Mai mult de jumătate din elevii români de 15 ani nu sunt capabili să citească şi să înţeleagă un text, arată un raport publicat ieri de Comisia Europeană.
Potrivit aceluiaşi document, din anul 2000 până în 2006, procentul românilor care nu înţeleg ceea ce citesc (analfabetism funcţional) a crescut de la 41,3 la 53,5.
Procentul ne plasează pe ultimul loc din ţările europene la ştiinţa de carte. Înaintea României se află Bulgaria, cu o proporţie de 51,1% de tineri care nu înţeleg ceea ce citesc. Finlanda are cei mai puţini elevi aflaţi în această situaţie 4,8%, după care urmează Irlanda - 12,1% şi Estonia - 13,6%.
Memorarea e de vină
Specialiştii susţin că raportul arată realitatea pentru că în România memorarea e principalul mod de învăţare.
"Citirea unui text nu înseamnă nimic dacă nu i-ai înţeles mesajul. Raportul arată că la nivelul elevilor de liceu neînţelegerea unui text e echivalentă analfabetismului funcţional pe piaţa muncii, adică elevii nu au capacitatea de a face corelaţii între secvenţele de informaţie cuprinse într-un text", explică Florin Colgeac, preşedintele Edu-Gate.
Acesta mai adaugă că antrenamentul elevilor români s-a făcut prin memorare. "Noi nu avem competitivitate pe piaţa muncii. Sunt căutaţi oameni fără idei, oameni învăţaţi să fie obedienţi", adaugă Florin Colgeac.http://www.adevarul.ro/index.php?section=articole&screen=index&id=359839&newsletter=1
Mai mult de jumătate din elevii români de 15 ani nu sunt capabili să citească şi să înţeleagă un text, arată un raport publicat ieri de Comisia Europeană.
Potrivit aceluiaşi document, din anul 2000 până în 2006, procentul românilor care nu înţeleg ceea ce citesc (analfabetism funcţional) a crescut de la 41,3 la 53,5.
Procentul ne plasează pe ultimul loc din ţările europene la ştiinţa de carte. Înaintea României se află Bulgaria, cu o proporţie de 51,1% de tineri care nu înţeleg ceea ce citesc. Finlanda are cei mai puţini elevi aflaţi în această situaţie 4,8%, după care urmează Irlanda - 12,1% şi Estonia - 13,6%.
Memorarea e de vină
Specialiştii susţin că raportul arată realitatea pentru că în România memorarea e principalul mod de învăţare.
"Citirea unui text nu înseamnă nimic dacă nu i-ai înţeles mesajul. Raportul arată că la nivelul elevilor de liceu neînţelegerea unui text e echivalentă analfabetismului funcţional pe piaţa muncii, adică elevii nu au capacitatea de a face corelaţii între secvenţele de informaţie cuprinse într-un text", explică Florin Colgeac, preşedintele Edu-Gate.
Acesta mai adaugă că antrenamentul elevilor români s-a făcut prin memorare. "Noi nu avem competitivitate pe piaţa muncii. Sunt căutaţi oameni fără idei, oameni învăţaţi să fie obedienţi", adaugă Florin Colgeac.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu