31 mar. 2013

Mesaj pentru creștinii catolici


Sărbători pascale binecuvântate, vouă,  tuturor creştinilor catolici ce sărbătoriti azi Învierea Domnului - Paştele, cea mai mare sărbătoare a creştinilor! Mireasma acestei zile să fie un moment  de întoarcere spre pietate, armonie, speranță, toleranța,
HRISTOS A INVIAT!

28 mar. 2013

Întrebări și răspunsuri 28.03.2013


Sunt profesor debutant. In urma cu 3-4 luni am depus o cerere la secretariatul scolii  unde predau, pentru acordarea primei de instalare, care in noul contract colectiv de munca este specificat ca se acorda in conditiile legii (Art. 23 - HG 281/1993), nici pana azi cererea nu a fost solutionata si am primit un raspuns vag, cum ca juristul de la sindicat a transmis secretariatului scolii ca aceasta prima nu se acorda! Intrebarea mea domnule ministru este, aceasta prima de instalare asa cum este mentionata in noul contract colectiv de munca ca se acorda in conditiile legii si face si referire la articolul 23 din lege, se acorda sau nu?

Probabil că această problemă nu se va soluționa decât printr-o hotărâre judecătorească, care să specifice clar dacă se acordă sau nu prima de instalare. eu vă lucrurile în felul următor:
Legea aplicabilă sistemului de învățământ este Legea nr. 1/2011, în baza căreia s-a adoptat Legea nr. 63/2011 privind încadrarea şi salarizarea în anul 2011 a personalului didactic şi didactic auxiliar din învăţământ. Cele două acte normative specifice învățământului nu prevăd acordarea primei de instalare.  Conform Legii nr. 63/2011 „Încălcarea dispoziţiilor prezentei legi privind stabilirea salariului de bază individual şi a celorlalte drepturi, cât şi acordarea de drepturi fără respectarea prevederilor acesteia atrag, după caz, răspunderea disciplinară, materială sau penală a persoanelor vinovate, potrivit legii”. „Orice alte dispoziţii contrare cu privire la stabilirea salariilor şi a celorlalte drepturi de natură salarială, în anul 2011, pentru personalul prevăzut la art. 1 alin. (1), se abrogă”. Legea 283/2011, art. 1 alin. 4  prevede că „Începând cu luna ianuarie 2012, în ceea ce priveşte salarizarea personalului didactic şi didactic auxiliar din învăţământ, se aplică prevederile Legii nr. 63/2011”. Iar conform OUG nr. 80/2012 aceste prevederi se aplică și în anul 2013. Față de toate aceste acte normative HG nr. 281/1993 are caracter general și se aplică în acele sectoare de activitate din sistemul bugetar în care legislația specială permite acordarea primei de instalare. Din păcate nu este și cazul sistemului de învățământ.
Vă sfătuiesc să apelați la organizația sindicală din care faceți parte pentru a vă intenta acțiune în instanță în vederea obținerii primei de instalare. Poate instanța e judecată va da o soluție favorabilă.
.
Sunt suplinitoare de 4 ani pe acest pos,la titularizare in 2010 am obtinut nota peste 7 dar postul este ocupat de o titulara,acum aceasta doreste sa-si depuna dosarul pe pretransfer consimtit intre unitatile de invatamant ,ce se intampla daca se elibereaza postul,il pot ocupa eu cf art 253.

Da, ați putea beneficia de titularizare conform art. 253 dacă îndepliniți toate condițiile din art. 54 și 55 din Metodologia de mobilitate.

Cei care vor da examen de titularizare anul acesta si vor lua peste 7, vor putea sa-mi ia postul pe care vreau sa-mi iau continuitate,chiar daca in 2012 am luat peste 9 la examen?Sau este sigur ca voi avea postul la continuitate,avand in vedere ca am peste 9 la titularizare in 2012? Nu se mai modifica nimic,astfel incat sa pot sa-mi aleg post titularizabil cu nota de anul trecut?Trebuie sa merg iar la examen?

Au prioritate persoanele care iau notă peste 7 la examenul de anul acesta față de cei care doresc continuitate în baza notei obținută anul trecut.

Succint prezint situatia:
- am absolvit Faccultatea de Stiinte ale Educatiei/ Pedagogia invatamintului primar si prescolar (2008) cu examen de licenta;
- am absolvit Masterat (2 ani) Facultatea de Filologie/ Istoria literaturii si sistemul criticii literare (2010) cu examen de disertatie;
- in acest an, 2013, finalizez Doctorat in filologie.
Problema: am aplicat pentru un post de profesor de limba romana.
Raspunsul ISJ: NU SE POATE nici cu masterat (acum) si nici cu doctorat in literatura (finalizat).

Conform Centralizatorului nu puteți profesa pe catedra e Limba și literatura română în baza diplomei de licență obținută de dvs.
Tot Centralizatorul spune că „Încadrarea pe catedre de limba şi literatura română în baza studiilor universitare de masterat/ master (ciclul II de studii universitare) este valabilă pentru candidaţii care au absolvit cu diplomă programele de studii universitare de licenţă (ciclul I de studii universitare) cu specializări cuprinse în tabelul de mai sus şi pentru absolvenţii cu diplomă ai studiilor universitare de lungă durată cu specializări care conferă dreptul de a preda disciplina limba şi literatura română în conformitate cu prevederile prezentului Centralizator”. Prin urmare, nici masterul nu vă ajută.

Sunt educatoare titulara la o gradinita la mare distanta fata de domiciliu.In prezent sunt detasata in interesul invatamantului la gradinita din localitatea in care locuiesc, acesta fiind al doilea an. In urma cu o luna de zile, una dintre colege si-a dat demisia iar postul ei a ramas vacant.As vrea sa ocup postul in etapa de pretransfer, acesta fiind solicitat si de o alta educatoare suplinitoare din unitate care doreste sa se titularizeze pe post la nivel de unitate.Conform calendarului mobilitatii, am prioritate dar aceasta colega este sustinuta de catre primarul din localitate, acesta spunandu-mi ca dansul decide cand publica postul pe situl isjului, ca il va publica dupa etapa de pretranfer si ca nu imi va da acordul CA pentru pretransfer.Directoare unitatii stie ca am prioritate, dar cred ca va fi influentata. Se poate lua un post la pretransfer fara acrdul CA??

Conform art. 53 alin. 3 din Metodologia de mobilitate „În cazuri bine argumentate, comisia de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar constituită la nivelul inspectoratului şcolar poate decide pretransferul chiar dacă nu există acorduri propuse de unităţile de învăţământ”.

Ce se intampla cu orele unui titular care a intrat in restrangere de activitate si s-a transferat pe un alt post didactic, conform specializarilor dobandite. Mai apartin aceste ore titularului ? 

Dacă s-a transferat pe un alt post, orele rămase trebuie publicate ca vacante.

Sunt profesoara titulara de limba si literatura romana. Am definitivatul si 7 ani de vechime. Anul acesta am intrat in restrangere de activitate. Un liceu din oras care a scos un post viabil pe 2 ani dar este un post pt transfer intre unitati. Nu am primit acordul pe motivul ca nu "am acordul directorului liceului pedagogic la dosar". Mentionez ca pe site-ul edu si pe site-ul ISJ-ului la pozitia postului nu se cere nici un alt fel de acord decat cel consimtit intre unitati. De fapt, conducerea unitatii vrea sa mentina in functie un pensionar.Pe oras suntem doua persoane aflate in restrangere. Eu am punctajul cel mai mare si nici ea nu a primit acest acord. Deci, la sedinta publica pt solutionarea restrangerilor de activitate am dreptul sa mai cer acest post in conditiile in care nu am primit acordul?  Sau cand pot cere postul? Daca nu pot lua acest post, atunci cu mine ce se va intampla?

Puteți solicita postul în ședință publică.
  
Va rog sa-mi spuneti daca pot da concurs de titularizare,pe o catedra de desen,in conditiile cand am absolvit Facultatea de psihologie si master in arte vizuale.Va precizez ca cei de la Universitatea din Timisoara,cand m-am inscris la master,au spus ca ma pot titulariza pe o catedra de desen.

Conform Legii educație și a Metodologiei de mobilitate poate fi profesor: 
a) absolvenţi cu diplomă ai studiilor universitare de lungă durată cu specializări în profilul postului şi cu îndeplinirea condiţiilor de pregătire psihopedagogică prevăzute la art. 3 alin. (2)-(3) ori a îndeplinirii cerinţei prevăzute la art. 3 alin. (1);
b)  absolvenţi cu diplomă ai studiilor universitare de lungă durată, care ulterior au finalizat cu diplomă/certificat programe de conversie profesională pentru dobândirea unei noi specializări şi/sau ocuparea de noi funcţii didactice ori studii postuniversitare cu durata de cel puţin un an şi jumătate sau cu dobândirea a cel puţin 90 de credite, aprobate în acest scop de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului - studii aprofundate, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de specializare, studii postuniversitare de masterat, cu specializări în profilul postului şi cu îndeplinirea condiţiilor de pregătire psihopedagogică prevăzute la art. 3 alin. (2)-(3) ori a îndeplinirii cerinţei prevăzute la art. 3 alin. (1);
c) absolvenţi cu diplomă ai ciclului I de studii universitare de licenţă cu specializări în profilul postului, cu condiţia deţinerii a minimum 30 de credite transferabile din programul de pregătire psihopedagogică oferit de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic ori a îndeplinirii cerinţei prevăzute la art. 3 alin. (1);
d) absolvenţi cu diplomă ai ciclului I de studii universitare de licenţă, care ulterior au finalizat cu diplomă/certificat programe de conversie profesională pentru dobândirea unei noi specializări şi/sau ocuparea de noi funcţii didactice ori studii postuniversitare cu durata de cel puţin un an şi jumătate sau cu dobândirea a cel puţin 90 de credite, aprobate în acest scop de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului - studii aprofundate, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de specializare, studii postuniversitare de masterat, cu specializări în profilul postului şi cu îndeplinirea condiţiilor de pregătire psihopedagogică prevăzute la art. 3 alin. (2)-(3) ori a îndeplinirii cerinţei prevăzute la art. 3 alin. (1);
e) absolvenţi cu diplomă ai ciclului I de studii universitare de licenţă urmate de ciclul II de studii universitare de masterat, cu specializări în profilul postului, cu condiţia deţinerii a minimum 30 de credite transferabile din programul de pregătire psihopedagogică oferit de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic ori a îndeplinirii cerinţei prevăzute la art. 3 alin. (1);
f)    absolvenţi cu diplomă ai ciclului I de studii universitare de licenţă urmate de ciclul II de studii universitare de masterat, care ulterior au finalizat cu diplomă/certificat programe de conversie profesională pentru dobândirea unei noi specializări şi/sau ocuparea de noi funcţii didactice ori studii postuniversitare cu durata de cel puţin un an şi jumătate sau cu dobândirea a cel puţin 90 de credite,aprobate în acest scop de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului - studii aprofundate, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de specializare, studii postuniversitare de masterat, cu specializări în profilul postului şi cu îndeplinirea condiţiilor de pregătire psihopedagogică prevăzute la art. 3 alin. (2)-(3) ori a îndeplinirii cerinţei prevăzute la art. 3 alin. (1);
g)  absolvenţi cu diplomă ai studiilor universitare de scurtă durată, cu specializări în profilul postului şi cu îndeplinirea condiţiilor de pregătire psihopedagogică prevăzute la art. 3 alin. (2)-(3) ori a îndeplinirii cerinţei prevăzute la art. 3 alin. (1).

Sunt profesor de Limba si literatura romana la un liceu din 2006. Pe toata aceasta perioada am ocupat acelasi post din scoala pe suplinire deoarece este rezervat de catre un angajat al primariei. Anul acesta un alt post de romana din scoala se elibereaza de catre o colega ce se va transfera. Am intrebat daca pot depune cerere pentru titularizare prin Art. 253 pe acest post si mi s-a raspuns ca NU deoarece nu l-am ocupat de la 1 septembrie 2012.  Am citit si eu legislatia referitoare la acest articol si am inteles ca la Alin. 1 trebuie sa fi ocupat un post in specialitate de la 1 septembrie 2012 in unitatea respectiva si ca exista, la Alin. 2, situatia in care mai multe cadre didactice pot solicita acelasi post daca intrunesc simultan conditiile de la Alin. 1, adica:Art. 55

Prevederea de la art. 55 alin. 2 se aplică în următoarea situație: dacă în Școala A o persoană are 8 ore Fizică și alte 12 în altă școală, iar altă persoană are 10 ore în Școala A și 8 în altă școală, atunci amândouă persoanele pot cere titularizarea conform art. 253 pe cele 18 ore de la Școala A, dacă acestea au fost scoase cu viabilitate de 4 ani, pentru titularizare.

Sunt profesor titular pe catedra de limba engleza. Am dorit sa ma transfer pe un post in localitatea de domiciliu, post pe care anul acesta sunt detasata. Astazi am aflat ca o titulara de pe educatori vrea sa isi depuna dosarul pentru acelasi post de pe limba engleza- profesor, pt ca anul trecut i s-a refuzat dosarul de detasare pt ca studiile la Spirul Haret nu i-au fost acreditate. se pare ca si le-a rezolvat intre timp. Va rog sa imi ziceti cine are prioritate la post? Sau doar punctajul va face diferenta?

Se va face departajarea în funcție e punctaj aplicându-se prevederile art. 52 alin. 4 și 5 din Metodologie

Sunt cadru didactic titular detasat  pe catedra rezervata a unei colege care e si ea detasata in alt judet. Anul acesta colega isi va face un pretransfer consimtit intre unitatilile de invatamant. Cum as putea beneficia si eu de pretransfer pe postul ce se va elibera? Mentionez ca titularul postului pe care eu sunt detasata se va pretransfera in alt judet. Va aparea la noi in sedinta publica postul eliberat, daca se face pretransferul in alt judet?

Postul vacant se publică în județul în care se află unitatea de învățământ la care se vacantează postul

As vrea si eu sa intreb daca beneficiez de legea 253 si sa ma titularizez pe postul pe care functionez in prezent, avand in vedere ca am dat concurs de titularizare in 2012 si am obtinut media 7,52 ( 6,7 la examenul scris si 10 la inspectie).

Nu vă puteți titulariza deoarece nu ați obținut notă de minim 7 la examenul scris.

Unde pot afla informatii privind rezultatele de echivalare studii conform OM 5553/2011?
Dosarul meu pentru echivalare a fost trimis la Universitatea Bucuresti.

Informațiile ar trebui să le puteți obține ori de la Universitate, ori de la MEN

Buna ziua, am si eu o intrebare, sunt cadru didactic din septembrie 2011 si doresc si eu prima de instalare. Mentionez ca am norma intreaga si am si luat peste 7 am citit pe acest site http://1.bp.blogspot.com ca doar cadrele didactice aflate in primul an de invatamant pot beneficia de aceasta prima. eu in cazul meu fiind in decursul celui de-al doilea an  nu mai pot beneficia? Cui trebuie sa ma adresez ?

Acordarea primei de instalare este discutabilă, de aceea vă sugerez să vă adresați sindicatului din care faceți parte pentru a vă lămuri și susține în obținerea ei.

Sunt profesor si as vrea sa va intreb can se va acorda titlul de doctor si pentru cei care l-au obtinut in 2010 dupa aprobarea Legii nr.1 a salarizarii unice? Eu l-am obtinut in iunie 2010.

Dacă vă referiți la plata sporului pentru cadrele didactice care au obținut titlul de doctor, doar printr-o modificare a legislației specifice domeniului de învățământ, respectiv a salarizării în sistem poate fi reintrodus acest spor.

Si-au depus cerere de titularizare conf. art 253, doua cadre didactice:
1. Abolventa a Facultatii de filologie, specializarea romana-franceza. Ain anul 2010 a dat examen de titularizare pe disciplina limba romana, unde a obtinut media 7.70. Putem sa o titularizam anul acesta conf. art. 253, avand in vedere faptul ca anul acesta a functionat pe un post de limba franceza? Solicita titularizare pe a doua specializare (limba franceza) pe postul unde suplineste anul acesta. 
2. Aceeasi situatie ca cea de mai sus numai ca persoana a absolvit Colegiul universitar de Institutori, (specializarea institutori-limba engleza) si a dat examen pe invatatori, in 2010 (media 8.20), a suplinit in unitatea noastra timp de 3 ani pe postul de limba engleza (PE BAZA MEDIEI DIN 2010).  Solicita titularizare conf. 253 pe catedra de limba engleza. Aceste doua persoane se incadreaza pentru prelungirea contractului pe perioada nedeterminata ?

Cele două persoane nu se pot titulariza conform art. 253 deoarece examenul la care au obținut nota în baza căreia doresc să se titularizeze a fost susținut la o altă disciplină. Art. 55 alin. 1 lit. a din Metodologia de mobilitate prevede ca o condiție obligatorie cadrul didactic să fi „fost repartizat sau i s-a prelungit durata contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2012-2013, la nivelul unui singur judeţ/municipiului Bucureşti, pe un post didactic/catedră vacantă/rezervată complet(ă) pe perioadă determinată, în baza notei de cel puţin 7 (şapte) obţinută la unul din concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar de stat susţinute în specialitatea postului didactic/catedrei ocupat(e)”.

Sunt profesor de educatie fizica suplinitor  .in anul 2012 am obtinut nota la examenul de titularizare   8,20. Postul pe care lucrez acuma este titularizabil. va rog sa-mi spuneti daca pot sa-l optin prin consiliul de administratie a scolii in prima faza  sau trebuie sa treaca prin celelalte etape ,existand posibilitatea sa-l ia alcineva la transfer sau detasari?

Veți putea obține postul conform art. 253 numai dacă nu va fi ocupat în etapele anterioare ale mobilității



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii.

Întrebări și răspunsuri 26.03.2013 (1)

Am citit si un articol, precum si in Contractul Colectiv de Munca care a aparut in Monitorul Oficial (nr.59276/02.11.2012), ca aceasta prima de instalare/ indemnizatie de instalare se acorda, insa la scoala la mine nu stie nimeni nimic legat de acest aspect. Va atasez de unde am luat informatia, daca sunteti in cunostinta de cauza sa-mi spuneti daca aceasta lege mai este in vigoare si daca pot cere aceasta prima de instalare.

Eu văd lucrurile în felul următor: Legea aplicabilă sistemului de învățământ este Legea nr. 1/2011, în baza căreia s-a adoptat Legea nr. 63/2011 privind încadrarea şi salarizarea în anul 2011 a personalului didactic şi didactic auxiliar din învăţământ. Cele două acte normative specifice învățământului nu prevăd acordarea primei de instalare.  Conform Legii nr. 63/2011 „Încălcarea dispoziţiilor prezentei legi privind stabilirea salariului de bază individual şi a celorlalte drepturi, cât şi acordarea de drepturi fără respectarea prevederilor acesteia atrag, după caz, răspunderea disciplinară, materială sau penală a persoanelor vinovate, potrivit legii”. „Orice alte dispoziţii contrare cu privire la stabilirea salariilor şi a celorlalte drepturi de natură salarială, în anul 2011, pentru personalul prevăzut la art. 1 alin. (1), se abrogă”. Legea 283/2011, art. 1 alin. 4  prevede că „Începând cu luna ianuarie 2012, în ceea ce priveşte salarizarea personalului didactic şi didactic auxiliar din învăţământ, se aplică prevederile Legii nr. 63/2011”. Iar conform OUG nr. 80/2012 aceste prevederi se aplică și în anul 2013. Față de toate aceste acte normative HG nr. 281/1993 are caracter general și se aplică în acele sectoare de activitate din sistemul bugetar în care legislația specială permite acordarea primei de instalare. Din păcate nu este și cazul sistemului de învățământ. Dar, în baza celor prezentate în material ați putea solicita acordarea primei de instalare, iar în cazul unui refuz din partea unității de învățământ să vă adresați instanței de judecată. Probabil că o hotărâre judecătorească ar lămurii această situație.

Sunt profesor de matematica si am depasit vechimea pentru a da definitivatul am 8 ani vechime si nu am dat niciodata definitivatul din cauze obiective.pana acum era legea ca trebuie sa ma titularizez sa mai stau 2 ani si sa dau definitivatul;mi s-a parut ca era bine;trebuia sa o iei de la inceput,dar puteaisadai definitivatul;acum trebuie sa faci un curs postuniversitar sau o alta facultate,sa profesezi 2 ani in domeniul respectiv dupa care sa dai definitivatul;apoi de abia atunci ma pot intoarce la oile mele si sa-mi dau titularizarea in matematica;mi se pare totul fara logica;va rog astept un raspuns si poate o rezolvare.

Conform actualei metodologii „Personalul didactic se poate prezenta la examen în 3 sesiuni, în cel mult 5 ani de la finalizarea stagiului”.

Sunt  membru (chiar presedite)  in CA.Am avut o discutie  in cadrul CA  si va  rog sa ma lamuriti  in doua  probleme:
1.Anul trecut contabila a  apropus  un  buget  in care  sumele de la consiliul local erau trecute toate  la ,, Alte cheltuieli..."Am spus ca nu este corect, bugetul nu s-a votat si cu toate acestea  bugetul a fost rectificat de mai multe ori   fara a mai trece prin CA. Anul acesta a prezentat un buget defalcat  dar contabila a sustinut ca are dreptul sa modifice si ca o va face si anul acesta.Eu  cred ca legal este  sa poata modifica bugetul doar cel  ce  il aproba.
2.Directorul unitatii, degrevat de ore dar cu ore suplimentare , poate  suplini un concediu medical?

Conform Regulamentului de organizare și funcționare a unităților de învățământ „Directorul unităţii de învăţământ cu personalitate juridică, în care funcţionează compartiment financiar-contabil prin care se realizează evidenţa contabilă sintetică şi analitică, precum şi execuţia bugetară, coordonează direct acest compartiment. Personalul compartimentului financiar-contabil este subordonat directorului şi îşi desfăşoară activitatea conform atribuţiilor stabilite de acesta, prin fişa postului”. „Directorul unităţii de învăţământ, în calitate de ordonator de credite, răspunde de: a) elaborarea proiectului de buget propriu”. „Atribuţiile consiliului de administraţie sunt: avizează proiectele de plan anual de şcolarizare, de state de funcţii şi de buget ale unităţii de învăţământ”. „Serviciul de contabilitate este subordonat directorului unităţii de învăţământ. (2) Serviciul de contabilitate al unităţii de învăţământ şi cel al centrului de execuţie bugetară, acolo unde este cazul, subordonat directorului-ordonator terţiar de credite, asigură şi răspunde de organizarea şi desfăşurarea activităţii financiar-contabile a unităţii de învăţământ, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare. (3) Contabilitatea îndeplineşte orice sarcini financiar-contabile încredinţate de director sau stipulate expres în acte normative”. Și atunci când se face o modificare a bugetului trebuie să fie elaborat un proiect care va fi aprobat de către Consiliul de administrație.
Conform aceluiași regulament directorul are obligația de a asigura suplinirea activității unui cadru didactic aflat în concediu medical, fără a specifica cine poate realiza efectiv activitatea.

Am dreptul la continuitate in anul scolar 2013-2014 ,daca nu am obtinut postul in sedinta publica ?Mentionez ca am nota peste 7 la ex. de titularizare din 2012 si definitivatul luat. Postul pe care l-am ocupat era al unui profesor suplinitor care desi avea continuitate pe lb.romana si-a luat ore in scoala de lb. franceza ,iar postul fiind gol l-am ocupat eu. Anul acesta el nu mai are continuitate pe acel post, postul fiind netitularizabil.

Metodologia nu prevede obligativitatea de a fi ocupat postul în ședință publică pentru a beneficia de continuitate.

Conform Art. 250. lit. l din Legea 1/2011, functia de administartor de patrimoniu poate fi ocupata de cei care indeplinesc conditiile legislatiei in vigoare pentru ocuparea functiei de inginer/subinginer, economist.Va adresez rugamintea de a ma ajuta cu un raspuns in urmatoarea situatie: pe functia de administrator de patrimoniu poate fi detasat prin Parteneriat Public Privat un absolvent al Facultatii de Management, cu Titlul de Licentiat in Stiinte Economice, specializarea Management, angajat la firma respectiva pe functia de Administrator financiar?

Da, dacă diploma de licență atestă profilul economic.
   
Buna ziua. Sunt profesoara de engleza si acum 2 ani m-am titularizat la o scoala din mediul rural din judetul Ilfov prin repartizare computerizata. Precizez ca domiciliul meu este in Bucuresti si de atunci ma detasez la o scoala din Bucuresti pentru ca este mult mai aproape de mine. Anul acesta vreau sa depun dosar de pretransfer la o scoala din Bucuresti(alta scoala decat aceea unde am fost detasata pana acum). Singura problema ar fi ca directorul unitatii unde sunt titulara nu vrea sa imi dea acordul spunandu-mi chiar si citez"da-ti demisia daca nu- ti convine si mai da o data examenul de titularizare". Din cauza  comportamentului de asa zis director si a abuzului sau in functie pentru ca are drept de semnatura pentru cine pleaca si vine (legea permitandu-i lui acest lucru), nu am sansa sa vin cu serviciul mai aproape de casa. Intrebare: pot sa depun contestatie daca in urma cererii pe care o voi depune la scoala titulara in vederea acordului de pretransfer raspunsul va fi nu?Precizez ca atat eu cat si sotul meu locuim in Bucuresti si nici nu avem de gand sa ne mutam in Ilfov sau in alt judet.

Metodologia prevede că în cazul pretransferului consimțiti „Hotărârea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ este definitivă şi poate fi atacată numai la instanţa de contencios administrativ, contestaţia reprezentând plângerea prealabilă reglementată de art. 7 din  Legea nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare”. Tot metodologia spune că „În cazuri bine argumentate, comisia de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar constituită la nivelul inspectoratului şcolar poate decide pretransferul chiar dacă nu există acorduri propuse de unităţile de învăţământ”.

Am o nelemurire in ceea ce priveste etapa de pretransfer. Va rog sa ma ajutati. Ma aflu in urmatoarea  situatie. Sunt prof.titular pe catedra de limba engleza  din cadrul Liceului Tehnologic Repedea. As incerca un pretransfer intr-o scoala mai apropiata de domiciliu, dar in aceasta zona nu exista la ora actula nici un post liber care sa ma avantajeze. In schimb sunt cativa titulari din Baia Mare , care o sa opteaza si ei pentru pretransfer.As putea sa  depun dosar de pretransfer in idea ca unul dintre acesti titulari s-ar transfera si eu as putea sa iau postul eliberat in sedinta publica ?  Precizez ca in aceasta situatie nu as avea la dosar acordul scolii.  In speranta ca o sa primesc un raspuns, va multumesc anticipat.

Pentru a putea participa la o etapă a mobilității trebuie să aveți toate actele solicitate de metodologie.

Am o nelămurire in privinta pretransferului. Primează punctajul sau apropierea de domiciliu?  Adica daca o persoana are punctajul mai mic dar are domiciliul in localitatea in care se afla postul, poate sa aiba prioritate in fata unei persoane cu punctaj mai mare, dar care nu are domiciliul in localitatea in care se afla postul?

Conform art. 52 alin. 4 și 5 din Metodologia de mobilitate, în cazul în care postul este solicitat de mai multe persoane mai întâi se face ierarhizarea în funcție de punctajul obținut conform criteriilor din anexa 2 la metodologie și apoi se aplică criteriile privind localitate în care se află postul și localitatea de domiciliu.


Ţinând cont de vasta dumneavoastră experienţă sindicală, dar şi de bunăvoinţa pe care o dovediţi,  vă rog să mă lămuriţi şi pe mine intr-o problemă. În una din şcolile unde funcţionez sunt 7 ore de Educaţie plastică. Din  aceste ore, 3 au fost ocupate in etapa completărilor de catedră, iar celelalte 4 au disparut in "neant". De la ISJ mi se spune că şcoala trebuie să facă o solicitare pentru ca cele 4 ore să reapară pe lista cu ore vacante (ca aceste 4 ore să poată primi un alt cod...), şcoala spune că orele au fost vacantate de la incepu - toate 7, iar acum, ISJ-ul să publice orele ramase în urma etapei completărilor de catedră. Pe aceste ore eu funcţionez în acest an şcolar, şi aş putea să mă titularizez cu nota din 2012.

Conform prevederilor art. 28 și 29 din Metodologia de mobilitate „Unităţile de învăţământ preuniversitar de stat au obligaţia de a reactualiza, de a publica şi de a comunica inspectoratelor şcolare lista tuturor posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete şi incomplete înainte de fiecare etapă a mobilităţii personalului didactic din învăţământul preuniversitar”. „Declararea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete/incomplete se stabilește după asigurarea normelor didactice de predare-învățare-evaluare a cadrelor didactice titulare, potrivit prezentei Metodologii, în baza documentelor de numire/transfer/repartizare, după încadrarea cadrelor didactice prevăzute la art. 21 alin. (4), după soluționarea întregirilor de normă didactică de predare-învățare-evaluare a titularilor, conform art. 24, după soluționarea completărilor normelor didactice de predare-învățare-evaluare a titularilor la nivelul unităților de învățământ/consorțiilor școlare, conform art. 25 alin. (5) și (6) și după emiterea deciziilor de transfer în unitatea/unitățile de învățământ, conform art. 48 alin. (2) și (3)”.

Avand in vedere cresterea notei de promovare a examenului de definitivat la 8, va intreb,in cazul in care nu reusesti obtinerea notei 8 la examenul scris in primul an de ce nu raman valabile inspectiile la care ai luat note maxime ? Sa inteleg ca doamnele metodiste nu au de lucru? Pana si la examenul auto incepand din acest an daca nu promovezi proba de traseu nu trebuie sa mai dai proba scrisa inca o data ci numai proba la care nu ai promovat. Mi se pare o nedreptate sa reluam inspectiile care au fost promovate cu nota maxima ,fapt ce demonstreaza buna pregatire profesionala.

Conform Metodologie de acordare a definitivatului inspecțiile speciale sunt valabile numai pentru anul școlar în care au avut loc. Doar printr-o modificare a legislației specifice s-ar putea schimba acest lucru.



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii.



25 mar. 2013

Întrebări și răspunsuri 25.03.2013


 Va rog frumos sa ma lamuriti, de ce daca conform Metodologiei de mobilitate
Cadrele didactice calificate, angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, participante la concursuri de titularizare în anii 2011 şi/sau 2012, care au obţinut minimum nota/media 5,00 (cinci) în specialitatea postului, care au avizul consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, care au calificativul "Foarte bine" şi care mai au cel puţin jumătate de normă didactică în specialitate, pot solicita prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014” se vehiculeaza ideea la nivel de scoala si la ISJ Constanta, ca au intaietate la repartitie, conform calendarului si metodologiei, cei care dau concurs in 2013.Astfel, mi s-a spus ca oricine da concurs in 2013 si ia nota peste 5, poate sa-mi ocupe postul, desi intrunesc conditiile de mai sus si  mi se  acorda din partea scolii, continuitate la suplinire si eu am luat nota 8 la examenul scris din 2012.

Conform Metodologiei modificate „În etapa de repartizare prevăzută la alin. (3) lit. d), posturile didactice/catedrele propuse pentru continuitate la detașare și pentru prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2013-2014, pentru candidații care au obținut cel puțin nota/media 7 (șapte) la concursurile de titularizare din anii 2011 și/sau 2012, se ocupă numai de persoanele care beneficiază de continuitate la detașare, respectiv de prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2013-2014, conform prezentei Metodologii”. Astfel, înaintea repartizării persoanelor care au obținut notă mai mare de 5 la concursul din 2013 au prioritate persoanele care au obținut notă mai mare de 7 la concursurile din 2011 și/sau 2012 și solicită continuitate pe post.

Eu sunt profesor titular la o gradinita in Bucuresti, dar cu domiciliul in Arges. Ma voi inscrie la etapa de pretransfer, dar nu ma ajuta punctajul. As vrea sa stiu daca se va face o departajare legata de pretransfer de la rural la urban. (contracandidatele mele vin din mediul rural cu postul si cu domiciliul urban, iar eu cu postul in urban si domiciliul in urban.)

Metodologia nu face nicio diferență în acest sens.

Am o intrebare .Am terminat Facultatea pe Engleza-Germana,am master, deinitivat, sunt inscrisa la gradul 2 si am dat titularizare in 2012. Am obtinut nota 7,75 pe engleza.Intrebarea mea este, intr-o scoala Waldorf, avand aviz Waldorf nu pot fi titularizata in baza notei obtinute pe Engleza?Asa mi se pare corect avand dubla specializare.

Vă puteți titulariza doar pe catedra de Engleză întrucât aceasta este disciplina din care ați dat examen, chiar dacă aveți dublă specializare.
După cum ştiţi o parte din înv. / educatori am depus dosare la isj-uri pentru echivalarea competenţelor conform unei metodologii pe ordinul 5484. Dosarele care au fost admise s-au trimis la MECTS pentru a fi soluţionate favorabil şi a intra în posesia atestatelor , care să ne dea posibilitatea de a profesa în continuare fără a fi obligaţi să urmăm facultatea. Nici până la această dată nu ştim nimic despre soluţionarea acestei probleme. Nu suntem informaţi în nici un fel (să înţelegem, că   dosarele acestea nu mai au relevanţă?)

Conform actualei legislații atestatele de echivalare trebuie să le primiți. Nu s-a modificat nimic în legislație, doar că aceasta nu prevede un termen limită pentru eliberarea atestatelor. De asemenea, din momentul în care veți obține atestatele nu veți mai avea obligația de obținerea a unei diplome de licență.
Sunt profesor  titular pe catedra de geografie. Directorul scolii ( profesor istorie geografie) este venit prin transfer completare catedra de la o alta unitate unde a primit restrangere de activitate, este corect ca la proiectul de incadrare pentru anul scolar viitor, 2013 - 2014, eu ca profesor titular pe catedra de geografie sa fiu incadrat pe catedra de geografie cu complectare ed. fizica si profesorul titular pe catedra de istorie sa fie incadrat pe istorie cu complectare ed. fizica, pentru a-si face directorul loc liber pe catedra de istorie geografie cu orele de la noi, iar noi sa intram in restrangere de activitate in urmatorul an.  Cui as putea sa ma adresez fara a afla cei din conducerea scolii, presupun ca cei de la I.S.J.  sunt mână in mână cu directorul, atat timp cat au primit si acordul de transfer  intre unitati, sau poate puteti sa ma ajutati dvs. Mentionez ca la nivelul şcolii sunt doar 3 clase la clasa a V-a, 3 clase la clasa a VI-a, 3 clase la clasa a VII-a, 3 clase la clasa a VIII-a, de unde rezulta un număr de 15 ore de geografie si 15 ore de istorie la care se adauga 6 ore de cultura civica, rezultand doar 2 catedre  ( 1 de geografie si 1 de istorie).

Dacă considerați că nu ați găsi o rezolvare a problemei la nivel de ISJ, vă puteți adresa MEN.
Metodologia de mobilitate arată că un post/o catedră poate cuprinde și 4 ore de opționale. Dacă directorul a venit prin transfer pentru restrângere de activitate înseamnă că postul pe care a venit a fost publicat ca vacant, iar pentru asta trebuiau să fie mai întâi asigurate orele titularilor.

Sunt profesor de educatie tehnologica si am luat nota 9,7 la examenul din 2012 si 10 la inspectia speciala la clasa.Am 8 ani vechime in invatamant si grad didactic :definitivat.
Conform notei , am fost repartizata in 2012 la trei unitati de invatamant :intr-o scoala am 8 ore , intr-una 6 ore si respectiv 4 ore.Am incercat sa depun cerere de titularizare la nivelul scolii , articol 253 si mi-au spus ca legea invatamantului permite titularizare doar in doua unitati de invatamant.Am o colega pe disciplina Limba engleza care se titularizeaza tot in trei unitati de invatamant.Care e de fapt legea ?Se poate titularizare cu articol 253 ,in trei unitati de invatamant sau nu?

Metodologia prevede că o persoană se poate titulariza, conform art. 253, pe raza aceluiași județ, iar aplicația MEN permite titularizarea în mai multe unități de învățământ dar să aibă același regim de mediu, urban sau rural. Nu se limitează ca orele să fie în maxim 2 școli.


Va rog sa-mi spuneti daca,in cadrul unei burse Leonardo,cu deplasare in strainatate in  timpul anului scolar (2 sapt.)trebuie sa-mi asigur suplinirea orelor,contra cost,sau scoala poate decide suplinirea orelor ...de cei cu ferestre ... iar eu le pot face celasi serviciu la nevoie.
În situația suspendării unui contract de muncă, directorul trebuie să asigure suplinirea orelor, conform Regulamentului de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii.

22 mar. 2013

Întrebări și răspunsuri 22.03.2013


Am si eu citeva intrebari pentru dv. de ce pers.nedidactic din inv. este platit sub salariul minim brut in sist. bugetar adica 812 lei la care sa se adauge sp. de vechime corespunzator vechimii in munca? de ce cei care au o ve chime mai mare de 6 ani sint platiti dupa o.g.nr.10/2008 si un nou angajat in anul2012 coroborat cu oug nr.19/2012 ajunge la un salariu de 812lei? as dori sa mi precizati daca in salariul minim brut pe tara este inclus si sporul de vechime?de ce la noi salariul brut este comparat cu salariul minim brut pe tara?

Conform OUG nr. 84/2012, pentru persoanle angajate anterior, în anul 2013 își păstrează salariul avut în decembrie 2012. Potrivit HG nr. 23/2013 „pentru personalul din sectorul bugetar, nivelul salariului de bază, potrivit încadrării, nu poate fi inferior nivelului salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată”, respective 750 lei începând cu 1 februarie 2013. Fiind vorba de salariul de încadrare la această valoare se adaugă sporul de vechime.

Problema mea nu mai este de data recenta, dar vreau sa ma lamuriti daca se mai poate face ceva. In anul scolar 2010-2011 am facut naveta 72 de km de doua ori pe saptamana pentru a merge la postul unde m-am titularizat, deoarece nu ma puteam transfera in acelasi an, fara a mi se deconta nici macar 10 lei pentru naveta, pe motiv ca nu sunt bani. Nemultumirea mea este ca eu am muncit gratis in acel an, deoarece in acele conditii am renuntat la 1/2 din norma si vreau sa stiu daca exista o posibilitate de a recupera acum o parte din banii cheltuiti pe naveta cu masina personala, tinand cont ca nu am pastrat nici un bon de benzina. 

Ați avea posibilitate de recupera în instanță cheltuielile de naveta, dar doar în condiția în care puteți face dovada că ați solicitat, în scris, în fiecare lună decontarea acestor cheltuieli.

Sunt titulara in invatamantul de stat si doresc sa inchei un al doilea CIM in invatamantul particular la o scoala acreditata (angajarea se face la nivel de scoala, nu prin repartitie publica).Intrebarea mea este daca pot avea 2 CIM, ambele in invatamant pe perioada nedeterminata? Sau cel de la particular trebuie incheiat obligatoriu pe perioada determinata?

Conform Codului Muncii puteți încheia cele două contracte, ambele pe perioadă nedeterminată.

In cazul in care intr-o scoala, un cadru didactic suplinitor are in acest an scolar catedra constituita din 10 ore lb.romana si 8 ore lb. franceza,acesta poate solicita continuitate la suplinire,avand in vedere ca din cauza diminuarii Planului de scolarizare, pentru anul scolar 2013-2014 au mai ramas 5 ore de lb.romana si 12 de lb.franceza?Mentionez ca cele 5 ore de lb.romana au fost publicate in lista posturilor vacante(2013-2014)impreuna cu alte 8 ore de la alta scoala (unde cadrul didactic respectiv nu a predat), formandu-se astfel o catedra incompleta cu 13 ore. 
Avand in vedere cele de mai sus, se poate solicita continuitate pe post?

Conform Metodologiei de mobilitate „Cadrele didactice calificate, angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, participante la concursuri de titularizare în anii 2011 şi/sau 2012, care au obţinut minimum nota/media 5,00 (cinci) în specialitatea postului, care au avizul consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, care au calificativul "Foarte bine" şi care mai au cel puţin jumătate de normă didactică în specialitate, pot solicita prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014”.

Ieri, la sedinta CA, directorul a afirmat ca bugetul scolii este insuficient si ca se va trece la sistarea gradatiilor de merit obtinute in 2011 de catre trei cadre didactice. Este corect sa se procedeze asa?

Decizia neacordării, sau suspendării acordării gradației de merit nu poate fi luată la nivelul unității de învățământ.

As dori sa va prezint urmatoarea situatie de la Colegiul Tehnic"Édmond Nicolau", jud Vrancea, mun Focsani si va rog sa va exprimati opinia cu privire la corectitudinea acesteia.
In cadrul Colegiului Tehnic "Edmond Nicolau", jud Vrancea activeaza profesor titular Baciu Constantin (examen titularizare 2009) cu norma intreaga, desi mai detine inca un serviciu la stat cu norma intreaga. As dori sa stiu cum este posibil ca cineva sa aiba in acelasi timp 2 locuri de munca(cu norma intreaga) la stat incalcandu-se legea. Conform "Art. 262 (1) Activitatea personalului didactic de predare se realizeaza intr-un interval zilnic de 8 ore/zi, respectiv 40 de ore saptamanale" Legii Educatiei Nationale si Codului Muncii "Art 112 (1) Pentru salariatii cu norma intreaga durata timpului de munca este de 8 ore pe zi respectiv 40 ore pe saptamana", "Art 114 (1) Durata maxima de legala a timpului de lucru nu poate depasi 48 ore pe saptamana" si "Art 112 (2) Durata zilnica a timpului de munca nu poate depasi 12 ore pe zi va fi urmata de o pauza de 24 ore", in concluzie nu se poate avea 2 lucruri de munca cu norma intreaga (ambele cu contract nederminat) mai ales in sistemul bugetar. Nu stiu daca in aceste conditii se poate exercita cu seriozitatea de care ar trebui sa dea dovada un cadru didactic si asa a carei imagine este compromisa pe nedrept.
Art. 35 din Codul Muncii prevede că
„ (1) Orice salariat are dreptul de a munci la angajatori diferiti sau la acelasi angajator, în baza unor contracte individuale de munca, beneficiind de salariul corespunzator pentru fiecare dintre acestea.
(2) Fac exceptie de la prevederile alin. (1) situatiile în care prin lege sunt prevazute incompatibilitati pentru cumulul unor functii”.
Astfel, dacă legea nu prevede vreun motiv de incompatibilitate persoana în cauză poate avea două sau mai multe contracte individuale de muncă pe perioadă nedeterminată și cu normă întreagă.
Prevederile invocate de dvs. se referă la un contract de muncă. În cazul prezentat de dvs. Aceste condiții se aplică corespunzător fiecărui contract în parte.

Sunt cadru didactic cu specializarea educatie tehnologica din anul 1999, functionez la doua scoli, am depus dosar de titularizare conform articolului 253 la ambele institutii, mai ales ca de fiecare data cand am sustinut examenul de titularizare am luat note peste 8(8,05-2009; 9,50- 2012). culmea ironiei este ca de fiecare data (am depus dosarul si in 2011 si anul acesta)una dintre institutii face procnoza pe cativa ani in avans si -mi da acelasi raspuns:NU ESTE VIABIL POSTUL in conditiile in care eu am functionat pe acelasi numar de ore din anul 2009 pana in prezent la institutia respectiva. la cealalta institutie situatia este una foarte delicata directorul a fost si este de acord cu titularizarea mea pe postul respectiv, mai ales ca si consiliul de administratie si-a dat acordul . spuneti-mi domnule ministru ce pot face intr-o astfel de situatie? dumneavoastra vi se pare correct

Viabilitatea postului se stabilește de către unitatea de învățământ în funcție de efectivul de elevi. Dacă sunteți nemulțumit de hotărârea școlii și puteți proba că aceasta a fost luată cu rea-credință vă puteți adresa ISJ și MEN.

Am si eu o intrebare in legatura cu pretransferul consimtit intre unitati.Ma pot transfera pe un post cu viabilitate 2 ani,vacant dar 'PROPUS MENTINERE IN ACTIVITATE TITULAR PENSIONABIL'??Mentionez ca ma aflu in concediu de crestere copil.Multumesc anticipat pentru raspuns.

Conform Metodologiei de mobilitate „În etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ cadrele didactice pot ocupa catedre vacante constituite în unităţi de învăţământ, indiferent de viabilitatea acestora”. Etapa pretransferului consimțit este anterioară celei de menținere a cadrelor didactice pensionabile.

Am si eu o intrebare in legatura cu examenul de definitivat. Am terminat facultatea de Litere in 2009 dupa care am lucrat ca si profesor timp de 3 ani, dar neavand catedra intreaga. Vechimea mea efectiva in invatamant pana la 1 sept 2012 este de 2 ani si 7 luni, iar momentan lucrez in alt domeniu. Daca din anul scolar 2013-2014 ma reintorc in invatamant mai am dreptul sa dau examenul de definitivat? Trebuie dat in primii 5 ani de la terminarea facultatii sau in primii 5 ani de activitate efectiva la catedra? 

Metodologia spune că: „Personalul didactic se poate prezenta la examen în 3 sesiuni, în cel mult 5 ani de  la finalizarea stagiului” („stagiu efectiv de predare de cel puţin un an la catedră (sau ore de predare echivalente normei de un an)”.

Imi puteti spune,va rog, cata viabilitate au notele obtinute (rezultatele) de la probele orale?

Dacă vă referiți la concursul de titularizare, trebuie să obțineți minim nota 7 atât la concurs, cât și la proba orală.

As dori sa știu dacă ma pot titulariza anul acesta conform articolului 253, având in vedere faptul ca am funcționat timp de 3 ani pe un post de limba engleza care acum a devenit vacant prin eliberarea lui de catre titular. Sunt absolvent de colegiu universitar de institutori, specializarea institutor-limba engleza. Am dat examen de titularizare pe institutori-invatatori in anul 2010 unde am obtinut media 8. Solicit deci titularizare pe a doua specializare (lb. engleza), pe postul unde am suplinit timp de 3 ani.

Pentru a vă putea titulariza conform art. 253 trebuie să aveți examenul dat în specialitatea postului.

D-le ministru, in urma modificarilor la legea educatiei, invatatorilor/educatorilor aflati in sistem nu li se mai cere facultate pana in 2018. Ce se va intampla cu cei ce vor iesi la pensie in 2019-2021? Vor fi eliminati? Deci , tot trebuie sa urmeze PIPP-ul?

Conform actualei legislații nu veți putea funcționa ca personal calificat. Dar, există déjà proiecte de modificare a legislației în acest sens.

Oare exista vreo lege in care sa mai scrie si despre muncitorii calificati din invatamantul preuniversitar, care peste noapte au fost facuti "curatatori fatade cladiri" cu studii gimnaziale ?

În prezent nu există o legislație specific personalului nedidactic din învățământ, nici în ce privește încadrare, ni ci în ce privește salarizarea.

Am o problema privind titularizarea cf art.253.In anul scolar 2012-2013 am primit continuitate in doua scoli( 13 h si 5 h), in baza notei din 2010. Momentan o scola a dat 14 ore libere cu viabilitate de 1 an iar a doua scola 8 h cu viabilitate de 1 an. Daca fac cereri la cele 2 scoli si obtin acordul CA ma pot titulariza pe 13 h si respectiv 5 h. Mentionez ca aceste ore au viabilitate 4 ani iar CA -urile sunt de acord cu titularizarea.

Dacă orele au viabilitare de 4 ani și aveți consimțământul școlilor puteți să ăvă titularizați.

Conform art. 74 din Metodologia așa cum a fost modificată prin OMEN 3271/2013 „În etapa de repartizare prevăzută la alin. (3) lit. d), posturile didactice/catedrele propuse pentru continuitate la detașare și pentru prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2013-2014, pentru candidații care au obținut cel puțin nota/media 7 (șapte) la concursurile de titularizare din anii 2011 și/sau 2012, se ocupă numai de persoanele care beneficiază de continuitate la detașare, respectiv de prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2013-2014, conform prezentei Metodologii”. CE INSEAMNA ASTA? CA TRB SA AM MINIM 7 CA SA POT BENEFICIA DE CONTINUITATE?

Au prioritate la continuitate persoanele care au obținut notă mai mare de 7 la concursurilor organizate în 2011 sau 2012, dar puteți obține continuitate și cu nota de minim 5 conform art. 85 din Metodologia de mobilitate.

Directorii de unitati de invatamant pot da acordul de consimtamant cui vor, fara sa respecte criteriile din metodologie? Peste tot unde m-am interesat mi-au spus ca au deja oameni.Sunt profesor titular de limba engleza la un liceu tehnologic si as vrea sa incerc sa ma transfer la o scoala mai buna. E un post la cel mai bun liceu din oras, insa directoarea o prefera pe o doamna profesoara care e in acelasi partid politic ca si dansa, cu toate ca nu are punctajul meu. Mentionez ca eu nu fac parte din nici un partid politic. Am citit ca decizia consiliului de administratie e definitiva si poate fi atacata doar in instanta de contencios administrativ. Exista posibilitatea k sa obtin eu postul daca actionez in instanta si se dovedeste ca am avut punctaj mai mare ca doamna respectiva si ca ea a avut diplome false?  La o alta scoala generala directoarea a scos doua posturi de limba engleza cu viabilitate un an si a spus ca nu da consimtamant de pretransfer nimanui din cauza ca doreste sa titularizeze in scoala doua suplinitoare care sunt de cativa ani acolo.E legal asa ceva?Din moment ce apar pe internet doua posturi cu viabilitate un an la aceasi scoala este clar ca unul dintre ele ar trebui sa aibe viabilitate 4 ani.De asemenea in metodologie scrie ca avem dreptul sa ne transferam si pe posturi cu viabilitate de un an. Eu m-am hotarat sa-i duc oricum dosarul in perioada din calendar. Nu mi se pare normal ca directorii sa faca chiar tot ce vor. Va multumesc!

Conform Metodologiei de mobilitate „dacă sunt mai multe cereri pentru acelaşi post didactic vacant, ierarhizarea cadrelor didactice conform criteriilor prevăzute la alin. (5), în ordinea descrescătoare a punctajelor stabilite potrivit anexei nr. 2. Comisia de mobilitate la nivelul unităţii de învăţământ selectează, în baza ierarhizării, cadrele didactice în vederea acordării pretransferului consimţit între unităţi de învăţământ. În situaţia punctajelor egale, departajarea se realizează în baza criteriilor socioumanitare dovedite prin documente justificative”. Pentru cea de-a doua situație v-ați putea prevala de dispozițiile metodologiei conform cărora „În cazuri bine argumentate, comisia de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar constituită la nivelul inspectoratului şcolar poate decide pretransferul chiar dacă nu există acorduri propuse de unităţile de învăţământ”.

Am si eu o intrebare ,daca sunt angajat pe perioada nedeterminata in 2012-2013 pe postul cuiva plecat in Spania, pe baza notei mai mare decat 5 ,pot cere continuitate sau nu?

Înțeleg că sunteți angajat pe perioadă determinată de un an școlar. Puteți cere continuitatea dacă îndepliniți condițiile prevăzute de art. 85 din Metodologia de mobilitate: „Cadrele didactice calificate, angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, participante la concursuri de titularizare în anii 2011 şi/sau 2012, care au obţinut minimum nota/media 5,00 (cinci) în specialitatea postului, care au avizul consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, care au calificativul "Foarte bine" şi care mai au cel puţin jumătate de normă didactică în specialitate, pot solicita prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014”.

Vă rog frumos să îmi răspundeţi la urmatoarele întrebări: ce se întâmplă cu un titular care a obţinut un post cu normă întreagă în afara învăţământului şi începe activitatea pe noul post la 1 aprilie? Îşi poate rezerva postul de titular sau acesta rămane vacant? Dacă nu şi-l poate rezerva şcoala poate considera cu data de 1 septembrie postul vacant (automat cu viabilitate de minim 4 ani)? Menţionez că în momentul de faţă persoana respectivă se află în concediu medical existând un suplinitor încadrat până la 31 august pe orele în cauză şi că mă interesează dacă există şanse să fie ocupat acel post în baza art. 253 în etapa din aprilie sau măcar scos la concurs. Multumesc anticipat

Dacă postul este ocupat de un titular, care în prezent este în concediu medical, acesta nu poate fi publicat ca vacant pentru niciuna din etapele mobilității. Eventual se va vancanta după data de 1 septembrie.

Sunt titular in 2 unitati scolare. in prezent sunt detasat in alta unitate scolara. De la prima unitate scolara ma pot pretransfera cu 4 ore in unitatea unde sunt detasat.
La prima unitate scolara am 10 ore in catedra ca titular.


Dacă am înțeles eu bine problema dvs. nu puteți să  vă transferați pe 4 ore în unitatea unde sunteți detașat.

Aş dori să vă întreb cum ar trebui să fiu încadrată având în vedere faptul că am absolvit Liceul Pedagogic în anul 1995 şi facultatea de Management Braşov în anul 2010.Menţionez că sunt educatoare titulară la o grădiniţă 

Încadrarea dvs. este de educatoare.

Va rog sa ma lamuri intr-o problema.Sunt profesor cu statutul de suplinitor. In 2011 am participat la concurs si am obtinut o nota peste 9. Pe baza acestei note doresc titularizarea in scoala.C.A. al scolii a hotarat sa scoata postul cu o viabilitate de 4 ani, dandu-mi in acest sens si 2 optionale si propunandu-l la ISJ pentru titularizare in scoala. In aceste conditii, deoarece etapa pentru titularizare in scoala este in aprilie, acest post poate fi luat in etapa de pretransfer la cerere prin acord consimtit intre unitati? Am citit in art. 28 din metodologie ca, C.A.al scolii poate stabili modalitati de ocupare si conditii specifice de ocupare a posturilor in cadrul fiecarei etape de mobilitate, deci daca l-au scos si propus pentru titularizare in scoala, mai poate fi luat de altcineva?

Postul poate fi obținut conform art. 253 doar dacă nu este ocupat în etapele anterioare ale mobilității (art. 55 alin. 1 lit. c din Metodologia de mobilitate).

Ar fi un lucru foarte bun acolo unde este necesar.Lucrez in invatamant ca si secretara ,dar desfasor activitate si pentru gradinita cu personalitate juridica, dar post de secretara n-au infiintat,dar le fac munca pentru o lei de ani de zile.Pana in 2006 au fost sub coordonare, acum sunt cu pj pe hartie, dar posturi , inclus nedidactice la o gradinita cu program prelungit, blocate,ceea ce mi se pare absurd și anormal in secolul 21.Au o singura ingrijitoare la 200 de copii, este normal acest lucru? Ma intreb cand vom reveni la normalitate sau niciodata

Prin deblocarea posturilor se poate rezolva această problemă. Sperăm în aprobarea proiectului de modificare legislativă.

Sunt profesor invatator,debutant,titular in urma concursului din anul 2012,pe un post pe perioada nedeterminata.Anul acesta dau Definitivatul,Ce se intampla daca nu iau examenul? Am auzit ca ma vor trece pe o perioada determinata? Daca este asa ,nu vad rostul titularizarii.Multumesc anticipat!

Dacă nu obțineți definitivatul veți avea contract pe perioadă determinată până ce vei face dovada deținerii definitivatului, moment în care contractual v-a fi modificat din contract pe perioadă determinată în contract pe perioadă nedeterminată.

Sunt inginer cu specializarea tricotaje-confectii textile cu studii de lunga durata,absolvent de master cu profilul Design vestimentar, absovent de studii postuniversitare cu specializarea Educatie tehnologica,am participat in ultimi 3 ani la concursul national de titularizare si am luat in fiecare an peste 7. Anul acesta doresc sa ma titularizez cu art 253, dar am doar 7 ore pe inginer si 2 posturi de maistri unul titularizabil si unul pentru suplinire.Ma pot titulariza ca inginer pe cele 7 ore DT si completare ore de PIP (maistru) sau integral pe ore de maistru.(ore de educatie tehnologica nu sunt)

Conform art. 55 din Metodologia de mobilitate postul trebuie să fie complet și paote cuprinde maxim 4 ore de opționale.

Am participat in august 2012 la titularizare si am obtinut 9,55 insa nu au fost posturi. In anul scolar 2012-2013 sunt incadrat pe un post cu viabilitate 4 ani, norma intreaga si am sperat sa ma titularizez pe art.253 legea1/2011. Neavand definitivatul de la isj au cerut ca directorul sa publice postul ceea ce s-a intamplat. Astazi a aparut OMEN 3271/2013 care prevede ca cei inscrisi in 2013 la definitivat se pot titulariza (CU CONDITIA SA obtina def-ul in aug 2013). Problema ESTE ca postul a fost deja publicat, aplicatia nu mai permite modificari...directorul convoaca CA...avizul va fi favorabil, sper...insa ce se intampla daca la prima miscare de personal -transferul- postul va fi solicitat si ocupat????? Cine raspunde pentru acest fapt??? Ce trebuie sa fac??? Cum trebuie procedat???

Dacă postul era vacant în etapa de constituire a posturilor acesta trebuia să fie publicat pentru toate etapele mobilității. Nu poate fi ținut pentru a fi ocupat doar într-o anumită etapă. Iar, conform art. 55 alin. 1 lit. c din Metodologia de mobilitate postul poate fi ocupat conform art. 253 doar dacă „nu a fost ocupat(ă) în etapele anterioare ale mobilităţii personalului didactic”.

Ce se intampla cu posturile eliberate in etapa de pretransfer la cerere, consimtit intre unitati? Pot fi ocupate tot atunci de alte persoane care n`au acordul unitatii unde s`a eliberat catedra( nu se putea acorda, postul nefiind liber la momentul respectiv)sau poate fi ocupata numai in urmatoarele etape ale mobilitatii? 

Conform citeriilor din Metodologie, respectiv consimțământul unității de învățământ, ar trebui sp se poată ocupa doar în etapele următoare.

Dupa aparitia ord 3271 care modifica si completeaza ord 6239 dupa ce calendar ne ghidam?ma intereseaza tit conf art 253 si nu stiu cand trebuie terminat dosarul:pana la 15 martie asa cum prevede 6239 sau 15 aprilie asa cum prevede 3104?

15 aprilie, așa cum prevede OMEN 3104/2013.

Conform ord 3271 care spune „În etapa de repartizare prevăzută la alin. (3) lit. d), posturile didactice/catedrele propuse pentru continuitate la detașare și pentru prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2013-2014, pentru candidații care au obținut cel puțin nota/media 7 (șapte) la concursurile de titularizare din anii 2011 și/sau 2012, se ocupă numai de persoanele care beneficiază de continuitate la detașare, respectiv de prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2013-2014, conform prezentei Metodologii” Ce sa intelegem de aici ca persoanele care au concurs 2011,2012 dar au obtinut nota mai mica de 7 nu beneficiaza de continuitate prin suplinire pt anul sc. 2013-2014?

Puteți beneficia de continuitate în baza art. 85 din Metodologie, doar că au prioritate persoanele care au obținut nota mai mare de 7.

D-le senator, am rugamintea daca puteti sa-ma lamuriti in doua probleme care oricat am citit LEN si OUG, nu am reusir sa le inteleg :
- in cazul in care un profesor se pretransfera cu acordul celor doua unitati, postul ramas liber poate fi ocupat prin art.253? 
- daca catedra este constituita in mai multe unitati,post complet dar in patru unitati, se poate titulariza prin art.253 intr-una din cele patru unitati?

Da, dacă postul este publicat înaintea etapei de modificare a contractului, respectiv titularizare conform art. 253 și îndeplinește toate conițiile prevăzute de art. 54 și următoarele din Metodologie.
Da, dacă postul este complet.

Este posibil ca in unele liste sa apara postul propus ptr titularizare cu art 253 iar in altele nu?

Trebuie verificată aplicația MEN. Cum apare acolo așa a fost publicat.

Sunt cadru didactic, titular pe postul de istruire practica. Am absolvit studii universitare si master in domeniu, ce trebuie sa fac pentru a trece pe postul de profesor in acelasi domeniu, in conditiile in care nu este profesor titular, care articol din metodologie i-mi da acest drept?

În Metodologia de mobilitate se specifică următoarele:Cadrul didactic titular într-o unitate învăţământ preuniversitar, care a dobândit prin studii două sau mai multe specializări, poate solicita, în etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, ocuparea unui post didactic/catedre vacant(e) sau trecerea într-o altă funcţie didactică, în concordanţă cu specializările dobândite prin studii, în aceeaşi unitate de învăţământ sau în alte unităţi de învăţământ, cu acordul consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ respective”. 

Va rog sa ma lamuri intr-o problema.Sunt profesor cu statutul de suplinitor. In 2011 am participat la concurs si am obtinut o nota peste 9. Pe baza acestei note doresc titularizarea in scoala. La normare, C.A. al scolii a hotarat sa scoata postul cu o viabilitate de 4 ani, dandu-mi in acest sens si 4 optionale si propunandu-l la ISJ pentru titularizare in scoala. In aceste conditii, deoarece etapa pentru titularizare in scoala este in aprilie iar pana atunci mai sunt si alte etape de mobilitate, acest post poate fi luat la pretransfer sau transfer? Am citit in art. 28 din metodologie ca, C.A.al scolii poate stabili modalitati de ocupare si conditii specifice de ocupare a posturilor in cadrul fiecarei etape de mobilitate, deci daca l-au scos pentru titularizare in scoala, mai poate fi luat de altcineva?

Postul poate fi ocupat conform art. 253 doar dacă nu este luat într-o etapă anterioară a mobilității (art. 55 alin. 1 lit. c din Metodologia de mobilitate).

Sunt profesoara titulara pe catedra de geografie. Directorul scolii ( profesor istorie geografie) este venit prin transfer de la o alta unitate unde a primit restrangere de activitate, este corect ca la proiectul de incadrare pentru anul scolar viitor, 2013 - 2014, eu ca profesoara titulara pe catedra de geografie sa fiu incadrata pe catedra de geografie cu complectare ed. fizica si profesorul titular pe catedra de istorie sa fie incadrat pe istorie cu complectare ed. fizica, pentru a-si face directorul loc liber pe catedra de istorie geografie cu orele de la noi. Cui as putea sa ma adresez, presupun ca cei de la isj sunt mana in mana cu directorul.

Pentru rezolvarea sau lămurirea problemei puteți să  vă adresați MEN, dacă considerați că ISJ nu ar rezolva obiectiv situația.

Am fost pensionat pentru limita de varsta la finele anului scolar 2011-2012. La dosarul inaintat Casei de pensii Olt, am depus actele cerute, si am primit decizia in nov. 2012. Nemultumit de modalitatea de calcul, am depus contestatie, in urma careia am primit o alta decizie cu un minim de cativa lei majorare.Pana acum am primit 4 decizii cu modificarea valorii punctului de pensie .In Carnetul de munca,sunt pozitii necompletate din anii 1976, 1977 pentru care s-a luat in calcul ,,salariul minim pe economie,, de atunci, fara sa se tina seama de adeverinta eliberata de secretariatul scolii pentru perioadele respective.Mai sunt si alte pozitii din respectivul Carnet de munca ce sunt eronat completate. De la Casa de pensii mi s-a cerut sa aduc rectificari la pozitiile respective, facute in corelatie cu adv., la care doamna secretara mi-a raspuns ca nu va rectifica nimic deoarece nu a gresit ea. Fosta secretara este pensionara si nu mai poate rectifica. Cine trebuie sa opereze rectificarile ? Ce ma indrumati sa fac pentru a primi o pensie reala pentru cei 44 ani in serviciul instructiei si educatiei copiilor?

Doar printr-o hotărâre judecătorească ați putea obține stabilirea stării de fapt în vederea calculării corecte a pensiei.

Sunt profesor suplinitor calificat si indeplinesc toate conditiile in vederea titularizarii conform art.253 din LEN. Va rog sa-mi spuneti cand anume se depun cererile la secretariat in vederea titularizarii. Mentionez ca am gasit in Metodologia privind mobilitatea cadrelor din invatamant atat data de 15 martie 2013 cat si data de 15 aprilie 2013. Care se ia in considerare.Si inca o intrebare : Daca consiliul de administratie si directorul scolii nu sunt de acord cu venirea unui alt profesor titular care se incadreaza mai devreme in metodologie respectiv detasare, pretransfer etc. ce pot face? Predau la aceasta scoala de 2 ani iar in invatamant sunt de 6 ani.

Perioada de depune a cererilor pentru titularizare conform art. 253 este 15-17aprilie conform Calendarului modificat prin OMEN nr. 3104/2013. Condiția pentru titularizarea conform art. 253 este ca postul să nu fie ocupat într-o etapă anterioră a mobilității.

Sunt suplinitor calificat avand clasa pregatitoare pe 1 an cu nota 9.17 de la concursul din august 2012.Mi s-a spus ca nu pot avea continuitate deoarece colega mea care este titulara si are clasa a 4-a va lua ea iar eu va trebui sa particip la concurs daca mai vreau sa raman in scoala fiind scos inca un post la clasa pregatitoare.Mentionez ca din 2005 si pana in 2012 am participat la toate concursurile luand cu mult pe ste 7 .8 si chiar 9 in aceeasi scoala ,dar neavand niciodata continuitate.Sincer m-a dezamagit sistemul nu mai cred in nimeni si nimic.

Conform Metodologiei de mobilitate la constituirea catedrelor în primul rând trebuie să fie încadrați și să li se asigure ore titularilor.

Sunt invatatoare, am nota de titularizare din anul 2010, 8,00, mai pot beneficia de continuitate in anul scolar 2013-2014?

Numai persoanele care au obținut notă mai mare de 5 la examenele din 2011 și/sau 2012 pot beneficia de continuitate.



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii.