Conținut și standarde
24 sept. 2013
22 sept. 2013
Situaţia aplicării Ordinului 5553 din 2011 şi a Ordinului 4111 din 2012
În urma întrebării adresată Ministrului Educației Naționale – Remus Pricopie, prin care au fost solicitate informații referitoare la situaţia aplicării Ordinului 5553 din 2011 şi a Ordinului 4111 din 2012, a fost primit următorul raspuns:
Întrebarea:
20 sept. 2013
Când se vor debloca posturile auxiliare şi nedidactice din învăţământ?
În urma întrebării adresată, Ministrului Educației Naționale – Remus Pricopie, prin care au fost solicitate informații referitoare la situaţia deblocării posturilor auxiliare și nedidactice din învățământ, a fost primit următorul raspuns
Întrebarea:
19 sept. 2013
16 sept. 2013
Liviu Marian Pop a fost prezent la festivitățile de deschidere a noului an școlar în Baia Mare
Senatorul Liviu Marian Pop a fost prezent la festivitatea de deschidere a noului an școlar la Colegiul Tehnic ”Anghel Saligny” din Baia Mare, precum și la Școala ”Lucian Blaga”. Demnitarul a ținut să le ureze tuturor elevilor, atât celor din ciclul primar, gimnazial, cât și liceal, să aibă parte de realizări și mult succes pe toate planurile.
”Sunt azi aici în calitate de profesor, nu ca om politic. Asta pentru că cea mai importantă politică pe care o putem face în cadrul unei unități este politica școlii. Chiar dacă colegiul meu este dincolo de Deal, am ținut să fiu alături de dumneavoastră. Fiind coordonator al comisiei de învățământ din Senat, pot să vă spun că deja am început discuțiile privind Legea Educației Naționale. Sper ca aceasta să aducă schimbări la examenul de bacalaureat, cel puțin pe filiera tehnologică. Suntem după 23 de ani de experiențe în acest domeniu, ceea ce ne-a aruncat într-o groapă. Învățământul din România trebuie să renască iar acest lucru nu se poate realiza decât dacă voi, părinții, și voi, elevi, veți reuși să vedeți niște parteneri în profesorii pe care îi aveți alături”, a subliniat Liviu Marian Pop în fața celor prezenți la Colegiul Tehnic ”Anghel Saligny”.
Având în vedere că fiica domniei sale este elevă în clasa a IV-a la Școala ”Lucian Blaga”, senatorul PSD a fost alături de ea, la fel ca și ceilalți părinți.
”Salut corpul profesoral, părinții, elevii și nu în ultimul rând pe toți cei care sunt în prezidiu. Sunt onorat că mă aflu azi în Baia Mare. În primul rând pentru că fiica mea este elevă a acestei școli și, așa cum este normal, sunt preocupat de viitorul și evoluția ei. Din păcate, nu am observat același interes și din partea părinților care au copii în ciclul liceal. Pot spune că doar dacă vom fi alături de profesori, împreună cu administrația locală, poliția și alte instituții abilitate vom reuși să avem o școală mai bună, așa cum o dorim cu toții. Mă bucur că părinții și elevii au reușit să înțeleagă importanța clasei pregătitoare și nu pot să nu îmi aduc aminte cât de greu a fost să pornim la drum. Totul a intrat în normalitate și asta este important”, a punctat parlamentarul.
Liviu Marian Pop le urează tuturor elevilor și dascălilor mult succes în noul an școlar. Totodată, îi sfătuiește pe părinți să aibă încredere și mai ales să se preocupe de copiii lor. Pentru că doar așa vom reuși să clădim o societate cu adevărat de valoare.
15 sept. 2013
La început de an școlar
Emoţii, dorinţe, speranţe. Acestea sunt trăirile care ne încearcă pe toţi deopotrivă: elevi, părinţi şi dascăli, acum, la începerea noului an şcolar 2013-2014. Dacă adulţii retrăiesc vremurile când mergeau ei la şcoală, iată că a venit rândul copiilor lor să îşi pregătească ghiozdanele şi uniformele.
Nu voi nega şi nici nu voi încerca să ascund faptul că sunt unele probleme cu care se confruntă sistemul de învăţământ. Însă, împreună cu cei avizaţi, treptat, cu siguranţă acestea se vor rezolva.
Acum trebuie să privim cu încredere dorinţa elevilor de a acumula cât mai multe cunoştinţe, de a deveni cei mai buni, ţelul profesorilor de a da societăţii copii, tineri, adolescenţi bine pregătiţi pentru a face faţă oricărei noi provocări.
Totul este posibil prin comunicare, deschidere şi încredere atât din partea dascălilor, cât şi a elevilor şi a părinţilor. Îmi revine onoarea de a ura tuturor succes, bucurii şi satisfacţii, acum, la începerea noului an şcolar.
Cu stimă şi respect,
Senator Liviu Marian Pop
Senator Liviu Marian Pop
Întrebări și răspunsuri 15.09.2013
Va rog
daca puteti sa-mi precizati articolul si aliniatul din legea educatiei care
permite unui suplinitor din mediul rural sa devina titular cu 14 ore de
istorie+ 4 ore de cultura civica, avand doar o specializare (istorie). Precizez
ca anul trecut s-au titularizat potrivit art. 253 pe astfel de catedre. Este
corect? Este posibil?
Conform Metodologiei
de mobilitate „Posturile didactice/catedrele
vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată sunt posturi/catedre complete
în concordanţă cu
Centralizatorul, care au viabilitate estimată de cel puţin 4 (patru) ani, în a
căror structură pot fi incluse maximum 4 (patru) ore opţionale, constituite, de regulă, într-o singură
unitate de învăţământ, cu respectarea prevederilor art. 29 alin. (2)”.
Sunt profesor suplinitor, cu o vechime de 7 ani, gradul
didactic II, la o scoala speciala din Timisoara, am participat anul acesta la
examenul de titularizare si am obtinut nota : 8,30, iar media este 8,72! Am
fost repartizata pe o catedra de profesor de psihopedagogie speciala pe ciclul
primar, la sedinta din 14.08.2013! Doamna director doreste ca eu sa lucrez ca
profesor de psihopedagogie speciala, dar la ciclul gimnazial!Problema mea
consta in faptul ca in condica ma semnez ca prof. PPS pentru special primar,
dar eu prestez la gimnaziu.Inavertenta apare deoarece eu aspir sa ma
titularizez cu art. 251, iar eu nu prestez pe postul si codul aferent celui
repartizat de catre inspectorat! Poate ma puteti lamuri dumneavoastra daca
decizia este in conformitate cu legea, ca sa stiu cum sa procedez!!
Eu consider că trebuie să ocupați catedra pe
care ați fost repartizată. Vă sfătuiesc să vă adresați ISJ pentru rezolvarea
problemei.
Sunt profesor
siplinitor calificat la 5 scoli in mediul rural in Buzau pe educatie
muzicala,am definitivatul din 2011 insa din 2011 pana anul asta am stat acasa
din motive personale;ma intereseaza daca exista posibilitatea sa ma titularizez
tinand cont ca sunt la atatea scoli in 3 comune diferite?am participat anul
asta la titularizare si am luat 8,15. si o alta intrebare ar fii cand ma pot
inscrie la gredul 2?am definitivat din 2011 cu pauza de 2 ani pana in present.
Condiția generală pentru a vă putea titulariza
este ca orele să se găsească la aceeași școală sau la școli din același
consorțiu sau teritoriu administrativ-teritorial. Conform Metodologiei de
mobilitate „În situaţia în
care unităţile de învăţământ nu se grupează în consorţii şcolare, catedrele
vacante pentru angajare cu contract de muncă pe perioadă
nedeterminată, prin concurs, se pot constitui din ore existente în 1-2 unităţi
de învăţământ de pe raza aceleiaşi localităţi urbane
sau rurale ori din localităţi apropiate existente în acelaşi regim de mediu”.
Sunt
cadru didactic suplinitor calificat pe 1/2 istorie.As dori sa obtin
titularizare pe catedra istorie -geografie in scoala unde activez.Intrebarea
este daca urmez cursurile unui masterat de geografie imi da acest
drept?Precizez ca am terminat cursurile unei facultati de geografie dar nu sunt
recunoscute, de aceea sunt reticenta si in privinta masterului.
Dacă cursurile de master sunt autorizate sau
acreditate, consider că dobândiți cea de-a doua specializare și puteți ocupa
catedra dorită.
C.A. al
scolii mi-a aprobat titularizarea conform articolului 253 , iar inspectoratul
mi-a respins dosarul pe motiv ca nu am luat catedra in sedinta publica , ci in
comisia paritara , am dat in judecata inspectoratul , am castig de cauza , va
rog sa-mi spuneti daca mai continui sa cheltuim banii cu avocatul.
Înțeleg că procesul este în fază de judecată,
nu finalizat. Condiația prevăzută în Metodologie este: carul didactic „a) a fost repartizat sau i s-a prelungit durata contractului
individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2012-2013, la nivelul unui singur judeţ/municipiului Bucureşti, pe un
post didactic/catedră vacantă/rezervată complet(ă) pe perioadă determinată, înbaza notei de cel puţin 7
(şapte) obţinută la unul din concursurile de ocupare a posturilor
didactice/catedrelor vacante/rezervate înînvăţământul preuniversitar de stat susţinute în
specialitatea postului didactic/catedrei ocupat(e), în iulie 2011, iulie 2010,
iulie 2009 sau iunie-iulie 2008, în
şedinţă publică organizată până la data începerii cursurilor anului şcolar
2012-2013”;
Sotia mea
a intrat in concediu pentru crestere si ingrijire copil cu o luna inainte de a
implini 10 ani munca in invatamant. acest fapt a dus la pierderea sporului de
fidelitate de 15%. E normal, avand in vedere ca ea nu a parasit sistemul de
invatamant si a stat in concediu doar 6 luni? Cum poate recupera acest spor
intrucat nu e normal ca dupa 10 ani de munca sa o iei de la capat. Ce ma
sfatuiti sa fac?
Pentru a primi sporul
trebuie să mai lucreze o lună după întoarcerea la catedră. Conform Legii nr.
63/2011 „Perioadele în care personalul didactic s-a aflat în concediu fără
plată acordat în conformitate cu prevederile legale în vigoare sau în
concediul pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3
ani, precum şi perioada în care personalul didactic a efectuat stagiul militar,
după care s-a reîntors la catedră, respectiv perioadele în care personalul
didactic a avut catedră rezervată în învăţământ, nu întrerup vechimea în
învăţământ. Aceste perioade nu constituie vechime efectivă în învăţământ pentru
acordarea sporului de stabilitate”.
Am dat
anul acesta examenul de titularizare si am luat 7.04. Trebuie sa specific ca nu
am definitivatul. Am prins un post la 40 km departare neavand linie
directa in ceea ce priveste naveta (nici decontata) si as vrea sa ma mut mai aproape de casa. Mi s-a spus
de la inspectorat ca nu ma pot detasa din cauza faptului ca nu am definitivat
si tot din aceasta cauza nu ma pot numi titular. Am citit Metodologia miscarii
cadrelor 2013-2014 si am gasit un articol care scrie ca ma pot detasa.
Articolul 75, primul alineat: " In baza situatiei privind repartizarea
candidatilor, transmisa inspectoratului scolar de catre comisia de organizare
si desfasurare a concursului, inspectoratul general emite decizia de repartizare,
incepand cu 1 septembrie 2013. Pentru candidatii titular repartizati pe posturi
pentru angajare determinate se emit decizii de detasare la cerere". Care
este parerea dumneavoastra in acest caz ? Ma pot sau nu ma pot detasa incepand
cu 1 septembrie ?! Si in al doilea rand.. daca nu ma pot numi titulara...
atunci cum ma pot numi ??
Metodologia de
mobilitate prevede următoarele:
„Art. 2 (1) Prin cadre didactice titulare în
sistemul de învăţământ preuniversitar, în sensul prezentei Metodologii, numite
încontinuare cadre didactice
titulare, se au în vedere cadrele didactice care au contract individual de
muncă pe perioadă nedeterminată.
(2) Pentru
cadrele didactice debutante, care nu au dobândit definitivarea în învăţământ,
dar au ocupat prin concurs posture didactice/catedre
vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, după promovarea
examenului pentru dobândirea definitivării
în învăţământ consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ, în care
au fost repartizate aceste cadre didactice, hotărăsc modificarea duratelor
contractelor individuale de muncă din perioadă determinată în perioadă
nedeterminată. Pe baza certificatului/adeverinţei
de dobândire a definitivării în învăţământ şi a acordului consiliului de
administraţie al unităţii de învăţământ, pentru aceste cadre didactice, inspectoratele şcolare emit noi decizii
de repartizare ca titulari în sistemul de învăţământ preuniversitar”.
In scoala in care sunt invatatoare nu este
implementat proiectul "Scoala dupa scoala"( din nefericire)
, cererea pentru genul acesta de activitate este mare in special
din partea parintilor care au copiii inscrisi la clasele pregatitoare. Eu sunt
membra intr-un ONG(asociatie a parintilor nu exista in scoala) si m- am gandit
in colaborare cu scoala sa organizez un after school in incinta
scolii, respectand cadrul legal bineinteles.Copii vor beneficia de toate activitatile
specifice acestui gen de activitate, iar parintii vor rezolva problema
:" Ce face copilul dupa ore?Cu Cine sta acasa ? etc. Este posibil sa
realizez asa ceva?( ideea este sa rezolv problema in aceasta perioada pana la
inceperea anului scolar)
Conform Metodologiei
„Programul SDS se derulează pe grupe de elevi (maximum 12 elevi), constituite
după opțiunile și nevoile identificate. Activitățile sunt proiectate, organizate
și susținute de cadrele didactice din învățământul primar și secundar,
consilieri, profesori de sprijin, bibliotecari, logopezi, laboranți, pedagogi,
antrenori, mediatori școlari, voluntari din școală, din instituții și
organizații partenere abilitate”. „Resursele umane implicate în derularea
Programului SDS pot fi următoarele: 2. membri ai comunității (părinți,
reprezentanți ai autorităților locale, specialiști din diferite domenii,
personalități locale, membri ai unor organizaţii neguvernamentale etc.)”. „La
începutul Programului SDS, unitățile de învățământ pot încheia acorduri de
parteneriat pentru susținerea activităților din pachetele educaționale cu
instituții care pot furniza servicii educaționale (palate și cluburi ale
copiilor, cluburi sportive școlare etc.) şi organizaţii neguvernamentale”.
„Art. 20 - In cadrul fiecărui inspectorat școlar se nominalizează un inspector
școlar care are rolul de a monitoriza organizarea și derularea Programului SDS
din ISJ/ ISMB. Art. 21 - În unitățile de învățământ care nu propun, ca ofertă
complementară a școlii, programul SDS, nu este permisă închirierea spațiilor
disponibile unor persoane sau instituții private pentru organizarea, în regim
privat, a activităților de tip „Școală după școală”.
Pentru mai multe
informații adresați-vă ISJ-ului.
Am
participat anul acesta la concursul de titularizare unde am obtinut si nota dar
si post. Am vrut sa ma titularizez asa ca nu ma interesa cat de departe este de
casa. In sedinta de repartizare pe posturi doamna de la perfectionare ne-a
anuntat ca beneficiem de detasare in interesul invatamantului dupa data de 2
septembrie. Astazi am mers cu domnul director al scolii unde vreau sa ma
detasez, la perfectionare. Doamna de acolo ne-a zis in felul urmator :
,,Titularii 2013 beneficiaza de detasare in interesul invatamantului dupa data
de 16 septembrie. Pana atunci trebuie sa formam comisia paritara''. Gogomanie
mai mare ca asta nu am auzit. Eu pana atunci ce fac? Bun. beneficiez de
detasare atunci , pana atunci ce fac? Trebuie sa imi pregatesc materialele
didactice, sa-mi amenajez sala si multe altele care sunt necesare. Asa este
prevazut in metodologie ca eu nu gasesc nimic?
Conform art. 84 (11) din Metodologia de
mobilitate „Cadrele didactice numite cu statut de titular în baza
rezultatelor obţinute la concursul de ocupare a posturilor didactice vacante în unităţile de învăţământ preuniversitar, sesiunea
2013, care s-au prezentat la postul didactic/catedra la care au fost
repartizate şi pentru care s-au încheiat
contracte de muncă pe perioadă nedeterminată, pot beneficia de detaşare la
cerere, în primul an după concurs, după finalizarea etapelor de
mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, conform
Calendarului, pe parcursul anului şcolar, în baza
punctajelor obţinute conform anexei nr. 2, cu avizul Ministerului Educaţiei,
Cercetării, Tineretului şi Sportului. Acestea pot beneficia şi de
detaşare în interesul învăţământului, în primul an după concurs, pe parcursul
anului şcolar, în baza hotărârii comisiei paritare de la nivelul
inspectoratului şcolar, cu avizul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului
şi Sportului”.
A s dori
sa stiu daca se mai organizeaza un concurs de suplinire ,deoarece mai exista
catedre neocupate;ce se va intampla ?multi profesori suplinitori nu au
participat la concursul din iulie,iar acum stam in asteptare
Se vor organiza concursuri la nivelul
unităților de învățământ. Urmăriți publicarea acestora pe site-ul ISJ.
Se poate
preda la clasa pregatitoare daca din motive bine intemeiate nu am putut sa ma
prezint la cursuri?(profesor,titular, toate gradele,23
ani vechime)
Dacă nu există un alt cadru didactic care să fi
absolvit cursurile specifice puteți preda dvs. la clasa pregătitoare.
Întrebarea
mea este dacă mă pot detașa pe câteva ore la nivel postliceal. Mai precis, anul
acesta m-am transferat în 3 școli: 10+5+3 ore. La școala la care am 3 ore se
înființează acum în septembrie 2 clase postliceal, cu plată. Mă pot oare detașa
de la școala unde am 5 ore la școala unde am 3, astfel încât să iau orele la
postliceal și în final să am norma doar în 2 școli? Contează dacă sunt contra
cost pentru elevi aceste cursuri la postliceal? De ce orele de postliceal nu se
publică, deși există mai multe școli cu acest nivel.
Școala postliceală are un regim special.
Conform Metodologiei de mobilitate „Posturile didactice/catedrele de profesor în învăţământul liceal, clasele
IX-XII/XIII/XIV, precum şi în învăţământul postliceal, pot fi ocupate de
absolvenţi cu studiile prevăzute la alin. (5) lit. a), b), f), precum şi de
absolvenţi cu diplomă ai ciclului I de studii universitare de licenţă
urmate de ciclul II de studii universitare de masterat, cu specializări în
profilul postului, cu condiţia deţinerii a minimum 60 de credite
transferabile din programul de pregătire psihopedagogică oferit de
departamentele pentru pregătirea personalului
didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic ori a
îndeplinirii cerinţei prevăzute la art. 3 alin. (1)”. Vă sfătuiesc să apelați
la comisia de mobilitate de la ISJ pentru a face pretransferul
Gradația
de merit se plătește începând cu 1 septembrie a anului școlar următor obținerii
ei?
Dacă ați avut gradație și pe perioada
2009-2013, aceasta trebuie să vă fie plătită până la 31 august 2013, iar din 1
septembrie 2013 intră în plată gradația nou obținută. În acest sens sunt și
dispozițiile ordinului privind acordarea gradațiilor de merit, conform căruia „Personalul didactic din invatamant care a beneficiat de
gradatie de merit pana la 31 august 2013 poate participa la un nou concurs”.
Daca nu
am predat lucrarea de gradul 1 trebuie sa incep din nou cu toate inspectiile ?
sau daca se poate sa imi trimite -ti care sunt pasii pe care trebuie sa i
urmez. Pot schimba acum si titlul lucrarii?
Conform OMECTS nr.
5561/2011 „Candidaţii admişi la colocviul de admitere, care nu au putut elabora
şi depune în termen lucrarea metodico-ştiinţifică, datorită unor motive
obiective argumentate cu documente, pot solicita amânarea depunerii lucrării
metodico - ştiinţifice în anul şcolar următor. Candidatul aflat în această
situaţie va depune o cerere de amânare a probelor la ISJ/ ISMB însoţită de
următoarele documente justificative:
adeverinţă eliberată
de departamentul pentru pregătirea personalului didactic care să confirme
promovarea colocviului de admitere, acordul scris al coordonatorului
ştiinţific, şi documentele care justifică motivul amânării. În aceste situaţii,
inspectoratele şcolare vor informa instituţiile de învăţământ - centre de perfecţionare
cu privire la aprobarea/respingerea cererii de amânare a susţinerii acestei
probe”.
Este
normal sa mi se dea clasa I daca eu in sedinta publica am ales un post de
Profesor -Educator in invatamantul special gimnazial pe perioada nedeterminata?
Dacă postul este în învățământul gimnazial nu
puteți preda la clasa I.
Sunt profesor de matematica cu studii de
scurta durata, si va rog sa-mi spuneti cand mai are loc o sesiune de echivalare
a studiilor de scurta durata, pentru ca acum indeplinesc conditiile cerute. O
alta intrebare ar fi urmatoarea: ma ajuta cu ceva in cariera didactica faptul
ca sunt si absolventa a facultatii de studii economice cu o durata de 4 ani?
Nu se știe când și dacă va mai fi o sesiune
pentru echivalarea studiilor. V-ar ajuta a doua specializare dacă doriți să vă
pretransferați pe o catedră din această specializare.
Sunt
prof. titular, sunt detasata acum in interes de invatamant pt an sc 2013 2014
si la 3 zile dupa primirea acestei vesti cu detasarea o colega intoarsa din
strainatate dupa 2 ani de fara plata mi-a solicitat schimb de post(cel pe care
sunt titular). Putem face acum la inceput de an acest demers? O problema fiind
si miscarea mea cu detasarea. Conform metodologiei este interpretabil si cam la
decizia ISJ, citez "Comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de
mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar îşi
desfăşoară activitatea pe durata unui an calendaristic, în conformitate cu
prevederile Calendarului, şi este abilitată să ia decizii şi în afara
perioadelor prevăzute de acesta, pentru rezolvarea tuturor situaţiilor care pot
să apară: completare de normă pe perioadă determinată, detaşare la cerere
pentru cadrele didactice participante la concursurile organizate pentru
ocuparea posturil or didactice vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar
din iulie 2011 şi/sau 2012 care au obţinut cel puţin nota 5,00 (cinci) sau în
baza punctajului, detaşare în interesul învăţământului, schimb de posturi între
suplinitori, pretransfer prin schimb de posturi prin consimţământ scris"
Într-adevăr decizia aparține Comisiei de
mobilitate a ISJ, dar dacă îndepliniți condițiile pentru a face schimbul de
posturi nu văd de ce ar fi o problemă. Situația se complică datorită detașării.
Consider că mai întâi trebuie să renunțați la detașare și apoi să faceți
schimbul de posturi.
Predau de
opt ani aceleasi discipline teologice in cadrul Seminarului iar anul acesta
d-na director mi-a spus ca o sa-i de-a orele mele altui profesor care are mai
multa vechime, subliniind ca un profesor cu mai multa vechime poate sa isi
aleaga in fiecare an ce discipline doreste fara sa se tina cont de
continuitatea in predare? Suntem amandoi titulari.
Metodologia de
mobilitate prevede următoarele:
„Art. 20 (1) Constituirea posturilor
didactice/catedrelor şi încadrarea cadrelor didactice pe posturi
didactice/catedre în învăţământul
preuniversitar se realizează, asigurându-se cu prioritate, continuitatea
activităţii didactice de predare la aceleaşi clase sau grupe de
elevi.
(2) Continuitatea
activităţii didactice de predare la aceleaşi clase sau grupe de elevi poate fi
întreruptă ca urmare a participăriicadrului didactic la etapele de mobilitate
a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, în situaţia rezervării/degrevării
postului didactic/catedrei sau la încetarea de drept a contractului individual
de muncă, potrivit legii, precum şi în alte situaţii speciale aprobate de consiliul de administraţie al unităţii de
învăţământ.
Art. 21 (1) La nivelul
unităţilor de învăţământ preuniversitar, încadrarea la clase sau grupe de
elevi/preşcolari, a personaluluididactic titular, se realizează prin
decizie a directorului unităţii de învăţământ, în baza documentelor de
numire/transfer/repartizare, cu respectarea prevederilor art. 8, art. 9
alin. (1) - (5), alin. (7), alin. (9) - (17), art. 10, art. 12, art. 14 - (17)
şi a principiului privindcontinuitatea
activităţii didactice de predare la aceleaşi clase sau grupe de
elevi/preşcolari, după discutarea şi analizarea proiectului de încadrare
cu personal didactic în consiliul profesoral al unităţii de învăţământ şi
aprobarea acestuia de către consiliul de administraţie al unităţii de
învăţământ”.
La cate zile de concediu de odihna are dreptul personalul
nedidactic si didactic auxiliar?
Concediul de odihna
pentru personalul nedidactic și didactic auxiliar se stabilește în baza
prevederilor art. 23 din OG nr. 10/2008 și a Contractului Colectiv de Muncă Unic
la Nivel Sector de Activitate Învățământ Preuniversitar. Astfel, „Pentru
personalul didactic auxiliar şi nedidactic concediul de odihnă se acordă în
funcţie de vechimea în muncă, astfel:
-
până la 5 ani vechime - 21 de zile lucrătoare;
- între 5 şi 15 ani vechime - 24 de zile lucrătoare;
- peste 15 ani vechime - 28 de zile lucrătoare”.„Personalul didactic auxiliar şi personalul nedidactic beneficiază de un concediu de odihnă suplimentar între 5 şi 10 zile lucrătoare, potrivit legii. Durata exactă a concediului suplimentar se stabileşte în comisia paritară de la nivelul unităţii/instituţiei prevăzute în Anexa nr. 4”.
- peste 15 ani vechime - 28 de zile lucrătoare”.„Personalul didactic auxiliar şi personalul nedidactic beneficiază de un concediu de odihnă suplimentar între 5 şi 10 zile lucrătoare, potrivit legii. Durata exactă a concediului suplimentar se stabileşte în comisia paritară de la nivelul unităţii/instituţiei prevăzute în Anexa nr. 4”.
Eu sunt
cadru didactic titular si anul acesta incep doctoratul.Spuneti-mi, va rog, daca
exista vreun articol in lege pe baza caruia eu pot beneficia de o zi libera
pentru pregatire?A doua intrebare ar fi daca eu pot face schimb de posturi cu
un cadru didactic titulatizat pe baza articolului 253 din LEN si daca acest
schimb s-ar putea face in orice perioada din cursul anului scolar?
Puteți beneficia de 3
ani concediu fără plată pentru studii și de 6 luni concediu plătit pentru
redactarea tezei de doctorat. Puteți face schimb de posturi și în timpul anului
școlar conform art. 98 din Metodologia de mobilitate.
Concediul
fara plata pt nevoi personale se acorda doar persoanelor care au deja 10 ani
vechime?
Nu, puteți
beneficia de concediul de un an chiar din primul an la catedră, doar că până
când acumulați 10 ani de vechime nu mai puteți beneficia de un alt concediu
fără plată pe același temei legal.
Am si eu
o intrebare legata de perfectionarea cadrelor didactice si mai precis de
decontarea unor cursuri si grade didactice. In noua lege a educatiei se prevad
aceste sume insa exista foarte multi directori care refuza sa acorde aceste
decontari . Sunt din judetul Dolj insa la scoala la care sunt titulara nu se
accepta asa ceva chiar daca ca lider sindical i-am atras directorului atentia
inca de anul trecut sa prevada aceste sume. Mentionez ca in foarte multe scoli
se deconteaza aceste cursuri, sau certificate de grade ori depunerea lucrarilor
de grad, pentru ca la Universitatea din Craiova acestea se platesc. Intrebarea
mea este ce e de facut?
Adresați-vă cu un memoriu la ISJ și MEN.
Trebuie să vi se plătească întrucât legea vă dă acest drept.
Am devenit titular in 2000 imediat dupa terminarea liceului
pedagogic. In perioada 2000-2004 am avut concedii de studii+concediul acela de
un an fara plata deoarece am urmat cursurile la zi, buget ale facultatii de
Matematica-Informatica. Apoi am revenit la catedra si lucrez si in prezent in
invatamant. Conform Legii 128/1997 anii in care am urmat facultatea si am
beneficiat de concedii trebuiau considerati vechime la catedra. Nu s-a
intamplat asa. Din pacate in invatamant lucreaza multi incompetenti si rau
intentionati (nu mai intru in amanunte, le cunoasteti). In 2011 mi s-a
confirmat de la o alta scoala unde era un caz similar ca anii aceia constituiau
vechime. Am facut cerere scrisa cerand sa-mi fie luati in considerare. Mi s-a
spus ca in noua lege a educatiei acest lucru nu mai este prevazut, Am citat
articole din Constitutie si Dreptul Civil care invoca principiul
neretroactivitatii legii, dat tot ce am obtinut de la ISJ Dolj a fost
modificarea procentului pentru vechime, nu si modificarea incadrarii (unde am
in continuare vechimea lipsa). Raspunsul ISJ a venit tardiv, la 6 luni dupa
inregistrarea cererii si numai cand am zis ca informez ministerul. Am informat
si ministerul dar am obtinut un raspuns pe email care nu continea stampile si
parafe asa cum mi-au cerut de la scoala pentru conformitate. Am apelat si la
sindicat care in prima faza mi-a "pierdut" dosarul. Am facut altul pe
care nu stiu de ce l-au trimis unei juriste la Bucuresti si acolo a ramas fara
raspuns.
Înțeleg că vă referiți
la acordarea sporului de stabilitate cuprins în tranșa de vechime 10-14 ani.
Consider că legea aplicabilă este cea de la data când ați fi în drept să
beneficiați de acest spor. Astfel, dvs. ați început activitate în învățământ la
1 septembrie 2000. Dacă nu ați întrerupt activitatea ați fi beneficiat de
sporul de stabilitate începând cu 1 septembrie 2010. La data de 1 septembrie
2010 legislația aplicabilă era: Legea nr. 128/1997, Legea nr. 330/2009 și OMECT
nr. 1350/2007. Conform Legii nr. 128/1997 „Personalul didactic cu o vechime neîntreruptă în învăţământul de
peste 10 ani beneficiază de un spor de stabilitate de 15% din salariul de bază,
care face parte din acesta”. Conform legii nr. 330/2009 „ Sporul de stabilitate prevăzut la art. 50 alin. (11) din Legea nr.
128/1997, cu modificările şi completările ulterioare, pentru personalul
didactic de predare şi didactic auxiliar, este cuprins în coeficienţii de
multiplicare prevăzuţi la toate gradaţiile din cadrul tranşelor de vechime
recunoscută în învăţământ, respectiv la toate gradaţiile corespunzătoare
gradelor/treptelor profesionale.
(2) Pentru personalul didactic şi didactic
auxiliar care nu îndeplineşte condiţia prevăzută la art. 50 alin. (11) din
Legea nr. 128/1997,
cu modificările şi completările ulterioare, pentru acordarea sporului de
stabilitate până la împlinirea vechimii neîntrerupte în învăţământ de peste 10
ani, salariile de bază se vor stabili pe baza coeficienţilor de multiplicare
micşoraţi prin împărţire la 1,15.
Dacă prin împărţirea la 1,15 personalului trecut în alte gradaţii,
tranşe de vechime recunoscută în învăţământ sau la un nou grad/treaptă
profesională nu i se poate asigura salariul de bază avut, acesta va fi menţinut
cu acelaşi salariu de bază până când i se poate asigura o creştere a acestuia,
în condiţiile legii”.
Ordinul nr. 1350/2007 prevede
că „(2) Prin vechime neîntreruptă în învăţământ de peste 10 ani se
înţelege activitatea realizată atât în calitate de personal didactic de
predare, personal didactic de conducere, îndrumare şi control, cât şi în
calitate de personal didactic auxiliar, cu contract de muncă într-o
unitate/instituţie de învăţământ/ inspectorat şcolar. Se consideră vechime
neîntreruptă şi perioadele în care personalul didactic a avut catedră rezervată
în învăţământ.
(3) Sporul de stabilitate nu se acordă pentru
vechime recunoscută în învăţământ personalului didactic care provine din alte
sectoare de activitate.
(4) Sporul de stabilitate se acordă personalului
didactic de predare, indiferent de perioada când a fost acumulată vechimea
efectivă a celor 10 ani neîntrerupţi în învăţământ, conform celor de mai sus.
(5) Perioadele în care personalul didactic s-a
aflat în concediu fără plată, conform Legii nr. 128/1997 privind Statutul
personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare, nu întrerup
vechimea pentru acordarea sporului de stabilitate. Se recunosc ca vechime
neîntreruptă în învăţământ pentru plata acestui spor perioada concediului
pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani (3 ani) şi perioada în
care personalul didactic a efectuat stagiul militar, după care s-a reîntors la
catedră”.
Prin urmare, consider că
trebuia să primiți sporul de fidelitate începând cu 1 septembrie 2010.
1.decontarea
taxei de gradul II este posibila?doar taxa sau si restul transport,cazare? 2. Am nascut in 06.10 2010 si am depus cerere pt prima de nastere
dar nu am primit nici banii si nici vreun raspuns ,doar verbal ca nu se mai
acorda se mai poate face ceva?intradevar nu se mai da?
Toate drepturile de care
faceți vorbire se regăsesc în Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel Sector
de Activitate Învățământ Preuniversitar. Conform acestuia se decontează taxele
privind formarea profesională și 6 călătorii dus-întors pe căile ferate
interne. În ce privește indemnizația de naștere, aceasta nu se poate acorda în
prezent chiar dacă este prevăzută în contractul colectiv datorită faptului că
este condiționată de adoptarea legii de salarizare în învățământ.
La 10 ani lucraţi ca personal didactic auxiliar cu 0,5 normă beneficiez
de spor de stabilitate?
Din punctul meu de
vedere ar trebui să beneficiați de sporul de fidelitate întrucât nici
legislația specială, nici Codul Muncii nu condiționează acordarea drepturilor
ce depind de vechime de încheierea unui contract cu normă întreagă.
Va rog sa
ma lamuriti si pe mine ce pot face. Sunt titulara pe un post de educatoare p.p.
si as dori sa fac schimb de post cu cineva care a fost repartizata anul acesta
pe un post care are valabilitate doar un an.Daca anul viitor nu va mai fi
viabil postul ce voi pute face? Imi voi pierde titulatura,sau pot reveni la
post?Schimbul se poate face si pe perioada determinata?
Consider că nu se poate face schimb de posturi
între un suplinitor și un titular, ci doar între doi titulari sau doi
suplinitori. În acest sens prevede și Metodologia de mobilitate: „Comisia de
mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar îşi
desfăşoară activitatea pe durata unui an calendaristic,
în conformitate cu prevederile Calendarului şi este abilitată să ia decizii şi
în afara perioadelor prevăzute de acesta, pentru rezolvarea
tuturor situaţiilor care pot să apară: completare de normă pe perioadă
determinată, detaşare, schimb de posturi între suplinitori, pretransfer prin schimb de posturi între
titulari în baza consimţământului scris ...”.
As dori
sa va intreb daca un cadru didactic suplinitor care a luat nota mai mare ca
mine la concursul de titularizare anul acesta , neavand grad didactic are
prioritate la repartizare pe post in fata mea,eu avand definitivatul in
invatamant.
Repartizarea posturilor se face în ordinea
descrescătoare a notelor obținute la concurs și doar în cazul notelor egale se
ține seama și de alte criterii.
Anul
acesta sunt incadrata ca invatator suplinitor pe un an. Vreau sa ma inscriu la
definitivat dar pe educatori, se poate? sau trebuie numai pe invatatori
deoarece am post de invatator anul acesta? daca sunt incadrata pe o disciplina
trebuie neaparat sa dau pe aceea disciplina definitivatul? mentionez ca am
dubla specializare invatator-educator.
Conform legislației
privind definitivatul „Definitivarea în învăţământ poate fi obţinută la una
dintre specializările înscrise pe diploma/diplomele pe care candidatul le
deţine sau la una dintre disciplinele pe care cadrul didactic le poate preda
conform Centralizatorului privind disciplinele de învăţământ, domeniile şi
specializările, precum şi probele de concurs valabile pentru încadrarea
personalului didactic din învăţământul preuniversitar, denumit în continuare
Centralizator”.
Sunt
profesor titular din septembrie 2001. In perioada 1 sept 2002- 1sept 2004 am
fost in concediu pentru cresterea copilului. Pot beneficia de salariul integral
cu sporul de stabilitate de la 1 sept 2013?
Da, trebuie să
beneficiați de sporul de stabilitate.
In cazul orelor neocupate (ex: desen, muzica etc) , la
gimnaziu, cine are dreptul sa le suplineasca: un profesor sau un invatato? In
ambele cazuri, nimeni nu are calificarea necesara!
Dacă vorbim de gimnaziu consider că orele
trebuie predare de profesor.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.
13 sept. 2013
Întrebări și răspunsuri 13.09.2013
Am participat la concursul de titularizare unde am obtinut nota
8,6 , apoi am ocupat un post titularizabil (4 ani) la sedinta publica din 9
august 2013. Am vorbit cu domnul director de la scoala respectiva si i-am
solicitat clasa pregatitoare, iar dumnealui mi-a zis ca nu se poate deoarece
este o doamna care a fost anul trecut suplinitoare si anul acesta isi depune
dosar de continuitate si ca are dreptul sa isi aleaga clasa. Mentionez ca
dumneaei are terminat ca institutor, iar eu am terminat liceul pedagogic,
specializarea invatator-educatoare si facultatea de biologie. De asemenea am
predat 2 ani in invatamant ca si profesor calificat pe un post de
suplinitor. Cine are dreptul sa preia clasa pregatitoare conform metodologiei?
Distribuirea claselor se face de către
director. La clasa pregătitoare poate preda cadrul didactic care pe lângă
studii de licență a absolvit și cursurile specifice predării la clasa
pregătitoare.
Sunt
cadru didactic in invatamantul universitar. Am dobandit titlul de doctor in
anul 2011 si binenteles nu am putut beneficia de sporul de doctor. Am discutat
problema intr-o intalnire cu D-na Ministru Ecaterina Andronescu si a promis ca
sporul va fi reintrodus la o proxima schimbare a legii salarizarii. As dori
daca se poate sa imi spuneti in ce stadiu sunt discutiile cu privire la acest
spor si daca va fi reintrodus cand se va intampla aceasta.
Legea salarizării ar fi trebuit să fie adoptată
deja, dar până la finalul anului calendaristic ar trebui să o putem aplica.
Abia când va fi publicată în Monitorul Oficial vom putea vedea cu exactitate
dacă sporul de doctorat a fost inclus, din nou, în salarizarea cadrelor
didactice.
Sunt
profesor titular de limba engleza. Lucrez in invatamant din 2001. in anul 2006
am nascut si am intrat in CIC, respectiv 2 ani pana in 2008, apoi am revenit la
catedra. In septembrie 2011 am trecut la transa de vechime 10-14, mi s-a
acordat si sporul de stabilitate. In 2012 , februarie secretara ma informeaza
ca a venit o adresa de la inspecorat prin care se precizeaza sa se tina cont de
leg 63/2011 privind salarizarea. In acel moment mi s-a redus salariul, am fost
incadrata la o transa inferioara respectiv 6-10 si salariul din grila s-a
impartit la1,15, pt a scadea sporul de stabilitate si mi s-au oprit lunar timp
de cateva luni banii primiti in perioada septembrie 2011-ian.2012, respectiv
880 RON. Am citit OUG 124/2011, din care am inteles ca CIC totusi nu impiedica
acordarea sporului de stabilitate. Va rog din suflet sa imi dati un raspuns. Mi
s-au oprit 880 de lei din salariu pe langa faptul ca s-a diminuat . Intentionez
sa actionez legal pentru recuperarea banilor retroactiv. OUG a aparut in dec
2011, in concluzie nu ar fi trebuit sa mai imi opreasca banii. Si in prezent,
respectiv august 2013 mi s-a spus ca dumnealor nu stiu exact daca de la 1 sept
2013 pot beneficia de acest spor de stabilitate pt ca in mod normal trebuie sa
astept pana in 2018 pt a avea 10 ani neintrerupti in invatamant. Eu am inteles
ca se cumuleaza, 2001-2006(5 ani) + 2008-2013(5 ani).
OUG nr. 124/2011 are
caracter general și nu se referă la salarizare ci la recunoașterea perioadei
concediului de creștere a copilului la stabilirea unor drepturi. Aplicabilă
este Legea nr. 63/2011 potrivit căreia perioada concediului de creștere a
copilului nu se ia în calcul pentru stabilirea vechimii necesară acordării
sporului de stabilitate, dar nici nu o întrerupe pe aceasta. Astfel, la data de
1 septembrie 2013 trebuie să beneficiați de acest spor.
V-as ruga
sa-mi spuneti daca, in calitate de director adjunct si prof. pentru inv.
primar, pot fi platita la plata cu ora (9 ore pe saptamana) pentru "Scoala
dupa scoala" (program al Primariei). Precizez ca nu sunt degrevata de
norma mea de invatator. Mai exista (in noile ordine, regulamente, metodologii
etc.) vreo incompatibilitate intre functia de conducere si plata cu ora? Care
ar fi maximum de ore pt. care as putea primi plata cu ora?
Dacă nu sunteți degrevată puteți ocupa ore în
regim de plata cu ora. Pentru învățători se poate ocupa până la o normă în
regim de plata cu ora.
Am
terminat institutor-lb. engleza , sunt titular la o gradinita din bucuresti iar
anul acesta am terminat fac. management la spiru haret . as vrea sa stiu daca
pot fi incadrata ca profesor( pe adeverinta pe care am primit-o de la facultate
scrie ca e acreditata prin legea nr.443/2002)
Eu consider că trebuie să fiți încadrată ca
profesor în baza adeverinței, dar dacă după un an de la absolvirea studiilor nu
veți prezenta diploma de licență vi se va schimba din nou încadrarea.
Pt. cei
care au castigat in instanta dreptul de a primi 100 euro pt. material didactic,
carti etc, pe anul 2009, chitantele, bonurile fiscale doveditoare trebuie sa
fie musai din luna in care se primesc banii? Procesul a inceput de mult timp, eu
am tot cumparat carti anul trecut, deci in 2012, pot sa duc bonurile fiscale
din 2012?
Dovada achizitionarii de cărți trebuie făcută
în 15 zile de la primirea banilor. Astfel că, actele doveditoare trebuie să
aibă o dată corespunzătoare celor 15 zile.
Va rog
frumos sa-mi spuneti daca se mai acorda Diploma de excelenta pentru pensionari.
Anul acesta se depun dosare? Care sunt criteriile de acordare si unde pot gasi
metodologia?
Conform legii
educației naționale se acordă Diploma de excelență în baza unui regulament al
MEN, dar acest regulament nu a fost adoptat. Există doar metodologia veche care
se bazează pe o legislației abrogată în acest moment.
Sunt
somer in prezent inregistrat pe raza municipiului Alba Iulia si doresc sa ma
angajez in Cluj. Am inteles ca exista o prima de instalare pt pers care se
angajeaza cel putin un an la mai mult de 50 km de loc de resedinta si au
domiciliul pe raza orasului in care urmeaza sa se angajeze. Intrebarea mea
este, daca o viza de flotant este in regula intrucat nu detin propietati in
baza carora sa imi schimb domiciliul, voi sta in gazda, chirie si da angajarea
mea se face la o jumatate de norma voi mai beneficia de prima de instalare sau
se acorda aceasta doar pt norma intreaga
In primul rând depinde de legislația specifică
domeniului în care lucrați. Dacă lucrați în învățământ Contractul Colectiv de
Muncă aplicabil prevede posibilitatea acordării primei de instalare, în
condițiile legii, dar în Legea educației naționale nu este prevăzută acordarea
acestei prime de instalare. Sigura reglementare în acest sens se regăsește în
HG nr. 281/1993 și nu are legătură cu domiciliul.
Va rog sa
imi spuneti daca pot beneficia de prima de instalare ( art. 23 alin. (1) teza I
din Hotărârea Guvernului nr. 281/1993, art. 38 lit. e) din Contractul Colectiv
de Muncă Unic la Nivelul Sectorului de Activitate Învățământ Preuniversitar,
înregistrat laMinisterul Muncii, Familiei și Protecției Sociale cu nr.
59276/02.11.2012) in aceasta toamna (2013) in urmatoarele conditii: - am
absolvit PIPP iunie 2013 - locul de munca este in localitate diferita de
domiciliu - am o vechime de 4 ani la catedra - titulatura obtinuta anul acesta
Puteți solicita prima de instalare invocând HG
nr. 283/1991, fiind singurul act normativ care face referire la acordarea
acestei prime.
Se
deconteaza naveta la personalul didactic auxiliar?
Se decontează în baza Contractului Colectiv de
Muncă Unic la Nivelul Sistemului de Învățământ Preuniversitar.
Am citit
un raspuns al dumneavoastra legat de CIC, colega intreba ceva legat de
definitivat. Ati spus ca acest concediu reprezinta vechime in munca si se ia in
considerare la stabilirea unor drepturi. Eu nu am putut trece la alta transa de
vechime din cauza CIC (am 9 ani vechime efectiva, 11 cu totul). S-a schimbat
ceva? Pot cere trecerea la transa 10-14 de la 1 septembrie?
Trecerea la tanșa de vechime mai mare de 10 ani
se poate face, dar nu veți beneficia de spor de stabilitate întrucât nu aveți
10 ani vechime efectivă în învățământ. Pentru acordarea acestui spor perioada
concediului de îngrijrie a copilului nu se ia în calculul vechimii necesare.
Am
terminat Facultatea de Stiinte Socio-Umane, specializarea Asistenta Sociala.
Daca fac masterul in Sociologie specializarea: Selectia si gestiunea resurselor
umane, pot preda in invatamant? De asemenea daca am modulul psihopedagogic
nivel I, mai trebuie sa-l fac si pe cel de nivel II, chiar daca am master?
În funcție de catedra
pe care doriți să o ocupați trebuie să vă uitați în Centralizator pentru a
vedea dacă vă ajută studiile. Până la absolvirea masterului didactic este
suficient modulul psihopedagogic.
Sunt
profesor cu norma didactica in doua scoli din mediul rural si nu mi-am primit
salariul pe luna trecuta,termenul la care ni se facea plata fiind depasit cu 16
zile.Un coleg mi-a explicat ca Primaria nu are bani si poate nici interes sa
plateasca salariile profesorilor si cel mai bine ar fi sa contactam liderul de
sindicat.Intrebarea mea este:pe cine ar trebui sa actionez in instanta,pe
directorul scolii sau Primaria si cat timp ar trebui sa treaca de la depasirea
termenului de plata al salariului ca sa pot acest lucru?
Obligația de a vă plăti salariul revine
angajatorului, respectiv unității de învățământ reprezentată prin director.
Acțiunea în instanță o puteți înregistra chiar și după o zi de întârziere la
plata salariului.
Doresc sa
ma inscriu la doctorat in alta specialitate decat aceea pe care o preda in
invatamant, intrebarea ar fi:,, Doctoratul in alta specialitate decat aceea
care o predai se plateste in invatamant?"
În acest moment nu se
mai acordă sporul pentru doctorat.
Am
sustinut in luna mai 2013 inspectia speciala pentru obtinerea gradului 1, prin
echivalare cu titlul stiintic de doctor, obtinand nota 10. Cand voi putea
beneficia de salarizarea in conformitate cu gradul didactic obtinut si care
este documentul care imi atesta acest nivel didactic, pana la eliberarea
diplomei de catre institutiile abilitate.
Conform OMECTS nr. 5561/2011
„Validarea rezultatelor examenului pentru acordarea gradului didactic I pe baza
titlului ştiinţific de doctor se face de către Ministerul Educaţiei,
Cercetării, Tineretului şi Sportului, prin ordin al ministrului, pe baza
procesului verbal de efectuare a inspecţiei speciale, transmis de centrele de
perfecţionare, în copie certificată conform cu originalul de directorul
unităţii de învăţământ în care s-a desfăşurat inspecţia;
(11)Drepturile
salariale se acordă de la data emiterii ordinului de ministru de acordare a
gradului didactic I în învăţământ pe baza titlului ştiinţific de doctor”.
Pana la
ce valoare a contractului se poate face incredintare directa pentru prestari
servicii?
Conform OUG nr.
34/2006 „Autoritatea contractantă achiziţionează direct produse,
servicii sau lucrări, în măsura în care valoarea achiziţiei, estimată conform
prevederilor secţiunii a 2-a a prezentului capitol, nu depăşeşte echivalentul
în lei a 30.000 euro exclusiv T.V.A. pentru fiecare achiziţie de produse ori
servicii, respectiv a 100.000 euro exclusiv T.V.A. pentru fiecare achiziţie de
lucrări. Achiziţia se realizează pe bază de document justificativ”.
Buna
ziua, puteti sa-mi spuneti daca din sept. se va schimba incadrarea pentru cei
care si-au echivalat studiile conf. OM 5553?
Conform Metodologiei de mobilitate „Cadrele
didactice, din învăţământul preuniversitar, cu studii universitare de scurtă
durată, care au dobândit atestatul de echivalare a studiilor cu ciclul I de
studii universitare de licenţă, în sesiunea 2012, în conformitate cu
prevederile Metodologiei privind echivalarea pe baza ECTS/SECT a învăţământului
universitar de scurtă durată, realizat prin colegiul cu durata de 3 ani sau
institutul pedagogic cu durată de 3 ani, cu ciclul I de studii universitare de
licenţă, pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar, aprobată
prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr.
5553/2011, se salarizează corespunzător noii funcţii didactice începând cu 1
septembrie 2013”.
Sunt
absolventa a Liceului Pedagogic- profil invatatori-educatoare,promotia 2013.Am
obtinut la concursul de titularizare nota 9,43 si am fost repartizata pe un
post in invatamantul prescolar cu viabilitate 4 ani.Sunt titulara dar imi
doresc sa-mi continui studiile .As putea sa-mi iau concediu pentru studii pe o
periada de 3 ani?
Da, puteți beneficia de concediu fără plată
pentru studii.
Dores sa
ma lamuriti cu privire la urmatoarea situatie: in prezent lucrez in
invatamantul special ca invatator itinerant (sunt absolventa a unei scoli
postliceale pedagogice cu specializarea invatamant special). Intre timp am
absolvit si facultatea in sistem bolognia specializarea comunicare si relatii
publice; conform centralizatorului, cu aceasta specializare pot preda disciplina
cultura civica. Intrebarea mea este daca as putea preda cultura civica in
conditiile in care nu am urmat niciun modul psihopedagogic in timpul
facultatii, avand doar acea scoala postliceala pedagogica si lucrand totusi in
sistem. Ar trebui cumva sa urmez acel master didactic?
Conform Metodologiei de mobilitate și a Legii
educației naționale pentru a preda în învățământ este nevoie de masterul
didactic.
Sunt
clasa a 11 in toamna, as vrea sa fac 2 ani intr-unu deoarece am pierdut 1 an si
imi doresc sa termin liceu o data cu fosti mei colegi , vreau sacrecastig anul
pierdut mi-am dat seama cat de mult conteaza un an din
viata.
Conform Metodologiei
MEN:
„Art. 4. - Elevii care se
înscriu în programul de parcurgere a 2 ani de studii într-un an şcolar trebuie să
îndeplinească în mod cumulativ următoarele criterii de selecţie:
a) să aibă, în anul
şcolar anterior anului curent, calificativul sau media generală la fiecare disciplină de
studiu:
- „foarte bine”,
pentru elevii din învăţământul primar;
- minimum 9,00, pentru
elevii din învăţământul gimnazial şi liceal.
b) să aibă, în anul
şcolar anterior anului curent, calificativul sau media anuală la purtare:
- „foarte bine”,
pentru elevii din învăţământul primar;
- minimum 9,50, pentru
elevii din învăţământul gimnazial şi liceal.
c) să promoveze un
test transdisciplinar din curriculumul clasei anterioare clasei curente, cu un punctaj
de cel puţin 80% din totalul punctajului acordat pe test.
Art. 5. - Înscrierea elevilor
pentru a parcurge 2 ani de studii într-un an şcolar este condiţionată de
existenţa următoarelor documente:
a) cererea părintelui
sau a tutorelui legal al elevului;
b) avizul favorabil al
psihologului şcolar;
c) avizul favorabil al
medicului şcolar sau al medicului de familie;
d) avizul consiliului
profesoral al unităţii de învăţământ”.
Anul
acesta mi-am depus dosarul pt. gradatie de merit si mi-a fost acceptat de catre
Inspectorat. Au fost aprobate listele de catre d-l inspector sc. general, dar
pana azi 26 august 2013 nu am primit nicio decizie. Decizia trebuie ridicata de
la secretariatul ISJ, o primeste d-l director, este trimisa la scoala? Cand
intru in posesia deciziei? Vroiam sa mai intreb care sunt criteriile/ sau
conditiile pe care trebuie sa le intrunesti pentru a fi lider sindical la
nivelul scolii. Trebuie sa fi titular? Sa ai anumite cursuri? Si la cat timp se
lege liderul sindical? Care este legea in acest sens?
Ca practică ISJ
comunică deciziile unităților de învățământ, dar puteți să vă interesați și la
sediul ISJ pentru a vă ridica direct decizia.
Pentru a fi lider de
sindicat la nivelul școlii trebuie doar să fiți aleasă de către membri de
sindicat conform statului organizației. Alegerile se organizează într-un
interval stabilit tot prin statut.
Sunt profesor titular la o Scoala Speciala. Am
primit post titular în 1996 cu diploma de învățător. Ulterior, în anul 2011, am
terminat facultatea de psihlogie la Spiru Haret, forma de învățământ IF
(învățământ cu frecvență). Menționez că cu diploma eliberată de Universitatea
Spiru Haret am primit pretransfer în acest an. Azi d-na directoare de la școală
mi-a spus că o să fiu plătită conform diplomei de învățător, pentru că diploma
de la Spiru Haret nu este valabil, chiar dacă am terminat în 2011, la forma de
învățământ IF.
Ar trebui să
verificați dacă studiile și forma de învățământ absolvite au fost acreditate
sau autorizate. Oricum, dacă aplicația MEN v-a permit pretransferul în baza
diplomei de la Spiru Haret nu ar trebui să aveți niciun fel de problemă.
As vrea
sa va intreb si sa faceti trimitere si la legislatia in vigoare in legatura cu
un coleg de al meu. Este economist si incadrat la primaria paltinoasa pe post
de consilier I dep. de registratura si resurse umane cu norma completa. In anii
din urma a avut ore la liceu la plata cu ora dupa amiaza. A participat la
concurs in anul 2013 si a avut nota opt iar in anul 2013 directoarea la
titularizat pe baza notei din 2012 obtinind si definitivatul in vara.In acest
timp este in continuare angajat la primarie. Orele acum sunt toate dimineata de
multe ori nu isi face orele . Oare este corect?
Poți să cumulezi mai
multe contracte de muncă, conform art. 35 din Codul Muncii („Orice salariat are
dreptul de a munci la angajatori diferiţi sau la acelaşi angajator, în baza
unor contracte individuale de muncă, beneficiind de salariul corespunzător pentru
fiecare dintre acestea”).
Dacă programul de
lucru nu permite desfășurarea activității în ambele locuri de muncă vor apărea
absențele nemotivate, urmate de sancțiuni disciplinare, putându-se merge până
la desfacerea contractului individual de muncă.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)
Postări populare
-
1. Activitatea didactică .... 630 ore (18 ore x 35 săpt. = 630 ore) 2. Transport către diverse activităţi obligatorii (cercuri pedagogice...
-
Calculator *rezultatele calculatorului au caracter orientativ si se aplica pentru cadrele didactice cu peste 6 ani vechime în învățământ
-
Rugaminte pentru cei care aveti particularitati: un email pe fsli@fsli.ro pentru a va raspunde oficial conducerea FSLI. Multumesc pentru int...
-
Metodologia de miscare de personal 2012-2013 o puteti descarca de AICI pentru cei care nu reusesc se poate descurca de pe www.slimm.ro
-
Anexă la Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 6239/14.11.2012 METODOLOGIA - CADRU PRIVIND MOBILITATEA P...
-
Gasiti cateva modele pentru subiectele de la examenul de titularizare 2012 AICI Pana la inceputul saptamanii viitoare vor mai aparea si alt...
-
O R D I N pentru modificarea şi completarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în ...
-
" Art. 277.(1) Copiii personalului didactic şi didactic auxiliar aflat în activitate sunt scutiţi de plata taxelor de înscriere la con...