lege sau viitoarele legi.
Eu pot spune ca suntem singuri impotriva tuturor si trebuie urgent sa ne mobilizam vointa pentru a salva ce se mai poate salva din invatamantul romanesc. Asta pentru ca unii politicieni vor educatie de slaba educatie pentru a putea manipula viitorul electorat.
Sa lasam la o parte "aratatul cu degetul" si sa filtram prin propria constiinta cate si ce am facut fiecare dintre noi.
Poate reusim sa facem front comun in toate actiiunile viitoare chiar daca este aproape imposibil de crezut in acest moment.
E datoria noastra sa speram. Atat ne.a mai ramas in nebunia legislativa din Romania

PANA ATUNCI NE INTREBAM CARE E LEGEA CARE URMEAZA SA FIE APLICATA....PUTEM FACE CEVA PENTRU MODIFICAREA VARIANTEI DE LA SENAT
, DOAR ATAT

22 nov. 2010

Mediafax - MJ, nemulţumit de soluţii ale instanţelor date în litigiile privind reducerile bugetare

BUCUREŞTI (MEDIAFAX) - Ministerul Justiţiei este nemulţumit de soluţiile instanţelor din litigiile privind reducerile bugetare şi acordarea de drepturi salariale, astfel că a solicitat Consiliului Superior al Magistraturii să facă evaluări referitoare la respectarea de către judecători a deciziilor Curţii Constituţionale.
"Ministerul Justiţiei a solicitat CSM evaluări cu privire la respectarea de către instanţe a caracterului obligatoriu al deciziilor Curţii Constituţionale în contextul soluţionării litigiilor care pun în discuţie dispoziţiile Legii 118/2010 privind unele măsuri necesare în vederea restabilirii echilibrului bugetar şi ale OUG 71/2009 referitoare la plata unor sume prevazute în titluri executorii având ca obiect acordarea de drepturi salariale personalului din sectorul bugetar", informează, luni, Biroul de presă al MJ.
Comunicatul MJ vine după ce Uniunea Naţională a Judecătorilor din România (UNJR) a solicitat public demisia secretarului de stat Lidia Barac, informând-o, "totodata, despre demersul UNJR în vederea sesizării Inspecţiei Judiciare cu privire la săvârşirea abaterii disciplinare reglementate de articolul 99, litera b, din Legea 303/2004 privind statutul judecatorilor şsi procurorilor şi cu privire la încălcarea Codului deontologic al judecătorilor şi procurorilor".
"Demersul UNJR este urmarea faptului că doamna judecător Lidia Barac, în calitate de secretar de stat în cadrul Ministerului Justiţiei, a considerat oportun să sesizeze Consiliul Superior al Magistraturii în vederea declanşării verificărilor prevazute de articolului 45, alineatul 1, din Legea 317/2004 prin intermediul Inspecţiei Judiciare în legătură cu pronunţarea unor hotărâri judecătoreşti prin care au fost înlăturate de la aplicare dispoziţiile Legii 118/2010, aplicându-se direct Convenţia Europeană a Drepturilor Omului", arată uniunea, într-un comunicat remis agenţiei MEDIAFAX.
În replică, Ministerul Justiţiei arată că nu s-a substituit CSM exercitându-şi atribuţiile legale şi rolul său constituţional de a veghea la respectarea supremaţiei legii în România, rol atribuit inclusiv prin prevederile art.2 şi art.5 din HG 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei potrivit cărora: "Ministerul contribuie la buna funcţionare a sistemului judiciar şi la asigurarea condiţiilor înfăptuirii justiţiei ca serviciu public, apărarea ordinii de drept şi a drepturilor şi libertăţilor cetăţeneşti".
Ministerul Justiţiei afirmă că are dreptul de a sesiza CSM - Serviciul Inspecţiei Judiciare, drept conferit de art. 45 (1) din Legea 317/2004 care arată că: „Orice persoană interesată, inclusiv conducătorii instanţelor sau ai parchetelor, poate semnala Inspecţiei judiciare aspecte în legătură cu activitatea ori conduita necorespunzătoare a judecătorilor sau procurorilor, cu încălcarea obligaţiilor profesionale în raporturile cu justiţiabilii ori cu săvârşirea de către aceştia a unor abateri disciplinare". Acelaşi drept este statuat şi de art. 97 din Legea 303/2004 în care se arată: "Orice persoană poate sesiza Consiliul Superior al Magistraturii, direct sau prin conducătorii instanţelor ori ai parchetelor, în legătură cu activitatea sau conduita necorespunzătoare a judecătorilor sau procurorilor, încălcarea obligaţiilor profesionale în raporturile cu justiţiabilii ori săvârşirea de către aceştia a unor abateri disciplinare".
Totodată, Ministerul Justiţiei subliniază faptul că nu poate fi obstrucţionat în exercitarea dreptului său legal de a solicita efectuarea de verificări de către Inspecţia CSM, iar Consiliul şi Inspecţia Judiciară au obligaţia de a efectua verificările solicitate, cu respectarea tuturor rigorilor impuse de lege şi deontologie, inclusiv a celor privind confidenţialitatea unor proceduri impuse procedurilor în curs.
Potrivit MJ, principiul independenţei judecătorului este în directă legătură cu limitele constituţionale ale puterii judecătoreşti. Asociaţiile profesionale ale magistraţilor sunt datoare să promoveze supremaţia legii, statul de drept, separaţia puterilor în stat, iar principiul fundamental prevăzut de art. 16 (2) din Constituţia României care statuează că "Nimeni nu este mai presus de lege" se aplică tuturor cetăţenilor, autorităţilor şi instituţiilor, conchide ministerul.
Solicitarea MJ către CSM vine după ce presa a semnalat mai multe procese, printre care şi cel în care Tribunalul Călăraşi a decis că reţinerea a 25 la sută din indemnizaţia de concediu în cazul profesorilor este ilegală, astfel că autorităţile locale sunt obligate să restituie sumele aferente.
Sindicatul Liber din Învăţământ Călăraşi, afiliat la Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI), a demonstrat în instanţă că reţinerea a 25 la sută din indemnizaţia de concediu este ilegală, prin urmare, autorităţile locale sunt obligate să restituie sumele aferente membrilor de sindicat din Călăraşi cărora li s-au reţinut aceşti bani, se arată într-un comunicat din 12 noiembrie al FSLI.
"Decizia Tribunalului Călăraşi confirmă faptul că Legea 118/2010, prin care Guvernul a redus veniturile cu 25 la sută, începând cu data de 1 iulie 2010, este una abuzivă. FSLI şi-a exprimat această poziţie încă de la punerea în aplicare a acestei legi", apreciază federaţia.
Procese similare sunt în derulare şi în alte judeţe, unde FSLI are organizaţii sindicale afiliate. "Sentinţa obţinută la Tribunalul Călăraşi a creat, astfel, un precedent şi sperăm ca restul proceselor din ţară să primească sentinţe similare", precizează FSLI.
Într-un alt proces, magistraţii Tribunalului Vâlcea au decis că reducerea salariilor cu 25 la sută în cazul a şase funcţionari de la Primăria Voineasa şi a doi judecători de la Judecătoria Bălceşti care au contestat în instanţă decizia de diminuare a salariilor este ilegală, astfel că cele opt persoane ar urma să îşi primească banii înapoi.
Judecătorii Tribunalului Vâlcea şi-au motivat decizia prin faptul că diminuarea reprezintă o încălcare a dreptului de proprietate conform Convenţiei Drepturilor Omului.
Pe rolul Tribunalului Vâlcea mai sunt alte zece dosare care se referă la ilegalitatea măsurii de reducere a salariilor cu 25 la sută.
">Decizia Tribunalului Vâlcea conform căreia reducerea salariilor cu 25% este ilegală va fi atacată la instanţele superioare, dar nu poate opri aplicarea legii în condiţiile în care Curtea Constituţională a decis deja că actul normativ este constituţional, potrivit premierului Emil Boc.
"Decizia Curţii Constituţionale privind Legea de reducere a salariilor este de constituţionalitate. O decizie judecătorească a unei instanţe nu poate opri aplicarea legii, iar această decizie va fi atacată la instanţele superioară, nefiind definitivă", a spus, în 12 noiembrie, Emil Boc.
Solicitat de jurnalişti să comenteze motivarea Tribunalului, potrivit căruia diminuarea salarială reprezintă o încălcare a dreptului de proprietate conform Convenţiei Drepturilor Omului, premierul a răspuns : "Dar când patronii dumneavoastră au fost obligaţi să vă taie salariile au încălcat drepturile omului ?".
Departamentul Eveniment,

Plata diminuării normei cu 2 ore

Vă reamintim că învăţătorii, educatoarele, institutorii, profesorii pentru învăţământul preşcolar şi primar, cu o vechime efectivă peste 25 de ani în învăţământ şi gradul didactic I beneficiază de o reducere cu 2 ore a numărului de ore ce urmează a fi efectuate, din planul cadru de învăţământ al clasei respective. Sumele necesare se vor cuprinde, în vederea fundamentării cheltuielilor de personal, la fonduri pentru “plata cu ora”. Aceste precizări se află în adresa MECTS nr.560 / 15.03.2010 înaintată inspectoratelor şcolare, document ataşat
AICI

20 nov. 2010

Cresterea normei didactice: ZVON SAU REALITATE?

Daca pana ieri era un zvon prin cancelarii, inspectorate si minister incet incet  parca devine certitudine.

In dementa lor, guvernantii,  vor sa mareasca volumul de munca a cadrelor didactice.Adica, norma didactica de predare la 20 de ore pe saptamana inclusiv pentru cei cu peste 25 de ani vechime si gradul I.
Adica in interiorul celor 40 de ore pe saptamana norma didactica, din punctul lor de vedere nu mai este nevoie de pregatirea acestora.

Asta inseamna disparitia a aproximativ 30000 de posturi in invatamant 
Daca norma didactica de predare creste la 22 ore pe saptamana ajungem la disparitia a aproximativ 50000 de posturi in invatamant.

 Coroborand cu ambele proiecte ale Legii Educatie (Senat si angajarea raspunderii) unde TITULARIZAREA IN SISTEM DISPARE  si cu LSU unde ramane cu salariile diminuate cu 25% si in 2011, constat ca au un singur scop: DISTRUGEREA INVATAMANTULUI SI IN SPECIAL A RESURSEI UMANE DIN INVATAMANT.

Avem doua variante: luam atitudine sau ne complacem. Pentru ambele suntem obligati sa luam de partea noastra si parintii si elevii pentru a realiza impreuna o protectie a scolii si a activitatii scolare.

18 nov. 2010

Proiect de lege salarizare unitara 2011 varianta guvern



         Art. 1. – (1) În anul 2011, cuantumul brut al salariilor de bază/soldelor de funcţie/salariilor de funcţie/indemnizaţiilor lunare de încadrare, inclusiv sporuri, indemnizaţii, precum şi al altor drepturi în lei sau în valută ale personalului plătit din fonduri publice, aflat în plată la 1 octombrie 2010, se majorează cu 15%.

(5) Sporurile stabilite prin legi sau hotărâri ale Guvernului, necuprinse în Legea-cadru nr.330/2009, precum şi alte sporuri care au fost acordate în anul 2010 ca sume compensatorii cu caracter tranzitoriu se introduc, la data reîncadrării, în salariul de bază, în indemnizaţia de încadrare, respectiv în soldade funcţie/salariul de funcţie, fără a se putea depăşi cuantumul drepturilor salariale astfel cum sunt calculate potrivit prezentei legi.

         Art. 2 – În anul 2011, pentru personalul nou-încadrat pe funcţii,  pentru personalul numit/încadrat în aceeaşi instituţie/autoritate publică pe funcţii de acelaşi fel, precum şi pentru personalul promovat în funcţii sau în grade/trepte, salarizarea se face la nivelul de salarizare în plată pentru funcţiile similare din instituţia/autoritatea publică în care acesta este încadrat.
        
         Art. 3 – Prevederile art. 1 şi ale art. 2 se aplică în mod corespunzător şi personalului ale cărui raporturi de muncă sau serviciu au fost suspendate în condiţiile legii şi şi-au reluat activitataea în anul 2011.

         Art. 4  –  (1) Valoarea de referinţă este de 600 lei. În anul 2011, nu se aplică valoarea de referinţă şi coeficienţii de ierarhizare corespunzători claselor de salarizare prevăzuţi în anexele la Legea cadru privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice.
         (2) Personalul plătit din fonduri publice se reîncadrează începând cu 1 ianuarie 2011, pe clase de salarizare, pe noile funcţii, gradaţii şi grade prevăzute de legea-cadru, în raport de funcţia, vechimea, gradul, treapta avute de persoana reîncadrată la 31 decembrie 2010.
(3) Drepturile care se acordă personalului pentru condiţii de muncă se au în vedere la reîncadrare numai dacă persoana îşi desfăşoară activitatea în aceleaşi condiţii.
   

Art. 13 În anul 2011 nu se acordă ajutoare sau, după caz, indemnizaţii la ieşirea la pensie, retragere, încetarea raporturilor de serviciu ori la trecerea în rezervă.

In CONCLUZIE ramanem cu salariile in 2011 ca si in 2010 avand in vedere disparitia premiului anual (al treispezecelea salariu) care e 8,3% si adunanad indicele de inflatie de 8%  discutam de o INDEXARE a salariilor in 2011 nu de o crestere 
Iar pentru anumite functii cei angajati nou in sistem vor avea acelasi salariu ca si cei cu peste 20 de ani vechime in sistem.

inca 40 milioane luate de la Ministerul Educatiei si cum nu se aplica reducerea de 25 % la toti bugetarii

Guvernul pregateste o noua Ordonanta care reduce bugetul Ministerului Educatiei cu 40 de milioanne de lei.
Asta inseamna o diminuare a fodului de salarii cu cu 247 112 000 lei in acest an de la 8534763 mii lei  la 8287651 mii lei.

Ce se intampla la instittiile bugetare cu cheltuielile de personal. Ei bine...sunt unii smecheri care aplica reducerea de 25% a salariilor crescand acest buget, cel ptin asta deduc eu din ceea ce se vede in "Detalierea influentelor asupra cheltuielilor bugetare pe anul 2010 pe titluri de cheltuieli si pe ordonatori principali de credite"

Situatia  arata astfel in mii lei

ADMINISTRATIA PREZIDENTIALA   -535          
INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE   -3.400       
CONSILIUL LEGISLATIV -500      
CURTEA DE CONTURI  -3.745      
CONSILIUL CONCURENTEI -600
SECRETARIATUL GENERAL AL GUVERNULUI  -149  
MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE  3.000    
MINISTERUL DEZVOLTARII REGIONALE SI TURISMULUI   5.505   
MINISTERUL JUSTITIEI    -31.503
MINISTERUL APARARII NATIONALE  -8.058   
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR         9.200
MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE        5.500
MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR            1000
MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII     -2.843
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, -10.000
TINERETULUI SI SPORTULUI MINISTERUL PUBLIC    -16.500
AGENTIA NATIONALA DE INTEGRITATE          -427
SERVICIUL ROMAN DE INFORMATII     -340
SERVICIUL DE INFORMATII EXTERNE  -9.500
SERVICIUL DE TELECOMUNICATII SPECIALE -1.600
MINISTERUL ECONOMIEI, COMERTULUI SI    MEDIULUI DE AFACERI   
895
ACADEMIA ROMANA        -550
SECRETARIATUL DE STAT PENTRU PROBLEMELE     -100
REVOLUTIONARILOR DIN DECEMBRIE 1989   OFICIUL REGISTRULUI NATIONAL AL INFORMATIILOR SECRETE DE STAT -1.000
CONSILIUL NATIONAL PENTRU COMBATEREA DISCRIMINARII       22
CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII     -990
AUTORITATEA NATIONALA DE SUPRAVEGHERE A   -100
PRELUCRARII DATELOR CU CARACTER PERSONAL CONSILIUL ECONOMIC SI SOCIAL        -99
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE - ACTIUNI GENERALE           -88.645

La Camera Deputatilor si Senat nu apare nicio suma. Deci nu se intampla nimic acolo.
Se vede ca gargara primului ministru este fara fond ca de obicei

comunicat FSLI

14 nov. 2010

Consiliu de Administratie si plata cu ora la directori si inspectori

Avand o perioada destul de incarcata am fost in foarte multe intalniri cu colegii din unitatile de invatamant.
Pe langa problemele legate de sindicat, procese, proteste, proiecte ale LEN si multe altele, am constat haosul creat in acest moment la nivelul unitatilor de catre ordinul privind componenta Consiliului de Administratie.

FSLI a cerut retragerea acestui ordin sustinand ca este ilegal. Detalii AICI
Adica sa inteleaga toti, onor directorii,... ORDINUL NU ESTE PUBLICAT IN MONITORUL OFICIAL SI INCALCA LEGEA INVATATAMANTULUI.
In concluzie CA trebuie constituite in conformitate cu Legea Invatamantului.
ART. 145
(1) Unitatea de învăţământ preuniversitar este condusă de consiliul de administraţie.
(2) Directorul unităţii de învăţământ este preşedintele consiliului de administraţie.
(3) Directorul exercită conducerea executivă a unităţii de învăţământ, în conformitate cu responsabilităţile şi
atribuţiile conferite de lege, cu hotărârile şi deciziile consiliilor locale şi cu hotărârile consiliului de administraţie al unităţii. În activitatea de conducere directorul este ajutat, după caz, de directorul adjunct şi se bazează pe consiliul profesoral şi pe consiliul şcolar.
(4) Consiliul profesoral al unităţii de învăţământ, cu rol de decizie în domeniul instructiv-educativ, este format din personalul didactic de predare din unitatea respectivă şi este prezidat de director.
(5) Consiliile prevăzute la alin. (1) şi (4) funcţionează în baza unor regulamente elaborate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării, cu consultarea federaţiilor sindicale reprezentative din învăţământ şi a structurilor asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale.
(6) Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ, cu rol de decizie în domeniul administrativ, este format din director, director adjunct, reprezentantul consiliului local,reprezentantul primarului, reprezentanţi ai părinţilor, 1 - 5 reprezentanţi ai cadrelor didactice, reprezentantul agenţilor economici şi un reprezentant al elevilor, pentru ciclul secundar superior.


Iar legat de plata cu ora la directori, aprobata de catre CA de mai sus, Statutul Personalului Didactic spune cat se poate de clar ca: 

Art. 46. - (1) Personalul de îndrumare şi control şi directorii unităţilor de învăţământ sunt degrevaţi, total sau parţial, de norma didactică de predare.
   (2) Directorii adjuncţi au obligaţia de a preda efectiv între 2 şi 6 ore săptămânal.
   (3) Personalul didactic prevăzut la alin. (1) şi (2) nu poate desfăşura activităţi didactice în regim de cumul sau plata cu ora.
Asadar domnilor directori...Nu mai interpretati legea...

10 nov. 2010

Legea Educatiei Nationale- varianta comisiei de invatamant din Senat

Stim ca proiectul Legii Educatiei Nationale se afla de 5 luni in comisia de invatamant din Senat.
Forma Legii pentru universitar este AICI
iar forma Statutului Personalului didactic este AICI

Ce a dorit Guvernul sa isi asume este AICI

Va las pe dumneavoastra sa apreciati care este forma mai buna pentru sistem.

Pe aspectele legate de finantare, salarizare, management, consiliu de administratie, titularizare, structura, admitere si bacalaureat voi face o comparatie.

In comisa de invatamant din Senat si in plenul Senatului suntem obligati ca federatie sa facem propuneri de modificare si sa sustinem modificarea acelor articole care nu pot fi acceptate de catre noi.

Trist e ca in acest moment, in haosul legislativ din Romania, nu se stie ce varianta va aparea. Daca va aparea.

7 nov. 2010

Proiecte de metododologii MECTS

Catre,
Sindicatele afiliate F.S.L.I.,
In atentia liderilor de sindicat
Va transmitem atasat proiectele de metodologii care vizeaza managementul resurselor umane, variantele discutate in Comisia de lucru MECTS - Sindicate din data de 04-11-2010.
Va rugam ca pana luni, 08-11-2010 sa ne comunicati propunerile si observatiile asupra acestor proiecte, pe adresele fsli@upcmail.ro si l_vadasz@yahoo.com
Simion HANCESCU
Presedinte FSLI
Mai jos aveti proiectele


Proiecte metodologie miscare de personal

Proiect metodologie gradatie de merit 2011

Proiect metodologie cifra se scolarizare 2011

4 nov. 2010

Fostul secretar de stat Adriana Doina Pană, lider judeţean al FSI Spiru Haret?

INCREDIBIL DAR ADEVARAT !!!!
Vedem  cum se doreste o leagare a miscarii sindicale de clasa politica prin intermediul unor pseudofederatii.
Stiam ca FSI Spiru Haret are un acord cu PSD semnat de  CNSLR Fratia, unde vicepresedintii acestei confederatii ocupa functii in administratie si unde Spiru Haret este o federatie afiliata.
Stim ca multi membrii parasesc FSI Spiru Haret si trec la FSLI sau FEN conform recensamantului din 2010.
Insa de la functia de secretar de stat in MECTS la conducerea unui sindicat nu credeam ca se va ajunge.
Sper sa nu mai aud un lider de la Spiru Haret sa spuna ca este politizata conducerea scolii atata vreme cat ei politizeza miscarea sindicala.
Ma dezic in acest moment de orice colaborare cu aceasta federatie atata timp cat exista aceasta imixtiune a politicului in ea.
Personal nu am nicio problema cu persoanele Doina Pana, Marius Nistor sau Gheorghe Isvoranu  dar gestul functiilor politico-sindicale nu fac decat sa decredibilizeze miscarea sindicala.
Sunt convins ca angajatii din sistemul de invatamant stiu sa faca diferentiere intre federatiile din invatamant si sa excluda politicul din viata sindicala.
Doar asa vom reusi sa creem unitatea sindicala de care este mare nevoie in acest moment. Nu de fisuri de genul acesta are nevoie miscarea sindicala.
Membrii de sindicat cer unitate sindicala iar cei din FSI Spiru Haret se folosesc de politic pentru a o diviza. Putina rusinica stimabililor....

3 nov. 2010

FSLI saluta decizia CCR

FSLI saluta decizia CCR

Curtea Constitutionala se pronunta azi pe Legea Educatiei Nationale

Sper sa fie declarata neconstitutionala pentru ca sunt multe lucruri care mai trebuie modificate in ea.
Daca nu ramane motiunea de cenzura
Si daca nici atunci nu putem opri tavalugul astept o greva a parlamentarilor nemultumiti de lege si guvern la care sunt convins ca se vor alatura multi

Actualizare
CCR a mai dat o  palma Guvernului si un balon de oxigen din perspectiva motiunii de cenzura

Postări populare