6 mar. 2013

Întrebări și răspunsuri 06.03.2013


Sunt incadrata cu nota din 2010 perioada determinata, am DEF si voi sustine examenul pentru gr II in 2014 si vreau sa-mi prelungesc contractul pentru 2013-2014 in baza art I, 10/lit a) din OMEN 3104/2013 care prevede incheierea contractelor pe perioadă determinată în baza mediilor/notelor de la concursul din sesiunea 2012, de la concursul din iulie 2011 sau de la concursul din iulie 2010. Am depus cerere si astept raspunsul in 22 aprilie.Mentionez ca orele sunt doar pentru un an, 3 colegi indeplinesc conditiile de pensionare limita de varsta peste 2 ani.

Conform celor prezentate de dvs. aveți dreptul să beneficiați de prelungirea contractului pe perioadă determinată pentru anul școlar 2013-2014.


Am incadrare pe un post complet, la 3 scoli incepand cu 1 sept 2012 .Intr-o scoala care are structura eu am 5 ore iar la scoala coordonatoare pe aceeasi disciplina este o alta colega pe 6 ore.Eu in scolile unde am incadrarea pe perioada determinata doresc sa ma titularizez conform art. 253 deoarece intrunesc conditiile. Colega nu a obtinut viabilitatea de patru ani la alta scoala cu personalitate juridicadin incadrarea de 18 ore. INTREBARE-poate sa ceara orele de la scoala structura pe care sunt eu in prezent? 


Nu poate cere orele dvs. întrucât nu îi ajung să formeze o catedră completă.


Buna seara,Art.254,al.13 din legea educatiei este valabil pentru titularizare,deoarece am participat la concurs in 2012,am luat 7.70 si am obtinut si definitivatul in 2012 iar postul pe care l-am obtinut,nu este scos cu viabilitate pe 4 ani in 2013-2014.Va rog sa-mi raspundeti.


Conform art. 254 alin. 13 din Legea nr. 1/2011 „Candidaţii care au dobândit definitivarea în învăţământ, profesori cu drept de practică, şi au ocupat prin concurs validat, în condiţiile metodologiei, de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ un post didactic vacant sunt titulari pe postul ocupat. Directorul unităţii de învăţământ încheie cu aceştia contractul individual de muncă pe perioadă nedeterminată”. Iar metodologia prevede obligativitatea viabilității de 4 ani a postului.


Buna seara, sunt titulara in inv. primar din anul 2012, si vreau sa stiu cum ma pot muta in inv. prescolar din toamna.Mentionez ca sunt absolventa a Univ. Buc. specializarea pedagogie inv. primar si prescolar


Ați putea beneficia de prevederile art. 52 alin. 2 din Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014 care spune că, „Cadrul didactic titular într-o unitate învăţământ preuniversitar, care a dobândit prin studii două sau mai multe specializări, poate solicita, în etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, ocuparea unui post didactic/catedre vacant(e) sau trecerea într-o altă funcţie didactică, în concordanţă cu specializările dobândite prin studii, în aceeaşi unitate de învăţământ sau în alte unităţi de învăţământ, cu acordul consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ respective”.


Sunt educatoare, suplinitor calificat. In 2010 am obtinut 7,90 la examenul de titulrizare. As dori sa stiu daca ma pot titulariza conf. art.253 in alta unitate de invatamant din judet avand in vedere faptul ca in gradinita unde sunt acum nu este catedra viabila. 


Conform art. 54 și 55 din Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014 nu vă puteți titulariza în altă unitate de învățământ.


S-a desfasurat in data de 23.02.2013, olimpiada de Educatie tehnologica, faza judeteana. Imi puteti spune ce prevede regulamentul de organizare a olimpiadelor scolare privind afisarea baremului de corectare si evaluare. Va multumesc.


Conform Regulamentului  de organizare și desfășurare a concursurilor școlare „Secretarul Comisiei centrale de organizare şi evaluare multiplică baremele aprobate de preşedintele comisiei şi le afişează înainte de epuizarea timpului destinat probei scrise”.


 Am o intrebare:in cazul in care functionez la o grupa de copii la sectia romana intr-un judet in care suntem minoritari cei de etnie română si sunt sub 10 copii inscrisi, grupa se poate desfiinta? Precizez ca este singura pe raza unei comune si situatia mea nu este singulara 


Conform art. 63 alin. 2 din Legea nr. 1/2011 „Prin excepţie de la prevederile alin. (1) (regula că nu poate fucționa o grupă cu mai puțin de 10 copii), în localităţile în care există cerere pentru forma de învăţământ în limba maternă a unei minorităţi naţionale, efectivele formaţiunilor de studiu pot fi mai mici decât minimul prevăzut de prezenta lege. Decizia privind înfiinţarea şi funcţionarea acestor formaţiuni de studiu aparţine Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, cu consultarea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ respective”.


Buna seara,am si eu o nelamurire .se poate sa ma titularizez in baza articolului 253 desi am nota peste 7 in august 2012,tot in 2012 am luat si definitivatul totusi inspectorul de la resurse umane imi spune ca nu ma pot titulariza ,nu mai inteleg nimic.va rog sa ma lamuriti si pe mine ,


Condițiile de titularizare sunt cele prevăzute în art. 54, 55 și 31 (10) din Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014, precum și art. 32 (2) din Legea nr. 5/2013. Astfel, dacă ați obținut notă peste 7 la concursul de ocupare a posturilor din învățământul preuniversitar în anul 2012, aveți definitivatul, postul este complet, are viabilitate de 4 ani și nu a fost ocupat în etapele anterioare, aveți acordul consiliului de admnistrație, îndepliniți condițiile de studii și aveți toate atestatele necesare vă puteți titulariza în baza art. 253 din Legea nr. 1/2011.

Sunt profesor la o anumita scoala si am o intrebare: unde se poate face o sesizare privind neregulile grave savarsite de un director, care pot fi probate printr-o deplasare a unei comisii fara sa se anunte in prealabil si care sa nu fie de la inspectoratul scolar din judet, unde omul are foarte multe relatii?


Instituția ierarhic superioară este ISJ, iar următoarea în ierarhie este MEN.


Pentru reducerea normei cu 2 ore la profesorii cu peste 25 ani vechime, va rog un raspuns!


Conform actualei legislații nu există posibilitatea reducerii normei didactice pentru cadrele didactice cu peste 25 de ani vechime în învățământ și grad didactic  I, așa cum era prevăzut în veche legislație. Doar printr-o modificare legislativă se poate obține un astfel de drept.


1. Cand se va reveni la norma didactica de 16 ore pentru cadrele didactice cu gradul I si vechime de peste 25 de ani?
2. Cand se va introduce din nou posibilitatea de pensionare cu 3 ani inainte de termen, fara ,,penalizare? Avand in vedere consumul nervos si psihic la care suntem supusi in activitatea noastra, aceasta prevedere este necesara, chiar imperativa, asa cum este si in alte domenii.


Ambele probleme pot fi soluționate doar printr-o modificare a legislației din învățământul preuniversitar.


Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.

Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.

Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii.

6 comentarii:

  1. Buna ziua! As vrea sa va intreb cine acorda viabilitatea pentru un post, directorul/scoala sau ISJ? se poate face transfer prin pretransferare pe un post cu viabilitate de 1 an? Se poate acorda consimtamantul pentru pretransfer inainte de rezolvarea restrangerilor de activitate, chiar daca postul este deja afisat ca fiind vacant pentru restrangere? Toate restrangerile si toate cererile de pretransfer se rezolva in sedinta publica sau cu exceptia celor care sunt cu acordul partilor?Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna dimineata ,
    Am o intrebare la dvs. ,am absolvit doua facultati :Psihologie si Litere ,romana engleza.Nu sunt titular , am definitivatul.In 2012 am dat examen de titularizare la romana , am obtinut post de suplinitor .In 2010 dadusem examen la consiliere pt post de consiliere psihopedagogica .Am obtinut 7,70 , atunci nu m-am putut titulariza pe postul dorit, dar am luat suplinire pe un post care acum s-a eliberat , adica acum este titularizabil persoana care fusese titulara fiind plecata in strainatate .Va intreb daca nota din 2010 m-ar ajuta sa ma incadrez in art 253 , precizand faptul ca in acest an lucrez la o alta scoala conform celei de-a doua specializari?

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ziua, am si eu o nelamurire si v-as fi recunoscatoare daca m-ati putea ajuta: as dori sa stiu daca directorul unitatii de invatamant poate intra la ora unui profesor fara sa il anunte, sau daca trebuie sa il anunte, cu cat timp inainte trebuie sa faca acest lucru. Mie personal mi se pare un abuz din partea unor directori care fac asa ceva, din pacate e si cazul meu si al scolii in care predau. Daca stiti, o sa va rog sa-mi spuneti si unde as putea gasi in lege sau in regulament astfel de precizari. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  4. Am sustinut examenul de titularizare in 2010 si am obtinut nota peste 7,nefiind posturi titularizabile, am fost incadrata ca prof suplinitor, intrebarea mea este: pot obtine continuitate pe anul scolar 2013-2014 in baza notei din 2010 (nu sunt sanse de posturi titularizabile pe disciplina mea care am dat concurs, nici anul acesta). Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  5. am si eu 2intrebari pentru dumneavoastra;de ce personalul nedi dactic din sist. de inv. este platit sub salariul minim brut pe tara adica 812 lei cit este in sist. bugetar la care sa se adauge sporul de vechime corespunzator vechimii avute si a doua as dori sa mi precizati daca in salariul minim brut pe tara este inclus si sporul de vechime. va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  6. buna ziua
    Stiu ca sunteti foarte ocupat dar va rog sa -mi raspundeti totusi ,am doua intrebari la dvs .si anume >examenul se va da doasr din didactica specialitatii?A doua intrebare ,daca in judetul meu nu sunt posturi titularizabile si daca vreau sa ma inscriu in alt judet ,presupunand ca ma titularizez acolo ,pot sa cer inca din primul an detasare pentru a ocupa un post in judetul meu deci mai aproape de casa ?Va rog sa-mi raspundeti si sa ma informati , va multumesc

    RăspundețiȘtergere

Postări populare