Sunt director de scoala si am o mare problema la care ma puteți
ajuta ! Am angajat la mine in scoala , un lider de sindicat pe județ care pana
acum a fost plătit de sindicat dar din Ianuarie, prin ordinele trimise -
trebuie plătit de scoala. Problema a fost ca in Ianuarie OM a venit târziu,
după ce făcusem statele de plata ! In Februarie de la isj ni s-a spus când sa
plătim ca e corect după lege, când sa nu plătim pentru ca OM intra in
contradictie cu legea bugetului in care se precizează ca nu sunt degrevati cu
plata decât inspectori si directori. Am primit prin isj un telefon din
minister direct care a spus sa plătim deși dupa aceasta, DNA contabil de la isj
a refuzat statul de plata . Noi am plătit in luna Februarie incluzând si
drepturile pe Ianuarie! Aceeași bulversare este in câteva scoli care ori au
plătit ori nu... Acum liderul vrea sa ne acționaze in judecată de ce am reținut
banii pe Ianuarie ?! Inspectoareza generală e de acord cu acest lucru. Eu sunt
undeva la mijloc! Va rog sa ma indrumati cum sa procedez?
În
Monitorul Oficial nr. 133/2013 a fost publicată OUG nr. 14/2013 care modifică
Legea educației naționale în sensul degrevării persoanelor „desemnate de
federaţiile sindicale reprezentative din învăţământ, ca urmare a participării
la procesul de monitorizare şi evaluare a calităţii sistemului de învăţământ,
aprobate prin ordin al ministrului educaţiei naţionale”. Personalul
degrevat „primeşte drepturile salariale pentru funcţia în care este încadrat,
precum şi celelalte sporuri şi indemnizaţii prevăzute de lege pentru
activitatea desfăşurată, după caz”.
|
Viabilitatea
posturilor se stabilește de către conducerea unității de învățământ în funcție
de numărul de elevi. Conform Metodologiei de mobilitate oricând pe
parcursul mișcării personalului didactic apar modificări în ce privește
vacantarea posturilor acestea trebuie să fie anunțate.
As dori sa știu dacă ma pot titulariza anul acesta conform
articolului 253, având in vedere faptul ca am funcționat timp de 3 ani pe un
post de limba engleza care acum a devenit vacant prin eliberarea lui de catre
titular (desfacerea contractului de munca). Sunt absolvent de colegiu
universitar de institutori, specializarea institutor-limba engleza. Am dat
examen de titularizare pe institutori-invatatori in anul 2010 unde
am obținut media 8. Solicit deci titularizare pe a doua specializare
(lb. engleza), pe postul unde am suplinit timp de 3 ani.
O primă condiție pentru a
putea beneficia de prevederile art. 253 este aceea ca, cadrul didactic să fi „fost repartizat sau i s-a prelungit durata
contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar
2012-2013, la nivelul unui
singur judeţ/municipiului Bucureşti, pe un post didactic/catedră
vacantă/rezervată complet(ă) pe perioadă determinată, în baza notei de cel puţin 7 (şapte) obţinută la
unul din concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor
vacante/rezervate în învăţământul
preuniversitar de stat susţinute în specialitatea postului didactic/catedrei
ocupat(e), în iulie 2011, iulie 2010, iulie 2009 sau iunie-iulie 2008, în
şedinţă publică organizată până la data începerii cursurilor anului şcolar
2012-2013”. Din cele expuse de dvs. consider că îndepliniți această condiție.
Rugamintea
mea este de a afla dacă, gradatia de merit este un fond suplimentar de premiere
sau afecteaza salarizarea dintr-o scoala din cauza finanţării per elev Sunt
invatatoare, in mediul rural ,cu o vechime în învăţământ de 30 ani. Anul
şcolar trecut, pentru prima oară, am depus o cerere pentru înscriere la
Concursul pentru obţinerea gradaţiei de merit. La sedinta consiliului
profesoral, după ce domnul director a spus dinainte, tuturor colegilor ca
le voi lua din banii dumnealor, am obtinut : 10 voturi pentru, 8 împotrivă, 7
abtineri şi a concluzionat la finalul procesului- verbal, că nu mi se
aprobă cererea pentru depunerea dosarului, la acest concurs, fără nicio
motivaţie. Va rog sa-mi răspundeţi: afectează salariile colegilor sau
este un fond suplimentar de salarizare. Chiar dacă activitatea mea didactică se
desfăşoară într-un sat, unde numărul elevilor este mai mic decât la o şcoală
din mediul urban, copiii din clasa mea iau parte la serbări, concursuri
judeţene cu participare directa, colaborăm cu alte instituţii de cultură din
zonă, organizăm ore suplimentare de recuperare sau cu şcolarii ce
excelează la diverse obiecte- fără finanţare din partea şcolii sau a
părinţilor, etc. Cu ce sunt mai prejos faţă de un învăţător din
mediul urban? Dacă nu este nici anul acesta de acord cu înscrierea
mea la acest concurs de dosare, deoarece consider că este un drept al fiecărui
cadru didactic, conform Metodologiei, cui mă pot adresa?
Conform
Metodologiei de acordare a gradației de merit „Consiliul profesoral al unitatii
de invatamant/conexe, pe baza dezbaterilor asupra modului in care raportul
reflecta realizarile candidatului potrivit fisei de evaluare si documentelor
doveditoare, formuleaza o apreciere sintetica asupra activitatii candidatului,
consemnata in procesul-verbal de sedinta”. „Directorul unitatii de
invatamant/conexe depune la secretariatul inspectoratului scolar raportul de
autoevaluare, documentele doveditoare si aprecierea sintetica a consiliului
profesoral”. Astfel, nu există posibilitatea de a vă refuza depunerea dosarului
pentru acordarea gradației de merit. Iar modalitatea de calcul a numărului de
gradații ce se acordă anual este bine stabilit de legislație și nu se ia din
fondul, respectiv din banii colegilor care au gradația de merit în plată.
Pentru mai multe informații și ajutor vă sfătuiesc să vă adresați în primul
rând sindicatului județean din care faceți parte
Va prezint o situatie care mie mi se pare ciudata. Un profesor
aflat in restrangere de activitate depune cerere la un liceu pentru acordarea
consimtamantului pentru transfer. ( in perioada 5-8 martie). Pe 12 martie
primeste raspunsul care suna astfel:
Avand in vedere ca din analiza documentelor anexate cererii
dumneavoastra, rezulta ca indeplinti conditiile legale si nu va incadrati in
criteriile de selectie stabilite pentru ocuparea postului solicitat. Va
informam ca a fost validata propunerea comisiei de mobilitate constituita la
nivelul unitatii de invatamant, de neacordare a consimtamantului prinvind
transferul pentru restrangere de activitate. Nu se precizeaza nimic legat de
criteriile de selectie si nici criteriul care nu a fost indeplinit. La o
discutie cu directorul liceului , dupa insistente s-a spus ca departajarea s-a
facut pe urmatorul criteriu. Candidatii trebuie sa aiba peste 80 de puncte.
Unul din candidati are peste 80 de puncte, dar i s-a spus ca de fapt comisia a
gasit intre 60 si 70 de puncte.
Ce se poate face intr-o astfel de situatie? Mentionez ca au
fost depuse mai multe dosare si nu a fost acordat consimtamantul nici unui
candidat. Mai mentionez ca directorul liceului este detasat si are scos la
liceul respectiv o catedra pe specialitatea lui , pe care intentioneaza sa o
ocupe la pretransfer consimtit.
Conform Metodologie de
mobilitate „Comisia de mobilitate la nivelul unităţii de învăţământ,
constituită din cadre didactice, prin decizia directorului unităţii de
învăţământ, verifică dosarele de înscriere, documentele de studii, avizele şi
atestatele necesare pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante
solicitate, realizează, dacă sunt mai multe cereri pentru acelaşi post didactic
vacant, ierarhizarea candidaţilor conform punctajelor stabilite potrivit anexei
nr. 2 şi înaintează consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ,
prin raport scris, propuneri pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor
vacante existente la nivelul unităţii de învăţământ. În comisia de mobilitate
constituită la nivelul unităţii de învăţământ nu se numesc cadre didactice care
fac parte din consiliului de administraţie”. Vă sfătuiesc să vă adresați comisie de
mobilitate de la nivelul ISJ dacă considerați că la nivelul unității de
învățământ s-a făcut o ilegalitate.
In urma restrangerii de
activitate, un maistru instructor titular pe catedra de mecanica poate trece
titular pe un post de profesor economist avand studii superioare de lunga
durata -Marketingul afacerilor, in scoala in care preda ?Care sunt conditiile?
Conform
Metodologiei de mobilitate „Transferarea pentru restrângere de
activitate sau ca urmare a restructurării reţelei şcolare a personalului
didactic titular se realizează pe posturi didactice/catedre vacante în unităţi
de învăţământ, în aceeaşi funcţie didactică sau într-o altă funcţie didactică,
cu respectarea prevederilor prezentei Metodologii, potrivit specializărilor
dobândite prin studii în concordanţă cu Centralizatorul”.
Sunt educatoare si doresc sa-mi iau concediu fara salar . Va rog
frumos sa-mi spune-ti daca pot sa iau 30 de zile lucratoare si daca
acestea se considera sau nu intrerupere .
Conform CONTRACTULUI
COLECTIV DE MUNCA UNIC nr. 59.276 din 2 noiembrie 2012 la Nivel de Sector de
Activitate Invatamant Preuniversitar „Pentru rezolvarea unor situaţii personale, salariaţii au dreptul
la concedii fără plată, a căror durată însumată nu poate depăşi 30 de zile
lucrătoare pe an calendaristic; aceste concedii nu afectează vechimea în
învăţământ”.
Am lucrat in invatamant 15,dupa care am intrerupt timp de 3 ani.In
2009-2010 am lucrat din nou in invatamant.Dupa care mi-am schimbat locul de
munca si am revenit in invatamant in 2012.As vrea sa stiu daca pot sa
beneficiez de sporul de stabilitate.
Potrivit
Legii nr. 63/2011 „Prin
vechime efectivă neîntreruptă în învăţământ de peste 10 ani se înţelege
activitatea depusă atât în calitate de personal didactic, personal didactic de
conducere, îndrumare şi control, cât şi în calitate de personal didactic
auxiliar, cu contract de muncă într-o unitate sau instituţie de învăţământ ori
într-un inspectorat şcolar, indiferent când vechimea a fost realizată în mod
neîntrerupt”.
La o gradinita, bucatarul a iesit la pensie. Intrebarea este
daca o alta persoana, din acea gradinita, incadrata pe post de ingrijitor, dar
care a urmat cursuri pentru postul de bucatar, poate sa ocupe postul. Mentionez
ca este post unic.
Postul
ar trebui să fie scos la concurs.
Sunt prof. grd I, titular la un colegiu tehnic. Mi-am schimbat
domiciliul in alta parte urmandu-mi sotul si am solicitat concediu fara plata
pt. un an. Din oct. 2012 am incheiat un contract de colaborare ca si PFA cu o
scoala postliceala particulara autorizata din Sibiu. Va rog sa-mi spuneti daca
pot beneficia de etapa de pretransfer consimtit intre unitati de invatamant
preuniversitar( nu este vorba de restrangere, ci de schimbarea domiciliului in
alt judet). Daca da, care este perioada de depunere a dosarului ( nu apare in
calendar), ce trebuie sa contina acest dosar.
Conform
Metodologiei de mobilitate „Pentru pretransferul consimţit între unităţile
de învăţământ, în aceeaşi localitate, în localitatea de domiciliu sau pentru
apropiere de domiciliu, personalul didactic titular în învăţământul
preuniversitar depune, la unitatea/unităţile de învăţământ în care solicită
pretransferul, o cerere tip, conform anexei nr.14. Cererea este însoţită de
documentele menţionate în aceasta, de acordul pentru pretransfer şi de
aprecierea sintetică a consiliului/consiliilor de administraţie al
unităţii/unităţilor de învăţământ la care este titular”. Iar conform
Celndarului, depunerea cererilor se face în perioada 1-4 aprilie 2013
Ma adresez chiar dumneavoastra deoarece Guvernul a dat Ordonanta
92/2012 ( cu privire la esalonarea drepturilor salariale castigate in
instanta), iar angajatorii incep sa amestece lucrurile. Pe scurt: in anul
acesta, in februarie 2013, am castigat irevocabil, procesul cu scoala privind
reincadrarea in functia de profesor invatamant primar. Am fost retrogradata in
functia de invatator, motivand ca actele de studii universitare (Univ.
"Spiru Haret") nu sunt legale, situatie care a debutat din initiativa
d-nei Andronescu in 2009. Dupa ani de procese se demonstreaza ca actele
sunt legale si instanta dispune incadrarea mea ca profesor si plata
diferentelor salariale, incepand cu 1 ianuarie 2011. Daca pana acum aceste
diferente se dadeau la urmatorul salar, acum am fost anuntata ca aceste
diferente mi se vor acorda in cinci ani. E strigator la cer ca unii sa le
primeasca, iar altii nu. Nu e acelasi lucru sa primesc 12.000 lei o singura
data sau in cinci ani. Inteleg faptul ca esalonarile pe cinci ani se refereau
la sentintele cu diferente de majorare a salariilor. In cazul meu este
vorba despre o retrogradare abuziva si o reducere salariala la fel de
abuziva. Nu cred ca acest proiect de esalonare priveste toate sentintele.
Eșalonarea prevăzută de OUG nr. 92/2012 se referă la „Plata
sumelor prevăzute prin hotărâri judecătoreşti având ca obiect acordarea
unor drepturi de natură salarială stabilite în favoarea
personalului din instituţiile şi autorităţile publice, devenite executorii în
perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2013”. Cel mai bine v-ar putea lămuri un
executor judecătoresc dacă aveți sau nu dreptul, în baza acestor prevederi, de
a primi sumele prevăzute de sentință într-o singură tranșă.
Pe blogul dvs ati raspuns unei solicitari ca "Pentru a ocupa
post pe perioadă determinată a fost introdusă o prevedere în metodologie
conform căreia „În etapa de repartizare prevăzută la alin. (3) lit.
d), posturile didactice/catedrele propuse pentru continuitate la detașare și
pentru prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă
determinată în anul școlar 2013-2014, pentru candidații care au obținut cel
puțin nota/media 7 (șapte) la concursurile de titularizare din anii 2011 și/sau
2012, se ocupă numai de persoanele care beneficiază de continuitate la
detașare, respectiv de prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă
determinată în anul școlar 2013-2014, conform prezentei Metodologii”.
Prevederea
se găsește în art. 74 din Metodologie de mobilitate așa cum a fost modificată
și completată prin art. I, punctul 10 din OMEN nr. 2371/2013.
1.Sunt detasata in interesul invatamantului an
scolar 2012-2013 si in metodologie nu gasesc data pentru aplicarea cererii de
continuitate detasare?!(postul pe care sunt detasata in viitorul an scolar
fiind inca rezervat CIC)- trebuie sa astept pana in 16 august???
2.Dupa afisarea posturilor vacante in judetul
am vazut posturi vacante cu viabilitate de 4 ani mult mai aproape de domiciliul
meu ( postul unde sunt titulara este la cca. 25 km.).Prin pretransfer, cu
acordul institutiilor pot sa obtin unul din acele posturi ca fiind titulara pe
postul nou dobandit sau va trebui sa ma reintorc la cel pe care sunt titulara
la fiecare inceput de nou an scolar.
În Metodologia de
mobilitate nu există noțiunea de continuitate la detașare în interesul
învățământului, numai continuitate la detașare la cerere, iar pentru aceasta se
depun cererile în perioada 16-20 august.
Dacă obțineți
pretransferul consimțit, la cerere, deveniți titularul unității de
învățământ la care v-ați pretransferat, cu contract de muncă pe perioadă
nedeterminată.
In cazul in care intr-o scoala, un cadru
didactic suplinitor are in acest an scolar catedra constituita din 10 ore
lb.romana si 8 ore lb. franceza,acesta poate solicita continuitate la
suplinire,avand in vedere ca din cauza diminuarii Planului de scolarizare,
pentru anul scolar 2013-2014 au mai ramas 5 ore de lb.romana si 12 de
lb.franceza? Mentionez ca cele 5 ore de lb.romana au fost publicate in
lista posturilor vacante(2013-2014)impreuna cu alte 8 ore de la alta scoala
(unde cadrul didactic respectiv nu a predat), formandu-se astfel o catedra
incompleta cu 13 ore.
Avand in vedere cele de mai sus, se poate solicita continuitate pe post?
Avand in vedere cele de mai sus, se poate solicita continuitate pe post?
Conform
Metodologiei de mobilitate „Cadrele didactice calificate, angajate cu
contract individual de muncă pe perioadă determinată, participante la
concursuri de titularizare în anii 2011 şi/sau 2012, care au obţinut minimum
nota/media 5,00 (cinci) în specialitatea postului, care au avizul consiliului
de administraţie al unităţii de învăţământ, care au calificativul "Foarte
bine" şi care mai au cel puţin jumătate de normă didactică în
specialitate, pot solicita prelungirea duratei contractului individual de
muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014”.
Anul trecut (2012)am dat examenul si am luat 8.55. Am ocupat un
post pe periada determinate. Din pacate eu n-am stiut ca se poate inscrie dupa
un an la definitivat, si nu m-am inscris. Imi pare foarte rau
deorece as fi incercat anul acesta.. Va rog sa ma lamuriti. pana acum am fost
incurajata ca pot sa devin titulara( postul meu are viabilitate ptr. 4 ani) dar
ieri mi-a zis directoarea ca nu beneficiez de titularizare pentru ca nu m-am
inscris la definitivat.. Pana la urma directoarea mi-o zis ca primesc
continuitate, dar nu mai stiu care este cea mai buna varianta pentru mine. Intrebarea mea este daca este adevarat ca nu
pot sa inscriu ptr. titularizare deoarece nu m-am inscris anul acesta la def.?
Conform
Metodologie de mobilitate „La etapele de ocupare a posturilor
didactice/catedrelor vacante/rezervate prin transfer pentru soluționarea
restrângerii de activitate/pretransfer/modificarea duratei contractelor
individuale de muncă ale cadrelor didactice netitulare din perioadă determinată
în perioadă nedeterminată în baza art. 253 din Legea nr. 1/2011 cu modificările
și completările ulterioare/detașare în interesul învățământului sau la cerere,
organizate în baza prevederilor Legii nr. 1/2011 cu modificările și
completările ulterioare și prezentei Metodologii, pot participa și cadrele
didactice debutante repartizate pe posturi didactice/catedre vacante publicate
pentru angajare nedeterminată, începând cu 1 septembrie 2012, din învățământul
de stat și particular acreditat, înscrise la examenul național pentru obținerea
definitivării în învățământ, sesiunea 2013”. Astfel, doar cadrele didactice
care au definitivatul sau care sunt înscrise la examen în 2013 pot beneficia de
prevederile art. 253.
Se poate realiza pretransferul alegând ore din 3 școli diferite
din același oraș? (7+4+8, de exemplu), ore publicate ca fiind vacante în listă.
Metodologia de mobilitate dă posibilitatea pretransferului pe o catedră formată din ore la mai multe unități de învățământ, dacă acestea se găsesc pe raza aceluiași județ.
Sunt titulara in invatamantul de stat si doresc sa inchei un al
doilea CIM in invatamantul particular la o scoala acreditata (angajarea se face
la nivel de scoala, nu prin repartitie publica).
Intrebarea mea este daca pot avea 2 CIM, ambele in invatamant pe perioada nedeterminata? Sau cel de la particular trebuie incheiat obligatoriu pe perioada determinata?
Intrebarea mea este daca pot avea 2 CIM, ambele in invatamant pe perioada nedeterminata? Sau cel de la particular trebuie incheiat obligatoriu pe perioada determinata?
Conform
Codului Muncii puteți încheia cele două contracte pe perioadă nedeterminată.
Ma numesc Costin Simona si sunt educatoare titulara la Gradinita
de arta. Doresc sa ma lamuriti si pe mine in anumite privinte; As dori ca din
toamna sa functionez la gradinita 30, acolo avand o colega titulara care ar
dori sa facem schimb de posturi. Posturile sunt viabile. Nu ne pensionam nici
una dintre noi. Cum putem sa procedam in acest caz? Ne facem cereri si le
depunem la unitatile la care functionam sau trebuie sa ne facem si dosare sa
participam la etapele de pretransfer. In ce perioada au loc aceste miscari?
Conform art. 53 alin. 4 din Metodologia de mobilitate „Pretransferul
personalului didactic titular în învăţământul preuniversitar consimţit între
unităţile de învăţământ se poate realiza şi prin schimb de posturi pe baza
consimţământului scris al solicitanţilor, fără a fi condiţionaţi de domiciliu
şi cu acordul consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ la care
solicitanţii sunt titulari”. Va trebui să participați la etapa de
prestransfer, începând cu 1 aprilie 2013, când se depun cererile pentru
obținerea acordului unității școlare.
Sunt
detasata pe o catedra completa romana -franceza .Titularul vrea sa se
pretransfere ,dar postul s-ar elibera in sedinta publica,in acesta situatie nu
poate nimeni avea consimtamant(pentru acest post).O alta colega este titulara
in scoala pe1/2 romana si 1/2 in alta localitate,fara sa aiba specializarea
franceza .Ce se intampla cu postul?Cine are prioritate in acest caz? As
sugera o ordonanta de urgenta prin care si cei care nu au consimtamant sa poata
sa-si depuna dosar la ISJ,altfel foarte multi titulari o sa fie nedreptatiti.Va
rog din suflet sa faceti ceva in acest sens!
Dacă postul se
eliberează în etapa de pretransfer poate fi ocupat în etapele ulterioare:
- stabilirea personalului didactic care îndeplineşte condiţiile
legale de pensionare la data de 1 septembrie 2013 şi se menţine în activitate
ca titular în anul şcolar 2013-2014, în funcţia didactică, până la 3 ani peste
vârsta de pensionare, raportată la data de 1 septembrie 2013, cu aprobarea
anuală a consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ, precum şi a
personalului didactic care a avut calitatea de titular şi care nu a depăşit cu
3 ani vârsta de pensionare, raportată la data de 1 septembrie 2013,
căruia i se recunoaște calitatea de titular, în anul şcolar 2013-2014;
- modificarea duratei contractelor
individuale de muncă ale cadrelor didactice netitulare din perioadă determinată
în perioadă nedeterminată în baza
art. 253 din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare;
-
ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate
vacante/rezervate de unităţile de învăţământ, prin concurs;
-
detaşarea personalului didactic titular pentru apropierea de domiciliu;
- prelungirea duratei contractelor
individuale de muncă în anul şcolar 2013-2014, pentru personalul didactic
angajat cu contract individual de
muncă pe perioadă determinată;
- repartizarea candidaţilor rămaşi
nerepartizaţi după concursul organizat la nivelul unităţilor/consorţiilor
şcolare ori prin asocieri
temporare de unităţi de învăţământ la nivel local/judeţean, în şedinţă publică
organizată la nivelul inspectoratului şcolar;
-
ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate cu personal
didactic calificat prin plata cu ora;
- ocuparea posturilor didactice/catedrelor
vacante/rezervate care apar pe parcursul anului şcolar, conform reglementărilor emise de Ministerul Educaţiei, Cercetării,
Tineretului şi Sportului.
Astfel,
ați putea beneficia de continuitate la detașare la cerere. Doamna nu mai are
posibilitate de a lua postul anul acesta prin pretransfer.
Sunt profesor de fizica - titular si doresc sa
ma transfer pe o catedra la o scoala mai aproape de casa ... numai ca postul
respectiv are scris in dreptul sau - propus pentru titularizare conf. art. 253
din legea invatamantului. Seful de catedra din scoala unde doresc sa ma
transfer mi-a comunicat voalat ca pot sa imi depun dosarul la scoala lor .. dar
CA nu o sa imi aprobe cererea - pt ca au deja un suplinitor pe care doresc sa
il titularizeze. Am un punctaj suficient de mare - pentru ca sunt un
titular care nu a dormit la catedra .. (masterat, reconversie pe TIC, formator,
concursuri cu elevii, proiecte... etc.) Nu am nimic cu profesorii suplinitori
--- dar am incercat din rasputeri sa nu renunt la titulatura ....chiar daca am
facut ani de zile naveta in provincie... si ma trezesc ... astazi ca nu
mai am niciun drept dupa o viata de munca dedicata invatamantului.
Da, ați putea să vă
depuneți dosarul pentru a obține postul prin pretransfer în ședință
publică. Art. 53 alin. 3 din Metodologia de
mobilitate prevede că „În baza acordurilor propuse de unităţile de
învăţământ, comisia de mobilitate a personalului didactic din învăţământul
preuniversitar constituită la nivelul inspectoratului şcolar, întrunită în
şedinţă publică, repartizează cadrele didactice, cu respectarea condiţiilor
prevăzute în prezenta Metodologie. În cazuri bine argumentate, comisia de
mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar constituită
la nivelul inspectoratului şcolar poate decide pretransferul chiar dacă nu
există acorduri propuse de unităţile de învăţământ”.
Bună ziua, am absolvit liceul economic, apoi am absolvit ,o Scoală
Postliceală specialitetea Învăţători- educatoare. În anul 2012 am obţinut o
licenţa cu specialitatea Administraţie Publică. Doresc să ştiu dacă trebuie să
mai urmez o faculate de pedagogie, acum funcţionând ca educatoare. Eu pot fi
plătită cu studii superioare, având licenţa în alt domeniu? Este valabilă şi în
cazul meu că trebuie să obţin licenţa în specialitate, adică pedagogie-
psihologie, în următorii 6 ani? Aş dori să mă lămuriţi în această
problemă.
Nu
puteți fi încadrată cu studii superioare întrucât nu aveți diploma de licență
în specialitate. Conform OUG nr. 92/2012 va trebui să obțineți o diplomă de
licență în domeniu pentru a mai putea profesa după data de 12.12.2018.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii.
Buna ziua.As vrea sa stiu si eu cand se pot depune cererea pentru titularizare in baza art.253.Multumesc!
RăspundețiȘtergereStimate domn Liviu Marian Pop, as avea cateva nelamuriri legate de pretransfer consimtit intre unitati scolare:
1. Acest dosar catre comisia de mobilitate trebuie sa merg sa-l depun la ISMB
sau la Inspectoratul Scolar unde este afiliata disciplina pe care o predau ?
2. Acordul de la scoala unde sunt titular in prezent trebuie eliberat abia pe 5 aprilie, sau il pot obtine inainte de 1 aprilie? Pt. ca reprezinta piesa la dosar. Merg si depun dosarul incomplet la ISJ? Apoi revin pe 5 aprilie pt. a depune ambele acorduri ale scolilor?
Multumesc mult pentru raspunsuri, totdeauna ati fost cel maiaproape de noi, cadrele didactice. Sanatate dvs. si familiei, sa va mearga toate din plin, sunteti un om cu suflet bun!
Buna seara, stimate domn!
RăspundețiȘtergereVin la dvs. in speranta ca m-ati putea lamuri in urmatoarea problema: sunt titular in invatamantul de stat. Doresc sa ma pretransfer la o scoala particulara, neacreditata inca, din motive obiective. Imi voi pierde statutul de titular al sistemului sau il mentin?
Precizez ca scoala nu este inca acreditata, neavand deocamdata clase de a VIII-a. Peste 2 ani va primi, probabil, acreditarea. Este posibil sa imi mentin in aceste conditii statutul de titular al sistemului de invatamant?
Va multumesc din suflet pentru ajutor.
Cu deosebita stima si cu mult drag!
Buna ziua!
RăspundețiȘtergereSunt profesor titular în Jud. Argeș și as dori un pretransfer în București, unde am domiciliul. As dori să mă ajutați cu un răspuns la următoarele întrebări:
- Am dreptul să depun dosar pentru obținerea acordului de pretransfer la mai multe școli din București? Este prevăzut în metodologie o anumită interdicție de a-mi depune dosarul la mai multe școli?
- În cazul în care obțin acordul la mai multe școli (am interes că fiecare școala dă aviz favorabil unui singur solicitant) ce se întâmplă cu candidații care au depus dosar la aceste școli și nu au primit acordul de pretransfer? Un candidat alege o singura școală! Deci, rămân celelalte libere! În aceasta situație se poate obține pretransferul fără acord de la școala respectivă în aceeași ședință publică dacă postul rămâne neocupat? Cum să procedez?
Raspunsul de la prima intrebare nu lamureste nimic. OMEN nr. 14/15.03.2013 are aplicabilitate retroactiva?(!!!) La data la care nu s-a acordat salariul nu exista acest Ordin.Iar pe liderul de sindicat il mananca-n fund.
RăspundețiȘtergereBuna ziua.Va rog,daca sunteti informat despre acest lucru,vreau sa stiu daca anul acesta se mai depun dosare pentru echivalarea studiilor de scurta durata.Am terminat in anul 1992,Facultatea de Matematica,sectia mate-fiz cu durata de 3 ani,in cadrul U."A.I.Cuza "-Iasi(asa scrie pe diploma de absolvire) si in momentul in care s-au depus dosarele pentru echivalare,nu aveam in ultimii cinci ani decat 75 de credite si multe cursuri fara credite,deci fara valoare.Anul acesta indeplinesc conditiile din ordinul de echivalare,dar se pare ca nimeni nu stie nimic despre calenadarul de echivalare.Aveti dvs. noutati?
RăspundețiȘtergereVa multumesc.
Buna ziua. As dori sa stiu cat la suta reprezinta sporul de stabilitate, fiindca am avut in septembrie 2012 10 ani fara intrerupere, iar secretara nu mi-a calculat la salar. Va multumesc
RăspundețiȘtergereSunt invatator suplinitor cu gradul I si in 2012 am dat concurs obtinand nota 9,25, dar nu m-am putut titulariza deoarece postul era scos la concurs doar pe un an desi el avea viabilitate 5 ani dat fiind faptul ca postul ocupat de mine era la clasa pregatitoare. Anul acesta s-a scos postul pt mobilitatea cadrelor didactice desi in dreptul postului scrie ,,post titularizabil conform art.253,, Acum aflu ca postul este solicitat de cadre didactice titulare.Este normal sa pierd acest post desi el putea fi al meu inca de la inceput, posibil sa raman chiar pe dinafara. Oare noi cei care dam examen an de an nu avem nici-o sansa in fata titularilor care s-au titularizat cu 5 si acum vor la oras sau posturi mai bune? Oare nu se poate face nimic pt noi cei care ne chinuim vara de vara doar ca sa avem un post desi meritam mult mai mult? Ce e de facut si pt noi in viitor d-le Pop?
RăspundețiȘtergereBuna seara ,
RăspundețiȘtergereCred ca sunteti cel mai in masura sa ma lamuriti.
Am dat examen de titularizare in 2012 luind nota peste 9.5. Ocup un post pe perioada determinata dar nu am definitivatul ( sunt inscris) pentru sesiunea din iulie. Mai este o persoana care a dat examen si a luat nota peste 7 ,ocupand si el un post in aceleasi conditii ca si mine . La ora actuala un singur post are viabilitate de 4 ani . Care dintre noi are intaetate la ocuparea postului deoarece si mie imi permite legea sa depun cerere . Mie cand imi poate da avizul CA -ul scolii daca calendarul prevede ca pana in 22 aprilie acesta sa dea avizul pentru inaintarea catre ISJ ? Cealalta persoana care are deful poate sa-mi ia postul ? Se mai poate schimba viabilitatea unui postdaca celalalt va lua postul , in conditiile in care mai este un post dar cu viabilitate de un an ? Multumesc
Buna ziua, va rog sa imi spuneti daca anul acesta se vor acorda bilete de odihna la mare?
RăspundețiȘtergereMentionez ca sunt din jud Bihor, iar anul care a trecut nu s-au acordat astfel de bilete.
Va multumesc
Buna ziua. As dori sa-mi spuneti, va rog, daca pot depune cererea de incetare a CIM in timpul concediului de crestere a copilului si, daca se poate, care sunt pasii. Va multumesc
RăspundețiȘtergereDomnule Pop, nu mai inteleg nimic. Pana la urma invatatorii trebuie sau nu sa faca o facultate de specialitate pana in 2018?
RăspundețiȘtergereBuna ziua!
RăspundețiȘtergereAs dori sa-mi spuneti unde pot gasi rezultatele de la titularizare 2000, 2001, 2002.Pe site-ul edu sunt disponibile incepand cu 2003.Multumesc!
Buna ziua!
RăspundețiȘtergereSunt titular pe catedra de istorie- geografie din anul 2001 in mediul rural.Intrebarea mea este urmatoarea: pot participa la sesiunea de tranfer prin acordul partilor pe un post care se v-a elibera in sedinta publica?
Mentionez ca titulara se transfera in alt judet, iar eu an domiciliul stabil in localitatea unde se v-a elibera postul.
Multumesc!
am si eu o intrebare: daca mi-am facut cerere de continuitate si mi s-a aprobat, mi se rezerva postul sau se poate ocupa in sedinta publica de cei care dau examen in vara? anul trecut am luat 7, 25 la concursul de titularizare.
RăspundețiȘtergeredaca am depus cere de continuitate si mi sa aprobat imi mai poate lua cineva postul, din cei care dau examen in vara? anul trecut am luat 7,25
RăspundețiȘtergerevA ROG FRUMOS SA-MI SPUNETI DACA POT SA-MI IAU CONCEDIU FARA PLATA 1 AN ,DACA IN ANUL SCOLAR 2002-2003 AM MAI AVUT UN CONCEDIU FARA PLATA 1 AN ,IAR DUPA RELUAREA ACTIVITATII ,IN 2006 -2008 AM BENEFICIAT DE CONCEDIU DE CRESTERE AL COPILULUI 2 ANI.
RăspundețiȘtergereMULTUMESC!